magazyn filmowy dzień dobry raz jeszcze w nim łączymy się teraz zapowiadanym gościem z reżyserem Damianem kocurem część zamianie dzień dobre też dobre rozmawialiśmy kilka miesięcy temu, gdy jechałeś na festiwale do Wenecji tam właśnie miał premierę twój pełnometrażowy debiut fabularny, czyli lepiej sól naj teraz tak by pomyślał, że już wiesz doskonale, że ta historia, którą nam opowiedziały się trafiła do widzów to z 1 strony nagrody nagroda specjalna jury
Rozwiń »
właśnie w Wenecji, ale później kolejne nagrody nagrody na festiwalu filmowym w Gdyni, ale to również ciepły bardzo licencję od widzów, którzy mieli okazję ten film zobaczyć na tego weekendu film możemy oglądać w kinach w całej Polsce tak się zastanawiałam czy w ogóle miały czas, żeby jakoś na chwilę się w ogóle zatrzymać pomyśleć co się wydarzyło jak te jak wydarzenia zmieniły no miałam możliwe przede wszystkim porozmawiania z ludźmi, bo mieliśmy wiele pokazów przedpremierowych tego filmu wielka na festiwalach plastyka 2 tygodnie na to była tak jest dla mnie to była taka podróż po Polsce różne miasta i która zresztą w myśl nie kończy się jeszcze będzie trwała przez kolejne kilka dni i to na pewno Super cena jeśli można tak dużą ilością ludzi tak różnych my z o tak różnych doświadczeniach wieku kultura rozmawiać o 1 filmie, a okazuje się bardzo podobny sposób, pozyskując dla mnie to, że ten film, dlatego że takim w sumie rocka konsul mam taki bardzo lokalny wydawałoby się lokalnych problemach lokalnej społeczności małomiasteczkowej no rzeczywistość jakoś tak bardzo dobrze przeniosło dostaje feedback od ludzi a, że to jest ich miasto, że to są ich kumple są ludzie np. takich jak Chile, bo wielka Brytania itd. więc zostaw tak bardzo skaczą i dobrze, gdyby właśnie, bo w glebie soli opowiadasz o Tymoteusz studencie warszawskiej Akademii muzycznej, który wraca na wakacje do swej rodzinnej miejscowości do małego miasteczka na prowincji no i właśnie też sobie tak myślałam o tym, że ta taka z pozoru prosta historia poruszyła bardzo wiele emocji i okazało się, że takiego rozdarcia nie wiem czy mogę tak nazwać doświadczają właśnie setki tysięcy ludzi, którzy musieli z małych miejscowości wyjechać musieli chcieli małych miejscowości wyjechać wyjechali z nich no, zanim sobie pieli przeszłość z teraźniejszością przyszłością no to musieli dużo rzeczy sobie w głowie inne pół wkładać spodziewały się właśnie tego że, że te twoje może też gdzieś doświadczenia to, o czym też opowiadać będą tak bardzo sezonowa, acz no nie spodziewałem się, że tak bardzo przy czym ja myślę, że to nie jest historia tylko o powrocie tez historia o powrocie do pewnej do tego poza określone w warunkach ja mam jak prawdę historia, a ja ja wprowadzę ten powrót żeby, żeby trochę, żebyśmy mogli trochę się zidentyfikować tym obserwatora tynkiem dzięki tym bohaterem filmu, który w, jaki sposób na obserwuje przez jakiś czas coś idzie przez niego, jakby do chodzimy w ten świat on z 1 strony próbuje w moich oczach pokazać znajomym, że nic nie zmieniło z drugiej strony rasistowskie żarty np. nie śmieszą, ale też przeciwko nim jakoś mocno nie nie protestuje to jest jakiś jakiś moment no właśnie przejścia lepienia się na nowo trochę stania po 2 nogami podróż 2 stronach mostu dziękujemy, że przede wszystkim trochę dlatego boli rośnie, bo znosi, bo reakcja tego środowiska, który musi przez jakiś zbyć nasze boje przeciwstawić tezy główny powód, a tego sumienie ja w ogóle na przemocy taką do teraz przede wszystkim dla firm przemocy temat jest świadkiem, więc to jest przede wszystkim od myślę, że to jest takim takim braku reakcji, które też możemy przejrzeć bo, bo wydaje się, że z wielu bardzo wielu z nas miał doświadczenie i sytuacji przemocy choćby chodzi w takich miejscach publicznych środków transportu itd. wielu z nas może sobie uczciwie dzielić, a na nas na to pytanie czy pomogło, twierdząc że Rze, że tak zredagowany że, a w no, więc taki plan odzieży, że to są poważne pytania z daleka widok takiej prowincji takiego blokowiska wydaje się brzydki nagle pokazuje też inne kolory właśnie pokazuje to, że przemoc rodzi się z czegoś także przemoc rodzi się przemocy pogarda rodzi się z pogardy ta agresja rodzi się ze ze strachu rozumiem, że to finansowanie również gdzieś było dla ciebie dla ciebie ważne i uczenia przede wszystkim znaczy to jest życie tym, którzy siedzieli na prowincję, bo chciał zredukować świat dla świata, które znam bardziej świat wielkomiejski, bo i dziękuję tak jak wspomniałem dziś tam zaciągam swojej historii, więc swoje doświadczenie w usta doświadczenie w głąb chłopak jak z małego miasteczka natomiast nie uważam, że to jest, że ta pogarda przemoc agresja zarezerwowana do blokowisk małe miasta lata oczywiście, że tak, a ma mało tego uważam, że ostatnio, jakby docierają do nas sygnały, że nas jak się okazuje jak domeną środowisk akademickich przykład to no to będą w szkołach filmowych w trakcie taka potrzeba w tym, abyśmy podgryza teraz rozmawiać panią też to najpierw właśnie, które zresztą zagrał w tym filmie scena z kebabem w zabawie chodzi z jedną z bohaterów, a robi chaos zrobi dokładnie to samo teraz i jak ja myślę, że ja myślę, że w ogóle jak wspomniała o tym, że ten film, w którym pokazuje blokowiska pokazowych i kolorach od Boya uznałem, że za jego zastosowany jakiś takich stereotypowych rolach tak jest typowego wizualnego podejścia do przedstawienia, jakby blokowisk, gdzie pewność szarobure gości, a chropowatości czy różnych bardzo trudnego jest wy po prostu bym nie sposób jak ja już nie ważne miejsca są złe do życia pierwszy w takim miejscu wychowałem im się bardzo dobrze żyło i bardzo wiele osób, które ogląda film w ostatnią, a świat na ciekawą rozmowę z 70 ponad letnią panią, którym działa pan wiem, że to tylko była pani właśnie chyba zginęły, w którego udział wykonujemy to dziwnie zabrzmi, bo ci chłopcy mają za uszami tak dalej są nowymi czasami fajnie, ale ja jakoś tak pomyślał sobie szyku co mogą to my tak posiedzieć z nimi nastąpiły na tej ławce przez chwilę ja i a więc myślę sobie, że ja po prostu też co udało się zrobić taki film jak w przerwie starałem się robić takich które, jakby nie ocenia tych ludzi, bo ja, bo ja jestem z jakiego świata jest też pochodzenie jest dokładnie by to są cytaty z mojego z mojego z mojego życia, a przed już 12 lat śnię tak ten tt to właśnie w jaki sposób rodzą się te zachowania te emocje to jest dla mnie bardzo ważne to w jaki sposób pokazałeś nie będziemy państwo tutaj opowiadać konkretnych scen, ale jest tam również piękna scena na na balkonie rozmowy to jest np. taka scena która, która została bardzo mocna w głowie, która odwraca trochę optykę odwraca nasze zdanie nasze opinie dostał senator absolutnie nie została zaplanowana naprawdę w sensie scenariuszowe i ja tu się wydarzyło po prostu Goplania i bardzo wielu starszych dożyło tego rodzaju plany uważam, że w tekście nie da się wszystkiego zaplanować trzeba być nokauty należy zakładać, że się jest demiurgiem jeszcze potrafić wszystko, żeby z Poznania wszystko opowiedzieć za za ten świat, który tak naprawdę opowiada i a do naszego morza przypadkiem mieliśmy poczucie, że owa mocna myślę też bardzo dużo starali się powieści kosztownego montażu tego filmu dlatego żona ona nam ona była jednak od o tym inne nieobecnym bohaterze gdzieś nagle przenosimy tam on teraz uważność na kogoś, kto jest w ogóle z tej paczki co prawda, ale epizodem do tej pory a, ale to co się wydarzyło spowodował, że uznaliśmy, że stosunki Lach mocne, że musimy znaleźć to miejsce dziś montaży, bo to oczywiście scena działa ale, ale coś z tym nie planowane są scenami, które dziś mogą nam rozrostowi dramaturgii fizycznie zdanie to była ciekawa w ogóle dotyczy to doświadczenia w panu na to żadnego filmu niestety podobnie jak podobnej zasadzie krótkiej tam na herby wóz takich takich metod nie proponują nieskomplikowane, bo to tutaj na straży jest stołówki sprawdzić i to i to szybciej się weryfikuje natomiast wyklucza drugiego filmu to jest jak bardzo skomplikowany proces się okazuje, że to zgłosić do jak działa, więc dużo z tych scen, które można zobaczyć filmy są kwestią jakieś improwizacje i obserwacji rzeczy zaplanowanych już wydaje, że na tym polega być może siła tego filmu i nie wstydzę się tego nie wiem, jakby czy 3 dni temu, owszem, wywiad z moim zmiana z ulubionych reżyserów rumuńskim czy w ogóle jestem dumny z rysopisu Puiu i dziękuję powiedział były powiedział, że najprawdopodobniej to najlepszy stan jego filmach to są te, na których nie miał, które nie są jego terminu kontroli, a który dał się wypowiedzieć, jakby z rzeczywistości ich sposób ludziom, który zaprasza do filmu dla dzieci to był ktoś zawodowi jak my takie poczucie, że te niektóre rzeczy sam nas w tej chwili zachowanie wychodziły, jakby pod jego znakiem pióra tylko są efektem pewnej metody, którą stosuje, robiąc filmy, bo uważa, że film nie jest w ogóle sztuka pisania tylko sztuką Chinkę Szuf Konradowi brano ta ile ile stron miał scenariusz w takim razie ze służbą bardzo rachityczny miał 45 stron po prostu 100 minutowy film do dodatkowo jeszcze połowa tego scenariusza finalnie znalazła się w wersji montażowej finalne, a powoła scen, które nie było w tekście udaje się na została za jak zaimprowizowana plany i producent nie siłę, więc rekordziści nawet nie wierzę, że ja robię takie rzeczy myślę, że dla dla swojego Świętego spokoju wolą, a wolał o tym nie myślą ci zapomnieć o tym, że tak pracuje, ale no ja myślę, że to też to nie jest pierwszy jego robiono to jednak wspomnienia wiele krótkich filmów i te nie to jest to jakieś narzędzie jakaś metoda, która była dla mnie rozpoznane i czują się nie dość dość pewnie, więc też nie było aż tak tak dużego ryzyka, chociaż praca z aktorami nieprofesjonalnymi jak zawsze niesie pewne ryzyko, ale wtedy okazuje się, że co ryzyko, czyli inaczej sytuacja tych świń zaplanowali, a które wydano wielu przykładów rozbudowała się prostu, jakby absolutnie niedopuszczalne, bo to jednak trzeba realizować tekst to dla mnie to było najwspanialsze momenty, kiedy poczułem, że nie trzeba realizować tekstu za film się po prostu powiedzieć, jaki scenami opowiem to jest zupełnie na rzecznych, ale tak mu my mówi wiesz moja metoda metoda pracy oczywiście, że pewnie wszyscy zdajemy sprawę z tego, że metoda pracy z nieprofesjonalnymi aktorami jest i inna, ale możemy jakoś konkretyzować możesz zdradzić coś w jaki sposób to wygląda, bo nie wyobrażam sobie, że po prostu sam zaś ludzi na krzesełkach przed kebabem im mówisz do rozmawiać cie no tak nie tak nie jest oczywiście być ludzie muszą wiedzieć, jakie funkcje tam siedzą nie musimy podać po prostu jakiś wektory, w których mają się poruszać to jest bardzo różnie to jest przed lutym to tutaj przedmiotem pracy doktorskiej w szkole filmowej w Łodzi, więc będą musiały precyzyjnie odnieść do każdej sceny, która realizowała w krótkim filmie właśnie on natomiast no np. są takie rzeczy dziękuję scena z chłopakiem lista trujących na boisku nota sytuacji ustala się, że to opad listy Louie przygotowują się do innej sceny wysłuchać Christo mówi tak był to koszty usiadł przed kamerą, żeby taką scenę w ogóle w tym celu już no tak powstała zostaną uwarzone świetna też było na komentuje bardzo duże rzeczy też, jakby nie w sposób nieoczekiwany stanowią zdania much resztę wspólnego grania Szymanowskiego od sytuacji dresem przeze mnie podpatrzone na planie relacji braci ja to po prostu uznać, że on, że to prawdziwe rzeczy z relacji przyniosą filmu jest fotografuję no zapytam na koniec jeszcze od swoich bohaterów, ale nie filmowego Tymka Jacka to są w ogóle też bracia tym rzeczywistości są twoje przyjaciele z dzieciństwa, ale w poniedziałek będą gośćmi kultury osobistej 1140 Tymoteusz Jacek jest gorąco również zapraszam na tę rozmowę w imieniu Marty Perchuć-Burzyńskiej, ale chciałam zapytać krótko od innej postaci swojego filmu jak ich znalazłeś, bo tam jednak dużo tych drugoplanowych bardzo bardzo interesujących przykuwających wzrok postaci jest od właścicieli tego osiedlowego kebaba po chłopaków w dresach jakich zna znalazłeś my, stosując jako bardzo prostą, ale leć leć leć szedł długo trwa czy sami metodę polegającą zwany lotniska im oczy czy chodzić na 6 wychodzi pan, że ma chodzę chodzę do miejsc potencjalny to ludzie, który szuka mogą się pojawić w proc dlatego tego rodzaju imprezy koncerty, a ja szukam ludzi w internecie w 22 osoby też wystąpił ten film to straszne Radomski raper PE ni interes raper z Opola ich to no i zarazem wózki z rodzin z tych kwerenda w internecie wśród raperów w Polsce znalazło się być może te postaci zęby, a czasem jest także w głośnej JK tyka, a że są ludzie, których znam od dziecka i jak dla mnie było wszystkim wyborem win jak pod w zasadzie strony z opisanych konflikt no proszę państwa bardzo gorąco raz jeszcze filmy polecam chleb sól w kinach w całej Polsce na Damian Kocur był dzisiaj naszym gościem reżyser tego filmu dziękuję bardzo, za te rozmowy gratuluję raz jeszcze takiego debiutu nie dziękuję i za zaproszenie za gratulacje informacji Radia TOK FM
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: MAGAZYN FILMOWY „DO ZOBACZENIA”
-
18:48 W studio: Artur Zaborski , Kaja Wesołek , Marta Zygadło
-
19:41 W studio: Bolesław Racięski
-
30:26 W studio: Wojciech Chmielarz
-
09:35
-
40:21 W studio: Adriana Prodeus , Janusz Wróblewski
REKLAMA
POPULARNE
-
05.03.2022 10:20 Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”27:58 W studio: Tymur Walentynowicz Yashchenko
-
-
27.01.2018 18:00 Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”29:33 W studio: Anna Tatarska , Marek Błaszczyk
-
17.09.2022 10:20 Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”11:54 W studio: Ireneusz Czop
-
-
01.10.2022 10:40 Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”17:27 W studio: Xawery Żuławski
-
-
26.03.2022 10:20 Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”15:48 W studio: Katarzyna Czajka-Kominiarczuk
-
-
06.08.2022 10:00 Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”16:29 W studio: Łukasz Muszyński
-
19.03.2022 10:40 Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”14:24 W studio: Jadwiga Klata
-
-
-
29.10.2022 10:40 Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”14:30 W studio: Bartosz M. Kowalski , Mirella Zaradkiewicz
-
30.04.2022 10:20 Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”15:57 W studio: Anna Kazejak
-
01.10.2022 10:00 Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”26:14 W studio: Artur Zaborski
-
19.11.2022 10:20 Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”16:16 W studio: Kamil Krawczycki
-
19.03.2022 10:00 Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”09:38 W studio: Patrycja Wanat
-
10.09.2022 10:40 Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”15:16 W studio: Anna Matuszak , Ilona Łepkowska
-
19.02.2022 10:40 Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”15:17 W studio: Anna Tatarska
-
22.10.2022 10:40 Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”14:41 W studio: Andrzej Saramonowicz
-
17.09.2022 10:00 Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”22:22 W studio: Adriana Prodeus
-
12.11.2022 10:40 Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”15:15 W studio: Piotr Czerkawski
-
-
29.10.2022 10:20 Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”15:23 W studio: Joanna Gzyra
-
14.05.2022 10:20 Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”13:30 W studio: Natalia de Barbaro
-
24.09.2022 10:00 Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”09:41 W studio: Łukasz Kłuskiewicz
-
-
-
28.05.2022 10:00 Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”09:13 W studio: Agnieszka Smoczyńska
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!
KUP TERAZSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL