ściana ile warte jest Polski rynek sztuki taki tekst mogą państwo przeczytać w tygodniku powszechnym w najnowszym numerze, który to tekst przyznaje przykuł moją uwagę jestem autorka tego tekstu Jana sałatka dobre dzień dobry witam Karoliną dzień dobry państwu z centrum Kopernika Uniwersytetu Jagiellońskiego tygodnika powszechnego Dianą powiedz proszę co to takiego moda na gaz lub oleju i moda na galę w oleju to jest takie moje skojarzenie z latami 90 tymi na rynku sztuki gdyż,
Rozwiń »
kiedy czyta się o tych najsłynniejszych aukcjach, które wtedy triumfowały i obrazach, które były rekordowe ETO można zauważyć, że ten motyw konia i taki sentyment za ułańską postaciom faktycznie gdzieś takim naszym pięknym polskim pejzażu to jest coś co sprzedawało się dosyć często jak wiemy za takie nazwisko myślę 3 braci Kossaków no i wtedy właśnie to te obrazy sygnowane nazwiskiem były najczęściej na taką gratką na rynku sztuki były najczęściej poszukiwane, toteż właśnie jakaś opowieść o tym, czego potrzebujemy z powrotem na naszych ścianach powiedzmy więcej o tym, czego zaczyna, czyli o rekordowych aukcjach co w Polskiej sztuce do tej pory było najdroższe, więc teraz w ubiegłym roku, a okazuje się, że mamy taki triumfujący wręcz spektakularny obraz rzeczywistość Malczewskiego, który sprzedał się uwaga Drodzy Państwo proszę się nie łapać za portfel siedzieć cicho i wyłącznie o inflacji, ale jest to obraz, które sprzedał się za 20 000 000zł z wszystkimi już opłatami aukcyjnym mi no i teraz proszę sobie wyobrazić, że ten tutaj sukces jest przede wszystkim dlatego tak zaskakujące, bo poprzedni obraz, który sprzedał się najdrożej nam naszym rynku sztuki jest aż 5 000 000 tańszy niż ta rzeczywistość Malczewskiego, więc no taki skok 5 000 000 jest naprawdę drastyczną różnicę myślę, że większość z nas tak napraw będziemy aż tyle nie ma chociażby tej różnicy na swoim koncie, więc trudno sobie wyobrazić tak taki przeskok w cenie faktycznie jest to o tyle ciekawe też, że to jest obraz, który został w listopadzie aresztowany przez prokuraturę, dlatego że nie do końca organy państwa czy też ministerstwo kultury jest pewne toczy się dochodzenie w tle przy jej sprzedaży czy ten obraz został wprowadzony na tę aukcję w pełni legalnie czy też został on wywieziony gdzieś w latach pięćdziesiątych do Niemiec, a my teraz ta historia kryjąca się za obrazem jest oczywiście taka, że dom aukcyjny twierdzi, że absolutnie tutaj wszystko się zgadza ministerstwo chciałoby, żeby być może ono dobrze było, gdyby taki piękny obraz trafił gdzieś w nasze polskie zbiory, ale poza tym faktycznie przepisy są takie, że dobra Narodowego dzieł sztuki, które na to dobry narodowość składają nie mogą być wywożone bez odpowiedniej zgody zagranica, więc jeżeli taki obraz trafił za granicę o no i słusznie nielegalnie w ten sposób, że nie nikt nie dostał na to pozwolenia no to w takim wypadku, a ta aukcja nie nie dojdzie do skutku Miedź jest sprzedaż tzw warunkowa, jeżeli okaże się, że śledztwo zostanie po stronie o no zostanie udowodnione, że ten obraz trafił do Niemiec i w jaki sposób albo legalnie albo nie trafił w ogóle no to przecież to skutku w jeśli państwo nie kojarzą to zachęcam wpisać się w wyszukiwarkę rzeczywistości Jacka Malczewskiego miał 20 000 000 to też by dało naprawdę uzależnione czerwieni purpura, jakie tutaj przepiękne kolory malarz umieścił w tym w tym obrazie jeśli chodzi jeszcze wrócimy do tych lat dziewięćdziesiątych, bo są bardzo ciekawe psychologicznie piszesz o tym co nowi demokratycznie Polacy za czym tęsknią ściany puste często my trochę więcej pieniędzy można kupować i czego szukają właśnie ci znów wolni Polacy to jest moja tak troszeczkę bardziej autorska refleksja właśnie na temat tego co jest poszukiwany, ale przy tym tak się kojarzy mi się taki obraz myślę, że każdy z nas może sobie wizualizacja, acz taką Biel, która się kryje za obrazem jak go ściągniemy ze ściany okazuje się, że wydawało nam się do tej pory też dane były białe taka rama kurzu tam gdzieś pozostaje ściągamy obraz faktycznie jest wiele polega na tym też w naszej historii ciężko doświadczonej w tym jak nasza estetyka była traktowana przez zaborców oczywiście Niemcy wywozili obrazy z kolei, jeżeli chodzi o taki socrealizmu to tutaj mieliśmy postać zupełnie nowego człowieka nowej estetyki tak, czyli mieliśmy sztukę, która miała przedstawiać zarówno lud robotniczy miała zejść z takiego piedestału artystycznego arystokratycznego, a więc osób przedstawiają zupełnie inne też klimaty inne rodzaje w ogóle obrazów w tym czasie powstawały, więc jeżeli mówimy o latach dziewięćdziesiątych mamy tutaj wydaje mi, że taką bardzo głęboką tęsknotę to jest tęsknota za w jaki sposób za taką tożsamością narodową jest to tęsknota za takim enigmatycznym ogrodem chociażby jak jak często secesji malowało się przecież właśnie w pięknych barwach pejzażu owych nasze polskie drzewa nasze polskie pola mieliśmy etap chłopom manii widać to świetny obraz Chełmońskiego mamy też właśnie ten nurt taki troszeczkę powstańczej to jest wydaje mi się taka powierzona tęsknota też przez artystów, którzy bardzo często tworzyli na emigracji, ale też ta tęsknota, która odnalazła się w tych latach dziewięćdziesiątych, czyli wydaje mi się, że faktycznie taka, żeby przypisać sobie jakiś kawałek takiej tożsamości takiej indywidualności takiej NMP kawałek takiego rzeczywistości, która jest wyłącznie nasza, ale też, ale lata dziewięćdziesiąte to oczywiście też nie wiem czy państwo i czy pamiętasz oferent słynnej spółki EMBA Bogusława Kocika Jan Piotrowskiego, którzy z kolei na Polski rynek sztuki wprowadzili bardzo dużo zagranicznych obrazów, dokonując wtedy no cóż wielomilionowych oszustw na tle to był chyba oscylator bankowym, korzystając z tego, że mogli wertować pieniądze między bankami byli w stanie zakupić no cóż dzieła sztuki światowej chyba tam trafił też Picasso czy Warhol, a na na polskiej aukcji więc, więc też tutaj widzimy, że nawet taka strona biznesowa i tego nawet ze spod ciemnej gwiazdy się gdzieś na polskim rynku sztuki lat dziewięćdziesiątych odnalazła kwestie oszustwa jeśli chodzi o te pieniądze to sztuka traktuje jako inwestycję tak myślę, że w czasach inflacji chyba warto też jego Malczewskiego Miedź Miedź prawda wartą Malczewskiego mieć jak wykazują nawet takie bardzo zresztą dobrze zebrane dane na portalu Artinfo mamy stały wzrost dzieł sztuki czyli, jeżeli zainwestujemy w sztukę i mamy czas na to, żeby poczekać z ewentualną monetyzację tej inwestycji to jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że uda nam się na tym zarobić no i teraz spodziewam się, że nie każdy z nas chciałby takiego Malczewskiego inwestować, bo każdy z nas ma różne w usta no i każdy też ma różną zasobność portfela myślę, że osób, która stać na to, że we obraca 20 000 000 ma być jednak nie jest aż tak dużo jest w falę innych rzeczy na na liście, które możemy za tą kwotę z niecki zbudować i naprawić itd. w każdym wypadku UE takie działa, które możemy nabyć ciała opcyjne bardzo często na aukcjach sztuki młode zaczynają się już to cena wywoławcza jest bodajże 1000zł albo nawet mniej, więc już takich cenach operuje rynek sztuki na aktywnej części faktycznie artystów żyjących no i takie ceny są porównywalne już bardzo to tego co możemy nabyć w Ikei jako taki los Live i plakat wśród gdzieś tam rockowej Tajem Tyktor tak nju Jork Tokio Singapur jak w mieście, ale o albo taki plakat jakich morza i los coś no one są jak wy powie realne one są takie same i to jest właśnie bardzo ciekawe z działami sztuki żonę raz, że bardzo różnią się od siebie to 2 są po prostu tematem dyskusji chociażby z całą resztą domowników po prostu nie podoba nam się to samo nie mamy jakiegoś wspólnego uniwersalnego zmysłu estetycznego Emu co co co też powoduje, że faktycznie można się tym autem przyglądać i jest to po prostu interesująca właśnie to ciekawe, w którą stronę pójść sobie zawiesić kolejny plakat napisanym przykład artysty plakat czy w na fali takiej mody podpisywania wszystkiego 3 np. postawić na wydrukowanie sobie też są takie opcje reprodukcję czegoś znanego obrazu czy np. kupić obraz oryginalne od młodego twórcy, jakie jak i jaką ty masz na to metodę ja bym poszła w 1 kupienie obrazu młodego twórcę ale, toteż zależy czym nam do czego nam bliżej po prostu wydaje mi, że za każdym razem z działu sztuki jest jakimś ciekawym komunikatem to znaczy jest to jakiś imieniem, którego nie jesteśmy w stanie przekazać werbalnie do końca dzieło sztuki komunikuje się z nami przekazuje nam coś jest to coś co jesteśmy w stanie zinterpretować indywidualnie i bardzo bardzo subiektywnie tak każdy z nas w obrazie nawet tym samym może zobaczyć zupełnie coś innego i to dlatego wydaje mi się, że jeżeli znajdziemy takie dzieło sztuki, które z nami koresponduje, które powoduje nas inne emocje, jakbym może nawet coś, czego nie jesteśmy w stanie faktycznie wyrazić słowami to warto mieć warto się przyjrzeć czy może młodzi artyści, którzy są na tych aukcjach sztuki młodej może coś takiego mają i wtedy wspieramy młodego twórcę, który gdzieś tam zaczyna początku je na swojej ścieżce kariery i musimy później też tak ukradkiem śledzić losy takich osobowe patrzeć jak się utrzymują później te obrazy na aukcjach obstawiać troszeczkę czy czytała inwestycja nam się zwrócić już mówiłam prawdopodobieństwo jest bardzo duże natomiast jak bardzo nam się zwrócić to jest już mu kwestia takiej dodatkowej prawda intrygi natomiast plakat, który mamy jest reprodukcją nawet faktycznie tego ciała, która z nami tak jak wspominałam koresponduje zawsze będzie plakatem, które straci po wydrukowaniu na wartości tego możemy być raczej no nie powiem, że stuprocentowo pewni, ale świeży wydruk i nawet poprawionej później myślę, że będzie sprzedawany już na jakimś o Feliksie i nie zmarnował tyle samo Diana sałatka z centrum Kopernika Uniwersytetu Jagiellońskiego tygodnika powszechnego rozmawiamy o tym co lubimy wieszać na ścianach swoich jeśli chodzi o obrazę zasila państwo wrócimy o sztuce rozmawiamy z Dianą sołecką centrum Kopernika Uniwersytetu Jagiellońskiego tygodnika powszechnego dzień dobry jeszcze raz dzień dobre zaczęliśmy od tych najdroższych obrazów począwszy od Jacka Malczewskiego i jego obrazu rzeczywistości sprzedanego warunkowo, o czym Diana opowiadała za ponad 20 000 000zł, ale są rzeczy, które dotyczą promila promili obywateli rozmawiamy o tym co jest dostępne dla większej liczby z nas, kto chciałby właśnie nie kupować kolejnego powiedzmy plakatu z Nowym Jorkiem, a wydać pieniądze na sztukę tworzoną współcześnie przez młode osoby wydaje mi się, że może być taka wątpliwość, że współcześni artyści młodzi chcą się wyróżnić przed tym co już wobec tego co już było tworzą tę sztukę często dziwną fajnie mieć popatrzyć na dziwne może niepokojący obraz, ale co innego zawiesić u siebie na ścianie stąd może to gdzieś tam ciążenia w stronę takich łatwiejszych przyjemniejszych w odbiorze obrazów trudno to intuicja jest słuszne czy to współczesna sztuka jest taka właśnie dziwna wydaje mi się, że tak nie jest do końca, dlatego że figuratywne sobie radzić świetnie figuratywne tak skucie, przedstawiając to jest po prostu odwzorowanie jakich rzeczy, które w tej rzeczywistości się spotyka na co dzień natomiast to właśnie ta sztuka kontrowersyjna sztuka, która jest niezrozumiała, które wydaje się nam takim badziewie tak naprawdę i patrzymy na jakiś obraz ktoś mówi, że właśnie został sprzedany za 700 000 i patrzymy na to działu sztuki myśli nie po prostu niemożliwe to jest pięcioletnie dziecko by coś takiego było w stanie odwzorować to jest właśnie sztuka, która najczęściej się przebija w naszym takim współczesnym mniemaniu o sztuce ta sztuka, która jest sobie spokojnym odwzorowaniem jeziora w tle gór nie tak szybko zdobywa naszą uwagę, dlatego że jest już czymś co en gdzieś widzieliśmy nie jest takim elementem zaskoczenia nie jest zbudowaną historię wokół ami działa sztuki, które może samo siebie być tematem rozmowy i takiej tematem do kontrowersyjnej rozmowę dlatego wydają się, że szybciej w naszej pamięci czy czy nasza uwaga szybciej łapie pech właśnie przypadki, w której ta sztuka jest dla nas i w jaki sposób nie zrozumiała natomiast chodząc po muzeach współczesnych możemy tak naprawdę uruchomić pewną wrażliwość nauczyć się tej sztuki współczesnej w tym właśnie języku, w którym ona operuje jak wspomniałam wcześniej przed wiadomościami i każde dzieło sztuki jest jakimś komunikatem i za każdym razem jest taka walka między tym co artysta nie myśli o między tym co zrozumieliśmy tutaj nie ma 1 ścieżki, w której jest poprawna albo zła odpowiedź prawda, jeżeli my jesteśmy w stanie zinterpretować nie wiem czarny Kwadrat na białym Klemm takiego przykładowego Malewicza jako sygnał tego, że podczas w czasach stalinowskich czy w czasach komuny nie dał się nic powiedzieć dlatego został stworzony czarny Kwadrat jako taka zupełna pustka albo jesteśmy w stanie powiedzieć, że nie to jest apel sztuka wyzwolona ze wszystkich ram to jest idealne po prostu czarny Kwadrat jako taki głośny komunikat sztuki współczesnej, która operuje figurami, w którym to figur składa się cały świat, bo to każdy z tych komunikatów tak naprawdę jest inny, ale nikt nie może nam powiedzieć, że mamy złą interpretację albo dobrą interpretację w sztuce współczesnej właśnie to jest fajne, że pozostawia nam duże pole do tworzenia własnej własnej interpretacji do do takiego indywidualnego podejścia właśnie czy sztuka ta nie produkowana ta oryginalna namalowana ręcznie przez artystę czy one dostępne wyłącznie dla elit czy to jest coś na co dużo więcej z nas może sobie pozwolić może przez to, że jakoś taki mamy skojarzenia, że wielkie aukcje wielomilionowe eleganckie wnętrza to jest może trochę niekoniecznie nasz świat czy to się pozmieniało są aukcje online to wszystko można robić dużo bardziej dostępny sposób zadawać pytanie, na które można odpowiedzieć bardzo długo tak naprawdę, dlatego że w świat cyfryzacji oczywiście wszedł rynek sztuki aukcje toczą się online i tych aukcji takich milionowych, o których słyszę to znowu jest kwestia tak naprawdę tego co my zapamiętujemy co co jest dla nas takim punktem zwrotnym naszej uwagi w ciągu dnia no i nie będą te aukcje, które się kończą o łącznym wynikiem 40 000 będą te aukcje, które mają 50 000 0003 000 0007 000 000 po prostu lubimy zapamiętywać te głośne liczbę, a tak naprawdę jest bardzo bardzo duże aukcji, w których możemy wziąć udział i to nie są tylko aukcje związane z obrazami są to aukcje związane np. antykami są to audytor Kowa ne chociażby dzieło sztuki stworzonym szkołę, a dzięki nim możemy się dowiedzieć, że tak naprawdę to co nasza babcia gdzieś tam chowa skrzętnie w nas domowe meble ściance tak naprawdę to są bardzo cenne artystyczne wazony, które są nie wiem chociażby marki Ćmielów i tak naprawdę one mają swoją olbrzymią wartość dzisiejszych czasach warto takie rzeczy jeszcze schować na no tak przewiduje około 2030 lat no i wtedy taki cenny wazon wystawić możemy się nieźle zaskoczyć takie rarytasy, czyli np. projektowanie pana Drozda słynna seria asteroid obecnie chodzi za kilka-kilkanaście tysięcy, jeżeli ma się pełny komplet czy taki zostawić nawet taki wazon no jest uznawana za jedną z takich mniejszych dzieł sztuki, więc warto takim rzeczom na co dzień nawet przyglądać i no słusznie nie jest od zajęcy Kai to jest kwestia pracy wielu osób i warsztatów, które chciał zaprojektować ten świat inaczej chciał zaprojektować ten świat chociażby z takim najmniejsza jej stronę, czyli np. kiedy sięgamy po cukier i bierzemy do ręki łyżeczkę, a ta rzeczka jest jakaś ona nie jest jeszcze Fabryczna nie jest ona tworzono masową nie jest plastikowa, ale ma swój kształt ma ten ma coś symbolizować coś komunikować to jest właśnie o też w jaki sposób inspirująca wydaje mi się, że to codzienność w ogóle cukier jest osobną sprawą, bo kiedyś cukier i cukierniczka były zamykane na zamek też cukier był drogi też warto się przyglądać takim cukiernicy, które mają taką małą nie są szkatułki to są cukiernica, a więc można można też czasami się zetknąć z taką pomyłką emalią wcześniej różne ataki na kod np. robić, który losowo się zmienia i nie po osiemnasty byśmy mogli schłodzić też w funkcję głowy np. tylko, że nie wiem co dzisiaj jest takim dobrem chyba benzyna musielibyśmy mieć jakieś takie specjalne kanistry z kodem w NATO są rzeczy wyjątkowe są w pewien sposób właśnie myślenie, że modele oryginalne są właśnie tak może jest także nie mamy racji mówiąc z pewnym dystansem tak to ujmijmy jeśli chodzi o dizajn z Ikei, bo to on podbił świat jednak on podbił świat i po nie ma w nim nic tak naprawdę złego, bo tak samo może nam się jak i jak najbardziej może być to nasza estetyka i ma w sobie coś zupełnie takiego kolekcjonerskiego coś pasjonującego, czyli można samemu stworzyć tak można być współ autorem swojej własnej szafy, więc jest to pewien sposób daje nam jakąś sprawczość nad tym co co robimy można to też indywidualnie przerobić, więc jak jak najbardziej uważam, że to nie jest zła ścieżka natomiast, jeżeli chodzi o to estetykę po prostu je takim chyba największym dla mnie problemem czy też mankamentem jest jej powielali noście jest po prostu taką samą ości i wydaje mi się, że w naszym życiu fajnie jest mieć wyjątkowe rzeczy fajnie jest mieć rzeczy którymi stoi jakaś historia fajnie jest mieć coś, o czym możemy coś jeszcze dodatkowo opowiedzieć co być może nie jest nie wiem naszym najlepszym żartem wśród gości, kiedy zapraszamy ich na pandemiczną kolację postawić 33 osób chyba tyle 4 było dopuszczalne w pewnym momencie naszej współczesnej historii, a no cóż no takiej szklance z Ikei możemy powiedzieć ciekawą anegdotę z alejki, ale po z drogi do Ikei a, ale nie wiemy oni za dużo nie wiemy nic więcej, którą stronę będzie szedł ten rynek sztuki myślisz, że może inaczej młodzi artyści są w stanie się w ogóle utrzymać współcześnie w tym świecie, gdzie tak łatwo jest o plakaty czy gdzieś tam obrazki różnej jakości sprzedawane gdzieś na rynkach tego typu rzeczy przychodzi ten artysta poświęcił się jednak trochę więcej jego dzieło kosztuje może nie całkiem zaporowa, ale jednak więcej jak to jest wspomnimy o opcjach internetowych i tutaj bardzo takim ważnym aspektem jest to co pokazała nam pandemia i tutaj uruchomiła się cała seria osób, które chciał ten rynek wejść nie wiem to jest efekt zamkniętych muzeów galerii natomiast tutaj wzrost był ponad trzydziesto procentowe i aukcji, kiedy w latach dwutysięcznych było około 50 aukcji rocznie obecnie jest 450 aukcji w ciągu roku, czyli jest ponad 1 aukcja dziennie jak łatwo wywnioskować i więc kole do popisu pole do tego, żeby wystartować pokazać swoją sztukę jest ogromne i dosłownie moi każdy chyba artysta współcześnie wykorzystuje do tego te nowe cyfrowe środki, żeby swoją sztukę popularyzować, żeby swoją sztukę w jaki sposób pokazać można taką sztukę też zapisać w postaci tokenu NST i tutaj wejść w rynek no tak już chroniony blockchainem czy też rynek, w którym nabywamy działa sztuki do powieszenia meta wersie, więc tutaj ta kolejna perspektywa nam się otwiera wydaje mi się, że tak naprawdę no idziemy w tym kierunku, kiedy ci artyści mogą zabłysnąć dzięki temu, że te nowe technologie i era cyfryzacji sprzyja temu, żeby promować właśnie sztuka młodą sprzyja temu też wspomniany ranking chociażby takie jak są tworzone przez portal Artinfo, gdzie mamy bardzo łatwą możliwość sprawdzenia tego czy dany artysta się zajmuje jakąś plasuje na takich aukcjach w internacie, więc czy nie w internecie to się też o ochronie po prostu sprawdzić za ile powinniśmy kupić takie dzieło sztuki do takiego artysty możemy też na Instagramie chociażby napisać myślę, że en też takie zapytania dostają artyści od osób, które chciałyby nabyć i działa sztuki poza aukcji nie także wydaje mi się, że te możliwości się rozwijają, a nie kurczą w ich dawnych czasach, kiedy przyjeżdżał taki artysta z paroma obrazami pod pachą do Rzymu muszą najpierw dostać audiencję albo o wysoko postawionej osoby w hierarchii kościelnej albo wśród władz moim tak naprawdę ta rola była wydaje mi się raz, że tylko i wyłącznie na konkretne najczęściej na konkretne zlecenie albo tak naprawdę w ogóle, więc mamy bardzo wielu artystów już we dziękuję, że dziewiętnastego dwudziestego wieku, którzy są słynni po śmierci, a tak naprawdę wiemy z biografii żołnierza wiedzie, więc tutaj mam nadzieję, że naszych współczesnych artystów kończących Akademię to nigdy nic nie spotkali no i raczej widzę widzę to przyszłość w optymistycznych barwach kibicujemy bardzo państwu wszystkim młodym artystą Jan Sałacki centrum Kopernika Uniwersytetu Jagiellońskiego i tygodnik powszechny rozmawiałyśmy wokół tekstu Diane coś na ścianę ile warte jest Polski rynek sztuki w tygodniku właśnie dziękuję bardzo, dziękuję ci Karoliną dziękuję państwu Warta 1137 najwyższa pora na informacje po informacjach kultura osobista, którą zapraszam w imieniu Marty Perchuć Burzyńskiej przed południem przygotował Bartłomiej Pograniczny zrealizował Szymon waluta Karolina Głowacka dziękuję państwu do usłyszenia jutro jeszcze po dziesiątej
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: PRZEDPOŁUDNIE RADIA TOK FM
-
21:46 W studio: Przemysław Zdunek
-
34:20 W studio: prof. Małgorzata Myśliwiec
-
24:58 W studio: dr Paweł Grzesiowski
-
-
27:34 W studio: prof. Urszula Wojda
REKLAMA
POPULARNE
-
15.03.2018 10:00 Przedpołudnie Radia TOK FM31:06 W studio: Tomasz Sekielski
-
05.01.2022 10:00 Przedpołudnie Radia TOK FM38:00 W studio: dr Sebastian Adamkiewicz
-
04.01.2022 10:00 Przedpołudnie Radia TOK FM35:07 W studio: dr Filip Taterka
-
-
24.12.2020 11:00 Przedpołudnie Radia TOK FM33:15 W studio: dr Sebastian Adamkiewicz
-
07.01.2022 11:00 Przedpołudnie Radia TOK FM23:38 W studio: Adriana Porowska
-
-
10.10.2022 11:20 Przedpołudnie Radia TOK FM10:36 W studio: prof. Roman Kuźniar
-
-
05.10.2022 11:00 Przedpołudnie Radia TOK FM21:45 W studio: Maksymilian Dura
-
10.10.2022 11:00 Przedpołudnie Radia TOK FM10:30 W studio: Michał Kacewicz
-
23.12.2020 11:00 Przedpołudnie Radia TOK FM30:35 W studio: Bogdan Mizerski
-
03.10.2022 11:00 Przedpołudnie Radia TOK FM22:43 W studio: prof. Jerzy Kranz
-
-
-
31.10.2022 10:00 Przedpołudnie Radia TOK FM13:34 W studio: Piotr Czachowski
-
14.10.2022 11:00 Przedpołudnie Radia TOK FM23:24 W studio: prof. Anna Moniuszko-Malinowska
-
04.10.2022 11:00 Przedpołudnie Radia TOK FM23:36 W studio: Piotr Czuban
-
-
-
03.10.2022 10:00 Przedpołudnie Radia TOK FM34:31 W studio: Jakub Kuza
-
-
03.05.2021 10:40 Przedpołudnie Radia TOK FM27:50 W studio: dr Daniel Śliż
-
13.10.2022 10:00 Przedpołudnie Radia TOK FM34:03 W studio: prof. Marek Grela
-
18.07.2022 11:00 Przedpołudnie Radia TOK FM23:31 W studio: Agnieszka Graclik
-
09.02.2018 10:00 Przedpołudnie Radia TOK FM22:29 W studio: Artur Domagała
-
07.10.2022 10:00 Przedpołudnie Radia TOK FM33:14 W studio: prof. Arkadiusz Sobczyk
-
-
21.01.2022 11:00 Przedpołudnie Radia TOK FM22:09 W studio: prof. Michał Bilewicz
-
05.04.2021 10:00 Przedpołudnie Radia TOK FM28:09 W studio: Małgorzata Sidz
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!
KUP TERAZSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL