REKLAMA

Milczarski nie jest już prezesem PLL LOT i Polskiej Grupy Lotniczej. "Był konfliktowy i brakowało mu wizji rozwoju spółki"

TOK360
Data emisji:
2022-12-21 18:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
07:38 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
w TOK 360 gościem TOK 360 jest Dominik Sipiński z polityki Said dobry wieczór dobry wieczór Rafał Milczarski nie jest już prezesem polskich linii lotniczych lot nie jest też prezesem polskiej grupy lotniczej swego czasu głośno było sporach pracowniczych w locie, ale to nie chyba nie to jest powodem jego odwołania tak naprawdę ciężko powiedzieć co jest powodem odwołania prezesa Milczarskiego poza można powiedzieć ogólnym brakiem wizji NATO jak lot powinien dalej rozwijać lot Rozwiń » jest obecnie sytuacji bardzo trudnej prawdopodobnie jest jedną z najbardziej dotkniętych przez wojnę Ukrainie przez zakaz lotów nad Rosją linii lotniczych w Europie, a to nakłada się, czyli przynajmniej wcześniejszy kryzys związany z pandemią na ten chodzi kryzys gospodarczy inflacja rosnące kosztem paliwa to wszystko powoduje, że linia pilnie potrzebuje nowej strategii nowej w ogóle wizji tego jak w tej sytuacji ma funkcjonować, dokąd ma latać, jakimi samolotami trwa proces wymiany floty prezes Milczarski od CE tak naprawdę prawie 3 lat od początku pandemii, bo mocno wycofamy nie proponował nowej strategii idąc naprzód jedynie najwyżej reagował na liczne co prawda kryzysy, o ile w trakcie pandemii można było w pewien sposób wybaczyć to w tej chwili lot jednak potrzebuje pomysłu na to jak dalej działać i wydaje się, że brak tego pomysłu był jednym z czynników, które na pewno spowodowały, że przez czas został odwołany natomiast faktycznie ciężko powiedzieć co było tym językiem, który przechylił szalę na końcu i który doprowadził faktycznie do decyzji ktoś nagłym odwołaniu z obydwu stanowisk w branży, który piastował, a może decyzji decydowała polityka, bo ponoć był to człowiek premiera Mateusza Morawieckiego też w wcześniejsza informacje były takie, że on, owszem, pożegna się z polską grupą lotniczą, ale w locie pozostanie tak prezes Milczarski z pewnością był blisko związany z premierem Morawieckim natomiast ciężko powiedzieć ile polityka miała tej bezpośredni wpływ na tę decyzję również, dlatego że do lotu nie było kolejki chętnych to nie jest stanowisko, które przedmiot kilku lat jest taką typową synekurą, ponieważ w Polskim rządzie panuje zrozumienie, że jest niezwykle trudne branże, zwłaszcza w tej chwili, zwłaszcza od czasu wybuchu pandemii i firma w przeciwieństwie do np. firm paliwowych nie jest firmą, którą wystarczy w sposób tak, gdyż podstawowy zarządzać nawet będzie generowała zyski od wymaga bardzo aktywnej bardzo trudnej polityki menedżerskiej w tej chwili nie wydaje się, żeby w locie była jakaś duża kolejka chętnych też chętnych po stronie rządowej politycznej szerzej mówiąc do obsadzenia tych stanowisk natomiast niewątpliwie kandydaci się pojawia niewątpliwie będą kandydaci czy kandydatki z zapleczem politycznym, ponieważ nie ma oczywiście możliwości, żeby w locie pojawił się prezes prezeska nie będzie miała jakiegoś zaplecza politycznego natomiast faktycznie to nie jest to nie jest atrakcyjna dla takich typowych właśnie synekur czy inne politycznych nawet wręcz pozycji i fucha, ponieważ jest to bardzo trudna menedżerską pozycjami czy pracownicy w jakikolwiek sposób mogą teraz odetchnąć z ulgą, bo z 1 strony pamiętamy spory pomiędzy związkami zawodowymi Milczarski pamiętamy zarzucane mu zatrudnianie m.in. załóg na śmieciówkach z drugiej mówi pan o tym branża jest trudna potrzeba nowego odbicia po pandemii lot bardzo mocno odczuł wojnę Ukrainie z 1 strony na pewno trzeba rozróżnić powiedzmy personalną politykę prezesa Milewskiego byłego prezesa Milczarskiego wobec pracowników i związków zawodowych jako organizacji na z drugiej strony samą sytuację branży i niezbędne pewnie pewne reformy w samolocie i w tym jak działa, jakie generuje koszty itd. prezes Milczarski miał bardzo konfliktowy styl zarządzania, którego zresztą budowanym konflikt najbardziej unaocznił się w relacjach z pracownikami 2018 roku, kiedy doszło do strajku, kiedy prezes Milczarski został zmuszony przez rząd to ustępstwo i to osłabiło wtedy jego pozycja natomiast to oczywiście nie zakończyło rywalizację czy konflikt otwartego między sporą częścią załogi prezesem, który wykracza poza niezbędne często zmiany w strukturze zatrudnienia czy Ewę lub działalność zmiany uda się przeprowadzić sami próbować przeprowadzić w sposób, który nie doprowadzi do tak otwartego konfliktu przepełnionego komplet osobistą co najmniej niechęcią myśli nie nawet mocniejszymi emocjami między przedstawicielami przedstawicielkami pracowników, a prezesem naj pod tym względem to oczywiście zależy od tego kto zastąpi prezesa Milczarskiego, ale na pewno jest informacja jakiś optymizm się następca następczyni prezesa Milczarskiego będzie osobą, która będzie potrafiła wypracować nieco bardziej kompromisowe rozwiązania z pracownikami i doprowadzić do nawet jeśli będą konieczne pewnych redukcji w sposób, który nie będzie tak bardzo antagonizować zwłoki to na koniec jeszcze powiedzmy rozmawiamy o locie ja zacząłem od tego, że stracił stanowisko prezes Milczarski w Polskiej grupie lotniczej tego nie powinniśmy w żaden sposób traktować rozdzielnie rozum to są kwestie właścicielskie w Tallinie Polska grupa lotnicza faktycznie momentu powołania działa jako takie trochę przedłużeniu lotu, a nie jest grupą holdingową, której głównym celem to nie jest w ogóle ukrywany jest budowanie grupy pod interesy LOT-u inne firmy, które znajdują się w tej grupie, czyli Lotte ms, zajmując się obsługą techniczną samolotów LS Airport Services, czyli art obsługi naziemnej to są firmy, która w tej chwili są trochę drugorzędny w tej strukturze faktycznie lot gra pierwsze skrzypce i niewątpliwie tutaj połączenie tych funkcji prezesa osobie prezesa mistrzowskiego to podkreślał pytanie jest tak być powinny czy ta grupa powinna działać jako polityk, który czasem godzi sprzeczne nierzadko interesy i swoich spółek córek i rozdzielenie tych stanowisk w mojej ocenie byłoby z punktu widzenia korporacyjnego dobrym krokiem PGL jest firmą, która działa przede wszystkim korporacyjne to nie jest firma, która prowadzi jakąkolwiek bezpośrednio działalność operacyjną i prezesem prezeską PGR-u powinien być menedżer menedżerka, która zajmie się zarządzaniem holdingiem i prezesem prezeską lotu powinna być osoba, która zajmie się prowadzeniem linii lotniczej to są jednak zupełnie inne zadania być może to jest bardzo dobra okazja, żeby wprowadzić korporacyjne usprawnienie działalności ochotników bardzo dziękuję Dominik Sipiński z polityki Said był gościem TOK 360 za chwilę prof. Joanna Zajkowska z kliniki chorób zakaźnych i neuroinfekcji Uniwersytetu w białym stoku rozmawiać będziemy tych wszystkich strefach, które są dookoła Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: TOK360

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA