REKLAMA

Ameryka ma plan przesadzenia obywateli do samochodów elektrycznych. Plan, który wywołał awanturę z Europą

Codzienny podcast gospodarczy
Data emisji:
2023-02-20 07:00
Czas trwania:
08:16 min.
Udostępnij:

Pół miliona publicznych ładowarek do prywatnych samochodów elektrycznych zafunduje swoim obywatelom amerykański rząd. Za federalne dolary wybuduje stacje, dzięki którym podróżowanie autem na baterie ma się stać w USA doświadczeniem przyjemnym i tanim. Celem jest nie tylko ekologia, ale też walka z kryzysem kosztów życia. Ubiegłoroczne, rekordowe ceny paliwa i energii postawiły wielu Amerykanów pod finansową ścianą. Konsumenci w USA dostają więc dopłaty do zakupu aut na prąd, dlatego takie modele w USA już tanieją, a publiczne ładowarki zbudowane za państwowe pieniądze mają stać co krok. Na to wszystko lament podnosi... Europa. Czy skoro za Atlantykiem ma być lepiej u nas będzie gorzej? Rozwiń »
Partnerem odcinka jest OANDA TMS Brokers. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
podcast powstał przy współpracy z domem maklerskim Oanda TMS Brokers codzienne podcast gospodarcze Amerykanie będą mieć stacje ładowania co 70 km będzie można na nich naładować każdy samochód niezależnie od tego, jaką oryginał nie ma instalację stację będzie można obsłużyć poziomu telefonu komórkowego i tą samą metodą zapłacić za prąd cenniki mają być przejrzyste wyliczenie jasny zrozumiały dla każdego użytkownika brzmi bajkową to plan rządu USA przesadzenie Rozwiń » obywateli do samochodów elektrycznych plan, w którym wygrana ma być amerykańska gospodarka jej przemysłu i planu, który oprócz oczywistych globalnych korzyści ekologicznych na 30 zwykłym Amerykanom codzienne oszczędności i wyprowadzić ich z inflacji to plan, który tak bardzo nie podoba się Europie, że stało się przedmiotem międzynarodowej awantury i oba w ruinę części europejskiego przemysłu co wspólnego mają amerykańskie ładowarki z miejscami pracy polskich fabrykach to jest codzienny podcast gospodarczy zaprasza Ameryka przyspieszyła na drodze do Zielonej gospodarki chce mieć przemysł napędzany ekologiczną energią i ekologiczny transport by osiągnąć to ostatnie rząd USA zdiagnozował podstawowy problem czy droga wstał i zamarło ładowali w kraju takich rozmiarach jak stany Zjednoczone podróż między sąsiednimi Stanami to setki kilometrów niemożliwe do pokonania bez stacji ładowania, a ta diagnoza prowadziła do decyzji za publiczne pieniądze z USA ma powstać 500 000 publicznych ładowarek stacje ładowania mają stać przy głównych drogach co 50 mile budżet wyda na to w ciągu najbliższych kilku lat 7,51 000 000 000USD w ten sposób państwo chce przekonać obywateli do wymiany auta spalinowego na elektryczne i nie tylko o tym, bo dopłaca też do zakupu samochodów na prąd niemałe pieniądze do dopłat jeszcze wrócimy na razie powiemy o ładowarkach i awanturze, która wybuchła po ogłoszeniu szczegółów z elektryfikacją innego planu, bo ładowarki mają być ponad połowie amerykańskie zgodnie z przepisami dopłaty będą stosowane tylko do tych urządzeń, które co najmniej 55% będą składać się z części wyprodukowanych w USA i ładowarki mają mieć jednakowy standard ładowania z tą samą wtyczką, dlaczego to ważne, bo ułatwia życie zamiast wożenia ze sobą kilku różnych kabli jak teraz wystarczy 1 dziś do różnych stacji pasują różne wtyczki, żeby naładować auto trzeba wiedzieć, która jest, która mieć ze sobą odpowiednią przejściówkę w coś jak z ładowaniem telefonu komórkowego ile Marek tyle ładowarek aż do chwili, gdy Unia europejska wprowadziła dla wszystkich 1 standard, ale wracając do aut wszystkie publiczne stacje elektryczne USA będzie można obsługiwać z poziomu aplikacji w telefonie cenniki mają być jak mówiliśmy jasne i przejrzyste dla wszystkich użytkowników potu by uniknąć niespodzianek w wirtualnej kasie podobnie z czasem ładowania koniec z rosyjską ruletką, w której wygrani ładowali się kwadrans AP owcy godzinę w zależności od tego na jakąś stację trafili, bo była jedyna w okolice i teraz wracamy do wielkiej polityki transatlantyckiej awantury powiedzieliśmy już, że udział w publicznym finansowaniu dostaną tylko te firmy, które zagwarantują, że ponad połowa każdej ładowarki będzie wyprodukowana z USA, a do poziomu podstawowych materiałów, czyli np. Stali w urządzenia mają być też montowane całość miejscowych fabrykach nie mogą zostać przywiezione jako gotowe i tu pojawia się amerykańska europejskiej problem, którego istotnym elementem są Chiny Unia europejska oskarża stany Zjednoczone o wprowadzenie protekcjonistycznej polityki innymi słowy zarzuca Amerykanom, że celowo wprowadzają przepisy, które promują ich własną gospodarkę i stawiają Europę w gorszym położeniu chodzi m.in. program walki z inflacją, którego głównym elementem jest Zielona gospodarka to właśnie w ramach tego planu rząd USA dopłaca 7,51000USD do zakupu nowego samochodu elektrycznego, ale pod warunkiem, że został wyprodukowany w Ameryce północnej to wyklucza auta europejskie w tym popularne w stanach niemieckie, a także samochody japońskie dodatkowo rząd federalny dopłaca do zielonych źródeł energii produkcji czy wprowadza ekologiczne ulgi podatkowe wartość tego przedsięwzięcia to blisko 400 000 000 000USD jego skutkiem już są pierwsze w Europie plany przenoszą za ocean niektórych części produkcji, bo w USA energia jest tania, a w Europie droga o ogłoszeniu przez Waszyngton planu budowy 500 000 publicznych ładowarek europejski biznes podniósł dodatkowy element większość firm, które chciały zarabiać w amerykańskim programie nie będzie mogła tego robić, bo tylko nieliczne mają swoje zakłady za oceanem jak np. europejskie ABB światowy potentat produkcji ładowanych reszta musi obejść smakiem, więc podnosi argumenty o dyskryminację firm Europy i przypomina niedawny amerykański europejski plan zatrzymania chińskiej inwazji na europejski rynek motoryzacyjny, o co chodzi o porozumienie w sprawie ładowarek, a konkretnie w sprawie uniwersalnego standardu ładowania, do którego Chińczycy musieliby się przyłączyć lub ryzykować, że użytkownicy odwrócą się od chińskich nawet dużo tańszych Marek będą woleli te auta elektryczne, które najłatwiej naładować wszystko to pod warunkiem, że Amerykanom i Europejczykom udałoby się porozumieć na razie się nie udało i na koniec Polski Klocek w tej światowej układance Polska już jest europejskim potentatem produkcji baterii samochodowych swoje pieniądze zainwestowało u nas m.in. koreańskie LG, ale polskie ambicje sięgają znacznie dalej problem w tym, że amerykański program rządowych dopłat do Zielonej gospodarki jest wyjątkowo atrakcyjny dlatego coraz więcej firm na świecie rozważa umieszczenie swoich zakładów właśnie USA, a i przyłączenie się z zyskiem dla siebie do amerykańskiej Zielonej rewolucji, która właśnie wjeżdża na amerykańskie drogi amerykańskim samochodem elektrycznym, który zasili amerykański prąd z amerykańskiej ładowarki podcast przygotowała Anna Augustyn przedstawił Wojciech w Kowali do usłyszenia podcast powstał przy współpracy z domem maklerskim Oanda TMS Brokers Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY PODCAST GOSPODARCZY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium 40% taniej. Radio TOK FM bez reklam, podcasty z audycji i podcasty tylko dla Subskrybentów.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA