REKLAMA

Koniec "udawania" lekarza w reklamach. "Pacjenci zgłaszali się po leki bez pełnej wiedzy o ich przeznaczeniu"

TOK360
Data emisji:
2023-01-02 19:10
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
07:28 min.
Udostępnij:

Od stycznia 2023 roku w reklamach produktów medycznych aktorzy nie mogą odgrywać roli lekarza. O wprowadzeniu nowych przepisów zdecydowała Naczelna Rada Lekarska. - Reklamowali to jako dobry lek - przytacza słowa pacjentów lekarka Małgorzata Stokowska-Wojda tłumacząc, że "udawany" ekspert widziany w telewizji wprowadzał konsumentów w błąd, nie dostarczając pełnych informacji o działaniu leku.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
TOK 360, a gościnią TOK 360 jest Małgorzata Stokowski Wojda lekarka rodzinna z Łaszczowa dobry wieczór dobry wieczór panu dobry wieczór państwu wszedł w życie zakaz reklamowania wyrobów medycznych przez lekarza farmaceutę albo uwaga aktora, który odgrywa ich rolę myślę, że zmiana jednoznacznie dobra, więc też nie chce pytać pani o ocenę tych zmian raczej zapytam o to czy rzeczywiście częste były przypadki, że to nie byli aktorzy faktycznie lekarzy, którzy występowali Rozwiń » w reklamach nam tam różne tabletki potykali pod nos w zwykle pewnie byli to aktorzy, ale dla osoby, która to ogląda i widzi kogoś biały fartuch tak jednoznacznie to się kojarzy z autorytetem i trudno jest wtedy dochodzić jest to lekarz czy jest to aktor, którego tylko odtwarza, ale efekt jest bardzo zbliżony ja u lekarza jestem bardzo Pokorny głównie słucham mniej mówię wżyciu niczego nie sugeruje, ale czy to rzeczywiście były częste sytuacje, że ktoś pod wpływem reklamy jakich wyrobów medycznych mówił w, a może legł, a może legł BU tak myślę, że jeżeli jest tak jak pan mówi jest on chlubnym wyjątkiem naprawdę rzadkim wyjątkiem reklamy są niezwykle sugestywne podparcie się jeszcze autorytetem w fartuchu, który bardzo często miewał miejsce to jest 1 rzecz druga rzecz te reklamy sugerowały cudowność tego specyfiku, który tu przedmiotem tej reklamy w efekcie nie trzeba było i co robić tylko wziąć coś na urodę na paznokcie na wątrobę na chory staw i w zasadzie załatwia, a to wszystko rzeczywiście bardzo często przychodzili pacjenci problem był często taki, że ja słyszano ani no org rabowali to wczoraj reklamowali nawet w UE, a ja rzadko oglądam leży i zwykle nie zaś chłop pała, jakim tle preparat chodzi także to bardzo często sugestia poza tym to jeśli mogę powiedzieć co mi się w tych zmianach przepisów podoba najbardziej poza tym, że autorytet białego fartucha nie nadużywamy to fakt, że w formule koniecznej, która musi się tej reklamy znaleźć jest twierdzenie to jest szlak, dlaczego ma takie duże znaczenie, dlatego że wszelkie preparaty, które były reklamowane jako środek cudowność, kto oznaczało, że to jest coś takiego co ma wyłącznie dobre strony wyłącznie na wspiera wątrobę to też było to takie słowo niezwykle często używane wsparcie, czyli coś takiego chciało w jaki sposób profilaktycznie wspierana wątroby więcej pomaga wspiera nasze stawy, więc też pomaga w Ińsku wszystko pomaga natomiast w żadnym cha reklama mieć znalazło się słowo o działaniach niepożądanych to jest 1 rzecz, a po drugie, my mamy większy szacunek do leku i większą przednim rezerwę, jeżeli słyszymy to jest legł to w naszej świadomości jest także leków to tak bez kontroli proszę można to jednak jest coś na tyle poważnego, że trzeba dobrze się zastanowić czy jest czują potrzeby i czy jako mogę wziąć i on nie zaszkodzi, bo każdy legł oprócz działań bardzo potrzebnych ma również działania niepożądane tylko taką kwestię, którą słyszałam od pacjentów po reklamach no ale reklamowali jako dobry legł w drogę, lecz jest jako dobrą żoną nie ma czegoś takiego jak dobra żona w sensie jakiegoś wizerunku dla każdego prawda tak każdego etatu obrażona to będzie to efekt też inne zindywidualizowane siały dobrym lekiem dobry rynek tak, ale jako i w jakiej sytuacji, jeżeli chodzi o lekko myśl na północ Stanach Diany żyli by był to preparat tak jak to było reklamowane środek trudne medyczne, które tu w ogóle działa dosyć tak na naszą wyobraźnie UE nie bardzo wiedzą co to jest wyrób medyczny kwota no jest to hasło, które raczej dla specjalistów będzie jasne, bo to są drobne rozróżnienia to z pewnością potocznie rozumiemy, ale oczywiście, że tak i myślę, że to co jest tak istotne w tych zmianach prawnych jest również to, że reklama ma sugerować przede wszystkim, że to jest legł, czyli nie można tego brać bez kontroli, bo nam się ta reklama podobała tylko trzeba się zastanowić czy rzeczywiście tego leku potrzebujemy UE, a ma to u jako jakąś rezerwę budzi samo stwierdzenie, że to jest legł poza tym to co jest istotne w tych zmianach samych to fakt, że reklama ma być zrozumiała dla laika, ale zwróciłem na to uwagę, bo często miałem wrażenie, że przy treści jak reklamować, jeżeli już zwraca na nią uwagę to, że troszeczkę odpływają one a, ale być może to jest działanie celowe ja nie wiem jest to tylko taka moja lekarz tak, że ten reżim w białym fartuchem, o czym powie ja mam zaufać tak, bo żyli to jest niezrozumiałe to jest jednocześnie bardzo mądra niezrozumiała, bo ktoś powiedział tak mądrze, że należy ufać, bo na pewno rację posiada też na bardzo dziękuję Małgorzata Łukowska Wojda lekarka rodzinna z Łaszczowa była gościnią TOK 360 co jeszcze przed nami otwarta kuchnia Pauliny Nawrockiej dziś kulinarnych trendach na 2023 rok Michał Janczura również do mnie dołączy zapowiedzieć dzisiejszy mikrofon TOK FM mikrofon jak zwykle po godzinie dwudziestej Michał też jest tak jak czuły na to co dzieje się dookoła nas i na pogodę za oknami nikt z nas zresztą nie przegapił tego, że jest po prostu za gorąca Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: TOK360

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA