REKLAMA

"Dziś ziścił się koszmar wszystkich kobiet". Bez odpowiednich konsekwencji za molestowanie w Bolcie

TOK360
Data emisji:
2023-01-23 18:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
08:20 min.
Udostępnij:

Aleksandra Gajewska mówi, że jesteśmy nieskuteczni w walce z molestowaniem i innymi przestępstwami w przewozach osób i taksówkach. 'Zmian w prawie „ani widu ani słychu”'

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
TOK 360, a gościnią TOK 360 jest Aleksandra Gajewska posłanka wiceprzewodnicząca Platformy na Mazowszu dobry wieczór dobry wieczór Matsa nie całowanie nastolatki wyborcze nie jest czynnością seksualną tak uznała prokuratura zawały zaproponowała inną kwalifikację naruszenie nietykalności cielesnej opisuje Piotr Żytnicki wyborczej po raz kolejny słyszymy o incydentach w wyborczej mam wrażenie, że to słowo Bolt już wyszukiwarka jest wysoko firma z takimi incydentami walczy i Rozwiń » słusznie walczy też z kryzysem wizerunkowym pani swego czasu sięgnęła po zdane po statystyki jest kwestia Bolta przewozów osób czy jeszcze szersza, a można było właściwie wrócić do całej genezę w tego problemu, czyli i nieskutecznego prawa, które obowiązuje w Polsce i zgodnie z tym z tymi przepisami które, które dzisiaj mamy każdy kierowca, który właśnie korzysta z oprogramowania Bolta Ubera w finał jest traktowany jako kierowca taksówki i dzisiaj wszyscy kierowcy niezależnie od tego czy zdali egzamin mecz nie zdali egzaminów, a właśnie korzystają z tego typu aplikacji są na równi traktowani w sprawie jednak nie nie ma takich samych wymagań które, które są wobec nich stosowanie takie firmy jak te, które właśnie ja wymieniłam pan wskazał no mają ogromne problemy nie powiedziałbym, że to są tylko wizerunkowe problemy to są konkretne problemy, których nie są w stanie zapewnić bezpieczeństwa pasażerom pasażerką przede wszystkim, o które korzystają z usług samochodu już, które które, które oni mają w swojej Flocie i to podstawowy problem, ponieważ se ne z danych, które udało mi się pozyskać m.in. miasta stołecznego Warszawy wynika, że z zeszłym roku przeprowadzono ponad 1000 kontroli samochodu właśnie zamawianych na aplikacjach i blisko 30% kierowców są rażąco naruszało przepisy prawa są oni pod wpływem narkotyków i innych środków odurzających są oni osobami, które były karane w innych państwach są to osoby, które nie mają prawa jazdy, która obowiązuje w Polsce mają w ogóle fałszywe dokumenty niż nie będę mówiła o stanie samochodu w braku oznakowań mogłoby tak długo mnożyć wszystkie rzeczy, które składają się na to, że dzisiaj w ogóle nie ma takiego systemu, który zapewnia nam bezpieczne problemem jest brak odpowiednich przepisów czy brak ich egzekwowania, bo wyobrażam sobie, że jeżeli chodzi o ważne prawo jazdy w Polsce to jest prosta kwestia nie trzeba regulować zawodu ja ja uważam, że to są 3 rzeczy, które tutaj nas zawodzą przede wszystkim właśnie nieskuteczne prawo, które nie określa, jakie są wymogi już na poziomie weryfikacji kierowców, który świat, którzy świadczą usługi przewozowe taksówkarskie po drugie mamy kwestię egzekucji tego tych tych wszystkich przepisów, które obowiązują na trzecie to się wymiar sprawiedliwości, bo ta sytuacja, z którą mamy dzisiaj do czynienia, a w, której prokuratura zleca na piśmie policji, żeby zmieniła kwalifikację czynu z NATO, żeby to po prostu sprawca miał łagodniejszą karę to jest jawne chronienie przemoc owca, a nie ofiary przemocy ja nie zgadzam się na to, że państwo w ten sposób funkcjonowało nie trafia też brakuje wytycznych dla prokuratur np. w tym konkretnym przypadku tak tak tu jest tu jest tu jest to co ja zauważam przede wszystkim uważam, że powinny zostać wyciągnięte konsekwencje personalne w Poznaniu i powinien ktoś zrewidować to w jaki sposób prokuratura działała w tym konkretnym przypadku, a po drugie, że, jeżeli wiemy, że skala tych przestępstw kraju jest tak wysoka to już dawno minister Ziobro prokurator generalny powinien wydać wytyczne dla prokuratur skaże cały kraju, żeby wiedzieli w jaki sposób kwalifikować czyny nie tylko przypomnę, że na samym początku mieliśmy taki problem, że nie były stosowane wobec tych osób areszty i one bardzo często uciekały z kraju, zanim funkcjonariusze policji zatrzymywali ich, więc w tej chwili mamy i dalszy ciąg tego problemu i potem pokazano jak bardzo nieskuteczni jesteśmy w walce z tymi przestępstwa, ale rozwiązywać, ale druga rzecz to jest kwestia zmian wprawie, które jednak będą kwestie przewozów osób taksówek weryfikacji regulować oczywiście, że tak ja apelowała już kilkakrotnie do ministerstwa infrastruktury do ministerstwa cyfryzacji o to, aby wypracowali na podstawie tych wszystkich wytycznych które, którą żeśmy pracowali razem z organizacjami pozarządowymi razem z miastami, które borykają się z tymi problemami razem z nawet z korporacjami taksówkarskim i ze związkami zawodowymi przedstawiliśmy szereg rozwiązań, które powinny zostać wprowadzony napęd społeczeństwo pasażerek i pasażerów poprawić weryfikacja kierowcy przed rozpoczęciem współpracy bezpośrednia pośrednika nie poprzez zalogowanie się w sieci podanie byle jakiego dokumentu, który potem okazuje się być fałszywe, a weryfikacja na żądanie w czasie rzeczywistym przez posła przesłanie zdjęcia nałożenie na pośrednika właściciela aplikacja odpowiedzialności karnej za brak lub złą weryfikację kierowcy dzisiaj 0, bo dzisiaj tylko kierowcę ponoszą konsekwencje takie firmy jak Bolt Uber czy FreeNow nie ponoszą żadnych nie ma wymogu weryfikacji kierowców poprzez konsulat kraju, z którego pochodzą wystarczy mieć zaświadczenie o niekaralności w Polsce przebywa tutaj dosłownie krótko, żeby takie takie dokumenty pozyskać niema centralnego rejestru czy kierowców, o co upominają się miasta nie są prowadzone badania psychologiczne dla wszystkich kierowców nie są weryfikowane licencje kierowców nie nie ma konieczności okazywania tych licencji przed rozpoczęciem przejazdów nie ma elektronicznej krajowej licencji Taxi, a nie ma dokumentów o niekaralności z kraju pochodzenia piątek znowu mogła mną absolutnie przeraża mnie na niego, że tej wyliczanki, którą pani przed chwilą przedstawiła na antenie i olsztyński koniec nie domyślałem się te apele, o których pani mówiony spotkały jakimkolwiek odzewem na Berdyczów, a jest także na pewno udało nam się wypracować taki taki konsensus ponad podziałami, że te przepisy już w ogóle bardzo poważna sprawa, że to proceder, który przeraża swoją skalą i że trzeba natychmiast działać ja oczywiście mam deklarację ze wszystkich środowisk politycznych, że będą popierać rozwiązania tylko my wciąż nie mamy rozwiązań, które mogliśmy popierać, ponieważ pod koniec zeszłego roku minister Cieszyński wyszedł i zapowiedział, że takie zmiany zostaną w systemie prawnym wprowadzonej ani widu ani słychu nawet tych wytycznych nie znamy, które miałyby obowiązywać, więc ja wysłałam na początku tego roku kolejne pisma do obydwu ministerstw zarówno infrastruktura i cyfryzacji w tym upominam się od zmiany prawnej dopytuje, czego one konkretnie miałyby dotyczyć, żebyśmy mogli zacząć konkretne prawa konkretną pracę w tym temacie wnioskowała też do przewodniczącego Komisji Infrastruktury szkolenie odbyło się posiedzenie komisji, gdzie żeśmy rozpatrywali te wszystkie te wszystkie wnioski i problemy dotyczące tych przestępstw, ale powiem państwu jedno to co dzisiaj wydarzyło się to jest takim co takie wszystkie koszmary, które mają kobiety to dzisiaj stały się rzeczywistością, bo dzisiaj państwo postanowiło chronić sprawcę, a nie ofiary przemocy i ocena rodzaje przerażająca posłanka wiceprzewodnicząca Platformy na Mazowszu bardzo dziękuję za chwilę dr Piotr Kładoczny z Helsińskiej fundacji praw człowieka o tym co może, czego nie może policja nas legitymuje Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: TOK360

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Więcej niż na antenie! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj i słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA