REKLAMA

"Masz ci los" - komedia o kompleksach niższości i wyższości Polaków

Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”
Data emisji:
2023-02-04 10:00
Prowadzący:
Czas trwania:
17:43 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
magazyn filmowy do zobaczenia Patrycja Wanat dzień do re dziesiąta 7 na miejscu polityków zasiedli teraz filmowcy Rafał Rutkowski aktor stand-uper mogę też w ten sposób chce określić absolutnie tak dzień dobry państwu i Mateusz Głowacki reżyser scenarzysta dzień dobry dobry państwu będziemy rozmawiać dzienne za chwilę o filmie maści losy firm, które od tego weekendu możecie państwo znaleźć w kinach w całej Polsce po godzinie 1030 dołączy do nas Adriana Prodeus Rozwiń » krytyczka filmowa, z którą porozmawiamy również o innych premierach tego weekendu dystrybutorze faktycznie tutaj nas rozpieszczają na początku roku dużo ciekawych tytułów bardzo różnych w dal w kinach teraz się pojawia na spróbujemy państwa jakoś przeprowadzić dzisiaj przez ten gąszcz premier filmowych kilka aktualności z co nas rozgrzewała tak filmowo w zeszłym tygodniu to oczywiście zastanawialiśmy się, dlaczego i Jerzego Skolimowskiego jest bardziej doceniane za granicą mniej doceniane w Polsce jak również odbyła się wielka dyskusja internetowa o tym czy znachor powinien nowy powstawać czy jednak no zostawmy tego znachora takiego, jakim jest już no nie odgrzewa my tych starych kotletów bardzo nie rozmawiała ta cała dyskusja, zanim film powstał już oczywiście było mnóstwo teorii na ten temat czy taki, kto powinien znachora z zagrać tak myślałam, że zacznę to właśnie naszą rozmowę trochę od tego znachora Mateusz sobie wyobrażasz coś takiego maści los kultowa Polska komedia za 40 lat po prostu w telewizji w każde nie wiem święta czy każdy weekend i tutaj nagle powstaje zimy wszyscy zastanawiają się, kto zagra wcieli się Rafała Rutkowskiego do tego mnóstwo różnych sprzedanych patentów za granicą powstają wersje włoskie francuskie niemieckie amerykańskie i i co może właśnie przyspieszymy trochę te wypadki weźmy komentarz już teraz, żebyśmy później za 40 lat tego komentarza nie szukali tak też państwa tak jak znachor uważam, że spokojnie co 20 lat może być nowa wersja, bo to jest co pokolenie powinno wychodzić nowe znachor tak samo nasza historyjka spokojnie na jakieś ślimaki nadaje, bo jest proste jak drut jest prosty patent na to by sportretować dane społeczeństwo, bo się ludzie spotykają na pogrzebie stypie żadna nowość, a nowością jest to, że trup dziadek, który leży w trumnie posiada 6 000 000 kieszeni no właśnie to jest ten ten punkt wyjściowy całego filmu, który poznajemy w pierwszych minutach, więc nic tutaj nie nie poleruje państwo nic nie ujawniamy z tej zawiłej en zawiłej intrygi scenariuszem, że posłuchajmy fragmentu filmu i za chwilę będziemy o nim rozmawiać całe będzie w wojskowe dalej jest debilem z państwa wynika, że dalej w swej wynika odpowiedź jest kondycja, że stopa się gen SS budzi czy pani mówi zaraz powiecie kupował ze ATA takiej uchwale waży się, gdy w tym 747 lat, kiedy numer etat, który byśmy edukacji i setki zdjęć także z lasu wasz tata akurat dzisiaj wybrał tak, ale możemy tak tatusiu, skąd bardzo dobra jak dzieli farsa no właśnie dzielimy forsę panowie do tego pytania jeszcze za chwilę dojdziemy maści Ross, czyli komedia, która tak jak już Mateusz tutaj krótko wytłumaczył to jest taka taki film, gdzie spotyka się rodzina syn zrobił syn ze swoją rodziną córka ze swoją rodziną na stypie tatusia później jeszcze dochodzi do nich kolejny syn drugi sen w tej roli Piotr Głowacki i cóż sprawa wygląda w ten sposób, że tatusia pochowano jest pani nagle na tej stypie okazuje się, że tatusia pochowano z kuponem zwycięskim w totolotka pojawia się właśnie pytanie co z tym fantem zrobić, ponieważ tata grał tymi samymi numerami, więc czas znajomi na pamięć, więc wiadomo, że to ten numer tak no, więc tych takich komedii, które próbują portretować społeczeństwo jakieś takie przywary nasze polskie, ale tak jak powiedziałeś to może być też historia bardzo uniwersalna w każdej w każdym społeczeństwie w każdym kraju różne takie przywary oczywiście występują, a jednak takich komedii trochę już powstała jednak udało dzisiaj powiedzieć coś nowego użyć trochę innych środków na właśnie ten punkt wyjściowy, który jest bardzo ciekawą intrygą tutaj już od razu przykuwa naszą uwagę, więc oczywiście nienawidzę zadawać pytania o to, skąd Pesy wzięło, ale nie mogę przestać myśleć w jaki sposób wybierały sobie członków tej rodziny do swojego scenariusza w czy idzie o aktorów czy członków czy nie chodzi mi ani członkiem oraz jeszcze swojej rodzinie oto typy osobowości, które sobie dobrały SA to nie na początku wiedziałem, że musi być konflikt właśnie wielkie pieniądze na stypie i że muszą to być rodziny w skrócie tak bardzo stary typowa jak bardzo lubię stare typy sobie myślałem, że rodzina musi być, a bb, czyli tzw. Polska, a we, czyli jedni biedniejsi drudzy bogaci jedni bardziej mają pracę typu pani sklepowa, a tam już jest wice tam wójt itd. że i, że 1 na związku z tym też tak sobie myślałem, że jest ci jedni są grubi drodze chodzi jednak będzie maluje druga się niemal 1 wszystko tak na kontraście na stereotypie, żeby bardziej w punkt, żeby każdy sobie mógł tam siebie znaleźć tak chciałem prosto czy innego w klasach w konkursach na stereotypach i też spółka po wiedzmy, że ksiądz stereotypowej niemi policjanci z Mac jakieś gafy też są 4 typowe te 2 postaci jej tego się nie daje i traktuje tego jak myślę jako wada czy zarzut tylko wręcz przeciwnie, że najpierw nadzień dobry są stereotypy to jest ten kościec, a cała reszta dialogi sytuacje trasą wokół tych właśnie stereotypowi no ja lubię po prostu jak się, że żongluje stereotypami takimi kliszami już znanymi, bo chodzi o to, żeby to wszystko pokazać na nowo tak samo jak za przeproszeniem Hamlet wszyscy wiemy, o co chodzi jest w drodze przeproszenie cham ten należy, że się w porównuje wielką sztukę z naszym filmem komediowym, ale na to co znamy, czyli że młody chłopak chciał być królem, ale chcące wujek został na to wszystko wiemy to jest banalne Aniu, wszystko na to znowu chcemy patrzyć tutaj też tak samo jest my wiemy, że jest PiS po 1złoży się kłócą i kłócą się o oczywiście pandemie i i o podatki, ale i my to wszystko znamy na pamięć, ale jak jeszcze raz na nowo w w odmiennej niż dotychczas scenę Eli to zobaczymy to jest okej wg miar no taka na trasie nie boję tego, że znowu jest to samo i znowu stereotypowo, ponieważ mam nadzieję, że na tyle słup to świetni aktorzy Super dialogi i zaskakująca historyka, że możemy jeszcze raz to samo przeżyć może można powiedzieć, że już z wielu ludzi, ale ratował nasze społeczeństwo i Wajda Smarzowski itd. mówi kim my po trzecie zbiorowym Polaków, ale no warto raz jakiś czas jeszcze raz jeszcze raz z innego punktu widzenia tym razem komediowego trochę absurdalnego trochę czarnego nieczysty miłe jak reżyser scenarzysta po prostu nie nie udaje ze skromności tylko aktywnie od lat oddala nas musimy zrobić małą przerwę na informacje Radia TOK FM za chwilę oddamy też Rafałowi głos Boga za gadaliśmy, ale ja tylko krótko powiem, że mówi, że się posługuje się stereotypami, ale ten naddatek tego filmu jednak moim zdaniem jest bardzo ciekawej wyraźne dla mnie to jest film o aspiracjach i o hipokryzji też to gdzieś tam się łączy, ale do tego wrócimy zaraz po informacjach Radia TOK FM tak życzę wam dzień dobry raz jeszcze ze mną studio Mateusz Głowacki reżyser scenarzysta Rafał Rutkowski aktor stand-uper rozmawiamy o filmie maści los komedii, którą od tego weekendu możecie państwo znaleźć w kinach w całej Polsce zaczęliśmy rozmawiać o tym jak inne firmy opiera się na kontrastach na stereotypach, ale tłum próbuje powiedzieć coś więcej na temat społeczeństwa polskiego ważne jak to brzmi po prostu wzniośle, ale ANR tak troszkę upraszczam na potrzeby tej również tej rozmowy Rafał oddaję ci głosy wciela się w postać Leszka takiego męża ojca tego pan powtarza trochę zdominowanego przez swoją żonę, w której roli widzimy Sonia Bohosiewicz, ale powiedział, że dla mnie to jest film o hipokryzji o aspiracjach o tym jak się właśnie trochę ukrywane jest taka bardzo scenach sami zapadła na początku filmu którymi zapadła w pamięć rodzina jedzie samochodem słuchaliśmy tej fragmentu tej sceny przed informacjami Radia TOK FM i wszyscy mówią jak to jak wygląda normalne prawdziwe życia jak wyglądamy na Facebooku, że chcemy tam być hut i bogaci i mieć udane życie no i trochę trochę tak to widzę tak głośno poza Antonio rozmawialiśmy sobie moment dla firm i oni są o jest namiętnością namierzyć mieć pieniądze, czyli jak powiedział Mateusz wódz prawy Hamlet wtedy słowa ale, ale chodzi chodzi o to, że rzeczywiście w tym filmie postaci wszyscy kłamią w wobec siebie są są są by jak by ukrywają się co jest dla aktora Super pożywką do grania moja postać no człowiek mężczyzna pantofle aż bez pieniędzy żyje na garnuszku żony teścia jest z kompleksami, który chce się w wyrwać uniezależnić i ewentualna wygrana w totka, czyli pieniądze dadzą mu po prostu poczucie, że z kimś, że jest, że jest facetem w tym w tym momencie i jest jego sprężyną, motywując do działania jak mówią not dla dla aktora jest Super pożywka do zagrania tak w takiej postaci i stąd jest społeczne motywują większość w tym w tym filmie to jest bardzo bardzo bardzo fajne natomiast, ponieważ graliśmy komedię wiedzieliśmy od początku to trudność była podwójna, bo ja wychodzę założenia z tej szkoły, że z brytyjskiej komedii powinno się grać jeszcze bardziej serio niż niższy niż tragedia i tu myślę tu myśl jest pies pogrzebany to znaczy tutaj, dlaczego dziadek dziadek dokładnie na to, że chodzi o to dlaczego dlatego dużo polskich komedii nie wychodzi o ruszeniu albo po prostu nie są śmieszne i od pierwszego klapsa dostatniego tutaj walczyliśmy o to, żeby jak aktorzy, żebyśmy byli po prostu Serbów w sumie gramy dramat no nie ukrywajmy tego na śmierć stypa oczywiście, że tak ważne wybory życiu odkopywać czy nie odkopywać tak pamiętam pamiętam odegrać sceny cmentarne i sceny, gdzie wykonywaliśmy Mikołaja Grabowskiego, który gra zmarłego dziadka w trumnie to ja ja absolutnie, kiedy graliśmy patrzy na to Bogu wymuszał są to tak, jakbyśmy kręcili jakiś paradokument kich scen prawda po drugiej wojny światowej, gdzie występowały ekshumacji tak dalej z nie pamiętam takiej sceny szczerze mówiąc w Polskim w Polskim filmie, gdzie wykupuje się trumny z grobów otwierają w jeszcze sprawdzić jego grupa się w Smoleńsku nie było wyższe nie nie widziałem wtedy się do tego wrócić na wrócimy na tory filmowe jednak, że państwa opowiedzieć o tych kompleksach jeszcze ostatnie minuty chciałabym tym kompleksem trochę się przyjrzeć dokładniej, bo bardzo ciekawe co Rafał powiedziałem, że nowością te kompleksy trochę zamiast niebem przy opracowywaniu oglądać, dlaczego skoro nasi biorą może może możemy coś zmienić w naszym życiu, żeby tych kompleksów było trochę mniej to jednak upychane kochamy je po szafach po komendach za kupujemy, gdzie dana one wychodzą jednak, chcąc nie chcą no bo się, że łatwiej jest nie my jesteśmy taką nacją, że na miejscu u łatwiej ukryć niż stanąć oko oko z problemem, bo stanięcie oko wokół problemu oznacza, że trzeba się zmierzyć zdać sprawę że, gdy wina jest po naszej stronie to to nie jest łatwe chyba w naszej kulturze nie ma jakby nie tyle przyzwolenia nie ma tradycji, żeby się z takim problemem mierzyć fajniej walce na kogoś innego na okoliczności prawda na czas nie wiem na wroga na sąsiada cokolwiek nie stwierdzi, że kusi coś Zamość nie tak i ten film gdzieś tam my dalekim echem o tym mówi ale, ale ale, ale ja np. scenę, którą uwielbiam taką scenę podział miłosną z moją żoną, których listę w następuje pojednanie mówimy sobie, że się kochamy myślę, że służyć najważniejsze prawda Mateusz tak jest, a propos indeksów to myślę, że my my Polacy nadal będziemy mieli mamy tam od dziewiętnastego osiemnastego wieku obrotowy kompleks, czyli do Zachodu mamy na kompleks niższości, a do Wschodu Europy wyższości i że mamy się świat po okrągłym stole, a w unii jesteśmy dalej się to nie zmienia, czyli do Brukseli oczywiście tam bardziej na kolanach do Ukraińców Białorusinów tak z wyższością takim pomagamy to tak troszeczkę cechy oczekujemy wdzięczności mogliśmy nie jakoś tak no oczywiście przez to, że byliśmy najeżdża ani wschód zachód Niemcy itd. Rosja coś się nad tym kompleks wyjrzał przez wszystkie mordowania i Treblinki tak dalej, ale no, ale właśnie dostrzegam to, że właśnie w naszej polityce czy w ogóle nazywać społecznej w kompleksy niższości oraz wyższości zależy na, na którą stronę patrzymy co dalej obowiązuje i po mojemu obowiązywać będzie i sieć jakoś tak też przynosi chyba z tej geopolityki na rodzinę potrafił to udowodnić, ale się jeszcze jest galerią czy, że jest nowy pomysł na firmy ten realizm sam wybierze rada Mateusza jest świetna zresztą dla ciebie też na bardzo dobra informacja będzie dużo materiału do zbierania przetwarzania i później jak moja żona po obejrzeniu maści stwierdziła, że czeka nas albo chce wraz z ostatnich scen, ale ta ostatnia scena będzie, że ona chce wiedzieć co się z tymi ludźmi zażąda jej absolutnie tak mogliśmy się tu język kina, żebyśmy nie powiedzieli oraz Mateusz powie co się wydarzyło z tymi ludźmi i dziś sequela nie będzie proszę państwa bardzo gorąco zapraszamy do kin maści losy w tych kinach już jest świetna chyba tam się w ogóle zebrała, bo oczywiście aktorską tutaj wymieniliśmy czy Piotra Głowackiego na Sonię Bohosiewicz, ale też Izabela Kuna Rober 2 i oczywiście ten również Marian Dziędziel Mikołaj Grabowski do Iwona Bielska czy wymieniamy wszystkich Sikorski Natalia Gruszczyńska młodzież grająca zezwala ministrant Jakub Wojtas je SA Agnieszka Hara właśnie Marcin w campusie na wspaniały Aldona Jankowska Mirosław Bieliński grają parę strażaków, którzy też wpadają na stypę Johnny Depp miał czas, a wręcz klonem dalej widziałam Gąsiorek klubów bazuje na wzór na ekranie nie da rady regionalnych zatrudnia, czyli jednak nie one, czyli to jednak halucynacje, ale do tego jeszcze Adam Falenta zdjęcia Łukasz Targosz muzyka, więc faktycznie bardzo bardzo zdolni jeszcze miejsca Agnieszka w dniach od i o ostatnie gra na filmu oscarowego i Jacek Hamela wybitny dźwiękowiec i właśnie po premierze mówili ludzie, że słychać kwestię jak choćby na to, że jest taka taki argument, którego państwo nie może na pewno przegapi stanowi, więc trzeba iść do kina maści w tych kinach już jest bardzo dziękuję Mateusz Głowacki reżyser scenarzysta Rafał Rutkowski aktor stand-uper byli z nami już za chwilę dołączy do mnie Adriana Prodeus krytyczka filmowa i będziemy przyglądać się inne premierom filmowym tego tygodnia będą rozmawiamy o chorej na siebie podejrzanej oraz o w ten sam zaprasza jeszcze parę minut dziękujemy Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: MAGAZYN FILMOWY „DO ZOBACZENIA”

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA