REKLAMA

Czy będą podwyżki cen biletów pociągów regionalnych? Z prezesem POLREGIO rozmawia Wojciech Kowalik

TOK360
Data emisji:
2023-02-06 19:10
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
07:44 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
TOK 360 pasażerowie pociągów regionalnych nie powinni być w tym roku zaskakiwani podwyżkami cen biletów tak deklaruje prezes największego polskiego przewoźnika kolejowego Regionalnego POLREGIO jednocześnie w perspektywie kilku najbliższych lat planowane jest duża wymiana Regionalnego taboru podczas i cee trzęsą, czyli wydarzenia, które jest prologiem do kwietniowego europejskiego Kongresu gospodarczego w Katowicach z prezesem POLREGIO Artur Martyniuk jem rozmawia Wojciech Kowalik Rozwiń » jak bardzo ceny energii wpłynęły w ostatnim czasie na działalność pana spółki bez dobre pytanie one wpłyną znacząco wzrostu był bardzo duża, choć wyniki ani my oni ani inne koleją ani oni ani rządy państw europejskich nie przewidział sytuacji związanej przede wszystkim z z zwolnią na Ukrainie wywołany przez przez rosyjski reżim prawa więc, jakby to spowodowało też też drastyczny wzrost cen energii, ale na szczęście mamy poparcie, ale dla energochłonnych przedsiębiorstw, które jakby, w które finansuje, czyli nakłada ograniczenia na ceny energii szczególnie energii trakcyjnej ruch promy kupuje jako przewoźnicy stąd nosi sposobności nasi organizatorzy transportu marszałkowie poszczególnych województw otrzymali takie bardzo duże wsparcie właśnie zespół z tą tarczą sąd pomimo wzrostu cen energii i bez znaczącego udziału udziałowi w budżecie poszczególnych województw tak, bo oni, jakby zlecają te województwa celem pracy pracę przewozową tam, gdzie wozimy pasażerów no była to znacząca ulga, ale oczywiście te wzrosty były no materialne tak zielony wpłynęły na znaczące na udział kosztów energii w takiej całkowitym koszyku kosztów zależnych niezależnie no i musiałem przełożyć się pewnie też na ceny biletów dla pasażerów niekoniecznie kolejek w przypadku kolei regionalnych samorządowych raczej w tym roku nie będziemy podnosić cen także o tym to są myśli w ogóle one były tu były nowe marginalne tak pamiętajmy, że naszym przypadku jak ceny nie podnosi nie podnosi POLREGIO to decyzja organizatorów transportowe podjął decyzję czy patrząc na swój budżet czy powie za kolegę podwyższa ceny biletów ale, ale do tej pory myślę, że państwo jak widzicie nie życzono znaczy, że ich region winny kolei regionalnych dzieje się do września bardzo dobrze, że chodzi o aspektach to bardzo dużo punktów pomogła tarcza dla obu przedsiębiorstw oraz znacząco obniżyła koszty funkcjonowania kolei regionalnych, które są takim swoistym krwiobiegiem, a możliwość panią Kowalską pana Kowalskiego do szkoły do pracy po zakupy w obie dzieci do szkoły do przychodni do szpitala stąd też nie możemy pozwolić na na nie chcemy też dopuszczać jakiś znaczących podwyżek to nie jest to nie jest po drodze nowe podwyżki nie są po drodze ten kryzys energetyczny prawdopodobnie z nami zostanie na górze to nie jest kwestia tylko kilku miesięcy no nie wiemy, jakie będą rozwiązania w przyszłym roku dla takich przedsiębiorstw jak pana spółka pisze pan scenariusze awaryjne na przyszły rok, jeżeli chodzi choćby właśnie w ocenie Pilatus, gdyby te ceny energii jednak mocno poszły w górę, a nie dlatego że, gdyby Szanowni Państwo nowym kole oryginalną Jerzy na czym się o rekompensatach i jak jest jest z dużo pól manewru jeśli chodzi o finansowanie kolei niekoniecznie przypadające na wzrost cen biletów to jest 1 aspekt, jeżeli chodzi o scenariusz, więc na razie nie zamierzamy tego robić natomiast, jeżeli chodzi o większych kolejek samorządowych wciąż powie na razie nie zamierzają podwyższać cen biletów jesteśmy optymistami patrząc szczególnie nad drugą stronę robić wszyscy pocieszenia dla oceny przychodową to znaczy rozproszonej z wynika z ilości pasażerów którzy, którzy wracają na kolejne wzrost w zeszłym roku co w zeszłym roku u nas mamy około 40% to pokazuje jak pasażerowie chcą jeździć do kolei dużych aglomeracjach już dziś już jest normą w obrębie dużych aglomeracji, gdzie mieszkańcy małych elastycznych mojej miejscowości dojeżdżają sprawni mają już dużo pociągów efekt jak wspomniałem elastyczny wypaczeniu oko i wrócić późno w nocy, ale zgadzam się, że jeszcze sporo do zrobienia profesor niezależne przewoźnika, bo jesteśmy tylko wykonał nawet tak danej usługi, ale oczywiście logujemy interweniujemy położył przede wszystkim łososiowy właśnie mieli kołu do godności przychodzi czas miejscy i godziny dojazdu przyjazdu no może wygoda tego dojazdu, bo wybiera się pan na duże zakupy i może niekoniecznie natomiast Rada Miasta jako spółka po raz pierwszy chcemy skorzystać z dobrodziejstw, gdy grantów unijnych poprzedniej perspektywy byliśmy wykończeni tak po regionie mogą przez przez dowody między 14 wejście 1 korzystać z grantów unijnych teraz może być po raz pierwszy i de facto jest wymiana 200 wysłużonych pojazdów na nowe, które zasadniczo zmieni jakość przede wszystkim podróżowania dla pasażerów ktoś zmieni radykalnie, więc liczymy, że za chwilę będą ogłoszone tzw. konkursy kolegi ona musi wysoko w konkursach na tabor i 2 maksymalnie 3 lata w sposób ciągły nieprzerwany będą przyjeżdżały do nas z wyprodukowane nowe pojazdy, które tak jak powiedziałem on muszą być wygodne bezpieczny wiarygodny, choć dostępne w kosztach czyli, żeby zbyt często nie psuły wysokiej dostępności jak te pojazdy no na pewno zwiększy komfort przede wszystkim zwiększy to już by taką wiarygodność kolei regionalnych oraz zapewne przyciągnie już dosyć dużo dużą ilość nowych pasażerów ta fala musi o tym mieście oczywiście inwestycja nie tylko infrastrukturę rozumiany jako tabor jako pociągi, ale też inwestycja tzw. tory tak czyli, czyli nowe tory modernizacja rozumie nigdzie, które nie są zelektryfikowane i tutaj my też prowadzić będzie woził żony interwencjach z tych kuponowych taboru interwencyjnego mówię skup zaworu zmodernizowanego używanego tak jest niezbędne, kiedy tymi nowymi pociągami pasażerowie mogą pojechać przy założeniu, że są z ogłoszonym przez ministerstwo infrastruktury odbędzie się w tym półroczu to od zakończenia kursu na problem będzie krótki około miesiąca 1,5 tak to, licząc od już końca tego pierwszego roku producenci mają między 23 lata na dostarczenie pojazdów właściciel jest sumą Glovo są ulokowane czym je także to jest do tak wszyscy wiemy między np. kapo kończy się w połowie 2026, czyli czyli, czyli koniec trzeciego wieku 20 aż wreszcie 6 tak i do tego czasu pojazdy muszą być programy muszą być przeznaczone do przewoźnika pasażerskiego od to wszystko pyta Wojciech Kowalik cała rozmowa z prezesem POLREGIO Artur Martyniuk wiem jest już teraz do odsłuchania 4 za chwilę będzie w podcastach na tokfm PL patronem medialnym i trance jest radio TOK FM Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: TOK360

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA