REKLAMA

Przyszłość motoryzacji w 2023 roku

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2023-01-04 19:40
Czas trwania:
13:15 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór państwu środa codzienny magazyn motoryzacyjny Sławek Paruszewski Jacek Balkan dobry wieczór pierwsza środa roku 2023 tak jest nasz rodak pewnie państwo pamiętają to są takie dni, kiedy staramy się spojrzeć w przyszłość motoryzacji cóż, więc zrobić pierwszą środę 2023 roku podsumowanie mnie czy to może co może zastanowimy się wspólnie z państwem, jaki ten rok może być było pytanie jest dużo więcej niż odpowiedzi i i tak myślę, że może zarobić Rozwiń » sprawdzili na ile nasze dywagacje się sprawdziły zacznę może od takiej takiego pytania, żeby Sławku co robisz jak dostajesz smsem pytania od jakiegoś bliższego dalszego znajomego, bo się tam w tej motoryzacji dobrze orientujecie powiedzmy co kupić benzynę czy diesla wiesz co takich coraz mniej osób w ogóle chce kupować samochody przede wszystkim i to niestety albo na szczęście to zależy jak na to patrzeć zupełnie już nowych to niema rozmowę z ceny poszły tak do góry, że atak znają oczywiście pytał mnie 3 miesiące temu doradziłem mu diesla kupił skodę octavię diesla jest bardzo niezadowolony miał mondeo z lat 20 teraz mało, kto wie, bo 16 nawet nie wiem to była ostatnia porada na tak za 3 miesiące temu i wydaje mi się, że go ta akurat była trafna natomiast nie nikomu nie polecam elektryka na razie dlatego, że jeżeli to miał być jedyny jego samochód takie pytania do mnie tylko są Noto no to to uważam, że jeszcze to nie jest chyba chyba dla nikogo to nie jest dobre rozwiązanie niestety, a ty może pytać to jest raczej znaczy Narodowy jeszcze, że nie dałem elektryka no ja raczej ja zawsze pytam to pytanie jest nam zadawane często w takim kontekście co się stanie z cenami na stacjach rozumiano w tej chwili nadal będzie wyraźnie tańsza od oleju napędowego, chociaż znowu samochody napędem silnikami wysokoprężnymi może inaczej, jeżeli ktoś masa mało jeździ robi 101215 000 km rocznie to benzyna będzie absolutnie okej natomiast, że ktoś jeździ w drogi troski, bo w przypadku miasta zużycie paliwa samochodu z silnikiem oszczędnym benzynowymi jakimś oszczędnym dieslem podmiotu tak zrównuje natomiast różnica jest spora, jeżeli robimy trasę wtedy diesel wygrywa oczywiście każde dni na i też zależy sporo stylu jazdy prędkości, jakimi podróżujemy natomiast diesel na trasach przyjął zostało wyższą prędkością po prostu zużywa mniej Polina pod bankiem, że to nie jest jakaś bardzo duża no wiesz to praca w związku z tym wydawało się, że to jest bardziej opłacalne, bo mimo załóżmy niech to kosztuje 666 benzyna, a za 777 za litr to chyba wciąż mniejsze zużycie diesla na trasach daje to jednak pewien plus jako wskazanie na diesla, jeżeli dużo jeździsz, a co odpowiada, jeżeli ktoś pyta jak będzie z cenami paliw czy w dalszym ciągu będzie ta różnica, a taka Międzyodrze generalnie no i co będzie z cenami paliw podobnie pytanie to często z prawie jak najczęściej wtedy blokuje różnie ja odpowiadam przede wszystkim, że nawet po zobaczyli ropa kosztowała baryłka 120USD tak po wybuchu wojny potem kosztowana 80 mniej, a ceny na stacjach zupełnie nie mają odzwierciedlenia w Polsce rosną szybko nie spadają wcale rzeczy nie spadały wcale może tak może, więc nie nie wiadomo tutaj to naprawdę raczej bym nie liczył na to, że będzie fajnie to znaczy nikomu nie powiem słuchaj poczeka pół roku na pewno będzie Super, bo pewnie 20% taniej będzie kosztowała bez znaczy wizualną tak to już nie będzie, bo jest inflacja przecież też kilkunastoprocentowej ona nie zniknie w tym roku z no w miastach co będziemy o tym państwu opowiadać coś chroni, ale wiele zakończy 1 ciekawostkę na prezentacjach, na których bywamy jednak, bo jest coraz więcej samochodów nowych modeli to praktycznie bardzo często jest tak, że właściwie nie podaje cen nowych samochodów się czasem pytacie przegapiłem cennika nie było, a nie robot nie podaliśmy, bo on jest można znaleźć na stronie, ale od stycznia to pewnie będzie inny, czyli w związku z tym drożej te celności dla tak szybko zmieniają że, że nawet chyba nie mają odwagi producenci podawać tych cen, bo pomyślą pójdzie przekaz, że kolejne drogi samochód to lepiej niech dziennikarze mówią o właściwościach jezdnych o tym, jaką wygląda co jest pod maską naprawdę to jest po prostu kiedyś to było także porównanie z konkurencją ona jest najtańsze teraz się rzadko zdarza często w ogóle ocenach nie ma mowy nie wiem czy pamięta ile kosztowała, ale forma Giulia jakieś 3 lata temu tak w okolicach pandemii pamiętam, że były fajnie wyposażone egzemplarze rośnie tam przez diesla przez benzyną pewnie się do tego dokopał, ale kosztowały tam w okolicach 110130 000zł zresztą takiego poziomu go Alfa Giulia kosztowała teraz najtańsze 2l benzyna 280 koni okej silniki mocniejsze, bo tam było 20200 za te pieniądze teraz jest tylko 280 koni auto jest po liście ceny zaczynają się od 230 000zł, jeżeli chcemy diesla 280 000 to już nie są żarty to jest 2× więcej niż 23 lata temu 2× więcej nawet nie wiem czy nie po 2× więcej przypadku diesla już jakieś psie to jest już obłęd już to już nam tak no jak to nazwać panda Sławek panda 62 000 Fiat Tipo nowy cennik sprawdzały wczoraj 107 000 najtańszy Fiat Tipo kosztuje 113 000 to nie z dieslem 113 000 kombi Fiat Tipo to kosztowało 42900 parę lat temu no dobra ocena to już mamy za sobą, ale teraz zostaną może nad rozwiązaniami technicznymi myślisz elektryczność wiadomo, że będzie się rozwijać wiadomo, że w wielu krajach Europy zachodniej Japonia stany Zjednoczone będzie coraz większy procent sprzedawanych samochodów elektrycznych w Polsce też to będzie szło powoli, ale ja mam do siebie pytanie czy myślisz o pozostaniu przy tych spalinowych, które stanowią 978% sprzedaży nowych samochodów w Polsce, a na rynku wtórnym to pewnie być może jeszcze więcej czy producenci będą się wycofywać czy z UE z uporem będą trwać jak najdłużej przy dieslach czy będą wycofywać machnął ręką nie ma co się już angażować róbmy oszczędne małe silniki benzynowe czy jednak ten jak w tym względzie to ważny jest, bo jednak samochody z silnikami diesla naprawdę są bardzo praktyczne słuchaj wydaje mi się, że w przypadku optymalnie by było, gdyby były zastąpiono dobrymi hybrydami plug-in, ale hybryd plug-in mogą być albo po prostu dobrymi radami w samochodach większych SUV-ach, ale też takich dużych limuzynach typu bank 5 ten silnik diesla ma całą masę zalet on jest przede wszystkim dużo bardziej tam to jest ta różnica kolosalna dużo bardziej oszczędne niż auto podobnej mocy silnikiem benzynowym, jakby to łatwo popatrzeć np. na BMW x 5, która z motorem benzynowym 3 litrowym i tak oszczędny bardziej oszczędne niż marca desa zużywała przy spokojnej jeździe między 1216l benzyny trzylitrowy diesel o tej samej moce zużywa między 7,510l oleju napędowego jest naprawdę kolosalna różnica na to pytanie nie odpowiem, ale chciałbym się zastanowić czy oby na pewno nowe cenniki sieci Greenway, czyli chyba najpopularniejszy w Polsce, jeżeli chodzi o samo ładowanie samochodów elektrycznych nie spowodują, że ci nie do końca przekonani do samochodów elektrycznych, rezygnując całkowicie dlatego, że jeżeli mamy własny garaż fotowoltaika im z zapasów samochód jakąś przewidywalną marszruta, czyli jak mam możliwość ładować samochód tanim prądem własnym prądem to jest okej to przecież to nikomu nie szkodzi, a teraz proszę sobie wyobrazić, że jeżeli nie chcemy płacić miesięcznie 100zł samego abonamentu, żeby tanio ładować samochód pani to godzina to 11kW, jeżeli chcemy jednorazowo naładować na szybki ładowarka kosztuje 380 jak mamy średnie zużycie prądu w małych samochodach około 20 kilo Watt kilowatogodzin na 100 km tu latem, a jakieś większe samochody zimą no poniżej 30 tak to powiedzmy 252829 kilowatogodzin na 100 km, jeżeli sobie policzymy, jeżeli weźmiemy pod uwagę, że sporo tego prądu, że mamy akumulator 50 kilowatogodzina na ażeby go naładować zużyjemy 60, bo trzeba podgrzać w trakcie ładowania np. albo chłodzić latem to się nagle okazuje, że przejeżdżamy w ekstremalnych wypadkach 100 km za prawie 100zł no tak, ale jest też zastanawiam oczywiście w Polsce pewnie wkrótce będzie za mało tych stacji ładowania, ale te najdroższe jest za mało zabawki i wiesz co ale, ale Czekaj pracuje boja właśnie nie zgodziłbym się tak do końca z tym, dlatego że ja jednak wszystkim się, jeżdżąc czy sam z elektrykiem jednak odwiedzam te stacje czasami nawet ładuje i wybrać się, że jakoś mógł, bo mnóstwo szczęścia, bo podłożu w najszybszej, a oni 350kW na 3 pkt 1 był zajęty z powrotem 1 zajęty w Warszawie byłem tydzień temu przed świętami tłum trudno było znaleźć miejsce na parkingu 3 miejsca przy grillu ją wszystkie wolne podjechaliśmy mercedesem z innym dziennikarzem wszystkie gniazdka wolne do zmiennego sza demo japońskie stały prąd Polski nie wiem, gdzie są zapchane stacji też o tym czytam ja wiem, że czasami tak jest, ale wydaje się, że na razie jeszcze to nie jest tak źle a, toteż nie wynika z tego, że coraz więcej ludzi jednak Soldo ładuje w domu np. jeżeli ktoś ma do mnie, ale też domów jest dość dużo wiesz okazuje się tak statystycznie w Polsce w miastach nie ale, ale dla miasta czy Polska nie kończy okej słuchaj być może miał szczęście, że ma być może, bo zresztą te relacje naszych kolegów tuż po fachu się pojawią różnych portalach internetowych, bo pracę motoryzacyjne już praktycznie nie mamy i jeśli często do nas też mamy takie czasy, że dobra wiadomość zła wiadomość, ale na, ale często ten ton jest dużo bardziej dramatyczne, jeżeli chodzi właśnie o znalezienie miejsca do nowej erze ładowarki, ale jest też jest bardzo często także ma teoretycznie szybką ładowarkę Otóż samo dawałem audi on teoretycznie najszybszą możliwą ładowarką, ale był mróz i zamiast tam stół było 60, więc się to długo ładowało jeszcze musiałem zapłacić za każdą minuta postoju, bo chciałem naładować jednak ten samochód 40gr za każdą minutę to było 35 teraz będzie 40gr w prąd bardzo podrożał to żadna żadne odkrycie, ale podróż tak bardzo, jeżeli korzystamy z takich ładowarek na mieście chcemy trochę pojeździć to mamy opłata za ten samochód elektryczny za przejechanie 100km już na poziomie samochodu z silnikiem diesla, bo silnikiem benzynowym to i tak miał być, ale powiem jesteśmy w stanie wygrać i oszczędzić, jeżeli tankujemy samochód w domu tak powiem, że to co żeśmy chyba ja byłem kiedyś bardziej za samochodami ładowany z gniazdka bardziej za tradycyjnymi hybrydami w tej chwili jestem za jednymi drugim, byleby komuś to pasowało uważam, że ten okres przejściowy to się rozciągnie powinien być dłuższy, dlatego że te samochody są w tej chwili jest chyba coś dziś przez wspomniała to są bardzo dobre rozwiązania tych Brygidy coraz więcej firm jeszcze nadal robi coraz więcej firm robi hybrydy ładowane z gniazdka modele z tym tylko, że one są ekstremalnie drogie mówi ekstremalnie stanowiąca jedno problem ludzi ich nie ładują doniesieniach znowu to właśnie dlatego mówienie, żeby wtedy kupowali hybrydy tradycyjne, bo o tym będę też w poniedziałek to jest inna sprawa tak zresztą jest to co powtarzamy od 15 lat stan etap przejściowy moim zdaniem absolutnie obowiązkowy, który został pominięty przed tą przymusową elektryfikacja jest właśnie hybryda wykorzystanie tego co się marnuje na tym kończymy nie wiem czy przewidzieliśmy przyszłość, choć trochę raczej rozmawialiśmy o tym co teraz a, ale mimo wszystko kłaniam się pięknie to codzienny magazyn motoryzacyjny kolejne jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 40% zniżką! Dobrego słuchania w 2023!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA