REKLAMA

Test: Mercedes EQE

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2023-01-17 19:40
Czas trwania:
13:46 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan dobry wieczór wtorek dzień testowy dzisiaj mamy dla państwa wyjątkowo ciekawe fajne i brzydki samochód no pięknie żyć zaczął chyba po to, żeby mnie sprowokować, bo ja mam jednak trochę odmienną opinię szczególnie w porównaniu z poprzednikiem elektrycznym, który nazywał się QE mówi poprzednikiem, bo tu chodzi o takie usportowione limuzyny tak USA poprzednio mają Sławków, żebyśmy Rozwiń » tutaj jeszcze jako czas niewiele poruszyć chronologii w naszej redakcji tak tanie, jeżeli chodzi o posiadaczy już w produkcji co osoba głos jest większy EKUZ euro marca do EKUZ, czyli elektryczne, które będziemy dzisiaj opowiadać jest powiedzmy, że jest takim odpowiednikiem klasy UE, a EKŁE sanie IS no właśnie tak oczywiście, że tak po prostu Eques jako pierwszy widzieliśmy 1,5 roku temu jeździliśmy na początku zeszłego roku jakoś tak chyba za bardzo blisko testowaliśmy go SK albo po prostu wypadł gorzej niż benzynowy samochód i jakoś mnie to nawet nie zaskoczyła on tak mi się średnio podobał 520 natomiast tak czy prowokuje czy nie nie wiem w każdym razie mniejsze ten EKUZ szczególnie to nasz egzemplarz czy też mają znaczenie władnym dla mnie kolorze wersja AMG, ale ta słabsza 43 tak jak wspomniałem samochód 25cm krótszy, ale to wciąż jest bardzo długa od od ex USA wciąż jest bardzo długi autobus ma prawie 5m dokładnie 495499 Sławku jak pierwszy raz zobaczyłem bardzo osła EKŁE na zdjęciach na filmach jeszcze jak mogliśmy zobaczyć tego samochodu na na żywo to on mi przypominał hondę opla Insignię z przodem od hondy civic ja, ale on już o tym czy akurat się o EKUZ UE mówi o samochodzie na razie testujemy i jakby dopóki ten samochód nie staną przed moim domem to wrażenie było bardzo silna teraz patrzę na zdjęcia auto stoi pod domem, ale patrzy na zdjęcia nadal przypominam to opla Insignię przodem hondy civic natomiast na szczęście na żywo ten samochód prezentuje się dużo lepiej niż ma niż przypuszczałem, że będzie, bo to jest nowy całkiem ładny całkiem zgrabne jest konsekwencja w robieniu takich mdłych projektów zewnętrznych pozbawionych jakichś krzywizn te są to wygląda jak myśli gan mydło niema co oszukiwać wśród mogły być z tyłu tę z przodu prawdziwa stronę w Tatrach, ale i ten grill szklany też się za bardzo podobne czy to jest pokryty szkłem takie żeberka prawda roli węgla oraz szkłem no tak, ale to tak sprawia wrażenie jakiegoś takiego jakieś zabawki takiej bardziej natomiast słuchaj wiesz co było fajne no z zewnątrz powiedzmy jest akceptowalny bardziej mi się to wszystko podoba niż USA jakoś nie przytłacza rozważa natomiast w zdjęciach nie uważam, że tak okej a gdy wszedłem do środka przynajmniej w tej naszej sztuce, bo mamy sztukę tak jak wspomniałem słabsza Ng też dobre elektryczne AMG, które ma i tak 400 chyba 70 koni i tam jest wnętrze z tym obsługą MEN z nowego mercedesa klasy Aes, a nie ten pamięta faktycznie zawał Hyper Screen, który mieliśmy wykuł się, czyli taki ogromny wyświetlacz ciągnący się od drzwi kierowcy do drzwi pasażera właśnie przykład czający raczej swoją swoim rozmiarem to jest po prostu duży ekran na konsoli środkowej plus oczywiście ciekłokrystaliczne wyszła na rozwój oraz, że coś innego mogę wybrać realizmu gazowy kraju albo długiem ja akurat nasza sztuka jest biedniejsza nie ma pociągu drzwi nie wiem w ogóle czy te pociągi jak funkcjonują one faktycznie wnętrza jest trochę po staremu tak jak w klasie RS, czyli dużym ekranem, ale takim wyraźnie od oddzielone Tesco to jest nie to jest szczerze mówiąc trochę wszystko jednak, że tak, jeżeli chodzi o wnętrza ono jest elegancki ono pachnie nowością ona jest bardzo skomplikowane w obsłudze, dlatego że na kierownicy, czyli to co dla kierowcy najważniejsze znam jak mam takie 2 już nawet nie te tak bary takie wyraźnie oddzielone tylko po prostu takie pole manewrowe, które jest wielkości opuszka mojego małego palca i na tym centymetrze kwadratowym no może to jest może to są 2cm² ma masz i z lewej z prawej strony kierownicy no takie poletko manewrowa do i tam strzałki lewo prawo góra-dół i oka na na 2 cm kwadratowych z lewej z prawej strony kierownicy i to jest bardzo trudne do obsługi, jeżeli ktoś ma duże Błonia nie wiem, jeżeli ktoś inny znak jak to ujmują, ale Dent to jest coś zagram jak możliwość korzystania z tego samochodu po prostu, czego bym nie robił oprócz naciskania okej to i tak i tak żyje po swojemu prawa strona kierownicy jest do obsługi ekranu multimedialnego lewa strona jest do obsługi komputera pokładowego wiesz co też trudne do obsługi dla każdego i to żeśmy zauważyli 1,5 roku temu nawet na statycznej premierze USA, dlatego że te łaziki, które kiedyś były trochę inne zostały zastąpione takimi szlakiem fortepianowym przyciskami w nim pokrytymi to wszystko się ślizga niezależnie od tego czy nasz kciuka pięcio centymetrowego 5 milimetrowego to się po prostu nie nadaje do obsługi co wielokrotnie mówiliśmy to trzeba poprawić coś z tym trzeba zrobić wiadomo, że da się tak takie rzeczy zrobić tylko na razie nie ma nie ma tam chyba pomysł takiego, żeby inwestować to poprawki i też zgadzam się z tobą, że to coś coś tu nie gra, ale w stok spalinowej też nie jest obsługa łatwa przypomniał, że nie jest to jeszcze Tanowo ten nowy pomysł na kierownicę mercedesa obsługę tych przycisków paneli na kierownicy i to jest tak jak wspomniałem o poprawieniu 2 silniki elektryczne łączna moc jeden z przodu drugi 100 łączna moc 476 koni na czas potrzebę osiągnięcia setki 42 sekundy zasięg na silniku elektrycznym 533 km czemu w moim jest 13 zaczęli zamiast 504 zamiast 530 aż 170 na zapas nie ma czemu w moim jest 70%, czyli na 5 cala jest to jakieś 300 coś i to w normie twierdzą dojechał oszczędnie, bo tak to jest jeśli nie ma masz masz całkowitą rację, że coś w ogóle Ross rozbija ten samochód nim jeździłem jakoś między świętami, czyli oczy między świętami nowym rokiem wtedy nie było tych kosmicznych mrozów nie było już śniegu była pogoda morze morze było nawet zimniej niż teraz ten maksymalny zasięg on wynosił niewiele ponad 400, więc tutaj to się teoretyczny ten wg komputera czy to co wskazał właśnie przyjechałem z 400km nie wiem co się dalej działo zobaczymy tutaj aktywny wyczerpie ten zbiornik czy faktycznie będzie to 383, ale raz jeszcze zgłosi takie 380 lokali to za 70 parę procent ładowania baterii, ale to jest 300 chyba 30 ale, ale tak naprawdę to 252 marca pokazuje 2 zasięgi czy 1 prawdopodobnie wtedy, kiedy nie będzie korzystał z ogrzewania klimatyzacji wycieraczek i będzie jechał ultra słabo i czy ultra wolno kontra delikatnie, wykorzystując 100% rekuperacja nawet drugi zasięg jest wtedy, kiedy będzie jechał no tak jak algorytm przewiduje, że będzie jechał, więc mocno Rosję to jest trochę mylące, bo raczej natywna czy, myląc nie wiem, kto jeździ bez klimatyzacji w trybie Eco raz w zimie to już w ogóle to trochę jazdy dalsze Spring chyba by przypominał elektryczną no nie jest to zdziwienie, że te zasięgi są dużo mniejszy niż latem przypomnę, że my żeśmy EKŁE nie mieli latem, więc nie wiemy czy 500 pewnie na dzień to jest do zrobienia skoro tak liczna jest do zrobienia pewnych warunkach cofki czy dobrze ciszę jeździło samochodem wysłał w nie mówi nie powiem, że polubiliśmy się bo to by było za dużo powiedziane, ale chyba porównuje go ciągle do tego USA i może tak powiem dyplomatycznie lepiej mi się jeździło niż kół SM to nie jest zły elektryczną zresztą elektryki właściwie tam, gdzie to jest nie wiem po obok każdy z tych elektryków po prostu ma kosmiczne kosmiczną elastyczność kosmiczne przyśpieszenie, ale on był stabilny dla mnie nie był za miękki co mnie trochę zaskoczyło, bo wydawał się rzekło jest może celowo był trochę bardziej miękkiej komfortowej no rewelacja nie było audi mi się lepiej jeździło tylko wiesz to audi e-tron GT to celowo był taki usportowione twardy, ale marszałek nie wiesz to jest celowo zobowiązane samo aktywa w miesiącach jeżeli, jeżeli te literki AMG weźmiemy pod uwagę to rzeczywiście on był trochę rozlał złe w sensie prowadzenia w mógł być bardziej zwarty mogły być otwarte 3 mógłby być bardziej usportowiony tutaj to ja powiem natomiast no no no nie natomiast gdyby to wieś, gdyby nie było tych literek to bym zaakceptował toaletami faktycznie ma rację oczekiwania rosną powinno być może trochę tak jak audi e-tron GT albo BMW 4 znaczy dla mnie były wójt teraz udział w Samarze elektryczna mieliśmy jakąś taką wersję z literką ME i to był obok obłęd czapki normie było szybkie sportowe auto to był pierwszy sportowy elektryczny samochód, który dawał radę i nie zabiją masą nadmiarem masy przyjemności prowadzenia aut może rzeczywiście jest ciężki teren ten i zaczęli, ale mimo wszystko tego nauczył jeść, ale i tron GT jest na drugim miejscu tak naprawdę dacie tej bramce po piętach na temat tego mercedesa nie ma w tym zestawieniu jest po prostu Kluskę nie ma w nim nic sportowego przy pies nawet jak zestrojenie tego samochodu to w jaki sposób działają hamulce, które działają gorzej niż w volkswagenie ID 3 na początku gdzie, jakby ta siła hamowania, które musisz użyczone po pierwsze, zmienna, czyli naciska pedał hamulca w zależności od tego nie wiem jak tam jechać tak jest akumulator naładowany jak jest tryb jazdy to się to zmienia w 2, że też w zależności od rekuperacji pedał gazu jest wyciskany, żeby jeździć oszczędniej ten samochód, jakby tego sportowego genu, a znowu w tym trybie sport plus urywa głowę tak, bo Siarki potwornie, bo to jest jednak nie podał, że nie ma róży nie ma Unia ma mieć w ogóle nie ma tego co kupować jedne w takim w takim razie skoro to jest nie słowa woła jest szybki, ale tylko, jeżeli chodzi o bezmyślne przyspieszanie dlatego cieszy zagrali także zadania jeździć tak tak tak masz rację, że to co znaczy to literki ringiem tutaj też zaburzają percepcję tego samochodu, czyli od weszła ocenę bardziej, ale po czasie będziemy mieli możliwość porównania już chyba na początku lutego będziemy mieli w warstwie taką, która ma być normalna, czyli nie będzie miała literek AMG bardzo jestem ciekawy z napędem chyba tylko nacją, bo to należy sam prosił, aby to może być dobrą to właśnie to może być lepsze auto niż dałem je przy okazji mniej pieniędzy wydasz akumulator ma też pojemność 90 albo 100 kilowatogodzin z tego co pamiętam zasięg teoretyczny ma być też nie nie nie 460 tylko około 550, więc może to będzie lepsze auto niż to i oby tak było Wierzba, bo te to jak najmniej to faktycznie benzynowy AMG to rzadko kiedy byłem rozczarowany nikłym kapitałem w Elektryku to tak jeszcze raz jeszcze 1 uwaga w tym samochodzie głośno w śmieszna sprawa, jakie sobie i delikatnie otworzy okno szyba w sensie opuszcza tak na jakieś 8cm to słychać dudnienie powietrza to naprawdę bardzo rzadko zdarza jak pozamykał wszystko to teoretycznie faktycznie jesteśmy odcięci w takiej kapsule, jakby było troszeczkę inne ciśnienie natomiast wtedy bardzo słychać oponę bardzo słychać pracę zawieszenia słychać mam wrażenie te silniki czy generalnie fajnie by było, gdyby to było zagłuszone silnikiem spalinowym natomiast tutaj coś nie tak, bo wszystkie te dźwięki są bardzo wyraźny i one nie są fajne i one nie są, więc bądź maszyny spalinowe to po prostu ten dźwięk jest jakby jednolity w zależności od tego jak nacisk aż na pedał gazu to się zmienia natomiast to jest jakiś tam szum, do którego jesteś przyzwyczajony tutaj nie ma szumu, ale są różne dźwięki, które pojawiają się w różnych sytuacjach w zależności od tego czy na jej szkołę na liście czy znajdziesz na gałązkę znajdzie jakieś łączenie dróg na autostradzie oczywiście jest Super cicho płynnie natomiast w takich normalnych warunkach drogowych to nie jest fajne auto rozczarowany jestem potwornie ja potwornie nie, bo jakoś bowiem, że tak, bo miały niższe oczekiwania takie miał niższe oczekiwania szczególnie parkuje się to prawda i natomiast na trochę poprawiło humory elektryczne może nie ten pierwszy cel, który był zrobiony na spalinowe Platformie np. koła jest najbardziej udany Kuba jesteś jakiś taki trochę poniżej średniej mówi elektryka leków może jest niezłym minivanem chyba tak go pamiętam, ale zasięg ma kolejny wielki zastanowił się czy jeszcze coś Mercedes zrobił czym jeździliśmy tutaj faktycznie takiego rodzynka w tej całej ofercie to tak ze świecą szukać trochę elektrycznych modeli myśleć nad tym zastanawiać sław dzisiaj musimy kończyć, a mówiliśmy o mercedesie QE, czyli akurat bardziej szambie takt teoretycznie usportowione po słabszym, ale aż 476 koni napęd na obie osie Sławek Paruszewski Jacek Balkan jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 40% zniżką! Dobrego słuchania w 2023!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA