REKLAMA

Test: BMW X1

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2023-01-10 19:40
Czas trwania:
13:20 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór i długo nie omawiano u nas samochód, chociaż znany świetnie mam nadzieję, że słuchaczom również poprzednie generacje BMW x 1 pojawiła się nowa generacja w ubiegłym roku mieliśmy właśnie okazję całkiem niedawno jeszcze wciąż mamy okazję nim jeździć to jest samochód kompaktowy to jest crossover, jakby go tak umiejscowić to jest rów no to już nie miało dużą, ale tak konkurent Rozwiń » może być słowo prześwit ma duży tak 20cm napęd na obie osie audi 3 podobne rozmiary Lexus RX volvo XC 40, chociaż ten był tak urósł, że wieża zamknąłem, bo jak odbierałem go no tak od razu mi się wydawał jakiś taki masywny z tym dużym grilla no mówię może to grill robi takie wrażenie taki dość pękaty, ale on ma już 4,5m i ma bagażnik ponad 500l wieża ma rozmiary zbliżone do pierwszego BMW x 3 tak urósł o ABW x 3 również rósł pamiętasz naszą pierwszą jedynkę kilkanaście jeszcze zapomniała się jednak bardzo ważnej konkurencji o mercedesie GLA, który może minimalnie krótszych tak ale mu może tak odskoczyła odskoczyło ABW od tej konkurencji, która opisała Lexus ulic okej to jest jeszcze takie względnie nowe auto, ale mam wrażenie, że strasznie małe ciasne może to tylko wrażenie albo to ja takiej nie wiem np. się najadłem wszedłem do tego samochodu, ale mam wrażenie, że Lexus jest jest malutki mercedesa GLE ani Lubie ach, nigdy nie lubiłem natomiast, że jeżeli chodzi audi 3 to jest duża różnica powiem, że nie miałem i ID zresztą wrażenie towarzyszyło mi nie tylko jak zobaczyłem samochód po raz pierwszy, ale też jak wsiadłem do niego nim zacząłem jeździć mówi naszej x 1 testowej nie mam wrażenie, że to jest ich trójka, bo tak potoczy to trzecia generacja też Niemców wspomniałem pierwsza łączność temu jeszcze dorzuciłbym jaguara I-pace, ale ma ktoś jest parę centymetrów krótszy, ale że tu niczego jeśli chodzi o premium pierwsza Jedynka patrzy też wcale nie była dużo mniejsza, ale jednak bagażnik miał zmniejszoną miał 445 zdecydowanie inaczej wygląda pamięta ją z tamtych czasów to miało oczywiście, że pamiętam to był samochód, który był domyślnie z napędem na tył często, czyli xDrive napęd taty bardzo dobra Platforma przyjemnie się tym jeździło najlepiej się tym jeździło, kiedy był i xDrive oczywiście mocne silniki automat, ale nawet tańsze wersje jakoś dawały radę druga generacja pojawiła się w rok 2015 i tu już wiem czy pamiętasz tam był, a właśnie druga generacja z jedynki dostaliśmy na początku jakąś wersję z napędem na 1 oś i to była ta oś z przodu tam jest w ogóle silnikiem zaglądać pod maskę nie wzdłuż tak zawsze w BMW tylko w poprzek jak nie BW, bo byłem zawsze miały napęd mapy od najmniejszej jedynki, ale ma większość ludem wrażenia, bo patrząc na wymiary to takie jest boja mam takie wrażenie, że coś takiego crossovera kompaktowego zrobił prawdziwy SUV bonu urósł o 8cm by zmienił proporcje zauważone z 8 cm ta druga generacja wyższy od pierwszej to było zauważalne tak to jest wyraźnie większy samochód moim zdaniem też bardzo przestronny w środku a jakby upiekł 2 pieczenie na 1 ogniu albo załatwili 2 ptaki 1 kamieniem, kto woli to znaczy mają, a samochód moim zdaniem dużo bardziej uniwersalne pytanie, którą stronę pójdzie ich trójka, bo na ten moment to jest po prostu niesamowita konkurencja ich strój przede wszystkim jakich trójka urośnie, o którą stronę pójdzie ich piątka no tak, ale faktycznie tak ta trzecia to, mimo że rozmiary ma bardzo zbliżona do drugiej, chociaż dłuższa 5cm to świeża sprawa tak jak wspomniałem w ubiegłym roku pierwszy raz jeździliśmy jakoś bardzo dobrze, że udałoby się w ogóle trzeba pamiętać o tym, że się pojawiają jednak nowe modele, bo ich strasznie dużo no ale dobrze Zobacz ten grill tutaj w tej z skupmy się na chwilę na tym wyglądzie wie to, że większy to już wiemy mówimy czy on ten ten grill w tym przypadku uczony nadaje uroku czy brzydki po prostu jest taki sobie może to jest spójne auto to jest spójne auto jak widzisz po raz pierwszy nie ma takiego poczucia, że gdzieś tutaj komuś coś pomieszało proporcje jakoś tak nie jest okej, a spójne auto kabina no można powiedzieć, że stary dobry znajomy, bo jeździliśmy w wakacje z dwójką akcji, która rem i tu zaś do wnętrza niestety na jak w dwójce, czyli obsługa nie jest już tak wzorcowa idealna jak była szukaliśmy dzisiaj z Jarkiem wnętrz w naszym sekretarzem redakcji przycisku start-stop wyłączenia układu start-stop nie znaleźliśmy, a ja suka szukałem długo komputera pokładowego to, że nie ma tego pokrętła to wiemy już tak od pół roku czy drogiego pokrętła do tego pokrętła iDrive ach, bądź nie powieszę ja mówię nawet takim sterowaniu kierownicy, które stało się jakieś takie nie domyślne i nowy dzień i tak już ujemna bardziej skomplikowane jestem trochę zaskoczony, bo zawsze się wydawało jednak BMW to tak się uczyło na błędach innych i że ta obsługa była przez lata tak prosta coraz bardziej intuicyjna i tutaj jest taki zgrzyt to od paru miesięcy, bo w tym 2 mówiła dwójka akcji, które tak no i w Elektryku jakimś też to było już prawda lekko, choć elektryka powiem ci chyba łatwiej no, więc jest łatwiej mocną samą kierownicę osła kiedyś przyciski na kierownicy były zlokalizowane mądrze, ale dobra zostawmy to bo jakby trudno się chyba nie ma sensu Ross, jakby tutaj rozczulać nad tym wszystkim samochód pewne niedociągnięcia mi ergonomicznym niestety jak czego naprawdę OBW żeśmy chyba nigdy nie mówili natomiast silnik w poprzek na pewno na zdobycz nie nawet wśród no tutaj mieliśmy ostatnio i że dostaliśmy największy najmocniejszą benzynę 204 konie symbol 23 i są jeszcze 3 Miss lata wszystkie o pojemności 20 i są 3 cylindrów i benzynowe 136156 koni oraz mocne hybrydy ładowane z wnioskami którymi tak mocnymi to nie pamiętam, że jeździł niewiele, ale pierwsze zachęty hybrydami powinno ja pamiętam x jedynkę to było 2 lata temu ich jedynkę tą tę 25 UE, czyli ten trochę słabszą hybrydę, a teraz one mają 2453 to właśnie chodzi jedynie Pięta 210220 chyba tak tam samochód robi na mnie ogromnie złe wrażenie naszych palił jak smok no, a to akurat tutaj nie wiemy, jakie drogi te mam nadzieję, że będziemy mieli w tym roku na wiosnę okazję przetestować, bo hybrydy ładowane z gniazdka coraz częściej są w ofercie marce Markach premium również dobra, więc mówiliśmy wygląd mówiliśmy wnętrze no i teraz wiemy, jaki silnik skrzynia 7 stopniowy automat nie piętnujemy Dwali 204 konie no dobrze dla siedmio biegowa skrzynia automatyczna w standardzie napęd na 4 koła jest w tej dwu litrów ca no i też i no właściwie prześwit chyba mówiłam 20cm, więc bardzo dużą no skrzynia siedmio stopniowa przybyło 8 osób 8 stopniowi automaty chyba w tych pojedynkach prawdą też były bowiem czynnie najczęściej w poprzednich generacjach, a może szyby chyba nie no dobra powiem, że od początku samochód jeszcze fajny lakier taki matowy szary przynajmniej się podoba nie wiem ile kosztuje, ale przy odbiorze pytałem czy to naprawdę jest taki kosztowny lakier no tak to jest z tych kosztów mniejszych natomiast ceny tam nikt na pamięć nie znał no, więc fajny samochód jak ruszyłem to pojąć uważam, że do takiego samochodu 204 konie to wcale nie za mocne, a nie zawsze tak mówimy prawda, więc bardzo sprawnie ten samochód zmienia biegi uważam, że jest jeździmy za 3 dni nie jeździłem sporo jeździłem na długo nie jest, że może nie był jakiś wyjątkowo długie trasy on praktycznie szukałem jakiegoś jakich warunków czy miasto czy teraz, kiedy on mnie trochę rozczarował kończy jeśli chodzi o jazdę nie mówią o obsłudze, której wspominaliśmy, że do nauczenia się ona nie jest intuicyjna jeśli chodzi o jazdę miał ogromną przyjemność nie wiem czy Andrzej Włast słuchaj jest w tym bardzo dużo o prawdę to jest bardzo kompetentny samochód na drodze tak powiem ma bardzo panie zastosowaną skrzynię biegów skrzyni biegów jest bardzo taki żwawy bystry 200 koni to zresztą może być mało dużo tak w zależności od tego kto Police albo czego się przesiadł moim zdaniem jest takie optimum, bo ten samochód potrafi być żwawy energiczny natomiast jak też do takiej normalnej zwykłej jazdy kiedyś niżej niż pierwsze takie na powolne przemieszczanie się też, bo wtedy jedzie to niemal jak auto elektryczne bardzo dobrze wyciszony samochód, a bardzo wygodne fotele dużo miejsca niesamowicie przyjemna konstrukcja tak bierz na pierwszy na drugi na trzeci rzut oka, chociaż to jest jeszcze względna nowość być może temu zawdzięczamy tak już z eset, która zrobiona trochę gorsze wrażenie to znaczy niem czy ty to usłyszałeś jak zamykały drzwi to nie był to taki dźwięk, do którego przyzwyczailiśmy się w autach niemieckich, czyli takie właśnie cięcia nie było to coś takiego jak jak w lexusie, gdzie klamki są sterowane przy pomocy elekt by takich elektrycznych siłowników, a nie klamki drzwi po prostu tam trzeba tak mocni, bo inaczej się nie domknął, ale takie głucha no Japończyka jest trochę tak jakby puszka kopnął pustą, a tutaj jest taki głuchy uderzenie tak jakby to był nie wiem kawałek drewna kawałek drewna przeciw przeciw, więc zrobią z detal wystawa w Arce myślą notowania nie zwracałem mu nie zwrócił na to uwagi, ale rzeczywiście, jeżeli tak jest w samochodzie zaopatrzy ten nasz 210 000 wersja nie doposażona no to faktycznie może tu warto by było coś poprawić zauważ jak Acta samochody bardzo podrożały to nie jest żadna nowość to ciągle mówimy 175 000 za najtańszą trzycylindrowe benzyny, ale fakt sam, lecz tylko 210 za najmocniejszą bez tak różnic wiesz, o ile po najtańszą wersję 136 koni możemy uznać za drogą tak wersję, która ma 204 konie automat napęd na 4 koła, a myślę, że możemy uznać za tanio, bo to jest dość przyzwoita cena tych dzisiejszych dziwnych czasach najmocniejszy diesel 225 000 my tańszy diesel 195 000 hybrydy 230 i 240 system taki sposób prezes Jagi nas, ale doładowane z dnia jest też wersja elektryczna koszty, które kosztuje 260 000 potem sław ku, że mniejsze nawet ten cennik podoba pcha mnie się podobają cenniki wielu Marek premium tutaj rzeczywiście na szczęście był szóstym modelem nie odstaje no i też 7 sekund do setki jak tutaj jest w wypatrzyła to faktycznie no w każdych warunkach płynnie wyprzedzać i ten napęd świetne jeszcze nikt i xDrive zresztą od lat to rzadkość zdarzało, żebyśmy w, którym mieli z nim problem prawda w tym napędem na obie osie tutaj pracuje rzeczywiście doskonale w sumie bardzo pozytywne wrażenie naprawdę oprócz tak jak mówiłem obsługa do poprawy trochę innych, żeby była bardziej ergonomiczna, a poza tym to nie za duży samochód ja lubię jak ja lubię te SUV-y tej wielkości mieście crossovery i cała konkurencja, którą wymienialiśmy na początku to też ma dobre samochody z tym co jeszcze niektóre mniej podobają mnie np. Jaguar Kennetha jest mniej może tobie Mercedes, ale ten BMW to jest raczej w czołówce z 6 lat czy wiesz co moim zdaniem to odskoczyła BMK od od konkurencji po prostu to znaczy BMW x 1 długo długo nic, jeżeli chodzi o kompaktowa słup z segmentu premium no udał, że ten samochód dużo w czasie Barycza generacja będziemy jeszcze mam nadzieję za parę miesięcy spróbujemy to hybryda doładowana wniosku mam tak mam nadzieję, że trochę tym samochodem pojedziemy jak chciał go też z dziećmi sprawdzić, żeby zobaczyć jak to jak to jak ja i jak wygodne jest ten samochód, jeżeli potraktujemy jak minivan Sławek Paruszewski Jacek Balkan bardzo dziękujemy do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 40% zniżką! Dobrego słuchania w 2023!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA