REKLAMA

Zmiany norm emisji spalin w Unii Europejskiej oraz nowe ceny Tesli

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2023-02-24 19:40
Czas trwania:
12:16 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan dobry wieczór proszę państwa koniec tygodnia piątek ważna wiadomość na dzień dobry co tydzień na posiedzeniach, bo no na do widzenia dla niektórych samochodów tak, ale co tydzień oczywiście bez elektryczności bez elektryfikacji innych samochodów żadna audycja nasza chyba silnie nie odbywa natomiast to jest ważna informacja w związku z tym od paru miesięcy Rozwiń » mówiliśmy, że są plany od Unii Europejskiej wprowadzenia takiej regulacji, że do lat 12 od roku 2035, choć Niemcy od stycznia czy od grudnia samochody osobowe dostawcze mają być tylko zeroemisyjne, czyli mniej emitować żadnych spalin to przekłada się na to, że to będą albo elektryki albo samochody wodorowe z, które będą i tak napędzamy koła z silnikami elektrycznymi no i okazało się, że powoli się do tego teoretycznego celu zbliżamy, ponieważ w tym tygodniu parlament europejski zatwierdził te zaproponowane mu rozwiązania no i zostać przegłosowane zostało to rozwiązanie wszystkie samochody osobowe dostawcze tak jak wspomniałem mają być zeroemisyjne niewielkimi wyjątkami niszowi producenci mogą jeszcze rok dłużej produkować swoje samochody spalinowa na czym polega ta niszową ości w przypadku samochodów osobowych nowych, bo to wszystko nowe oczywiście do 10 000 jeśli firma produkuje rocznie w przypadku dostawczych do 22 000 tutaj okazało się okazało się w Polsce tak jest że, że nie będzie nie dotyczyć to będzie ten ten krok pośredni samochodów pośredni 2035 to jednak wciąż krok pośredni samochodów ciężarowych nie wiem jak i czytelny dużo już na ten temat czytałeś czy nie wiem, że 2030 roku to jeszcze są kolejne cele redukcji emisji 55% samochodów osobowych lekkich samochodów dostawczych o 1 rzecz powiem trzeba jakoś ograniczyć emisję spalin nie ulega wątpliwości i to będzie tylko zobaczymy czy to w ten sposób przejdzie, bo jakoś mam wrażenie, że chyba jest to sygnał dla firm motoryzacyjnych, ale chyba firmy motoryzacyjne tego nie udźwignął za 12 lat będą jakieś kolejne opóźnienia nie wiem co na ten temat sądzisz jeszcze jakoś nie wiem, bo z sporo jest ostatnio takich różnych dziwnych sygnałów jak naprawdę do internetu już tacy najbardziej odklejenie akcent i dorwali ja na razie na spokojnie rocznie angażuje emocje to nie nie sprawia to wszystko wrażenie przemyślanej strategii wręcz przeciwnie, ale sygnału słuchać sygnał jakiż musi być Zobacz przecież nie wiem no niech będzie my nie pamiętamy tego, ale przecież benzyna bezołowiowa też została wprowadzona jakimiś regulacjami umowami nikt na własne na własne życzenie nie przyjeżdżał na stacji mając wybór tankował bezołowiową po prostu przestawał sprzedawać benzynę bezołowiową no i tutaj też prawdopodobnie do tego dojdzie okej dobrze mamy już ode mnie i nie wysłali ale nie porównujmy tego, dlatego że benzyna bezołowiowa ołowiu została zastąpiona benzyną bezołowiową właśnie właśnie mówię, ale to jest porównywalne z tym nie, ale ja mówię o samej zasadzie, że wprowadza jakieś regulacje, które potem już niemożna dyskutować, bo nie ma dostępności benzyny bezołowiowej na stacjach tak mimo, ale masz dostępność słabiej może aparatu, która tańsza likwidują spalanie łukowe po to, był ten ołów w tej fali w tym paliwie na włazie no, więc tutaj też liczę na to, że jednak to wszystko może będą tańsze akumulatory za 10 lat to przecież to też kwestia aresztu Zobacz nie sadzę tych akumulatorów do samochodu, który np. gdy kupię za 5 lat tak albo samochodu, który stoi u mnie pod domem no wiesz powiem, że całe szczęście, że dotyczy samochodów nowych zauważ, że są dochody używane będą jeździć będą sprzedawane kupowane nikt nie zakazuje tego zresztą w Norwegii Zobacz my mówi ty mówiłeś ja mówię o innym kraju w Norwegii w ogóle w styczniu spadek sprzedaży szczególnie spadek sprzedaży samochodów elektrycznych, ale Hyundai mato w głębokim poważaniu, bo od 1stycznia tego roku przestał sprzedawać w Norwegii samochody spalinowe sprzedają tylko elektryki nikt tego nie każe robić doszli do wniosku, że to jest dobra decyzja, ale wierzę, ale to decyzja wzięła się stąd, że przez ostatnie lata w Norwegii napompowany był sztucznie no popyt na samochody elektryczne, dlatego że było zniesione cło zniesione podano można było autostradami dzieci tankować praktycznie za darmo problem parkowe i to wszystko skończyło i wiesz jak nie dziwię się Hyundai owi rząd doszedł do wniosku, że sprzedaż samochodów spalinowych Norweg jest nieopłacalna, bo tam, jakby prawodawstwo tak to wszystko zostało zorganizowane, żeby była nieopłacalna no dobrze to temat powiedzmy ty dziś zarzucili, ale porównujemy się do Norwegii nie tylko cały czas też niejakiego rozwija także producenci nie czekając na decyzję często podejmują swoje, jakby wyprzedzając no bo nikim nie kazał sprzedawać tylko elektryków Norwegii prawda mają za 12 na wszystko ja wszystko rozumiem natomiast wieś, jakby mamy bogate kraje Unii euro za nią mamy małe kraje Unii Europejskiej, gdzie pewne rzeczy można przeprowadzić łatwiej mamy najbiedniejsze kraje Unii Europejskiej na z elektrowniami opartymi głównie na węglu kamiennym, które sprawiają, że emisja co 2 na każdy przejechany kilometr naładowane elektrycznym samochodem, który naładowany jest z takiego prądu, który pochodzi z polskich elektrowni wg naukowców 170 g każdy przejechany kilometr tak jak Polska niestety tutaj nie jest chwalebnym przykładem jeśli chodzi o o produkcję prądu, bo zanieczyszcza atmosferę zresztą tak sław też tak mówimy, że nie jest chwalebnym przykładem dla ciebie to to jest to jest takie wiesz jak, jakby cały czas mam bo, żeby uprawiamy taką narrację, że jesteśmy tacy gorsi i w ogóle jesteśmy zacofani nie jesteśmy zacofani wyszliśmy w osiemdziesiątym dziewiątym roku komuny nie mamy dzięki decyzjom politycznym ani 1 elektrowni atomowej w tym kraju może będziemy mieli za parę lat jacy mamy być co mamy zrobić mamy myśleć dodatkowo wszyscy opodatkować, żeby żeby, żeby się zmieniło natychmiast działamy no nie da niego jemy dobrą idziemy dobrą obronę słuchaj, ale mamy Sano idziemy dobrą stronę, aby szybko słuchaj wiadomo, jeżeli nie oby szybko jest zrozumienie po drodze wierząc, że nie ucierpią na tym zabawa na lata nikt nigdy tak nie będzie, że nikt nie ucierpi ktoś zawsze ucierpi, ale oby to był jak najmniejszym kosztem może tak, ale jest jeszcze na koniec na samochody ciężarówki autobusy na to będą królowały wciąż silniki diesla no i tutaj tutaj jeszcze tak tak szybkich decyzji nie będzie no dobrze mamy jakieś inne tematy oprócz zatrucia środowiska Olszynka mamy cenniki Tesli, które zmieniają się rozszerzenia naczyń w kalejdoskopie, bo z 233 tygodnie temu mówiliśmy o tym, że był spektakularny sposób np. potaniała Tesla trójka bardzo potaniał i Greg to samochody stały się dużo bardziej dostępne i chyba coś jest na rzeczy, że część producentów na to zareagowała, obniżając ceny część powiedziała, że nie będzie uczestniczyć w wojnie cenowej i cen nie nie opuściła natomiast no kilka tygodni później cenniki znowu zostały zrewaloryzowane np. Tesla trójka jest teraz 500USD droższa nie wiem, jakie to będzie miało przełożenie na polskie norweskie cena niemieckie nawet w stanach nowa Tesla jest 500USD droższa i ten ruch może wynikać z faktu, że niedługo pojawi się właśnie mówi się, że to będzie kolejna generacja albo bardzo zaawansowane facelifting, jakby spodziewana jest trójka po liście tak to nazwijmy będzie wyglądała trochę inaczej na zewnątrz będzie miała bardzo minimalistyczne wnętrza to samochód jest już parę lat produkcji przecież 3 lata chyba dziewiętnasty rok no ale rzecz, ale aż mnie też mnie ciekawi jeszcze 1 rzecz, dlatego że ryby mam mnóstwo wątpliwości do tego w jaki sposób funkcjonuje charyzmatyczny szef tejże firmy czyli, czyli Elon Musk natomiast no jest największym producentem samochodów elektrycznych na świecie jest jeździ się tym fajnie no kurczę jeździ się to fajne czy wrócił do góry nogami na sporą część branży motoryzacyjnej wywrócił przypomnę, że jest to firma, która w ogóle nie, która prowadzi tylko łącznie sprzedaż bezpośrednio z pominięciem dilerów, których nie ma po prostu nigdzie to kupuje bezpośrednio w Tesli odbiera takich funkcji kapitele, ale jest komuna wciskać na infolinii jak samochód popsuje nie ma, ale zamiast natomiast natomiast słuchaj jak da się zauważyć to, że Musk czego by złego o nim mówić napisał odnowa przemysł motoryzacyjny i co prawda samochody są produkowane przez roboty w fabrykach tak dalej, ale zastanawiam się czy, bo jak do tej pory przyszło się ładnych parę lat nie mieliśmy jeszcze żadnej drugiej generacji żadnego samochodu mamy 4 modele były dla mamy rację tak nalewkę mamy za dużego i same trójkę mamy Igreka Tesla chyba SS 2013 roku też będzie 10 lat oczywiście był jakiś tam modernizację poprawki tego typu rzeczy, ale ciągle ten sam samochód nie słyszymy od 2 generacji Eski Zobacz drugiej generacji i Greg mamy niecałe 3 lata jest liderem sprzedaży samochodów elektrycznych na świecie trójka od 3 lat w Polsce od 5 w ogóle produkowana jest też w pierwszej dziesiątce, a ja się dziwię, dlaczego ludzie kupują Eski Boże i sami kupują to raczej kupują, ale 20 000 co w porównaniu z 600 000 rocznie to jest przyznać niewiele 2030 000 jestem zadziwiony, bo to fajna elektryczne limuzyny konkurencja ma swoje oni ludzie kupują nie wiem może mały mała podaż nie mam pojęcia nie mam wrażenia, że ta dziwna to jest dziwne prawda to był radość samochód to jest dziwna to przypomina słuchaj trochę czasy, a pionierskie motoryzacji, kiedy wszyscy kupowali fordy ten, które były produkowane w 1 kolorze przede wszystkim, czyli czarne błoto czarna farba była najtańsza to, jeżeli dobrze pamiętam to z fabryki w Berlinie wychodzą samochody albo wychodził w 3 kolorach miały czarne srebrne no albo granatowy taki wymiar jest raczej mieć granatowym chyba dużo ich jest w Polsce nie pamiętam 1 może szarymi trójką i Grekiem granatowym w każdym razie nic nie mają szans Ależ rozważania na temat tego czy trójka doczeka się drugiej generacji czy doczeka się modernizacji czy też może np. maski dojdzie do wniosku, że dobry projekt nie wymaga tak jak w przypadku firm japońskich czy Kora z japońskich głównie, ale też niemieckich co 23 lata jakiś szeroko zakrojonej modernizacji może podejdzie do tego biznesu właśnie zupełnie inaczej skoro do wielu innych rzeczy podszedł zupełna chyba w związku z tym życzymy udanego weekendu i taki i lepszych wiadomości w poniedziałek, chociaż nie były takie złe dzisiaj po prostu jakieś regulacje będą wprowadzone może, ale też obniża ceny to jest świetna wiadomość na weekend kłaniamy się pięknie to codzienny magazyn motoryzacyjny do poniedziałku Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA