REKLAMA

Spielberg Fabelmanami nie postawił sobie pomnika. A nawet jeżeli postawił, to miał prawo

Projekcje
Data emisji:
2023-02-04 11:40
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
30:06 min.
Udostępnij:

Fabelmanowie to na pół autobiograficzny film w reżyserii Stevena Spielberga. Jak legendarny twórca zmierzył się ze swoją przeszłością, która odbijała się echem w jego najważniejszych dziełach? O tym rozmawiają Piotr Kubica i Tomasz Kopka.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
nic dziwnego filmie możemy przejrzeć się jak Blues kino mówi nam też dużo w naszym świecie popularne produkcje stają się często wizytówką swoich czasów, nawet jeżeli nie miały takich ambicji, ale co właściwie tak naprawdę możemy doczytać filmów o tym właśnie jest ten pod podcast o tym co kino mówi nam współczesnym świecie zaprasza Piotr Kubica przy mikrofonie Piotr Kubica i Tomasz Kopka dzień dobry państwu czy Piotrek cześć postaramy się rozmawiać Faber ma taki Rozwiń » jest plan zobaczymy na ile uda nam nie rozmawiać z aż tak bardzo innych filmach Spielberga, które uwielbiamy szabel panowie to pół autobiograficzna opowieść z w reżyserii Stevena Spielberga film opowiada o jego latach dziecięcych na stołecznych i o tym jak wpłynęły na jego twórczość czek jak to się stało, że został reżyserem czym dla niego kino itd. firmy nominowane do Oscara zbiera ogólne pozytywne recenzje, a najlepsze jest to, że Steven Spielberg na pewnym etapie swojej kariery trochę uśpił naszą czujność trochę odzwyczaił nas od takiego kina, bo ten film Abel panowie jest filmem, który bezpośrednio nawiązuje do jego korzeni do początków jego twórczości on jest bardzo mocno związane z pierwszymi filmami Stevena Spielberga, a to, dlatego że bezpośrednio nawiązuje do jego doświadczeń rodzinnych do jego emocji z lat młodzieńczych i do jego dzieciństwa i w tej historii tak jak wspomniałeś autobiograficznej najlepsze jest to, że ten film jest tak jakby podsumowaniem wszystkich dotychczasowych filmów Stevena Spielberga z racji tego, że to jest reżyser, który bardzo mocno bazuje na swoich doświadczeniach rodzinnych na swoich emocjach odwołuje się do uczuć, które towarzyszyły mu w latach dziecięcych młodzieńczych i Faber mana dostajemy pełną krwistą historie opisującą lata młodzieńcze Stevena Spielberga, ale też jego rodziny, bo sam tytuł wskazuje tabela panowie prawda to jest jakaś forma rozliczenia się też z relacji jego z jego rodzicami podobno bardzo wierna znajomi Spielberga śmieją się różnica między firmami, a rzeczywistość jest taka, że Spielberg miał dziewczynę w tamtym czasie, a poza tym poza tym wszystko zgadza no i tak tematem w tym filmie jest z dużo nawiązań do jego późniejszej twórczości takich najczęściej zabawnych trochę parodiuje, żeby swój styl on paraduje to ten rodzaj ujęcia, z którego znany, czyli ta twarz zwiedza rywalce lektura, która z piwem filmuje twarz, która reaguje na coś, czego jeszcze nie widzimy jest jest akcja na plaży, która może każdy ze ze szczękami Sałek jest to pierwszy próby zrobienia kina wojennego co jest antysemityzm, który potem wrócił w np. listy Schindlera wszystko podane bardzo rzadko jest bardzo lekki i mimo wszystko zabawny film, chociaż o przecież trudnych dla niego tematach to jest najlepszy Spielberg od czasu Monachium 2000USD nie zgadzam się z tym nie żeby, kiedy skończy jak zły film ale wyrzucono dawno nie było, tyle że co moim zdaniem wygłoszonych tak myślę, że to jest film, do którego przygotowywał się tak dobrą sprawę przez wiele lat i zmierzał do tego filmu od filmu bliskie spotkanie trzeciego stopnia, który był jednym z najważniejszych najbardziej osobistych filmów Stevena Spielberga tam jest mnóstwo scen, które bezpośrednio nawiązują do jego życia prywatnego jego życia rodzinnego no i tak samo Faber mana ta historia bardzo państwu polecam taki dokument Spielberg wyreżyserowany przez Suzanne Leski, który jest dostępny na Platformie HBO dokument zresztą nominowany do nagrody MII ponad dwugodzinna podróż przez różne zakątki zakamarki życia Stevena Spielberga, w której towarzyszą mu wszyscy fantastyczni twórcy Hollywood od reżyserów aktorów producentów i po jego najbliższych właśnie tylko myślę, że bardzo dobrym zabiegiem byłoby obejrzenie tego dokumentu bezpośrednio po Faber Banach, a nie przed, żeby zostawić jednak mimo wszystko tę przestrzeń na niespodziankę nawet słuchać wywiadów z ze Spielbergiem do tych w po można znaleźć Echa historii, które on opowiada ktoś np. końcowa scena, która chce zepsuć, ale on wcześniej opowiadał o tym co tam wydarzyło Spielberg też mówił, że firmy to jest jego terapia żony chce iść na terapię, bo woli nakręcić film no i oglądając obu panów możemy zrozumieć, o co chodzi o żonę kręcą filmy jakoś sobie porządkuje rzeczywistość zaczyna dostrzegać w okiem kamery widzi rzeczy, których nie widział bez tej kamery no w końcu komunikuję się ze światem też za pomocą filmów autor opowiada o sobie opowiadał kino trochę był ostatnio filmów, które opowiadają kim nie obejmą nowe najbardziej przekonani przekonali dlatego, że to nie jest ani pomnik ani jakaś wielka krytyka tylko jest jakieś szczere spojrzenie na własne życie no przecież trudno to zrobić, zwłaszcza że chodzi o jak o rozwód rodziców to te trudno na to patrzy jakoś tak tak po piłkarsku bez myślę, że to jest w Warszawie ale, ale bez uderzania w jakieś niesamowite to też bez beki strasznej nostalgii podoba mi się tego takie, jakim z bardzo często jest po prostu subtelny na wielu polach w jaki sposób pogodzonych z tą rzeczywistością także co owca z informatyki resortu wymiar w zasadzie, jakbyśmy uczciwie spojrzeli na większą jego filmów to wiele z jego produkcji ma ten wymiar terapeutyczny właśnie on sam wielokrotnie podkreślał, że był dzieckiem wyjątkowo przepełnionym lękiem strachem i że musiał egzorcyzm mowa w swoje demony jak sam mówił w początkach swojej kariery zaczął tak dobrą sprawę filmy kręcić już w wieku 16 lat nie było lepszej widowni od jego 3 sióstr, który zamykał w schowku z czaszką polaną, jaką farbą czerwoną słuchał ich krzyków i nie miał zamiaru ich wypuścić, ale obecność tych demonów tych strasznych szeptów jak często sam podkreślał na każdym etapie jego kariery była bardzo ważna było to też poniekąd związane tak jak wspomniałem z rozwodem jego rodziców, które bardzo mocno znacząco odcisnął piętno na jego psychice na psychice pozostałych członków rodziny i ten motyw rozwodu relacji dziecka z rodzicami przewija się niemal w każdym filmie, a Faber mana ten wątek w zasadzie został ukoronowany i potraktowany z taką dojrzałą czułością wyrozumiałością też przede wszystkim, bo Spielberg po rozwodzie swoich rodziców przez 15 lat pozostawał bardzo trudnych relacjach ze swoim ojcem z racji tego, że no tutaj trochę odsłonimy i zaprowadziły państwa w tej najbardziej prywatne zakamarki życia Stevena Spielberga, ale sam o tym mówi to ojciec po rozwodzie rodziców wziął całą winę na siebie i w zasadzie nie informował przez dłuższy czas swoich dzieci co było przyczyną tego rozwodu tego rozstania i ten moment, kiedy Spielberg ze swoim ojcem nie rozmawiał był też kluczowy dla jego jego twórczości ta relacja z ojcem jest obecna też większość jego filmów czy w kontekście filmu bliskie spotkanie trzeciego stopnia czy Indianie Jones nawet ten złoty się przewija i zawsze było to jednak mimo wszystko takie było to nie przepracowane natomiast Faber Banach miał wszystko uporządkowane ta relacja z ojcem była uporządkowana no to jest w zasadzie gdzieś ta kwintesencja tego filmu, czyli to pogodzenie się samym sobą ze swoim życiem są też głosy, że ten film jest taki start zostanie Dziady i sobie wystawiają laurkę i nostalgia jak nigdy, bo w ogóle w ogóle nie odbieram tego filmu myślałem, że taki będzie bałem się tego, że to będzie taki ale aby już darowana nawet naruszony pomnik dla kina i jakie to kino jest cudowne wspaniałe artystki mały młodzieńczych film z mojej perspektywy tam jest dużo jakiś kij i Iskry humoru nie ma tego wszystkiego co słyszałem, ale też, żeby być uczciwym NATO to właśnie niektórzy ten wątek odbierają z to jest takie już późny Spielberg staruszek on miewał takie filmy, a ale, ale tego bym to zwykle jest nowo otwarte nie ma jeszcze takiego filmu ten pierwszy taki film Spielberga, bo w zasadzie tego potrzeba, ale bardzo spodobało to jak powiedziałeś, że jest im wyjątkowo młodzieńczy, dlatego że ta optyka dziecięca towarzyszy Spielberga wino też przez większość jego filmów i zawsze też podkreślał, że trzeba robić wszystko, żeby to dziecko w sobie pielęgnować i regularnie wskrzeszać i że dzięki właśnie takiej postawie będziemy wiecznie młodzi i młodość zachowamy i on miał jakąś taką potrzebę powrotu do lat swoich młodzieńczych swojego dzieciństwa i takiego uczciwego potraktowania tego okresu w sposób bardzo uporządkowany i to absolutnie widać z drugiej strony no jeśli ktoś miałby stawiać pomniki no chyba tylko łącznie Stephen Spielberg no gigant Amerykanie oraz 0 gra z czasów reżyser wszech czasów ale, toteż wynika nie tylko ze względu na fantastyczne wyniki sprzedażowe jego filmów, bo to jest akurat reżyser, który ma nadzwyczajną umiejętność władania językiem kina i tak, ale także czytania bezpośredniego czytania zapotrzebowania widowni w sensie i i jego zapotrzebowanie i jego konieczność chęć opowiedzenia swojej wielkiej osobistej historii rozmija się z zapotrzebowaniem widzów publiczności widowni to gdzieś dochodzi do jakiegoś styku IT absolutnie niesamowite i wielu reżyserów nie ma tej zadziwiającej umiejętności, więc jeżeli ktoś miałby sobie pozwolić na stawianie pomników no chyba jest jest właśnie Steven Spielberg facet, który jest kompletnym samoukiem jego pasja, która zrodziła się w wieku 16 lat, kiedy złapał odruchowo za jakąś kamerę, bo jak mówił mieszkał w Arizonie, gdzie można było tylko i wyłącznie obserwować z nudów jak rosną kaktusy, więc złapał za kamerę i dziko biegający kręcił rejestrował otaczającą go przestrzeni tak zawita pasja się rodziła i następnie przez wiele lat swojej kariery, tworząc filmy, które w zasadzie były czymś kompletnie nowym nowe chociażby same szczęki Spielberga to był film, który był jakąś absolutną rewolucją, jeżeli chodzi o nikt z nas nie wie dokładnie pierwszy był pastor tak absolutnie nigdy w ten sposób kręcono filmu, pomijając kwestie czysto techniczne, kiedy realnie wypuszczono na ocean, więc on wielokrotnie w swojej karierze przełamywał jakieś bariery i podnosi regularnie tę swoją poprzeczkę czy np. Honduras park to były początki razem ręce zerowe własnym oraz o tym w rozumieniu publiczności, czego potrzebuje no to jako dziecko zainteresowane dinozaurami na pewno nie jedyne, więc dokładnie w momencie, kiedy zobaczyłem tyle psa, który wychodzi przez ten płot, który już był wtedy podpięty do prądu jak Terek postanowił bez nigdy nic później na mnie zrobiło takim zamierzeniem nagrania już w, jeżeli chodzi o spektakl, jeżeli chodzi o nowym kino przygodowe aspekty które, który ma, gdyż przemysł rozerwać od tamtej sceny nic mnie takiego opadu szczęki wygenerowało ja nawet właśnie wiedzą, że będziemy rozmawiać o farmach i rozmawiać o już rozmawiamy o tych wobec danych, które zostało zresztą co dało się, bo zatrudniona jeśli tak temu resort powiedzmy świetną rolę ładne zdjęcia Janusza Kamińskiego Super muzyka na media SA to jeden z parkiem oraz ich, jakim jest parkiem jurajskim, nawiązując do tego co powiedziałeś Faber Monach i krótki komentarz odnośnie aktorskich kreacji to przede wszystkim fantastyczny sami Abel ma tak też fizycznie trochę przypomina Gabriel Abel Gabriel Abel dokładnie natomiast ja jestem totalnym mniejszości i muszę przyznać, że miałem spory problem z odbiorem kreacji aktorskiej zaprezentowanej przez Michelle Williams jeśli chodzi o misji obejmą, że przeżywał, że przeszarżował i momentami to było trochę na na styku i miałem takie poczucie nie znając jeszcze osoby misji Fabian, którą poznałem po wspomnianym dokumencie Suzanne lepsi, że to jest osoba, która zmaga się z kryzysem zdrowia psychicznego na dużo wyższym poziomie niż chciał nam to powiedzieć reżyser i gros jej reakcji generowało we mnie jakiś niepokój czy aby na pewno aktorka nie posuwa się za daleko i muszę przyznać, że jest to aktorka świetna uwielbiał jej rolę w takich filmach jak i tańca drogą montaż będzie trwać sesji i ma w swoim dorobku mnóstwo fantastycznych ról, ale z tym filmem mam jakiś problem jeśli chodzi o jej kreację w nawiązaniu do parku Jurajskiego na drugim biegunie jest podano jako ojciec, który jest jest odwrotna kreację w Rabce Super zawieszonym spokojnym mnie gestykulując o bardzo stonowanej Mimi człowiekiem, gdy MBS można na zasadzie kontrastu działa, bo pokazuje, że nie do końca jednak do siebie pasowały może uzupełniali ale, ale do końca rozumiała, bo tam jest też ten dualizm nawet dualizm i jaki występuje między tymi rodzicami występuje w twórczości Spielberga jest połączone, bo ten efekt jest jest techniczne mama jest tak górnolotnie artystyczne, a z jak filmy Spielberga działają dzięki jedno drugiemu są fenomenalnie od fenomenalnych od strony technicznej przełomowe rocznie dochodzi tam i drugi, a jednocześnie no no na tym artystycznym na pełne finezji polowań, ale jak w ogóle to jak jak Spielberg potrafi mu przemawiać obrazem tego słynne długie ujęcia to on z piłek jest mistrzem długich ujęć, ale ja wolę jego długie ujęcia niż inne długie ujęcia, dlatego że może nie zorientować tak, że to jest drugie ujęcie bony tak płynne tak bardzo 1 kadr przechodzi drugi, że widz ma prawo nie zorientować z tytułem schodki, ale gol Lukasa mówił, że jest rysuje się zmienia bardzo intuicyjne mistrz emeryckie także, gdy nowy tak nawet na między między różnymi osobowościami i zdolnościami rodziców można doszukiwać czegoś co potem się znajdzie w samej takiej realizacyjnych Drive realizacyjnych aspektach jego filmów no i dokładnie i w zasadzie wracając do tego wątku, o którym mówiliśmy i do tego zarzutu, który stawiają niektórzy krytycy, że jest to forma postawionego pomnika przez starszego pana, ale ja cały czas się pytam, dlaczego nie, dlaczego akurat z kim Spielberg nie miał sobie na to pozwolić facet, który tak jak już wspomnieliśmy był totalnym samoukiem jego pasja i narodziny jego twórczości to jest w zasadzie ten amerykański, który on mieszkają na tych przedmieściach w Arizonie marzył każdego dnia dotyczy to jest historia iście hollywoodzka to znaczy film to znaczy Spielberg nakręcił film, za który i tak prędzej czy później ktoś by się zabrał, więc po prostu stwierdził, że zrobi to najlepiej tych spraw ich finalnie sam podjął rękawicę i to wy co i są tak jak naprawdę jest tak podziękowała pomnikom Wolskiego ten pomnik właśnie tego filmu jest zerowy stanowił dla ogrodników wszyscy punktu wyjścia to jest ich wytworzenia, które chce być zrozumiany i tak by go podsumował i to chyba w zasadzie najlepsze najlepszy komentarz do tego do tego filmu i jego twórczości bo, jakbyśmy faktycznie przyjrzeli się temu, o czym mówił Steven w kontekście swojego dzieciństwa to on zawsze walczył o tolerancję zrozumienie, jakbyśmy prześledzili to jego kariery od początków od tego najgłośniejszego jego debiutu najważniejszego filmu z początków jego kariery, czyli szczęk poprzez te to był debiut był znacznej części, bo on w ogóle zaczął swoją pracę w telewizji ABC podpisał kontrakt siedmioletni i tworzył filmy dla dla telewizji co dla mnie też niesamowitym odkryciem i w ogóle taką gratką reżyserował film John Crawforda to jest w ogóle też coś niesamowitego zderzyły się na planie 2 gwiazdy komfort wówczas bardzo niezadowolona, że reżyserią dwudziestolatek regularnie zabiegała o to, żeby go zwolnić, a on bezkompromisowe właśnie to jest też myślę, że jedna z tajemnic jego sukcesu, bo tych tajemnic jest tak na dobrą sprawę całe mnóstwo sztandarową jest absolutna miłość do kina i ta pasja dzika natomiast tych tajemnic jest cała cała paleta jedną z jest na pewno bezkompromisowość na planie jak już on miał jakąś wizję to po prostu trzymał się tego równo i w zasadzie nikt nie był w stanie stanąć na drodze regularnie też przeważał budżety najważniejsze było w danym momencie dzieło bezdyskusyjnie zobaczyli tak, jakbyśmy popłynęli zgodnie z jego filmografię facet zaczął tworzyć filmy wielkie firmy, które miały bazować na emocjach, które były formą terapii, które wiązały się też z tym co ludzie chcieli na ekranie w danym momencie oglądać mamy tutaj szczęki mamy bliskie spotkanie trzeciego stopnia mamy ITI i pewnym etapie musiał też wielokrotnie udowadniać samemu sobie, ale i środowisku, którego opinia była dla niego bardzo ważna, że nie jest tylko i wyłącznie geniuszem kina rozrywkowego, ale potrafi zrobić coś więcej nieposkromiona ambicja to takie regularne podnoszenie sobie poprzeczki występuje w zasadzie u niego od 50 lat na każdym etapie jego kariery i za moment przecież mieliśmy bardzo znaczący świetny piękny trudny wzruszający film jego autorstwa kolor purpury jego pierwszy dojrzały film, którym zaczął udowadniać, że stanowi w branży coś więcej i że ma więcej do powiedzenia jako artysta, mimo że przed na bardzo grząski grunt i wystawił się na strzały niemalże każdej strony później mieliśmy oczywiście jeszcze styczność z takimi jak lista Schindlera, który był dla niego w zasadzie najważniejsze firmy, ponieważ on w trakcie kręcenia zdjęć do tego filmu tak dobrą sprawę pierwszy raz poczuł się dumny z racji tego, że jest Żydem i rozliczył się z tą częścią swojego życia i niezwykle pomocna okazała się jego druga żona, która właśnie też ze względu na miłość dostawy na przeszło na judaizm i to w zasadzie ona tę taką warstwę duchową i religijną w nim wskrzesiła i tak jak sam podkreślał wielokrotnie wywiadach od tego filmu już nic nie było takie samo ten film był absolutnie przełomowy dla niego i kiedy Spielberg kręci to swoje poważne firmy to wokół tego co nie damy rady, ale wokół jest też bardzo duża skupia on sam jest niezrozumiany dla mnie takim niezrozumiany poważną siłę Spielberga jest sztuczna inteligencja on był oskarżany o to zmienił scenariusz Kubika, chociaż go w ogóle nie zmienił ten film jest krytykowany za to suma optymistyczne zakończenie, chociaż to zakończenie w moim odczuciu i przekonaniu jest potwornie depresyjne i nie ma tam w ogóle nic pozytywnego także to dla mnie też jest chyba najciekawsze Spielberg do analizowania także on on sobie, że za bary z takimi bardzo dorosłymi tematami lista Schindlera też jest bardzo różnie odbierana, bo pojawia się krytyka, że o Holokauście nie powinno opowiada z perspektywy sukcesu na, a poniekąd sukcesem jest historia syn dyrektora nie nadaje się go uratować, więc bardzo ciekawa dyskusja myślę, że wielowątkowe dla mnie najciekawsze w tej część jego twórczość jest to jak Spielberg potrafi pokazywać przemoc to jest myślę, że wychodzi z tego wielka empatia, bo przemoc w firmach jest przejmująca i nikt tak nie pokazujesz mówią nawet listy Schindlera z nowych materiałów taki, że ciężko, żeby w tym filmie nie było przemocy przejmujących jest przemocy, ale no czy szeregowcu realnych zrobił najlepsze sceny batalistyczne AVAR i tak ona z dekadą właśnie ze straży, który czerpie na, ale jest film Monachium, który jest bardzo subtelny, ale są też ogromnie przejmujący film Monachium jest scena, w której 1 człowiek strzela drugiego z c, gdyż w korpus widzieliśmy to w kinie 1000000× scena postrzału na nikim się prawa robić wrażenia ex Piła taką scenę na Francji to nagle przyjmująca on wkłada bardzo dużo wysiłku w to, żebyśmy poczuły, kiedy brutalne w ten brutalny, kiedy te decyzje strzeli ten jest masa zabiegów, bo ten, który oberwał trzyma zakupy następnych zakupów się coś wylewa wysypuje ogromny wysiłek włożony w to, że jak pokazujemy przemocy ktoś nie jest film dla dzieci no to widz ma to poczuć może przed m.in. przez tego filmu są takie angażujące mamy tutaj słowo klucz słowem klucz jest autentyczność myślę, że tego nie jesteśmy w stanie odmówić żadnemu filmowi Stevena Spielberga jego filmy są po prostu autentyczne, nawet jeżeli pojawiają się efekty specjalne to po prostu jest uzasadnione jak wersja tak to wszystko jest na siłę tylko jesteś rzucony ze sobą współgra też już pomijam kwestię tego jak to realnie przekłada się na wrażenia artystyczne na odbiór tego filmu na wrażenia estetyczne przecież szczerze powiedziawszy dla mnie film szczęki i ten rekin, który tam się pojawi ten morderczy zabójca szczerze mówiąc już później nie widział tak zbyt fantastycznie skonstruowanego rekina czy chociażby park Jurajski te wszystkie efekty specjalne, które mają miejsce w jego filmach są fantastyczne i pojawiają się wtedy, kiedy trzeba wojna światów reklamie stoi efektami specjalnymi i im nawet w nie chodzi o to jak ona jest czy bezpośrednio nawiązuje do tego co się wydarzy od 11września chce, ale bez nawet nie chodzi o to, że same efekty specjalne są dobrze zrobiona, ale to jak z ich pomocą reżyserce potrafi rzucić w środę akcje tak zrobić to poczuł na poselską, że od one z tego ministra, ale powiem też myślałem, że już takiego Spielberga straciliśmy też dla mnie od czasu Monachium tego 2005 roku on zrobił żadnego filmu, który był tak jak dotknął zespół ruszył, ale dlatego Piotr Grzyb kolejny etap w karierze Stefana z Malty czy bankowe trochę tak tak wzruszony Wajda czy bankowy podręcznikowy szkolny niemalże, bo tutaj do góry mówi, że to są firmy oznacza, że prezydent Spielberg, który też rzeczy o podłogę dokładnie do głosu zaczął dochodzić WestLB patriota mieliśmy do czynienia z takim firmom jak Nicole czwarta władza akt czwarta zaś moc szpiegów Moskwie demokracji wysoki, ale tak i u niego pojawia się potrzeba wtedy na prezentowanie szerokiej publiczności właśnie takich filmów czwarta władza film dość krytykowane, ale przyznam szczerze, że mnie ten film uwiódł momentami dość pompatyczny uderzający faktycznie w te wysokie rejestry, ale też prezesa dla firmy przesadnym piękna historia o dziennikarstwie o relacji mediów z polityką z szeroko pojętym biznesem myślę, że akurat czegoś takiego akurat światełka w tym ponurym okresie potrzebowaliśmy, więc to 100 tak to jest reżyser, który chce dawać nadzieję nawet tak robi lista Schindlera Nalazek opowiada o każdym szuka tam czegoś pozytywnego za co obrywa też rozumiem, ale tak ten typ tak ma po prostu on po prostu zawsze też obrywa od szeroko pojętej publicystyki filmowej za to, że jego filmy były po prostu fantastycznie przyjmowany przez widownię wykazał wielkie wyniki finansowe chce być myślałem Hankę ta, który chce w Zdrój dokładnie widzieć odbierze nadzieję co m.in. takich ambicji, a szczerze powiedziawszy ta Platforma jest na tyle pojemna jest tak obszerna, że chyba jest miejsce dla wszystkich, ale on zawsze zastanawiały chodzi o założenie, że to jest bardzo pretensjonalne mówiące, że filmy, które wykraczają wielkie wyniki finansowe mogą być też dobre pod kątem artystycznym w zasadzie, dlaczego nie znaczy ja powiem to całą odpowiedzialnością i śmiałością dla mnie wspomniany park Jurajski czy szczęki to absolutny dzieła sztuki mistrzostwo mistrzostwo świata to po prostu pamiętam ile lęku wygenerował we mnie strachu film szczęki po pierwsze nie może nawet ludzie tam wolę fantastyczne jest muzyka na marginesie, ale stosunki jest tylko kino rozrywkowe by z ud z funduszy interpretuje jako krytyk kapitalizmu od tam co pokazano mechanizmy, które sprawiają, że do tego wracamy niewielki pierwsze jak ludzkie życie kosztem tego, żeby jednak biznes kręcił tak to jest sekret taka głupia głupia, ale taka bezrefleksyjna krytykę, bo można zrozumieć, dlaczego miasteczko, które żyje z turystyki chce, żeby to turystyka sekwencji, a to błąd prawda, ale nie zmienia faktu, że Spielberg obnaża, jaki mechanizm straszny im nie powiedzieć, że albo prowadzi, więc to nierzadki w nie to było bardzo niesprawiedliwe, bo kwitować po prostu dysk tylko raz z rozrywkową, bo prawie nigdy nie jest, ale jego film okazał się też profetyczne w wielu przypadkach pokazały nam co się dzieje w momencie, kiedy ingerencja człowieka postępuje za bardzo w przestrzeni nie dla niego przeznaczonej Tomasz chociażby oraz park ta ingerencja w prawa natury pogwałcenie praw przyrody do czego prowadzi też krytykę chciwości radcę prawną wydania Indianie wciąż to widać np. chce modyfikacji głównego bohatera jest ratowanie dziedzictwa kultury, a komercjalizowane go także no to są to są takie czytelne wątki twórczości tak tak jak powiedzieliby organa ta rodzina cały czas ta rodzina, która byłaby przez park Jurajski to też swoją rodzinę, która też dom powstaje w w miarę trwania akcji na HBO panowie to jest taka grupka wielka kropkę nad nad i jeżeli chodzi o ten wątek twórczości Spielberga taki gorącego wam polecamy jest im wzruszający subtelny dziewczęcy model obrad 20% tego teraz w górach w, a jest to także piękny esej o kinie list miłosny napisany do kina w ich od Fort owi szczególną to realny resortowi fordowi reżyserowi fordowi legendarnym, którego Spielberg trochę zajął miejsce prawnego tego wielkiego amerykańskiego reżyser przejął koronę tak no, jeżeli już jesteśmy przy formie to trzeba odnotować najpyszniejsze epizod no właśnie z ostatnich czasów dla miodu fantastyczne wysokie ceny wymóg, a umorzenia jedynie to nie mówmy dobrze ale, ale tam można, która pojawia się na końcu jest mistrzem MLS obsady generalny jest obsadzona rola na taki przekaz, że na ten pokaz pokaz o te ostatnie scena i to kto gra kogo moim zdaniem te Spielberg mówiący, że kino jest kino i bo tam spotykają zupełnie 2 różne szkoły filmu zupełnie różne podejścia artystyczne spotykanego w 1 osobie i przezabawne sceny które, które lekcję dla filmowców to jest takie zderzenie epok w dziejach kinematografii, ale jeśli chodzi jeszcze kadrę aktorską trzeba odnotować, że zadaniu sprostała młoda ekipa aktorów wspomniane Gabriel label i aktorki, które wcieliły się w rolę jego sióstr, ale jesteś kolejny element, który przekłada się na wielkość Stevena Spielberga, czyli wielopoziomowa fantastyczna współpraca z dziećmi na planie on potrafi w sposób mistrzowski w dojrzały nie infantylne i może to się przekłada na to że, że dzieci finalnie potrafią w tak przejmujący autentyczny sposób na planie grać no może przełożyć to na to, że w tym roku Oscara dostanie firm którymi się podobał nie zawsze nowy właśnie, chociaż myślę, że zryw jest potężna konkurencja w postaci filmu duchy inżynier win, ale tak też jest w tym teamie, który mocno kibicuje liderowi w tym roku i mocno liczę, że ten film w jeśli nie wygra w kategorii najlepszy w tym roku to Spielberg zgarnie swoją trzecią statuetkę w kategorii najlepszy reżyser Tomasz Kopka bardzo dziękuję od ulica dziękujemy i do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PROJEKCJE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA