Inter luda zaprasza Cezary łasiczka to dobry wieczór Cezary łasiczka to jest program Inter luda witam państwa bardzo serdecznie po raz kolejny w dniu dzisiejszym i znowu Szanowni Państwo tak się złożyło, że trochę rozmowa została rozerwana została podzielona naturalnie oczywiście na 2 części, bo dzisiaj w programie Owczarek o godzinie jedenastej rozpocząłem rozmowy z filmu znawczynią panią Dianą Dąbrowską rozmowy o tym co się dzieje w kinach polskich, bo sporo premier
Rozwiń »
tak jak wspominała pani Diana Dąbrowska to jest ten okres, kiedy nie pojawiają się filmy w kinach mają premiery na po to, żeby być pełna samym szczycie uwagi widzów, ale przede wszystkim na głosujących w konkursie oscarowym także sporo filmów, których państwo o, o który będzie głośniej, ale także tych, których nie będzie głośnie przynajmniej nie z powodu skarg będzie właśnie z innych powodów nie z powodu skarg, bo np. nominacji aktorskich czy innych nie dostały i tym sposobem kość którą, którym jest, w którą jest pani Diana Dąbrowska został przedstawiony po raz drugi dobry wieczór witam panią serdecznie rozpoczęliśmy właściwie rozmowy o jedno w filmie ilość firm będzie będzie dużo więcej ta część ich o jedenastej krótsza, więc wydaje mi się że, ponieważ tych firm jest sporo na początku roku warto więcej czasu zarezerwować sobie właśnie na taką rozmowę o tym co ciekawego nieciekawego dzieje się może po spierać się, gdy w o godzinie jedenastej odsyła państwa także archiwum audycji programu Owczarek pod dzisiejszą datą znajdą państwo pierwszą część naszej rozmowy teraz niejako część druga tylko króciutko przypomnę, że rozmawialiśmy o filmie Babilon inne firmy Babilon to film w inny z świetną obsadą aktorską to trzeba przyznać z realizowanym z olbrzymim rozmachem film o końcu pewnej epoki chodziło, czyli kończy się ten chodził niemy, a tym samym zmienia się sposób także oglądania filmów, a tym samym zmienia się sposób myślenia o filmach myślenia o gwiazdach gwiazdy nagle odzyskują głos to nie jest tylko ten głos, w który jest głosem da w czasie wywiadów, ale ten głos, którym nagle zaczynają przemawiać naczynie nagle zaczynają przemawiać przemawia do nas z ekranu filmowego to jest pewien pewna zmiana, ale oczywiście tych zmian jest jest dużo więcej i film Babilon jest film o takim taki właśnie przemianie takim punkcie zwrotnym wchodziły oczywiście to minister strasznie poważnie, ale twórcy filmu i pomyśleli tak mniemam sobie, że nie ma co zbyt poważnie w do tego momentu podchodzić i nie jako zbyt naukowo socjologicznie o tym mówić tylko należy niejako wskoczyć sam środek tego zamieszania tego wirujące go kręgu i powyciągać różne elementy tak, żebyśmy sami wiedzieli na czym polega koniec żal za to odchodzącą epokowych na czym polega na czym polega pewne też może nie przygotowanie do do nowego no to zaproszenie na imprezę zresztą trwającą prawie całą pierwszą sekwencję filmu jest bardzo w stylu tego reżysera, czyli damie nasza cela wydaje się, że talent pamiętamy też m.in. z tego filmu takie długie ujęcia numery musicalowe też te firmy mimo różnicy czasowej Allen Włoch filmem niby to współczesny, ale jednak mocno zakorzenionym w takiej wizji lat sześćdziesiątych bym powiedziała trochę parasolki w Cherbourgu w kilka jakiś taki można powiedzieć opowieści też wcześniejszych ten mit Paryża w Casablance, czyli w ogóle lata czterdzieste, że tu takich, które się karmił nostalgią, który starał się bardzo ciekawy sposób przetworzyć ją na współczesny język, pokazując cały czas taki link, jeżeli chodzi o kino, że wszystko w kinie ma swój rodowód, a tutaj cofamy się jeszcze bardziej i wydaje się, że Chazelle raz, że potrafi rzeczywiście podobnie jak Paolo Sorrentino w kinie przedstawiać imprezę, ale też robi to taki sposób słodko-gorzki znaczy jest zawsze miał takie poczucie w ogóle indywidualnie, że nie ma nic bardziej późniejszego niż impreza i trochę tak jak tamten film właśnie zdają sobie sprawę, jakby ta intuicja gdzieś tam zaczerpnięta z jakichś różnych może literackich pozycji ona ona ma sens, bo to jest taka ostatnia wielka impreza, której zmieni się świat znaczy oczywiście to jest pewnym symbolem pewną metaforą jest rozciągnięta w czasie, ale nic już po tej 1 imprezie, która też zawiąże na główne nic opowieści wątki ludzkie wątki postaci nie będzie takie takie same także coś co zaczyna się tak można powiedzieć szybko namiętnie gdzie, gdzie czeka właśnie, a seksualnością per wersją potem będzie starało się być tłumaczone przez gorset właśnie nowych oczekiwań tego nowego Hollywood, ale podoba mi się tutaj w ogóle punkt wyjścia tej opowieści ten rok 19262007. jesteśmy na moment przed przełomem dźwiękowym i bardzo często, kiedy mówi się opinia o historii kina to podkreśla się, że właściwie nie mam większego przełomu żyli musi wydaje, że przełomem jest to, że jest 34 de czy inne możliwości, jeżeli chodzi o poszerzanie, jakby takiej wizji to jest błędzie, jeżeli komuś wydaje, że przełomem jest to, że kiedyś filmy były czarno-białe Teresą kolorowej one mogą być mieniące się i w ogóle może być jakaś taka rzeczywistość jeszcze bardziej na wyciągnięcie ręki, toteż gdzieś tam w moim przekonaniu też wielu specjalistów jest błąd, dlatego że nie ma większego przełomu w historii dziesiątej Muzy jak to jest ten moment, który można rzeczywiście przemówiła teraz trzeba przyznać, że do tego roku 2006. 2007. przez wiele takich twórców, którzy na stałe zapisali się do kanonu światowego kina Charlie Chaplin nie wierzyło w to, że ludzie będą zainteresowani jednak tym, żeby kino tak bardzo rzeczywistość przypominało w tym mówieniu, że to będzie ta aspiracjach tylko w związku z wręcz wróżyli, że to będzie koniec tej formy, że ta forma osiągnęła swój szczyt możliwości właśnie do tego momentu kiedy, kiedy była idealna jako ten świat, który wystarczyło wymieniać te plansze napisów emocje były odczytywane we wszystkich częściach świata kino było świetnym towarem eksportowym tutaj oczywiście chodził też budował swoją pozycję, że to jest taki można powiedzieć ostatni moment tego filmowego raju Jon w kontekście historii amerykańskiej też ma powiedziałabym takie głębsze zakorzenienie, dlatego że jest taki magiczny czas w ogóle w kinie amerykańskim o nim mało się mówi fachowo się nazywa Cricot Hollywood ten termin, który się odnosi do właściwie właśnie tego momentu przełomu dźwiękowego tej końcówki lata dwudzieste 2008.19082009. aż do momentu wprowadzenia już na stałe nie kodeksu Hansa czy hejt, którego łączymy z początkiem lat trzydziestych, ale który wszedł w życie dopiero rzeczywiście w w połowie lat trzydziestych 3004. rok 1935 i to był taki moment, w którym rzeczywiście taka dzikość odwaga en w portretowaniu postaci w portretowaniu zła taki można powiedzieć takie Hollywood, które właściwie my przyznamy przez moment w tych latach, który potem strasznie by ten kodeks cofnął to pochodził właśnie do takiej nie konserwatywno ości też do takiego bezpieczeństwa, że taki magiczny czas, na który chciałabym zwrócić uwagę, w którym mamy przecież te wszystkie filmy gangsterskie człowiek z blizną jak wróg publiczny nr 1 mamy przecież 3 wielkie, że tak powiem widowiska z gwiazdami też kobiecymi takimi ciekawymi postaciami jak dorobimy tale jak dżin Harlow jak mają gest, której przez zmysłowe usta były czymś co rządziło tą wyobraźnią właśnie właśnie no właśnie na przełomie lat dwudziestych trzydziestych i gdzie też np. mówiono o kobiecości taki sposób nie do końca poprawne z tej takiej mieszczańskiej to też purytańskiej wizji świata, gdzie kobieta powinna być dziewicą żoną przeszli narzeczoną matką powinna być dobra, że ta zewnętrzna aparycja tej uroda idzie w parze z tą dobrą dobrocią szlachetnością tych przymiotów charakteru, a po prostu tam by w tym pliku odchodził mieliśmy filmy, które np. sekretarka wciąż awans, chcąc awansować szybciej jakiś taki drabince biurowej potrafiła wcielić się właśnie rolę femme fatale proponować usługi seksualne pokazywał wielu perspektyw istny świat takich też nowoczesnych kobiet, które nie były ostatnio tak traktowane jako taki upadłe anioły tylko korzystające nie z tak naprawdę no siebie bardzo świadomy sposób to znaczy wydaje się że, że tu było zwrócić uwagę, że przemysł, który potem tak strasznie dokonał uprzedmiotowienia wielu rzeczy tak naprawdę miał taki moment, w którym świadomy tego uprzedmiotowienia przynajmniej bardziej szczery w tym to chcę powiedzieć i to czujemy Babilon, że to jest taka taki ostatnie pożegnanie z takim innym światem i pokazuje to Chazelle taki sposób rząd oddając, bo rzeczywiście za długość tutaj o tych jakich kontekstach historycznych, ale to co chcę powiedzieć to, że Chazelle zrobił taki film, gdyby można było rzeczywiście w tych latach dwudziestych pokazać wszystko to tak pensji by wyglądał tak jakby można było te odciąć wszystkie tak jakby przepisy do tego kodeksu Casey i właśnie za to świadomość za to, że on wie na czym polega rodowód kina jak i ogłoszono jako twórcę lubię jego estetykę lub sposób taki dziki właśnie kimono opowiada i dzisiaj po prostu z tą wizją stapia i nam się też uniwersalizm wie, że to jest dla mnie film bardzo mocno od tych czasach, że mogę wymienić te konteksty gdzieś tam czytać sobie ten klucz, którym pan mówił wcześniej w tej pierwszej audycji, że po prostu dosyć taka zabawa w odgadywanie, kto może być kim w tym świecie ale, toteż potem staje się uniwersalną opowieść o dogrywanie pewnych czasów na dobrej na złe i w wypadku tego filmu niestety w kontekście niektórych postaci znam ich po prostu szkoda no tak dogorywa niepewnych czasów, ale reżyser jednak nie wgryza się te czasy właściwie tworzy swoją własną to rewizja mistyczną opowieść o tym co się wydarzyło film tak jak rano rozmawialiśmy o tym, ale warto przypomnieć jest 3 godziny chyba nawet ponad 3 godziny no i można powiedzieć to świetnie co pewnie zostaniemy zabrani na taką w taki rollercoaster góra-dół góra-dół no tutaj właściwie rozpoczynamy na tą imprezą mega imprezą po prostu orgia niemalże no to właściwie ta orgia wciąż trwa znaczenie nie ma tutaj ja przynajmniej czułem się zaproszony do takiej podróży góra-dół góra-dół tylko ta orgia trochę wciąż trwa tylko w innych aspektach innych wymiarach tutaj tutaj nic się emocjonalnie nie dzieje Margo robi i Brad Pitt szczególnie Margo robi chyba trochę żal jest, bo jej talent aktorski chyba nie został właściwie wykorzystany w roli takich gwiazd teczki, która wniesie do góry po po szczeblach kariery chyba został trochę zmarnowany Brad Pitt jest po prostu Bradem Pittem także wracają do tego co pani mówiła o tym, że dziwi się pani, że został nominowany no chyba nie pokazał nic z czego byśmy już go nie znali jest po prostu Bradem Pittem i już 3 i z której roli jak ten mówi, że z Bradem Pittem, ale na zasadzie wnosi w życie rozwiązaniami Glory masce co taki po prostu Brad Pitt tego pana trochę wycofany z wniosku o tak trochę lepiej mówi po włosku, ale z wielkiej chmury mały deszcz nic z tego filmu nie wynika powie paniką, jaką miałem refleksje pod koniec trochę przeskoczy trochę zmienię temat przeskoczy do do innego wątku Otóż kiedyś w warszawskim teatrze studio był taki mini festiwal czy, czyli nagromadzenie różnych produkcji teatralnych rosyjskiego twórcy Nikołaja Kolady i tam w ciągu paru dni można było zobaczyć kilka spektakli Kolady m.in. wiśniowy sad wcześniej kilka chyba tygodni miesięcy wcześniej także teatr studio pokazywał też wiśniowy sad w reżyserii Agnieszki Glińskiej różnica dla mnie była taka, że kiedy kończył się wiśniowy sad w reżyserii Agnieszki Glińskiej to czułem, że aktorzy mówią mi, że właściwe w tym momencie powinien się wzruszony nie czułem się wzruszony, ale czułem taką presję, że ktoś ją wiesz to jest moment, kiedy powinieneś przynajmniej w spuścić nos na kwintę, a najlepiej uronić łzę, ale tego nie było to się nie zmaterializowało natomiast kiedy spektakli Kolady dobiega końca to nie także, że płakałem, ale zrobiło się niesamowicie smutno przykro i powinna sobie kurczę to jest różnica, że czasami scenariusz sugeruje co powinno się wydarzyć czasami to się wydarza i czułem, że w tym filmie, który na końcu chce nam powiedzieć jednak, że kino jest ważne, że ono to takie trochę nie wiem czy Cinema Paradiso, ale po prostu wystrzelony na księży z fajerwerkami, ale no, ale ja się tego dowiedziałem, gdyby tej ostatniej sekwencji, która mówi to jest 1 wielka rodzina to jest geneza tego co dzisiaj wzrusza zachwyca irytuje mówi o ważnych rzeczach okej przyjmuje jako lekcję, ale nie przyjmuje to na poziomie emocjonalnym to się po prostu nie wydarzyło te mam właściwie i zupełnie inaczej z tym zakończeniem, bo ono inspirowane trochę twórczością wspomniał pan postaci Kennetha gra jako człowieka odpowiedzialnego za pierwowzór literacki, który tutaj oczywiście nie chodzi o taką ekranizację 11 tylko taki impuls taka jego legendarna książka, która pod koniec lat pięćdziesiątych była takim czy holu Babilon było takim przypomnieniem też, jakby tych początkach kina właśnie tym dzikim Zachodzie, używając tej tej metafory, bo to trochę jest kolonizowana zresztą rozrywka tym jest, ale on był też twórcom niesamowitych awangardowych filmów bardzo polecam zapoznanie się chociażby ze skorupy Rising naprawdę genialny takie undergroundowe takie malutkie formy, których czy średnią metrażu reformy, których po prostu wszystko się z niego tak jakby stapia ze zmysłowością tak jest pazurem miałem wrażenie, że to jest taki hołd trochę dla jego twórczości na koniec, kiedy wszystko się przeplata nawet ta chemia, z których zrobione są klatki itd. bo rzeczywiście ta sekwencja kończąca Babilon jest zjawiskowa, ale miałam takie poczucie, że ktoś próbuje tym filmem jednak przywrócić do kina takie duże narrację taką epicką rodem z dawno temu w Ameryce bohaterki, które pamiętamy chociażby z tramwaju zwanym pożądaniem uważam, że Neli la Roja, czyli bohaterka grana przez Margo robi jest bardzo podobna do wglądu była tak, gdy bohaterka, która nie chce realizmu chce maggi rzecz jest taka też chęć takiego jest taki kolaż, który nam pokazuje też, że kiedyś istniał taki kino można opowiadać też taki sposób mogą wrócić te wielkie narracje epickie, które oczywiście nie do końca mogą teraz przetrwać, bo są znane zaczęła pani jakiś mogę leżących na końcu, że tak to jest wszystko sama rodzina z tego z tego pnia się wywodzimy wszyscy widzowie krytycy jak to, że ten cały świat to jest to to jest odpowiedź o moim pradziadku czy prawa prawa praw babci dziewiątego, tak więc właśnie mam wrażenie, że zapomniane patrzy pani tę fotografię wyjęła dobre, bo dawno temu nieporozumienie to znaczenie już tłumaczenie czytam tego, jakoby to postać zresztą też kolejnego świetnego aktora Diego Calvo tutaj jako mentor Res, czyli człowiek, który ta jego ścieżka jest fantastyczna to jak on to jest człowiek z Meksyku, który tam tylko tylko znajduje się właściwie w tej imprezie trochę za to miłością za to Nelli tak jakby wciągany coraz mocniej takie piekielne kręgi dosłownie wchodzi do piekła jak państwo zobaczyć w tym filmie to mamy takie zajście dantejskie dosłownie do do piekła i jest takie poczucie właśnie nie bardziej dys takiej akceptacji i i że miała w tym w tym, że człowiek, który po prostu już od dziś swoje korzenie, jakby postawił wszystko na 1 kartę ostatecznie, jakby nawet z tych napisach końcowych, że trzeba zrozumieć czasami, że patrzymy na rzeczy, które są powiązane z nami tak jak my przyjmujemy bez takiej gratyfikacji, która być może była nam przy budował ten chodził, a potem, jakby jest dziś w ogóle poza kadrem wzruszyło mnie właśnie te mniejsze rzeczy mnie Babilon wzruszyły np. na początku filmu jest taka wymiana, na którą chciałbym zwrócić uwagę jest to pierwsza sekwencja, choć fabularny zdradza nie chodzi tylko taką wymianę między aktorami wchodzi właśnie Konrad kłóci się z którąś ze swoich rząd zresztą, chociaż jest malutko Olivii Whyte świetnie to zagrała i Brad Pitt ma taką wymianę zdań z kelnerką na tej imprezie i rzeczywiście dziewczyna go prowokuje swoimi wdziękami no to zauważa i w pewnym momencie tak mówi wiesz, jakby nie musiała tego robić takiego po co ty robisz poco tam w tym dekoltem itd. tak dalej ona wtedy go rozbraja taką uczciwością mówi chciałam, żeby po prostu pan na mnie spojrzał i odpowiada ja zawsze na siebie patrzeć i zdałam sobie sprawę w tym 1 zdaniu, że czysta istota właśnie jest to opowieść o tych, którzy zawsze płacona z ekranu, którzy po tych 205080 latach powodują, że się czuje bliższa z jedenasty RM i Odry Herbert nie proszę mi nie zmienia, bo państwo niewłaściwie w rozmowie z panią zawsze urzeka mnie to, że nawet naj zasłabł na nie, że najsłabszy, czyli pani wyciągnie z tego jakieś dantejskie o pas goleniowskiej konotacje nagle mówię okej to już nie da się zrobić swego filmu pani Diana Dąbrowska zawsze z tego wyciągnie ja się zatrzymał na sile tej scenie, bo to ta scena mam wrażenie, że ona też, gdyby mówi z jakim rodzajem wyobraźni także scenariuszowej mamy do czynienia, więc jest to scena znowu zdradzania fabuły, że kelnerka na tej szalonej orgii imprezie, gdyby z za bardzo zbliża się do aktora granego przez innego aktora Brada Pitta i i mówi przepraszam bardzo to jest nie do zaakceptowania to jest oczywiście widz mówi no faktycznie przegięła szybszy to o 1 za daleko mówi i na tym stoliku jest 1 butelkę szampana powinno być 8, a więc Hasa no to już, jakim rodzajem humoru będzie mieć do czynienia z Super jeszcze 3 godziny w naprawdę aż tak Szanowni Państwo to jest radio TOK FM pierwsze radio informacyjne program Inter luda i pani Diana Dąbrowska film znawczyni opowiada o filmach różnych rozpoczęliśmy od filmu Babilon, które bardzo się spodobał pani dzień Dąbrowski jest nim zachwycona mnie trochę mniej dużo pary w gwizdek, ale na końcu nie czuje tego co czuć powinienem, a raczej jestem poinstruował Anny co czuć powinienem i jestem tym filmem rozczarowany, tym bardziej że trwa ponad 3 godziny, więc jak rozumiem kciuk w górę pani Diany i no nie kciuk, ale palec w górę 22 palce do kciuk czy dobrze nie możesz, więc inny palec Góral jest to chciałby tak powiem z mojej strony kurczy zamieniamy się w Berta i skala, ale nie pokazywali tego Polska w uchu ale jakby ten rozwój innowacji lekarza co tak to jest innowacja, ale też państw wydaje się, że one mogą na Super poprowadzić do innego filmowane tam też odgrywają ważną rolę, proszę bardzo, to będzie film znowu akcentami polskimi, o których mówiłem albo też pseudo akcentami polskimi, bo oczywiście chodzi o o pewnego aktora, który tak stał się chyba trochę celebrytą, a w naszym kraju szczególnie znany z powodu relacji czy też małżeństwa nawet tak z polską aktorką, która jeszcze gra, gdzie się z tym no myślę że, że może ostatnio nie bardzo ją widzimy ale, ale jakoś tak coś robi chyba nie wiem nie śledzę, aczkolwiek kiedyś się pamiętam, że jak byłam my w liceum czy jakoś tam wcześniej i ona była tą zasięg czytam teraz widać, jakby tutaj Babilonu tutaj w tą bohaterką taką właśnie dziewiczą, że tak, więc pana Tadeusza pamiętam że, żeby Polska zobaczyła na ekranie to mówię kurczę, ale piękna dziewczyna zrobi karierę trochę ją zrobiła, więc jak rozmowa się do zasobów trochę trochę, ale tylko trochę zdrowia mówił o filmie będzie ci są w inny strój, czyli duchy niż Erin i aktor, który tam gra świetną rolę to trzeba bez od razu powiedzieć to jest Colin Farrell, że takim w relacji pacjent spróbuję się wypowiedzieć no i tak palce palce palce Pance to chyba jako ten drugą wojnę światową, ale to jest film ja tutaj nie wiem, bo to też muszą je pod skórę rzecz wręcz czuję postu podskórnie, że to, że to możemy się zgodzić to jest, ale proszę się przyznać et już mówię mamy oczywiście reżysera, którego część polskiej widowni może znać pamiętam, że dużym sukcesem był to jego poprzedni film 3 billboardy za i Mzuri, ale też może każde państwo takie firmy ten ma bardzo dziwny Polski tytuł najpierw strzelaj potem Zwiedzaj i ta dwójka aktorów, która gra w duchach też właśnie była tam obecna, czyli to też jest taka, jakby ciekawy powrót tego reżysera do Irlandii tutaj Irlandii lat dwudziestych też takiej można powiedzieć wysepki, które oddzielona od tych wielkich konfliktów świata gdzieś tak naprawdę wojna tak krwawo tak jak dziś tam bunt on jest gdzieś poza kadrem niestały czasy lokowany, ale mamy takie poczucie bycia w takiej przestrzeni bardzo dosłowne wyznaczono nam oddaje charakter tego czasu tego miejsca, ale z drugiej strony przeistacza się taki niemal antyczny teatr to znaczy jest w niej coś takiego niesamowicie uniwersalnego za ich staje się taką ceną tej tragedii, która ma nastąpić i wspaniałą też scenerią mamy 2 przyjaciół tak mogłoby się wydawać na samym początku 1 wielką zagadkę punkt wyjścia dla dla scenariusza, który jest potem niesamowicie tak utkany tak gęsto, żeby spróbować tę zagadkę rozszyfrować, a ten punkt wyjścia jest następujący pewnego dnia kończy się znajomość kończy się tutaj użyła jednak tego słowa przyjaźń między dwójką Ilona nie kończy się na takiej zasadzie, że coś wydarzyło i ktoś po prostu wszystkim pokłócił albo, że mam jakikolwiek wgląd prowadzący nas do tego chwili tylko ten ten koniec tak bardzo dziwi właśnie tego bohatera granego przez Colina Farrella rząd nie może sobie dać spokój z tym co znaczy coś takiego wydarzyło, że ten do Artiom chyba call jego jego imię Brendan leasingu go Grad suszę takiego stało w momencie, kiedy przecież my się latami znam tak jakby latami, żeby robią latami robią to samo wybierają się na piwo rozmawiają pewnie loty świat jest bardzo bezpieczny też ciekawe, że w kontekście zmieniającego się jak my kojarzymy lata dwudzieste minionego wieku i tutaj też taki link prawda nawet z tą żywnością Babiląd są filmy na stylistyczny antypodach można powiedzieć, ale też ciekawe jak ta refleksja z przestrzenią w tym filmie genialnie poprowadzona jest taki świat takich stałych rytuałów tak jakby słońce wschodzi słońce zachodzi tutaj kościół tutaj będzie karczma tutaj może stoi łączy z nieba w pewnym momencie taki magiczny sposób kamienie mają swój ciężar tak jak ciężar mają w tej układance ludzie się wydaje, że wszystko jest stałe, że nie ma miejsca na to zmian i to w tym właśnie tak dlatego tak podkreślam właśnie w tej scenerii dochodzi do takiego nie absurdu trochę na takiej zasadzie, że no nie ma chęci kontynuowania wieloletniej przyjazny w przyjaźni i to byliśmy tacy mili byliśmy tacy oddani tacy byliśmy kochani można powiedzieć, posiłkując się, w którym filmowy, a tutaj okazuje się że, że jednak my się w ogóle i ci ludzie przez te lata no właśnie w tym czasie byli i teraz czy naprawdę chodzi taką taką refleksję popchnął tak interpretacyjne z kierunku pana redaktora czy czy trochę jest właśnie wydają się z świetności tego scenariusza właśnie tej układanki nic, o co chodzi z tym zerwaniem kontaktu też taka refleksja nad tym jak my chcemy w swoim życiu i mniej ludzi na pewnych pozycjach jak zależy nam na tych pozycjach, żeby mieć przyjaciela, żeby nie być samemu, żeby coś dokonać, a tak jakby, kiedy wymienimy prawda tt różne zmienne takie by te różne elementy nagle okazuje się, że my chcemy tych miejsc, ale niekoniecznie tych ludzi i wydają się, że w tej tak jakby refleksji absurdzie życia potrzeba życia marzeniach bolączkach ten film z tej Irlandii lat dwudziestych staje się właściwie taką opowieścią nawet o polskości 2001. wieku o ludziach którzy, jakby eskalują konflikt wojnę domową o ludziach, którzy właśnie też nie potrafią, jakby zaakceptować pewnych rzeczy, bo chcą, żeby było po ich, bo nie może być zmiany bokami leży tam kościół leży tam i wraz urzędnik ten film w swoim humorze i takim ciężarze lekkości zarazem to znaczy daleko tutaj zrozumiana przez humor, bo rzeczywiście to tragikomedia nieraz na tym filmie po prostu nie widziałam je w ZUS jeśli śmiała, ale miał takie poczucie, ale właściwie, czego ty śmiesz, bo tragedia tak warto chyba jeszcze znowu nie zdradzając za dużo wspomnieć, że te rozmowy 2 przyjaciół tak jak nam się wydawało, gdy przez przez niedługi, ale krótki czas oglądania tego filmu w są trochę różne to znaczy ta postać grana przez naszego polskiego HH przez naszego polskiego w po prawie polskiego aktora Colina Farrella to jest postać, która dużo mówi od o tym życiu codziennym, ale tak tak bardzo jest też niski, bo to nie o to chodzi o takim bardzo prozaicznym choćby poziomie o o rzeczach naprawdę czasem prosty taki, kiedy elementach dnia codziennego uczy się znamy to pewnie skądinąd w, że nie wiem w jakim mają środowisku to inne rzeczy są tymi, którzy zauważa inne rzeczy są rzeczami, które się rozmawia tak 1 pogoda może być ważna, bo czy zaświadczenie zasiać czy rozpocząć żniwa czy nie czy nakarmić kury czy nie, a w innym środowisku pogoda jest ciekawa, bo to może oznaczać wyjazd być może na brak zgody egzotycznej na egzotyczne wakacje no, więc jeden z tych naszych 2 przyjaciół z takim trzydziestego postacią, która gada po prostu wszystkim naprawdę za trzecie drugie do Aten, a ten drugi właśnie grany przez Brendana GIS ona jest taki bardziej uduchowiony taki trochę bardziej wydaje się, skąd jest bardziej takim filozofem myślicielem my artystą tak bym tak bym powiedział znowu tak jak przy poprzedniej firmie trochę uciekłem też do tego porównania z teatru to tutaj ucieknę do takiej sytuacji, która wydarzyła się wczoraj wciąż bowiem z przyjacielem, który opowiadał o takiej historii, które miejsce w jego życiu, czyli jakieś komplikacje zdrowotne, które pojawiły się i które no były na tyle poważne że, że ocierały się po sprawy ostateczne to to jest moment, który często w życiu zmienia perspektywę i on mówi i wieś pod ty wszystkich rzeczach, które siedziały i gdzie naprawdę i wiedziałem co się wydarzy ale gdyby wszystko wchodziło w grę teraz trochę inaczej patrzy na rzeczy teraz trochę inaczej patrzy na ludzi, którzy mnie otaczają teraz trochę inaczej patrzy na to co jest w stanie zaakceptować a czego nie jestem w stanie zaakceptować nie wiem od innych w karierze w tej przestrzeni zawodowej w tej przestrzeni także ludzi, którzy mnie otaczają, bo nagle uświadomiłem sobie, że życie jest kruche i że życie krótkie i że to już z Górki a tym bardziej ten koniec może nadać też niespodziewanie właśnie jeszcze w takim momencie, którego nie podejrzewamy, że jest związany z końcem i burz i teraz jest trochę także, że zupełnie inaczej patrzy na to wszystko miotacza, że nagle coś się wydarzyło tak jakby włączyła włączyła pani włącznik jakiś łącznik i nagle już po prostu wczoraj tak dzisiaj już pani chce czegoś innego to nie jest proces ewolucyjny tylko rewolucyjny i o tym myślałem też w kontekście tego filmu także mamy właśnie dwójkę przyjaciół, którzy wydaje się, że są pogodzeni z tym kontekstem, w którym w, którym funkcjonują nawet jest to piękne znacznie, choć pogodzenie sensie takim że, a no dobra nie mogę się stąd wyrwać pewnie, że można, ale pogodzenie jakąś częścią wejścia w naturę, więc cykl to to jest właśnie piękne strony tak jak życie na wsi także polskiej wsi także czy żyje zgodnie z porami roku, że deszcz oznacza to zima oznacza śmierć, ale także narodziny za chwilę to są takie cykle takie życie w tym cyklu jest wymagające, ale też piękne można tę poezję odnaleźć na pewno też piewcy odnajdą tę poezję i nagle coś się zmienia i człowiek mówi stopnie dalej tak nie chcę dalej tak nie potrafię dalej tak nie mogę i nie chodzi o to, że rzucam to wszystko wieża w Bieszczady albo i Irlandii tylko nawet w takim czymś wokół mnie po prostu pewne rzeczy zmieniam natychmiast i nikt tego nie rozumie, ale ja rozumiem to to jest to jest coś, czego być może nie potrafię wyjaśnić to jest coś, czego otoczenie najbliżsi nie rozumieją, ale koniec coś zmieniło coś pękło coś uświadomiłem sobie o takie takie coś odbija fani kierunku w tym w w tym kontekście jest jest ciekawe, jakby no tragizm tej postaci tego Kolna tak będę, którego gra Brendan są, bo to deszczowy, który chciałby sobie coś zostawić to znaczy rzeczywiście jest to święto pań świetnie powiedział jest przełączenie jest taki dzień on nie był odmierza w jakikolwiek sposób tak jakby ta stałość tego trochę wiejskiego głupka, ale też w poczcie poczta chce, bo nie tutaj nie wartościowa wydaje się, że ten reżyser też fajnie do tego podchodzi rząd tutaj jakoś tak nie naznacza tych postaci, bo to nie jest ani dobrani złe to jest wykreśli Lucia lepiej Flood pewno jest dobrym filmie też nie muszą być prawda kontraktowanie to też musi jakoś też budować ten to warstwa absurdalną tego humoru tutaj od w jaki wizualnych po przedmioty różne, które mają to to są przeciwstawienie sobie, ale jest ciekawy to, że no to okej chce dokonać takiej zmiany tak jakby doszedł ten ten sufit i tras chciałbym tutaj artystą zostawić po sobie jakiś takie wielkie dzieło, ale teraz jak żyć w ogóle takim poczuciem, że zmarnowało się najprawdopodobniej bardzo dużo czasu, że czy ja mogę jeszcze tej zmiany dokonać nawet nie chodzi mi taką kwestię świadomości wieku także dzisiaj chciałoby się widzieć też swoich najbliższych mówi to pod takim kątem, życząc im, żeby życie było dobre oczywiście, ale nie żyją jak najdłużej nich żyją setki tak dalej tak dalej, kiedy Damian 10 lat myślałem, że człowiek wieku w 65 lat schodzi z trumną, że to jest dziadek tak jak była teraz jak patrzy no to nie ja w wieku 65 to w ogóle chce napisać książkę i chodzi o taką świadomość wyobraźmy sobie stan myślenia ludzi w latach dwudziestych i teraz ta granica tego, że życie może przeminąć tak bardzo szybko, bo jeszcze wtedy krótsze taki to ta kwestia tej wojny, która tam też się toczy cały czas jako takie Echo, ale myślę sobie, że ten film on fajnie też odbija się od takiego myślenia właśnie tej dobroci natury tego dobrostanu, bo my ten świat właśnie mamy na własność mamy w leasing i wnęki zasadzie my chcemy mieć ciągle punktualnie ten też te plony i ten raj tak skoro my tak jakby sami siebie tylko eksploatujemy to i wydaje się, że jest taka przesłanka w tym firmy, która też mimo tego kostiumu cały czas, bo współcześnie też o tym refleksją co znaczy wierzyć to, że cokolwiek może być stałe wierzyć wtedy jedno 100 lat temu tak to jest proszę zobaczyć dokładnie 100 lat, bo 1923 teraz sobie znam sprawy teraz mamy to jest dokładnie 100 lat, że czysty wszyscy dziś tam makabryczne, ale też wydaje się, że taki cień nadziei uwielbiam w różnych filmach w tej tak tak w sumie klamrą nam się połączymy innym swojego czasu 3 lata temu panie redaktorze zaczęliśmy od Felliniego Émile, a 1 swoich ukochanych filmów życia są 2 konie konie Felliniego opierają się na 1 chęci wyrwania się z prowincji prowincja piękna prowincja wzbogaca, ale też usypia wolę czynu teraz jeśli chcesz czegoś dokonać to bardzo często czy to będzie prowincja Polska włoska amerykańska musi dokonać tego odcięcia się i uważam, że taką też ważną bohaterką tej opowieści siostra tego bohatera granego przez Colina Farrella na moją misją Band przeproszę zobaczmy wymowę, bo oni bardzo takie mają ciekawe te imiona chodzi oto postać graną przez sir Conan, która jest no właściwie, dlaczego ona wcześniej nie dokonała takiego przełomu, gdzie miał wszystkie narzędzia, żeby zrobić taki w ogóle i inna można powiedzieć od tej społeczności z drugiej strony też budowała sobie w tym w tym świecie tych stałości pół itd. tak dalej tego brata, który tak, jakby roztrząsa tak jak robi z tego nic z tej przyjaźni po prostu sprawy właśnie prawie wojny domowej, że ma też potrafiła otoczyć się własnym światem, że dobre życie życie, którym też pielęgnuje siebie to trzeba umieć akceptować i na tym czytaniem lektura Spirówanie też tak naprawdę budowała siebie widział w tej postaci bardzo dużo czegoś takiego niezwykłego tak tam tam jest jeszcze sąsiadka myślę z ma kolczyk, w którą gra Schiele syn i imię takie wrażenie skoro też mówimy, że inspiracjach różnych takich obserwacjach siana, które w momencie przekształca się szybszy czy przyjmuje taką postać z siódmej pieczęci Bergmana tam będzie ekran od gry śmierć i wyraźnie żona też tak wizualnie trochę się przeistacza się w tym śmierć siódmej pieczęci to tak na marginesie, a w skoro wspomniała pani o wojnie, która w czasie onym toczyła się w Islandii czy tutaj mówimy o latach właśnie 19221923 to ta wojna domowa irlandzka no to to w pewnym sensie też można odczytać tę relację jako o jakąś jakieś takie opowiedzenia tej wojny także, że mamy część taką, która jest zadowolona z tego układu umowy z Anglią i gdyby żyje w tym rytmie który, który wyznaczają na paragrafy, a część mówi nie koniec coś się coś się dokonało coś przelało jakaś czara czegoś być może goryczy być może czegoś więcej przelała się już już dalej nie chcę nie mogę tak też można spojrzeć NATO jako na różne postawy wobec irlandzkiej wojny domowej, a jeżelibyśmy to tak na moment odcięli od, jakby tej bazy faktograficzne no to czy to nie jest kolejna opowieść o tym, że akcje zawodom gdzieś za granicą dochodzi do ludobójstwa, a my chodzimy, jakby punktualnie do kościoła w niedzielę tak jakby przysłowiowo mówiąc na Legii zabierze też ten horyzont takiego myślenia tak jakby bycie na wyspie w ogóle to, że to jest to odgrodzenie ono też przy mnie kultura znaczy ciekawe tak jakby w kontekście łączenia pejzażu tej tej wyspy, jakim pejzażem ludzkim takiego odcięcia się, ale też to dla mnie ciekawe, jakie to się stało 100 lat później w kontekście naszym czy w ogóle szerszym tak takie też czytelny na takiej zasadzie, że to życie, które się toczy, kiedy właśnie w tle jak impreza Babilon to po prostu inne płomienie, które dziś niszczą cudze domy i cudze życia i wydaje się że, że tutaj to właśnie ta siła wielkiego kina, które jest bardzo nas trują one na to opowieść pod kątem swoją własną tego czasu tego miejsca prawdziwości wiarygodności, ale potem potrafi właśnie pójść te kilka kroków wyżej potrafi spojrzeć na siebie z góry i patrząc na siebie z góry też daje widzowi szansę na to spojrzeć jak w kontekście własnego życia nagle okazuje się, że możemy iść do przodu technologicznie możemy dosłownie ich do przodu patrząc na to co chcemy podbijać kupować, jakie mieć też źle, ale też tak naprawdę uprawnienia one są wciąż bliskie tego co opowiadał Szekspir czy jeszcze wcześniej Homer na takiej zasadzie, że pan mówi o śmierci psy w kontekście tej pani charakterystycznej McCormick tak ona mi się wydawało właśnie żona seks Szekspira jak takie maski budżet, jakie ona przewiduje jak i trochę też o słuchaniu, a też takich pewnych objawów też teren ten film jest i gdzieś mam nadzieję, że jeżeli tylko państwo jeszcze macie dziś pod ręką z nie to, żeby naprawdę dać mu szansę, bo początek potem Oscary wygra czy nie czy Colin Farrell dostanie nagrodę czy to będzie Elvis Presley jej to to już zobaczymy co zadecydowali inni ludzie, ale trzeba przyznać, że to jest film, który zostanie z nami, który wydaje się, że przetrwa próby czasu i będziemy o nim, jakby będzie się chciało do niego wracać, bo ma w sobie tę literacką, jakby był trochę Pintera trochę z Becketta, a z drugiej strony jest niesamowicie filmowy jest takim naprawdę dziś się doświadczeniem bardzo prawdziwym jaków jako jak zmierzenie się z kawałkiem siebie w tym filmie w to jest radio TOK FM pierwsze radio informacyjne program Inter luda gościem audycji jest film znawczyni pani Diana Dąbrowska rozmawiamy dzisiaj o różnych filmach, które mogą państwo oglądać w kinach film, o którym rozmawialiśmy na początku audycji to Babilon przed ucieczką duchy i Schering i kolejny film proponuje, abyśmy jako trzeci, a tutaj rozumiem, że zgadzamy, jeżeli chodzi o duchy, że 2, ale nie jest nie środkowy tylko kciuki w górę lub nie wiem ile tam gwiazdek warto tak zapamiętajcie państwo, że palce wrócą tak jakby przy tym sam się i że to nie było naszej strony prowokacją walce są ważne sfery filmie są ważne i dziś tamte prowokację, że tak powiem też są lejtmotywem i pamiętajcie powiem tylko, tyle że tutaj mówimy o człowieku, który tworzy, a więc palce są ważne 6, ale tworzy także duchy nisze są ważne ja proponuje, aby trzecim filmem który, który będziemy rozmawiać był film z tyłu co pani na to pewnie jad w jestem też za stepy cudownie film myślę, który miał nie śle lidze polskiej telewizji, bo po prostu nie ma telewizora mówiąc wprost, więc nie wiem czy taki serial jest dostępny, ale rozpoczął tego, że Jay-Z którego raczej znamy jako producenta muzycznego jest także producentem powiedzmy filmowo telewizyjnym i ostatnio dzieje Azji jest spiritus movens za tak koło serią programów nie ma odcinków zatytułowaną UN AfD mów man and, czyli kobiety ruchu tak chodzi oczywiście ten ruch w odzyskiwanie czy zdobywania przez czarnoskórych mieszkańców Ameryki praw obywatelskich no i pierwszy odcinek tego serialu produkcji Jaya Azji dotyczy morderstwa zabójstwa emeryta tyle w 1955 roku, które to też morderstwo jest no i głównym punktem właściwie opowieść o tym jest tym w tym filmem, o którym które dzisiaj rozmawiamy czy Fin tę to tutaj trzeba przyznać Jet jest dwójka bohaterów główny to znaczy oczywiście tragedia, a meta to jest pierwszy poziom, ale też bardzo ważne jest dla reżyserki tyle, żeby opowiedzieć historię jego mamy, która zresztą nazywa się mamy film mogli także jesteśmy, a w stanach pięćdziesiąty piąty rok warto zwrócić uwagę, że też mówimy o takich Stanach przełamany to znaczy część Stanów jest wolna od takiego rasistowskiego prawa ma kryła, a z drugiej strony są takie miejsca misji BP, a które wciąż tak naprawdę są zaklęte właśnie w tej kwestii jak żyć to znaczy jak zrozumieć takie miejsce, w którym nie ma żadnych praw, które nie powinieneś, jakkolwiek się wychylać jeśli nie jesteś biały tak jak tu pada dosłownie filmie tak masz spuścić głowy w dół i po prostu, jakby nie afiszować się to znaczy masz nie nie być sobą po części czysty wydaje się taka opowieść, która też podzielona na rozdziały zachwycającym też aktorsko tutaj celami tutaj zarówno tej mamy jaki, jaki ten, który się wcielam czy wy w syna w ME ETA, ale miałam takie takie poczucie, że to nie jest film idealny, ale to jest film, który na pewno, jakby ma w sobie bardzo dużo rzeczy, które warto pochwalić na takiej zasadzie, że czułam tę walkę matki, która w, którą dotyka właściwie takim spokojnym świecie, toteż znów trochę się na łączą wszystkie filmy tak jak się o nich rozmawia, bo to nasza mamy tyle mogli, która jest wdową udało się uciec, jakby pewnego świata innym zbudowała jakiś taki bezpieczniejszy świat winnej części Stanów taki bardziej wielkomiejskiej Chicago, gdzie tak naprawdę chce wychowywać syna na istotę, która będzie empatyczna wrażliwa pewna siebie chcę wykonać wychować syna jak najlepiej, żeby po prostu był fajnym sympatycznym młodym człowiekiem, który nie boi się życia nie boi się przygód nie boi się świata, który nie ma się czuć żadnym momencie gorszy, a 1 wizyta w trakcie wakacji rodziny, żeby też tak naprawdę być w kontakcie ze swoimi korzeniami powoduje po prostu kutą tragedie i tras historia tej kobiety, która no nie poddała się to znaczy wydaje się, że warto podkreślić, iż żałuje, że film tego bardziej nie jednak prowadzi później w kontekście budowania takiego Origin Story wielkiej aktywistki, jaką była pani Tyl to jest to, że zdjęcia kwestia w ogóle takiego prasy telewizji opowiadania mediami o tej tragedii tu jednak bardziej przełomowych jak można sobie wyobrazić właśnie pod koniec lat pięćdziesiątych, bo nie zakryto zmasakrowanego ciała niesprawiedliwy zmasakrowanego ciała 14 latka, który po prostu wedle społeczności troszkę za bardzo się wychylił zwrócił komuś tam pochwalił kogoś powiedział, że ekspedientki, że ładna w biały dzień po prostu dano mu nauczkę potraktowano go po prostu jak najgorszego przestępcę kogoś to właściwie nie zasługuje na godność kogoś nie ma praw i teraz zmasakrowane ciało, które potem też 3 najpierw pobity potem w rzece też też też, jakby te procesy, które zmasakrowane z Wilgą dnia zużyte ciało zostało opublikowane po raz pierwszy wprost w mediach i to wzbudziło w całych Stanach nie ogromną dyskusję i teraz ta odwaga tej kobiety, że tutaj też jak trzeba było tak naprawdę przełamać sobie taką barierę, żeby spojrzeć na ciało swojego zmasakrowane syna są rzeczy, których dzieła mówi tak, ale jak w ogóle tym istnieje nic nie straszne rzeczy no i mam takie poczucie, że ten właśnie ma także bardzo ciekawie w tej pierwszej, jakby sekwencji buduje napięcie do tej tragedii oczywiście bardzo świadomie tutaj reżyserka decyduje się co pokazać wprost nie, bo wie właśnie o tej wadze obrazów tego zmasakrowane ciała też jest taka szlachetność ten film, jeżeli chodzi o budowanie tych postaci, że to, że prawo wczesne odmawia prawa to nie znaczy, że narracja tego prawa też odmawia ist uszlachetnia one są wręcz postaci są bardzo ciekawie przedstawione tak jakby zasługują na ten rodzaj narracji, który przez lata chodził odbierało, a po właśnie takiej środkowej taki Inter ludzi tutaj nomen omen mamy takie poczucie, że świetne są sekwencje potem zderzenia się w sądzie a kiedy jest ta walka niby to przegrana czy wygrana już państwo zobaczyć film MO zrozumieć, o co chodzi czasami można przegrać w 1 wymiarze, a w 1 instancji może tak, ale potem okazuje się, że takim rozliczeniu historii a kiedy inni zwycięzcy zaczynają pisać trochę inaczej patrzą na przegranych w kontekście też wizytacji wielu motyw wielu motywów okazuje się że, że jednak starania miały swoją wartość także jedyne co w tym filmie mi zabrakło takiego większego rozszerzenia tego wątku jak ta machina medialna, która zresztą do dziś odgrywał kluczową rolę tak pomyślmy o tych zdarzeniach no każdy czy to nie mówi Capitolu tylko, ale też to słynne ICAN drzwi no to zresztą i media jako jak tworzą to, że jesteśmy bardzo blisko czegoś, czego nie chcemy tak naprawdę widzieć najchętniej po prostu byśmy ten zrobić dali na bok i w tym wymiarze ta historia też mi bardzo się podoba jak znów uniwersalizm ująć się, że to jest historia kobiecie, która chciała żyć spokojnie tak naprawdę przymykając oczy na pewne sprawy i wielu z nas tak marzy, dopóki nie zapuka dosłownie do naszych drzwi no to nam się wydaje mu, że mamy ten świat na własność leasing płacimy składki jest okej, ale nie jest okej, a wysokie tym bardziej, że to jest rok 1955 Stanach Zjednoczonych, jeżeli chodzi o szczególnie kwestie rasowe ten rok ważny, bo o rok wcześniej Sąd Najwyższy Stanów zjednoczonych i skład trochę zmienił podstawę prawną dotyczącą segregacji segregacja na poziomie teoretycznym oznaczała jesteśmy równi, ale rozdzieleni, czyli są szkoły nie miejsca w komunikacji dla białych są szkoły miejsce w komunikacji dla czarnych, ale tak, ale łazienki w plenerze i łazienki w domu, ale jesteśmy równi i się w praktyce to trochę inaczej wyglądało i różnego rodzaju formalne nieformalne przepisy, które dyskryminowało czarnych mieszkańców mówiło się właśnie tak jak pani wspomniała to był Jim pro dostarczyli prawdziwa pro w no i teraz w 1954 roku Sąd Najwyższy mówi nie tak nie można, szczególnie że chodzi o edukację i Czarni biali studenci mogą chodzić do tej samej szkoły do tego samego Uniwersytetu, ale potem kolejne takie dopełniające części mówiły, że właściwie czy czasami stany mogą na poziomie stanowym pewne decyzje albo tę decyzję inaczej interpretować no oczywiście nie nie gubernatorzy Stanów mówią może są także tak powiedziała sobie w stanie tak nie będzie, więc w wielu Stanach w wielu szkołach mamy do czynienia sytuacją, gdzie pojawiają się czarnoskórzy studenci, którzy chcą się zarejestrować na Uniwersytecie, a gubernator albo inny polityk mówi nie nie pozwolenie wpuszcza po moim trupie tak się działo trochę lat wiele lat później w Alabamie m.in. ale też Dwight Eisenhower z wojskiem federalnym też interweniował tak, że jest to bardzo burzliwy okres, jeżeli chodzi o walkę prawa człowieka walkę o równość IIoT 2 światy świat północy, który właśnie jest światem szans się światem też równouprawnienia światem, gdyby kwestii rasowej, która nie jest pierwszoplanowa i świat południa, który jest światem kolor skóry wyznacza swoje miejsce na w hierarchii społecznej i raczej, jeżeli chcesz to miejsce zmienić to musisz uciekać na północ w ale z pewnie więcej komentarzy wątków byśmy mogli poruszyć, ale niestety albo stety Szanowni Państwo musi powoli zbliża koniec naszej naszej audycji i rozumiem, że tutaj pojął, że palce nie aż tak wielką rolę grają jak w duchach to co 2 paluszki w górę ja myślę, że tak i tutaj chciałbym w ZAK bardzo dobrze, że pan ten kontekst przybliżył też w ogóle nam się to wszystko jakoś tak kosmicznie łączy, bo widzieliśmy w misji pita w kontekście tej tragedii i jest taka znana myśl folk na razie, żeby zrozumieć świat najpierw musi zrozumieć takie miejsca w Missisipi i coś w tym jest ta ojczyzna Elvisa Presleya staje się do dzisiaj takim ciekawym intrygującym, gdy ja tutaj oczywiście mówi pewnym przymrużeniem oka taką przestrzenią do tego, żeby te paradoksy gdzieś tam widzieć obserwować i trzeba przyznać, że to jest to powieść myślę, że warto tego czasu państwa bardzo dziękuję dzisiaj rozmawialiśmy o firmach, które mogą państwo oglądać w kinach w polskich i pani Diana Dąbrowska film znawczyni była gościem dzisiejszego programu Inter luda dziękuję i informacje Radia TOK FM już za kilka minut o godzinie dwudziestej trzeciej
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: INTERLUDA
-
-
52:24 W studio: dr Jan Wasiewicz
-
-
53:17 W studio: Łukasz Drewniak
-
53:16 W studio: Diana Dąbrowska
REKLAMA
POPULARNE
-
-
01.10.2021 22:00 Interluda50:28 W studio: prof. Anna Tarwacka
-
16.04.2021 22:00 Interluda52:23 W studio: Dorothée Roqueplo
-
-
10.07.2020 22:00 Interluda50:49 W studio: prof. Maciej Tomal
-
30.04.2021 22:00 Interluda53:16 W studio: prof. Maciej Tomal
-
16.09.2022 22:00 Interluda54:40 W studio: dr hab. Jacek Friedrich
-
-
14.08.2020 22:00 Interluda51:10 W studio: prof. Arkadiusz Jabłoński
-
02.09.2022 22:00 Interluda54:16 W studio: prof. Aleksander Fiut
-
01.07.2022 22:00 Interluda53:17 W studio: Bogusława Sochańska
-
28.08.2020 22:00 Interluda49:52 W studio: prof. Hanna Kočka-Krenz
-
13.05.2022 22:00 Interluda49:00 W studio: prof. Janusz Gajos
-
07.08.2020 22:00 Interluda48:52 W studio: prof. Wojciech Szafrański
-
05.08.2022 22:00 Interluda53:53 W studio: prof. Jacek Wijaczka
-
10.09.2021 22:00 Interluda52:19 W studio: prof. Krzysztof Grzymski
-
27.05.2022 22:00 Interluda53:00 W studio: Tomasz Kolankiewicz
-
21.08.2020 22:00 Interluda51:21 W studio: prof. Mariola Walczak-Mikołajczakowa
-
-
17.12.2021 22:00 Interluda48:40 W studio: Dorothée Roqueplo
-
-
29.10.2021 22:00 Interluda51:38 W studio: Filip Jan Rymsza
-
-
09.04.2021 22:00 Interluda50:09 W studio: prof. Bohdan Szklarski
-
-
24.12.2021 22:00 Interluda52:57 W studio: prof. Piotr Śliwiński
-
31.07.2020 22:00 Interluda48:37 W studio: prof. Przemysław Czapliński
-
21.05.2021 22:00 Interluda53:19 W studio: prof. Jan Grabowski
-
10.12.2021 22:00 Interluda52:44 W studio: prof. Joanna Degler
-
25.02.2022 22:00 Interluda51:44 W studio: prof. Tomasz Stryjek
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!
KUP TERAZSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL