REKLAMA

Test: Skoda Karoq oraz Hyundai Elantra

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2023-02-02 19:40
Czas trwania:
14:01 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
w codzienny magazyn motoryzacyjny dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór dzisiaj 2 samochody też żadna niespodzianka na początek w SUV mały SUV skody Skoda Karoq, a potem my powiemy mały no średni taki jest też mały taki co ja lubię może tak akurat dla mnie tak jak mówiłem, że lubię samochody około 440 długości nota ten ten karą właśnie mniej więcej trochę mniej ma swoje Skoda Karoq ktoś towarzyszy nam lat 2017 Rozwiń » pamiętam to pierwsze jazdy one odbyły rok po premierze bliźniaka którymi od początku spodobało tym szli szlakiem to byłby seat, żeby nie pomylił nazwę atak, który miał premierę w 2016 roku pierwsze jazdy były mocnymi też samochodami z silnikiem diesla 190 koni, a teraz mamy mocną benzyna 190 koni, ale tak uporządkujmy tak jak mówiłem ten samochód bardzo mały nie jest niecałe 440 my mieliśmy tam wersje mocno tak jak wspomniałem z napędem na obie osie najmocniejszą benzynę były przecież diesla w ofercie 20150 to już wzrostu 190 był lifting 1,5 roku temu już po liftingu jeździliśmy samochodem w ubiegłym roku, ale nie tak mocnym pamiętasz trochę zmieniono przód tył ten samochód jest bardziej aerodynamiczne naczynie tak mocnym no nie 190 konnym jeździliśmy 15150 cyfrowe zegary tylko inna inna trochę wnętrze adaptacyjne zawieszenie dostępne DCC panoramiczny dach też w droższych wersjach wyposażenia sporo tych zmian było jeśli chodzi o liftingu biegła Unia ubiegłoroczny to był koniec 2021 roku jeździliśmy po liftingu ten samochód mi się wciąż podoba zresztą tak jak KTK uważam, że to jest rozmiar fajnej wygląda on jest taki spójnie zaprojektowany na środku obsługa skody i nie jest taka skomplikowana np. jak w octavii nie jest prawda i tak sobie pomyślałem posła taktyce 190 koni, bo np. w małej aronię już 150 jest za dużo, ale wyższy uważam, że największą wadą też zużycie paliwa przy tym mocnym silniku, ale ten samochód wg mnie dawał sobie radę 7 do setki zawieszenie układ kierowniczy z tą mocą nie wiem jak to się podoba nowy Karoq po faceliftingu jak oceniasz tę moc, ale ja byłem zaskoczony pozytywnie tym, że może to drożyzna jest straszna, ale jednak to 190 koni może jakiś wielbicieli nie będą wyrzucone pieniądze w sumie ten samochód mała dużo zalet ma duży bagażnik ma przestronne wnętrza jest prosty w obsłudze nawet podczas jazdy ja myślę, że powinniśmy regularnie zwracać na to uwagę jest najważniejsza, jeżeli chodzi o ergonomia, a jeżeli musisz zatrzymać, żeby zmienić stację radiową jak w Markach ostatnio byłem, bo to nie jest dobra w jest fajny z zewnątrz, chociaż już Niewiem, bo może to jest kwestia opatrzenia może to kwestia koloru, który był wyjątkowo pomarańczową Inter oczu intensywnym na natomiast nie jakoś tak mi przebiło się coś takiego, że ta wersja, że ta wersja przed liftingiem żona była taka ładniejsza jakaś taka spójna jakaś taka bardziej proporcjonalny zagrożenie, że z tej na razie z tej polisy cie coś wstaje czasem tak coś w protest świata z przodu są teraz takie dodatkowe reflektory jest w taki kopnięty prostokąt wkomponowane w zderzak rada tak trochę inaczej było przed liftingiem też sobie porównuje zdjęcia do mniej to nie raziła akurat niesie to kolejny dowód nie razi tylko już bryła wersji przed listem wydawała mi się bardziej spójna niż ta politowania, ale to może być tylko wrażenie wnętrze bardzo fajne fotele wygodne przestrzeni sporo wszystko pod ręką jest okej skrzynia biegów 7 stopniu ową mamy co tutaj pańskie 1107 biegowa skrzynia dwusprzęgłowa to jest dobra ucznia rzadko kiedy jest zła wieś to jednak DSG koncernu volkswagena tam były takie czasy, że faktycznie trochę tam jakieś takie bardziej ospałe były ale, ale teraz chyba coś zmieniło tak to jest to jest fajne Sterna wiesz co mi się w tym samochodzie mniej podobało nam przede wszystkim Haye potrzebował uświadomienia, że to jest wersja, która ma stać mnie goni a, że to jest 190 koni to się kapitałem dopiero po zużyciu paliwa dlatego, że to jedzie wiadomo, że trochę gorzej przyspiesza niż wersja 150 koniec silnika 15, ale tylko trochę za to pali naprawdę dużo więcej raz na torach relacji z 6 pierwsza 7 do setki, a jej, a 15 no 15 to przyśpiesza chyba czka patrz 88 dostał aktualne różnica, bo maszyna dla was 0 Tomasz 15 prawda tutaj właśnie teraz wszystko wiem tylko silnik 1 wiesz, ale jest jeszcze 1 rzecz wydaje się, że silnik 15 być może silnik nowszej generacji niewątpliwie też w wersji EVO, że on jest bardziej takie płynne Itaki i aksamitne natomiast zadowoli Krówka to nie jest żaden sposób nazwana, ale też obiecuje więcej niż tak naprawdę daje wieś część jedno taką ciekawostkę diesle zostały w ofercie 150 konny diesel jest nawet 115 konny 20 ja wiesz co to też się nie wydawało, że to przyspiesza 7 sekund do setki, ale rzadko jeżdżą dynamicznie, bo po prostu ten zbiornik paliwa, który teoretycznie ma 55l ono ono po prostu różnią się błyskawicznie nie tam pod podawał mi komputer 9 pali średnio się wydawało, że to nie 1 ponadregionalny bowiem odważyłem to też dokładniej to znaczy nie można lać woda niż średnie spalanie było chyba 98 tam przy przejechanych ostatnio z ostatniego 1000 ją raz tankowałem minimum raz Stach i też miałem dziś jakoś tak wyższy cieszyłem się uśmiecham się bardziej dynamicznie to spalanie na takim krótszym odcinku wyniosło 1213 nowa sumień niem czy pamięta, ale to miało coś takiego Tiguana, a taka, ale tamten miał słuchać wieści, że szkolni i 20 tak to ja pamiętam należą 15 tak tak ponieść w korkach koło do 15 potrafiła dojść tak to część w mocniejszych samochód, ale jak widać mocno bez, ale są to się powtarza mocne benzyny 20 z koncernu volkswagena są paliwożerne i czy ona ma 193280 to jest ten sam przypadek niestety, ale w sumie wiesz to jest największa wada to spalanie, ale skoro możesz kupić 10110 koni co prawda ze skrzynią ręczną kosztuje uważa ponad 100 200 rok ze skrzynią ręczną 110 Kony jeśli się nie mylę może coś może jeszcze się mylę to mnie popraw kosztuje 110 112 no to jeszcze lepiej zadań SG dopłaca pewnie kilka tysięcy, ale też nie w każdej wersji, bo możesz dokupić nie wiem nawet czekają nie zaczyna się od 154050, choć nowa rzecz 15150 koni z automatem, a pan, że dla mnie to wersja taka referencyjna 130 000 to niestety kosztuje, a może, a może słaby diesel 20115 chętnie no właśnie niewiele 35 000 no to ma już wiesz co roku uważam, że do wyboru parę silników, ale to wciąż jest dobry samochód nawet po aktu jest dobra w tym szacuje lub jego lub jego i nie rozczarowałem się, chociaż kupiłbym na pewno słabszy po prostu ze względu na pieniądze, bo tutaj 164 000 to za dużo to już w ogóle o wiele za dużo dobra Lancia to się tym się najlepiej jeździ dieslem od stóp jak osobliwością słów nowość, ale jest jeszcze 1 rzecz to taki mały detal wiesz ja długo nie byłem w stanie znaleźć przycisku do zmiany nastawy zawieszenia wydawał się ten samochód jakiś taki i tak takiej i okazało się, że ma adaptacyjne zawieszenie Zooma i można zmienić na komfort można sobie zmienić na sport wieś ta różnica jest niewielka to jest nie wiem czy oni tutaj czegoś nie zamienili jakichś dobrych amortyzatorów markowej firmy jakimiś tańszymi zamiennikami wylewają trochę gorzej Porsche audi to nie jest na pewno z tym nie ma co się dziwić może nie, ale wiesz chodzi mi różni kodach w oktawie Trójcy np. jakość decyzji to genialny samochód w Maroku nie pamiętam, że jeździłem krokiem z edycji, ale spodziewałbym się tutaj potem adaptacyjnym zawieszeniu czegoś więcej jak głosował własnymi pieniędzmi raczej po jeździe to powiedzmy sobie tego nie dokupił rocka tak nowelizacji to na koniec zagramy elantra słucha Jolanta, którą jeździliśmy już wiele razy, ale różnymi generacjami tak sobie nawet z reklam to siódma generacja, ale wciąż jest silnik 16 tym razem 120 w szkole albo Manual 6 stopniowi albo bez stopniu HCV te tak, żeby przypomnieć jak i jaki to jest samochód jest duży samochód duży sedan jak PIT nie wiedziałem, że on jest tak duży ma 465 długości zapomniałem, że nie tak długim samochodem ma bagażnik prawie 500l niecałe 480 i ten silnik my mieliśmy akurat 2 sprzęgów Cat teraz nieco auta przepraszam z kręgów ławka roku 107 do setki, a to dla odmiany wydawało mi się, że to sprawnie się porusza tu jest wtrysk wielopunktowy to jest tak chyba dość stara konstrukcja silnika prawda nie można tak tak może ona była tradycyjna konstruują łazik może była modernizowana może nie w Polsce na pewno była trzecia generacja sprzedawana oficjalnie do 2006 roku potem była przerwa kilka lat potem była piąta szósta siódma każda niedoceniana każda miała sprzedaż kilkaset sztuk każda mała reklamowana chyba to siódmą też tak jest działa dziś, żeby ktoś promował elantra boja nie mniej, ale widziałem wczoraj na parking, a pojęcie zostało to ten samochód wygląda źle w tych najtańszych jest trochę i czarnym wygląda np. źle, bo ja też oglądam zdjęcia on jest wg mnie niestety już trochę prze kombinowany, bo z przodu tam grill zauważyłeś ten plaster miodu się rozłazi tak to nie jest ładne z tyłu też, ale jak wsiąść do środka od razu jestem uspokojony to jest jeden z przyjemniejszych samochodów jeśli chodzi o łatwość obsługi tu naprawdę jest jak hyundaia jak większość, bo w niektórych tam są pewnie rzeczy, które bym poprawił, ale w tym po prostu czułem jak w domu i oby tak dalej i tak się zastanawiam czy dlaczego, a może kupują może nie wiem 89 000 zaledwie kosztuje wersja ze skrzynią manualną bezstopniową kosztuje 95 nie bez stopnia kaca ciągle są także stopniu atak w stopniu FK i to dobrze, choć wieś na nie hałasuje nie żyje niech ona ma 107 do setki to w zupełności wystarcza to nie jest samochód ani do ścigania ani do dynamicznej jazdy patrz ręczna skrzynia biegów jak przyspiesza też tam 10 pół kwestia wyboru zręczne chyba też kiedyś mieliśmy nie wiem jak to w ogóle Andreja zawsze lubiłem zawsze ceniłem to nie jest wybitny samochód, ale nie ma dziś takich znaczących wad no trochę prze kombinowali wokaliza z wielką zaletę on jest skodą octavią sprzed 10 lat, czyli dobrym tanim samochodem, który warto, więc chwalić, że na i też wygląda dość atrakcyjnie tak na pierwszy rzut oka oczywiście też brewiarz potem się okazuje, że te wloty powietrza jakiś tam dyfuzory tego typu rzeczy one tak naprawdę tak stylistycznie euro tam poszaleli, ale to wszystko się dość szybko okazuje, że to jest takie plastikowe co nie zmienia faktu, że to jest naprawdę bardzo ładnie narysowane samochód jest naprawdę kawą dobrego wozu z tym, że budżetowe ego już były takie auta nazywały się Reno talia nazywały się Skoda octavia Jedynka dwójka dwójka wersji klasyki to jest ta sama historia czy dostajesz no ktoś powie przestarzałą ktoś inny powie świetną do instalacji gazowej traktowano właśnie chociażby nie powinno generować dużych kosztów to nie jest najbardziej oszczędny silnik na świecie nie ma tam turbo nie ma bezpośredniego wtrysku nie ma nadmiaru mocy, ale to jedzie i to całkiem fajni was węgorza w tak wygodne przestronne duży bagażnik wg mnie to jednak jest powinna być grupa ludzi pewnie jest skoro ten samochód elantra, której generacji był najlepiej sprzedającym podałem się na świecie uwaga na świecie nie w Korei nie w Japonii parę lat temu no to jednak, o czym świadczy wciąż oglądam zdjęcia poprzedniej generacji, czyli tej produkowanej przez 5 lat do 2020 roku to taki patrzą też, że tylko na zdjęcia nie, stawiając to ta szóstka mi się bardziej podobała niż ten obecny jest co jest coś w tym, ale widzisz i via zostawia się z czego wynika to, że samochód nie cieszy się jakimś takim wielkim zainteresowaniem to było naprawdę tanie 23 lata rozstali się pojawił to było mega tanie padła świetna cena auto nie pamiętam w tym momencie ona była naprawdę na naprawdę bardzo atrakcyjna, a teraz wieś wydaje się, że jest taki 1 mały problem, że jak ktoś, kto jest w grupie docelowej do tego samochodu zobaczy takie auto nie jest osoba, która interesu, która marzy o jakimś markowym wielkim aucie tak zobaczy taki samochód tak jak jego zobaczyłem wczoraj pod marketem i myślę sobie ową elantra, ale dziwna to po pierwsze, pomyśli sobie o, ale dziwne po drugie to na pierwszy rzut oka wygląda auto sprowadzone z Japonii albo ze Stanów, czyli lodach to znaczy ze Stanów rzeczywiście, bo tam takie taka stylizacja hondy mają podobną stylizację niektóre targi to jest wydaje się drugi problem trzeci problem jest taki, że dla mało wprawnego oka z całym szacunkiem proszę wybaczyć ten samochód wygląda dużo droższy, więc nawet ktoś nie wie, że to można było za 62 000, a teraz wciąż dobra cena Hyundai elantra przypominam siódma generacja 1 jedynym silnie 1 silnikiem 16120 szkolenie ręczny albo bez stopniu FK, ale nadal atrakcyjna cena bardzo przyzwoity samochód biali, czyli przypomnieć co 88995 z hakiem ze skrzynią bezstopniową kłaniam się pięknie do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA