REKLAMA

Kolejny model Sony Honda, elektryczne autobusy oraz ładowanie dwukierunkowe

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2023-01-11 19:40
Czas trwania:
13:56 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan dobry wieczór dobry wieczór środa staramy się o przyszłości motoryzacji co podyskutować w szerszym albo węższym aspekcie zobaczymy jak będzie dzisiaj od czego zaczniemy wiesz co ja bym zaczął od tych targów bowiem, że też tam byłaś w sensie, że dużo informacji ma to były były były targi w las Vegas jak jak co roku prawda tak CEZ CES Consumer Electronic show na tych targach CES Rozwiń » oprócz tego, że wspomnę przypomniano, ale właśnie przypomniana przypomniano danej pokazano wreszcie volvo ex 90, czyli taki bardzo duże elektryczny SUV 504cm to już o nim więcej nie będę mówił, ale to ważny ważna premiera, bo o nim mówiliśmy przed tą premierą natomiast ważną premierą jest też kolejny kolejny prototyp Sony hondy może o nim więcej powie, bo 8 nazwa Phila, bo przecież też oglądać pewnie całą tą premiera to Norweg co pie jak pierwsza refleksja jest taka, że po 2 tych koncertach pierwszy pokazane w las Vegas w 2020 roku i to nas wszystkich zdziwiło, ale na początku 2020 roku targi zaczynają się są tradycyjnie na początku stycznia na to żeśmy wtedy jest to taki z dotąd dziś tamten koronawirus Chiny co tak jakoś leciutko było tak, ale tak bardzo było leciutko słychać go potem były dawne natomiast wtedy to były zupełnie inne czasy 3 lata temu i ich wtedy my żeśmy zastrzegł uszami na ten samochód marki Sony został pokazany koncept wizualny, który był całkiem ciekawy chyba rok 2 lata później został zademonstrowany drugi koncept, iż tu, który nie był już przypomniało się trochę suzuki zaś Her, chociaż płyta jest płyta będzie inna i tak nie było tym samochodzie tak głośno jak np. Tesli odbiło się to Echa, bo to jednak nie jest taka normalna sprawa, że gigant elektroniki mówi okej będą produkować samochodu aproszę to mówiło, a teraz Sony było zaskoczeniem to były udane koncept kary jakaś taka idea, owszem, ja myślę że, gdyby poszli za ciosem i przygotowali tę chwilę na targi 2021 np. to mieliby za sobą już na naprawdę nie mieliby za sobą już myślę, że sporą część takiego trudu by ten samochód, żeby jakoś zachęcić no teraz początek roku 2023 mam wrażenie, że jest trochę na to auto za późno słuchaj, dlatego że przez ostatnie 1,5 roku chińskie firmy no też amerykańska Tesla też europejskie koncerny tak odskoczyły, jeżeli chodzi o produkcję samochodów elektrycznych to głównie chińskie tak niż np. rewelacyjnym Anna też cała masa różnych innych, że ten samochód już po prostu przechodzi bez Echa mało tego też jak, napędzając już szczegółom, bo jest bardzo ładne auto ma Wola zamiast kierownicy co już nikogo absolutnie nie obchodzi, bo to Tesla też wprowadziła też paść tak na dobrą sprawę nikogo nie obchodzi to jest taka trochę barowa na historyka wypowiedzieć mu samochód ma Wola zamiast kierownicy jest taki nowoczesny, ale tam nie ma nic takiego co by coby było jak jakiś takim wielkim, a ja mam wrażenie, że tożsamość sole na ludzie sądy do tego samochodu podchodzą z takim entuzjazmem jak jeszcze 3 lata archaicznego stracili wiarę w projekt Otóż to dochodzenie tak jakby przestali traktować poważniej pokazują kolejne koncepty zresztą tutaj też podano, że on dopiero trafi do produkcji za 3 lata wiosna 2026, owszem, naszpikowane elektroniką zdjęcia fajne jeśli coś to znaczy w dzisiejszych zmienili zdanie na wieś odrzuca wszystko jest naszpikowane elektroniką moc moc teoretycznie ma mieć ponad 500 koni przyspieszenie poniżej 5 sekund do setki, toteż nikt nie robi wrażenia, bo wiesz trochę tak zrobić inne samochody elektryczne szczególnie premię coś zrobić sobie trochę tam Consumer Electronic show to też tak jak zresztą wszystkim na targi stracił na znaczeniu, bo przypomnę rząd w pierwszym roku pandemii takim poważnym, czyli 2 lata temu, kiedy już była pandemia po prostu nie przed pandemiczny okres fundusze od budkę w internecie przecież więc, ale stracił reszta to odbyło w tym roku atak Daniela relacja walka Wildera, ale to to w tym roku to się odbyły odbiło zaczną znowu są tętniąca życiem na targi dla gazie czas tak szkoda skoro volvo tam zdecydowała się wystawić nie rozumiesz to nie są targi motoryzacyjne, ale właśnie mówię skoro wolność zdecydował wystawić, które z reguły ostatnio robi swoje własne premiery w różnych miejscach świata to, o czym świadczy jednak to to ma to znaczy w tej chwili znowu zyskało, ale 2 lata stracone, ale to wiele targów miał 2 lata stracą natomiast to są stracone 2 lata dla Sony przez lata równaniem wart już tak, ale no son mi też ten projekt połączenia tych 2 firm stwarzania aut elektrycznych jakoś tak zaczyna coraz bardziej przypominać może wydmuszka to zbyt poważne ale, ale coś takiego co będziemy przypominać, a co z tego wyjdzie zobaczymy poczekamy jak konkurencja zareaguje nie wiem ląd, kiedy pojeździmy tym za 3 lata jak mówią no to jest naprawdę bardzo odległy termin teraz 3 lata, kiedy już w inne firmy przyspieszają to bardzo daleko słuchaj to ja w takim razie, o czym co, o czym nieraz mówiliśmy, choć to niewiele samochodów do tej pory miała taką możliwość chodzi o ładowanie dwukierunkowe, czyli wiadomo samochód elektryczny gdzieś musi ładować często kiedyś to było u siebie w garażu albo nie u siebie albo teraz mnóstwo ładowarek w wielu krajach jest tam ładujemy no to standard natomiast samochody mogą również oddawać energię zasilać nie tylko sieć elektryczną, ale również dom, bo to są 2 zupełnie inne sprawy czy to tzw. fałd wagi jej fałd waha, czyli oddawanie energii samochodu do sieci albo do domu, żeby zasilać okazuje się, że już w Japonii przecież były Mitsubishi były niż same lisy to widziałam na zdjęciach jak w przypadku klęsk żywiołowych tam jakieś były próby no i udane zresztą, że te samochody pomagały przez parę godzin przez parę dni utrzymać zasilanie w domu no i nie wiem czy pamiętasz myślę, że tak, bo to było parę tygodni temu potężna zima nawiedziła Kanadę tam mniejsze zaskoczenia, ale duże połacie Stanów zjednoczonych, gdzie kiedyś dawno nie padał śnieg okazuje się, że jest 1 model forda Aes 150 Lightning ten model właśnie ma taką możliwość zasilania dwukierunkowego okazało się, że się przydawała przynajmniej taką historię znalazłem jeszcze przed świętami oraz Kanady nie zostaną, ale Ford amerykański, że on potrafił przez ile czasu zasilał, gdzie śnieżyca odcięła dostęp energii elektrycznej przez prawie 2 dni zasilał gospodarstwo domowe i potem zasilaniu zostało jeszcze ponad 50% zasięgu wiadomo w domu to przecież to tego prądu tak duże nie potrzeba to moc jest 96kW akurat w tym przypadku tego samochodu 44 godzin patrzę na te zdjęcia przy okazji, że w Japonii rzeczywiście się odnieść poczeka jeszcze powiem, że w Polsce też są takie samochody, które mają możliwości będzie miał też BMW volkswagen to są hyundaie i jest oferowane w Polsce no historia jest jednostkowa czy taka pojedyncza historia jacht generalnie chciałem wspomnieć o tym, że to być może w przyszłości to ładowanie dwukierunkowe w Polsce Hyundai ioniq 5 wynik 6 albo Kia RV 6 i Miro też pod potrafią zasilać odbiorniki mocy do 3,6 kilo Watt są dla mnie trochę Dent jest to znaczy generalnie fajnie jak gniazdko 230 w samochodzie to jest Super sprawa mam to w Space w razie jakby korzystał z tego się z tego cieszę natomiast jest suity nie do końca jestem przekonany o dacie może inaczej to co obserwujemy co niewątpliwie jest przyszłością motoryzacji mogliśmy próbować wyłapać parę lat temu chyba byśmy próbowali ich żeśmy wyłapywali, ale co jest także osoby które, które inwestują samochód elektryczny bardzo często stają się, jakby trochę przestają zauważać rzeczywistości, jakby nie chcę tak użyć takiego uważa są z zaślepienia tą miłością do tych aut, ale trochę za bardzo się skręcają niektórzy w tę społeczności traktują jak styl życia i wiadomo już takie co rząd to jest fajnie to jest fajnie, że coś takiego jest możliwe mieszkam na wsi, gdzie często wieje wiatr i od czasu do czasu zdarzają się krótkie przerwy w dostawie prądu ma agregat prądotwórczy, który kosztował 1000zł stoi w garażu obok niego stoi kanister i dla mnie jest to zapewnienie nam prądu, żeby piec działa, żeby lodówka działała wyjawia way ne w sytuacji, kiedy nie będzie tego ma prądu przez jakiś czas z jakiegokolwiek powodu tak, ale wie, że samochód elektryczny wieś może być także przyjedziesz nim do domu rozładowany mnie na to, że będzie, że będzie go sobie, że osobie w nocy naładuje się okazuje, że nie naładuje co z tego, że mamy, ale z wieloma rozliczyć rozwodu tak, ale to też wieś chodzi o stabilizowanie sieci to z kolei to w VW AG, czyli wiek kultu Green, że takie zasilanie w przyszłości może stabilizować sieć elektroenergetyczną jest dużo zastosowania na koniec powiem, że to jest ten Ford, bo tak mój Ford 150 letni Krzyś jest ogromny pika prawie 6m długości w stanach to konkurencja Hammer elektrycznych, na którego czekamy z utęsknieniem on tak raczkuje Vivian ten 1 będzie cyberatak Tesli, bo to też tak się ślimaczy, ale ten samochód się sprzedaży baterii pojemności nawet 131 kilowatogodziny 98 kilowatogodziny również ten ten mniejszy akumulator pewnie tego samochodu nigdy nie zobaczymy w ofercie w Europie nie są zaś elektryczny pickup sześciometrowy tutaj ktoś chciał sprzedawać w Polsce oficjalnie, ale może się mylę może się co nas na koniec jeszcze masz coś co tak szybciutko na dane z Samaru w nowe dotyczące dotyczący autobusów elektrycznych natomiast już myślę, że to jest trochę za mało czasu żeby, żeby o tym opowiedzieć w sposób wyczerpujący w nowe następnym mogę tylko takie państwo, że te koszty użytkowania samochodów elektrycznych autobusów elektrycznych w różnych miastach wyglądają zupełnie inaczej, bo interesował mnie to sama właśnie to sprawdził czy po tym, jak też autobusy elektryczne w komunikacji miejskiej zaczęły się pojawiać w naszych miastach to czy te firmy, które tabor utrzymują zauważył, że jest taniej albo drożej i wieszak jest drożej nie jest albo tak albo tak w zależności od tego jaki jest miasto mam dane z Wrocławia, jeżeli chodzi też autobus autobus z silnikami diesla 313zł za 100 km dzięki ustawie tej która o ustawie o środkach nadzwyczajnych jest szansa na to, że cena energii jakoś specjalnie dla takich właśnie odbiorców się nie zmieni to powiedzmy, że to około 220zł za 100 km elektrykiem Dolny Śląsk czy są dane z Dolnego Śląska chyba nie natomiast z Torunia są bardzo ciekawe dane, dlatego że w Toruniu jak, jeżdżąc dieslem mają 232złota jak jest elektrykiem 318, czyli dużo więcej, a teraz mają autobusu niedawna i tak myślą, że to, dlatego że po prostu kierowcy nie poprawia z tych samochodów korzystać wystarczająco dobrze to znaczy nie potrafią dobrze energię odzyskiwać pewnie zbyt często używają hamulca w jeszcze z Gdyni też bardzo ciekawe informacje od czerwca do października koszty netto energii elektrycznej zużytej na potrzeby elektrobusów 128zł za 100 km natomiast w przypadku w przypadku autobusu z silnikiem diesla ponad 3 jest co jedno jest naprawdę gigantyczna różnica na koniec tak parę sekund 1 rzecz, że najwięcej tych elektrycznych autobusów to prawie 200 jest w Warszawie w Krakowie niecałe 100 w Poznaniu kilkadziesiąt też niecałe 100 i takie małe miasto np. Jaworzno 40 parę sztuk i Zielona Góra to tak z tych co znalazłem okazuje się, że są miasta, gdzie te elektryki to tyle ich jeździ procentowo co źli po 30 parę procent zobaczymy mam nadzieję tam nie ma nic przeciwko temu dlatego są ciche i bardzo się podoba kłaniam się pięknem do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 40% zniżką! Dobrego słuchania w 2023!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA