REKLAMA

"The Terror", czyli groza i podbój globu

Po sezonie
Data emisji:
2022-12-08 22:00
Audycja:
Czas trwania:
42:54 min.
Udostępnij:

Fikcyjne historie o duchach, upiorach, złowróżbnych znakach i wieszczących rychły zgon jasnowidzach z odległych krajów (najlepiej azjatyckich) to temat znany i lubiany. Ale David Kajganich i Max Borenstein - twórcy tego dwusezonowego serialu dla AMC - wyżęli ten temat do cna, aż poleciały całkiem nowe soki. Czy jednak wystarczająco smaczne, by odnotować sukces?

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Jakub Janiszewski Anna Malicka Bartosz Staszczyszyn to jest audycja po sezonie dzisiaj porozmawiamy o serialu, które miał być podobno w zamierzeniu stacji, która wymyśliła zleciła i potem kolportowała czy stacji emisję takim taką tak jak w następnym hitem po UOKiK Dec, czyli po Zambii, która po katastrofie świata usiłują resztkę ludzi na rzecz, które zdarzały jak zęby powinny w kilkanaście sezonów okazały się hitem tej stacji dorobiły się rozmaitych spin-off WI Rozwiń » zapłodnić całą masę scenarzystów na to, żeby wymyślali kolejne historie ja wiem oczywiście zaraz mi Bartek powie Janne będzie wtórowała, że Zambii też w dziewiętnastym wieku trenerze, ale walking Dead jednak zrobiło swoje jeśli chodzi o współczesną telewizję to był taki powrót powiedzmy wielkim stylu gorszych od tych i teraz ewidentnie istnieje szukało nowego triku zaliczyły salony tak serial DT RO serial ma Polski tytuł chyba nie zmienia, bo właśnie nazwą niejasne serial, który nie wiem czy to się do końca udało, bo to rzeczywiście jest to chyba widza trochę innej półki trochę innego fotela serial, który niewątpliwie próbuje nas przy spawacz klimatem niewypowiedzianej nienazwanej grozy i niedookreślone niebezpieczeństwa co jest też trikiem na horror bardzo dobrym to tyle wprowadzenia, a teraz, kto jeszcze nawet opowie czym jest pierwsza drugi sezon budżet UE mogę raz mogę dodać, że z prawie się to daje do momentu, kiedy w pierwszym sezonie nie widzimy potwora cała bańka pryska no może dodać, bo co niestety rzeczywiście słabość tej produkcji, ale jesteś właśnie to jest okres w ogóle idea horroru nie były chore można nam się personę była nie leży to, żeby się boimy tego co za chwilę możemy zobaczyć to co widzimy nie, ale zobaczcie przecież ja rozumiem taką obserwację zacząłem oglądać jeszcze ten pierwszy sezon żadnych bardzo mocno na modelu aliena na modelu obcego, czyli mamy tylko to jest dziewiętnasty wiek statek pożarniczy, który się udaje w podróż nie zna najmu przez przepłynąć staw zdaje się przez Arktykę i tam zostaje złapany w lód prawda, ale trochę tak jakby nie wiadomo, o co ta wyprawa nie wiadomo co my robimy, dlaczego my trafiliśmy zaczynają się napięcia między załogą i tak wszystko to znamy z obcego z pierwszego z pierwszej to obcy ósmy pasażer Nostromo też wszystko to łącznie z dziwnymi niewyjaśnionymi zgonami zresztą jeden z tych zgonów to na dzień dobry otwierać w ogóle zapożyczeniem wręcz stoi tytułowy naczynie tytułowej taki najmocniejsze sceny obcego, którą potem przetwarzane przez tysiące tysiące razy, kiedy pod wyłazi naszego bohatera to się zresztą okazuje, że krwawiący bohater przeżywa umiera dużo później w innych okolicznościach, ale właśnie te to niejasność sytuacji, ale zobaczyć co było swe obcym takie niezwykłe to, żebyśmy w końcu tego potwora jednak zobaczyli nawet na końcu w całości gumowego, a jednak nie zniszczyło kasą tamtego filmu, a tutaj niż to się nie udało tak co do może ja obok wyrwy wzorach literackich, bo w ja jestem wielką fanką autora z 2 w ogóle może zaczniemy od tego, że ta historia zdarzyła się w jakim sensie naprawdę znaczy rzeczywiście w wypłyną wypłynęły 2 statki rzeczywiście utknęły w lodzie nie wiadomo co się stało właściciela Jaruzelski to jest na do rzeczywistości wyśpiewali swoją historią natomiast co tam się w niej nie wiadomo po prostu po prostu w wypłynęły utknęły zniknęły z nich poniżający ciekawsze, ale znaleźli jest nawet rząd w 20142016 roku to co jestem pewien nie jestem też absolutnie dla mnie pewne, że dzięki temu w ogóle przystąpią do zdjęć ale, ale wiecie, bo to badania do 16 jest o tyle ciekawe, że książka, której pierwowzorem tego zresztą bardzo ciekawa dana Simmonsa powstała nim te statki zostały odnalezione, więc może tysiące siódmy wolność musisz możesz mieć rację, że jakby impulsem do powstania pierwszego sezonu była było odnalezienie, a nie sama książka ogłoszenia stanu 20001811. roku zdjęcia z niego ruszyły w 2016, czyli 2 lata po odnalezieniu tego statku terrorystach, a później zarząd Rybusa czy ten drugi z zamrożonych statku gdzieś tam na przejściu północnym, ale wielu mieszek jeszcze trochę o o tej książce chcę powiedzieć, bo to jest bardzo sprytnie napisana rzecz zresztą Dan Simmons, który jest autorem tej książki jest tutaj w nie wiem egzekucji wprowadza pierwszy w trochę trudu serem jak jest producentem wykonawczym, więc podejrzewam, że również miał jakiś wpływ na kształt tego tego tego filmu tego scenariusza, ale ta książka w jak zresztą wiele jego książek jest zbudowana w ten sposób rzeczywiście historia jest całkowicie wymyślona całkowicie fikcyjna nie ma tutaj w poza tym punktem wyjścia właściwie żadnej prawdziwej informacji ale jakby potwory ten kostium horroru kostium gatunkowy jest włożą jest utkany z wierzeń dawnych i Inuitów Eskimosów i i i ten potwór, który jest potworem nie z legend jest jak gdyby trawę stacją przed przełożeniem przetworzeniem potwora, który jest legendarnej mówi o tym, dlatego że ta druga część zbudowanej mi się wydaje jedyny łącznik między tynki sezonami, które właściwie są jakimiś zupełnie osobnymi firmami, więc ten drugi sezon też bazuje na tej na tej zasadzie to znaczy w drugim sezonie mamy historię Japończyków mieszkających w stanach, którzy zostają zamknięci w obozie i stykają się z demonami, ale te demony też nie są żywcem przełożony w wyjęte z mitologii japońskiej tylko z opowiadań, które w zresztą taki wspaniały wspaniały tylko by naszego kładą się opowieści niesamowite, które wykorzystuje te same motywy są to motywy wyjęte z literatury z takiego zbioru historii, które na przełomie dziewiętnastego dwudziestego wieku zostały zebrane w 1 tom przez mieszkającego w Japonii przez lata chyba Brytyjczyka nadal czeka i on i i on pisał historie, które były opowiadane w epoce Edo, czyli takiej ostatnie już takich pism schyłkowej co 171816 wiek jakoś tak były długą tradycją ustną i w myśleniu Zachodu to są horrory absolutnie natomiast w myśleniu Japończyków no to rolnik no ale ale w 2 zaś historia wieś bardziej historie, które są i trochę mitami trochę legendami trochę wyrastającymi z buddyzmu trochę wyrastającymi z takiej codzienności Japonii, więc znowu mamy nie wprost przypowieść przypowieści takie nie i to jest moim zdaniem ty w tutaj mamy dokładnie tę samą zasadę tylko ile terror w pierwszym sezonie jest opowieścią opartą na na horrorze gatunkowo ości sprzed tam wiele mówi w 2007 roku czy całkowicie współczesnej tak tam mamy odwołanie do tych do tych historii, które były pisane na początku dziewiętnastego wieku natomiast zabicie mnie, dlaczego to jest 1, że tak powiem rytmie serialowym złożone do kupy do tego tego nie ja myślę, że jest to łącznie co znaczy to co powiedziałaś to jest niewątpliwie jakiś trop, który zresztą myślę jest przez nich eksploatowany przez twórców przez przez dużą ranę rów to znaczy taki zamysł, że teraz będziemy też zamysłem bardzo inteligentnym i myślę, że na czasie będziemy krytycznie pokazywali, jakby koszta globalizacji Amerykanie czy będziemy się trochę straszyli tym, że wchodząc w przestrzeń wierzeń i kultury i dominując ją myśmy wygrali może właśnie wcale nie może wydarzyło się coś, czego nawet nie rozumiemy ze będziemy płacili koszta po wsze czasy, czyli czy tylko to jest troszeczkę zemsta faraona ile takie takie klimaty, ale my ewidentnie to coś co ja myślałam o tym jeszcze pomyślałam o tym, że może to jest zestawienie tego takiego chęć najbardziej banalny banalne zestawienie świata natura kultura, że tamte tamte mity tamte legendy, gdyż pierwotny bardzo wyrastały z z tego zbliżenia się i toby pasowało do teorii globalizacji myślę, że ma rację takiego zbliżania się do do tego co było bardziej naturalne i miano przyszła kultura są czas racja i za żart, a takie są czasy znaczy taki jest moment uważam czy jest moment jakiś rewizji globalizacji jako pewnego fenomenu, który na niby przez przysporzył dobrobytu, ale zarazem wyjawił wszędzie jest tak samo wszędzie jesteśmy u siebie, ale wszędzie też, jakby tracimy jakiś łączy jakąś łączność taką może właśnie trzeba powiedzieć duchową w danym miejscem, bo to co tu jest ważny jest to, że miejsce w ważnym przestrzeń ważna, że to w przestrzeni się dzieją rzeczy nie tylko wyłącznie w wyobrażonej relacji między ludźmi tylko to, że są w tym konkretnym miejscu prawda statki jechały tą konkretną wcześniej na tamie ten ludu lud zatrzymał to ma znaczenie to próbują wytłumaczyć mówi inicjacji w ogóle nie rozumiejąc nie chciał, bo zupełnie, jakby innego porządku prawda tak tu następuje dotarcie między, jakimi rzeczywistością w tej japońskiej historii dokładnie to samo to zatrzymanie to jest ten obóz, którego nie mogą po prostu uciec, z którego z tym muszą tkwić muszą być, a de, bo demony, które się pojawiają są i 201 tutaj element chyba łączy może jednak pomyliłam się, mówiąc że nic nikt nie łączy w to jest to jest śmierć jako jako jeden z tematów, bo demon japońskie od razu powiem może już chyba powiedziałam pani drugi raz kochankiem Kobayashiego tezy mój ukochany Will 1004. roku zresztą z nowocześnie bardzo opowiadamy tutaj wprost różne nawiązania do tego filmu, ale do, czego zmierzam, że demony japońskie opisywane w kajdanach czy Kłaj kajdanek, bo to są różne interwencje zegarek dobrze dawałem z one są inne niż niż demony zachodnie to są demony to są to w ogóle śmierć jest inaczej traktowana one przychodzą na ziemię po to, żeby się zemścić, żeby niemal dosłownie po by pokryć dusze i i wydaje mi się że, że co w ekipie eksploatowania akurat tego elementu z tych historii czy w ogóle przyglądanie się temu elementowi powoduje, że ten serial no właśnie to też mieć kawę czy on w ogóle jest zrozumiały, jeżeli się ogląda tylko 1 sezon pytanie na ile zrozumiałe dla widza, który nie zna tych kontekstów i czy to dobrze czy źle, że jest niezrozumienia myślę, że nie wiem czy wydaje mi się, że akurat z kulturą japońską to taki przypadek, że chyba wszyscy wiemy i nie wiemy to instynktownie czujemy, że ona jest hermetyczna i nie pełnym sensie nie penetrowali być może to jest jakiś niezwykły w ogóle wypadek w dziejach, że coś jest aż tak wsobny tak strasznie trudno się w tym połapać życia wielkich studiów, żeby to ty mówisz o demonach, żeby w ogóle z tłumaczy jak się popatrzy na popkulturę japońską bardzo często natrafia na gry na komiks to w ogóle nie wiesz, o co chodzi o wyższym to jeść, więc akurat myślę, że ten przypadek z przypadkiem z specyficzny, a zarazem bardzo kuszącym właśnie przez to co znaczy, że tam można bardzo dużo rzeczy włożyć może się nie połapie w tek będzie choćby to, że no wiesz myślę, żeby krzyż jest jasne, o co chodzi w tej chwili, ale też mam wrażenie, że ten sposób myślenia o serialu, który tutaj i ten właśnie ten ten tak ta groźba to grożenie straszenie się ceną za ingerencję w, czyli świat w czyjąś rzeczywistość to też bardzo dobrze sprzedaje w świecie polityki tożsamości to znaczy tego, że w sytuacji, kiedy trochę nie wiemy kim jesteśmy albo uczyłem się nie zrozumiani zaczynamy się odwoływać do takiego uogólnione grą czegoś nazywamy to właśnie tożsamością to jest niby to co z takiej nie do zrozumienia nie do przeniknięcia tego nie da żaden sposób uniwersalizm właśnie jakaś pułapka oczywiście myślę kultury zachodniej dzisiaj jest ale, ale myślę, że w takim świecie bardzo łatwo sprzedawać takie historie zgadzam się, bo absolutnie tak jak ta straszyć się ceną za za próbę nie wiem narzucenia swoich porządków tak zaś ten w obu przypadkach mamy tę historię tak poprowadzoną, żeby ten wynik końcowy bardzo gorzki nie garną tej japońskiej Stali zaczynamy właśnie zaraz po Pearl Harbor czyli, bo to tego nie powiedzieliśmy, że to jest historia o japońskich o obywatelach amerykańskich polskiego pochodzenia, którzy po ataku na Hamburg i włączeniu się Ameryki do wojny w Japonii zostali zamknięci w tych obozach jako element niepewny ideowo i własny kraj trochę się wyrzekł miło wszystkich opowieść o tym, że Ameryka jest krajem wolności i oni byli ofiarami tej wojny na koniec wojny zostali po 25USD odszkodowania za kilka lat pobytu w obozie, a historia skończy się rzuceniem mamy Hiroszimy jest to bardzo rozpięte jest taki łuk tej opowieści jest bardzo precyzyjnie wymyślony od od momentu aż 1 wydarzenia historycznego momentu jednej z największych tragedii, gdyż takich najbardziej nieludzkich czynów jakich dokonano nie w całym dwudziestym wieku ale, ale z zobaczy to co Kuba mówi o tożsamości to rzeczywiście można przez ten filtry analizować ten drugi sezon, bo ci bohaterowie wszyscy właściwie nie są do końca pewni kim właściwie są i to dotyczy nie tylko Japończyków, ale też dotyczy to Latynosów i tej bohaterki latynoskiej, która wiąże się z Japończykiem sama nie wie czy jest bardziej Japonką czy jest bardziej latynoską czy czy może z Amerykanką i w ogóle nie bardzo przekonuje ta ścieżka interpretacyjna tego tej dyskusji od tożsamości może w pierwszym sezonie nie jest to takie widoczne, a ja tego jakoś nie dostrzegam, ale w tym drugim bez 2 zdań to jest to jest najmocniejsze motyw wart myślę, że w pierwszym sezonie oni jadą czy są też jest teraz bardzo popularne, zwłaszcza jeśli chodzi o te wyprawy polarnik cie, czyli na tym, że być może udaje nam się dowiedzieć co się wydarzyło ta i czy jest jakaś w ogóle wielka umorzeniem czy wielka fala aż tak wnikliwie tego nie studiowałem nie badałem, ale wręcz się, że jest coś w powietrzu z fascynacji wtórnej tym właśnie losami podróżników polarników cenami spotkała co się z nimi stało m.in. poza tą książkę, której wspomniałaś kraje jak bazą dla dla tego serialu, bo też taka bardzo wyznaniem o tym czy zauważyliście taka bardzo słynna książka pisarki bodajże norweskiej na nazwała ABA ósma, a takie nazwisko bardzo ładnie pięknie dowiedziałem się postarał się 2 u nas na początku marzy, więc château zaśpiewać coś nazywa ekspedycja to jest historia wyprawy polarnej raczej, która skończyła się takimi niczym to znaczy zaginęli nie wiadomo co się z nimi stało i jest bardzo ciekawie opowiedziane głównie, dlatego że bohaterka przedstawi jako swoją obsesję prywatną czy autorka przedstawi swoją fascynację historią i niemożność pogodzenia się z tym, że szliśmy będzie trafiać na ścianę, która jest nie przeniknie ona i sektor nie wiadomo co jest zresztą tam też jest na taka hipoteza postawiona, bo takiej czytelnej odpowiedzi na to co się wydarzyło akurat z tą konkretną wyprawę z tymi podatnikami, którzy interesowali nie ma, że też na końcu pojawi się niedźwiedź niestety, którzy wszystko po prostu załatwił, ale ale, żeby skala jeśli się oddania tej historii to jest coś co moim zdaniem też jest tutaj obecne znaczy jak takie poświęcenie wielkiej uwagi temu pytanie co się mogło wydarzyć ludźmi, którzy wybrali się nie znane już nigdy nie wróci też trochę tak jeśli komisja teraz muszą mieć pierwszy miał rzeczywiście cały taki coraz popularniejszy i modny można wręcz powiedzieć pewien nurt nie reportaże o z moim zdaniem żaden nie poszerza niczego o zdarzeniach na przełęczy 5 ciepło, a dla wszystkie te opowieści o Wandzie Rutkiewicz himalaistów w ogóle tak bródki chcę mieć historię, jakby nie znamy tego finału nie są przypuszczenia bardzo różne oczywiście to jest coś co jest fascynujące jak ewidentnie zostaje też, bo zdecydowana przez kulturę popkulturę test prezentujący pan w ogóle ja muszę przyznać, że jestem pod wielkim wrażeniem terror zawsze lubiłem ten serial za pewną odwagę bronić tej sobie sami narzucili zatok zapraw za prezentowali oni sięgnęli po pierwsze po co odpowiedziała się bardzo świadomie wykorzystują zderzenie tego co jest cywilizację białego człowieka cywilizację Zachodu i czy pierwotnym co jest jakąś uduchowiony nie ma w tym przesady naiwności aromatyzowane ani takiej orientacji za co ma już jakieś poczucie, że jest cienko, ale jakiś poczucie winy takie, które pozwala na to, żeby pokazać tę sytuację sytuacji nie oczywistą moralnie dwuznaczną w pewnym sensie pokazywać tych ludzi może nie to nie jest także, bo to nie do końca jest Ciech to jak to wyłapać te nie do końca jest także my patrzymy na tych bohaterów z takim, że tak kibicujemy w pewnym sensie nawet wolelibyśmy, żeby się wycofali, że ten, jakby ten to co tam się dzieje czy te ostrzeżenia liczne znaki sygnały, które mówią nie licz to musi być elementem każdego horroru to trochę takie nasze też poczucie prawda, a rzecz no naprawdę odnosi do dominacji Zachodu, więc myślę, że ten zachodni widz oglądający dzisiaj ten właśnie historia ma takie to taki widz tak przypuszczam jest taki fiskalnie trochę świadomy, który czyta gazety, który wie czym się skończyła wejście do Afganistanu wejście do do Iraku jak wiemy jest łatwo powiedzieć nie jest nie pakuj się w ten dziwny świat, który nie rozumiesz, bo za to będzie cena tak jeżdżę też to sam sobie ambitne pewne taka filozoficzną ideowa osnowa tego seria, która też chcę powiedzieć właśnie propos dlatego sensacja jest ważna, bo to też było moim zdaniem to było w łąki, gdy oni czuli moment ta istnieje czuła mamy je wizji najemcy przepraszam, że to jest czas na to, żeby pokazać ludziom świat post apokaliptyczny nas też oni jako jedni z niewielu mają odwagę robić też druga rzeczywistość projekt Sejm, ale po pierwsze, ona jest tak ambitnym projektem w ogóle to jest proszę sobie analogicznych tego każdy sezon jest czymś innym to już jest trudne sam w sobie po drugie, każdy z sezonów jest ktoś mówi serialowy slangu Arena event to Arena jest bohaterem tego serialu to jest strasznie trudny rodzaj opowieści bardzo rzadko się udaje udało się Wonder udało się w grze o tron jako takich Universe w świata Fantazy, a to jest upiornie trudne prawdy dotarło, że zajmiemy no ale też mieli ciekawy pierwowzór literacki potem bardzo bliskie tej książki i zwrócić się zdarza, że drugi sezon w ogóle tam podstawy oraz bardzo ciekawe, jeżeli zrobili selekcję pierwszego pierwszy sezon był literalnie, więc jest do 1 przeniesiono powieścią też z wyjątkowego autorom zadaliśmy parę razy, bo siłą jest jedną z niewielu pisarzy, którzy piszą filmowo on się przeczyta Hyperion, chyba że np. zabawą w ogóle konwencje filmowe każda każdy bohater opowiada historię każda z tych opowieści spisane innym gatunku mamy tam kryminał Eduarda szefowie fantastyczną itd. i tutaj tego filmowa świadomość też na pewno gra rolę terror też jest napisane, że bardzo łatwo wyobrazić sobie jego adaptację filmową, ale to, że drugi sezon jest zbudowany jako oryginalna idea przyniesione przez scenarzystów zbudowana na pewnym patencie znalezienie wspólnego mianownika, jakby między tą powieścią wymyślenie co jest naszą ideą właśnie chcemy opowiadać historie będą zaburzone w przeszłości w realnych wydarzeniach będą punktem wyjścia będzie tam zawsze element folkloru jako element świata grozy i będziemy opowiadać właśnie taką historię za rozliczenia ową Zachodu wobec innych regionów bardzo ciekawie wymyślone jak widać tam bardzo dużą świadomość twórców, którzy zdecydowali się na sklejenie takiego świata to że, gdyby nie potwór to ja bym jeszcze dała formę o zarówno pierwszej i drugi sezon ma niezwykle świadomą formę to tutaj wszystko, zwłaszcza ten pierwszy sezon, gdzie wszystko jest zakuta w lodzie wszystko jest białe niezwykłe jest w grę scena, kiedy nurek zostaje wpuszczony i im i znajduje się pod lodem w GM nurkowanie pod lodem to jest bardzo ciekawa stwarza to w czasie nie, ale również w bo nie wiem czy wiecie, ale pod lodem człowiek traci poczucie co jest u góry jest na dole tutaj jest taki moment, kiedy my patrzymy jak przyglądamy się temu światu właśnie spod lodu i tracimy orientację w przestrzeni to jest test z naprawdę doświadczenie niezapomniane, ale tutaj jest bardzo dużo takich elementów właśnie właśnie tego, czego budowania tego napięcia tej grozy poprzez filmową formę, a z kolei druga i tutaj chyba nikomu nie może tłumaczyć, że Biel po horyzont w góry, które nie wiadomo czy są górami to jest ląd czy to jest woda to jest widz, jaka to jest przestrzeń nie łączy się z ziemią niezwykłe są obrazy, ale w tej drugiej części i jak nie bez przyczyny odwołuje się ciągle tamtego filmu Kobayashiego, bo tutaj i wszyscy takie wizualne elementy pochodzą no niemal no w dosłownie kadry są wynajęte starego filmu malowanie run na twarzy czy runów nie wiemy, kto odmieni na twarzy na twarzy demona bohater tt tt demony przed, które są jednocześnie pięknymi kobietami nagle w mgnieniu oka stają się właściwie rozsypującym się ruchami to są to są takie rzeczy, które oczywiście zdaję sobie zdaje z tego sprawę, że to są takie dosyć też chyba proste triki, ale one działają one są bardzo takie filmowe i w i to jest jeden z niewielu seriali, gdzie właśnie myślenie wizualną ością nie ogranicza się tylko do zrobimy ciekawa scenografia albo użyjemy fajnego filtra i od razu wszystko będzie wyglądać tutaj jest rzeczywiście Super świadomość formy te statki, kiedy my przyglądamy się tej przestrzeni strony są zamknięci właściwie takich maleńkich klatek kach ono no no nie wiem na mnie robi Super duże wrażenie i dlatego nie mogę znieść demona, który pochodzi z innego świata i wygania rozumiemy co się znajduje jak mówiliście wcześniej sam się uśmiecham ja bym musiał się pełnia funkcjonujące dzisiaj reklam Amazona z takimi tym właśnie z paczką skacze tylko ten powrót na mniejsze, a nie wolę liczona chciałam, żeby zgoda, że niemal wszyscy mamy skażeniem skojarzenie z demonami takie nie znacie powiedzą słynna anegdota o starszych paniach, które dostawały Dimun maile zwraca maila prawda, że jakieś demony do nich piszą nawet takie demony z zawodową z innej beczki z kojarzenia, bo w, kiedy Krzysztof Warlikowski zrobił opowiedzieć zimową, która była cała przepięknie wystylizowane była przy etykę estetycznie naprawdę wysublimowane w pewnym momencie wychodził biały Miś, który wyglądał dokładnie jak demon prawdopodobnie pewnie tak za funkcję i po prostu rozwalał cały ten urok piękna i zwykle z Chin w wzniosłe obrazy, więc ale, ale w naszym ciągu wzdłuż mówiąc poważnie nie rozumiem po co twórcy właśnie tak portretują tego potwora, której nie można założyć coś to rzeczywiście był tak zły pomysł chyba nie ma nikogo, kto broniłby tej wizualnej formy już i tak został rozwiązany zależeć będzie ważny tak od razu pokazuje i to i to jest to, o czym członków powiedział na początku, żeby narracja tutaj wprowadzono taki sposób, że mamy, że my boimy się w sumie właściwie nie jesteście przestrzennymi to prawda ten region, ale dosłowność w Bang wszystko się psuje tam tamtą dźwięku coś nam to znam skrzypi szumi przesuwa się ten lód i nagle taka dosłowność, która wybija nas w ogóle tego nastroju i dla mnie może może może to jest duże słowo że, że ten serial od razu w rozpada się już w ogóle nic ciekawego nie widzę nie powiedziałbym tak no, niemniej jednak tak jak mówisz unieważnia całą tę narrację budowanie tej historii, zwłaszcza że facet chce odpowiada za pierwszy sezon w Środzie scenariusz zdejmij kaganiec człowiek naprawdę znane, choć w razie a owszem nie zawsze jest forum wysokiej próby zawsze świadomy tego zaś wie, jaki rodzaj Chorzowa jest takie kulturystyczne Beck klasowy skwaru nienasycony, ale niższej klasy właściwie bardzo dobry i one wszystkim autorem nowej Spirit, czyli przeróbki Dario Argento chcę zrobić dla władanie no właśnie set ty myślisz w tym myślicie czy OC pili razem co robić badań co on robił dla władania czy też bardzo dziwny przebieg konsekwentnie się przecież to jest jednak czy nie jest kino, które może mnie pochłonąć akurat, ale rozumiem tych, którzy są absolutnie zachwyceni były i tam poziom 2 jak jest budził realność ludzie zachwycali się nowego odrzucali jestem jest zupełnie zrozumiały i właśnie doskonale rozumie z czego żyje hordy były czymś żywi, gdzie i, tym bardziej rozumiem, dlaczego pozwolono tak jest kopalnie tego co było hormonalne w tym w tym sezonie znacznie właściwie niewiele było trzeba żeby, żeby w ogóle, bo to tam sugestie, proszę bardzo, nie chce się nie chce się w ogóle uciera o o takie taką dosłowność natomiast no no Donek rozmawia też ilu miał takie wrażenie właśnie, odnosząc się do do tego co zrobił dla luki Guadagnino, że to jest taki scenarzysta mistrz fałszywych ruchów rząd zawsze buduje zawsze pierwszy znaczy że, że moim zdaniem ta ze Spiry było to głównie nasyconych w tym wcześniej, dlaczego ten tytuł taki głupi polską nasycenie zbiega z plaż jest nawiązanie do konkretnego obrazu do konkretnego malarza to nie jest żadne nie na scenie no co to w ogóle jest czy to jest już moje oburzenie nie dopisuje, ale tam też to też było z Koś zwalone moim zdaniem jako zbyt dosłowne właśnie takie psie przejmowane są tam też pisanie tak Woś okej przegapiłem non w możliwości jest rzeczywiście zestaw gości w tym bardzo ładnie na budowie, a potem nie potrafi tego spuentować gdzieś mu się rozjeżdża czy przesadza, że przegina żona zdaniem szefa znowu je, że tak, jakby już za bardzo leci wciąż będzie tam, gdzie wyliczenia zostawić odpuścić nie dopisywać odpowiednio ostatniego zdania ta jeszcze postawi to zdanie jeszcze dostawić wykrzykniki na końcu ekologii, a tak, a reżyserzy odmawiali gdzieś osoby odpowiedzialne za efekty specjalne nie pomogły mu efekt, bo nie chciałem powiedzieć, bo co mi wujek przypominałem ten pierwszy sezon jedną z głównych ról gra Gary Harris czy i król Jerzy DEKRA on i pomyślałem między mi o tym, jaką fenomenalną karierę zrobił ten człowiek dzięki modzie na seriale ostatnich 2 dekadach nie ma się drugi aktor może poza UE zrobiła też oczywiście wietrzyli też aktorem brany często odkrytym późno jak i tylko dzięki serialom anime jest drugi aktor, który miałby tak wiele bólu może jego kariera zawdzięcza serialowi do tego przy wszystkim Czarnobyl, gdzie zrobiła gmina zrobi Czarnobyl on zrobił DEKRA on jeszcze pomyślę w ciągu dekady zagrało 4 osi okrętach flagowych nie z czego właśnie mamy m.in. też w emisji, więc stał się trochę też takim aktorem koniem pociągowym tej stacji miło tam grał drugi plan, ale w 2 aktach wewnętrznych i mieczem powiedzieć w jego wypadku, bo ja mam poczucie rząd, że to jest taki przypadek kogoś komu się udało trochę uciec ustąpiła z tej takiej klatki rząd gra na różne rzeczy Hana nie jest wcale nogą jednoznacznie tak poz obsadzić, lecz o to to jest ten, który zawsze coś tę, a pierwotnie tak było pierwotnie pamiętam lata temu różnych drobnych rzeczach, bo też czy ten facet ma 30 lat kariery przynajmniej za sobą ograł w imię w ostatni Mohikanin nie no i tego typu rzeczach blokadę to karierę bardzo bardzo długą przez lata grywał Zwoli używał takich wzrostów wrednych wrednych ludzi, którzy robili złe rzeczy nie głównie do tego sprowadzano, a potem odkryto, że ta jego morda charakterystyczna bardzo zresztą urocza bardzo lubię jego twarz, bo ona ma w sobie całą opowieść też i on potrafi być i agresywne dramatycznym chcę przypomnieć go czarny, że będę domagał się sam nie stać ma ona też tej czystej twarzy jak rodzaj takiej delikatności nie wiem wrażliwości, że współczuje mu bez względu na to w jaki sytuacja się znajduje co jest z wyjątkowe tak jeszcze, a tutaj zostaje oczywiście kapitalną pomoc była też sobie same z USA ten jest zdania to jest dopiero mordzie ty Pach tańszego możecie znać wymaganie miliony ludzi rozdają na pewno dzięki plenerowi Sejmowi to Super popularny niekoniecznie wybitny, ale bardzo popularny Siemens grało węża główne bohaterki jednocześnie czarny charakter, więc też idealnie opisuje jego paletę możliwości może grać pierdoły dlatego naukowca i jeśli go, że można władcy oprawcę jednocześnie też zespół brał strajk to nie grał do kraju jest wydawana w to w Anglii, kto jest z tej najlepszej szkoły szekspirowskiej zagrał czegoś kreatywnych pierwsze rzeczy grano w kasach nie, ale arie z gazem on jeszcze ani jeszcze tutaj tacy trochę trochę skryci za kostiumem ten kryzys za charakteryzację naprawdę robią nie niezwykłe role i z myślę, że to takie wrażenie, że jesteśmy zamknięci w tej pułapce co tylko gdyby patrząc na nich czujemy, że oni są zagubieni, że nie wiedząc co zrobić, że boją się w ogóle strach, który właściwie i nie jest tutaj krzykiem nie jest tutaj szlakami zdarzają się momenty ale, ale z wyszedł tak tak jakby wydaje się, że aktorzy też niosą te wszystkie emocje i uczucia które, które tutaj się gdzieś tam kotłują nawet drugi plan jest ciekawy, ale jakoś nie chwyciło znaczy mam wrażenie, że właśnie umarła seria prawda, że 2 tak 16 totalnie, a osiemnasty dziewiętnasty kanie z tego tam w ramach krajowych to sprawdziłem zresztą specjalnie, że pierwszy sezon się otworzył też dobrze tam 4500 000 widzów bardzo szybko zjeżdża oddalonym myślicie, że on jest za za trudne skomplikowane czy może jakaś inna rzecz musimy to jest więc, która nie jest skomplikowała się z tak za szlabanem jest Lasek, które się powoli szli to nie jest festiwal atrakcji trochę jak był rock and death, gdzie stosunkowo łatwo było dać się wciągnąć tutaj ten sam się żywiła po sferę też fascynującej świetnie zrobione, ale na takim rynku właśnie wymagającym amerykańskim zwłaszcza, gdzie jak tempo opowiadania się liczy pewnie nie do końca wpasowały się też jego ambicje były na tyle w duże, że wielu widzów po prostu spadało nie miał ochoty na rozliczeniową mało jeszcze o, ale widzisz wartko, bo decyzję ja z dużym zawsze skupieniem czytam to co piszą internauci i ten serial ma bardzo dobrą opinię, a ma dla 1 były długie życie w ma długie życie ja myślę, że tak będzie miało też rodzaj produkcji, który wieś nie sprawdzi się masowej publiczności, ale będzie miał swoją bardzo wierną niższe jeszcze zresztą porzuciwszy do tego co powiedziałaś 2020, czyli w momencie, kiedy seria była zamknięta już by były 2 sezony święcenia nie być The Guardian napisał tekst o tym jak inaczej się ogląda terror w sytuacji, kiedy jesteśmy zamknięci w akta nie jest epidemia wszyscy się czegoś boimy nie wiemy co jeszcze to przyszło ze Wschodu chce tak jakby tego było mało także to jest to czy to jest ewidentnie serial przyciągający klimatem pewnym męczącym duszącym trudnym gdzieś takiego lęku właśnie stronie nie sposób wyjścia znaczy to jest to właśnie co do tego przywołałem Galii naprawdę to jest to co co tak buduje napięcie nieprawdopodobnie w obcym pasażerze Nostromo to znaczy w tym, że nie ma szansy, żeby bohaterowie uciekli nie ma szansy, żeby wyszli z tej sytuacji ta sytuacja ten statek to cały świat dokładnie to mamy po prostu Bomber, z którym znaleźli się ludzie muszą przetrwać teraz pytanie Jagnę w jakim stanie im się to uda i bardzo dobrze ten element akurat świetnie rozpracowany to jest to to jest właśnie ten społeczny doświadczenie, które jednak jakoś tam przyszły już w momencie dzielić prawda, że też musieliśmy wytrwać na jakiś statek stateczki kach osób na 20m nie wszyscy 80 i tych setek jest to certyfikat ten cel sobie poradził jak sobie wyższe poradził, gdyby korzyści miał premierę już w czasie pandemii wtedy myślę ta trajektoria lotu ma być w pełni zgadzam Guardian o tym właśnie pisał oznacza w tym, że to jest taki serial to można by dzisiaj robić łatę takiego prorocza tutaj zawsze, kiedy mówiliśmy o tym, że było Kinder też chce przez 7 lat co się odbijało wszystkich drzwi Hollywood nagród za żart, bo zobaczono w nim jakąś taką opowieść o kryzysie 2008 roku nie należą się część zależy moment wyjeżdża potrafią wynieść seria a, a ten niestety nie wyniósł 2018 o 64,51 000 000 ostatecznych brzmią nieco ponad 1 000 000 widzów, a drugi sezon w ogóle startował poniżej 1 000 000 ścigali się także nie opublikowano, ale w naszej myślę, że to jest kwestia tego, że zwłoki, gdy mogło się powoli rozpędzać, bo to jest serial dość kameralny w gruncie rzeczy jeśli chodzi o realizacyjnych można rzeczy nie jest drogi po prostu do tego zmierzam, a tutaj tę drożyznę było widać od samego początku, że tu dorzucono kasy no i szczerze polecam materiały o jakim gotowe jak powstawał ten serial to bardzo ciekawe, że serial, który opowiada o marynarzach, którzy utknęli w przesmyku północnym kręcony w Chorwacji, iż kwestie woda właściwie hala, ale te rzeczy miał być to może być kręcone w Chorwacji w upale musieli przekonać rowy was także potem udawał obrus wynarodowienia raz schodzili na 38 stopni w, więc Warszawa senator jest miejscówka do robienia seriali wypromowana przez grę tran prawda jako takich aktach, ale też mają dobre możliwości też tam wielka wielka hala w Budapeszcie tam grał natomiast wielka takie studia, które m.in. producentem w ogóle procentem terroru jest studio należące do Ridleya Scotta, który wcześniej też w Budapeszcie chęć Marcelina całe nakręcił właśnie fali i tą samą studia teraz było współodpowiedzialne za terror, więc to sprawdzone firmy dla zresztą też na marginesie już wydaje się że, że te rzeczy sygnowane jakoś tam jakiś sposób przez Ridleya Scotta są dosyć interesującą szuka bardzo ciekawych tematów jest odważny nie wychodzą mu wszystkie rzeczy z ja nie mówi używam używam jego raczej takiej figury retorycznej nie ma choćby wychowane przez wilki, ale nawet jeśli alimentami za nas jak jelenie i to jest też bardzo ciekawe że, że on już po prostu poszukuje dzisiaj w dzisiejszej telewizji jest, więc twoje skażenie Kuba, że to obcy w nowej odsłonie jest jak najbardziej Leszek Miller powiedział, że ważne jest to jak kolejne wszystkie te na tle seriale zarówno terraria i przede wszystkim wychowane przez wilki jednak kończyły bardzo słabo co znaczy ten sam początek czy aktorzy potrafią złapać za twarz to okej to trzeba przyznać, że to faktycznie pewien to jest świeże to jest ewidentnie widać jakąś próbę poszukiwania wszystko co mówisz, ale co się dzieje to i to co się dzieje potem mi się łącznie jest jednak słabiej znaną niż inne rzeczy jak doceniam to tu też cegły kamyczek do ogródka właściwie zasługa Scotta, że tam to są wysokobudżetowe produkcje i to widać oba sezony terroru są myślę, że pieszy oczywiście droższe z racji tego pewne kościół, którego się używania, ale głosy, że odrębność obył w obu wersjach to jest naprawdę jako środka trwałego przecież przecież to jak tam są pokazane demony z szyte w wyzywający, że nie chce powiedzieć, że flagi, bo nie wiadomo co się wylewa tych demonów, ale też jest co to co na pewno kosztowało to jest bardzo oprócz misia bardzo dopracowane i to jest moim zdaniem chociażby to świadczy świadczy o tym, że mamy tutaj jakiś w jednak jednak inwestycje, za którą idzie coś więcej tak w sumie Serb słyszałem, że tak jak oglądałem ten terror, zwłaszcza drugi sezon ten japoński miałem jakieś takie przebicia polskiego rynku naszego filmowego i wymuszają bardzo wysokie, zwłaszcza tych córki dancingu opowiedziane w takim stylu, że to był właśnie wykorzystać naszych romantyków naszą tradycję naszych z 3 naszej różnych rozdziały została im takich, ale zrobienie tego bez bez zmiękczania zrobić coś ty niesamowita słowiańszczyzna trochę, ale krakowskie potwory ataki hakerskie potrwa pewnie krakowskich utwory były one się niestety nie udało mi się nasz folklor nie obronił tytuł powodować od na pewno porządek mogła adresach zniesie mamy w Zakopanem jest też by zmieścić jak za Opal lądowe dobrze wszystko zatem Jakub Janiszewski Joanna Malicka Bartosz Staszczyszyn Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PO SEZONIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 40% zniżką! Dobrego słuchania w 2023!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA