REKLAMA

Sprzedaż nowych aut w Polsce, MG w Europie oraz Toyota Corolla

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2023-01-09 19:40
Czas trwania:
12:33 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór w nowym tygodniu codzienny magazynie motoryzacyjnym witają Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór tak jak wspominałem w zeszłym tygodniu zresztą mówiliśmy chyba jeszcze przed sylwestrem, że będziemy mieli dane podsumowujące sprzedaż nowych samochodów w roku 2022 najpierw w Polsce no oczywiście najłatwiej było Samar dostaliśmy i marki modele wszystkiego dziś nie mówimy, ale co jest ważne ważne są pewne tendencje ważne jest taka informacja, od której Rozwiń » zawsze zaczynam spadek jest jeśli chodzi o sprzedaż nowych samochodów w porównaniu z samotnym no ale nie jest niewielki wieś 2006% natomiast coś co nas od lat już nie powinno zaskakiwać i nie zaskakuje jest wzrost sprzedaży Marek premium 3,5% no to od od dłuższego czasu tak jest wynika to też z tego, że samochody marki premium no nie drożeją tak bardzo w porównaniu zresztą nie zdążył nie zdążyły być może co się działo przede wszystkim, dlaczego tak się działo no niewiele się zmieniła w porównaniu z tym co mówiliśmy rok temu, czyli wiadomo brak surowców komponentów, który nasilił z powodu wojny Ukrainie w czasie zmienia już wiesz, że w końcu ratusz blokowała samolotu są one ducha można zamawiać do Super to cieszmy się to jak klient ma wybór to mimo pieniądze to tylko cieszyć nie ma u tylko tor ma wybór no niektórzy mają pieniądze no to teraz jeszcze spójrzmy na to jakim markom dobrze poszło, jakim kiepsko poszło mówi tak już tylko po ofertach, bo przecież będziemy przy przy testach różnych samochodów mówi przede wszystkim pierwsza piątka to jest coś, czego się spodziewała chyba myśl obaj spodziewaliśmy nasze nie zmienia od paru miesięcy Toyota jest na pozycji lidera tak mocno, że nikt nie zagrozi, bo to jest 70 parę tysięcy sprzedanych samochodów Skoda matka 42, ale jeszcze gotowy Nika no i dostępności samochodów ma samochód oczywiście już Korala, bo z Arisem był przez pewien czas bardzo duży problem w toyocie nie wiedzieli, o co chodzi z tą fabryką natomiast, jeżeli chodzi o corolla hybrydową to zresztą są też prostsze samochody niż skody np. w sensie takiej organizacji wnętrza są one są po prostu taki bardziej tradycyjna ma tam mniej ekranów mniej paneli dotykowych no takich rzeczach, chociaż trochę się zmienia ale, ale jak jeszcze podkreślił to co jest istotne tu nie ma żadnych spadków są minimalne wzrosty, ale są na trzecim miejscu Kia obrazu, jaki jest podium za kim wyobrażam uważam dostęp z zakopianką, ale też dobre samochody to tutaj można powiedzieć, że te oni dobrze sprzedają mówi z dalekiego Wschodu to taki czy Hyundai mają tanie słabe samochody to nie o to chodzi czwarty jest volkswagen tu jest lekki spadek tam leki, czyli 10% no i na piątym miejscu z Hyundai jeśli chodzi o minimalny wzrost chodzi o premię na szóstym miejscu BW potem Mercedes jeszcze Saudi dziewiątym miejscu Ford zamyka pierwszą dziesiątkę, a teraz największy jeszcze wzrost, bo to ważne nie będę mówił premier Super premium bo, bo też SsangYong ma wzrost 400%, ale to temat na inną audycję z suchej pomińmy na razie premium, które wzrosło do takich Marek, które kiedyś byśmy powiedzieli, że są popularne i powiedz biorę pod uwagę pierwszą trzydziestkę to największe spadki mają stosunki, które miały z kolei rok temu bardzo duże wzrosty 50% spadek sprzedaż usług i 45% SATA 29 prawie 30 fiata 20 citroena patrzy, gdzie są albo tak wczoraj narzekałem, że słabo sprzedają miałem rację -37% to są duże spadki nikt nie będzie bronił nie będzie bronił tych firm mówiąc to niewielkie spadki może bronić winny sposób natomiast, jeżeli chodzi jeszcze wzrostu w pierwszej trzydziestce kupiła prawie dogoniła SATA to też ciekawostka może też, mimo że wciąż psie kupy są droższe zawsze będą droższe i na tych wzrostach to wieś byśmy skończyli jeśli chodzi o pierwszą dwudziestkę minimalne wzrosty mercedesa Dacii audi, ale minimalne, a te większe wzrosty się zaczynają dużo dalej w pierwszej trzydziestce mini Coopera Porsche one także dokładają klocki do ogólnego niewielkiego wzrostu sprzedaży, bo ktoś pytał co gada tam spadki 2015 spadek w ciągu roku 6%, bo jednak jest mnóstwo firm jest w sumie w tym zestawieniu kilkadziesiąt i te mniejsze firmy mają całkiem spore wzrosty tak to się wyrównuje właśnie, a więc tutaj to już chyba więcej więcej porozmawiamy jeszcze w kolejnych audycjach, bo marki premium to ciekawostka marki Super premium też dużo ciekawych rzeczy można powiedzieć, ale generalnie no zwycięzcą jest Toyota bezapelacyjnym świetnie sobie radzą Kia Hyundai to wiadomo dobrze sobie radzą marki premium to też żadna niespodzianką niewiele niespodzianek, gdyż w porównaniu z tym co mówiliśmy pół roku temu jest to dla mnie jest niespodzianką no, że tego momentu, kiedy było naprawdę tak źle, bo jest już lepiej nie jest jeszcze tak dobrze być powinno z tymi samochodami na niektóre naprawdę bardzo długo czeka, ale był taki moment, kiedy ciężko było coś kupić dacza była od ręki pamiętam, że w zeszłym roku chyba w marcu w kwietniu robią podchody do standardów stąd Logana z fabryczną instalacją tak jak to dziś firma leasing coś tam i można było w miarę tanio za tak w miarę ręki tam jeszcze jakiś były samochody i zresztą było kiepsko ja trochę dziwi, ale może to też dać zawdzięczamy, że na Polski rynek nie próbowała wejść żadna chińska firma z takim swoim samochodem elektrycznym, bo oni na to mają też w ofercie samochody spalinowe jest taki samochód, który nazywa się nie taka Marka, którą zgłosiłem dziś to jest na to jest brytyjska Marka to w wielkiej Brytanii mają pamięć swoje docent centrum stylistyczne natomiast do bardzo udają, że są samochodami brytyjskimi natomiast są samochody chińskie firmy nawet, że do koncernu SA IC i jest sporo tych SA IC Bea IC od AC w natomiast to jest SA IC i oni mają tak jak popatrzymy ich mapę nie mają słuchaj w tym momencie 30 no sporej części Europy mają prawie 800 salonów ostatnio tworzyli na Słowacji na razie z 2 samochodami i to jest hybryda plug-in to jest model HS 15 turbo silnik elektryczny, bo tego łączna moc 250 koni 10 biegowy automat to jest drogie kosztuje 35 000EUR, ale mają też coś co nazywa się w ZS NZS silnik 15 benzyna 106 koni pięciobiegową manualną kosztuje słuchaj 16 900EUR 17 00017 000EUR i to takich słów z segmentu ba to jest 79 000zł, czyli to jest nadal do drożej niż moja to jest Polski co Kia Stonic będą wieść jak to patrzy, bo tutaj tak oglądałem przy okazji BOŚ nie pierwszy raz mówiłem, że prawda, że są takie crossovery, które mogłyby się nieźle sprzedawać w Europie też dogrzebać się do informacji żony są w ofercie od połowy roku od jesieni Czechy Słowacja no tak, ale właśnie powiedział słowa tak, ale wie, że to niedaleko, ale to też nowa rzeczna przez to właśnie wieś wielka Brytania dziwi, ale wiesz czy widzisz tego, że Chińczycy próbowali wykorzystać moment w w Polsce zaś, że ich nie ma, bo ich prawie nie ma to to jest powiedzmy trochę dziwne, ale wcale jakoś tak strasznie smutne natomiast chyba wykorzystali swoje 3 minuty w Europie, dlatego że sprzedali w zeszłym roku 50 000 samochodów marki Andrzej w Europie łącznie sprzedali już 100 000, bo też nieco od wczoraj byli to 2 lata temu 3 lata temu 50 000 aut okej 700 punktów dilerskich na i ta linia podziału przebiega wzdłuż naszej zachodniej granicy no teraz już zahacza o Czechy i Słowacja, a więc, jakby trochę się wybrzuszone wschód, ale potem znowu leci na pionowo do góry pionową pionowa w dół i a no i jak ta kraina to jest strefa euro po prostu tam, gdzie jest strefa chroniona przez Czesi nie są w strefie euro no nie służą ani Unia słowa to nie jest to, ale żadne słowa wydaje się jest tych Słowacja jest tak te kraje z bloku wschodniego za wyjątkiem Czechów Słowaków jeszcze do tego Engie dostępu nie mają analizować czy dziwię dziwię się z tym nie nie wchodzą chata też tak to może to już niedługo dojdzie do Estonii, a to z tego co pamiętam może się mylę nie wiem co chyba tam jest euro, ale w Chorwacji się od paru dni mamy euro to też ciekawe w Estonii to daje już po 10 lat chyba już tak mi się wyda Ależ dajmy spokój euro na koniec jeszcze króciutko o czymś no co już miałem okazję jeździć się co każe już pan w przyszłym tygodniu może nowej toyocie C-HR nie facelifting tylko zupełnie nowy model natomiast corolla facelifting na rok 2023 miałem okazję krótko jeśli tym samochodem jeszcze do tego wrzucili nam pod maskę nowy napęd hybrydowy, a na czym polega nowość to już piąta generacja do tej pory jeździliśmy czwartą silnik 18 ma nie 122 koniec 140 silnik 20 teraz, żebym tutaj nie skłamał ma już 196 koni nie 180 parę słów ten silnik 18140 koni on to nam się mówi przy każdej generacji, ale coś w tym jest żony już mniej wyjął nie jest rzeczą tak jak kiedyś pamiętasz te skrzynie z TVP jest jest coraz lepiej jestem skłonny w to uwierzyć mimo, bo jeździliśmy też trzecią czwartą generacją tego samego dnia 6 przesiadali się z tych samochodów jak wynikło z pomiarów, które nam robiono przyspieszenia najszybsza jest nowa najnowsza najsłabsze trzeć czwarta, bo był ciężki samochód corolla na, a trzecia generacja tego napędu hybrydowego napędzającego rolą daje takie osiągi na środku, ale coś się też zmienił jeszcze na zewnątrz i przyspieszenie to oczywiście wzrosło i to znacznie w tym od w tym silniku 18, bo do 900zł Latos za wolno przepraszam czy poprawiło się nie wzrosło poprawiła się znacznie o 1 i siedemdziesiątych sekundy to to jest dużo do 92 do setki nawet 11 to niebyły tak źle w przypadku tej mocniejszej, która nie miała okazji jeśli te 7,5 setki samochód też jak pewnie widziałeś jest 1 rzecz, która mnie drażni, która zmieniła na gorsze to jest wnętrz, dlatego że tam się pojawił na konsoli środkowej tak duży ekran, którego nie było corolli obecnej nie za dużo po prostu nie corolli cross on mógł on po prostu przytłacza prawie jak w pierwszych cecha era, których potem zrobił fajniejsze ochrony ja się z tym nie mogę pogodzić nie mam takich ekranów po prostu tyle wróćmy do trochę mniejszych natomiast zewnątrz zmiany są wg mnie no na lepsze to też są pewne zmiany są oczywiście takie bardziej kosmetyczne jak to w przypadku facelifting, ale tam zderzaki światła z przodu tyłu, podsumowując mamy piątą generację napędu hybrydowego ona trafiła do corolli po faceliftingu, czyli corolla rok produkcyjny 2023 pojawiło się też nowe felgi nowe kolory tak jak wspomniałem światła inne przeciw medialnej inny grill poczekamy na jazdy pewnie już w pierwszym kwartale mam nadzieję może w drugim pozostał w wersji hatchback sedan i kombi wciąż pewnie dzięki temu, że mają czwartą większy jednak udaje im utrzymać na pozycji lidera w Polsce sprzedaży za rok 2022 no pewnie tak bardzo się państwo dziękujemy zapraszamy na kolejny program już jutro Sławek Paruszewski Jacek Balkan to był codzienny magazyn motoryzacyjna dziękujemy Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 40% zniżką! Dobrego słuchania w 2023!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA