REKLAMA

Nastrój się na Varsovię: Grzegorz Kozłowski (część 3)

Gościnnie: Nastrój się na Varsovię
Data emisji:
2022-12-02 00:10
Prowadzący:
Czas trwania:
33:26 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
nastrój się nawet sowy pojawił się jest wątek statku, którym trochę też maestro Jerzy Maksymiuk wspomniał w swojej rozmowie, ale jak to wyglądało na ten pierwszy statek Ross to był jedyny pierwszy ostatni z i w czy to takie jest dzisiaj byśmy powiedzieli na granie na statku wycieczkowym na tak, ale to, ale to była trochę inna Kompania kryła zje pakę taka francuska Kompania, która miała kilka statków organizował normalny turystyczny jest szereg, ale z jak każda Kompania Rozwiń » organizuje taki rejsy tematyczne np. zez Jazz albo pan taniec, a to był już festiwal idolami dzik MEW się nazywa się stan festiwal muzyczny na morzu i 2× w roku, a później już tylko raz, bo nie była tylu chętnych w po morzu Śródziemnym we wrześniu i w styczniu na Karaibach na Karaibach maja się wypływała i co tak na przemian albo Polska orkiestra kameralna wsparcia, jakie snują zaczęliśmy grać albo mistrzem w i ten pierwszy statek ten mecz może być w osiemdziesiątym trzecim roku pamiętam, dlatego że podchodziłem wtedy 10 lat pracy Work jest im to był pierwszy statek na marną Temer MOS to było niesamowite przeżycie nie dość, że w wspaniali artyści Morrisa dre Dizzy Gillespie były na tym strach tam też Brzyduli taki mistrz Lech gra Michelle gra całej swojej analizie z tak ze swoim pieskiem koledzy Paweł i pingpongista zawoła myślenie i pamiętam Andrzej Dec czesne za nocowanie nasza reakcja na nic z tym Michelem legary cywil zaczęto boję świata wygrał też w tym organie też tylko kazanie było ciężko bo kiedy statek kołysał to co często nawet cień te wożę tam czas w po ekstremalny sam przy burcie inżyniera rywalizacji 1405 ulgowy naj i to dla nas, bo pies ten pierwszy statek to było niesamowite przeżycie, bo tak korzystamy ze wszystkiego co jest dla tych pasażerów, a to byli głównie pasażerowie zamożni, ale melomani, którzy właśnie mogli spotkać na statku artystów nie też, że po słuchać koncertów, ale przy baseniku szlam spowiadać prac rozważy rolkach w na rolkach na wietrze poopalać się w Krzyżakach porozmawiać to był niesamowity pomysł został i Mytych mer mrozów co chyba nie wiem z 6 albo 7 zaliczyliśmy nam 1 na Karaibach jeszcze tam właśnie, ale wracając za do tego mer poza tą pomysłodawcą i głównym takim szefem artystycznym to był pan André André Mroczy z Francuz, ale z pochodzenia Węgier, który w 300 znał tych wszystkich wielkich artystów i oni zapraszał, jakim cudem przekonywał, bo tak warunki do koncertowania były koszmarne, ponieważ mała salta i konsul senatora logiczna natomiast plusem było to, że oprócz tego, że koncerty odbywały na statku to jeszcze się odbywali w atrakcyjnych portach w miejscach, gdzie takich w okolicy basenu morza Śródziemnego przeważnie tylko w zupełnie, że koncert na statku były tylko wtedy, kiedy statek płynął tego dnia nie było i bo zrobi nie ma żadnego Acta, ale grą koncertów było właśnie na lądzie w bardzo atrakcyjnych miejscach przeważnie antycznych ruinach starożytnych teatrach czy akustyka, gdzie akustyka była cudowna i tak sami byliśmy no minowaliśmy część podziwu zakresie znaczka dzisiaj stanęło to przecież ogromna tam jest ten amfiteatr jest ogromny i stanęło się na tej okrągłej centrum tej estrady stanęło się szybciej parę słów powiedział na samej górze wszystko genialnie słychać z obu pań, żeby nie nadawać na kolegów ani na regatach tam w na żadne szczegóły przeżycie, bo tak jeszcze oprócz tego na takim statku w czasie inaczej zachować są te dane są gala jakieś Kolasy trzeba było mieć odpowiedni strój oczywiście kelnerzy obsługują podają w tu sztućce należy jak z ostrymi ślimakami robi się do Tower przeżywaliśmy teraz architekta te to wynik byliśmy strasznie przejęci lista była dla nas, ale tylko pierwszy jest na drugim to już każdy ruch homara zakończy się lotką już tak jest wiedzieliśmy, gdzie znaliśmy zakątki wiedzieliśmy, który region jest najpóźniej czynny raty to galeria dla Galapagos nazwać ogłoszona Dorocie głównie było słychać śrubę, bo też głośną muzykę z dnia oczywiście muzyka dyskotekowa i to można było np. bardzo przyjemnie odreagować po stresującym koce tak Brest tam numer może trwały 2 tygodnie prawie codziennie był koncert mieliśmy może będzie, ale najistotniejsze było to, że tam się na trafiał zawsze jest wolny dzień, kiedy nie było nic robot, bo rzeczywiście prasy było bardzo dużo, bo w zasadzie każdy koncert z innym programem każdy na każdym koncercie dwoje lub troje solistów każdy miał swój program do zrobienia i dla nas no była ciężka praca Grzesia o, ponieważ był od początku bibliotekarzem to też trzeba powiedzieć rzecz niezwykłą nie zajmowałem się książkami on dokonuje takich dzisiaj mówimy o notach tak robił to perfekcyjnie, ale wtedy, kiedy jechaliśmy na statek co zawsze były to pokaźne walizy i co jeszcze ciekawy miał taką zasady i do końca ją, że tak powiem egzekwował, że jak, jakby jakiś wyjazd przelot i zaraz następnego dnia koncert co nigdy nie nadawał na bagaż tych nut rację jako podręczny tylko brał ze sobą jako podręczne, ale to może się zdarzyć, że walizka zaginie i wtedy ska była szkoła pana Franciszka, który zawsze powtarzał, że kontrabas dziś można wypożyczyć tam skrzypce elektryczne rzeczy tego, ale jak zaginął dotyczą praktycznie wracamy do domu, bo tak, bo musi tak można zjeść jest nawet dzisiaj jest inaczej, bo dzisiejsze ma sił w napęd raj wiedzy w komputerze i gdzie zawsze jest drukarka gdzieś zawsze można wydrukować, a wtedy wtedy ja pamiętam że, żeby za czasów już w stanie wojennym to, żeby zrobić ksero tak trzeba było cudów dokonywać bo, żeby zrobić gdzieś Xerez trzeba było mieć zezwolenia tak to niebezpieczne narzędzie, na którym 1 powielał bibuły antyrządowe w Tarnowie z dobrze skoro skoro jesteśmy przy przy bibliotece notował to okładki czy tzw. teczki nie służyły tylko do przechowywania rury, a że stały się pewnego rodzaju kronikami tutaj tutaj, proszę bardzo, mamy takie takie teczki to już są teczki od ministerstwa nie bardzo późniejsza, ale należy kilka z polskiej orkiestry Camera reż proszę zauważyć jak jak one wyglądają te z seksem zużyty w taka teczka wydaje się, że raz się zrobi może służyć dziesiątki lat nie one po łatwo po 23 latach podróży do składania składania itd. się niszczy także tych kompletów najczęściej nie są już raz pierwszy tak chyba chyba 10 czystych kompletów czas już ten nowy ostatnie nasze Sinfonii Varsovii takie ładne szare to już widzę, że już z rzeczy już trzeba być teczki służy do tego, żeby notować co zabaw mniejsze ocen o wiele mniejsze powiedzenie, iż powiedzenia pana Maksymiuka, ponieważ głównie tyć z nim bazowaliśmy, ale potem już często udawało się zanotować też jakieś zabawne to jedzenia innych dyrygentów solistów np. na to jest tu mam takie też późniejsza ale, ale maestro Maksymiuka czyli jakby kontynuacja polisy Mb w, że gracze jak kawiarnia tacy de dlatego zwracający czy to było pochlebnie le Mes w kawiarni nic c jak przy alei jak kajak kawiarnia tacy jak pan Adam gracze po płotach na zasadach albo Comarch HTA do, a z cudowna Eda pamięta i to z kolei, bo to, że tego nie dało zapisać, ponieważ to troszeczkę było rozłożone, tak więc taką próbę w kinie kultura, kiedy przez długi czas przez wiele lat tam próbowaliśmy nowo jak wiadomo Polska orkiestra kameralna nigdy nie miała swoje siedziby tak odłączenie się czy opery kameralnej już musieliśmy szukać oraz tułaczy los Atal SA no oczywiście różne nam przez najprzeróżniejsze sytuację pamiętam pracowaliśmy nad cholernie trudnym utworem Schönberga serwer Nacht i to jest utwór napisany na duży aparat orkiestrowy gdzie i grupy instrumentów mają rozpisane partie na pojedyncze instrumenty, czyli żeby, żeby wykonać wszystko co kompozytor zapisał trzeba było po prostu nie 21 osób jak jak my liczyliśmy przeważnie tylko akuratnie co najmniej 2× tyle, bo każdy muzyk, jakby miał oddzielną partię no ale mistrz Maksymiuk wziął to na tapetę jej w 1981 roku zrobił to warszawska jesień ta i były aż po czwarte, ale próby były niesamowicie ciężkie i trzeba było kombinować raz 1 musiał zagrać swoją partię oraz partię kolegi no, żeby jakoś to wszystko tam się zgadzało i zabawna sytuacja taka była próbujemy próbujemy dużo się dzieje i nagle i przeżyć za panie Krzysiu do Alfy listy Krzysia Ludwińskiego zwraca w Krzysiu, które pan gra altówka pierwszą tak długo w my czy Wyszehrad trafił na kolegę, który też był taki troszeczkę te kaszaloty i zawsze natychmiast otworzyć na wszystko więc, zanim zdążył pomyśleć już powiedział w ale skoro wspomniałeś o 3 Szal Wiśniewskiego to zjazd Kalisza wspomniałem taki fakt w wieś daliśmy do Włoch z koncertami brandenburskimi ja pamiętam, że jechałem autobusem na tę zbiórkę słyszy syrenę, a ich tego dnia wybuchła tu tak nam się wtedy do Włoch jechał a, ale próby wcześniej były i to była to była zima i Krzysztof Wiśniewski na Woronicza jechał i zderzył się z Janem Ciszewskim ta rozdadzą zwartą nią jeździł maluchem na wysokość suczkę, ale tak niefortunnie, że z dług sobie rękę i nie mógł pojechać graliśmy koncerty brandenburskie, gdzie jest 3 skrzypków grać 3 lodówki 3 wiolonczele kontrabas naj z nie miał go zastąpić 3 jechało i pamiętam, że maestro wtedy w szybko usiadł w te na próbie wziął papier nutowy zawsze gdzieś tam w tej walizce miałem papier matowy jako bibliotekarz i tak przy komponował partii altówki, żeby można ją było zagrać na skrzypcach ja pamiętam że, że grałem w taryfie trzeciej artystki na skrzypcach też tak to nie tylko mieć takie takie sytuacje takie sytuacje się znaleźć się zdarzy zjadam Ciszewskim stał zawsze słynnym nas ta podróż po to, była zima i myśmy wjechali autobusem do Włoch tak przez Czechy Austrię i pamiętasz tam wysoko w górach ta wizja chyba się to przejście nazywało tam autobus musiał zatrzymać i tak była taka sytuacja z dniem, że zalewam się zaczął się zsuwać tak na bok, a tam w dole przepaść wzrostu zatrzymany i ten autobus stał to myśmy się z tego autobusu opowiada o stanie co będziemy siedzieć i tak sobie tam stoimy, czego patrzymy nagle nasz autorzy tak worek z instrumentarium piłem czułem się za tak do 3 z w wozie to było za przeżycie, ale pamiętam, żebyśmy tam znów dzielnie podpiera zbieraliśmy owcach za jakieś blokady za 3 lata po wyciągał rośliny jest podkładał się z wnioskiem do blokowania kół zagrałem raz publicznie jak KPP w do dużej Powróćmy do tego momentu tam zaczęliśmy filety mówić, że nagle maestro jedzie do Szkocji tak czy jest koniec pewnej epoki no i skład się rozszerza tak i co to co dla was znaczy, bo nagle to jest zupełnie no i czary i żyć skład repertuar w ten skład się rozszerza już tak by bało bo zanim maestro odszedł to pamiętam pamiętam takie zebranie w Gdańsku zmajstrował aż do rejestru nie mógł się pogodzić z tym, że ktoś inny może być również dziecko będzie ad 1 rejestrować winny, więc w i myśmy pamiętam też była dyskusja tak, bo mieliśmy jechać do Holandii tam miał, gdy Mesjasza mieliśmy grać ich i oratorium na Boże na realne z chórem holenderskim i szef szefowie tych chórów mieli to 2 chóry 1 do Mesjasza mieli dyrygować wtedy także była bardzo tak napięta sytuacja my mamy jechać czy możemy jechać i żeby ktoś inny na widzę, ale w końcu się pogodził zaraz, bo być może też i pan Franciszek też jakoś, a zdawał, ale w dziennych i dalej Żakowski Miedź czy tej bardzo nam pomóc w transformacji niemiecki dyrygent funk osób Gerd chciał jest bardzo ważne, żeby o tym pamięta był on odbyły wtedy, gdy szefem orkiestry Symfonicznej Gazy, gdzie na jego też zaproszenie dyrygował maestro Maksymiuk tam się poznali i chyba to zaważyło na tym że, że Jerzy Maksymiuk maestro się, jakby pogodził i jakby tą łagodnie, że tak powiem przecież, że tak właśnie w tenże dyrygent zaczął nas wprowadzać w świat właśnie takiego większego repertuaru to czasie MoCarta Beethovena Haydna z bardzo wspomagało jestem pamiętam rzekł, że on kupił samochód taką mazdę, a ta ma za taki mini busz jak marznie Pruszcz, który na niemieckich numerach psi przyjrzeli się przekraczać granice, zwłaszcza zaś poszliśmy tym instrumenty nuty dziś w i czy Grecy wspominali panowie o postaci Yehudi Menuhina, czyli to jest taki moment czy jeden z momentów, który doprowadził do tego, że Polska orkiestra kameralna przekształciła się orkiestra Sinfonia Varsovia, ale Yehudi Menuhina, a może nawet bardziej jego ucięcie z jego uczniów jest odpowiedzialny też za można powiedzieć polską orkiestrę kameralną 20 w, czyli ten okres, kiedy znajdzie kandydata swoja wił się w usterce ów to było też przeżycie dla losów państwa przez staniały i może wzięło się to stąd, że już czasach jak Sinfonia Varsovia rozwinęła swoje skrzydła i miała bardzo dużo projektów, a dyrektor wybrańcy zawsze miał zasadę taką, że dublował albo czasami potrafią one realizację przyjmował powiedział ze świadczenia, że przecież zostanie 1, ale zdarzyło się dwa-trzy razy, że niestety paniach, że wypaliły, a i wtedy i była taka możliwość na wczasach, kiedy agencje szanujące się na zapraszały nie mogła się z Sinfonia Varsovia w tym samym czasie pojawić w innym kraju w innej agencji, bo to były jakieś tam prawne w trawę regulacji w związku z tym nazywała jechała Polska orkiestra kameralna wszystko włos porządku i kiedy Nigel Kennedy chciał tutaj z rozwinąć skrzydła współpraca z SC nie można było, bo dyrektorem był artystycznym Krzystof Penderecki wiadomo, że również dziękuję, a tylko polską orkiestrę kameralną z, z którą nagraliśmy nagrał kilka płyt moich cmentarzy duża w fantastycznych zadał kilka takich, które my i to też Francja no nie tylko Francja wielka kasa Anglia jak poważna Carcassonne ta Warta jest postawa wideo syna Maćka są na te tory ze Swiss ewenement, ale tak było na tych koncertach w Carcassonne w, owszem, tam, gdy najciekawsze to był Wissy Otte i pan dyrektor Janusz Marynowski i taktyk kontrabas znała i MERS jest, że ja bardzo żałowała żona oznaczyć kontra, kiedy graliśmy jest FIFA Varsovii Janusz grał na kontrabasie graliśmy pamiętam uczyć w Wiedniu tu finezji myślę samolot MH razem z znanym cenionym dyrygentem, który był szefem otwarte w Salzburgu w daliśmy funkcjonalne takiego sola kontra basowego jak policyjna elita później niż nic nie zagra już miała dziś taki szarpnięcie tego i 6 z trenerskiej mówił Szarpak bas w wyższy, że to było coś tak i właśnie w Nigela Kennedy ego to to znakomicie funkcjonowała lecznicę w bardzo blisko 1 kontrabas w tym składzie i wszelkie nasze konto na płocie ważna jest cel wiadomo też dusza niespokojna szaleniec no tak powiedzmy w cudzysłowie oczywiście z wiat poza tym do branży zaznacza, bo naturalnie, więc z masy zwariowanych pomysłów i w nas znajdował, jakby pokrewne dusze krewny duże, bo myśmy przyzwyczajeni byli do zwariowanych pomysłów i łapaliśmy Sicienko, bo przecież tak jak najdzie zrobił te koncerty Vivaldiego, które graliśmy to na pierwszych próbach jak pojechaliśmy do niego do Krakowa no to dla nas był wszak po tak wydziwiać tak na jeden z tak myślał najprzeróżniejsze rzeczy Myszków w tym zmienia i z i to wręcz niektóre historie takie były, że no i dla muzyka klasycznego to wydawało się co z tą herezję jakieś, ale po jakimś czasie tę herezję okazały świetnymi pomysłami to publiczność szalała zresztą my też jak już złapaliśmy, o co chodzi to wszyscy się przekonali, że to jest oryginalne podejście innym, o co chodziło o wsparcie patrząc na pierwszą odsłonę polskiej orkiestry kameralnej tam chodziło o niesłychaną precyzję tempa też POŚ wyrazistość tak tak, a czas Nigela Kennedy ego ja muszę powiedzieć, że on był niesłychanie konsekwentny w czasie prób i czy bardzo panie przypuszcza nic jeśli coś i nie wychodziło tak jak on chciał to pracował docent dotąd dopóki tego nie ma się, że jak się zdarzało np. takie tournée, gdzie była 12 koncertów 1 program to przecież wiadomo, że jak już najpierw się w ogóle wyjeżdża na takie tournée ze zrobiony niż programy o tym są próby generalne przed koncertem krótkie i trasie Kunze, ale jeśli był jakiś element, który nie wychodził to te wszystkie próby przed koncertem czy to była przed pierwszym czy przed dwunastym zawsze dotąd zawsze swoje tam musiał pogrzebać i aż osiągną właściwy skutek a o co chodziło no i precyzji nie możemy sobie odmówić, ale też chodziło chyba o trochę o siarczan dla tak, bo wiadomo czy dystans, ale sią jeśli chodzi o precyzję to być może wybrał naszą orkiestrę, bo już ta precyzja był on miał przygotowany na raty niż te ta precyzja była zresztą pory roku myśmy grać wielokrotnie byt zginanych Kremer aż nas tam też jeszcze decyzji z panem jak i zgranie nagrań jest dla EMI z Krzysztofem Jakowiczem jest Hiszpanem jako lewicę scali Carnegie Hall lice spory wybór to prawie tak, że taka dygresja tam był wtedy znany taki bardzo poważny recenzent dla New York Timesa pisał bodajże sądem szans brakiem szans jak i wiadomo było, że jak on Berg napisze recenzję dobra no to już po prostu w nikt nie ma nic dopowiedzenia przecież przepustka siada to jest przepustka do wielkiego świata i przed naszym koncertem tam w Carnegie hol obaj panowie informacyjny mówi pan jako widz ma gdzieś tam siedziało to w głowie na pewno są tak czy Sender będzie to co napisze nie daj Bóg naj po koncercie następnego dnia już od razu było biega od zobowiązań wiązać się tak jak pani York Timesa, ale jeszcze wracając do dodać, że lata i w sumie myśmy chętnie uczestniczyli w tym coś co nas zdradził nam się podoba dowożono luz w świetle, a na początku to było takie trochę tak jak powiedziałem światła zwyżkę było ciężko do tego jakby przyzwyczaić, a zwłaszcza dla tych, którzy nie mieli kontaktu z panem Maksymiuk wiem jak my rzesze, bo mówimy teraz już w momencie, kiedy Polska orkiestra kameralna występowała okazjonalnie wyłaniana, jakby Sinfonii Varsovii i coś było sporo młodych ludzi którzy, jakby nie mieli tej estetyki Maksymiuk kolejnej takiej klasycznej i dla nich np. skoro dla nas był szok co tam znajdzie wydziwiać na próbach to dla nich to dopiero o w, a zakończy koncert raz, bo w trakcie koncertu znajdzie strasznie, że zawiązywać kontaktu z publicznego strasznie dużo czasu więcej gadania niż grania ta sekt i Joanna jej sobie vide ataki tego roku taką historię robił, że w wyszukiwał wśród nas fizjonomię podobne do jakich znanych ludzi aktor przeważnie ich bliska to wy nie byliśmy aż tak podobnie, ale dla widowni z daleka attaché wydawał np. Jacek nic zaś lista to z daleka wypisz wymaluj był Bill Lee pan prezydent tutaj ja byłem z daleka malcom także Asada oraz i Andrzej stanie liczne szans był przedstawiany jako Brahms jeszcze kilka innych jak przedstawiany jak szeroko Shella hand pewnym momencie koncertom na jej cel zwracał się do publiczności i tam tak powolutku powolutku naprowadzał, że takie różne skojarzenia jej przedstawiał nas w pewnym momencie nagle po o okazuje my Clarka Gable i Grzesia staje publiczność szczęśliwa piją wraz z ZARY ile popatrzył na mnie mówi Sherlock hol z ja bez żony co odrębnie wieczystego Holmesa w no ale podobało się najróżniejsze po każdym koncercie, zanim się rzucił szpony krytyków czy agentów to najpierw zespołem w garderobie spędzał to znaczy on głównie najpierw spędzał ten czas z bliskimi znajomymi, ale zespół zawsze zapraszany i to się tego bywało, że najpierw przychodzili goście znajomi czytam fani, bo były takie osoby, które za nim jeździł na każdy koncert, a potem wołał nas chodźcie, bo tutaj trzeba je swoje odbyć ci a gdyby mieli panowie wspomnieć o 1 koncert jedno wydarzenie, które zapadło panom w pamięci bardziej niż jakiekolwiek inne to co by to było pan Grzegorz Kozłowski na dziś na pewno występ na pląsach ROE AP hol 2× tam mieliśmy przyjemność zagrać taki się wydaje oba te niesamowite przeżycie widzieć tę ten Serb ludzie stają ludzie z tak ostra atmosfera same jak w ogóle uczestnictwo w tak słynnym festiwalu, a drugi koncert to pamiętam to chyba było w stanach, kiedy i naprzeciwko i dyrygenta było lustra graliśmy tam wtedy Czajkowskiego na końcu Serenadę i jak i maestro dostał kwiaty bukiet kwiatów położył na pulpicie i i zagraliśmy nawis finał serenady Jankowskiego tam jest taki bardzo na końcu dynamiczne i dynamiczne zakończenie i Falenta senator patrząc w lustro zaczął jak dzieci jak szpadą edycja co te 3 z konstytucją w ZUS, skąd pan Paweł godzina może ten, a w Sydney tam Opera House, bo to nawet nie koncert tylko próba, kiedy myśmy się tam pojawili na rudę z i jak wszedłem tam do tej sali natomiast radę zobaczyłem tak popatrzeć w górę to myślę sobie, ale przecież tutaj taki mały skład to przecież to w ogóle zginie i po czym zaczęliśmy próby i nagle się ta ten to wszystko co tam wysoko wysoko Marcina Opera za tak zaczęło zjeżdżać i nagle zrobiła się sala kameralna, a strata kameralna, bo widownia została ta sama i nagle się zrobiła to kasyno przytulna Strada, jakby to było to salka, do której jesteśmy przyzwyczajeni to zrobił na mnie kolosalne wrażenie też takie wrażenie zrobił w jak braliśmy udział UE w takim programie telewizyjnym Good Morning starania o w to polegało na tym, że o godzinie ósmej rano co się odbywało w plenerze w jakimś parku Chiny musieliśmy to po prostu tam kompletnie 0 jakieś akustyki, aby to graliśmy Czajkowskiego i to było w to była taka męczarnia, bo tak gorąco duszno wilgotno ta pora dnia czy instrumenty ustrojone za chwileczkę koszmar koszmar nam się ślizgają Myszka nie można wszak Senat było i to musiało jakoś misie koala klaszczą w latach, kiedy panowie patrzą teraz wstecz to Polska orkiestra kameralna czy się panu kojarzy takiej nie wiem słowa klucze pojęcia, jakby panowie, opowiadając to w jak, jakby to zamknąć no mój grzech, że klucz to jest w rozsypce jest całe moje życie zawodowe, bo w 40 widzę żadnej innej orkiestrze nie działa dokładnie zostanie z kamerami mogę powiedzieć, dlatego że wniesienie nie wyobrażałem sobie jakiegokolwiek istnienia gdzie, gdzie indziej i dlatego ten moment, który nadszedł w zeszłym roku to był trudny moment, kiedy właściwie całe soję życie, które CEK poświęcił i Kono kręciło w koło tego 1 i teraz nagle Ciach mimo brakuje tak brakowało przez pierwszy czas bardzo, ale trzeba było jakoś tę lukę wypełnić, ponieważ je akurat na jedno dalej się czuje jeszcze dosyć sprawny jeśli chodzi o muzyka, czyli ręce jako tako głowa chyba też jeszcze w, więc nad musiałem poszukać sobie jakiś innych zajęć no i szczęście, żeby założycielki istnieją bolesne dobry głos w Częstochowie, bo myślę, żeby się zbiera o wyższe, ale myślę na Księżyc, ale nie mieliśmy rok ubiegły taki naczelnicy trudnego odeszła także kolej przedwcześnie tak tata skrzypków, zwłaszcza w ja się stanie tak jak rząd zdania widać już jako linek, którzy nie gra dostarczania w sobie od 25 lat w orkiestrze właśnie w tej w tej w tej z takim pierwszej, a ciężko byłoby złożyć jak jest, ale też wielu kolegów, którzy już na emeryturze Krzysia mróz jak już wiemy jak Zbyszek Wytrykowski jak Władek Żurawski też nie grają po prostu nie notatka nie biorą instrumentu gwarancji w także ciężko byłoby zużyć taką orkiestrę, czyli był to koniec pewnej epoki to na pewno dla nas w być może, że to jeszcze będzie dalej funkcjonować to, żeby było, bo przecież teraz Sinfonia Varsovia i pełna jest młodych wspaniałych muzyków i w mam nadzieję, że to dalej będzie się rozwijało bardzo bardzo panu dziękuję za spotkanie z Bemowa dopiero pierwsze nasze spotkanie zabrzan więcej, ale też nie ma sobie są tak gawędzi i godzin należy pan Grzegorz Kozłowski i pan Paweł Gadzina, czyli legendarna część sekcji drugich skrzypiec pewne, że w bardzo różne grzechy sensownych, czyli muzycy których, którzy swoje życie poświęcili tak można za to bardzo kameralnej Sinfonii Varsovii bardzo dziękuję państwa zapraszam do wysłuchania kolejnych odcinków podcastu nastrój się na Warszowie nastrój się nawet sobie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: GOŚCINNIE: NASTRÓJ SIĘ NA VARSOVIĘ

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA