REKLAMA

Bezstygmy. Jak pisać o pracy seksualnej?

Przedpołudnie Radia TOK FM
Data emisji:
2023-01-02 10:00
Prowadzący:
Czas trwania:
33:02 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
przedpołudnie Radia TOK FM Cezary łasiczka udał się na urlop, więc w zastępstwie witam państwa Anna Piekutowska spędzimy razem czas do jedenastej 40, a moimi pierwszymi roszczeniami są Karolina Rogalska dziennikarka Newsweeka i autorka książki reporterskiej bez wstydu prac seksualnej w Polsce dzień dobry dzień dobry oraz Aleksandrze Kluczek osoba pracująca seksualnie i współprowadząca audycję w newonce radio 2 po upieczeniu wbrew częstym dobre obie panie są razem z Olgą Rozwiń » Ostrowską współ autorkami poradnika bez z tych my jak pisać o pracy seksualnej właśnie o nim dzisiaj porozmawiamy ale zanim to chciałam doprecyzować, o czym piszecie jeśli używacie słowa praca seksualna sformułowania praca seksualna co się pod tym hasłem mieści, jakie przestrzenie docelowy miałyście na myśli, pisząc ten poradnik, bo to nie jest publikacja tylko łącznie skierowana do dziennikarzy praca seksualna znana ale gdy prezentowano tak naprawdę parasol na takie zawody jak striptiz taniec go-go eskorty full Service skoczyli taka praca bezpośrednio z kranu, którą każemy np. agencji ze stania przy trasach jest przyjmowanie prywatnych klientów na mieszkaniówkę, czyli specjalnie wynajętych do tego mieszkań masażu erotycznych antycznych sex telefonu seks czatu seks kamerek sprzedawania swego kontynentu robienia swego kontentu online takich platformach np. OnlyFans asystenturę seksualne dla osób z niepełnosprawnością tak naprawdę bardzo bardzo wiele różnych sektorów branży, które mieszczą się pod tym parasolem określeniem praca seksualna do kogoś ten poradnik tak on jest w założeniu zaczęliśmy pisać, żeby skierować go do mediów przedstawicieli mediów i przedstawicielek powiedział jak ten dyskurs w mediach dotyczące pracy seksualnej tworzone i widzimy to żony ciasto wypłacane są mylone są pojęcia albo piszące piszącą używają pojęć, które mogą być krzywdzącej, które mogą utrwalać to stek ma społeczną, która już na osobach pracujących seksualnie ciąże, ale myślę, że jesteś poradnik dla osób pracujących seksualnie tutaj są też rady dotyczące tego jak wolę rozmawiać z mediami, jakie prawa mamy, jeżeli chodzi o rozmowę z mediami, ale też do wszystkich osób, które są w ogóle zainteresowane tematem chciałyby jakoś do tego zmieniającego się dyskursu dotyczącego pracy seksualnej dołączyć zrobić to w sposób świadomy nie krzywdzące wykładnie chciałbym poprosić o odpowiedź na pytanie jak wygląda praca seksualna w Polsce, żeby to tak ująć w jakieś ramy socjologiczne demograficzne tak pokrótce oczywiście jest to tak naprawdę ramy są bardzo ciężko do bardzo ciężkie do ujęcia ze względu na to, że praca seksualna sama w sobie czy świadczenie usług oddać bezpośrednio względem nie jest realizowana, ale są realizowane, jakby wszystko wokół, czyli osoby organizujące pracę osoby wspierające prace są itd. co sprawia, że tak naprawdę jesteśmy z włożone do do podziemia, więc bardzo ciężko robić nie wiem jakiekolwiek badania na ten temat gdziekolwiek statystyki, które tak naprawdę w jaki sposób to sprawdzają czy w ogóle regulują tak możemy tyle ile możemy powiedzieć to np. to jak dużo osób zaczęło pracować seksualnie np. tres na początku pandemii albo ile osób pracujących seksualnie w kontakcie bezpośrednim klientem przeniosło się przebranżowili się na właśnie pracę w sieci robienie kontent online czy praca na kamerkę i to rzeczywiście było bardzo zauważalnej widoczny to ile osób już później np. zostało utrzymały się na rynku zobaczyło jak trudno jest pracą, a nie tak jak wszystkim wydarzy wydawało rozłożenie nóg i zrobieniu kilku rozpatrywanych zdjęć to inna kwestia, ale rzeczywiście wzmożenie przy pandemii było było widoczne są takie statystyki, które eksport Polska już podawała, ale to są bardzo szacunkowe dane i wtedy one mówiły przedstawicielki Lyxor Polska chyba był około 200 000 około 200 000 z tym, że osoba, z którą był przeprowadzony wywiad oznacza, że może być bardzo mocno niedoszacowane to, że powstaje poradnik sugeruje, że polskie media Polska kultura przestrzenie otoczenie ma problem z pracą seksualną, jakie są te najważniejsze problemy, które wokół pracy seksualnej narastają ja myślę, że ten problem jest przede wszystkim wszystkim bardzo mocno zakorzenionej tutaj musiałbym zrobić pięcio tysięczną letnią historię w ogóle patriarchatu i tego jak zakorzeniona jest nie wiem homofobię mizoginię ja seksizm w ślad sejmik i wszystko co i innego to co wszystkie osoby, które nie uciska toru mężczyznami doświadczają w życiu na co dzień to wszystko jak w soczewce skupia się jeszcze bardziej na osobach pracujących seksualnie, więc tak naprawdę to, że w Polsce nie było nie wiem nigdy tak naprawdę porządnej rewolucji seksualnej to, że mamy problem z edukacją seksualną z mówieniem otwarcie o seksie, że cały czas to są tematy tabu, więc tak naprawdę bardzo ciężko w takiej przestrzeni w takich warunkach traktować też samą pracę seksualną w ogóle, zaczynając od tego jak pracę i traktować jako poważne zajęcie nie pomagają no właśnie wszystkie teksty kultury wskutek pracy seksualnej przedstawiana to jak jest mieszana nie wiem z handlem ludźmi i wszystkimi tymi rzeczami my zajmujemy się, gdy sam tematem prac seksualnej od lat karna wobec wystarczy do książki ja pracuję seksualnie od 4 lat działająca 4 stycznia w tym obszarze tylko, że właśnie jesteśmy trochę w takim punkcie, że nie ma nas już takiej złości na cały przemoc, której ja latami doświadczam raczej raczej jest już we mnie taki rodzaj może to syndrom sztokholmski raczej taki rodzaj zrozumienia, że to normalne, że osoby nie wiedzą, bo całe swoje życia są zostały kompletnie inne komunikaty są w został komunikat, że jest to przemoc jest brak szacunku do kobiet, że jest to nierozłączne z handlem ludźmi, że nie jest prawdziwej pracy, że wszystkie te mity, które my staramy się rozbroić zdajemy sobie sprawę z tego, że osoby tak myślą nawet nie mają za dużo możliwości, żeby z jak przekonać się to kto przekonania przekonania są błędne, więc przechodzimy pod, żeby nauczać, rozdając te mity, a nie nikogo oceniać czy wyśmiewać, chociaż ja się do też związana jest poznam wszystkich, ale powiedział z tym jak w ogóle media działają niestety często skupiają się na tym, że głos sensacyjnie pracują w tych mediach, więc wiemy jak to jak to niestety wygląda gdzieś tam przy goleniu za konstytucyjnością czy jakimś kijkami trochę umyka to, że jednak pisze się o żywych osobach, które mogą przeczytać, na które ten tekst, który tam dziennikarz dziennikarka wypuszcza tak może wpłynąć na ich życia pośrednio bezpośrednio może się dokładać do tej z tego z tego też powodu ważne jest, żeby o tym głośno mówić należy tak jak mówią lamy wiemy, że to nie zawsze wynika ten sposób pisania opowiadania o tej rzeczywistości oprócz seksualnej ze złych intencji tylko często z niewiedzy, więc trochę wyciągamy dłoń do tych niewidzących, żeby mieli narzędzie, które pomoże przecie oprócz seksualnej z szacunkiem wydaje się, że są takie 2 najpopularniejsze chochoły, które stawia jak mówi się pracy seksualne 1 jest taki, że to jest handel ludźmi i po prostu biedne osoby, które trzeba szybko ratować z tego nie komfortowego położenia w jakim się znalazły, a drugim takim hasłem jest opowieść o tym, że właśnie praca seksualna to nie jest praca, że to jest rzecz, która dotyczy tylko wyłącznie osób, którym nie potrafią nie mogą robić czegokolwiek innego, a wy pokazujecie, że to są absolutnie jest 2 mity, które zupełnie nie przystają do tego co tak naprawdę oznacza pracowanie seksualnie tak no myślę, że też, jeżeli chodzi o handel ludźmi są jakieś takie statystyki, które mówiły o tym, że w Polsce jest to liczone w ogóle w promilach, jeżeli chodzi o światowe statystyki jest około 20% to oczywiście Super dużo, ale też pieszym pod uwagę to, że 80% stanowi np. Górnictwo rybołówstwo praca opiekuńcza praca na budowach tam częściej dochodzę do handlu ludźmi i tam w w tych przypadkach nikt nie postuluje zamknięcie np. całych gałęzi branży, bo jest absurdalne nie wyobrażam sobie tego, żeby nie wiem przestać budować domy czy rybą oficer, jakkolwiek miałem tego odmieni, a rzeczywiście, kiedy mówimy o pracy seksualnej od razu te rozwiązania pokazują rozwiązania, które my proponujemy wprowadzenie modelu dekryminalizacji odpowiada też na ten na ten problem daje rozróżnienie na dobry na złych pracodawców daje osobom pracującym przed zorganizowanych miejscach pracy, czyli w agencjach narzędzia do ręki, żeby właśnie walczy z mobbingiem z zyskiem z przemocą z przemocą ze strony klientów ze strony pracodawców, więc no tak, nawet jeżeli zakładając, że ten problem istnieje w naszej branży dalej rzeczy, które postulujemy wpływają na rozwiązywanie tego problemu, a jeżeli chodzi o ten związany z tym, że to nie jest praca też bardzo dużo po w poradniku poświęcamy uwagi na to, żeby właśnie ja też wymienia, pisząc tekst na czym skupia tak naprawdę praca i sama praca organizacyjna też na przepisanie z klientami czy robienie kontentu umawianie się dbanie o siebie nie wiemy z dbania o przestrzeń montowanie filmików nie wiem wystawianie ogłoszeń cała praca emocjonalna intymna, które się też w ogóle nie mówi my kompletnie pomijamy w ogóle w dyskursie nie mamy takich światowym czy polskim niem Sylwia Federer czy filozofka, która gdzieś tam na 1 najgęściej podejmuje temat darmowej pracy reprodukcyjne kobiet jest w Polsce raczej mało rozpoznaną to jest duży problem to jak obiektywne w KON darmową pracę produkcyjną w domu to jak kobiety czy osoby nie hetero męskiej w ogóle wykonał właśnie pracę opiekuńczą pracę z intymnością pracę seksualną jak ona jest w ogóle istotna w związku z tym, że do dyskursu pracy seksualnej nie było ja dopiero rozwija i tak naprawdę brak tego dyskursu sprawił też raz brakuje tej wiedzy, ale też z drugiej strony każdy rości sobie prawo do tego, żeby mieć jakieś zdanie na temat prac seksualnej może miejsce o niej nie wie, gdzie tam wylewa swoje przekonania, które właśnie zresztą biorą się z tego mocno zakorzenionego patriarchatu i ludzie nie wiem, dlaczego zamiast zapytać po prostu osób pracujących seksualnie sami znajdują się odpowiedzi napytania, dlaczego osoby pracujące seksualnie akurat tą pracą, zajmując znaczne szanse właśnie, że na pewno muszą być biedne skrzywdzone albo ktoś się do tego zmusił albo koniecznie zmusiła je do tego sytuacja ekonomiczna nie biorąc zupełnie pod uwagę, że to jest wybór tak jak ja też mogła wybrać inną pracę niż praca dziennikarska, a jednak podjęłam tak jak inny wybór prawda to podobny sposób działa tutaj po prostu kramy przepraszam ja myślę, że często właśnie pada argument o przymusie ekonomicznym ja chcę przypomnieć, że wszyscy żyjemy w późnym mam nadzieję z Charkowem dosłowne kapitalizmie i rzeczywiście każdy raczej każdy z nas doświadcza na jakim etapie generalnie po prostu przymusu ekonomicznego jest to, że w kolejne prace po to, żeby opłacić rachunki przetrwać jest raczej oczywistą rzeczą dla myślę o znacznej części w ogóle w ogóle społeczeństwa to mówiła Aleksandra kluczyk jest z nami studio również Karolina Rogalska obie współ autorki poradnika bez tych jak pisać o pracy seksualnej wracamy po informacjach Radia TOK FM przedpołudnie Radia TOK FM Anna Piekutowska przy mikrofonie, a ze mną Karolina Rogalska i Aleksandra kluczyk współ autorki poradnika bez tego jak pisać o pracy seksualnej przed chwilą Karolina Rogalska powiedziała, że tego dyskursu o pracy seksualnej w ogóle nie było i mam podejrzenie, że go nie było, dlatego że jak mówimy tak jak my tutaj teraz obraz seksualnej neutralny sposób co natychmiast pojawia się zarzut, że my coś promujemy, że opisywanie pracy seksualnej jest namawianie do tego, aby w ogóle wykonywać dla mnie ten argument tak bardzo często słyszymy i to, że lokujemy obraz pracy chwali, że namawiamy i te wszystkie tego typu historie tylko, że nawet, jeżeli nie ma w tym nic złego, a cała narracja o namawianiu czy promocji poza tym, że kalka promowania w cudzysłowie oczywiście prostytucji po pierwsze bardzo mocno prawicową kalką, którą znamy i i bardzo bardzo nie rozumiem, dlaczego osoby przez środowisko lewicowymi wykorzystują albo się na nią nabierają, bo to jest po co działa tak samo jak promocja LGBT promocja otyłości np. to są takie kalki i taka narracja, która ma nam zamknąć usta to po pierwsze po drugie ta narracja zakłada, że w pracy seksualnej złego jest dużo złego w przemocy, która wynika np. braku praw przemocy, która rodzi stygmat przemocy, która rodzi właśnie nie mówienie o temacie i udawania, że ten temat nie istnieje te prawa, które prawo w modelu abolicyjnych obowiązuje w Polsce nie działa na rzecz osób pracujących seksualnie tylko na rzecz obyczajowości ma chronić obyczajowość i to myślę, że to mówi wszystko od to też taki bardzo mocnej narracji tego czy nie będzie bycie Polką Polakiem, że można robić rzeczy, ale po cichu po cichu za zamkniętymi drzwiami tylko, że nie da się zadbać o bezpieczeństwo zadbać oprawa zadbać o komfort osób, bo podobno od NATO wszystkim nam bardzo zależy w momencie, kiedy się zamiata sprawy pod dywan w momencie, kiedy nie daje tych praw osobom w momencie, kiedy się to osoby stygmatyzuje traktuje protekcjonalnie odbiera nam sprawczość człowieczeństwo i całą resztę całą resztę zasobu które, które przysługują po prostu osobą ludziom Karina myśli, że dziennikarze dziennikarki nie podejmują tematu nie mówią rozmawiają o pracy seksualnej właśnie, dlatego że jest w nich taka obawa, że to myślę, że część po części tak po części tak też względu NATO jak media działają i ze względu na to, że jakby na funkcjonowanie mediów opiera się trochę na tym czy będą sponsorzy reklamodawcy itd. tak dalej, więc może wynikać jakieś lęku, że po prostu nie znikną, jeżeli poruszymy temat pracy seksualnej, a nawet, jeżeli ten temat był poruszany był poruszany wcześniej to pchało naprawdę na lekarstwo było tekstów, które w, których autor autorka pytali samych osób pracujących seksualnie o zdanie zazwyczaj to był tekst z domysłami, jakim nastawieniem bardzo widoczne autora autorki i z dopiskiem dziś ekspertów ekspertek, którzy tłumaczą co te osoby pracujące seksualnie sobie tak naprawdę myślę co przeżywają bez żadnej konfrontacji rzeczywiście z osobą pracującą seksualnie zauważ jak działa w przypadku osób grup, które występują w przestrzeni publicznej pojawia się, bo o tym ostatnio odnosi z tego przykładu bon jest gościem takie widoczne ostatnio testowanych pojawia się jakiś okładce albo założą konto na instagram po prostu żyją istnieją i mówi się, że przez to żyją i że istnieją to jest promocja otyłości podobnie jest właśnie z osobami pracującymi seksualnie to, że żyją istnieją to już wg niektórych to jest promocja pracy seksualnej oczywiście ludzie mówią Żydzie i jest całkowicie całkowicie absurdalne i krzywdzącej w tym przypadku bardzo krzywdząca myślę, że w przypadku osób grupy takie tak to promocja co od stycznia oczywiście krzywdzące ja chcę powiedzieć 2 rzeczy do tego co mówi, że po pierwsze, chcę jednak też oddać trochę euro jest prawdziwość medium rzeczywiście ten dyskurs w Polsce o pracy seksualnej nie prostytucji istnieje od około 2015 roku, kiedy zaczęły działać sektor Polska myślę, że tak, iż pandemia itd. że będą teraz naprawdę przechodzimy przyspieszone przyspieszoną lekcję człowieczeństwa tych artykuł po artykułów wywiadów z nami pojawiać coraz więcej, czyli dobrze rozumiem, że widzicie, że to działa to znaczy narracja wokół pracy seksualnej w Polsce się waszym zdaniem zmienia tak zauważmy, że naprawdę, jeżeli spojrzeć na media tak naprawdę mogę wyliczyć chyba na palcach nie mam 12 rąk tych meczów, które nie poruszyły jakoś tam tematu to oczywiście też nie jest wystarczające, bo to, że na dużych mediach pojawi się wywiad np. ze mną nie nie zmienia automatycznie całej narracji, ale rzeczywiście jest tak TK jak mówią kropla która, która drąży skałę, więc to się, więc siedzi tam wydarza musicie nazwą teraz rozmawiać o słowie prostytucja, w jakich momentach ono jest bezwolne i w ogóle takie przestrzenie, których jest dozwolone, dlatego że rozmawiałam całkiem niedawno z historyczką, która napisała książkę o pracy seksualnych PRL-u i tam pojawiała się te słowa w kontekście historycznym, ale np. ostatnio też czytałam recenzję wiodącego Dziennika polskiego serialu Netflixa nowego brokat widać też pojawiało się to słowo no nie ja też nie jestem fanką mimo tych z epoki to znaczy, że w momencie, kiedy nie jest to serial, bo Okaj wiadomo, że jeżeli jesteśmy osadzeni w serialu, który ma odgrywać Niewiem czasy PRL-u, gdzie ten język tak wyglądał wiadomo, że użyjemy, chociaż ja np. pracowała jako konsultantka przy spektakl odgrywany w dwudziestoleciu międzywojennym i tam osoba Justyna Blik starała się autorka reżyserka starała się z jak stworzyć słowa język taki, który nie będzie krzywdzącej powstały takie okresy jak np. robotnica seksualna więc, który był jak wpisywał się też, że w w fabułę na rację, więc uda się to zrobić, więc mówię, jeżeli teraz mówimy współcześnie, nawet jeżeli piszemy książkę historyczną możemy napisać wstęp i powiedzieć tam wtedy już mówiło tak tak tak teraz jesteśmy 1002001000 lat później jak będą używały języka nie na chodzonego pejoratywnie z tego z tego względu tak naprawdę uda się to zrobić nie nie wchodzące w w wtenczas epoki, bo określenia prostytutka mogą używać osoby, które same mają doświadczenie pracy, które pracują mogą używać go między sobą tak jest ze wszystkim tak jak ze słowem nie wiem pedał Les ba słowo na ME, jeżeli chodzi o osoby czarne, a raczej my staramy się odchodzić od tego, bo ZO logicznego punktu widzenia ma konotacje z towarem zatowarowanie przez wszystkie dziś taki kontekst naleciałości kulturowe popkulturowe kojarzy się bardzo mocno z niebem polityczną prostytucją, więc tym ze sprzedawaniem się by cokolwiek miałby to znaczy z rzeczami niezgodnymi z moralnością też cokolwiek miałby znaczyć gest słowo jest już tak bardzo nacechowane negatywnie i mieści w sobie te wszystkie dostały po gardy społeczeństwa tu całą, lecz całą niezgodę na to kim jesteśmy co robimy i tak rzeczywiście przede wszystkim cały pogardę, że ja mam poczucie, że tego słowa nie da się z reklamować odzyskać i lepiej go po prostu nie używać ja też myślę, że chodzi o ten kontekst historyczny rozumiem jak się cytuje jakieś dzieła z danej epoki tam były używane takie wyrażenia na to uprawnienie będziemy do Senatu zmieniać, ale tłumaczenie, że używa się go w książce, która his opowiada historycznych wydarzeniach dla mnie o tyle niezrozumiałe, że to trochę tak, jakbyśmy używali słowa Naeem dalej współcześnie, czyli piszemy o osobach książka osobach czarnych czy właśnie handlu niewolnictwo je osobami czarnymi mówili, że przecież wtedy tak mówiono, więc teraz my możemy w tej książce współcześnie też taki sposób pisać wydaje mi szerzenia albo będziemy pisać z pogardą, bo przecież osoby były kolonizowane, więc przecież tak było w wyznaczonym mamy nie myśli pogarda jest absurdalne tak myślę, że na tym przykładzie rozumiemy się powiedzieć, że ja jako osoba, która lubi używać takiego języka wykluczającego Femina tyłów często jestem konfrontowana z takim argumentom, ale po co przecież do świata nie zmienia no właśnie zmienia no właśnie zmienia są też jakieś badania np. jeżeli chodzi o OFE na tych myślę, że Comirnaty jest taka rzecz, która rozgrzewa po prostu w nadal jakiś cud, jakim cudem wszystkich do czerwoności to już nie jest o tym co o sobie myślą o sobie myśli prof. Miodek i czy to jest ładnie wybrzmiewa czynie ładnie wybrzmiewa czysto osoby, kto o tym myśleć jest naturalne naturalne, jeżeli w dorastające młode przed kobiety czują się, że jest dla nich miejsca są właśnie włączony i mogą zdobyć cały świat pre-pack etycznie mówiąc to jest warte tej roboty, jeżeli osoba słucha na swój temat rzeczy, które są żywe pracujące seksualnie, które słucha na swój temat rzeczy, które są pogardliwe, które są brak uznania, które są wszystkim co najgorsze co zaczyna tak o sobie myśleć i internalizacji na styk ma auto stygmat jest to wciąż mierzą osoby z grup marginalizowanych osoby surowe osoby czarne osoby grube osoby z niepełnosprawnościami wszystkie osoby pracujące seksualnie jest tak naprawdę to czy, a my mówimy w naszej publikacji, że wiemy, że zmiany zaczyna się od języka mówiąc jest podstawą nie mówimy, że jest wszystkim nie mówimy, że i jak zaczniemy używać go słownictwa oświadczy nagle zmieni i wszyscy będziemy tańczyć wkoło będzie wesoło te czy cokolwiek tylko mówimy, że jest 11 kroków i też dosyć łatwy, żeby w ogóle podjąć, tym bardziej że słowa, nawet jeżeli świadomie nie zdajemy sobie sprawę z tego jak kontekst za sobą niosą, jakie znaczenia tam się pod danym słowem kryją jednak wpływają na to jak my to rzeczywistość odbieramy, ale dała przykład swymi nad wami ja daję przykład może taki nie wprost, ale pokazujący trochę jak zmiana sposobu mówienia czy jakiegoś porządku prawnego też wpływa na to jak ludzie podchodzą do innych osób to znaczy na badania pokazują, że wszędzie tam, gdzie wprowadzono równość małżeńską wzrosła akceptacja osób LGBT plus wydanych społeczeństwa, czyli ludzie zauważyli działał to nie jest tak, że nagle Tęcza będzie zawsze wypada, ale to w jaki sposób wpływa taka to jest tylko tzw. litera prawa taki w podobny sposób to działa na takich zwykłych powiedzmy mówi w cudzysłowie słowach, które sprawiają, że inaczej jednak rzeczywistość zaczynamy patrzeć nawet nie zawsze do końca zdając sobie z tego sprawę tak samo np. taki okres od określenia, które są popularne jak z prostytuowania się dała się prostytuować kompletnie odbiera podmiotowość sprawczość osobom to mówiła Aleksandra kluczyk Karolina Rogalska autorki poradnika bez tych jak pisać o pracy seksualnej wracamy po informacjach Radia TOK FM przedpołudnie Radia TOK FM przy mikrofonie Anna Piekutowska Karolina Rogalska Aleksandra kluczyk autorki współautorki poradnika bez tych jak pisać o pracy seksualnej przed informacjami rozmawiałyśmy o języku jeszcze chciałam zapytać o to, bo fundusz feministyczny jest Grant dawczynie, dzięki której powstał postawa publikacja chciałbym zapytać o ten związek postulatów związanych z pracą seksualną i z postulatami feministycznym feminizmem w ogóle, dlatego że praca seksualna jest takim jednym z obszarów, który nie tylko bardzo denerwuje prawicę i to rozumiem, dlaczego trochę jak i osoby konserwatywne są przeciwne pracy seksualnej natomiast jest to również oś podziału na lewicy, a ja można by na początek, że czasem się zastanawiam czy osoby, które określają jako feministyczne i odrzucają, bo dla mnie feminizmem jest interes akcjonariuszy dla mnie feminizm jest o walce o osoby, które są wykluczane w jaki sposób społecznie i zostałem czasem czy, bo osoby lubią by nazywać feministkami lewicowymi lewicowymi, ale została czy rzeczywiście są feministkami, jeżeli np. odrzucają od czasów osobą łączy po pierwsze, odrzucają kobiety, które pracują seksualnie, więc już o równość dla nich nie walczą z drugiej strony odrzucają kobiety transpłciowe w ogóle je za kobiety nie, uznając będąc bardzo trans publiczna i popadając w taką właśnie prawicową bardzo retoryka po to, rzeczywiście brzmi jak taka kalka z prawicy i czasu zostawiam to czy można nazwać feminizmem znaczy, jeżeli one coś tak nazywać to jakby najazd nic nie zrobi, ale w moim odczuciu to to już nie do końca w ogóle feminizm tak ja myślę że, toteż wynika, że to na ich narrację bardzo na raty feminizmu długofalowego, czyli pamiętajmy, że tego feminizmu np. w stanach, które był bardzo biały bardzo uprzywilejowany feminizmu uprzywilejowanych białych kobiet, które np. nie dopuszczały do głosu czarnych kobiet pracujących na niższych np. szczebla stanowiskach, więc on wolne od jak też wolę zbiegł on wierzy on od początku nie było tam włączający ja też mam ostatnio jakąś taką Ross gmina, bo niedawno widziałam dokument o filmie głębokie gardło i to jest w Herba jeden z najbardziej znanych firm w ogóle w historii pornografii widziałem ten dokument, który gdzieś tam przedstawił jak wyglądało tworzenie się porno ojca rewolucja seksualna lat siedemdziesiątych w stanach wiadomo dzieci kwiaty itd. ale też później Bakalarz Rega noski polityczny Ant wymiar, który przed w latach osiemdziesiątych i anty pornograficzne, ale to było też całkiem nieźle usytuowane historycznie, bo to był moment, kiedy np. w pornografii pojawiał się taki film ex, na który pokazywały naprawdę dużą przemoc na kobietach naprawdę fetysz zdawało seksualnie z mało ogromną przemoc zespół Rolling 100 reklamował swoją trasę plakatami z jakąś pobito całą kobietą co miał być nie wiem, o czym czy naprawdę ta przemoc pornografia bardzo mocno dziękowały ze sobą oczywiście też dni nie także zero-jedynkowo były takie działaczki były takie działaczki feministyczne i pornograficzne które, które robiły po prostu rewolucję seksualną skupiały się pierwsza w życiu np. na kobiecej przyjemności, ale rozumiem, że kiedy ma się takie wyobrażenie o pornografii to bardzo łatwo być po prostu anty formy i po ustawić znak równości na zasadzie porno przemoc względem kobiet trochę tak jak mówiłem na samym początku naszej rozmowy, że w momencie, kiedy ma się te wszystkie kadry nie wiem pamiętam, że w Polsce był taki okres chyba po 2011 roku te lata, gdzie było bardzo dużo tych wszystkich obrazów handlu kobietami był ten film już czas Teen były takie obrazy we wszystkich uwaga tego typu seriale bardzo ten temat pracy jak w handlu kobietami na tle na tle seksualnym lub bardzo soli w biegu pokazywane myślę, że to kształtuje jakiś obraz, ale tak naprawdę wrócimy do rzeczywistości zobaczymy np. nie wiem pojawiały się nurty po pornografii queerowy pornografii robienia porno też takiego domowego własnym sumptem zarabianie na tym w taki sposób kompletnie inne niż ten zmonopolizował, że ta rzeczywistość też dużo bardziej dużo bardziej zmienia no tak, że rzeczywiście jest przestrzeń, gdzie nie wiem kobiety osoby po prostu nie hetero męskiej albo też albo też mężczyźni mogą wybierać taką drogę, bo nie wiem, bo chcą eksplorować swoją seksualność, bo chcą zarabiać, bo uważa, bo nie uważają tego za nic zdrożnego, czyli nie będzie tylko taka droga anty feministyczna związana z presją tylko również może być to przestrzeń emancypacji feminizmu tak, ale też nie tylko pamiętajmy o tym że, bo bardzo łatwo popaść właśnie te skrajności, które nam często zarzucano, że jesteśmy właśnie albo ofiarami albo uprze i uprzywilejowany mi słowo na Ka i to jest taka narracja, że ja też nie chcę popadać na rympał element ja byłam na pewnym etapie pracy, gdzie rzeczywiście było dla mnie dużym stopniu temperamentowi ani bez względu na to, że nagle zaczęłam być bardzo dobre pieniądze, że nie wiem uprawiam dobry seks, że coś tam coś tam, że moja pozycja społeczna w jaki sposób zmieniła, bo rząd dużej biedy tego typu kwestie, ale też osoby, które naprawdę nie lubią pracować np. seksualnie, które są nie wiem, a seksualne, które są lesbijkami pracuje z klientami i osoby, które naprawdę pracują seksualnie, bo traktują to jako po prostu pracę i też mają do tego prawo i też zasługują na to, żeby mieć prawa, żeby mieć szacunek, żeby szybko wykonywać swoją pracę bezpiecznie po prostu to jest bardzo duży lewicowy postulat, który kompletnie nie uznawane, ale osoby pracujące seksualnie są przede wszystkim grupą zawodową, która domaga się podstawowych praw i za to odpowiada za to odpowiada lewica tak, bo tak jak, ale mówi, że często też chcę się z drugiej strony przepisywać coś takiego tak wszystkie pozwalające praca seksualna jak pracuje w uchwale po prostu wstaję każdego dnia cieszy się, że idzie do pracy dalej nie to coś tak wygląda wyszły nam się rozmawia z rozmowa z serią Blair dób, którą objazdu mamach i Sylwia, która też jest pracownicą seksualną ich raper kąt twórczynią powiedziała, że to nie jest tak, że ona po prostu zachwycona tą pracą po prostu z dostępnych opcji dla niej uznała, że to będzie dla mnie najbardziej korzystne, czyli tak jak wielu z nas jak mają już oferty pracy biorą to najbardziej korzystną dla siebie w danym momencie i tyle tak jest jeszcze taka narracja policyjna właśnie feministek policyjnych, czyli tych anty dużym skrócie, która bardzo często łączy pracę seksualną z patologią ja po pieczenie lub tego określenia patologia jest bardzo rasistowskiej obrzydliwe ale, ale użyjmy na te potrzeby korzystają z tego języka właśnie to są osoby my jesteśmy osobami, które nie wiem wychodzą z biedy przemocy, które mają problemy z zażywaniem substancji psychoaktywnych, które doświadczyły przemocy na tle seksualnym itd. no one wchodzą jak zbaw czy nie cała na biało swoją drogą, ale ja np. jest z tymi łatkami z linku w ogóle 100% i nie myślę, że nie znam np. osoby, które nie doświadczyła, które kobiety albo osobą afa, które nie doświadcza przemocy na tle seksualnym albo nie wie kwestie właśnie wychodzenia z biedy wychodzenia z tej w cudzysłowie dużej patologii tylko, że ja uważam i promuje raczej narracji, która mówi o tym, że tak, ale praca seksualna jest narzędziem, która pozwoliła nam godnie żyć, która pozwoli nam wyjść z biedy, która pozwoliła nam zadbać o siebie, która pozwoliła nam opłacić terapię opłacić czynsz pójść na terapie i wyjść zażywania substancji przez branżowy się za podnieść swój status społeczny i zrobić te wszystkie rzeczy, które byłyby niemożliwe patrząc na to, jakiego miejsca w życiu wychodziłyśmy, jaki mieliśmy dostępne opcje albo raczej, jakiej opcji miałyśmy więcej w poradniku, a gry dostępnym na stronie bez tych PL, a ja rozmawiałam z autorkami współ autorkami właśnie tej publikacji Karoliną Rogowską i Aleksandrze Kluczek bardzo dziękuję za rozmowę częstujemy wracamy po informacjach Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZEDPOŁUDNIE RADIA TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

W maju TOK FM Premium 40% taniej. Podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA