REKLAMA

Koniec dopłat do aut elektrycznych, Euro 7, elektryfikacja Stellantisa oraz Green NCAP

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2022-12-07 19:40
Czas trwania:
11:03 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazynie motoryzacyjnym witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór proszę państwa środa i w związku z tym porozmawiamy sobie o przyszłości dla właścicieli potencjalnych obecnych aut elektrycznych i niekoniecznie w Polsce, chociaż od Polski zacznie szybko, ale w Szwecji, bo w Norwegii już wielokrotnie się Norweg wielokrotnie już rozmawialiśmy, że rząd norweski ma zamiar dopłatę ograniczać stopniowo to robi w Polsce też jazda buspasami od Rozwiń » roku 2020 chyba do końca 2025 ile pamiętam będzie bezpłatna, a potem mnie natomiast jeśli chodzi o parkowanie to nadal nie wiemy, ale prawdopodobnie będzie tak jak w kilku krajach europejskich, że będzie można parkować za darmo do pewnej kwoty, a potem już trzeba będzie płacić, ale na razie to jeszcze odległa przyszłość natomiast przenieśmy się do Szwecji w kwestii też spory spory procent sprzedaży samochodów elektrycznych, bo kilkanaście, ale bardzo dużo też sprzedaje hybryd ładowanych z dnia skanuje okazuje się tak cichaczem przynajmniej dla nas cichaczem, bo dia tak nie śledziłem z dnia na dzień co się dzieje w Szwecji i zakończono system dopłat do samochodów elektrycznych zelektryfikowanych, ponieważ koszty są porównywalne do kosztów zakupu samochodów na paliwa płynne no i jak to jest uzasadnione przede wszystkim uzasadniono to tym, że tych hybryd jest tak duże elektryków, że to już 40% nowych kupowanych samochodów było objętych tym programem w związku z tym ze względu na już zbyt wysokie koszty to z opłaty zostały wygaszone to jest patrzy kiedy, jeżeli do 8listopada ktoś kupił samochód nota to to był bezpieczny natomiast, jeżeli zamówił do 8listopada odebrał w przyszłym roku to też dofinansowanie zostanie pod warunkiem, że ta emisja wyniesie maksymalnie 30g dwutlenku węgla na kilometr, czyli nieco ponad nieco mniej niż 1,5l na 100 dla benzyny, czyli ich wchodzą to tylko hybrydy ładowane z gniazdka i czyste elektryki no cóż to jest chyba przyszłość niestety w każdym kraju, gdzie są dopłaty, bo jeżeli samochody elektryczne będą stanowić coraz większy udziałów w wśród nowo nabywanych samochodów to trudno się spodziewać, że normalny samochód będzie dofinansowana elektryczny przynosi w założeniu ma być normalny w roku 2300 piątym nie wiem czy to coś na temat polskich tych dopłat ma coś do dodania czy też zgadza się ze mną, że to jest nieuniknione, że po prostu nie będzie tak jak kiedyś też, że ładowanie samochodów elektrycznych było w większości za darmo jeszcze z parę lat temu trzeciej żonie w aż w niemal jazzowe wiem, ale podjeżdżała wiele miejsc w Warszawie mówi, bo nie jeździłem po Polsce tak dużo no ale było kilka tak no ale było stać było teraz nie ma po prostu no no, więc to jest chyba kierunek nieunikniony prawda, że trzeba ja bym nie nie łączyłbym jednak mimo wszystko tego, że parę lat temu jak samochodów elektrycznych w Warszawie okolicach można było liczyć na palcach obu rąk, ale to firmy, która jakby patrzyły w ten sektor z nadzieją optymizmem bardzo mi się opłacało po prostu postawić ładowarkę prąd był tani niż budować całe skomplikowane systemy zarządzające płatnościami co no ale wręcz efekt jest taki, że samochody elektryczne są droższe każde inne ich eksploatacja będzie również droższa od z tym trzeba liczyć 450 000 ton szkodliwych substancji rocznie to jest to są cząstki stałe, które pochodzą z naszych samochodów dokładnie z opon hamulców szacuje się, że w trakcie każdego kilometra, który jedziemy, które przejeżdżamy naszym samochodem oczywiście tutaj sporo zależy od tego czy mamy małe auto na wąskich oponach czy wielkie auto na wielkich oporach 73 mg cząstek stałych na kilometr to taka średnia emisja naszych opon w samochodzie to jest 1850× więcej cząstek stałych niż z za spaliny w mojej mamy normę euro 7, która w końcu zapadła za to emisję tych cząstek stałych wzięła norma euro 7 od listopada pojawiło pierwsze informacje na temat nadal wszyscy są z niej równo niezadowoleni ci, którzy produkują samochody spalinowe dla tak elektryczne i spalinowe, dlatego że ta norma jakiś sposób kategorycznie prac może wymusza trochę kolejne prace nad tymi silnikami spalinowymi tutaj producenci mówią, ale jak to przecież silniki spalinowe to ślepa uliczka to bez sensu, żebyśmy inwestowali, jeżeli chodzi o samochody elektryczne to tutaj też jest jak problem trochę się jechać nawet bardzo się cieszył się w końcu za to wzięto, dlatego że UE to są często absurdalne konstrukcje ważące prawie 3 tony tak jak volvo ex 90, która się z takim symbolem chyba trochę tego w tego rozpasania to są samochody bardzo często absurdalnie ogromnych kołach 22 dwudziesto 3 calowych, a i to sąd za zabawki dla najbogatszych bardzo często najczęściej, ale spalinowe samochody też tak to takie były przez bardzo długi czas norma euro 7 powinna tutaj troszeczkę pomóc uporządkować emisje cząstek stałych z opon i hamulców hamulce to będzie mniejszy problem w przypadku aut elektrycznych, gdzie jest świetnie najczęściej działające odzyskiwania energii natomiast, jeżeli chodzi o opony to tutaj jest jeszcze dużo do zrobienia no to prawda rzeczywiście to trochę tych szczegółów żeśmy jakiś czas temu podawali opony hamulce to na pewno, a ja w takim razie też trochę oszczędnościach, bo tak dzisiaj liczymy pieniądze no po Carlos Tavares ostatnio przynajmniej raz na parę tygodni cytujemy co mówi dyrektor zarządzający całego Stellantis bardzo często się z nim nie zgadzam tak są mówi, żeby trochę zamieszania chyba wprowadzić w świecie mediów natomiast pod koniec listopada oficjalny komunikat się pojawił dyrektora tak teraz, żebym tutaj nie skłamał, że dyrektor operacyjny Stellantis na cały region rozszerzonej Europy, czyli nie tylko na Unię Uwe Hodge Schulz podkreśla, że elektryfikacja jest bardzo ważna no i rzeczywiście chcą osiągnąć do końca roku 2030 już 100% udziału sprzedaży samochodów napędem elektrycznym za bardzo ambitny, ale wiele firm tak zapowiadało, a do mamy jeszcze 8 lat zobaczymy co dalej komunikat z Amsterdamu co ciekawe w ich, dlaczego dlatego, że nowa strategia sprzedaży detalicznej rozpocznie się w krajach Beneluksu Holandia Belgia Luksemburg oraz w Austrii i osób tu chodzi, gdzie tutaj oszczędności chodzi o to, żeby salony były zunifikowane i w 1 salonie ma być sprzedawanych może nie 14 Marek, bo tyle ma Stellantis pewnie maserati rama tam nie będzie czy vox hola, ale np. może być Alfa Romeo Lancia opel Peugeot citroen 5 już sporo w 1 miejscu i tutaj chcą zaoszczędzić na tym no też wiadomo, że coś więcej na temat samochodów elektrycznych wiadomo coś na temat elektrycznej Platformę PC PS tego komunikatu ona ma się nadawać do samochodów w miarę krótkich takich poniżej 43m, czyli peugeota 2008 do jednak dość długi ponad 46 czy koło 46 Krajna DC 4 x do prawdę mówiąc może tutaj żadnej rewolucji nie ma natomiast, że to mają być salony ujednolicone to trochę jestem zaskoczony że, że ta ogłoszona, ale może to jest rzeczywiście naturalna kolej rzeczy i jeszcze ważna rzecz, że dopiero 2025 roku będą takie bardziej przystępne samochody oferowane, czyli małe bardzo małe, ponieważ najpierw wyciągnąć pieniądze tak oczywiście ja to interpretuje od klientów samochodów droższych luksusowych zresztą wtedy mają być też już tańsze ogniwa litowo-jonowe, chociaż w tym roku są baterie minimalne droższy niż w zeszłym i poza tym liczą na to, że będą elektrolity będą jeszcze ogniwa z elektrolitami stałymi, więc 202526 doczekamy się takich tańszych samochodów koncern instalacji są na prąd jeżdżących trwa jeszcze ciekawostka Green NCAP, która to organizacja opublikowała ocenę środowiskową ocenę środowiskową 3 nowych samochodów elektrycznych Tesla trójka ni etap 7 i renomę gan i tak to co jest w tym wszystkim najciekawsze to jaka jest różnica fajnie, że w końcu jest opisywane i pod pod podbija, jaka jest różnica, jeżeli chodzi o zużycie energii przy 23 °C przy -7 minut średnio zaledwie Tesla trójka 179 kontra 28,5 niż 20 kontra 30 i renoma g 19,8 kontra 30 tras, jaka jest różnica, jeżeli chodzi o możliwość przejechania, jeżeli chodzi o zasięg 390 Tesli 242530 dni o 337360 wybrano 226 no tak ten ni to jest powiem ci samochód, który bardzo czekam też jak widziałem to trochę za mało jeszcze może, żeby się nim zachwycać, ale dużo ciekawych informacji pozytywnych o nich do nas dociera no i przede wszystkim Antoś ładnie wykończony na zewnątrz w środku od zobaczymy do Polski być może dojedzie ale kiedy nie wiemy myślę, że kiedyś na pewno, ale nie powiem, kiedy na kole się piękny codzienny magazyn motoryzacyjny do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 40% zniżką! Dobrego słuchania w 2023!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA