REKLAMA

Sama przeciwko światu - Małgorzata Gorol jako Małgośka w "Śubuku"

Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”
Data emisji:
2022-12-03 10:20
Prowadzący:
Czas trwania:
22:39 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
bardzo nas dzień dobry wciąż magazyn filmowy do zobaczenia zapowiadane goście z nami aktorka Małgorzata Gorol dzień dobry TENIS zwyciężczyni będziemy państwa zapraszać na film Szuba, który już od tego weekendu możecie państwo znaleźć w kinach w całej Polsce filmy miał swoją taką premierę na festiwalu filmowym w Gdyni ostatnim trochę państwo o nim wtedy opowiadałam, a otrzymał również nagrodę za scenariusz na tymże festiwalu i teraz bardzo cieszy, że wreszcie Rozwiń » wchodzi do kin możemy państwu ani po opowiadać ślubu, kto jest historia mamy opiekunki dziecka ze spektrum autyzmu chłopca Kubusia właśnie Buka tytułu tytułowego, a główną rolę wciela się właśnie Małgorzata Gorol i to jest dla ciebie pierwsza taka ogromna pełno en pierwszoplanowa rola pamiętam jak przy twarzy Małgorzaty Szumowskiej opowiadała, kiedy w ogóle był taki twój pierwszy takie większe zderzenie skanerów prezydent Dilmy już Dante de dal i pamiętam jak wtedy opowiadała, że była bardzo tym przejęta Mateusz Kościukiewicz to sobie czytał książkę między sceny ani ze wzrostem ryzyka czy przejściu Bóg już było trochę mniej no i czasu pewnie nie było więcej na czytanie, ponieważ jest to zdecydowanie bardzo wymagająca rola jest też przez cały czas na ekranie, ale tych emocji takich związanych z debiutem było troszkę mnie już inaczej do tej produkcji podchodziła no tak na pewno inaczej rzeczywiście przy twarzy była tak nie jest tak mówiłam takim wiecznym stan dbają bym się w mam zawsze w gotowości wydawał się w każdym momencie, więc ktoś może coś o tym nie chcieć, a tutaj z kolei praca była tak intensywna tym, że tutaj powiedzieć, że ekipa cała ekipa, która pracowała przy filmie sił była niesamowicie zdyscyplinowane wynik mógłby w stylu niemieckim można powiedzieć my pracowaliśmy byliśmy bardzo zdyscyplinowani wiedzieliśmy, że nie mamy na jakiegoś takiego w wielkiego komfortu w postaci wielu dni zdjęciowych skrytek po polsku można powiedzieć, czyli trzeba się bardzo mobilizować trzeba się zmieścić w tym czasie, który jest dany i wyrabiać w tych scenach tutaj dużo za taki komfort prawda ataki takie bezpieczeństwo pracy, jednakże wiesz co robisz prawda wie, kiedy zaczynasz, kiedy kończysz i tak za dokonania innym że, że był pęd i my pracowaliśmy bardzo sprawnie szybko wszystkich c wszystkie piony tak tak bym powiedziała w wielokrotnie były w ciągu 1 dnia zdjęciowego z wymiany charakteryzacji wóz razem na stosowane do tego nie odpowiada teraz o tym, bo to właśnie bardzo ciekawe idee do tych zmian charakteryzacji to zaraz wrócimy, ale chciałbym ten państwu nieco opowiedzieć o tej o tej samej historii, bo historia tak jak powiedziałam jest o matce chłopca ze spektrum autyzmu, ale tak naprawdę dla mnie taka bardzo uniwersalna opowieść o takich no bohaterka walczących kobietach, które dzięki Solidarności własnej energii i takiemu nie poddawaniu się, mimo że no dostają do DT przeszkody pojawiają się z każdej strony one tutaj wytrwale walczą nie tylko swoje dzieci, ale mam wrażenie, że też i o siebie prawda sama Opowiedz trochę więcej o tej Marysia chce on o bohaterce, którą się wcielać tutaj, jeżeli chodzi o Solidarność to z Solidarności pojawia powiedzmy jak na chwilę kobieca Solidarność ilość pójść na dość późno inna w tym na chwilę nasza bohaterka jest akurat czy w takich warunkach w takim środowisku umiejscowione, że jest samotną jednostką, która zmienia świat to jest jednostka, która jest sama wobec systemu, ale też mentalności takiej ludzkiej mam wrażenie prawda tak i to jest raczej tej jednostce, która zmieni świat to samotna matka samotna matka z właśnie tak jak powiedziała się z, która ma dziecko spektrum autyzmu ona żyje w latach dziewięćdziesiątych i jest uboga nie ma nikogo do pomocy to jest coś takiego, że żyje zaczyna doceniam to to jak scenarzyści starali się dociążyć bohaterkę od każdej strony my znają opuścił jak wy to już jej rodzina umierała rzeczywiście jest sama i ma niewiele narzędzi tak naprawdę a, ale ma co najważniejsze na narzędzie, czyli charyzmę temperament, jakby waleczność coś takiego energię życiową czy już nieprawdopodobną moc, która wywodzi z wewnątrz człowieka, która nie jest jakby tym co jest dane co posiadamy tylko na tężnię w innym nie namacalnym melona też przychodzi jako bardzo wyraźną drogę od młodej dziewczyny, która po prostu wpadła nie do końca jest natomiast, jeżeli nie do końca w ogóle jest na to małżeństwo Annę przygotowana i jest trochę taka wieś nie za bardzo lubimy na początku trochę taka egoistyczna trochę narcystyczna i nagle no przechodzi na życie stawiają w takiej sytuacji ona na świetnie się w tej sytuacji odnajduje, ale nie jest prosta droga wydaje się, że dla aktorki też dys Super zobaczyć taką taką rolę na na papierze i wyobrazić, jaką ma wyglądać absolutnie absolutnie takty z zamierzeniem reżysera od początku było, że było, bo się ze żądał za zadanie powiedział nie lubimy Marysi nie musimy na początku lub Marysi jest egoistyczna możemy trzymać kciuki za siostrę Martę zresztą wspaniale grana z wartą Warlikowski mszy, którą pozdrawiam przy każdej możliwej okazji, a więc na początku mamy trzymać kciuki za Zamartem Marysia Marysia będziemy będziemy trzymać kciuki za Mary się na końcu po prostu kiedy kiedy możemy obserwować to jak co jest możliwe co życie daje człowiekowi, jakie podejmie ten człowiek decyzję w jaki sposób się przeobraża tutaj mamy takie do czynienia np. z pojawieniem się instynkt macierzyńskiego, który wywrócił życie, ale się do góry nogami można powiedzieć nim, a jeśli chodzi o samą pracę z nad no właśnie rolą opiekunki dziecka ze spektrum autyzmu w jaki sposób wy też reżyserem Jackiem Osińskim o tym rozmawialiście z Zastalem się czy te, jakie on pomoce pokazał ci jakieś nie wiem tropy, jakie pokazał się do budowania tej tej roli to znaczy od początku to było oczywiste, że został po prostu odesłana do centrum terapii mężnego i i tam miałam różnego rodzaju można powiedzieć szkolenie czy rozmowy terapeutka ami, które na poziomie teoretycznym mi wyjaśniły bardzo dużej przybliżyły ten temat w ogóle, po czym brał udział czy terapiach integracji sensorycznej dziećmi zarówno z Aspergerem jak i z autyzmem, ale różnie funkcjonujących bo jakby spektrum to jest coś niesamowicie szerokiego, a to może być człowiek właśnie bardzo wysoko funkcjonujący w społeczeństwie albo wolno nisko, więc te rozpiętość też musiałem poznać miał szansę właśnie być obserwatorem tych terapii, ale też miałem szansę brać ich udział, czyli oczywiście w jakimś takim małym wymiarze, ale masować dzieci bawić z nimi i czy zbliżać się do do różnych do różnych dzieciaków i oczywiście poznawać naszego Wojtusia Krupińskiego, który rozgrywały rolę mojego syna siedmioletniego to właśnie za chwilę do tego wrócimy Małgorzata Gorol jest z nami w studiu to jest magazyn filmowy do zobaczenia rozmawiamy o filmie sił Bóg Małgorzata Gorol wciąż z nami studiu rozmawiamy o filmie Szuba, który od tego weekendu możecie państwo już znaleźć w kinach w całej Polsce bardzo gorąca ten film polecamy zatrzymała się nasza rozmowa na Wojciechu Kuciński, który Wojciech Krupiński to brzmi tak bardzo dojrzale jest młodziutki aktor, który wcielił się w młodego Buka młodego Kubusia filmie no i właśnie to był twój partner ekranowy chłopczyk ze spektrum autyzmu to do wyzwań nie aktorskie na pewno, ale też chyba takie takie ludzkie prawda wy musieliście spędzić przypuszczam dużo czasu i więź zbudować dość dość mocną tak szczęście no to wiadomo, że trzeba mieć szczęście w wojsku dziś jest naszym szczęściem był naszym szczęściem ponieważ no tam się działy cuda na tym właśnie w 2 takie jak ktoś pracuje się z dziećmi często mały ma dzisiaj nie można czka np. te zwykle ciężka praca na planie nie, bo oczywiście niemowlę może płakać wtedy, kiedy musi być cicho no jak dyskusja się wymienia na lalkę jednak, że itd. a tutaj no bardzo tak było scenariuszy silni i wiadomo, że byliśmy otwarci na różnego rodzaju improwizację Jacek Wieczorek jest temat ceny te sceny mogły wyglądać inaczej ale by przedstawić ten temat też to oczywiście były takie sceny z Wojtkiem czasami takie rozpycha rozszerzane o jak dziania się tu i teraz ale bo było istotne, żeby Kubuś wypowiadał rzeczywiście ten 1 ważny wyraz i rzeczywiście wypowiadał nagle akurat ten wyraz, kiedy musi on paść to były takie cuda, które zdarzały, a sam Wojtek jest Ursus przy uroczym chłopcem i skradł nam wszystkim serca i ten to nie było trudne praca nas wrażliwi wydaje mi się po prostu otworzyła taką lawinę empatii i i tyle ja na pewno spotkam na proteście z mamą Wojtka na proteście w sprawie zniesienia zakazu pracy dla opiekunów osób z niepełnosprawnością w, jeżeli pobierają świadczenie pielęgnacyjne w kwocie 2119zł najpóźniej my do kawiarni wcześniej z właśnie z Gosią Wojtka jeszcze status wyspy, których poznałem dopiero i dostałam tej ekipy Zelek, który noszę na ręce to jest symbol autyzmu Wojtek tereny, więc teraz w tamtą sobotę, a skoro mowa o proteście to też bardzo chcielibyśmy państwa namówić chciałybyśmy państwa namówić do tego, żeby podpisać petycję w tej sprawie, bo też przy okazji film musi Bóg net duża mówi się producenci dystrybutorzy artyści mówią właśnie o tym proteście czy o tym apelu petycji, która no miałaby na celu właśnie zniesienie tego absurdalnego prawa, czyli daleko, że absurdem rodzice opiekunowie osób z niepełnosprawnością nie mogą pracować pozostanie im zabrany ten minimalny dodatek nagraliście również też taki taki apel z Agnieszką Szpilą może posłuchamy fragmentu tego, jeżeli mamy do West sprawy pierwszą to zaproszenie na film zapraszamy na film sił, gdy kina który, choć 2grudnia mogę powiedzieć, bo widziałam ten film miałam w tym przyjemność, że jest to niesamowicie potężna przejmująca trans formującej opowieść o matce, którą gra Małgosia matce Marysi jest matką autystycznego szuka Kubusia, która jest bardzo podobna do mnie w tym, że nigdy się nie podda będzie zawsze walczyć o godność swoją swojego dziecka oto, żeby to życie nie wyglądało tak paskudnie jak wygląda obecnie w tym kraju, bo my opiekunowie osób z niepełnosprawnością moim przodku jeszcze dzieci, ale za chwilę już dzieci i Kubusia też dziecko, ale za chwilę też dziecka nie możemy legalnie pracować nie możemy wykonać żadnej umowy o dzieło zlecenia, jeżeli pobieramy świadczenie pielęgnacyjne w kwocie 2 tysięcy 119zł bez względu na ilość chorych dzieci, czyli ciebie ważne jest to, że właśnie bierzesz udział w produkcjach, które są nie tylko opowiadaniem historii, ale też być może zmienią coś w głowach ludzi być może doprowadzą do do jakiej zmiany po prostu absolutnie tak wie, że ja wierzę, że sztuka zmienia ludzi zmienia świat w ogóle wierzę w to i filmy oczywiście że, że minie zmieniają nie zmienia to co ogląda albo sztukę, jakiej doświadczamy, więc tak wierzę w to, a tutaj, jeżeli chodzi się WK już się wydarzają pewne rzeczy to, żeby takim kroku musimy wiemy nie będzie o nich mówić, ale lekkim na kilka żyć bardzo wpłynął ten film już zmienił na lepsze z Jackiem Jasińskim reżyserem filmu by całą mocą podpisujemy się pod tym apelem wspieramy te akcje też jutro, kiedy mamy premierę w Kinotece uroczystą premierę też przy będziemy o tym mówić też będą osoby, które będą reprezentowały po ten ruch, żeby ta premiera ma być też po prostu podłączeniem się do sprawy nie tylko wypromowanie, jakby marketingowym dzieła filmowego, ale również od razu poseł to od razu postanowiono ten ma coś zmienić w w u nas w naszym świecie ma coś zmienić i mam nadzieję, że zmieni not, tym bardziej bardzo gorąco państwa zachęcamy do tego żeby, żeby się wyłączyć właśnie nie tylko zobaczyć film, ale również włączyć się właśnie, ale chociażby samo podpisanie petycji albo albo przejście na protest prawda Aga trzeba przyznać, że czy coś niesamowitego w krótkim czasie jak wiele podpisów przyprawił Gdańska w 6 dni było 40 000 podpisów się, żeby niecały tydzień, jakby jest bardzo dobrze także wszystkim państwu dziękujemy, ale prosimy więcej tak, a propos tej działalności tego o tym, a propos tych, że sztuka ma znaczenie może w ten sposób chciałam zapytać cie, jakie emocje odczuwasz w związku z wyprowadzeniem waginy teatru dramatycznego pytam o to, dlatego że przeżyła się w 2 może nie tyle upadki co rozmontowywanie scen teatralnych w Polsce we Wrocławiu oraz w Krakowie, a no właśnie tutaj mamy taką sytuację kolejną, że odwołuje się dyrektorka teatru Monika Strzępka, zanim jeszcze tak naprawdę zaczęła pracować co czujesz jak jak dzieją się takie rzeczy rusza dowiedział się w Krakowie w Starym teatrze, który unika się reżyserowała świetne spektakle bardzo trzymam za Monikę kciuki ja są rozwiązaniem, które do mnie nie dociera, że tak, więc nie dociera, że jej dyrekcja się skończył jest zawieszona, ale wydaje się, że dziś z tym uporają trzymam bardzo mocno kciuki wierzę mogę tutaj na antenie w TOK głos absolutnie wsparcia poparcia dla Moniki również podpisałam TEN-T petycję i do tego również państwa namawiam to jest coś to jest pierwsza kobieta dyrektorka tej sceny w historii tego teatru historii teatru dramatycznego uważam, że jest to wspaniałe naj naj naj smutniejsze to moim zdaniem, że Rze, że jak wiadomo takie, a atakowanie np. teatru czy tego tego świata to są takie tematy zastępcze, które są wykorzystywane po to, żeby załatwiać inne sprawy, a na no my jesteśmy grupą ludzi które, którzy naprawdę dają tam cały poświęcają całe swoje życie całe swoje serca i teraz i widziałam już nieraz się sama tego doświadczyłam co to znaczy zniszczyć te jachty szyb elekt jest moje zaraz zrobić jak długo się też zespoły buduje pani wyrok brak traktów to też teatr, który zaczynał pracy nowej Dyrekcji niektórzy aktorzy, którzy mieli przyjść na etat np. zostawili inną pracę na prace, a teraz i podpisanie umówić wstrzymanej cóż z tego z takimi osobami tak to są pytania, których wynik nie zadaje, jakby wszyscy wszystkim wydaje, że w sumie aktorze nie wiem pracują dla idei prawda są artystami i sama świetna zarabiają oczywiste, że wody nie aktorzy pracują w teatrze to jest Nord czy inaczej wygląda ten świat jest naprawdę nie wiem nie wiem, że skończy wręcz no i myśli w kieszeni oto, aby na koniec chciałem wrócić dosłownie na parę minut do dość Buka i przerwałam ci zaraz na początku naszej rozmowy zacząć mówić o tej charakteryzacji i państwo jeszcze nie wiecie, ale zobaczycie w kinie niedługo, że sama historia Buka rozgrywa się przez 2 dążyć do właśnie 20 lat dziś to są te końcówka lat osiemdziesiątych to są lata dziewięćdziesiąte są lata dwutysięczne zmiana zupełna stroju wystroju wystroju ulic, ale też w stroju w stroju ludzi charakteryzacji, a wyporność kręci liście to nie chronologicznie i ponoć w ciągu 1 dnia trzeba było no przeskakiwać trochę lat dziewięćdziesiątych dwutysięcznych wracać do osiemdziesiątych będziemy ten film w Przemyślu to wiadomo, że zawsze także lokacja jest ważniejsza niż aktor czytam właśnie charakteryzację czy inne piony w najważniejszych, żeby skręcić w danej lokacji, więc mieliśmy 2 przejazdy do Przemyśla one bardzo determinowała, jakby oczywiście zawsze determinują kalendarzu FK mieliśmy 3 wygraliśmy w 3 transzach jest też istotne pierwsza transza była covidowa wszystko jeszcze to magia Jankowi co ja sparaliżowała plan na 11 dni rzeczywiście, bo w no nie było wiele scen beze mnie, więc naprawdę była przerwa oczywiście straszne konsekwencje finansowe dla produkcji itd. trzecia transza rzeczywiście to był czas ten ostatni w miarę chyba tak to wyglądało że, że ten ostatni okres był osobno kręcony natomiast między 80 dziewiątym 90 trzecim 90 tym 0710. pierwszym no to były przez SKOK-i kilkukrotne w ciągu 1 dnia i tutaj brawa dla pionu charakteryzacji dla pionu kostiumów proszę państwa bardzo dziękujemy zapraszamy do kina sił Bóg w tych kinach już jest Małgorzata Gorol nam o pracy przy Buku opowiadała dziękuję raz jeszcze dziękuję państwu bardzo dziękuję za całą godzinę kolejny magazyn filmowy do zobaczenia już za tydzień w sobotę po godzinie dziesiątej Patrycja Wanat do usłyszenia na łacie audycja nic straconego publikujemy wszystkie jako podcasty na tokfm PL Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: MAGAZYN FILMOWY „DO ZOBACZENIA”

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 40% zniżką! Dobrego słuchania w 2023!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA