REKLAMA

Porsche Macan, hybrydowe Peugeoty, Polestar 2 oraz Maserati Gran Turismo

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2023-02-06 19:40
Czas trwania:
12:29 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór nowy tydzień proszę państwa będzie dużo elektryka w tym tygodniu no na pewno tak dzisiaj już wiemy coś co zapowiadałem parę dni temu jakoś mi umknęło, więc teraz już nie zapowiada tylko powiem po prostu Porsche Macan elektryczny mówiłem, że taki pojawi Macana, a to już znamy też SUV klasy średniej tak chyba 470 przy długości już prawie 10 lat pewnie Rozwiń » będzie w tym roku, o ile pamiętam trochę żeśmy parę miesięcy przegapili solidny facelifting Macana, ale żeśmy wreszcie wzięli do do testów wobec przecież w tzw. międzyczasie ten facelifting jeździliśmy też już Macan po faceliftingu zauważa bardzo się wtedy też w środku zmienił po drodze doszły czterocylindrowe silniki 20, bo przecież na początku to głównie były 6 cylindrów i był też Deezer przecież na początku w ofercie 260 koni niecałe, ale no to jest nadal nadal są dostępne przecież Macan spalinowej tylko makami spalinowe, ale czas płynie nieubłaganie wiadomo było, że Porsche zrobi kolejne modele elektryczne przecież o tym mówiliśmy też już od lat, a ostatnio od miesięcy coraz więcej informacji jest nowy Porsche Macan już są testy już są zdjęcia szpiegowskie to będzie nowa Platforma elektryczna PPE okazuje się Porsche wyprzedzi audi, bo najpierw na tej Platformie PPE nowej dedykowanej tak się wyrażę elektryką miał być audi A6 e-tron okazuje się, że chyba jednak szynami tak podaje auto Motor und sport, że jednak pierwszy będzie Porsche Macan na tej Platformie zbudowany zdjęcia szpiegowskie dowód pokazują samochód zamaskowany, ale będzie bardzo podobny los nie sposób, żeby nie był podobny domaga się tak dobrze sprzedaje jest zresztą samochodem, z którym porównuje się wielu konkurentów nawet być może lepszych być może gorszy, którzy chcą zmagamy się porównywać, a i są nawet zdjęcia takie wnętrza pojazdu dość wyraźne trochę chyba konsola środkowa się zmieni, ale tak to co przed kierowcą to nie za bardzo baterie minimum 80 kilowatogodziny później będą też większe 100 kilowatogodzin silniki o mocy przynajmniej tu na razie wiem 350kW, czyli niecałe 480 koni mechanicznych Porsche Macan audi A6 e-tron pojawią się prawdopodobnie w roku 2023, czyli już w tym w zeszłym tygodniu wspominała o takich szeroko zakrojonych planach peugeota związanych z elektryfikacją prawda no tak tak dużo nowych modeli kilka 5 w sumie będzie 7 chyba w ale nie wspomniałeś o czymś co pojawi się już niedługo mam nadzieję w właśnie w oczy przede wszystkim to ta Zobacz, a pan Toy oda odszedł szef koncernu Stellantis, czyli Carlos Tavares w tym momencie największy przeciwnik przymusowej elektryfikacji w Europie chyba trochę odpuścił skoro skoro takie szerokie plany peugeota wprowadzi zresztą Peugeot ma być też niedługo cały ma marką całkowicie elektryczną nawet zanim się stanie to jeszcze jeszcze coś innego stanie co tak naprawdę powinno się stać wiele wiele lat wcześniej, chociaż tutaj peugeotowi też nie można odmówić, dlatego że poziom miał hybryda taką zwykłą hybryda i to diesla 10 lat temu 5 był Erik Gorzowa, jako że tak był Peugeot 508 dwulitrowy silnik diesla skrzynia zautomatyzowana, ale mimo to całkiem nieźle działająca właśnie silnik elektryczny działało to bardzo podobny sposób co w toyocie prius to znaczy można było jeździć na samym prądzie na i tu całkiem przyjemny samochód faktycznie dużo mniej czy raczej zauważalnie mniej palił to było fajne auto i nawet się naprawić się popsuje podobno dwulitrowy diesel to był, a też mieliśmy w Desie piątce jak był to jeszcze citroen też mieliśmy tam hybryda pamiętam, że to był ciężki układ napędowy do na do tej de piątki ten samochód źle prowadził, ale potrafił być bardzo oszczędny, jeżeli ktoś mądrze jeździł natomiast pan był ten problem, że oni połączyli coś co jest ekologiczne z czymś co wtedy była ekologiczna, czyli z dieslem i to się nawet jakoś tam sprzedawała ten pomysł też, dlatego że z wiatrem zaczął wiać z innej strony mnie ten pomysł odszedł w zapomnienie po dość krótkim czasie niem za 3 lata nie hybrydą produkowali może 2 może 4 nowe teraz wracają do projektu takiej zwykłej hybrydy po prostu hybrydy tak jak to Toyota zrobiła te z 25 lat temu 20 na 90 siódmy to no, więc to szmat czasu 25 lat temu Toyota zrobiła taką zwykłą hybrydą teraz coś takiego coś też wymyślił Peugeot i tras suchej silnik trzycylindrowy 12100 koni do tego silnik elektryczny wbudowane w dwusprzęgłową sześciostopniową skrzynia, a tam chyba 28 koni, więc łączna moc 120 parę koni możliwość przejechania na samym prądzie uwaga jak jak myślisz ile w toyocie są 2 km no 22 w km w samym prądzie malutki akumulator, ale słuchaj wiesz ja też tak zareagowałem jak na samym początku, ale przemyślałem sprawę niech przejedzie nawet 500m na akumulatorze to nie jest to to nie jest problem to znaczy generalnie nie kto będzie lżejsza, a niektóre akumulator będzie malutki niech będzie sprawne niech on dobrze przyjmuje energię podczas hamowania nie chronią sprawnie wykorzystuje, ale mamy 1 postulat niech to wszystko pali mniej niż auto z silnikiem po prostu benzynowym 12 piątek 130 koni, bo o to wcale nie jest taka oczywista sprawa w przypadku hybryd, zwłaszcza na trasie, a przede wszystkim na trasie, bo to, że to po mieście po mieście wszystko zależy od ciebie od tego jak odzyskuje energię, jakiej dziś jak jest hybryda to niema po prostu musi palić mniej, chyba że jeździsz głupio natomiast na trasie no to potrafi bardzo wzrosnąć zużycie paliwa tylko wyłącznie, dlatego że jedziemy hybrydą no to oczywiście, że tak teraz mamy peugeota 3008 z silnikiem 12 i 5 po raz kolejny okazuje się, że tak tuż do ciężkich samochodach ten silnik 12 nawet jest wystarczająco żwawy, bo taka ma 9 pół setki, ale jednak już to zużycie paliwa jest wtedy nie jest takie rewelacyjne prawda jak w tych takich samochodach, do których się najbardziej nadaje chociażby do peugeota 208 no dobra ja do elektryka jednak kiedy tydzień, a wejście na dzień bez wiadomości o elektrycznych samochodach no to nie da rady już w dzisiejszych czasach Polestar to jest w tej chwili Polska 2 taki model elektryczny produkowana w tym roku będzie Polestar 3 już od 3 lat jest produkowany to koncern czyli, czyli pieniądze pieniądze chińskie technologie trochę świeckiej no i okazuje się, że bardzo duże jest ciśnienie, a to też odkryli Amerykę wszyscy wiedzą od potencjalnych klientów na zasięg, że samochód musi mieć zasięg minimum praktyczny 400 km no, jeżeli tak badania wykazały niech tak będzie dla mnie może być nawet 600, byleby nie był za ciężki jest za drogi, ale na razie to niewiele ma takich natomiast ceny i volvo Polestar będą odświeżać te zespoły napędowe elektrycznej okazuje się, że mówię dziś tylko Polsce, że 2 moc będzie prawie i prawie 500 koni z tym pakietem performance Pack, ale bateria ponad 80 kilowatogodzin, bo w standardzie jest niecałe niecałe 70 i zasięg teoretyczny ponad 600 km, czyli w praktyce 500 pewnie da się da się osiągnąć przyspieszenie silnik i w przypadku mocniejszego silnika napęd na obie osie 4 sekundy no bardzo dobrze, byleby się trzymał drogi, chociaż to jest są kosmiczne wartości przyznasz kiedyś, jakbyś 10 lat temu usłyszał, że samochód przyspiesza 4 sekundy to takie naprawdę solidne Porsche musiał być nie takie przeciętne, ale tutaj elektryki to sobie dają radę z tym przypomnę to jest Polska 2 liczba 4 i ponad 46 długości no ładnie to jest samochód nieraz opisywaliśmy nieraz oglądaliśmy nie wiem czy oficjalnie były takie plotki, że miał wejść do Polski, ale chyba na razie się na plotkach skończył słyszałem, żeby gdzieś można było pół dolara kupić no właśnie słabsza wersja 300 koni 6 sekund do setki tak ostatnio słuchaj Mercedes AMG pamiętasz co dziś EKŁE mocniejsza wersja z napędem na obie osie 42 ja miałem okazję trochę jeździć tą wersją zna na tył przyspieszenie 62 i połączy wolę tę wersję z napędem na tych 62 i bym zaoszczędził mnóstwo pieniędzy dobrze, a na koniec być może jeden z ostatnich takich samochodów maserati wspaniała, a firma ze wspaniałą tradycją włoska Mars maserati GranTurismo my już od dawna nie czekamy, a pojawił się w końcu konfigurator pojawiło się w końcu ceny w euro będę mówił 180 000zł kosztuje najtańszy GranTurismo wersji Modena wersja Trophy kosztuje 226 000 to jest taka wersja mocniejsza jest jeszcze wersja Fangora elektryczna, ale to co jakby nie została nie została ona wyceniona możemy sobie w to aż jeszcze raz przypomnieć jak samochód wygląda jak zaskakujące to się za bardzo zmienił to znaczy też w dalszym ciągu samochód na pierwszy rzut oka wygląda jak maserati GranTurismo na zewnątrz mamy tutaj trochę taki wygładzony tył piękne przód trochę w stylu Ferrari nawet nie przypomina, ale niekoniecznie tych niekoniecznie tych takich bardzo agresywne to jest muskulaturę są pięknie wkomponowano światła charakterystyczny grill, jeżeli chodzi o wnętrza to jego stan bardzo ciekawe mamy tutaj 2 ekrany 1 na dole drugi na duża mamy trochę przycisków nie dane było jeszcze się tym pobawić, ale podobno będzie ten samochód niedługo w Polsce w salonie na pewno tego pomachać, czyli mamy tutaj cena 180 000USD, czyli powiedzmy jest to jakieś, bo 1 000 000zł to samochody zresztą w Todd patrzy tak też zdjęcia ogląda premierach, bo była w październiku prawda ośmiobiegowy automat moc 490760 koni dowiesz podoba mi się taki samochód nie miałem okazję jeździć byłem też już w salonie na prezentację z 20 przecież to maserati to jest tamten to jest sportowy malutki ciasno tutaj też samochód, który podejrzewa, że radny z grano uważnie 2 osoby, ale również spoza regionu jest niewielka różnica w cenie pomiędzy 12, dlatego że GranTurismo Trophy kosztuje 226 000EUR natomiast 260250 000 kosztuje startująca 20, więc to już tak dużo, a tak naprawdę różnica pomiędzy tymi samochodami wydaje się ono jest kolosalna jeden z samochodem współ Super sportowym, a drugi jest po prostu samochodem sportowym, ale Zobacz to folk gore tak to najmocniejsza wersja 760 koni tam 3 silniki elektryczne pewnie poniżej 3 sekund do setki ile pamiętam natomiast te słabsze wersje spalinowe słabsze 490550 to chyba one mają, ale jeżeli się mylę to nie popraw 3 litrowe silniki fałszerz tak pamiętam przynajmniej najsłabsza lat, a przyśpieszenia też pewnie poniżej 4 do setki nawet w słabszej wersji nowym ja też czekam na ten samochód często mam dobre z maserati to Greka, ale mi się podobało wcześniej trochę narzekałem, ale jednak nawet maserati coś parę lat temu to jakiś jakoś mam do nich słabość, mimo że szczeliny tam w środku jakiś tam działały teraz już tak żyją też mam słabość skłaniamy się pięknie to codzienny magazyn motoryzacyjny Sławek Paruszewski Jacek Balkan do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA