rozpoczęliśmy już państwa bardzo nietypowo rozpoczęliśmy piosenką to jest piosenka samotny tata Marii Peszek, a no ta piosenka jest oczywiście nie bez znaczenia Otóż jest ze mną w studiu autorka teledysku do tego do tej piosenki Anna Maliszewska to jest dzień dobry część będziemy rozmawiać o filmie tata film swoją premierę miało na ostatnim festiwalu filmowym w Gdyni zaprosiłam Annę mali szewską do tego, żeby porozmawiać z 1 strony o tym filmie ale również o takich
Rozwiń »
sprawach które, gdzie stan z filmem się wiążą jak również wiążą się z zawodem reżyserki mianowicie o macierzyństwie tak, jeżeli stwierdzi o sytuacji matek ojców w branży filmowej jednak to przede wszystkim chciałabym zacząć od samego filmu to jest film drogi, który bardzo poruszył moje serce na festiwalu filmowym w Gdyni bardzo chciałam z tobą o tym film o tej historii porozmawiać co więcej przyznam, że już tym teledyskiem do właśnie samotnego taty Marii Peszek wycisnęła ze mnie Muzy nieraz za każdym razem, gdy go oglądam to jakoś porusza mnie do błędnie no i w tym teledysku jak firmy tata mamy Eryka Lubosa, który wciela się właśnie w rolę samotnego taty en i obserwujesz proces w zasadzie, jakby tworzenia rodziny na nowo do tego samotny tata jest kierowca jest kierowcą tira, więc nowe bardzo ważnym takim miejscem akcji swego filmu jest ta kabina tira, w której no dzieją się pełne emocji różne rozmowy i wydarzenia z życia więc, zanim będziemy rozbierać to wszystko na części pierwsze i analizować chciałem zapytać w ogóle sam ten początek no zabrania się za temat samotnego ojcostwa, ale właśnie jeszcze ubrania go te w te ramy takiego zawodu jak właśnie kierowca tira historia z kierowcą tira przyszła właśnie razem samotnym tatą Marii Peszek Maria się do mnie zgłosiła poprosiła, żebym zrobiła teledysk ja się bardzo podekscytowana, ponieważ Maria zawsze uwielbiałam chciałem bardzo poznać to było dla mnie niesamowite, że będę mógł zrobić dla nich klip i to się zbieg głos właśnie radiowym reportażem o proszę k, który wysłuchałam bardzo lubię w ogóle radiowe reportaże pobudzają wyobraźnię bardzo wyobrażam sobie wszystkie osoby miejsca no i pan opowiadał swoim życiu kierowca tira i on opowiadał o tym, że jest sam samotny bardzo, że w domu jest sam z rodziną jest sam w kabinie tira jest sam ten film jest jego dom, a jego dom prawdziwy dom to w zasadzie nie jest jego dom bądź nie umieli odnaleźć, bo o czujesz się tam trochę obco ci ludzie, którzy żyją w tym domu na co dzień mają swoje sprawy swoje życie, a on gdzieś jest gościem im ich życiu, ponieważ większość czasu jest w drodze w trasie jak jest w trasie to tęskni za domem jak jest dom to potwornie tęskni za rasę wydało mi się to tak konflikt esencją samotności, że nie można chyba bardziej, że każde miejsce, w którym jesteś wywołuje tęsknotę, a twój dom nie wiadomo, gdzie jest bardzo mnie poruszyło i postanowiłam zrobić teledysk o samotnym tacie kierowców ja bardzo Lubie wchodzić takie tematy, których nie znam takie miejsca, których nie znam środowiska, których nie znam, bo to jest dla mnie bardzo bardzo interesujące jest jak podróż jak wyjechanie gdzieś do jakiegoś kraju którego, który jest dla mnie zupełnie obce i to, że mogę się zanurzyć to poznać jakiś ludzi jakieś środowisko jest nam zawsze bardzo ekscytująca, więc jak zaczął poznawać środowisko kierowców, bo już przy klipie dzięki zrobiłam bardzo duży ser razem z Kajetanem lisem, który też autorem zdjęć do filmu już wtedy po jeździliśmy na parkingach oglądaliśmy to życie kierowców poczytałam troszeczkę o tym inni gdzieś bardzo mnie ten świat tak inne takie osobne taki zamknięty taki troszeczkę, do którego nie mamy dostępu bardzo mnie zafascynował no ale wejść do tego środowiska było łatwe to wiem, że świetnie przed podsłuchuje to środowisko np. zbir rady UE te rozmowy ten slang te czy oni też tak chętnie się otworzyli przed tobą czy w ogóle prowadziła takie rozmowy jak wasze życie wygląda jednak gdzieś przyjęła rolę obserwatorki ja się przede wszystkim bałam, że oni będą przede mną udawać, że będzie taka sytuacja przyszła pani i wypytuje, bo oni jednak bardzo zamknięci co ciekawe mój pierwszy kontakt kierowcę był kierowcą kobietą napisał do mnie Bogusia, która jeździ po teledysk właśnie samotny tata w ogóle napisał do mnie sporo kierowców i samotnych rodziców to było też takim motywem motywacją do tego, żeby ten temat pociągnąć dalej, bo opowieści, które dostałam i przyjaźnie znajomości, które zawarłam były bardzo interesujące Bogusia jest kierowcą tira zaczęła pracować jeździć tirem rzuciła studia i postanowił jeździ tirem, żeby więcej będzie swym dzieckiem o proszę, ale jak to, ponieważ pracuje 9 dni na 99 dni zajmuje się mama jej dzieckiem przez 9 może w pełni całkowicie zająć Jurkiem i zarabia dużo pieniędzy to była jej to to był pomysł zbiegł się bardzo dużo rozmawiałyśmy przeprowadziliśmy parę rozmów telefonicznych spotkałyśmy się boi się też zagrała w filmie kampanii jest, która naprawia traktor właśnie tak jak się pan i od niej miał kontakty do paru osób potem przeczytała już wtedy rozumiem, że zaczęła myśleć o filmie tak zaczął się żywimy potem przeczytałam wszystkie fora PR-owe kierowców ich rozmowy takie na forach, bo uznałam, że to będzie najbardziej szczere o pracę o ich życiu o dziewczynach o o seksie o film ma o tym jakie filmy polecają o domach rodzinnych o dzieciach oni opowiadają sobie o wszystkim komentują te swoje wypowiedzi dyskusje gorące tam trwają to było dla mnie bardzo interesujący się czułem tak, że mogę wejść na naprawdę kolejna kolejny etap to był casting, bo robiliśmy casting wśród kierowców ci panowie, którzy tam występują to są prawdziwi kierowcy mam takiego tajnego agenta mojego, który do wszystkich takich trudnych projektów łowi ludzi pojechał na taki największy parking dla tirów zrobił również facebookową akcję poszukiwania i spotykał się z nimi i tam wybrać bardzo ciekawe osoby, które nie tylko zagrały w filmie, ale też były takimi Ghost Hero jednak powiem, czyli z nimi już łatwiej rozmawiało to był bardzo ciekawe rozmowy no widzisz zaczęliśmy od od tych tirów myślałam, że zaczniemy od ojcostwa, ale teraz informacje Radia TOK FM i od tego ojcostwa od tej rodziny, którą się tak można sobie stworzyć sumienie nie musi nawet złączona więzami krwi to o tym zaczniemy rozmawiać już po informacjach Radia TOK FM to jest wciąż magazyn filmowy do zobaczenia Anna Maliszewska reżyserka jest wciąż z nami cześć treść porozmawialiśmy nieco o tirach i o tym tle które, które widzimy w filmie tata przypominam, że rozmawiamy o filmie tata swoim debiucie pełnometrażowym rozmawialiśmy o tym ile chciałabym teraz zapytać o te warstwy taką bardzo emocjonalną w filmie tata, czyli samotny mężczyzna samotny mężczyzna wciela się w rolę Eryk Lubos, który opiekuje się 2 dziewczynkami 1 to jest jego córka druga taka córka przyszywana, czyli córka Janik, która opiekowała się jego córka może dać się Gryzę wiązek żeby, żeby więcej nie zdradzać, aczkolwiek ważne jest to, że ta druga za przyszywaną córka jest Ukrainką cała podróż odbywa się między polską, a Ukrainą, bo film jest Enea takim specyficznym filmem filmem drogi i Eryk Lubos jest takim pluszowym ogry trochę data jego postać on jest takim mężczyzną, który gdzieś został wrzucony w to samotne macierzyństwo w zasadzie musi go uczyć od od podstaw, dlaczego te emocje ten męski punkt widzenia chciałaś gdzieś go zgłębić wydaje się, że po prostu mężczyznom trudniej kobiety społecznie, ale też przez swoją psychikę przez swoje pre dysponowani do roli matki rodzica to, że noszą dziecko w sobie to macierzyństwo bycie rodzicem przychodzi im łatwiej, ale z drugiej strony każdemu człowiekowi trudno się rozstać ze swoją wolnością, więc to nie jest wolnością jako no powiadom rodzicielstwo i rezygnacja z wielu spraw i samego siebie, więc tutaj tą figurą jest tata jest ojciec, ale tak naprawdę dotyczy to kobiety mężczyzn, bo chodzi o stawanie się rodzicem o to, że nasz główny bohater jest kochającym wolność właśnie pluszowym ogramy człowiekiem poraniony człowiekiem z przyszłością, ale człowiek, który chce żyć pełnią życia i człowiek, który ucieka przed tym rodzicielstwem ucieka właśnie jeżdżenie tirem przygody kobiety w pełni życia tak jak to musi wydaje nam tu trzeba kanapki robi, a trzeba robić kanapki odrabiać lekcje siedzieć w domu być obecnym przede wszystkim trudno być rodzicem z doskoku, bo jednak rodzicielstwo rodzi się podczas nieustannej obecności chciałbym bardzo zwrócić uwagę na Solinę i Klaudię wspaniały młode aktorki tutaj chylę czoła przed nimi, ale nie tyle chciałabym pytać o sam wybór dziewczyn, bo tutaj na pewno kasacji na pewno nie było to łatwe, ale zastanawiam się w jaki sposób na co zwracało uwagę, żeby je skleić tak na tym ekranie, bo dzieciom nie da się powiedzieć teraz macie zagrać najlepsze przyjaciółki wręcz siostry trzeba jak rozumiem wykonać jakąś ogromną pracę żeby, żeby to ich przywiązanie, żeby tej emocje po prostu były szczere tak szukałam dziewczyn, które będą bardzo różne i co ciekawe w ogóle na początku Rooney zamienił charakterami, że pierwszy scenariusz, który napisami to była przebojowa, a Lenka, czyli Ukrainka była taką zachód kanon troszeczkę dziewczynką i one miały sobie dać siebie dopełniać potrzebować siebie nawzajem jak robią casting poznałam Klaudię i powinny skarżą porze, jakie stereotypowo myślę to w ogóle powinno być zupełnie inaczej, więc przerobiłam scenariusz pod dziewczynki one bardzo dużo dały obserwacja ich i ich energia bardzo bardzo wpłynęła na scenariusz, więc nie starałam się wciskać ich ramy tylko tylko przepisałam tekst, czyli to nie one miały się dostosować do tej roli tylko by ta rola w zasadzie troszkę się sami nasze zajęła była taka sama sens sam takie same natomiast ciemne pewna emocjonalność tych dzieci i to co one sobie dają i to, jakimi motorami firmie są do jakich rzeczy zostało dostosowane do dziewczynek też wielką tutaj rolę sprawiło, że dziewczynki przed filmem zam. ze sobą i kontaktu naturalne było to bycie ze sobą prawda te ruchy takie tablice Rost po prostu była była naturalna tak tak tak one zam. ze sobą o uczyły się siebie dosyć długo, ponieważ one są bardzo bardzo różne Klaudia jest introwertyczna, a Paula jest skrajną ekstrawertycy oko i przez pewien moment bardzo było trudno się je zaakceptować bo, bo te różnice były ciężkie, ale to przebywanie ze sobą i to co sobie nawzajem dały tak naprawdę stało się dla niej ogromnie ważne bardzo pokochały chciałem zapytać o te oto macierzyństwo też i TOT no właśnie te kompromisy trochę taką chęć wolności robienia kariery związaną z macierzyństwem w kontekście w ogóle samego rynku filmowego, dlatego że podczas festiwalu w Gdyni odbył się taki panel z udziałem twórców filmowych wszystkich pionów właśnie i nie tylko reżyserów, ale ten, ale i charaktery za to Regi scenografów operatorów zdjęć tak dalej itd. i wniosek z tego panelu był niezwykle smutne takim szyny przytłaczający, że oddajemy tak dużo tej pracy może filmowcy oddają tak dużo tej pracy, że to życie rodzinne jest no gdzież tam właśnie zepchnięte, a jeśli nie chcemy, żeby ono było zepchnięte to z kolei jest bardzo trudno ten zawód wykonywać czy w jaki sposób być w tej branży filmowej względem jak to wygląda z twoich doświadczeń czy właśnie czy łatwo pogodzić w Polsce życie rodzinne z tym życiem zawodowym jeśli wybrało się branżę filmową czy szop biznesową w tym rozwoju uważam, że jest to wręcz niemożliwe aż tak tak, że jest bardzo bardzo trudne ja lubię swój debiut po czterdziestce, dlatego że wcześniej byłam mamą oczywiście robiłam formy filmowe robią teledyski robią reklamy, ale krótkie formy filmowe dały możliwość krótkiej pracy i bycia ze swoją rodziną i ze swoimi dziećmi teraz moje dzieci są starsze i przez ostatnie 2 lata robiłem jednocześnie film serial jest serial już montuje i muszę powiedzieć, że koszty rodzinne są tak ogromna i rozmawiamy o tym ze swoimi współpracownikami, ale też z mężczyznami to nie jest aktualne dlatego polecam też męża i kobiety tak gada ogromne ogromne są koszty rodzinne po prostu zawód filmowca jest bardzo bardzo trudne bardzo ciężki wymagający ogromnej ilości pracy ogromne ilości czasu i też nie jest to trochę struktura jak w wojsku ale w jakim sensie gdzieś, że Rachel tak Jona mym czy jak w wojsku jak w medycynie, że pewnych rzeczy nie można sobie przełożyć, że pewnych rzeczy nie można odwołać, że harmonogram, że to są pieniądze, że i dzień zdjęciowy jest bardzo drogi, że trzeba być na nim od początku do końca pracuje przez wiele wiele godzin przygotowania są bardzo bardzo wszystko zależy ktoś przygotowuje, ale ci, którzy się przykładają do swoich filmów spędzają bardzo dużo czasu w przygotowaniach do filmu myśmy bardzo dużo spędzić czasu dokumentacja castingach ogromna praca tak do tych to wszystko to nie jest praca, którą można wykonać w domu prawda trzeba jechać zobaczyć sprawdzić nie może też wykonać ktoś zaczął tak nie można delegować nikogo od często od nieobecności osoby zależy całe powodzenie filmu jest sztab osób, które są wzajemnie ze sobą połączone mówimy o tym, że film jest jak tory nie wystarczy mały wyjąć malutki kawałeczek z tych torów pociąg się wykolei każda z osób jest bardzo ważna, więc tak jest to bardzo trudne, ale w takim razie czy uda się to w jaki sposób zmienić czy ty no nie wiem ma takie wnioski myślę sobie kucie no, gdyby to było inaczej ustawione do o to mogłaby mogłabym pracować i być z rodziną to jest po prostu taka specyfika po prostu tego zawodu musi dojść wszystko związane z pieniędzmi to znaczy dniach, że budżet budżety na firmy są ograniczone co więcej budżety nawet na komercyjne filmy na komercyjne seriale są ograniczone i toteż dlatego, że przyjmujemy, że pewne standardy są takie, jakie są, gdyby było więcej dni wolnych np. pomiędzy zdjęciami, czyli nie pracujemy 5 dni 16 dni 1 odpoczywamy tylko pracujemy np. 4 dni i 3 odpoczywam albo, gdybyśmy pracowali mniej godzin na planie, bo pracujemy 11 godzin na planie plus jeszcze dojazd Rysia jazdy przygotowania itd. plus bardzo często są nadgodziny, bo taniej zrobić nadgodziny niż wyprodukować kolejny dzień zdjęciowy, więc tutaj, który podkłada tu trochę podkłada tu trochę podkład to jest mniej dni zdjęciowych, więc jest tani, więc powszechnie akceptowane to, że pracujemy po dniem 15 godzin tak i teraz zawody takie techniczne im udało się wywalczyć sobie nadgodziny, ale wszystkich razem powstał związek zawodowy już areszt dla tak natomiast twórcy tych nadgodzin nie mają, więc twój film to Pracuj tak tak dla ciebie to robili tak i to w takiej sytuacji jest i operator scenograf i kostiumograf łowie, czyli tak naprawdę no spędzamy bardzo dużo czasu pracy bardzo często na koniec dnia, bo np. potrafimy zarobić mniej niż mistrz oświetlenia albo wózka aż, bo nie ma nadgodzin nie można w godzinę, więc to to jest taka sprawa poza tym to też wydaje się, że dobre praktyki powinny wejść tzw. czyli np. to, że jeżeli pracujemy poza swoje miejsce zamieszkania to powinniśmy powinny być jakoś tak to ułożony, żeby mogły przyjeżdżać rodziny dzieci czyli, żeby nie musiał się dowiadywać okej mogę zaprosić swoje dziecko 250zł za noc w swoim pokoju z jak to dlaczego PiS moim łóżku w moim pokoju możesz zaprosić swoje dziecko nie może przyjść na plan, chyba że za opiekunem prawnym, ale ono ma 15 lat no nie nie może, bo takie są zasady nie, więc myślę, że to jest rozwiązywane w krajach niektórych, że tym zajmować, bo to zawsze z 1 strony zawsze oczywiście, że chodzi o pieniądze, ale też chodzi o jakąś taką wolę zmiany prawda zmiany mentalności o o to, żeby no, żeby zmiana była możliwa to ktoś musi wyrazić na nią zgodę nawet tak wewnętrznie prawda tak tak oczywiście trudno zrobić z planu filmowego przedszkola tak, żeby teraz na planie było zawsze miejsce, gdzie się małe dzieci bawią naruszają opiekuje rodzice pracują, gdyż potrzebujemy też rodzice skupienia nie możemy myśleć moja pociecha w tym momencie gdzieś tam płacze co się tam dzieje no tak, ale rozumiem, że między przedszkolem, a obecnością od czasu do czasu tym, żeby można się spotkać z rodziną jest cały szereg raj cały wachlarz szale wachlarz możliwości, jakby to, jakby to zrobić czy czuje, że coś zmienia nawet w tych rozmowach niebem z producentami, że też twórcy zaczynają zaznaczać to, że poza tym, że jestem reżyserką reżyserem to jeszcze mam życie poza tą poza tą pracą czy czy nie ma w ogóle jeszcze takiego myślenia jakich rejestruje ja tego nie czuje myślę, że na szczególnie kobiety, które pracują w branży filmowej muszą bardzo mieć na baczności, bo o jak za dużo o tym mówią no to lepiej zatrudnić faceta nie wprost, który łatwiej zostawić ich domach może nie przyzna do tego, że go to, że go to tak dotyka mocna tak ja mam nadzieję, że będziemy o tym rozmawiać jeszcze nie raz bo, zwłaszcza te też dyskusja w Gdyni pokazała, że że, że jest potrzeba takiej rozmowy, że gdzieś jest potrzeba zmiany tylko pytanie jak szybko do niej dojdzie czy w ogóle do niej dojdzie, na których planach filmowych do niej dojdzie do, a do, których nie to to wszystko jest przypuszczam kwestia, jaki długich dyskusji na dzisiaj musimy już kończyć bardzo dziękuję za te rozmowy dzisiejszą Anna Maliszewska była zmiana studium firmy tata w kinach polecamy bardzo gorąco umknęła ci audycja nic straconego publikujemy wszystkie jako podcasty na tokfm PL
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: MAGAZYN FILMOWY „DO ZOBACZENIA”
-
32:13 W studio: Mateusz Rakowicz
-
09:43 W studio: Łukasz Maciejewski
-
16:28 W studio: Artur Zaborski
-
14:33 W studio: Aniela Gabryel
-
10:22 W studio: Marianna Zydek
REKLAMA
POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ
-
08.06.2023 14:59 Sabat symetrystów
-
08.06.2023 14:40 Popołudnie Radia TOK FM39:19 W studio: dr Sebastian Adamkiewicz
-
-
-
-
-
07:20 Poranek Radia TOK FM12:47 W studio: Jakub Karyś
-
08.06.2023 16:59 English Biz05:15 TYLKO W INTERNECIE
-
08.06.2023 16:59 Rozmowy sfeminizowane
-
08.06.2023 16:00 Popołudnie Radia TOK FM44:07 W studio: dr Olga Napiontek , dr hab. Przemysław Sadura
-
08.06.2023 22:00 Po sezonie48:01
-
09:59 Półka z książkami
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
08.06.2023 18:00 Szkoda czasu na złe seriale41:48 W studio: Galopujący Major
-
08.06.2023 19:00 Godzina Kultury45:26 W studio: dr hab. Błażej Brzostek
-
08.06.2023 20:50 Między Słowami
-
08.06.2023 21:00 Magazyn filozofa - Tomasz Stawiszyński25:06 W studio: Kama Wojtkiewicz
-
08.06.2023 22:00 Wieczorem51:31 W studio: Bartek Kieżun
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!
Dostęp PremiumSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL