w codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan mikrofonach kłaniam się pięknie dobry wieczór proszę państwa dziś pierwszy samochód testowy to elektryczny volkswagen ID 5, który nie pamiętam czy dziś już dłużej na pewno byliśmy na prezentacji mówi była prezentacja dziennikarska czy na wiosnę ubiegłego roku samochód czy to w ogóle jest, bo ile mamy volkswagenów elektrycznych w Polsce to przypomnę
Rozwiń »
golfa już niema volkswagena golfa, który mieliśmy parę lat temu wygląda zwykły golf prawie zwykły golf miał prędkość maksymalną 150 km na godzinę chyba zasięg jakiś 200km z tego co pamiętam jeśli nie mniej natomiast pierwszym modelem takim znaczącym właśnie nowym zupełnie na Platformie MLB to był volkswagen audi 3 kompaktowy samochód no tak nawet na wyraz to było nazywane to ma być następcą golfa, bo jeśli chodzi o sprzedaż to wiadomo, że tu w ogóle jakieś nieporozumienie na razie jeśli chodzi o sprzedaż samochodów elektrycznych bez niewielka natomiast no nie wiem jak to się podobał mi się z wyglądu i 3 podobał na początku czy teraz, gdy trochę trochę do tej pory nie mogę się oswoić taką skromnym wnętrzu, czyli tym taką małą budkę przed kierowcą, który zresztą w skodach też jest i większym ekranem na konsoli środkowej, ale w sumie datą w 2014 roku spotkaliśmy po raz pierwszy w citroenie C4 Cactus, chociaż tak naprawdę bardzo podobne rozwiązanie zostało pokazane dużo wcześniej w citroenie C6 nową życiową tak tak no i to samochód kompaktowy niewielki natomiast dzisiaj będziemy mówić o wersji coupé modelu, który pojawił się później jako drugi i on się nazywał IT 4, kiedy robił został chyba 2018 rok 2019 to były prototypy to w takim razie produkcji chyba nawet 4 to 2020 Zobacz to 2,5 roku dopiero IT 5 ta wersja coupé pojawiła się rok później właściwie 1,5 roku później, o ile jeśli chodzi o tego pierwszego i 4 w porównaniu z jakiem, bo to trzeba porównywać, bo to przecież ta sama Platforma bardzo zbliżone rozmiary to jakoś tak z urody ani jakimś bardziej podoba no to słyszeć powiedzieć, że jak nie wiem czy zgodzić ze mną, że to Night 5 już tak dla mnie nie może ja mam tak taki jakiś zmysł estetyczny, że wolę wersję coupé audi 5 to jest po prostu dużą uwagą ładniejszym samochodem dzisiaj 4, mimo że rozmiary ma właściwie identyczne jak akty oceniać wyglądu widziałem przecież na pewno nim jeździliśmy i czwórką widziałem się w piątkę widziałem też, jaka kupa, bo też będziemy jeździć wiesz chyba szkoda mi się z tego wszystkiego najbardziej podoba ani jak no i jak podstawowy zgadzam się z tobą natomiast, żebym wziął volkswagena i 5 czerniaka coupé to już chyba zależy od dnia od koloru no dobra ile samochody mają mają długość słuchaj to są SUV-y to właściwie na małe de duże raczej chyba de 460 długości bagażniki 550l porównuje i 4 i 5, dlatego że one, mimo że z wyglądu są inne no to właśnie rozmiary pojemność bagażnika silniki to jest wszystko identyczne po prostu tutaj tak jak audi robi sport bajki, żeby zachęcić jeszcze klientów do kupna no to tutaj to tak mamy inną linię nadwozia dobrze jak to jeździ w tej wersji, której mieliśmy 77 kilowatogodzina akumulator 204 konie silnik no ale to wszystko się bardzo sprawnie porusza natomiast zapomnijmy o tym zasięgu deklarowanym 5001500 km 500 000 no po prostu jak ja nie jeździła w zimie co było jeszcze takie dni chyba dość mroźne noce może tak to raczej trudno było mi osiągnąć 400 km niestety to jest to co by się zgadzało z tymi amerykańskimi badaniami, że w volkswagenach i zasięg spada brzmiał 30% tutaj chyba to był ten czy ten przypadek natomiast no i samochód z napędem na coś co jest ważne warto podkreślić sprawuje się w takim codziennej eksploatacji bardzo dobrze ja ja jestem trochę zdziwiony nie wiem czy to podzieli moje zdziwienie z czego wynika może sukces Tesli wynika z czego wynika sukces Tesli i niezbyt dobra sprzedaż elektrycznych volkswagenów, gdzie tu jest pies pogrzebany to z klasą lepsza nawet w Niemczech to jest wieś, ale ta le Soleil to samochody są bardziej dopracowane będziemy niedługo mówi słuchaj, bo ktoś tam zbił szybę, ale na szczęście przesunąłem na marzec będziemy jeździć w Bornem elektrycznym, więc będziemy mieli okazję porównać kolejnego elektryka nie a, ale wiesz Tesla trójka to znaczy w zależności od tego, jaką ją chcesz możesz mieć bardzo długim zasięgiem okej teoretycznie może tak też sobie z IT wyposażyć, ale ten samochód po prostu jest przyjemniej jeździ się tym fajniej jest lepiej przemyślane lepiej zaprojektowany bardziej intuicyjne w obsłudze mimo tego, że to się wszystko i tak i tak odbywa tylko przy przegraną masz takie poczucie, że obcuje z czymś w 20 czyli, że to jest taka wieś wymyślona na nowo koncepcja samochodu natomiast w przypadku volkswagena tam się zdarzyć, że to jest wszystko zrobione przez ludzi mniej utalentowanych po prostu no wiesz też firma Tesla od początku specjalizuje się w samochodach elektrycznych myślą ludzie temu też ufają i tak i to jeśli chodzi o te wrażenia zjazdy to pojęcie jeszcze jeździłem przez miał okazję jeździć też i kot jakiem tym volkswagenem z z napędem na obie osie 300 konnym to Niewiem czy identycznie jak Tesla z napędem na, bo przecież dziełem Grekiem musiałbym tego samego dnia porównać, ale jeździ bardzo dobrze ją trzyma rzeczywiście świetnie drogi natomiast spojrzałem jeszcze 200, żeby tak się to pytanie sobie zadanie bez powodu sprawdzałem jak najchętniej kupowane modele w Europie o spalinowych powiem kiedy, gdzie elektrycznych wynik wynika z tej statystyki Tesla model Greg jest na trzynastym miejscu rok temu była na ponad poza pierwszą setką Tesla model 3 jest na 3003. miejscu natomiast trzeci samochód elektryczny typowo elektrycznych to na szczęście swoją wagę dla volkswagena nie jakieś BW, ale jest dopiero na pięćdziesiątym miejscu jeśli chodzi o sprzedaż modeli fakt 60 kilka tysięcy, ale też-li Greg jest 2× więcej no dobrze tak, podsumowując teraz kolejne spotkanie z volkswagenem jestem trochę zaskoczona może cena ma wpływ na ten też sprzedaż Zobacz to kosztuje najtańszy taki fakt uwagę Night 5 z silnikiem 175 koni w tym akumulatorem 77 kilowatogodziny prawie 230 000 Tesla i Greg kupisz za tą samą cenę, ale z silnikiem mocniejszym ponad 200 konnym po tych obniżkach przecież Tesla gry kosztuje 10 000 więcej niż Tesla 3 mówi uczestnik gry, czyli crossowe, że z silnikiem 204 koni chyba kosztuje cennikowe 230 000, czyli taniej niż volkswagen no to w morze nie nie bez powodu Greków się sprzedaje więcej niż volkswagenów również prawda natomiast wersja 44 tego volkswagena kosztuje 270 000 słuchaczy na pewno już wiemy o tym z koncernu volkswagena, że ta bolesna dla nich obniżka cen test dla klientów za to mogą tylko cieszyć, ale może pójdą ślady Tesli obniżą trochę ceny swoich samochodów to wtedy sprzedaż pójdzie w górę bo, choć uwagę na 5 uważam, że to jest udany niedoceniany samochód i tak też znowu nie bardzo mam za co krytykować może zatem zasięg zimowy bardzo niski niewielki i tutaj coś zresztą Amerykanie to potwierdzają tutaj trzeba zrobić zrobić jakieś technologiczne poprawki w no dobrze taki nietypowy test był dom nietypowy test był może nietypowy, bo właściwie niewiele nowego można powiedzieć o samochodzie, którym jeździło pół roku temu oprócz tego, że jeździło się w zimie no i tutaj właśnie jest różnica jeśli chodzi o zużyciu 25 kilowatogodzin ponad na setkę to raczej się kojarzy z takimi samochodami jak mercedesy US audi e-tron prawda czy DW 7 nowe, a którym tu mamy volkswagena, który przecież no nie waży tyle, choć ile waży właściwie waży 2 tony to też lekki nie jest no dobra jazda szybciutko też długodystansowym sobie z pań Star, które mamy mamy samochód od paru miesięcy jeszcze chwilę nie pojeździmy na pewno jeszcze dłuższą chwilę będziemy państwu o nim opowiadać, bo ma ten samochód ma oczywiście parę wad jest dość głośny jest dość mały, ale ma też sporo zalet, bo bardzo mało pali bardzo szybko jedzie, ale to nie chodzi o to, że namawiam kogokolwiek do łamania przepisów to po prostu samochód, który zaskakująco dobrze radzi sobie z prędkością autostradową na autostradzie w odróżnieniu od wielu innych aut segmentu, a trzeba no i ma też zaskakująco dużo miejsca w środku co też dziwne świetnie zaprojektowane auto tak bardzo japoński samochód w takim znaczeniu, że czuć tutaj duch japońskiej motoryzacji to chyba wyraźniej niż jakimkolwiek innym samochodzie, który jest teraz dostępne w sprzedaży i być może stąd też nasza ogromna słabość moja przede wszystkim do tego co do tego auta dzisiaj w 2 słowach o hasło, które nas właśnie łatwość intrygi i intuicyjne obsługi ten samochód od zawsze był dostępny w 2 wersjach, jeżeli chodzi o klimatyzację taka najprostsza i najtańsza to jest oczywiście klimatyzacja manualna, czyli mamy tutaj pokrętła ona zresztą jest dostępna na wasze Inwałd kosztuje taki samochód 58 000 i tam są pokrętła którymi zmieniasz temperaturę siłę nawiewu i kierunek nawiewu i oprócz tego masz w ich do zamykania obiegu powietrza mechaniczną i 2 przyciski 1 do włączenia podgrzewania tylnej szyby drugi do włączenia klimatyzacji i tyle, jeżeli chodzi o radiu w tej podstawowej wersji masz 6 przycisków z zapisanymi stacjami radiowymi masz na górze wybór źródła plus jakieś tam ustawienia RDS i masz zestaw głośnomówiący, który hit razem żeśmy się nadziwić nie mogę jak to zrobić, a który wymaga znajomości języka angielskiego można sobie z tym samochodem, gdzie nie ma żadnego ekranu LCD jest tylko taki malutki wyświetlacz nawet nie wyświetla tylko taki pasek wskazujące, a do RDS w zasadzie można sobie sparować zestaw głośnomówiący z tym samochodem na panujący go tylko wyłącznie głosowo czy wywołuje się funkcja parowania telefonu, a pamiętam ten głos syntezatora Palin Device, a i tam sobie wybiera się za wcześnie to w telefonie i mimo że nie ma ekranów, na których może to wieś potwierdzać może sobie sparować telefony obsługiwać streaming audio i obsługiwać zestaw głośnomówiący, więc to jest taka tańsza opcja jest droższa opcja w tym samochodzie, który my jeździmy jest wyceniany na jakieś 70 000zł jest to auto z ze skrzynią TVP i oczywiście z bardziej rozbudowaną z bardziej rozbudowanym wszystkim, czyli to jest wersja nie inwalidzi tylko w wersja zaraz tam była inwazja tak tutaj mam jakąś wyższą wersję insp PiS z in wart jest od i tutaj mamy już no taki ekran tzw. radio 2 dni, czyli trochę większa mamy w tej wersji no mamy tutaj jak przyciski ekran dotykowy, więc tutaj podłączenia multimediów jest taki bardziej po naszemu tradycyjne, czyli właśnie za pomocą ekranu dotykowego w klimatyzację może być automatyczna natomiast ona jest obsługiwana jest tabletu tylko jest obsługiwana z przy pomocy przycisków i by tak po prostu bardzo cieszy mnie konsekwencja Mitsubishi jednak w modernizowaniu tego Space stara, bo zauważył jednak sporo samochodów takich segmentu, a po znikało pamiętam opla Karla chociażby któregoś z bronią w ofercie uzyskaliśmy suzuki Celerio przecież, ale suzuki było tak samo suzuki Celerio nic tam PiS-u to był słaby auto da to, że to co też dobrze go nie ma w ofercie natomiast Carla mnie nie to, że mi bardzo żal pani aż 1 silnik tam był tutaj też wzrost został 1 silnik w Polskiej ofercie prawda czy z tak 1270 do broni nowych wkłada się pięknie to codzienny magazyn motoryzacyjny zapraszamy już jutro
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY
-
13:48
-
-
13:29
-
-
REKLAMA
POPULARNE
-
-
-
-
-
-
-
03.10.2022 19:40 Codzienny Mag. Motoryzacyjny13:03
-
-
-
24.10.2022 19:40 Codzienny Mag. Motoryzacyjny12:07
-
25.10.2022 19:40 Codzienny Mag. Motoryzacyjny14:45
-
-
25.02.2022 19:40 Codzienny Mag. Motoryzacyjny13:17 TYLKO W INTERNECIE
-
-
-
-
-
16.09.2022 19:40 Codzienny Mag. Motoryzacyjny12:51
-
-
-
02.05.2022 19:40 Codzienny Mag. Motoryzacyjny12:24
-
09.04.2021 19:40 Codzienny Mag. Motoryzacyjny11:50
-
-
21.01.2022 19:40 Codzienny Mag. Motoryzacyjny12:42
-
03.04.2020 19:40 Codzienny Mag. Motoryzacyjny12:46
-
-
-
-
23.07.2021 19:40 Codzienny Mag. Motoryzacyjny13:35
-
12.03.2021 19:40 Codzienny Mag. Motoryzacyjny11:22
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!
KUP TERAZSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL