dzień dobry przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska Tymoteusz bies Jacek bies bracia pianiści, którzy zadebiutowali w rolach głównych firmie lepiej sól fabularnym debiucie Damiana kocura film, który po niedawnym sukcesie na festiwalu Wenecji po nominacji do paszportu polityki od piątku jest już na ekranach naszych kin są dzisiaj gośćmi kultury osobistej Witaj dzień dobry Innovy, zanim o samym filmie chciałam was muzyka podpytać czy gracie czasem na 4 ręce właściwie
Rozwiń »
zdarzało nam się rzadko w przyszłości raczej może w formie jakiś bardziej zabawy niż niż niezawodowych jakieś aspiracje natomiast nogę chyba by powiedzieć, że nieoficjalnie, że w tym sezonie będziemy zdecydowanie więcej grać na 4 ręce i może może będzie szansa, gdzie się z publicznością przy okazji spotkać, czyli będzie wasz wspólny koncert jak tak to się zdarzało wcześniej z tak 1 koncert Filharmonii Ślaskiej dalsze lata grania kiedyś to było jakieś drobiazgi, a teraz jest jest taki pomysł, żeby trochę więcej jeszcze nie mogę nie mogę powiedzieć gdzie, kiedy ale, ale stosownym momencie będzie więcej informacji, o ile mieliście lat, kiedy zaczęliście grać na fortepianie Tymoteusz zmienił Warszawa 6 lat jeśli od do nawet pamiętam dokładnie dokładnie pamiętam ten dzięki nim pierwszą lekcję Pienin jeszcze w Mikołowie wtedy był 11 września 2001 roku, więc na to zapada w pamięć wróciła do domu zobaczymy za 2 wieże o ulu SENT wykonał w jakie miałem 7 lat, chociaż nie pamiętam na pewno im 8 lat poszedł do szkoły muzycznej natomiast nie wiem czy rok 2 lata przygotowywałem event w szkołę w tym Mateusz wykłada na uczelni katowickiej Akademii muzycznej, na której studiuje twój brat Jacek jak relacje na uczelni między wami wyglądają tak samo jak w domu i tak samo jak wszędzie z tą drobną różnicą, że z, jakby z powodu jakiejś elementarnej uczciwości zawodowej po prostu nie oceniam Jacka na egzaminach zostawiam pustą kartę ocen, a poza tym nasze relacje nie jestem bezpośrednim nauczycielem od nauczyciela Jacka, więc by nasze nasze różnica, gdyż zawodowo nie wpływa na naszą relację z najniższych stóp, ale rozumiem tak powiedzieć na egzaminach zdarza się także Jacek gra przed tą tak przed całym komisji tylko, że ja jestem w tej sytuacji zwolniony z obowiązku dokonywania oceny funkcyjny to ci pomaga, kiedy wiesz, że Mateusz jest w komisji, z czym rzecz biorąc to bez znaczenia szczególnie, chociaż na pewno przyjemne jest to, że zagram to jest kolejna osoba, którą można porozmawiać zawsze wyciągnąć jakiś zapytać o opinię wyciągnąć jakieś wnioski liczysz się z opinią brata no oczywiście, że tak, aby między nami kiedyś czy bywa może muzyczna rywalizacja to jest jednak taka relacja na zasadzie wspierania się bólem i nikt nigdy nie czułem żadnej rywalizacji ani dzieckiem ani starszym bratem Filipem, który też z pianistą my działamy trochę autonomicznie trochę też w różnych przestrzeniach każdy ze stron w innym miejscu artystycznie zawodowo i nigdy nie czułem takiej potrzeby, żeby jakoś specjalnie porównywać nasze nasze relacje są raczej takie właśnie wspierające niekonkurencyjny muzyka jest jedną z głównych bohaterek filmu chleb sól muzyka klasyczna, która przeplata się z hip-hopem czy dużo te 2 gatunki mają wspólnych cech wektorów waszym zdaniem nie nie za wiele wojen zdaniem wysyp wcale nie boją to znaczy obejmujących takie incydentalne inną historię, że ktoś jakimś micie faulował tak użył sam los muzyk jego już nie tylko to jest tak taki rodzaj cytatu nie wpływa ani właściwie treść ani formy ani na rodzaj emocji, które się pojawiają w tym czy innym gatunku więc, więc myślę, że tych punktów, że tych punktów wspólnych jest paradoksalnie bardzo mało, a wręcz bym powiedział, że to co właśnie mnie pociąga w obu dziedzinach, którzy są kompletnie różne, że operują zupełnie innymi środkami zupełnie innymi emocjami i po prostu wymagają zupełnie innego podejścia to to jest to po prostu bardzo ciekawe stanowił jakąś taką anty tezę o siebie wzajemnie i bardzo bardzo po prostu jest to ekscytujące, żeby z tym mierzyć na macie takie poczucie, że muzyka jest ważną bohaterką tego filmu mieliśmy takie założenie znane od samego początku, żeby muzyka nie była ilustruje ilustracyjną, żeby muzyka nie było jakąś sztuczną dolną warstwą opartą na kontraście pomiędzy bohaterami i od początku chcieliśmy, żeby muzyka byłaby autonomicznym pełnoprawnym bohaterem tego filmu, żeby stanowiło rodzaj metan relacji moich, żeby było czymś po prostu więcej niż tylko są krokiem, gdyż często wynikała z obrazu pojawia się w zasadzie wtedy, kiedy widać czy ktoś gra dziś nie ma jak sama tak właśnie chciałem o tym powiedzieć żona jakoś tam wynika, aby powietrze to wszystko się wydarzyły się stało, że na waszej drodze stanął Damian Kocur, że znaleźliście się w tym filmowym projekcie wcześniej aktorstwo nie było waszym zajęciem udziałem nie było nigdy na to z w zasadzie taka losowa sprawa po prostu Damian damie nie pochodzi z Łazisk to jest miasto co kierującymi chowem, z którego pochodzimy i naszym starszym bratem jeszcze starszym kolejnym była ich 6 w chodzie czy razem mamy 5 chodził do liceum po prostu do no oraz chodzić cały pani Kasia rozum do liceum, więc jakoś tak Damian wokół naszej rodziny już oscylował będzie miałem lat 3, a tym 6 także w zasadzie to myślę z reżyserem Adamem znamy od wczesnego dzieciństwa w ponad 100 lat tak na pewnym w pewnym momencie po prostu element od wielu lat stosuje taką metodę pracy, że po pierwsze, pracuje wyłącznie z aktorami nieprofesjonalnymi Miss ściekami, a po drugie, często opiera swoje scenariusze swoje pomysły popierane konkretnych realnych postaciach to w sensie nie oczywiście dokument, jakby dokumentowania ich życia albo czerpania jakichś prywatnych historii bardziej korzystania z cech charakterystycznych umiejętności danej osoby z jakiś rysów charakterologicznych potem umieszczenia tych osób absolutnie fikcyjnej historii i gdzie w pewnym momencie w pewnym momencie Damiana coś nas najwyraźniej zainteresowało postanowił nam zaproponować udział w firmy, które z pierwszej przy piersi propozycje to jeszcze miał być krótkometrażowy potem okazało się, że nie scenariusz, jakby te ramy krótkiego metrażu rozsadza trzeba to ująć w pełny metraż miał 60 minut potem okazało, że to jest 100 minut koniec końców udało się pozyskać fundusze i tak od rozmowy do rozmowy znaleźliśmy się na planie zdjęciowym, ale tak jak Jacek wspomniał właściwy jest po prostu tam ten udział w tym filmie jest bezpośrednim efektem jakiejś bardzo bliskiej relacji z zamianą po prostu przybliżamy historię tym, którzy filmu nie wiedzieli nie zdradzając oczywiście całej fabuły do strzelców opolskich no tak możemy domniemywać, bo taki napis widnieje na przystanku, na którym Jacku czekasz na swojego brata, który wraca rozumiem po roku akademickim do domu, żeby spędzić trochę czasu właśnie w domu z bratem mamą z kolegami koleżankami przed wyjazdem na stypendium do Düsseldorfu okazuje się, że w mieście panuje spore napięcie wywołane pojawieniem się cudzoziemców, którzy założyli bardzo z kebabem film był inspirowany tak jak powiedziałeś Tymoteusz autentycznymi zdarzeniami autentyczna jest wasza relacja jak to wpływa na pracę to taka to taki rodzaj bliskiej relacji oczywiście jest jest dużym ułatwieniem, ale ma też ryzyk na ryzyko zarażenia prawda, że jednak się ten tę pracę traktuje czasami zbyt osobiście emocjonalnie dosłownie tu tego w ogóle nie było i patrząc z perspektywy czasu teraz na to co przeżyliśmy na planie ja z każdym kolejnym pokazem każdą kolejną rozmową, jakby się orientuje, że mieliśmy naprawdę bardzo wiele szczęścia przy tym projekcie i że właściwie spędziliśmy fantastyczny czas w gronie wszystkich ludzi a jakby mimochodem udało się zrobić po prostu dobry film właściwie Damian od początku też do ogromne zaufanie jeśli chodzi o nasze w cudzysłowie kreację aktorskim też mieliśmy do wymiany ogromne zaufanie jako reżysera zresztą nasz udział w tym projekcie właściwie tylko tylko stąd przewidział, że mieliśmy natomiast ogromne zaufanie widzieliśmy też jego poprzednie filmy wiedzieliśmy jak pracuje z aktorami nieprofesjonalnymi, bo mieliśmy obaj z dzieckiem pełne przekonanie, że w sytuacji standardowego planu filmowego i tzw klasycznego warsztatowego aktorstwa po prostu nie dalibyśmy sobie rady prócz sytuacji było o tyle inna, że nigdy nie dostaliśmy rynki scenariusza nigdy nie uczyliśmy się żadnego tekstu tak wszystko po prostu wyglądało w taki sposób, że Damian opowiada nam oczy mecenas cena powiedział mówił jak informacje mają się pojawić w tej scenie i jak długo nie więcej ma sens trwać jak chce, żeby pojawiły się emocje, a wszystko inne było po prostu, jakby już naszą improwizacją no tak właśnie te emocje chciałam spytać jak wyglądała praca na emocje część jak wydobywali z siebie takie emocje, jakie trzeba było pokazać na plan na pewno też czy ułatwienie, jakim jest to, że jesteśmy jednak muzykami, że obcujemy ze sztuką obcujemy z emocjami, choć pracujemy nad tymi emocjami próbujemy te emocje przelewać na jakiś rodzaj właśnie sztuki bazujemy na jakiej wrażliwości korzystamy z uszu, żeby wysuszyć pewne niedoskonałości pewien fałsz i te rzeczy na pewno pomogły trochę właśnie podczas prac nad filmem natomiast na pewno wymaga pewnego przedstawienia, bo jednak nie jest tak 11 jak muzycy jednak wymaga trochę innych rzeczy natomiast wydaje się, że pewnych względów błędem trochę łatwiej właśnie przez przez jednak KIS takie zakorzenienie w muzyce też nadane od początku zadbał o to, żebyśmy mieli duży komfort przebywania na planie takie komfortowe właśnie miał nam umożliwić ułatwi otwarcie szyki emocjonalne, więc pracowaliśmy w bardzo skromnej ekipie na planie było dosłownie w porywach kilkanaście osób wszyscy dbali o to, żebyśmy się czuli komfortowo też bardzo szybko z tymi ludźmi nawiązaliśmy dość zażyłe relacje, więc to po to, niebyła tylko standardowa sytuacja, jakby zawodowo to raczej był był było coś na zasadzie artystycznego eksperymentu w gronie bliskich osób tak to właściwie podsumował no i oczywiście na początku było trochę blokujące trudne na szczęście w tym filmie niewiele było scen, które odbywają się na bardzo wysokich emocjach ja sobie zagram 2 takie same szczegóły zostały wycięte robiliśmy prawie cały dzień, więc trochę mam rządu do miast od tej egzotycznej koniec końców nie wykorzystał, a w generalnie ten jednak emocjonować tego filmu opiera się na relacjach no jakiś niuansach emocjonalnych na dany element tematyki talent właśnie do wydobywania do takiego prowadzenia aktorów nieprofesjonalnych, że jest to nie wydobyć z nich jego autentyczność czasami skupić pracę kamery na jakimś 1 drobnym geście, którego nie planowaliśmy, którego w ogóle nie było ani naruszyła nawet myśl sceny czasami jest to jakiś gest czasami jakieś kilka słów nawet zrozumiałych, ale są to rzeczy, które właśnie autentyczność wydobywają jestem akurat nie mieliśmy większego problemu szczególnie już po kilku dniach po oswojeniu się z planem zdjęciowym też te wszystkie stany wychodzi właściwie zupełnie naturalnie znacie taką Polskę, jaką pokazał Damian cud w tym filmie tak znają bardzo dobrze wiele scen jest gdzieś tam pokrywa się z naszymi prywatnymi doświadczeniami i doświadczeniami Damiano wiele scen jest po prostu bezpośrednimi korkami, jakie z naszych przeżyć jak chociażby panował tu słyszę nie wiem myślę znam sam byłem świadkiem wielokrotnie takich scen znam wiele osób, które takie rzeczy doświadczały całe moje to małe miasteczko też my też powiedzmy małego miasteczka jakby, więc to są miejsca akcji nawet poniekąd zbieżny można powiedzieć w jakimś takim dużym uproszczeniu czy zespół wierzę też bójmy się podobno będą właściwie został w naszych w środowisku, więc doskonale znamy tylko rzeczywistości myślę, że z ze stron jest ona bardzo blisko prawdy z drugiej też widzę, że jest szalenie uniwersalna trzeba zobaczyć proszę państwa firm lepiej sól Damiana kocura, z którym rozmawialiśmy od piątku już jest w polskich kinach Tymoteusz bies i Jacek Biel byli gośćmi kultury osobistej bardzo wam dziękuję bardzo, dziękuję dziękuję dziękuję również Tomaszowi obce za pomoc w przygotowaniu programu jeszcze tylko państwu przypomnę, że radio TOK FM gra z wielką orkiestrą Świątecznej pomocy do wylicytowania cały czas jeszcze przez kilka godzin jest m.in. współprowadzenie kultury osobistej gościnią tego wyjątkowego programu będzie Agnieszka Holland po więcej szczegółów proszę zajrzeć na nasz portal tokfm PL wszystkie licytacje zakończone w audycji TOK 360 dzisiaj po osiemnastej Marta Perchuć-Burzyńska do usłyszenia informacja
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA
-
-
13:51 W studio: Michał Buszewicz
-
-
12:12 W studio: Włodek Pawlik
-
REKLAMA
POPULARNE
-
26.01.2018 19:00 Kultura Osobista21:44 W studio: Jakub Majmurek
-
-
-
12.12.2016 17:40 Kultura Osobista13:28 W studio: Marcel Andino Velez
-
29.10.2020 19:00 Kultura Osobista21:42 W studio: Maria Peszek
-
06.11.2020 19:00 Kultura Osobista21:22 W studio: Zbigniew Mentzel
-
16.05.2022 11:40 Kultura Osobista13:02 W studio: Anna Dymna
-
18.03.2022 11:40 Kultura Osobista12:16 W studio: Daria Kosiek , Maciej Harna
-
02.12.2021 11:40 Kultura Osobista13:58 W studio: Andrzej Stasiuk
-
05.01.2022 11:40 Kultura Osobista12:54 W studio: Ewa Ciepielewska
-
08.02.2021 11:40 Kultura Osobista12:47 W studio: Waldemar Tatarczuk
-
23.09.2022 11:40 Kultura Osobista13:50 W studio: Maciej Kraszewski
-
09.02.2021 11:40 Kultura Osobista34:57 W studio: prof. Andrzej Syska , prof. Jarosław Kozłowski , prof. Jarosław Jakubowicz
-
25.07.2022 11:40 Kultura Osobista13:46 W studio: Ewa Szabłowska , Stach Szabłowski
-
29.08.2022 11:40 Kultura Osobista15:22 W studio: dr hab. Agata Zbylut , Eliza Proszczuk
-
30.09.2022 11:40 Kultura Osobista14:13 W studio: Karol Palczak
-
28.12.2021 11:40 Kultura Osobista14:54 W studio: Michał Nogaś
-
14.10.2022 11:40 Kultura Osobista13:41 W studio: Maciej Kawalski
-
03.10.2022 11:40 Kultura Osobista17:39 W studio: Michał Nogaś , Wojciech Szot
-
27.12.2021 11:40 Kultura Osobista13:39 W studio: Maciej Miłkowski
-
26.06.2020 19:00 Kultura Osobista21:37 W studio: Manuela Gretkowska
-
21.02.2022 11:40 Kultura Osobista15:48 W studio: Krzysztof Głuchowski
-
22.09.2022 11:40 Kultura Osobista13:31 W studio: Małgorzata Potocka
-
06.05.2022 11:40 Kultura Osobista13:53 W studio: Maciej Stuhr
-
10.10.2022 11:40 Kultura Osobista14:22 W studio: Julia Holewińska , Sławomira Łozińska
-
29.04.2022 11:40 Kultura Osobista14:10 W studio: Andrzej Muszyński
-
27.08.2020 19:00 Kultura Osobista21:59 W studio: Marek Niedźwiecki
-
24.01.2022 11:40 Kultura Osobista11:52 W studio: Jakub Majmurek
-
04.10.2022 11:40 Kultura Osobista12:58 W studio: Piotr Domalewski
-
28.10.2022 11:40 Kultura Osobista15:04 W studio: Diana Dąbrowska
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!
KUP TERAZSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL