REKLAMA

Strategia elektryfikacji Toyoty oraz problemy z biopaliwami

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2023-03-01 19:40
Czas trwania:
12:46 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
w codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór no dziś próbujemy coś powiedzieć o przyszłości motoryzacji w myślę, że informacje są dość ciekawe zapowiedzi są rzeczywiście związane z wieloma latami naprzód będzie toyocie też, ale Jacku czymś innym chyba zacznie od oczu nie wiesz ja zacznę od tego co o coraz bardziej mnie wkurza i to nie fajne, bo nie chce pójść jakąś taką w takie rejony, w Rozwiń » których są ludzie, którzy wierzą, że ziemia jest płaska aluminiowa folia zabezpieczy przed promieniowaniem i tak itd. natomiast jak będę kręcił się koło takiego swojego fikusa polegającego na tym, że od wielu lat coś nam się w unii europejskiej nakazuje i jednocześnie przekonuje ze wszystkich stron, że to jest zbawienie wsi, że nie ma nic lepszego to tak musi być też dla naszego dobra, a jeżeli próbujesz zadać jakieś pytania albo kwestionować to jesteś oszołomem płaskoziemców albo wariatem albo po prostu z nie wiem PiS owcem czy jaki tam sobie można epitet czy wyzwisko czy przydomek przyczepić dla przypomnienia diesle miały być ekologiczne dopłaty do diesli jak się okazało nie za bardzo biopaliwa Otóż okazuje się, że biopaliwa, przeciwko którym spora część użytkowników protestowała, obawiając się, że ich wpływ na żywotność silnika wtryskiwacze to naprawdę drogie podzespoły będzie niekorzystne czy tak się stało nie ma żadnych statystyki jak tutaj jak ciężko powiedzieć natomiast z drugiej strony rozważany był, jakby został całkowicie pominięte jak ostatecznie na końcu biopaliwa pojawiło się na naszych stacjach rozważany był też wpływ dodatkowej produkcji kukurydzy ziemniaków zbóż właśnie po to, żeby produkować z nich nie żywność nie pasie tylko, żeby produkować paliwo jak będą z zasobem buraki cukrowe także tak na szóstą z tego wszystkiego są biopaliwa robione no i te procesy są energochłonne z uważają gleba, na której są uprawiane no i jak też po bardzo często potrzeba jest woda bardzo często potrzebne są środki ochrony roślin, czyli dodatkowa chemia, która jest też wysyłana w powietrze przez to nie jest dawkowane bezpośrednio do liści tylko są opryski więcej tutaj ktoś uparł wprowadzili te biopaliwa mija 15 lat i mamy niemieckie Ministerstwo Środowiska, a które mówi udział biopaliw pierwszej generacji jest znacznie przeszacowane, a powodują więcej szkody niż pożytku my wymieniane są negatywne konsekwencje Unia europejska po cichu wycofuje się za wspierania biopaliw, a w Niemczech coraz częściej domagają się zakazu stosowania biopaliw z powodów, które przed chwileczką państwu wymieniłem, które się nie zmienimy tych 15 lat, czyli degradacja środowiska marnotrawienia żywności środki ochrony roślin tak dalej tak dalej do 2030 roku niemieckie Ministerstwo Środowiska chce wprowadzić zakaz stosowania biopaliw i oprócz tego paliwa te mają przestać być objęte celami redukcji emisji w ciągu 7 lat i to oznacza koniec produkcji ze względu na nieopłacalność ekonomiczną no co na to jestem zaskoczony powiem szczerze akurat nie sądziłem, że oczy wiedziałem, że biopaliwami może być problem, bo chodzi jednak pozyskiwanie ich z roślinną, a wiadomo, że to wycinanie masowe roślin to na pewno też dobrze nie wpływa ani na lokalny ekosystem ani pewnie ogólny to odcienie było takie proste, ale nie spodziewałem się, że tak, a tak się dramatycznie zakończyła trwało przez lat tak jak mówiłem kilkanaście lat no dobrze to wieś tu jest jeszcze 1 aspekt, którym wydaje się, że często i jakby nie pamiętam wszystko zależy od tego kto liczy, bo w zależności od tego jak ktoś będzie liczył sobie tak policzył żeby, żeby mógł dobrze niestety cały czas walczą pod dywanem, a często nawet już nie pod dywanem tylko po prostu słychać czeka tam bulgocze wszystko różne frakcje, które bardzo często po prostu są absolutnie przekonana do swoich racji inna nie poradzisz na wieś niektórzy np. licząc w ten sposób szukaj mamy taki rzepak trzeba zasad zasiać męża tak, że tak w porządku potem będziemy jeździli na tym rzepaku i jakby nie zużywamy paliw kopalnianych w porządku, ale podróż ale, a emisja co 2 z takiego paliwa jest taka sama jak paliwa kopalnianego dla przykładu w porządku, ale rzepak produkuje plan jak rośnie prawda wchłania co 2, więc w zależności od tego czy to policzyć czy tego nie policzy podejdzie do sprawy całościowo czy nie i na jakie badania się powołuje, bo też ma do wyboru różne no to taki być albo inaczej naprawdę ciężkie w tym wszystkim znaleźć jakiś taki zdrowy środek zdrowy rozsądek głos rozsądku nawet wszystko od ściany do ściany i naukę, a naprawdę jestem często złe jak patrzę i jakie decyzje były podejmowane przez ostatnich 15 lat w tym kontekście nam bliskim czy motoryzacyjnym, bo bardzo często były podejmowane idiotycznie naprawdę nie trzeba było, a laureatów Nobla wystarczy dziś my 2 u nas w naszym małym skromnym radiowym programie by powiedzieć Hej, ale przecież to coś tam tak no i to się potem okazuje po 15, a także, że wszyscy dochodzą do podobnych wniosków, które nie tylko my tak jak cała branża motoryzacyjna dziennikarze motoryzacyjni przedstawiciele jak wszyscy widzieli to takie, że to się tak skończył stąd m.in. na tyle takich mam nadzieję wyrażonych głosów sprzeciwu, a nie wiem czy to do końca dobre słowo względem elektryfikacji przymus raz no raczej konstruktywnej krytyki bym powiedział, ale wiesz my też patrzymy na wiadomość z perspektywy Polski, a ewentualnie Europy tak po, jakby popatrzeć myślę, że kiedyś tym zajmę jak to się odbywa na rynkach lokalnych bardzo ważnych dla świata, czyli Japonia stany Zjednoczone to tam jest trochę inaczej już zresztą mówiliśmy i dziś powiemy o Japonii nieraz mówiliśmy z paliwami kopalnymi to też tak jest że, owszem, no wiadomo ropa naftowa węgiel brunatny kamienny, ale przez jeszcze jest gaz ziemny, który jest jednak uznawany za takie bardziej przyjazne środowisko paliwo o tym też nieraz mówiliśmy dobra Japonia i Toyota dajmy spokój już tym kopalnych, chociaż też tutaj kopalnych oni są rezygnować, żeby okres samochody napędzać nowy prezes mówiliśmy o tym, że będzie nowy prezes, bo oficjalnie, czego nie ma Koji Sato obejmie swoją swoje stanowisko 1kwietnia, kiedy rozpocznie się nowy rok fiskalny w Japonii no i toyocie również, ale jednak mimo wszystko tutaj przynajmniej tak czytam w informacji Reutersa już coś mówi wypowiada się nie zaszył się gdzieś w domu na razie nie nie czekać cichutko strategia nie będzie bardzo zmieniona rozwijania właśnie różnych napędów napędy różnych zespołów napędowych w toyocie natomiast są jednak pewne akcenty inaczej rozłożone wg niego niż przez przez poprzednika taki oto IOD okazuje się, że na razie napędy elektryczne będą traktowane jako napędy premium to też ciekawe i w związku z tym w dużym stopniu będą się pojawiać w modelach premium, a modelem premium w koncernie Toyota jest Lexus w związku z tym czekamy na Lexusa Rz to jest takie są takie trojaczki wejdziemy subaru z literą czekamy na jazdę toyotą elektryczną, ale przypominam, że jesteś Lexus Rz, który ma nawet na obie osie na dzień dobry to jest samochód elektryczny oprócz x elektrycznego chyba jedyny w tej chwili dostępny no przynajmniej w Europie, więc lexusy będą nowe modele elektryczne natomiast jeśli chodzi o toyotę toyotę tą prawdziwą NATO będą modyfikowane napędy hybrydowe na razie wciąż będą produkowane silniki spalinowe, jeżeli chodzi o z kolei o wodór no to z tym wodorem przecież wiemy, że mirai to jest w Polsce wyceniony na 320 000 chyba nie całe, ale tych mirai drugiej generacji chyba żadnego widziałem w tym w toyocie w garażu żadnego na ulicy nie widziałem nie jeszcze trochę źle jeśli źle się sporo, ale jeżdżą po Warszawie czy gdzieś tam jeżdżą już takie, gdzie zatankować, ale też niektórzy pracownicy Polsatu nie czyniono wprost takiej nie ściągali sobie zostaną takie wieszczono ja wiem, że one są chociażby Nexo zarejestrowano już w tym roku hyundaiu wodorowych kilkadziesiąt sztuk w tym roku w ubiegłym chyba 20 Polsat rok wcześniej też 20, więc ja wiem, że muszą gdzieś jeździć nowe są natomiast jeszcze kończąc tą toyotą nie zmieniła się strategia taka generalna to znaczy ma być produkowanych 3,51 000 000 aut elektrycznych w 2030 roku przez cały koncern i tutaj przypominam, że elektryków w ubiegłym roku Toyota wyprodukowała tam spadła o niecałe 25 000 samochodów wodorowych niecałe 4000, więc na razie ta skala jest minimalna mamy tylko 7 lat wg mnie to jest mało czy osiągnął to sprzedaż produkcja potem sprzedaż 3,5 milionów zobaczymy w każdym razie nowy prezes rewolucji nie robi natomiast położył nacisk na to, że elektryczne modele będą najpierw pojawiały się w marce Lexus tak, ale to też przypomnę, że nowy szef toyoty, który miał być tą młodą świeżą krwią w koncernie jest 3 lata młodszy od pana, który ustąpił czyli jaki to woda i do tej pory był szefem Lexusa idea dyrektor marketingu jego ulubione dziecko no coś w tym pewnie jest ten zobaczą, jakie będą konsekwencje tego wszystkiego myślę, że to będzie trochę łagodniejszy głos, bo przecież pan to woda bardzo się denerwował i jakby tam faktycznie no wiesz, bo pan tak po trudno jest to i to jest zresztą to są to jest taki znak naszych czasów, że jeżeli masz jakieś inne zdanie zabiera głos w przestrzeni publicznej to teraz można to od paru tygodni zaobserwować w sprawie tych absurdalnych jakichś tam wyliczenie, że w Warszawie za ileś tam lat nie powinno się jeść w ogóle mięsa to takie ambitne ten, że nie powinno w ogóle spożywać nabiału i nikt nie powinien mieć żadnego samochodu pewnie jeszcze się zrobiło w mediach i teraz w zależności od tego czy jesteś ze środowiska bliżej prawicowego czy bliżej lewicowego czy zabiera głos na łamach gazety wyborczej czy zagra w ten głos na łamach tygodnika w sieci jak ja jakiejś innej jakiegoś innego prawicowego tygodnika nie boleć to w sieci jeszcze jest czy niedorzeczność inaczej, ale nano to w zależności od tego to jesteś rozczarowany na strzępy i wyzywany od idiotów przez tych drugich i jedyne co może zrobić, żeby nikt czy nie atakował to siedzieć cicho nic nie mówić no tak, ale tacy powiedzmy w cudzysłowie nawet fanatycy zawsze byli będą oni są najgłośniejsze, ale ład wiesz najlepiej słychać przesłanek, ale nie problem jest jeszcze 1 taki, że u nas wszystko jest jak patrzy prawie wszystko oprócz Ukrainy całe szczęście jest problemem politycznym i natychmiast z zamienią się w jatkę, że jesteś za po jest zapis samorządu jak piaskownica czasem i były wśród przedszkolaków rządzi się bardziej w jakimś przejrzystym regułami gry tam się wydaje mi się łatwiej dogadać no dobrze, ale to nie jest już dzisiaj wątek bardzo się państwo dziękujemy, a był codzienny magazyn motoryzacyjny wbrew pozorom Sławek Paruszewski Jacek Balkan do usłyszenia jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA