nastrój się nawet sowy Cezary łasiczka to jest kolejny odcinek podcastu nastrój się na Warszowie państwa i moim gościem jest pan prof. Jakub chałwa Skrzypek dyrygent pierwszy koncertmistrz kierownik grupy skrzypiec orkiestry Sinfonia Varsovia dzień dobry witam dobry bardzo serdecznie i pewnie niewiele osób wie, że swoją karierę orkiestrze Sinfonia Varsovia zaczynał pan dużo wcześniej niż wydaje czynie w 2003 roku, ale właściwie taki pierwszy wspólny występ to był w
Rozwiń »
Poznaniu, kiedy pan miał kilka lat chyba mam około 10 latach mi się wydaje, kiedy byłem członkiem chóru trans oraz Grasia poznańskie Słowiki i parokrotnie zdarzyło się, że właśnie jest z orkiestrą Sinfonia Varsovia występowaliśmy w także na Expo w Sewilli pamiętam, że nawet razem lecieliśmy czarterowym samolotem, więc tak wtedy tak naprawdę się zaczęła cała historia i to zostało uwiecznione, bo to zdaje się na jednej z okładek płyt tego nie wiem też zdjęcia akurat, jeżeli mówimy o płycie Perry strony konferencja ta płyta powstawała właśnie w Poznaniu nagranie płyty, a człowiek zdjęcie jest zupełnie innego tournée chóru to zdjęcie Concert Hall zupełnie jak i teraz jako młody Skrzypek dostał się pan do orkiestry Sinfonia Varsovia i zastanawiam się jak to w ogóle było, bo przecież był pan otoczony przez wybitnych skrzypków i teraz jak tu pracować w zespole, gdzie coś co rusz jakiś jakieś dobre nazwisko no na pewno nie było prosto, ponieważ byłem młodym skrzypkiem ledwo co po studiach po konkursie Wieniawskiego miałem szczęście być finale razem właśnie, ale obawą Romanem Abramowiczem w 10 pierwszy roku nie, więc w doświadczenie orkiestrowy nie był zbyt wielki tak naprawdę do orkiestry polecił mnie prof. Jan Stanienda świętej pamięci już niestety i jakoś tak chyba także dyrektor Franciszek Wybrańczyk wyczuli, że Rze że, że może to jakby faktycznie jakość dobrze funkcjonować no na początku nie było łatwo, ale no jakoś ma podałem jeśli chodzi o tak uczenie się całego repertuaru obycia orkiestrowego, bo na pewno no było to wrzucenie na głęboką wodę tzw. no i był ratusz to może trochę ale, ale na pewno ten czas wiele nauczyłem z wieloma osobami się spotkałem na scenie właśnie z prof. Pendereckim znajdziemy Kennedy m.in. ale też wieloma innymi i na pewno to jak jakiś sposób oddziaływało na mnie także także instrumentaliści niebędący szybkami rada, bo to jednak ma cały czas wpływ na na to co się później dzieje w muzyce w postać Nigela Kennedy ego jest ważna w naszej rozmowie, bo powstał pomysł, aby reaktywować polską orkiestrę kameralną i dyrygentem szefem tej orkiestry jeśli tak można powiedzieć został został Nigel Kennedy, chociaż wydaje się, że on traktował właściwie wszystkich równo tak czy chyba mówi się 9 czy tak faktycznie było, że raczej nie widział siebie jako kogoś wyżej tylko, że wszyscy byli na na 1 poziomie tak można powiedzieć to znaczy na pewno mecz był gwiazdą co by nie powiedzieć ale, ale no na pewno we wszystkich traktował po koleżeńsku i trochę różnych rzeczy działo jeśli chodzi o spotkania takie towarzyskie to bardzo miło wspominam na pewno na pewno miało to dosyć spory takie połączenie dobra między muzykami dawnej polskiej orkiestry kameralnej i nim, ponieważ ta żywiołowość na scenie ona jednak można powiedzieć, że była w pewnym sensie podobna dla mnie to było dosyć spore przeżycie myśmy myśmy wtedy mieli okazję zagrać naprawdę w większości sal takich większych w Europie bardzo długie tournée odbywaliśmy myślę, że śmiało można powiedzieć zagraliśmy ponad 100 koncertów z nim dla mnie osobiście było to każdy występ był czymś nowym, ponieważ zawsze bardzo lubił zaskakiwać różnych muzyków dyrygentów im bardziej udawało się, aby zaskakiwać, tym bardziej jeszcze to robił szczerze mówiąc, żeby mieć, jakby mówiąc potocznie ubaw z tego, ale naprawdę vito wiele dało wiele takiego się gości w sensie taki uwagi na to co się za chwilę może wydarzyć, żeby coś co za każdym razem ten ten to wykonanie było inne w pewnym sensie by nie było takie raz wyuczone i na tym się kończy tylko jednak, żeby ta w, żeby to było zawsze coś żywego, a na czym polegało to zaskakiwania zmieniają dynamiki np. zmienia artykulacji zmieni Tent nieoczekiwane np. szybsze zakończenie kadencji, w jakich koncertach szkodliwa jego nowi wiele ciał, a to w uzyskiwaniu na żywo żywo tak na scenie mówiącym, że co się działo po prostu na scenie tak działo się na próbach czy próba też, ale na próbach zawsze ma to trochę inny wymiar, ale to było to się działo na scenie zresztą w Polska orkiestra kameralna, kiedy rozpoczynała pod batutą Jerzego Maksymiuka wdała się zupełnie innym tworem mam wrażenie, że mówiąc, jeżeli pewnie chodzi o energię to można porównać Jerzego Maksymiuka na czele Kennedy ego, ale jeżeli chodzi o filozofie czym się różnili jakiś sposób można porównać czy zrozumieć na czele Kennedy ego w odniesieniu do Jerzego Maksymiuka to chyba nie można tak ich szufladkować na pewno łączy jakiś sposób żywiołowości na pewno muzykalności nadwrażliwości na muzykę i dźwięk barwę, ale to jednak są inne inne światy tak tak mi się wydaje, ponieważ Polska orkiestra kameralna to było coś niezwykłego to było coś w unijny repertuar też przede wszystkim uczucie grali też koncerty Vivaldiego koncerty Bacha, ale jednak znajdzie LM to był trochę bardziej powiedzmy bardziej wymiar muzyki poważnej połączone trochę z muzyką rockową, że czasami aż to jednak są 22 różne światy myślę że, że nie można za bardzo mu jakiś większej filozofii jak w czy jakie są różnice filozofii wyznawanej przez wartę w sobotę zupełnie tendencyjnych, zanim oczywiście dojdzie do koncertu to są próby Jerzy Maksymiuk i muzycy, którzy pracowali w willi na tych próbach powtarzali często fragment po wielokroć co znaczy grali, dopóki nie było doskonała jak wyglądały próby znaczone Kennedy Nights też dąży do jakiejś takiej perfekcji artykulację, żeby wszystko było wspólne w sensie wspólne spójne, żeby to, żeby to nic nie działo się też przez przypadek, aczkolwiek jak mówił później na koncercie bywało różnie myśli się nad popierali ale, ale ta żywiołowość jednak była, ale też trzeba przyznać, że przez to ćwiczenie tej spójności i artykulacji podczas tych prób to to co powstawało później na koncercie miało taki wymiar i nos profesjonalny także faktycznie dużo się dzieje, ale jednak to widać, że zespół garażem, a te właśnie zaskakujące być może dla publiczności elementy muzyczne jak PiS jak były odbierane, bo zdarzyło się przecież nie przez skargę sąd, że mieć tradycyjny irlandzki i taniec czy utwór się pojawił no to publiczność Vivaldiego cha publiczność publicznie zawsze reagowała śmiechem raczej, bo jednak, bo to było dosyć zabawne, a trzeba też podkreślić że, że się, że znajdzie miał wszystko trochę inną publiczność niż taka standardowa publiczność jak tak jak chadza do sal koncertowych na taki poważniejszy jest na symfonię Mahlera, więc w, więc oni byli przygotowani NATO i też myślę byli bardziej wyrozumiali niż to prawdziwy powiedzmy krytycy, którzy by oceniali zagrożenie wasz zagrał tak ważnego czy tak zagrał Bacha prawda więc, więc to było na pewno ciekawe to było to było pewne w jakim stopniu zabawne, bo na pewno po zabawne Pance lub żartować na scenie w takt no tak tam muzycy muzycy z także dobrze się w scenie muszę powiedzieć, że właśnie myślę że, że ta chęć, że tak powiem zrobienia tych zaskoczeń przyznaje cela była taka, że powodowała to ciekawość wśród muzyków co się wydarzy i pamiętam, że chyba koncerty i może program wychowana 1,5 godziny to koncerty potrafiły trwać 3 pan był bardzo duże opowiada rzeczy rzeczy właśnie, więc c, więc mimo, że one właśnie się przez to wszystko nie użyły, więc myślę, że dla publiczności to było takie swego rodzaju sią publiczność to muszą w, a muzycy słyszeli no już dawno temu powinien być w garderobie i naprawie to nie jest jakby już dziesiąty piętnasty koncert tak to nie tak już, ale w, ale no ja miło wspominam czasy z punktu widzenia obserwatora to jest interesujące, kiedy za czasów Jerzego Maksymiuka Maksymiuka mamy do czynienia z precyzją takie ćwiczenie precyzji wszystko ma być dokładnie wtedy, kiedy trzeba tak jak trzeba taka nie może matematyka, a jeżeli chodzi Nigela Kennedy ego mam wrażenie, że tutaj właśnie improwizacja jest dużo improwizacji takiego właśnie otwarcie się, ale wciąż precyzję to znaczy tak tak na to co mówiłem, że rzecz, bo więcej takich rzeczy do dowolnych jakby, a jeśli chodzi o Maksymiuk podejściem bardzo dawno to faktycznie to było tak już naprawdę wyćwiczone do w wszystko do do granic bardzo dobrze zresztą on niedziela to było też oczywiście mówię spójne, że zespół razem, ale jednak była duża doza dowolności później też tak Nigel Kennedy bez wątpienia był gwiazdą takim trochę showmanem czy pan wspomniał często jest on dalej funkcjonuje w zagra w Krakowie wewnętrzne teraz wciąż jest także był wtedy stan czasach myślę, że po koncertach zawsze były jakieś jacyś ważni agenci albo jakiś lokalny bardzo ważne osoby, które chciały się z nim spotykać natomiast podobno po każdym koncercie, zanim wyszedł to pół godziny natychmiast po koncercie spędzą właśnie zespołem z muzykami tak muzykami w garderobie, gdzie był ważny po katering tak tak by było bardzo bardzo przyjemnie też było dużo żartów dowcipów w wiele działo z czy rozwiąże korzystaliście z tego kateringu, których chyba był częścią jego kontraktu kontrakty czy 12 lokalnych piw 2 szampany suszy i grillowany kurczak surowe warzywa pieczywo ryżowe przez grzeczność nie zatarcie w TV Asta myśleć cóż było zawsze bardzo dobre sny nie będę ukrywać w, więc nie będziemy robić nie będziemy lokować produktów DCH Health w no dobrze i co się działo w tym spotkaniu cieszyli się krytykować jeszcze się czy to było tylko czystą przyjemnością to był system żywnościowy nie było raczej skrytykowanie niechętnie, bo takiej potrzeby to była czysta po prostu taka towarzyska już tak towarzyskie spotkania ten niektórzy być może sąd sądzą albo sadzili bluszcz wciąż sądzą właśnie, że improwizacja albo elektryczne skrzypce albo jakiś kadencję jazzowe to to nie jest coś co przynależy do tradycji polskiej orkiestry kameralnej czy też nie przytyć należy do nie wykona twa takiego na jakie mieli ochotę zostało się, że dochodzi do sporów pomiędzy pewną taką no wybiegając poza ramy muzyki klasycznej konwencją Kennedy ego nie przypominam sobie żeby, żeby coś takiego miało miejsce on oczywiście różne pomysły faktycznie do do koncertu mocarstw pamiętam nagrywał nową kadencję, ale myśmy traktowali Polskę jako coś nowego to też jest pewna postać, która no miała w pewnym sensie właśnie podkreślać swoje jest też stworzą, więc jeśli chodzi o niego nie byliśmy zaskoczeni pewnie by zrobił taki zwykły artysta się zwykle mówią o wyglądzie tak dalej tak ze znaku to to to może by to mniej pasował, ale to akurat, że plany i rok także dowolnie go po prostu w pewnym sensie pasowało tak zresztą można pana uczył nawet znaleźć rzekomo we fraku, gdyż kraj koncentruje się jako opak tam stopa legł w międzyczasie się tego o tym mogą posłać państwo w winnych odcinkach podcastu nastrój się na Warszowie wkrótce potem, kiedy maestro Jerzy Maksymiuk k przeszedł do do Szkocji, a my to Polska orkiestra kameralna rozszerzyła swój skład stała się można powiedzieć orkiestrą Sinfonia Varsovia później działała w ramach Sinfonii Varsovii jak pan wspomina te czasy polskiej orkiestrze kameralnej odsłonie drugi reaktywacja powrót polskiej orkiestry kameralnej z bardzo intensywny czas, bo ja w zna zacząłem pracę w orkiestrze tak naprawdę od razu zaczęły koncert pracy się już ponad chwilę wcześniej grali koledzy z jak koncerty, ale później faktycznie, których zaczęły dosyć takie gesty były po to, naprawdę 1010 koncertów w Niemczech powiedzmy to całych Niemczech autokarem w tych największych salach MMC okazję zagrać z nim nawet 2 koncerty z tym samym programem, jakby z muzykami z Filharmonii berlińskiej Dead z tym składem, który nagrywał te 2 płyty z Bachem Vadim żona są 2 płyty DVD za Daniela stawiamy, udając wybrała akurat coś nie mógł zagrać 2 koncertów znajdzie zadzwoni czy mogę przyjechać, więc 2 bardzo intensywny czas, bo to tak jak wspominałem koncertów było mnóstwo no takie wariactwo trochę tamta muszę powiedzieć, aczkolwiek tak jak mówię od niego się wiele nauczyłem nauczyłem się takiej uwagi na scenie, że tak naprawdę mało co jest w stanie mnie w tej chwili zaskoczyć, a z kolei zaskakująco czas w różne rzeczy zaskakują w światła rampy były skierowane na to często przez gości nie podwójne koncerty no właśnie prawda tak właśnie się właśnie firma bliska też właśnie były podwójny koncert nawet potrójny koncert z lasem Nigerię, która jest tą osobą od Digital Concert Hall w doniczkach no właśnie wydaje się, że było mi Danem zaś chyba około 100 koncertów z nim zagrałem solą więc, więc naprawdę było dużo i w sumie mogę powiedzieć, że nie był mnie już w stanie zaskoczyć niczym naszej scenie, ale też zaskakiwał, kiedy rozmawiałem z muzykami z niektórymi muzykami, którzy byli w tym pierwszym składzie polskiej orkiestry kameralnej to bardzo interesujące było zobaczenie by kontekstu też polityczno społeczny no nie wiem, jakie krajobrazu Polski tak tej szarzyzny PRL-u i nagle pojawia się projekt, który pozwala robić coś interesującego, ale jednocześnie nadziei, że jeżeli będziemy mieli świetną orkiestrę, że będziemy mieli świetny produkt, że tak brzydko można powiedzieć to będziemy to nagle otworzą się drzwi na świat na ten kolorowy świat na najlepsze sale koncertowe nagrania pod i to się to się udało to się wydarzyło się spełniło ne i w pewnym sensie było to jak by przejść z tego szarego PRL-u do tego kolorowego świata do Zachodu, ale pan funkcjonował zupełnie w innym świecie już już niebyłe, gdyby drogo PRL-u i kolorowego Zachodu tylko właściwie był pan częścią już tego świata Zachodniego tak tak w pewnym sensie tak, aczkolwiek no możliwość wystąpienia nawet w tych wszystkich salach, które występowaliśmy znajdzie LM nareszcie rzadko zdarza w tej w takim takim krótkim okresie czasu temat bądź czasami nawet graliśmy po 2 koncerty nie wiem Filharmonii w kolonii załóżmy tak, ale wtedy nie łączyła np. był ogrzewany House była Filharmonia berlińska była Filharmonia monachijska ton, ale w Zurychu ta szansa wizę, a International w Madrycie i te wszystkie, bo zyski tylko kilka sal, które wymieniłem te bardzo zjechaliśmy Niemcy wszerz i z ZUS wzdłuż, więc c to też było takie wydarzenie to się teraz coraz rzadziej zdarza tak naprawdę się też mieć możliwość tak oczywiście na koncert można pojechać, ale należy mu tak wystąpić od razu w krótkim okresie czasu i co to co powoduje, że nagle człowiek mówi kursie wszystkie moje marzenia zostały spełnione już gra no wszystkich, którzy czekają nas trochę tak trochę tak jest, że człowiek dużo rzeczy widzę tak mając lat 42 obecnie już set trochę cud trybu je już zdystansować do wszystkiego w takie rzeczy dystansować powiedzmy w szukaniu spokoju w pewnym sensie chce 42 lata już szuka spokoju no powiedzmy tak oto jest także właśnie to jest taki najlepszy okres najbardziej w chłodny i inspirujący, że wtedy właśnie człowiek zaczyna zmieniać znowu zmienia światku jako dojrzalszy człowiek nie jako widać Tola widocznie wszystko przyznana właśnie w różny, ale myślę, że jakiś tam bagażem doświadczeń już i z jakimiś refleksjami po nic zawsze wszystko udawało czy pamięta pan jakieś wpadki i albo inne nietypowe sytuacje niebezpieczne zabawne i irytujące chyba nie czy wszystko udawało w tym niemożna powiedzieć zawsze wszystko pewnie udawałem pamiętam, żeby coś co jakoś po ekstremalnie nieudane my pamiętam tylko, że na pewno raz najczęściej spóźnił w dotąd hale w Syrii na koncerty na pół godziny jak nie dłużej no to tam przez chwilę był jakiś niepokój publiczności, ale finalnie skończyło się naprawdę, stając na szczęście, więc w tym nie umiem sobie, żeby serwery, żeby się ponieść jakąś klęskę dziś system wciąż musza być klęska Dąbrowicz z zabawne wydarzenie coś nie na lubił nas odwiedzać czasami w hotelu np. najdzie nieoczekiwanie to było takie zaskoczenie co chcesz odpocząć ZU w niestety wspinaczy oczekiwał za rozrywki czy raczej bardzo zabawne zabawne no nic nie nie było pytań, bo osoba, która sprawdzała czy odpoczywamy na coś w NATO rozumie, że te też świadczeń w dużym zaufaniu jednak do was, że nie musiał skontrolować, bo zawsze byliście przygotowani na pewno nie ten nie może kontroli nad naj i ważniejszy koncerty pan pamięta Zamana tak myślę, że ważny jest koncert skarg są tak naprawdę, bo został gdzieś tam jest na płycie dla EMI tym naprawdę, więc to jest coś takiego dla mnie faktycznie historia krąży dziś też w sieci na ciebie myślę, że wiele było koncertów ważne, bo każdy dla mnie każdy koncert jest ważne dla mnie każda publiczność ważna i staram się zawsze gra jak najlepiej były tak wiem, bo te Filharmonia berlińska i lata z filharmonikami berlińskim to był też ważne koncerty, bo to jednak byli muzycy różni tacy, którzy jeszcze Zakaria nagrali i na zadziałają fraz w nie powiedziałbym bardzo profesjonalnie tak, bo pan tak bowiem zaprawdę, taki czuły się powagę instytucji firmy berlińskiej i ale generalnie myślę, że ten koncern, który został uwieczniony to jest dla mnie takim najważniejszym jednak największa pamiątka, bo no, bo on jest tak on jest i zawsze będzie nam, więc będziemy pamiętać możemy go stworzyć i to był koncert Live my tam niczego nie powtarzaliśmy no i na też w ciekawym składzie, bo na kontrabasie dyrektor dyrektor Janusz Marynowski ich te tak składa się także jeszcze jest jeszcze wtedy grał te i czy rozmawialiście o swoich instrumentach skrzypcach znajdzie LM typu, a ty masz oryginału ja mam kopie, z czym moja akurat kopiec bardzo świeża Fidesz akurat Dead jazzu delcie znaczy technika Superman na dzień nie mam okazji grać na tym instrumencie niedziela w układy jeden z la sąd zresztą przez jakiś czas, bo już chyba nie posiada grał w 2 dni później w i pamiętam też taką sytuację ciekawą dla mnie on się zastanawia nad zmianą tego Dell jazzu na inne tyle czasu poster nie eksponat na tym Dell jazzu gra w tej chwili rynek są bodajże idą do przetestowania sąd zapytał co my się tam była też kwestia do płacy do tego instrumentu w końcu się nie zdecydował, ale było takim wspomni, że miałem okazję zapytam się auta z ręki obydwa instrumenty panem sobie tam powiedzmy oby leczyć bardzo cenne jak się czuję faktycznie także bardzo miło zresztą drżą na nie wygrali z to jest tak jak w dzieło sztuki no jest dziełem sztuki wizualnie jest dla nas jeszcze użytkową tak, że to nie jest obraz, który powiesimy na ścianie się zachwycamy tylko włącznie, z jaką wisi tylko możemy zachwycać jak wygląda wiemy, że historia i oprócz tego jeszcze brzmienie, tak więc to jest niezwykłe, że to jest coś z ruchomego coś co przetrwało w zasadzie w tej chwili 300 lat tak jest niesamowita z przenoszone z ręki ręki obraz jednak często mimo oczywiście z zawirowań historycznych wisi na ścianie okej równa wilgotność temperaturę, ale skrzypce, tym bardziej tak one są przenoszone przywożone gdzieś tam czasami zdarzały się, że w Stradivarius, w jakich bitwach brały udział nawet gdzieś tam takie konie w i przeżywały tak powiem wszystko c no było to fajne uczucie, że można, że można dotknąć zakres takich instrumentach lepiej brzmiały no np. te, których pan wtedy w terenie tam nisz które jednak ładnej dla jazzu w dobrze nie chcę otwierać nowego rozdziału na temat brzmienia instrumentów historycznych różne są zdania, ale to znaczy, jeżeli mówimy o tych Blend testach tzw. też to się zgadza, ponieważ akurat Lotnika, którego posiada instrument Stefana Wonder w bardzo dużo osób przestaje grać na strony warunkach lub norm innych nad nim od jazzu, ale ale, ale na różnych instrumentach właśnie kupują u niego instrumentów, zamawiając dużym wyprzedzeniem bardzo dużo osób też harmonii berlińskiej Filharmonii wiedeńskiej, ale też dużo solistów grana współczesny instrumentach i Crystal Tesla też grana na współczesne skrzypcach w one myślę w no oczywiście są tańsze można je posiadać na własność w tym momencie, ale faktycznie Blend testy robione biorą udział właśnie te stare instrumenty plus współczesne często, wygrywając współczesna w tej chwili wszy taka taka technika budowania, aczkolwiek no dobrze, że to jest ta część pewnego prestiżu i właśnie odbudowania na razie jednak jak w ktoś ma w życiu napisane, że była grana Stradivarius lub Garner ojczyzn to jest to na marketingową bardzo dobrze dobrze się sprzedaje no pani też może wpisać swego życiorysu remonty kopie, a nie, ale dostrzegałem brak wszyscy zagrał pan nadzieję spraw w kilka dźwięków od śnie trzeba doprecyzować jest też zdziwienie musi mieć tak pryzmy tak, ale nie zadawać, żeby fetor dokładnie no dobrze Szczepan się kojarzy Polska orkiestra kameralna w jak jak pani zapamięta co to czym to jest jak pan myśli o tej wspaniałej przeszłości na pewno tej orkiestrze tam polskie krytycy kameralnej za Maksymiuka noc na pewno było to taki towar eksportowy na pewno jeśli chodzi o on ona się o naszą Polskę, bo takie językowe takie to co to co mi się podoba takie dążenie do takiej precyzji do bólu, ale przy precyzję taka istnieje w sensie nie nie precyzja tylko perfekcję etno istnieje tak to jest to jest dążymy do perfekcji, lecz osiągniemy perfekcję na co tutaj myślę, że myślę, że Rze, że nie ma osoby z rat do końca jest perfekcyjne, ale takie dążenie takiego myśl obsesyjnie nawet no jakoś też tych nagrań wszystkich żywiołowości tej muzyki tej tak tych wykonań bardzo dobrze Muzy, którzy właśnie też byli bardzo zaangażowani co to co robią tak do bólu no to było na pewno niezwykłe, a Polska orkiestra kameralna za Johna Kennedy ego i myślę, że to już jest trochę był inny twór niż mogę powiedzieć, bo jednak oczywiście trochę muzyków jeszcze było, ale już było dużo młodych chociażby ja więc, więc to też było dążenie oczywiście do perfekcji wszyscy dążymy do perfekcji, ale myślę, że to w inny repertuar grany jak to było tankowane na jakieś takie właśnie koncerty na czele m.in. a tam jednak drwali dużo więcej repertuaru do takiego no wyćwiczone serenady ciekawskiego Dworzaka Senat teraz z niego, tak więc to troszeczkę się i inny inne już w pewnym sensie zespołu by bardzo panu dziękuję za spotkanie za rozmowę również pan prof. Jakub cha ufa Skrzypek dyrygent pierwszy koncertmistrz i kierownik grupy skrzypiec orkiestry Sinfonia Varsovia państwa moim gościem zapraszam oczywiście do wysłuchania kolejnych poprzednich i przyszłych odcinków podczas 100 nastrój się na Wars na nastrój się nawet sowy
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: GOŚCINNIE: NASTRÓJ SIĘ NA VARSOVIĘ
-
-
-
28:52 TYLKO W INTERNECIE
-
-
24:40 TYLKO W INTERNECIE
REKLAMA
POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ
-
-
-
01.06.2023 07:20 Poranek Radia TOK FM12:06 W studio: prof. Andrzej Leder
-
01.06.2023 07:40 Poranek Radia TOK FM16:16 W studio: Marcin Kierwiński
-
01.06.2023 08:00 Poranek Radia TOK FM09:49 W studio: prof. Nina Witoszek-Fitzpatrick
-
01.06.2023 06:40 Pierwsze Śniadanie w TOK-u13:50 W studio: Piotr Niemczyk
-
01.06.2023 06:59 Codzienny podcast gospodarczy07:43 TYLKO W INTERNECIE
-
01.06.2023 06:00 Pierwsze Śniadanie w TOK-u12:39 W studio: Krystyna Kurczab-Redlich
-
-
01.06.2023 06:34 Gościnnie: Polityka Insight podcast39:56 W studio: Andrzej Bobiński , Joanna Sawicka , Wojciech Szacki
-
-
-
01.06.2023 06:20 Pierwsze Śniadanie w TOK-u09:22 W studio: Marek Michalak
-
-
-
-
01.06.2023 18:59 Sabat symetrystów
-
-
01.06.2023 12:20 Popołudnie Radia TOK FM14:48 W studio: Natalia Broniarczyk
-
01.06.2023 12:00 Popołudnie Radia TOK FM11:32 W studio: Monika Rosa
-
01.06.2023 10:00 Przedpołudnie Radia TOK FM36:36 W studio: Stefan Szczepłek
-
-
01.06.2023 12:40 Popołudnie Radia TOK FM13:48 W studio: Zuzanna Muczko
-
01.06.2023 13:00 Połączenie08:40 W studio: dr Przemysław Kierończyk
-
01.06.2023 13:40 Połączenie11:57 W studio: prof. Katarzyna Zysk
-
01.06.2023 17:20 Wywiad Polityczny13:48 W studio: Dominika Długosz
-
01.06.2023 17:00 Wywiad Polityczny15:12 W studio: Waldemar Pawlak
-
01.06.2023 15:20 Światopodgląd12:34 W studio: dr Dominik Hejj
-
01.06.2023 15:00 Światopodgląd11:58 W studio: Piotr Oleksy
-
01.06.2023 16:59 Niebezpieczne związki
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!
Dostęp PremiumSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL