REKLAMA

Jak się robi biznes na Mundialu

Gościnnie: Puls Biznesu do słuchania
Data emisji:
2022-12-09 19:20
Czas trwania:
30:40 min.
Udostępnij:

Goście „PB do słuchania” mówią o oglądalności piłkarskich mistrzostw świata, marketingowym wykorzystaniu reprezentacji, ostrożności reklamodawców i wynikach bukmacherów. Rozwiń »
1'10" Marek Szkolnikowski o oglądalności mistrzostw
8'01" Szymon Sikorski o sponsoringu reprezentacji
14'30" Grzegorz Kita o walce mundialu ze świętami
23'00" Adam Lamentowicz o wynikach bukmacherów Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
na program zaprasza sponsor bank BNP Paribas oferujący produkty usługi dla przedsiębiorstw i korporacji dzień dobry nazywam się Marcel Zatoński, a to jest Puls biznesu do słuchania za mojego życia na mundialu, o ile w ogóle graliśmy najpierw był mecz otwarcia potem wszystko, a na koniec na dochodach jednak w środę 30listopada reprezentacja Polski po raz pierwszy 36 lat wyszła z grupy na piłkarskich mistrzostwa i rady tego sukcesu jest umówmy się nieco przytłumiona ze względu Rozwiń » na styl gry naszej kadry w ogóle to dziwne mumia ze względu na porę roku i przede wszystkim jego gospodarza, który mówiąc oględnie nie jest kontrowersyjny, a mówiąc wprost kłamie prawa człowieka i nigdy nie powinien organizować takich imprez piłkę jednak w grze, a wraz z nią w grze są duże pieniądze generowane przez telewizję wydawana przez reklamodawców i zarabiane przez bukmacherów od wszystkim będzie dzisiejsza odcinki zapraszam do słuchanych pół mecz Polaków z Argentyną był jednym z największych hitów w historii polskiej telewizji największym hitem w historii transmisji sportowych w internecie jeszcze lepsze może okazać się na 18 finału Francję dlatego rozmowy zaprosiłem Marka Szkolnikowski jego dyrektora TVP sport, który dowodzi zespołem realizującym transmisje meczów oglądanych przez miliony Polaków na początek pytam o to jak jesienny zimowy termin organizacji turnieju wpływa na oglądalność i jak ta oglądalność w ogóle wygląda jeśli chodzi o oglądalności to jest to bardzo dobry mundial rzeczywiście widać trend, że im zimniej na zewnątrz tym więcej ludzi włącza telewizory, ale nie tylko telewizory, ale również komputery tablety laptopy komórki zasięg sieci jest fenomenalny mecz Polska Argentyna kolejne absolutny rekord polskiego internetu 1 900 000 unikalnych użytkowników to są liczby do tej pory nieosiągalne i skala, którą się mierzymy jest ogromna, a ogólnie łączna oglądalność na bardzo zadowalającym poziomie skumulowana widownia 14 000 300, a średnia ponad 12,51 000 000 to jest szósty wynik w historii polskiej telemetrii lepiej oglądały się tylko trzymacie na euro 2012 mecz Polska Kolumbia na mundialu 2018 roku i Adam Małysz Salt Lake City 2002 w Widzewie osią komentatorów oglądają gości studia jednak przy realizacji mundialu pracuje znacznie więcej ludzi do jak duży zespół pracuje przekaz TVP jak wyglądały wasze przygotowania do transmisji imprez do przygotowania do mundialu rozpoczęliśmy prawie 2 lata temu to jest największe wyzwanie logistyczne produkcyjne w ogóle telewizji przy obsłudze mundialu pracuje ponad 200 osób, więc ta skala jest ogromna i mam nadzieję, że zaangażowanie i przygotowania wielomiesięczne widać na antenie i że nasi widzowie są zadowoleni wspomniał pan wcześniej, że bardzo dużo widzów ogląda transmisję przez internat na polskim rynku streamingu sportowego mieliśmy dużo przykładów kłopotów technicznych różnych operatorów, więc co wy robicie zrobiliście, żeby przed tak dużym zainteresowaniu, zwłaszcza meczami Polaków transmisję się zwyczajnie nie rwały streaming sportowe jak doskonale zdają sobie sprawę subskrybenci płatnych platform jest bardzo trudną sztuką rzeczywiście dużo tych awarii się zdarza my też nie jesteśmy idealni, bo podczas znaczy Polska Argentyna było trochę kłopotów na samym początku, ale no mierzymy się ze skalą nieporównywalnie większą, bo ruch u nas jest kilkukrotnie większy niż przy standardowych transmisjach jest to na pewno wieloletni know how doświadczenie, ale też pewna przewidywalność rynku i antycypacja wydarzeń nasze estymacje okazały się słuszne, chociaż Lech rok temu jak rekordem polskiego internetu była transmisja Polska Hiszpania, które oglądało 814 000 widzów no ja mówiłem, że za rok już wykładniczo ta oglądalność będzie 2× wyższa to nikt w telewizji to nie wierzył tak naprawdę przy dobrych wiatrach jesteśmy w stanie nawet przy meczu Polska Francja zbliżyć się do wyniku trzykrotnie wyższego widać, że ten trend się pogłębia, że coraz więcej ludzi korzysta z internetu, bo to nie tylko telefony mobilne, ale również ludzie, którzy posiadają telewizory, ale nie mają dostępu do tradycyjnej telewizji korzystają z usług smart TV korzystają z Chromecast czy Serb Leja i oglądają te wydarzenia na telewizorze, ale poprzez internet to na koniec tak bardziej perspektywicznie udostępnia coraz więcej opcji oglądania meczów oprócz standardowego komentarza pozwalacie słuchać np. dyskrecji czy wdzięków trybun, a ja osobiście oglądam sporo transmisji NBA w internecie tam eksperymentuje się np. w alternatywnym komentarzami w wykonaniu rozmawiających luźnej atmosferze byłych zawodników czy np. wzbogacanie obrazu efekty specjalne wyświetlane na żywo dodatkowo statystyki czy sądzi pan, że transmisje sportowe pójdą w tym kierunku będzie bardzo duża, a opcji oglądania meczu jednak fundamentem zawsze pozostanie ta transmisja w telewizji z duetem komentatorów absolutnie te trendy zmieniają się my też eksperymentowali my podczas mistrzostw świata 2018 roku jednym z komentatorów był Piotr i jak Kozerski legenda polskiego e-sportu komentował na mecie Marcin Ryszka, który jest niewidomy mamy bardzo wiele ciekawych pomysłów, które na pewno doczekają się realizacji w najbliższych latach i rzeczywiście transmisje sportowe będą się zmieniać, ale muszą się zmieniać muszą stawać się coraz bardziej dynamiczne trzeba dać widzowi jak największy wybór dlatego mamy 4 ścieżki, bo to jest nie tylko Polski komentarz Audiodeskrypcja komentarz angielski, ale również sam komentarz zjechałem oczywistymi efektami stadionowymi, ale mecz można oglądać w 3 różnych strefach może być ten tradycyjny strój może być Stream tzw. kamery taktycznej, gdzie bardzo dużo widać i ostatni mecz Polska Argentyna prawie 100 000 ludzi zdecydowało się na kamerę taktyczną lub ogólnie taki Stream, gdzie widać tzw. boki wszystko co dzieje się na stadionie w żaden z tych opcji jest duża, a w przyszłości będzie jeszcze jeszcze więcej na pewno grafika będzie się polepszać coraz więcej danych zawodników będzie się na żywo pojawiać takie dane jak prędkość biegnącego zawodnika czy wysokość wyskoku czy ten no czy strefy tętna, w których dany zawodnik biega itd. itd. bo takie nie zapotrzebowanie rynku, żeby ten transmisje były coraz bardziej nowoczesne na coraz wyższy poziom bardzo dziękuję za rozmowę moim gościem był Marek Szkolnikowski dyrektor TVP sport dziękuję bardzo, Polska kadra takich sukcesów na mundialu nie ma czasu, gdy w kraju rządził Wojciech Jaruzelski potencjał marketingowy reprezentantów Polski jest spory, a za jego wykorzystanie od sierpnia odpowiedzialna jest agencja publika sport, która wygrała przy tak na obsługę praw wizerunkowych polskiego związku piłki nożnej dlatego połączył się z przebywającym w Katarze Szymonem Sikorskim twórcami prezesem tej agencji, które na początek pytam o to co udało się wynegocjować ze sponsorami wciągu kilku miesięcy poprzedzających miał z Polski związki piłki nożnej pracujemy od sierpnia 2022 roku w tym czasie tak naprawdę kluczowym zadaniem jest renegocjacja wszystkich umów i jakby praca z partnerami, którzy dotychczasową byli są, jakby nastały polskie związki piłki nożnej, ponieważ większość kontraktów upływało w 2022 roku z końcem roku nowym partnerem, którego udało się pozyskać z firmą Tarczyński Polska firma producent wędlin kabanosów to jest nasz nowy partner, który dołączył do g grona partnerów związku reszta jeszcze negocjacje trwa niedawno dołączył szury to też nowy partner dziś mamy bardzo dużo rozmów, które się toczą i myślę, że będziemy ogłaszać tuż po zakończeniu mszy świata a w jaki sposób, że i Polski związek piłki nożnej przygotowywali się do realizacji kampanii reklamowych działań marketingowych w czasie mundialu Polski związek piłki nożnej w znakomitej większości prowadzi to zasobami wewnętrznymi to jest trochę także tam bardzo duży respekt wydziale komunikacji za media marketing za kampanię dlatego, że to są ludzie, którzy muszą być bardzo blisko piłkarzy, gdyż tam jako obserwujemy np. cały kanał łączy nas piłka tu widzimy, że nie wykluczam tego sukcesu jest to, że on pokazuje nam kulisy, więc jest także na bardzo jesteśmy w tej doradcami w kontekście komunikacji niż doradcami, ponieważ robi i tym na co dzień zajmuje biuro prasowe czy biuro marketingu OZN przy okazji ogłaszania kontaktują się EPL podawano, że Kreml sponsor ska reprezentacji została wypełniona na to czy w przyszłym roku będzie można jeszcze coś sprzedać i jak awans Polaków na mundialu wpływa na wartość praw do wizerunku kadrę to jeszcze zobaczymy bo, jaką obserwujemy nie są jeszcze wyników z telewizyjnych za mecz Polska Argentyna natomiast Polska Meksyk miał zresztą oglądanie na poziomie około 10 mionów samej telewizji wysoko 1,51 000 000 w internecie nie może też 12 minut Polaków na żywo śledziło zmagania pierwsze 2 mecze grupowe Polaków mistrz świata, więc to jest niesamowita audytorium nie ma drugiej takiej rzecz drugie takie dyscypliny robi tak mocno potrafi zgromadzić Polaków tak budować tyle dyskusji tak dalej tu potężne narzędzie między po mistrzostwach zawsze zależy od wyniku mamy historyczny awans po raz pierwszy 36 lat wyszliśmy z grupy, a więc wydaje mi się, że wartość reprezentacji wzrośnie natomiast to, o czym ogólnie rozmawiamy to jest sponsoring pierwszej prezentacji na temat piłkarza jest znacznie więcej, bo piłka nożna to jest ekstraklasa pierwsza liga druga liga ligi niższe niż w Polskim związku piłki nożnej zarejestrowanych jest około 1 000 700 aktywnie grających piłkarzy to jest tak potężna grupa, jeżeli weźmiemy pod uwagę nie tylko tych zarejestrowanych w ich rodziny, bo w dużej mierze te są przecież dzieci to okazuje się też zasięg i liczba produktów, które można generować pracując na pozytywne po prostu ogromne dlatego nie każdy partner, który przychodzi do nas musi być od razu sponsorem prezentacji Polski możemy dla nich zbudować produkt dedykowany sponsoringu Akademii sponsor Ingi pracy młodzieży sponsoring Bolko, który bardzo szybko rosnące dyscypliną itd. tak by te produkty można mierzyć z piramidą sponsorską jest także ona jest wypełniona ona wypiła tylko na chwilę, bo tak powiedziałem większość kontraktów kończy się z tym rokiem będą pewne zmiany będą pewne zmiany w Markach, które są na stałe partnerami PZPN będą pewne zmiany w zapisach umowy, ale będą też pewne zmiany w jego produktach, które oferujemy, bo piramida to jest pewne uproszczenie, bo ona oznacza, że mamy ograniczoną liczbę Band do sprzedania w trakcie meczu i to bardzo rzeczywiście, bo to jest przecież 70 minut gra nie może się w świetle tego partnera, ale tych świadczeń może być niebotyczna ileż więcej, więc ta piramida tak naprawdę przepełniona jak dobrze przyjrzymy to nasze nigdy nie skończy wreszcie rozmawiają przez chwilę tym co można zrobić konkretnie poza pierwszą reprezentacją, bo wiadomo, że przy kadrze piłkarskiej, zwłaszcza przy okazji biało wszystkie oczy skupione są na tych zawodnikach, ale PZPN ma ich reprezentacja należała właśnie reprezentację kobiet czy sponsorów łatwo przyciągnąć do takich produktów rozważane są znacznie tańsze, ale dają też znacznie mniejszą ekspozycję medialną, więc jak przekonać do sponsorowania np. młodzieżówki czy reprezentacji kobiet właśnie ekspozycja to nie wszystko cały czas ja uważam, że sponsoring to jest przede wszystkim transfer emocji transfer wizerunku i bardzo dużo leży gest sponsora na ile on potrafi wykorzystać, jakby pieniądze, które wkłada same specjalnego typu, a niewiele daje nam, jeżeli ktoś buduje np. sam wręcz wchodzi dopiero na rynek tego, kto zrobi szury na 3 Marka Droba nieznana jest na ustach wszystkich został partnerem prezydencji Polska spełnia swoją funkcję natomiast, jeżeli ktoś z uznaną marką to on podobny czas w mediach może kupić na wiele innych sposobów i tutaj wchodzimy zupełnie innego podejścia do sponsoringu, bo tutaj zaczynamy mówić czy taki transfer emocji takie budowanie trwałych relacji między dobrego wykorzystania, jakby tego produktu, jaki dają nam piłkarzy oczywiście dużo łatwiej jest namówić sponsorów do tego, że pojawiał się koło ich logotypu drużyna pełna razem z Lewandowskim Milikiem ze Szczęsnym w naszym kim bohaterami narodowymi natomiast są sponsorzy, którzy rozumieją np. sponsorem Akademii tak sponsoring takiego całego projektu Grass ustaw, czyli te takie oddolne budowanie futbolu czy sportu zupełnie na wartość tam podejdź do tego inteligentnie, czego terenie budować natomiast tam cały czas można używać tego typu łączy nas piłka tak czy można używać wielu różnych nas tak, żeby sprzedać jak najlepiej, ale też znacznie trudniejsze oczywiście tak natomiast kół to kwestia wspólnej pracy tego też my jesteśmy, żeby razem pracować taki produkt spełni złoża bardzo dziękuję za rozmowę o angaż był Tomasz Karski założyciel prezes agencji Publicon sport dziękuję bardzo, na początku odcinka mówiłem o tym, że katar jest co najmniej kontrowersyjnym, a w praktyce skandalicznym organizatorem mundialu do kolejnej rozmowy zaprosiłem Grzegorz Kita prezes firmy sport Management Polska i specjalista marketingu i konsultingu sportowego pytam o to jak wizerunek gospodarza i sama pora rozgrywania turnieju wpływają na jego potencjał marketingowy na pewno wpłynęło na pewno w sposób znaczący, ale nie uważam, że to był jedyny element, który wpłynął na postawy marketerów czy mediów w stosunku do tego mundial to, jakie elementy jeszcze wpłynęła, bo rozumiem, że jest to mundiale gorszy pod względem marketingowym od poprzednich nasz poprzedni np. wraz z lokat tak nie gorszych można by mieć o wiele gorszy ja uważam, że na to jak dzisiaj marki jak w kampanii reklamowych dzieją się w ogóle konkretnej marki podchodzą do tego mundialu to jednak najbardziej kupują coś co można było nazwać zespołem Feel łączonych, czyli pewien taki zbiór dość istotnych czynników, które osłabiły zainteresowanie Marek w tym mundialem i w ramach tego zespołu naczyń połączonych tego zbioru Dzienniku to na pewno właśnie tak zły wizerunek Kataru związane zarówno pozyskanie ma prawo do mundialu jak właśnie tymi elementami wskazanymi pracownikowi prawa i pracownikom itd. ale z punktu marketingowego listopad jak jednak warto w trudnym okresem dla Marka za rok, żeby zdecydować na takie kampanie ja bym nawet powiedział, że ten termin mundialu się zdarza dość brutalnie taką aurą listopadowej nocy, czyli w ogóle ogółem takich warunków, które nie sprzyjają takim aktywacją mundialowym, bo listopad przez miesiąc, który w pewnym sensie zabija nawet Marka NIK zawsze kampanii mundialowe marketingowe to było jednak kampanie holistyczne coś dla w internecie coś leci w telewizji, ale wiele dzieje się w świecie marketingu sprawy Wika aktywację wewnętrzne tego tutaj praktycznie nie ma woli innych padło może do 580% tego co głowy przy mundialu LED natomiast kolejnym elementem, który pewnie tak nie inaczej budował taką postawę zachowawczą wprost na markę równie również to, że termin mundialu jednak trzeba sobie wyraźnie powiedzieć bardzo mocno gryzie skały Heckler kawalkadą kampanii listopadowych grudniowych rota go rozumiem, że Black Friday brakuje i promocje świąteczne i nagle to wszystko musi chodzić piłka nożna, którą zazwyczaj się koncerny piwowarskie np. chciały kojarzyć zgadza się tutaj w ogóle mówimy o całej kawalkady rozmaitych okazji, która się Grecja z mundialem, bo dla każdej nawet moment by one miały się z nami tylko teraz przerażają bardziej wtedy Ania-li, który trwa nawet bardzo się tego dnia rozmaitych promocji podczas kampanii świąteczne nie tylko będą nadchodziły, ale czy są poprzedzone kampaniami mikołajkowym mi, więc razem tych, jakby kolizji pewnym czasie kanibali żyjących odmówiono mi sporo, jeżeli teraz sobie właśnie uzmysłowi, że brak politycznego podejścia do ich aktywacji marketingowych obraz gigant bardzo z niego brak autorów jak możliwościach wiekowych, bo tego kolizje z kampaniami dziesiąte czynnymi wojskowymi odległych owymi do tego 4 koła oraz związana właśnie przyznania Katarowi prawa organizacji z naruszeniem praw pracowniczych Walkowiak razem powoduje, że marketerzy widać, że podeszli bardzo ostrożnie do tego tematu wręcz zachowawczo ja w ogóle widzę, że sporo reklam nie wykorzystuje tematów mundialu samego człowieka corocznie wykorzystuje może wolumen w Warszawie spory, więc warto w ogóle dawać jakieś reklama nikogo nie mundialowe o chłód przy tak ugodowość natomiast tutaj mało generalnie chodzi w tym wszystkim dla wielu w ogóle aż o ochronie marketerów czuć mało tak oczywistego zaangażowania wręcz momentami wrażenie, że niektóre kampanie, które prowadzone są takimi kampaniami przymusowymi powiedział Tomasz trzeba zrobić, ale nikt nie wierzę, że one będą na pewno skuteczne tak dziwnej konfiguracji, jaka jest to się wiąże z kolejnym wątkiem, który chciałem ruszyć, bo piłkarska reprezentacja Polski odniosła sukces Dragan nie odniosła od ponad 3 dekad jestem ciekaw czy te firmy wszystkie, których jest dużo, które są sponsorami kadry partnerami itd. pańskim zdaniem w tym tygodniu mistrza z hakiem czy po prawie 2 tygodniach dobrze wykorzystają potencjał reklamowy reprezentacji Polski to jest osobne zagadnienie, ale trochę korelują z młodszą rozmawialiśmy przed chwilą, czyli taką konfiguracją zjawisk czynników, które utrudniają zaangażowanie Marka rok wolumen kampanii reklamowych, bo ja muszę składać żadnej chacie uważam, że na podstawie marketerów też płynął zły klimat wokół kadry przed mundialem, czyli macie przegrywamy bardzo od reklam dlatego tak bardzo brzydko cała ta przeszłość selekcjonera bardzo mocno opisana i punktowane pozwały go Chuck na redaktora jad czaka, toteż razem powodowało, że Marka także ma jednak można określić stanu ja nawet wśród sponsorów polskiej reprezentacji też nie widzę jakiegoś specjalnego zaangażowania, a przynajmniej na taką szkole, na jaką pytał się pewnie odbywało przy normalnym modelu od roku bardzo wszystkich kontrowersji po wczorajszym awansie czy w ogóle chowa się do 18 mistrza świata ten podział, że to teoretycznie chyba nie powinna się zmieni zbyt wiele, bo marketerzy ważni są panie tak szybko się daleko ingerować popiersia, żeby korzystać z Sianowa, jeżeli na niego nie nastawiali, a po drugie nie możemy jednak zamknąć oczu na to w jaki sposób po awansie dokonał dokonał się pod no mówią nawet eufemistycznie brzydki Klim Marka każe też wsłuchują się szaro Korony, ale pół rynku opinię tzw. lodu posłowie oczywiście oni czują, że tutaj nie ma miejsca na specjalną euforię, a pasję Agdam jakiś rodzaj faktach faktem natomiast tworzyć latem kampanii uważa głowy bardzo trudno widać jak rynek mocno podzielony w ocenie tej sytuacji każdej strony narodzie są zadowolenie się cieszą, ale z drugiej strony bardzo wiele osób ma poczuć jak już takiego niesmaku i wręcz nie widzi przyszłość para aspekt przed reprezentacją, gdyby ta reprezentacja miała dobrze zagrać mecz z Francją i rzeczywiście okazałoby się dobra tego wtedy może paść się zmieniło, ale tutaj z kolei tak mam na myśli też wątek logistyczne Żak mało, który Marka darmo brak kampanii reklamowych panie tak się zmieni rekonstruować ma szybko zawsze jednak pewien proces, bo reguły trwa minimum kilka tygodniach kilka dni to może w dłuższym terminie, chociaż Wojciech Szczęsny skorzysta pod względem wartości jego wizerunku i praw marketingowych jak Wojciech Szczęsny wykorzysta swoje nawet nie tyle 5 minut 55 minuta 500 pięknego, bo właściwie zależy już tylko od niego, bo jednak po mundialu dość mocno radykalnie spada poziom emocji zainteresowania dzisiaj Wojciech Szczęsny jest właściwie nie tylko gwiazdą, ale jedynym jaśniej tym punktem reprezentacji, bo jego osobiste indywidualne wyczyny sam tak dużym poziomie, że ewidentnie powinien być podmiotem zainteresowania marketerów natomiast powinno byłoby się dziać w tym momencie, a w tym momencie oczywiście marketerzy nie są w stanie skorzystać z jakiś taki musiałby mieć szeroki sposób wizerunku Szczęsnego porozumieć z nim podpisać umowę, o ile oczywiście byli wcześniej nie miał nie wiem czy pomoc żalu będzie taka duża przestrzeń, bo tutaj wracam do wątku logistycznego przewodnik musiałby powrócić ciało się z nim porozumieć trzeba byłoby publikowanie nagle się okaże, że omija już ileś tygodni w trakcie korekt mamy święta nowy rok itd. więc kwestia tego na ile czarny cham będzie umiał podtrzymać zainteresowanie swoją drogą bardzo dziękuję za rozmowę o angaż był Grzegorz Kita prezes sport Management Polska dziękuję przed następną rozmowę poczynił pewne zastrzeżenie zakłady bukmacherskie obstawianie wyników sportowych są po pierwsze, przeznaczone tylko dla dorosłych, a po drugie, mogą wywoływać poważne uzależnienie nie mówiąc już o stratach finansowych mina bukmacherski jest jednak w Polsce legalne, a mundial to dla niego wyjątkowy czas i okres żniw rozmowy zaprosiłem, więc Adam Lorentowicz sza szefa firmy Superbet i prezesa polskiej Izby gospodarczej branży rozrywkowej bukmacherskiej w tym roku mieliśmy już kilka dużych imprez sportowych choćby zimowe igrzyska niskie czy takie imprezy można w ogóle z perspektywy bukmacherów porównać do mundialu czy mistrzostwa w piłkę nożną to zupełnie inna liga nie ma porównania, ponieważ większość naszego biznesu jest skorelowana z piłką nożną bez takiej imprezy jak euro teraz mistrzostwa świata to jest zdecydowanie impreza sportowa, która przyciąga dużo większe rzesze klientów i cieszy się znacznie większą popularnością oprócz aktualnych jego i przyszły dlatego oczywiście lekka atletyka nie zarządy wino, ale jeszcze daleko od popularności, czyli rozumiem, że są lata, w których odbywa się euro albo mundial to zawsze Santa tłuste lata dla bukmacherów tak zawsze bardzo dobry okres i żyjemy w tych cyklach co 2 lata praw rok 2022 jest dość specyficzne, bo mieliśmy przesunięto euro, żeby na covid, więc impreza po imprezie i mistrzostwa też w innym trochę w czasie podchodziliśmy do tej akurat imprezy z pewną dozą nieufności i rezerwą, bo dziwnym sezonie dziwnym czasie lepsza, ale nasze obawy okazały się płonne mundial cieszy się popularnością i nie bardzo się staracie się czy Polacy obstawiają na modelu przede wszystkim mecze Polaków czy jednak wolą stawiać na pewniaki, czyli na mecze z faworytów najsilniejszych drużyn na to nie raz byłem można powiedzieć pana grupy House klienci, którzy są całym klientami firm bukmacherskich zdecydowanie dzielą swoje kupony na te, które są wyżej serca i troszkę więcej emocji i grają z Polakami, a jednocześnie obstawiają równolegle kupony na topowe rozgrywki na topowe drużyny tego rodzaju oszustwa czy trudniej mają też do siebie, że codziennie mamy kilka czy w różnych porach dnia również zakłada like, a więc tak naprawdę obstawianie 1 drugiego nie wyklucza się nawzajem, ale oczywiście wokół Polaków i ich uczestnictwa jest dużo więcej zamieszane dużo więcej publikacji jest dużo więcej medialnego hałasu pozwala zwrócić uwagę na naszą ofertę jak na razie z punktu widzenia bukmacherów układają się wyniki mundialu w waszej perspektywy to lepiej, gdy zapadają niespodziewane rozstrzygnięcia jak np. porażki Niemiec panią albo Argentyny z Arabią Francji z Tunezja ten, który nagle zazwyczaj w fazie grupowej za nie zdarzają się tak dużo niespodzianek jak w tym roku może to jest właśnie spowodowane tym, że drużynę i dla obwodnicy są szerzej prosto z sezonu piłkarskiego może klimat trudno powiedzieć, ale oczywiście bardzo dużo niespodzianek, które są dobre dla bukmacherów w krótkim terminie czasu, a też należy pamiętać, że ludzie muszą mieć rozrywkę zabawę z korzystania z naszych posłów ja za duża ilość niespodzianek też nie jest dobra 5 muszą czuć, że wygrywają, że to jest zabawa, więc cieszymy się na niespodzianki, ale trzeba jesteśmy miastem i pamiętać, że jesteśmy rozrywką model przyciąga dużo nowych graczy do firm bukmacherskich, ale czy da się utrzymać i przy torze właśnie rozgrywany jest zimą szybko po jego zakończeniu ruszą rozgrywki ligowe to z waszego punktu widzenia plus, bo nowi gracze będą mieli co obstawiać tak przede wszystkim to jest duży test dla wszystkich firm bukmacherskich jak dadzą radę utrzymać swoich klientów się w styczniu media duży tzw. czar i niska retencja czy jednak będą w stanie swoją ofertą produktową utrzymać klientów przez okres nie intensywnej wydarzeń sportowych nie będzie to długa przerwa, więc będzie tutaj łatwiejsze zadanie dla firm bukmacherskich niż w przypadku ta tradycyjnego kalendarza, kiedy o takim intensywnym okresie byłaby dłuższa przerwa i ciężko byłoby np. zainteresować klientów ofertą na ten dyscyplina sportu, która mieszka latem są bardzo popularne, ale dla klienta, który został pozyskany przez niektóre wydarzenia piłkarskie może być trudniejszym zadaniem tutaj zaraz po mistrzostwach mamy wezwanej dziękuję obsłudze przez cały czas będzie grała premier-li i praktycznie bardzo blisko nowego roku się będzie kończyło i około 6stycznia już w zakresie od nowa rozgrywki sezonowe, więc przerwa bardzo krótka ułatwiającą nam zadanie, ale to nie znaczy, że to wobec zadanie łatwe, bo rzeczywiście w okresie takich turniej norki się pojawiają nowi klienci się orientują, że taka forma zwiększenia swoja adrenaliny oglądając mecz jest możliwe jak zakłady wzajem i utrzymanie dopiero pokazanie im, że jest to zabawa właśnie, że są różne fajne rzeczy do 2 aplikacja firm bukmacherskich PW statystyki i dużo wiedzy dużo różnych innych możliwości zagospodarowania swego czasu czy właśnie oferta z tymi goła to są wszystko elementy, że mamy szansę pokazać swój produkt, ale czy w tym czasie uda nam się tego klienta przywiązać i zaprzyjaźnia ze sobą na dłużej to jest nasze główne zadania bardzo dziękuję za rozmowę z moim gościem był Adam lamentować szef firmy bukmacherskiej Superbet dziękuję bardzo, czy nagrywać ten podcast w momencie, gdy zapadają ostatnie rozstrzygnięcia w grupach mundialu, a Polacy szykują się do meczu Francję oczekiwań wielkich nie ma, ale nadzieja umiera ostatnia ten dziwny mundial potrwa jeszcze ponad 2 tygodnie wygeneruje sporo pieniędzy i równie dużo kontrowersji, a ja pewnie miliony osób ma pewnego niesmaku dyskomfortu będę siadał przed telewizorem oglądał kolejne spotkania państwo bez niesmaku dyskomfortu mogą natomiast przyszłym tygodniu włączyć nasz podcast, którego gospodynią po raz pierwszy będzie Anna Gołasa Ania jest redakcyjną specjalistą od branży nieruchomości wzbudzającej duże zainteresowanie naszych Czytelników słuchaczy serdecznie zapraszam, więc na audycję, w której podsumuje rok w Polskiej mieszkaniówce, a sam dziękuję za uwagę nazywam się Marcel Zatoński, a to był Puls biznesu do sucha na program zaprasza sponsor bank BNP Paribas oferujący produkty i usługi dla przedsiębiorstw korporacji Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: GOŚCINNIE: PULS BIZNESU DO SŁUCHANIA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 40% zniżką! Dobrego słuchania w 2023!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA