REKLAMA

Baterie ze stałym elektrolitem oraz elektryfikacja motoryzacji w Holandii

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2023-01-25 19:40
Czas trwania:
13:43 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan mikrofonach jak co dzień dobry wieczór środa staramy się spojrzeć w przyszłość motoryzacji co jest ostatnio dość trudna i czasem niezręczna, ale myślę, że dziś jakoś się uda od czego zaczniemy, bo domyślam się, że szczekać wiesz co mam coś bardzo dziwnego i tak zupełnie przypadkowo ta informacja spadła kiedyś na lotniskach jeszcze przed pandemią bywały złożone gazety gdzieś Rozwiń » tam to był jakiś tam International zawsze bierze wszystkie wspomnienia biorę pyta języki, które znam zgadzać się nie uczy nowych języków, więc angielski jako tako, więc czytałem sobie angielski albo brałem ze sobą były USA Today, który w kwestii oprócz lotnisk to nigdzie nie widziałem nie czytałem nie wiem czy w Polsce jest w Empiku nawet no i okazuje się wiesz wraca przeszłość na stronie USA Today mają stronę internetową tak mają znalazłem ciekawą informację przynajmniej tak uważam, bo cóż wszędzie na świecie to jest dobrze, że planuje się ograniczyć emisję dwutlenku węgla planuje ograniczyć emisję szkodliwych zanieczyszczeń, czyli coś co generuje przemysł dostrzegł generują samochody również krowy i mnóstwo jest wrażliwych jak krowy są ograniczone, ale dobrze ja mówię, że to są ważne lub wegetarian i moja wieś generalnie niestety przy nim tak nam się wydaje, że może jest inaczej, ale niestety to już nie jest temat naszej audycji konsumpcji mięsa rośnie dzięki takim krajom jak Indie Chiny, gdzie tam jest to jest prestiżowa sprawa pójdzie do McDonald sale to jest temat na inną audycję słuchaj no ale generalnie jest tak w Europie plan jest taki zakaz sprzedaży nowych aut elektrycznych od roku 2035 znikają przyniosła wołowego no tak chcielibyśmy od roku 2035 stany Zjednoczone Japonia planują osiągnąć neutralną emisyjność do roku 2050 nawet w Chinach też przecież są różne plany ograniczenia emisji, ale okazuje się jest parę osób w stan jajo Ming, którym to zupełnie nie podobał nie lubią samochodów elektrycznych i oni złożyli w Senacie projekt ustawy co prawda dotyczący tylko swojego stanu to są senatorzy republikańscy i jej celem tej ustawy ma być stopniowe zakazanie sprzedaży nowych samochodów elektrycznych z datą graniczną w roku 2035 oferowania odchylenie to jest Rolling tylko aut spalinowych, ponieważ przemysł gazowy naftowy to jest bardzo cenione generalnie mnóstwo stanowisk trasy to jest prawda są tacy ludzie, którzy po prostu nie dość, że im się nie podobają elektryki no to jeszcze chcą, żeby ich nie sprzedawano no, więc to jest może ciekawostka tylko, ale to świadczy o tym, że wiesz ten taki Penty elektryfikacji na to też ma wielu przeciwników pęd ku elektryfikacji ma wielu przeciwników mnóstwo osób w ogóle nie ma zamiaru kupować samochodów elektrycznych z wielu powodów my zauważ jak mamy jak dużo my testujemy samochodów elektrycznych, a ile w Polsce sprzedawanych procent nowych samochodów elektrycznych ostatnio mówiliśmy trochę ponad 2%, czyli co czterdziesty co pięćdziesiąty to jest nowa technologia to jest fajne to są fajne samochody są nowe modele to jest bardzo ciekawe natomiast wciąż to jest bardzo mało w Polsce samochodów elektrycznych aut siebie co swoje już ja jeszcze tak miło, ale majowa no ja myślę, że ja jestem w stanie jestem z chce sobie w stanie wyobrazić, jakiego powodu na czym może inaczej jest skrajnie ba skrajności i tej skłonności do bycia na obfitą to nie są dobre rzeczy one strasznie wkurzają, a i ja myślę, że jest naprawdę sporo osób, które są po prostu nawiedzona, jeżeli chodzi np. samochody elektryczne również u nas w Polsce czy Niewiem czy gdzieś poczytał sobie czy w robiły sobie własne zdanie na temat zresztą na temat pewnie wszystkiego to jest jakby taka myśl, że skłonność do pewnych rzeczy na generalnie pierwszy cała masa nad morze nie cała masa, ale te osoby te są bardzo głośno, czyli np. spędzają pół dnia gdzieś na forach internetowych przekrzykując wszystkich dookoła na nie wdając się jakieś niepotrzebne dyskusje fanów itd. więc jak masz do czynienia z krzyk oczami, którzy w, których świeciło, że samochody elektryczne bez nich absolutnie zginiemy nano oni teraz nawracają wszystkich albo, ale wierzę, że starają się skłonić do zmiany myślenia, ale wiesz to jest wkurzające pojąć, że niektórzy niektórzy po prostu sobie z takich osób no bo ale wiesz ja jako kraj nie miał broni, bo ja też szaleńców albo takich nawróconych nie broni, ale wiesz z drugiej strony jest też taka grupa, którzy chcą nawracać innych, żeby nie jedli mięsa i wieś i jest mniejszość są bardzo głośni i ja akurat z metą w audycji mówimy nota aktor tak jest akurat już żadna tajemnica praktycznie nie jesz mięsa ja też prawie generale no ale praktycznie tylko piętnowanie siano by miasto na bieżąco będzie w wegetarian czy, ale ma rację nasza trochę tak to jest jakaś tam masz rację jest nawet taka na taka historyjka podobno jak poznasz kogoś tak po prostu po poznają jakąś nową osoba, jeżeli w ciągu 15 minut od momentu, kiedy osoba poznałeś nie dowie się od niej, że jest wegetarianinem to znaczy, że nie jest happy no dziś, czyli tak to jest to jest zawsze grupa hałaśliwa, a ja myślę, że wszyscy tak samo jest elektryfikacja dobrze, ale miała coś jeszcze oprócz tego mają Holandia Adam Walas staniemy się słuchać to jest drugi to jest drugi po Norwegii najbardziej zelektryfikowane kraj, jeżeli chodzi Europa no mniej niż Norwegia harcerz ale, ale nawet nie wiem czy wcześniej zaczęli dlatego, że to właśnie w Holandii najlepiej sprzedawały się i wyłącznie chyba sprzedawały się tam takie samochody jak opel Ampera to jeździło tam na taryfach właśnie w Holandii jako pierwszy jednym z pierwszych europejskich krajów pojawiło się Tesla IS na taryfach jak pamięć zarówno sam zaliczam samo liście jest co do pewnego czasu, choć są chyba pierwszy raz Tesla jechała jako pasażer taksówki właśnie wiesz, że rozwiązaniem w parę razy były prezentacje samochodów elektrycznych najpierw Holandia nie np. w Norwegii, ale wiesz co też kiedyś było w Niemczech falami struktura też bank największa gęstość ładowarek na powierzchnię czy na liczbę mieszkańców również była w Holandii przez wiele lat nie wiem czy w tej chwili Norwegia nie prześcignęły, a co oni mają teraz 100 000 ładu, ale chodzą już 500 000, a chcą mieć 500 000 ładowarek do samochodów elektrycznych w ciągu najbliższych kilku lat i też chcą elektryfikacja, acz flotę samochodów dostawczych ciężarowych i oni są to naprawdę bardzo zaangażowani mają ogromne plany i tam słuchaj co 30 samochód, jeżeli dobrze pamiętam poruszający się po holenderskich drogach samochód elektryczny jest całkiem zły wynik 1230 to jest dopiero ten, który jak jest sprzedawane co czterdziesty tamtych samochodów jest już naprawdę dużo i jest tylko 1 mały problem to znaczy ich mniejszy ich mniejsza Stowarzyszenie producentów samochodów zaalarmowało przy pomocy prasy społeczeństwu, że tak dalej pójdzie tak będziemy kupować samochody elektryczne to zaraz będziemy mieli czy ładować, dlatego że sieć energetyczna jest kompletnie niedostosowana do tego jak ogromny sposób rośnie zapotrzebowanie na prąd właśnie ze względu na samochody elektryczne w Amsterdamie w niektórych miejscach, gdzie były szybkie ładowarki to mocny szybkich ładowarek właśnie ze względu na to, żeby nie przeciążać sieci została ograniczona i to panuje się, że w ciągu najbliższych 2 lat mogą być takie dzielnica w dużych miast tak długo nie będzie można ładować samochodów elektrycznych po prostu sieci przesyłowe są, jakby wystarczająco mocno, żeby to, żeby zostało, więc wjazd jest teraz ta druga strona medalu, o której mam wrażenie bardzo często po prostu nie pamiętam tak szef fajne są samochody na prąd, jeżeli ktoś ma gdzie ładować ktoś ma fotowoltaika to jest ekstra grać jak ktoś ma równomierny tryb życia w odróżnieniu od mojego ja np. potrafi zrobić wyjść rano zrobić 300 km wrócić do domu zimą elektryk niestety się nie nadaje no nie dawali oczywiście, że tak jest to prawda tylko technologia mam nadzieję, że pomoże, bo ja mam tutaj o nowej technologii która, która być może za dwa-trzy lata wreszcie wejdzie do jakich produkcji masowej przy nieraz mówiliśmy o akumulatorach o tym, że one są wciąż drogie to znaczy kilowatogodzina takiej pojemności akumulatora cena spadała jest nadal ponad 100USD za kilowatogodzina, ale spadek już zahamował być może będzie na wzrost natomiast co co jest światełkiem w tunelu są akumulatory zostały elektrolity my, dlaczego to jest światełko tunelu i dlaczego tak wolno idzie ich wprowadzanie do produkcji seryjnej dlatego żonę są teoretycznie dużo lepszy od zwykłych akumulatorów przede wszystkim gęstość akumulatorów 2× wyższa niż zwykłych naszych lita Vojo nowy krótszy czas ładowania mniejsza ilość wydzielanego ciepła niższe koszty produkcji same plusy i w związku z tym, że są same plusy to, żeby jak osiągnąć produkcji seryjnej jeszcze potrzeba pewnie dwa-trzy lata wiele firm zapowiada, że to już wkrótce będzie mam takie 2 informacje które, które jak potwierdzają to, że trochę przyspieszamy 2 firmy są znane Quantum Skype i Solid Power, które się od lat za media również chiński jak znam życie, a wierzy nawet nie wiem, kto jest tam jak tam jest kapitał, bo nie wchodziłem w ten tez tę strukturę giełdową natomiast no oni nieraz już mówiliśmy i cóż ktoś zainteresował poważnie chociażby BMW ma zamiar ze strony wyprodukować, ale słuchaj własną fabrykę te firmy współpracują natomiast byłem chcą po prostu wyprodukować własną fabrykę, w których te kompilatory będą produkowane nie tylko pobierać je z firmy Solid z tej no i czy tutaj jest potwierdzane przez członka zarządu grupy BMW to jest ważne natomiast jeszcze druga ta firma jest układ Tuska i pisarz dostarczyła ostatnio próbki kilku firmom branży motoryzacyjnej patrzy patrzy jakoś bardzo nie widzę, które to firmy, ale podejrzewam, że tak jak mówił, że wszyscy się zaiste, zainteresowali już widzę, że o rozwagę era niechęć może godzili w takim razie oni chyba mają swoje volkswageny końcem volkswagena, czyli te baterie prawdopodobnie trafią najpierw do samochodów Porsche no, więc zobaczymy dużo o tym się mówi mam nadzieję, że za dwa-trzy lata trochę inaczej będziemy już rozmawiać o samochodach elektrycznych, jeżeli akumulatory będą tańsze zasięgi większe ładowanie jeszcze krótszy, ale to, ale to czesnego widzisz, ale to Szatan jest fajna kilka pytań jest jeszcze jedno bardzo ważne czy sieci energetyczne w całym kraju to nie jest coś co może zmienić nie jest stawiana zmienisz z dnia na dzień wydajności polskich elektrowni, ale jest jeszcze 1 ważna rzecz w tym wszystkim my mam wrażenie błądzimy tak jak żeśmy pobłądzili 101215 lat temu z tym, żeby kupować diesla i żeby promować diesle jako rozwiązanie ekologiczne przypomnę, że tak było w Europie, że diesel był samochodem ekologicznym właśnie ze względu na emisję co 2 w takim kraju jak Polska średnia emisja co 2 na każdy przejechany kilometr, jeżeli ładujemy, jeżeli ładujemy samochód prądem to jest 170g na każdy przejechany kilometr to nie jest Moto nie są moje wyliczenia są dane naukowców 170 g km tak, ale wiesz to Polsce trzeba znaleźć plusy w Polsce, bo Zobacz fajnie jeździ samochód jest Cichy dobrze się jeździ też, bo samochód ma nie emituje w miastach już dwutlenku ważne 2 strony co mam i koszt uważa daj Bóg nie pojawi, ale to w ogóle wszystko to przecież nie mówię, że tutaj są same plusy, bo przy dyskutowaliśmy dzisiaj, że jest minusów jest mnóstwo, że to jeszcze wiele lat potrwa, ale elektryfikacja jest faktem ona będzie następować, byleby była robiona z głową z sensem i mam nadzieję, że już za za parę lat to już nie będzie tylu przeciwników tej elektryfikacji co teraz, ale tu chodzi o przeciwników Sławku nie stawiamy tego wszystkiego tak nazwać zwolennicy przeciwnicy tylko to są wiosna na samym początku określiliśmy nazwaliśmy jakieś takie grupy, które są strasznie hałaśliwe krzykliwe to tak jak wegetarianie w ciągu pierwszych 15 minut natomiast już nie chodzi o to chodzi też dostępność kasy, ale to wciąż się zgodzić 50 000zł za coś co się nadaje wieś i też, że praktycznością ja bym nigdy nie kupił elektryka nawet by mnie że, gdyby ktoś mi dało, gdybyśmy dał go w prezencie, bo nie miałbym go gdzie ładować w promieniu paru kilometrów i to jest podstawowa rzecz, która mnie w tej chwili irytuje no i w musimy się kiedyś to dłużej pokucie każdy głos pół godziny dobrze ma dzisiaj kończymy Sławek Paruszewski Jacek Balkan bardzo dziękujemy zapraszamy już jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Więcej niż na antenie! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj i słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA