REKLAMA

Wreszcie mniej znaków na drogach? Rząd rozpoczął pracę nad zmianą rozporządzenia

TOK360
Data emisji:
2022-12-07 19:10
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
08:38 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
w TOK 360 gościem TOK 360 jest Krzysztof Woźniak Radia TOK FM prowadzący skołowany co sobotę o godzinie 15 staram się tak dziękuję zaproszenie lin Karaś już gotowa jest za dalsze darzy taktach udaje się doprowadzić czy szykuje nam się jakaś większa zmiana myślenia na temat dróg w Polsce nie od razu, ale w już jest już jest ono biorąc pod uwagę to co miało miejsce we wrześniu tego roku, czyli zmiany w sposobie projektowania i wybudowania dróg publicznych to już się Rozwiń » dzieje co się dzieje od Kill kół, jeżeli nie kilkunastu dobrych lat zatem kolejnym krokiem jest to, o czym słyszymy dzisiaj od rana czy też wczorajszego popołudnia, że np. znaków ma być mniej taki jest plan, choć jeszcze odległy znaczy będzie nie trzeba tyle znaków stawiać co obecnie, żeby zgodnie z przepisami to miało wyraz taki, jaki sobie założył ustawodawca czy też projektodawca odpowiedniego rozporządzenia obecnie naprawdę tych znaków musi być dużo stawianych, ponieważ tak stanowią przepisy chodzi o to, żeby te przepisy nie wymagała aż takiej liczby znaków pewnych sytuacjach, więc to wszystko trzeba unormować sprawić, żeby faktycznie tej nakazy drogowej tzw. nie było w Polsce przynajmniej nie trzeba było jej stosować, żeby te wytyczne były jaśniejsze wydaje mi się w Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad pracuje pracował zespół, który przygotowuje dokument, który docelowo trafi do ministerstwa infrastruktury, ale potem przełożyć na zmiany wprawie dlatego mówi o tym, że to jest artysta odpowiednie rozporządzenie o warunkach technicznych dla znaków i i innych urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, ale pewnie będą też zmiany inne ważne przepisy łącznie z ustawami przy okazji, bo np. mowa jest to zrównaniu kategorii dróg ekspresowych autostrad, czyli nie byłoby już desek i a jedynek dwójek trójek czwórek tylko mielibyśmy 1 kategorię dróg ekspresowych to mi się wydaje ten pomysł wydaje mi się dość rewolucyjny to chyba warto jednak powiedzieć, że to jest tym ta informacja jest na podstawie doniesień medialnych, które pojawiło się przy okazji tego spotkania ta grupa robocza na zamknęła już swoje procedowanie ten projekt został przekazany do ministerstwa infrastruktury, bo to jest odpowiedni organ do wydania tego rozporządzenia, więc on oficjalnie musi wydać rozporządzenie tam pewnie będą jeszcze jakieś zmiany albo nie, ale musi przejrzeć ten projekt trochę jeszcze poczekamy na to rozporządzenie myślę długa droga jeszcze Niewiem czy długa rozporządzenia można uchwalić bez jakiegoś tam trybu specjalnego bez konsultacji publicznej tak dalej dalej wydaje minister odpowiedni do tego więc, więc wydaje się, że to można by było szybko załatwić, jeżeli oczywiście to zapisy są w porządku, jeżeli minister infrastruktury tak zdecyduje no dobra, jeżeli mówimy o drogach ekspresowych autostradach to warto by było poznać w tym projekcie to jest zapisane, bo na razie to był tylko wrzucony taka informacja dyrektora generalnej Dyrekcji dróg krajowych żon uważa, że tak powinno być zrobione a jakby to zostało zrobione to pewnie, jeżeli będzie w tym projekcie to się bowiem już z konkretnych zapisów tutaj wiele pytań np. co w momencie opłat za takie drogi przypominam, że drogi ekspresowej Eski dla pojazdów do 3,5 tony są darmowe w Polsce nie trzeba czytam na bramkach czy w ogóle w Polsce winiet odpowiednik czy czy elektronicznych opłat uiszczać kierowcy tych pojazdów nie muszą tego robić za niektóre odcinki większość trzeba płacić autostrad, więc pytanie jak to było, jakby to wyglądało dla autostrad też jest alternatywa to są te stare drogi krajowe które, kiedy zacząłem córkami tak no np. droga Warszawy Białegostoku jechałem niedawno jest poprowadzona starą drogą krajową tak tak to zgadza się, ale zawsze gdzieś tam obok jakaś droga jest inaczej jest położona przez więcej miejscowości pewnie dla niektórych jest to alternatywa w postaci jakiś ciekawych doznań turystycznych dla niektórych nie, bo chcą po prostu jak najszybciej jak na jej bezpiecznie jak najlepiej dojechać z punktu ADO punktu ba często pytanie dla kogo ta alternatywa, ale to pewnie też by się łączyło ze zmianami ograniczeń prędkości to jest też 40 albo z 20 właśnie to jest dobre pytanie, którą stronę ustawodawca w tym momencie trzeba było zmienić też w ustawie prawo ruchu drogowym, bo to stąd wynikają te ograniczenia prędkości by poszedł, bo możemy się zdarzyło także jednak te limity byłyby takie jak dla dróg ekspresowych, czyli autostradach 120 albo gdzieś pośrodku nasze dzieci najszybciej w Europie, jeżeli chodzi o limity ustanowione to tak szybciej można jeździć po niektórych odcinkach autostrad niemieckich tam nie ma limitu takiego określonego jest zalecane 130 ją też ma pewne konsekwencje przekroczenie szybsza jazda, gdy spowodujemy wypadek to ubezpieczyciel nie wypłaci odszkodowania to pan jest pewien ciekawy sposób to wszystko normowane są osoby, które jeżdżą oczywiście szybciej niż 130, ale gdzieś tam w okolicach trzymają się tych norm zalecanych jest jeszcze 1 wątek z tych sygnałów, które docierają do nas z generalnej Dyrekcji dróg Krajowychi autostrad trochę dla mnie niezrozumiały, dlatego że jest to zupełnie inna skala zupełnie inne obszary myślenia niż znaki czy też drogi ekspresowe autostrady zrównanie mianowicie oddzielanie krzewami jezdni autostrad tak, żeby kierowcy nie oślepiali się nawzajem tak jest podobno na Węgrzech jest to możliwe do zrobienia tak ale, toteż pełnią taką funkcję bariery energochłonne, które jednak, jakie są takie plastikowe kaczki, które tak, które radują no w problemem raczej jest to, że mamy źle ustawione światła w samochodach jak spojrzymy na pewnego rodzaju badania ankietowe przeprowadzone przez Instytut transportu samochodowego to 90% kierowców powiedział, że zdarzyło im się być oślepiony przez światła pojazdu jadącego z naprzeciwka to jest dość duży problem w 2 cent chyba rzadko jeżdżą samochodami albo nie zauważyły tego nie wiem no to jest ciekawe, ale tak wychodzi z tych badań ankietowych czy w sumie Niewiem czy to jest ma jakieś znaczenie dla bezpieczeństwa, ale jeżeli chodzi o o największe takie operacyjne niż tylko właśnie nie oślepia mnie to jest ważne dosyć myślę nawet na autostradzie drodze ekspresowej, więc przy okazji, jeżeli też ekologia w jaki sposób zadbamy będzie więcej zieleni to czemu nie, dlaczego nie wątpię, że to się jednak wydarzy szczerze mówiąc, bo czasami te pasy, jeżeli one są wolne, chociaż na autostradach to nie bardzo one są wykorzystywane do jednak przejazdu czy też możliwości przejazdu służb różnego rodzaju, ale z reguły są oddzielane, więc skoro możemy jakoś inaczej tobym się jednak zastanawiał czy to ma jakiegoś rodzaju sens, bo jednak możliwość zjechania na jezdnię przeciwną też ma swoje konsekwencje w razie czego lepiej zatrzymać pojazd, który wpadł w poślizg, żeby nie wjechał na to jest do ruchu przeciwnego kierunku przeciwnym kierunku niż, żeby tam wjechał stwarzał zagrożenia to myślę też musimy poczekać na na na projekt jak to będzie w zapisach wszystkich no tak, bo powtórzy ten bon Mot długa droga jest droga, ale moim zdaniem najciekawsze jest kwestia właśnie tych limitów prędkości event na ewentualnych rodzajach dróg, jakby to zostało rozwiązane, bo tutaj trzeba było no inne akty prawne zmieniać, ale będzie z tego afery Krzysztof Woźniak wielkie dzięki skalowaniu przypomnę w soboty między 151520 albo w aplikacji mobilnej ta zaś dłuższe rozmowy dziękuję biuletyn rewolucyjny za chwilę Anna Piekutowska dziś felietony czemu ofiara przemocy seksualnej zaczęła mówić dopiero teraz po latach kluczem są 2 słowa strach wstyd Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: TOK360

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 40% zniżką! Dobrego słuchania w 2023!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA