REKLAMA

"Wszystko wszędzie naraz", czyli kinematografia azjatycka i amerykańska przeglądają się w sobie nawzajem

Po sezonie
Data emisji:
2023-01-05 22:00
Audycja:
Czas trwania:
45:27 min.
Udostępnij:

Michelle Yeoh w roli chińskiej matki-imigrantki, która z nagła doznaje czasoprzestrzennego olśnienia na miarę Martixa. Z tym, że z tą miarą jest tutaj kłopot. Bo jeśli matrix, to na miarę tajwańskiej podróby, a jeśli czasoprzestrzeń na skalę samoobsługowej pralni gdzieś na Bronxie. I tylko Yeoh lewituje i unika ciosów, jak zwykle (czyli doskonale). Ale niech was to nie zwiedzie! To nie ironia! (A może jednak?)

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Jakub Janiszewski Anna Malicka Bartosz Staszczyszyn to jest audycja posadzenie dzisiaj opowiemy o filmie wszędzie wszystko naraz, które przyniosła z domu Jan wszystko wszędzie naraz w Fund oraz być inaczej wszystko wszystko się drugorzędne wszystko będzie narastał przepraszam mam opowiedzieć fabułę nie potrafię, bo kurzych nie to jest oczywiście, w który powstał dla legendarnej chyba już wytwórnia 24 i w nie jest filmem świeżą, ponieważ ma swoje dosyć burzliwe i bardzo Rozwiń » bardzo dużym sukcesem przeprowadzone życie kinowe i to jest to jest wie, które chyba jest zaskoczeniem frekwencyjnym dla wszystkich, bo kiedyś jego ogląda trudno trudno zrozumieć myślę tutaj z Bartkiem dyskutowali właściwie co powoduje że, że ten film zobaczyło tylu widzów zobaczyło go ponad 1171170 000 000USD co jest co jest ogromną liczbą jak na jak na tego typu, jaki Chiny, które właściwie niszowe można oglądać na Amazon kraju dlatego dlatego w taki, jakby zdecydowaliśmy się na tym, żeby o nim porozmawiać, bo wydaje mi zmienia się wydaje, że to jest bardzo ciekawy przykład takiego dosyć nowoczesnego opowiadania dosyć nowoczesnego hard House, które no właściwie przekracza wszystkie granice ale, pozostając niszowy właśnie język też powodu trafił do, ale tak w ogóle nie powiem o tym Ano to w no po spróbuje opowiada o w chińskiej rodzinie matce, która prowadzi pralnie i pewnego dnia odkrywa, że istnieją no równoległe rzeczywistości, w których może być Super bohaterką, ale opowiadania tego taki sposób absolutnie odbiera tak by całą urodę tego węgla w urodę wątpliwą może, ale cały cały myk i całe całe zaskoczenie, jakie niesie ten ten ten film, bo nie wasz, jakiego tak jest, kiedy do tego opowiadam brzmi, jakby to była wielka Super bohaterska produkcja, a nie jest nią, ale jest dającą co jest, którzy oczywiście, ale produkcji, ale też lekarzy Motor, na którym to się OPI opiera wyłącznie że, ale też też pamiętajmy, że to nie jest film, który znaczy moje zaskoczenie jest takie, że trzeba mieć chyba dosyć szerokie kompetencje żeby, gdyby go zrozumieć takim poziomie właśnie, gdzie tu kpina, gdzie tutaj ironia, ale też z drugiej strony bardzo rzadko ostatnio oglądamy tego typu kino coraz częściej jednak bardzo bardzo wiele produkcję opowiadania serio tutaj ten te ta PL data ten dystans ironia kpina staje się, jakby motorem napędzającym historię, że może odpowiedzieć na samym początku, że ja dojrzałam ten film w znów w kinie, kiedy był chyba w kwietniu w Polsce teraz oglądam go drugi raz już miało to dla mnie mniejszy entuzjazm co znaczy mniejszym entuzjazmem oglądałam i mniejszą przyjemnością co może w jednak sugerować, że to jest taki film do jednorazowego oglądania, niemniej jednak na jest to interesujący fanów po tym, jak jak jest opowiadana jest taki rodzaj kina szyderczego auto granicznego myślę, że on może być do wielokrotnego użytku z używkami to podejrzewam, że chodzi chyba już lepiej w oglądałem z używkami ja trochę odpadły po Odrze, których będziesz nie jest nie zdarzały się w przyszłym mówi zapełnia akcją, więc też nie tak, bo rzeczywiście to jest bardzo zwariowana historia jeśli ale, ale w ogóle jak opowiadać, ponieważ życie mamy historię razem z Matrixa, gdzie bohaterowie toczą mamy w walkę dobra ze złem walkę w między różnymi światami uniwersum w tym bohaterka może być 5 osobami naraz musi odnajdywać inne swoje wcielenia, ale nie model jednak jesteś taki prosty z tego modelu się bardzo dużo rzeczy wysnuwa on, że tak Ross Ross dla natomiast pomysł jest jednak taki, że próbujemy zrozumieć kobietę, która jest w amerykańskiej kulturze, które jest imigrantką z Chin, do której w pewnym sensie trochę nie ma klucza bo jakby nie do końca pozwala właściwie tak rozumiem tak odczytuję ten film do końca pozwala do siebie dotrzeć, że to jest taka próba odczytania tej chińskiej matki przedziwnej przez przypuszczalnie tak sądzę, że tym ten typ tą postacią, która jakoś opowiadacz próbuje zobaczyć jest no jak dziecko tak to widzę no tak ma jest właściwie w naszym prawie masywnych staramy walczy z urzędem skarbowym kilkuset chętnych urzędy skarbowe jest taka pali, która w tym zdejmie kraty Francja będące aktem przyspieszy de w 2 i tego dużo bardzo dużo dzieje, ale to jest opowieść jednak bardzo mocno imigrantka tak drażni taka dramatyczna wręcz szale, ale też rodzinna, bo to jest do przenoszą się wyobcowany dokładnie słowo terapeutycznej tutaj idealne, bo to jest jakiś rozliczeniach z naszymi matkami z naszymi rodzinami w ogóle, niemniej jednak sama forma jest, że rozsadza elektem firmy jak mawiają terapię terapeutycznych nikt nie pomyślałby o formie, które tę firma właśnie takiego zwariowanego wyścigu pomysłów cytatów pastisz owych przerysowanie jakiś doprawdy idiotycznych realizację wspaniałych idiotycznych bardzo śmieszne często to rzeczywiście to jest też rodzaj filmu czy ma ten temat głębszy właśnie jakież to co mówi o jakiejś rozmowie z matką ma sensu, tyle że jeden z reżyserów Daniel Dan kłam jest dzieckiem imigrantów mówił w wywiadach, że trudno się w tym filmie też trochę skomunikować z tymi z Super cytat z rodzicami, którzy właśnie sobie najlepszy, jeżeli jego walkę z Tajwanu Hongkongu do Ameryki nie był jak jest ani z Amerykanami nie byli taj Wańczyk kami, gdyby kimś wyjętym spoza świata nie to jest moim zdaniem SuperData to jest tak i że gdyby tonie było właśnie oparte na czymś bardzo głębokim gruncie rzeczy i prawdziwym to by była zupełnie nie do zniesienia zaczyn moim zdaniem to jest taka historia o takiej tożsamości, która rozpada jakieś miliony własnych odbić i wersji 1 trochę nie wiadomo, kto w ogóle jest jak co w ogóle chodzimy, a może jakaś inna rzeczywistość, której ta osoba żyje zupełnie inaczej może nie byłaby tak beznadziejna, a wkrótce sprawy fajna, gdy miała dostęp do innego świata wszystko by się inaczej potoczyło to jest taki punkt widzenia, który łatwo przyjąć na kiedy próbuje zrozumieć swoich rodziców i swoje rozczarowanie nimi jest niewątpliwie takiej postawy w ogóle wynikający filmie natomiast oczywiście to jak oni jakoś się bawią tą formułą to jest cała cały wiec to jest cały temat inna sprawa, że trochę tę zabawę moim zdaniem zjada, którzy w momencie historii to znaczy trudno jest to wytrzymać jest trochę za długi jak dla mnie pan powiedzieć czy więcej było krótsze połowa to byłoby dużo bardziej strawny, a ponieważ jest bardzo długi jest za dużo się tam dzieje się jest nieustanne działanie to się czym trochę jak w przypadku zresztą ten reżyser wyreżyserował parę odcinków Legionu Legion to jest takim symbolem no właśnie czegoś takiego czy opowiadaniu obrazem z 1 obrazu wysuwamy kolejne każdy kolejny kolejny w sumie logika tego wszystkiego na trochę interesuje, a im dalej las tym gorzej z tą logiką i jest bardzo podobny jak w plenerze serów jest 21 to właśnie dania kłam, a drugi Daniel Heiner i oni we 2 stworzyli też to murkach odpowiedzieć szef Państwowej taki film był w Polsce pokazywany człowiek scyzoryk, gdzie dawnych lat Clive grał trupa, który się, aby jak podano znajdą, który był na tajemniczej wyspie znajdował trupa, z którym się zaprzyjaźnią, z którym podróżował i ten trup przemawiał m.in. poprzez twierdzenie i łączyła głęboka relacja klient możemy wyobrazić, jaki rodzaj, jaki rodzaj przekroczeniach gotowi są twórcy, którzy robią tego typu filmy teraz swój debiut w fabularnym filmie, że 1 rzecz bowiem o wszystko wszędzie naraz, którą ja bardzo cenię i chcę ja lubię jak filmy jadą po bandzie i bardzo często, kiedy tutaj rozmawiamy o różnych tego typu komediach ma to bardzo często z pada sformułowanie, żeby nie wciśnięto tego pedała do końca tutaj po prostu nie ma żadnych ograniczeń tutaj jest wszystko od wulgarności po jakieś niesamowite od Hanny pomysły jak szczerze mówiąc bardzo bardzo cenimy to bardzo podoba, że oni wtedy przed mówi o przekroczeniach myślę, że tutaj przekraczał absolutnie wszystkie granice, jakie w ogóle kinematografia sobie w ostatnich latach jak sama siebie zbudowała nie ma tutaj żadnych świętości i to świetne to jest to jest świeże i to na pewno jest właśnie o tyle w ich rozmach, jakim Interowi i bezczelność pewna jest imponująca, bo oni właśnie tutaj, opowiadając historie wielość świata bohaterce, która musi odnaleźć własne heroiczne inne wcielenia, żeby poradzić z życiem, a tak naprawdę zakopać topór wojenny z córką by się z nią pogodzić tutaj mamy cytaty właśnie od takich klasycznych filmów tam są żarty, jakie naprawdę klasyczne po długie cytaty ze spragnionych miłości karła ja mamy Ratatouille akceptowanego bank, czyli w klimat League to właśnie w tej samej sekwencji mamy w roli głównej misie je, czyli aktorkę znaną z kina Artego wóz ja czy tych przyczajony tygrys ukryty smok, więc poszedł do idei może te cytaty z tamtych filmów pojawiają się no niemal 11 wprost i zakazane są, jakby oczywiste, że to jest to tam taki oto ciekawsze te są zupełnie różne rejestry właśnie jak mówi spragnieni miłości czy firm z festiwalu w Cannes IRA tatuś, czyli firm pisarski dla dzieci, a z drugiej strony nie Odyseja kosmiczna jest cytowana też bardzo obszerną mamy Gwiezdne wojny mamy nowy początek film Amy Adams sparaliżowany mamy w kraju mamy wręcz kadry z Persepolis komiksu słynnego są bardzo różne rejestry i coś więcej też tacy zazwyczaj albo śpiewają bardzo ironicznie jakieś bywają ironicznie mają znaczenie i tak jak Persepolis pojawia się tam moim zdaniem mogły to jest znaczący cytat dnia, gdy coś wnosi pokazuje jakieś rozmowy o kulturze obcości kobiecie w kulturze na to samo zło oskarżając, który też nie przez przypadek jest w tych takich bardziej poetyckich także ta dzika głupawe zabawa, która rośnie czasami się sprowadza z lutego tam panowie biegają nago i siadają na różnych dziwnych rzeczach jednocześnie ma w sobie dużo mądrej zabawy takiej kultury kulturalnymi tropami nie z pewnymi nawiązaniami, więc jest zupełnie dziwne organy można oglądać wyobrażam sobie jako właśnie taki podkład do palenia zioła w brutalnych można się też pobawić szukanie wszystkich możliwych subtelności 1 drugi widz się tam całkiem nieźle może bawić na tym winy nie są to jeszcze w podoba podoba w tym filmie to, że z 1 strony oczywiście z tak jak mówię tutaj mamy wszystkie możliwe przekroczenia dziwactwa, ale z drugiej strony jest przywołany taki ton dla mnie dla mnie ten jest świeży naprawdę to słowo które, gdy go by użyła też pierwsze słowa przejdźmy do głowy, kiedy myślę, kiedy myślę o prowadzeniu narracja przykład i takie takie oglądanie filmu właściwy ja tego doświadczam w latach dziewięćdziesiątych, kiedy oglądałam filmy Quentina Tarantino, ale właśnie wtedy dziewięćdziesiątych powiedzmy na początku lat dwutysięcznych myślę o tym kiedy on wprowadził, zupełnie jakby nową jazda bez trzymanki i wszyscy pojechaliśmy na tym wózku kompletnie nie nie do końca, rozpoznając w ogóle w jakim jesteśmy jak jesteśmy w przestrzeni zaproponował coś nowego bawił się też dokładnie tymi samymi rzeczami popkulturą mieszał mieszał gatunki mierzą nastroje miesza różne te klimaty tutaj mamy dokładnie to samo, czyli przemieszanie kompletnie różnych różnych elementów i natomiast ta radość i taka taka taka radość obcowania z kina czy budowania filmowej narracji jest dokładnie taka sama i dawno czegoś takiego nie było przynajmniej sobie nie przez nie przypominam, żeby ktoś zaproponował coś tak jednak oryginalnego w ramach 1 kina no no no nie wiem czy można je nazwać jakąś gatunkowym ale, ale na pewno bawiąc w taki takiej przestrzeni dawno dawno nikt nie nie nie zaproponował inne to jest przed sądem przypomnijmy ma jednak presja z tym prezydent ten sam model przekroczenia, które wystosował przywołany czas tylko tylko Tarantino tego nie robi, a tutaj mamy propozycję opowiadania w tym bardziej nowoczesny sposób czy pewnego razu wchodził zrobi można dalej łącznie myślę, że zmieniają my się nauczyli wiemy z czego czerpie wiemy, gdzie szuka nauczyliśmy się go rozkładać na czynniki pierwsze bardzo dobrze rozumieć jego proweniencji tak powiedział to już wszystko ustalone to się z tego bierze natomiast będzie, kiedy szło się do kina na palce większym w dziewięćdziesiątym tam, którym roku, czyli wychodziło miały wagę nie wiedział co widział jak dziś tutaj zrobić nie widział jak dyrektor czytać i mało tego przez tak samo było przy oczywiście przy Kill Bill, gdzie też na dobrą sprawę mnóstwo widzów wychodziło kompletnie skołowany pytaniem, o czym to jest w ogóle ca to jest dziś wiemy potrafimy przywołać, ale nie ma nie ma takiego uczenia zielenią jest dokładnie to da zauważa na swoim w samym uczuciem tak, ale chodzi po prostu o to, że my nie mamy w tym momencie narzędzi do tego, żeby rozłożyć czynniki pierwsze powiedzieć, czego oni cierpią z czego biorą po te postaci mamy tylko przeczucia pewnemu i w tym sensie z tego bierze się wrażenie świeżości taktownie się zgadzam z tym, że to jest bardzo dobre porównanie no zobaczymy co będzie dalej z nimi działo, bo to zaś taki ja nie wiem, bo może być czy można można w ogóle przekroczyć te estetykę dalej czym co jest dalej Miller jednoczenie dni, jakby nie muszą ciągnąć tego 1 tej samej nucie i w tym w tym tylko kierunku, ale myślę, że tam jest cała masa po pierwsze, skojarzeń azjatyckiej chińskiej kultury popkultury Religi przypuszczalnie wierzeń ludowych myśli to jest ten kierunek broni eksplorują bardzo śmiało i właśnie dobrze się przy tym bawiąc te postaci, którym o, których mówię to wszystkie demony, które tam pojawiają to jest zasadniczo pracownikami właśnie skarbówki amerykańskiej ze zwoju zazwyczaj tak i to skarbówka ma też też piękne w tym filmie taki takie nagrody roczne dla najlepszych pracowników to są takie właściwie statuetki przypominające giełda i Teddy da oczywiście lądują w drukach tych demonów rzecz jasna obejrzy już są to wiadomo, że ktoś musi to dusza jest wita się wszystko dzieje jego przypuszczalnie logika w jaki oni budują nie jest szalona tylko właśnie bardzo uporządkowana jest dokładnie tak jak myśmy się wydawało, że wariantem jest Baltic syn nie jest on po prostu obejrzał dużo więcej filmów niż przeciętna i wiedziałem, czego pożycia, a myślę, że tamci są mocno w komiksach azjatyckiej właśnie w w tej popkulturze i też właśnie ludowości azjatyckiej chińskiej pewnie tajwański nie mam pojęcia pewnie tam po prostu siedzą i tam grzebią mając dostęp do języka ich do pewnych znaczeń tej właśnie pogłębiają to opowieść, o której wspomniałeś, czyli tę cechę to rozliczenie z imigranckich korzeniami, bo tutaj np. mamy w obsadzie oprócz myśleli o w roli głównej mamy Krycha kłamał, która ogół nic aktora amerykańska azjatyckiego i co jest co dla mnie było czekać szczęście Honda jako dziadka na wózku weszli Rey, na który wraca do wyciągu go w produkcji i ten dzień z Hong para gaże za naruszanie parę lat w każdym filmie chińskiej mafii on był zwolennik zawsze takiego grany tak granicznej czy, wybierając takie postaci 3 aktorów, którzy dla widza tego amerykańskiego europejskiego Zachodniego generalny był uosobieniem tego azjatyccy teraz typowego chorych łącznie chce gdzieś chodził wykreował, więc ten bardzo ciekawa rozmowa z miesięcznym film pod tą warstwą właśnie takiego Sztuba takiego żartu chcę się może wydać o właśnie bardzo dużą pięter jak i jest bardzo dość tych mówisz robiony na chłodno to nie jest znak seria zwariowanych pomysłów takim pomysłem są, ale one są układane w sposób, który jest bardzo przemyślany tak myślę, że ten element fascynacji, który nam tutaj tak przedstawia sobą co w on właśnie bierze z tego, że nie wie jak to zrobiono zakres zagadka, że chcesz złamać kod, który oni się posługują to pewnie jeszcze potrwa, zanim się stanie oraz czytelny, ale się stanie ktoś w momencie, ale się wydarzy to właśnie to, że oni tak pokazują też, gdzie kino amerykańskie może tak naprawdę szukać to znaczy może szukać w tym brzydko mówiąc sobie imigranckiej to znaczy tych po światach, które mają kompletnie inną innej maggi Mariusz i inne też inne uniwersum znaczeniowe, ale przez to, że już jest połączony z kulturą amerykańską jakoś się na nią nakłada to zaczyna dawać bardzo dziwaczne dziwaczne takie przestrzenie i moim zdaniem też jeszcze coś tutaj jest bardzo ciekawe ja nie wiem czy to jest czy to zostało ci nic z tego czy też zapożyczenie czy jesteście oni zauważyli to znaczy, że kino kinematografia tych krajów mniej rozpoznanych właśnie kinematografia azjatycka bardzo często kopiuje schematy amerykańskie, więc kiedy oni się bawi ich usług metryk SA to widać, że to jest taki Matrix przerobiony na chińską i po biednie przystał on jak wygląda kompletnie Odjazdowa, ale ten ruch, jakby podkradania pomysłów amerykańskich robienie przeróbek by o tym doskonale wiemy, że teren jest prawda jest dużo takich zabiegów prawda, czyli siedzimy w popkulturze amerykańskiej, która już jest odczytywana widziana przez chińską, a zarazem siedzimy w chińskiej, która też jest odbierana przez amerykańską wysoki to macie 2 strony na Polski jest jednak 2 myślę, że szerzej to też jest kwestia napięć jakiś intelektualnych między między nimi, że nie ex próbują 1 drugi coś wnosi do tej produkcji, ale po mieście chciała dodać do tego co powiedziałeś, że absolutnie z tobą zgadzam i myślę, że to jest 1 rzecz wyraźnie jest widz, który oczekuje takiego kina tego tego ty mówisz o tym, że nie znaleźć jakiś nowy nowy sposób nowe miejsca, gdzie gdzie, gdzie można eksplorować można szukać i wyraźnie widzowie chcą chcą czegoś takiego chcą tej świeżości chcą chcą takiej oryginalności i rozumieją też pewne kody, bo w oczywiście ja zakładam że, że w oczach nie wiem tego, ale to tak o sobie chciałam tutaj założyć, że widz głównie się bawi, ale może niekoniecznie może właśnie to jest jakaś taka przestrzeń która, która jest niezagospodarowana i być może Delta ten tłum widzów na tym filmie w kinach właśnie to są to są to są widzowie którzy, którzy no są odpowiedzią na to nas na oczy szukają w tym filmie odpowiedzi na pytanie, które sobie jakoś sami zadają też myślę, że z tym do czynienia z 7 film jest elementem jest oczywiste większego nurtu, którego symbolem staje się właśnie wytwórnia 24, że to jest kino, które jest połączeniem bardzo mocnej gatunkowych schematów, ale przefiltrowany przez Aarhus Sowa wrażliwość twórców, bo to się wyspecjalizował właśnie, a 24 i producent o istnieniu 10 lat dopiero właściwie można powiedzieć przez 10 lat może zrewolucjonizować kilka gatunków filmowych między imieniem choroba bywa spektakularnie przez nich przeszacowane, bo 24 zobowiązuje wiedźmy czarownice znowu sama Midsommar nagranie Sary i lekarz z ich Lighthouse czy takie 4 horrory właściwie z 1 strony korzystają z bardzo oczywistego właśnie gatunkowego sztafażu, a z drugiej strony wpuszczają artystów, ale zauważane ex machina, którą trudno też wyprodukowali to też jest taki jest kino science-fiction w żadnej oznaczenie także tutaj mam myśleć też takie zrobienie Francji na nowo mogą się udać tylko w tej wytwórni mogę, że one wytwórnię myślimy o tym w tutaj również przeprowadzić wcześniej dyskusje na ten temat ja mam mam teorię uważam Rze, że 24 to jest taka wytwórnia, która w w zastąpiła to co robił co robił Mira Miramax Mira ma ma Mira Max w latach dziewięćdziesiątych, czyli to jesteś pewien model produkcji powstanie chodzi tylko wyłącznie stronę artystyczną, ale też o to jak te firmy są wprowadzane na rynek w 24 początkowo było firmą dystrybucyjną, więc oni doskonale wiedzą jak funkcjonują pewne mechanizmy amerykańskiego kina na ja bym nazwała niezależnego i zobaczcie wszystkie tego i tej firmy od pierwszego od pierwszych filmów, które były pokazy, które oni wyprodukowali 10 lat temu miał to są firmy, które zawsze miał taką drogą duży festiwal europejski albo Toronto Montreal głównie Toronto w później cała droga oscarowa Oscary, bo przez Moonlight nas zostało poza na początku wyprodukowane przez przez 24 i następnym krokiem na to się przekładało na liczbę widzów w kinach to zatem oczywiście jest pierwszym ich aż takim wielkim sukcesem, ale gdzieś ta taka ścieżka dystrybucyjna produkcyjna jest taki zamysł nie wiem, gdzie modele biznesowe giełdy spadają w duże słowo to jest bardzo charakterystyczne też bardzo świadomie promują pewien rodzaj kina to jest kino amerykańskie kino niezależne to jest oczywiste, że to jest test kino niezależne kino autorskie, ale to jest też kino, które zmieniło widzów widzowie zaczęli chodzić na te filmy krok po kroku by te filmy zaczął jakoś funkcjonować w kulturze i zaczął zmieniać naszą wyobraźnię Marvel sobie wielkie produkcje hollywoodzkie sobie, a 24 to jest już znak jakości, ale też wytwórnia, która siedzibę w nowym Jorku, która od samego początku tak by szukała wśród takich nazwijmy to reżyserów intelektualistów i w tej stajni, a 24 są jednak twórcy, którzy odciskają autorskie piętno na tych firmach nawet zielone są tak oddycha jak wszystko wszędzie naraz tak właśnie bardzo ciekawe, że kim trzeba być producentem trzeba być wymyśli sobie nie znajdziemy przestrzeń dla Sofi Coppoli nowa Bacha, a z drugiej strony ściągniemy do Ameryki Anthimos sanie, ale oni wzrostu zrobiły już bardzo dziwacznego Kłaj każe mu robić filmy z amerykańskimi aktorami w ślady ryzykowne projekty, ale Bartek ja myślę, że oni po prostu mają pewną świadomość rynku i poczuli, że w pewnym momencie ta przestrzeń, która była przez lata zapomniana niestety przez Harvard kwestii nagle nagle na przestrzeni gdzieś tam otworzyła i oni po prostu zeszli to miejsce, proponując jednocześnie coś równie odważnego, a jednak inne może też skończą w więzieniu, aby nie chwile że, ale też poczucie, że ten, że właśnie film chcę mówimy jesteś wpisuje w pewien jeden z nurtów w tym 24 istnieje czy takie kina przekraczającego kina niegrzecznego bardzo jeden z pierwszych filmów, które oni podpisali wyprodukowali było Spring breaka jest Harmony Colina czy jesteś bali skandalizujących filmów, że nastoletnie dziewczyny półnagie zresztą przez cały film tam podróżowały jakimś narkotykowym haju zdaje się Franko tę funkcję był absolutnie bulwersował już 4, a jedno nie miał sobie taki rodzaj właśnie sztubackich żartów, ale w tym było dużo dużo więcej i wszystkie firmy takie są i są mają jeszcze w dodatku oni się w ogóle nie boją ty mówisz nowych gatunków, ale oni też nie boją taki przekraczania granic i proponowania nowej jakości zapoznano Lighthouse, który z czarnobiałym filmem 2 aktorów i syreny i no kto kto zakłada, że to jest film, który jest w stanie przynieść nawet jeśli ta też tych 2 aktorów to jest absolutnie gwiazdorska obsada to kto by się spodziewał, że to jest film, który może przynieść jakikolwiek dochód, a przynosi tak zgłasza, ale też wiecie, bo to tak strasznie brzmi tak teraz patrzę na to kto zrobił, kto jest producentem akurat tego filmu i to zrobiła kobieta, która była zaangażowana w takie rzeczy jak Walerian 1000 plany na takim bardzo odrobiła filmy akcji takie dni przykładów ski, więc też nie jest także oni siedzą jak jakoś by, że był, o co chodzi, że tak słucham to trochę tak brzmi jak właśnie Nordhaus zmniejsza itd. nie oni siedzą w kulturze bardzo mocna tylko, że mnie się wydaje, że nie zaproponowali tak jak Tarantino w latach dziewięćdziesiątych nowy model popkultury to ludzie zatem Osia i chcemy oglądać teraz takie horrory jak Midsommar już zwykły horror, gdzie ktoś biega Piła już nas kręci, bo mamy możliwość oglądania zupełnie innego poziomu obrzydliwa i to mi się podoba tak też takich no proszę to nieporozumienie do kultury, która właśnie potrawki chorą wnuczkę pomieszać film psychologiczny Hel gitary jest naprawdę jest wybitnym psychologicznej wybitnych ról jednocześnie były, że oni te kody popkultury potrafili sobie przepisać na nową wiedzę, kiedy użyć bardziej w tonacji lekkiej a kiedy można sobie pozwolić na artyście lekko rzesze firmy często pracują na rzeczy naprawdę wielkie Makbet do Coena by też powstał o nich, więc coś co SA wszelkie nie kasować firmę, więc też bardzo ciekawy sposób myślenia o o kulturze myślę, że też zasysa taką energię chcą właśnie to 80 miały sensu Tarantino, który proponował takie postmodernistyczne ujęcia, a z drugiej strony była ta było takie kino niższego sortu, że było jasne Kevina van przykład, że to kino zgrywy kino zabawy i to też, że jest obecny, że to nie jest także są tylko wysokie tony i jakaś taka wyrafinowana rozrywka może zaliczyć też jestem to właśnie taki element rozrywkowego grupowego czasami to obecny na myśli, a 24 zrobiło zator za straty istniejącej firmy najgorzej w innym świecie, więc z dawnych zresztą więcej się bawią tym, ale wiesz jeszcze wrócę do tego filmu to jest w fajne porównania, że właśnie mówi, że to jest k, a więc ja zgadzam, że tutaj to jest połączenie z 1 strony tych tonów rodem z Matrixa z drugiej strony się tego śmieciowego kina amerykańskiego robionego 1 kamerą wideo i pomocy kolesi którzy, którzy się spotykają się do wyrażenia takiej miejscowości tutaj cały czas jednak to jakoś działa jakoś funkcjonuje tak to oczywiście nie mamy do czynienia z żadnym wypadku mężczyzna trafił, więc kosztował 825 000 000USD ta nie jest to jest rozwiązanie śmiecenie to, ale śmieciową jako pewne pewien sposób tak estetyka sposób wyrazu budowania i pewnie wiadomo, że ryzykujemy, że pokazuję sięgamy po coś jest właśnie z innego porządku jak i muszę powiedzieć mojej ulubionej scenie się w fragmencie sceny, czyli w tym pan czas pieskiem okazuje się również demonem i odpala tego pieska taką myśl rozciągającą się tak ktoś otwiera Jan pociąga to my tak odpala piłę motorową odpalając tego pieska, który nagle ten zostaje bardzo bestią tak o Kudła, a to, więc jest mnóstwo takich żartów, które są absurdalne, ale właśnie tak jest raczej jest to kolejna mniejsza niż jakiś Super subtelnych nowojorskich tam senną owych twórców no właśnie, żeby tak nie nie powinny polecieć w tej rozmowy za bardzo w takie rejony wielkich ambicji, bo to są ambicje, ale one są to zupełnie innego rzędu opowiastki to znaczy to nie jest to nie jest tzw. kino niszowe przeciwnie to jest absolutnie kin, która ma aspiracje ambicje do przyciągania równie mocnego jak właśnie kino nie wiem Marvela dzisiaj oni zresztą myślę, że bardzo mocno w tej estetyce właśnie superbohaterów siedzą to od tego zaczęliśmy nie możemy o tym zapomnieć, że to jest z tego się to wzięło takie nic z tą estetyką jak z tą filozofią bardziej podnieść estetykę chodzą dialog nie pokazują też jak bardzo są przesiąknięci przez to są twórcy wraca urodzeń w latach osiemdziesiątych oni wychowali na tym nie da się uciec amerykańskiej popkulturze od od tych komiksowych adaptacji od od komisji takiego w ogóle w ogóle myślę, że to jest kolejny klucz do do tej twórczości Jolie są młodzi zaproponowali coś co jest atrakcyjne no w jakim sensie też dla ich pokolenia i że ta estetyka i sposób opowiadania szybkość opowiadania dowcipy mieszanie tego wysokiego w tym naprawdę naprawdę niskim w to jest to jest też bardzo charakterystyczne dla dla dla tego pokolenia to jest być może być może to jeszcze jest ten kolejny element który, gdy orzeczenie tantiemy no oryginalne jednak tak myślę, że jeżeli tak tutaj próbujemy o nim opowiadać o tych różnych poziomach myślę, że siadających tym lepiej nastawić się na uprawę rozrywka potem szukać tej głębiej niż dostawać Zagłębie, bo do takim pierwszym odbiorze wpierw odbierze ten film może sprawić wrażenie jednak takiego niezbyt inteligentnego żartu, ale jest inteligentny i na pewno się wydaje cały czas się tutaj słucham to sprawdzam sobie najem dziwi co w kto z ekipy producenckiej co robił i to jest cała ta to są najbardziej znane tytuły właśnie popowe, a będzie rysi Lucii to są te rzeczy to jest ta estetyka totalnej zabawy z wdziękiem takiego kina dla przyjemności nie dla wielkich intelektualnych aspiracji, a tu jest przyjemność jeszcze dziwniejsza ja właśnie poszli dziwność, ale to wyrasta mocno z tego popu takiego po głównego nurtu to nie jest żadne grzebanie w tonie węgla dziś takich to co się kojarzy z chaosem tutaj nie jest dobrym kluczem do wyobrażenia są 30 firm, dopóki się go nie nie zacznie oglądać miano to zdecydowanie nie jest Artjoms umówmy się kluczowym momencie mamy świat równoległy, gdzie kobiety Rosji wszyscy mają ręce z parówek nam na omówimy drona nagle głęboki intelektualny art aut ale, ale ale, ale tylko co nie wiem, lecz w jestem jestem też ciekawa, bo dla mnie dla mnie ta pierwsza lektura tego tego filmu to było takie podążanie też zaborcami, że w ogóle trudno było sobie wyobrazić jak jak to się będzie w ogóle rozwijało, ponieważ to jest tak zaskakujące i przed, kiedy drugi raz wyglądam już na mnie to było bardzo męczące to był to ten element, który mnie właśnie to jest niechęci jest pamięć, o ile na po by za pierwszym razem naprawdę naprawdę czułam, że to jest to to jest to co mnie bawi to drugie w drugi raz już nie i też sądzę, że to jest im, który będzie chyba jednak jednorazowym eksperymentem, bo trudno sobie wyobrazić taki podział, którą stronę pójdzie czy może pójść dalej, ale też to to jakby zjada własny ogon jak tak trochę było regionem, który w pierwszym sezonie ze do końca życia pozostanę fanką, ale później, o ile można jak bardzo można nakręca 3 czy bawić się tą z tą samą estetyką i tutaj widzę ten sam problem, że to nasz problem będzie tak to jest moment myślę, że to nie jest problemu, bo to jest jednorazowe to się w nie powtórzy, ale jeżeli oni będą chcieli nie będą chcieli szukać czegoś nowego tylko będą chcieli pozostać w tym to tak jakby w ogóle nie widzę przestrzeni do rozwoju mniej myślę, że przepalenia to jest film przepalony jest problemem znaczyli to jest problem sam w sobie, jakby przeładowanie rozwiązaniami i wizualnymi fabularnymi powtarzalność tych rozwiązań zarazem pewna monotonia w gruncie rzeczy w całej tej akcji niesłychanie rozkręcamy to jest problem realny problem tego filmu to jest pewnie też problem twórców, ale nie nie jest nie jest nie umniejsza to żaden sposób, jakby znaczenia to zrobi zmienia to to się nie to nie neguje nie żaden sposób nie stanie wziąć na wjazd tego niewątpliwego osiągnięcia, jakim strachem, ale zadzwonię jednorazowy co więcej jest to śmiały projekt, ale jeśli mają instynkt samozachowawczy, którzy mają po prostu będą sobie planowali jakieś inne rejestry ludzi, które są tak na faulowaniu pod kulturą jak ci twórcy to widać mają z czego braci mają się, czego odbijać podejrzewam, że znajdą sobie inny klucz, ale jest bardzo ciekawa, jaki wiesz jeszcze warto tutaj wspomnieć o tym, że ten film ME ma może nie jest faworytem rozdaje demos w rozdaniu oscarowym, ale wyraźnie ten pomysł na to żeby, żeby następnym krokiem były nagrody proces produkcyjny jest tutaj nic no w widoczny jestem bardzo ciekawa, gdy z ciągle ma jakiekolwiek szanse w Oscarach czy w ogóle to jest, które które, którym może być na pewno nie będzie takim czarnym koniem jak Moonlight w w pewnym momencie ale, ale wydaje mi się, że to jest, że tak jak zastanawiamy się jacy widzowie na to pójdą na to czy poszli to też jestem ciekawa jak jak nagrody tutaj zostaną rozdane, bo trudno mówić, że to jest, że to jest film z jakimś szczególnym gniewem w ostatnich latach tak tego typu firmy w ogóle nie były nagradzane i w ogóle nie wniosły w taką oscarową ścieżką pewniaków raczej oskarża się kierują w stronę kina minimalistycznego bardziej art kasowego, chociaż była taka chwila, że właśnie tego typu produkcje sięgały po Oscary, ale jestem ciekawa czy ten czy ten film w ogóle będzie miał jakąkolwiek tutaj przestrzenie w na nagrody miejsce trudno wyobrazić trochę z wyższej im jak w kategoriach technicznych, bo to jest coś na czym aż tak się nie znam się tak naprawdę to może oceniać ktoś, kto realnie zajmuje się montażem dźwięku wiedział czy tego typu robota jest wykonana dobrze by widzimy tylko wtedy, kiedy wykonano źle zapewne natomiast tym wydaje się, że nos jeśli ktoś dostanie na pewno zostanie musieli je zawsze rolę, bo też jest pierwszy raz chyba od dawna mamy to aktorkę w roli, która jest dość głęboka paradoksalnie znaczy to, że tam wykorzystuje swoje umiejętności walki to jedno to jednak bardzo pogłębiona rola wymagająca, więc proszę wydaje oczywiste natomiast nie jest jeszcze można wyszukać Jimmy Carter myślę, a jako drugi projekt no ja już one zresztą pan nominację do złotego Globa za tę rolę, bo to też jest, toteż w ogóle bardzo ciekawe właśnie jak nie wykorzystali ją jako figura pewną prawda też też taką aktorką styki pan bardzo po popowego kina amerykańskiego też ona tutaj z jest świetna jest rola warzyw przyśpieszyły ja uważam, że ona pierwszy raz od dawna w ogóle dostała takie pole do popisu, gdzie ona może właśnie wjechać po bandzie być każdym być zdał, więc powiedzieć, że być piękną być brzydko no bez przesady wy, ale też też, jakby karykaturą Ka jest karykaturalny na UE, ale też wobec samej siebie swoich i swoich ról i ona nie miała takiej roli w ogóle w aż trudno ją poznać swe w ogóle tego aktorka chce trochę nowości na dekady marzenie przepadł jak czegoś nie założyłem, ale tak, ale takie rozszerzone w latach dziewięćdziesiątych bardzo intensywnie są istniała później nagle się odsunięta na boczny tor i tak czekała ze stron dla rozwoju się na morze tam również pojawiała się w pierwszej części ale, ale się tutaj pierwszy raz widzę w tej nowej erze zostaje coś tak wyrazistego i tak świetnie bawi, bo zagranie na czas demonicznej urzędniczki skarbowej, które tam dziur każdym z via wspinaczy wciąż robi inne tego typu rzeczy i rozlicza rachunki pralni chińskiej jest naprawdę, ale ta znajduje takie przestrzenie do zabawy życiu nie sądził z opisu można tam znane, ale też żona ma niesamowite możliwości, bo w tych scenach lirycznych też zresztą postać ciekawa, dlatego że ona potrafi przeskoczyć 3 w w 1 momencie z takiego tonu lirycznego jakiegoś delikatnego kompletnego odjazdu zupełnie z jakiegoś kosmosu i to się musi bardzo nie podoba i też sami siebie nie oszczędza, że potrafi jednak 2 vis comica to jest jedno, ale w umiejętność przekroczenia samego siebie ośmieszenia same samej siebie to także coś dla mnie jest wyższa szkoła jazdy mieć bardzo ma w niej i na jej szkodę właściwie tak mało ma rację, że ona przez dekady właściwie nie pojawiała, a tutaj widać, że ma niesamowite możliwości może powinna znowu wrócić do salowych główna może ona jednak grała miała postać stonowaną do fryzjera tak naprawdę była tak nie ma drzewa radą była przede wszystkim panią, która właśnie gra tutaj zacną nie tak była córka prawda tak w głównego bohatera, która dostaje szału, w których będzie zaczyna wrzeszczeć chcą rozszarpać, ale jednak nie jest to aż Lady Arka no gender drapieżne no właśnie jest drapieżny ona właśnie grała tam kogoś, kto z nobliwej pani zmienia się historyczka jako wariatkę Parmą i ja się w takich halach w ogóle bardzo dobra żona w dni dobrze grał kie oszalałe postaci i też wie, jakby jak to tonować tak, żeby nie przy niej nie przegiąć przeszarżował, żeby to było fajne dużo gram takich ról i moim zdaniem Muchy w pewnym sensie to ta rola demona z urzędu skarbowego idealnie pasuje to aktorki to już wszyscy poparcie wtedy zadać też szafkach swoim w swoim życiu to wszystko być składa w tu w każdy z nas boi się urzędu skarbowego rządowy elementarz teraz jeszcze kiedy każdego zwarcia jest w ogóle jako pracownica pralni kupuje na rachunki firmowe sprzęt karaoke lub radę, bo zakład w te jeszcze się zwolnić 1 rzeczy, bo mówiliśmy bardzo dużo ciepłych słów producenta, jakby o tym, że mają odwagę mieszać wysokie niskie i wszystko ze sobą często życie była ciekawa czeka w kontekście produkcji, kiedy przygotowywano ten film kalkulowali producenci, że jednym z rynków docelowych mają być Chiny i dużym problemem było czy w takim w założeniach taktycznych, że film jest bardzo mocno wybrzmiał wątek homoerotycznej Teresa relacja córki i dziewczyny były duże wątpliwości czy to jest tego wątku nie rezygnować, żeby nie narażać się cenzurę w Chinach i procencie, a 24 zdecydowali się, że jednak nie zostawiają wolną rękę wiem jak też odbiło na wynikach w Chinach musi sprawdzić kiedyś jak jak ten film poradził chińskiej dystrybucji ciągle do niej trafił wtedy, kiedy było na całym świecie, bo to, bo też coś ciekawego, że rezygnacja i za ryzykowanie obecności na tak dużym rynku dla filmu, gdzie chińskim wątek, jakby chińską mniejszość jest mniejszość lub po prostu Chińczycy jako naród są not AG ITM tego ciekawego, tym bardziej oburzała córkę lesbijkę 1 łysy demo wbiegający wieszakiem na wierzchu i zdolnym tyłku wysoki wzrost pikseli izolowanym chętnych w kawałki właśnie kluczowym, żeby uniknąć pornografii, ale czegoś co jest bardziej oburzają w tamtej rzeczywistości no jak chciałabyś wobec, a propos kulisów produkcyjnych żadni to wszystko kręcili w pandemii, więc wiele scen kaskaderskich odgrywali sami aktorzy, bo o i to jesteś dla mnie fenomen Apropos oglądalności, że za to jest film powstawał w pandemii wszedł do kin naprawdę tym nie najlepszym dla dla kina okresie, bo przecież wszyscy wiemy, że na całym świecie widzowie nie wrócili do kin, a mimo wszystko zgromadził wielu widzów ja jednak wracam do tego wątku bo, bo bardzo często dyskusje wokół tego filmu, żeby omijają to, że to jest taki wielki sukces frekwencyjny, a właśnie, skupiając się na formie na dziwactwa na odlotach, a film, który powstaje w dnie z 2 decyzja, żeby zrealizować taki film w w środku pandemii to już dla mnie spore ryzyko i spora odwaga, ale jednocześnie w wchodzi do kin nie najlepszym okresie w ogóle dla dla dla kina i ma wyniki, więc coś tam nie musi być więcej poza taką mam taką nadzieję na toby było na tyle Jakub Janiszewski Anna Malicka Bartosz Staszczyszyn Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PO SEZONIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA