w codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan dobry wieczór proszę państwa dzisiaj dużo elektryczności w samochodach, a nie byle jaka nie byle jaki model na dzień dobry już niemal ba, ale Mercedes Maybach, bo przypomnę, że chyba od 8 lat to już Mercedes Maybach ani Maybach pierwszymi maybacha mieliśmy jeszcze 15 śnie 20 lat temu właśnie byliśmy złożeni w 2 prawie 20 natomiast mercedesem maybacha
Rozwiń »
chyba już drugi raz jeździliśmy latem ubiegłego roku i to jest ten Mercedes Maybach nasza była chyba wersja 580 to ile pamiętam nie ta najmocniejsza tylko taka druga od druga od góry chyba, czyli ona miała koni 503 koniec to była 612 dokładnie pamiętam, ale jak sądzisz chyba mieliśmy ośmiocylindrowy wersję prawda czytanie dwunastkę musieliśmy chyba 12 no bo to pamiętam, że tryb mieliśmy dwunastka ze skrzynią 9 stopniową zdaje się z tego co pamiętam to na tobie większe wrażenie zrobiła zwykłe SK nowa generacja produkowana przyszedł chyba 2 lat, a ja jednak byłem nie byłem tak rozczarowany tym maybacha i prowadziłem go siedziałem z tyłu byłem rozczarowany tym że, że w no ocena jest wie sporo wyższa od deski ale, żeby tak wieszał psy to nie pamiętam natomiast ciekaw jestem, jaka będzie nasza opinia na temat hybrydy doładowane z gniazdka od maybacha Mercedes Maybach SA 580 UE może przejechać na samym prądzie 100 km teoretycznie wtedy jest napędzana silnikiem elektrycznym 150 konnym natomiast co mamy jeszcze oprócz tego 6 cylindrów kał moc 367 rolniczą wszystko od lat znamy ten silnik w sumie 510 koni ma układ napędowy przyspieszenie do setki około 5 sekund prędkość maksymalna 250 km na godzinę jeśli jest napęd spalinowy 140 w trybie czysto elektrycznym najpierw co ciekawe wieś, gdzie będzie ten samochód sprzedawany w stanach nie w Niemczech tylko w Chinach, a dopiero potem pojawi się w Europie no i winna innych kontynentach domyślam się też bliski wschód i stany Zjednoczone z zewnątrz to się niczym nie różni przynajmniej tak na zdjęciach to to ważny jest nowy układ napędowy tyle ciekawe czy też przyjmie ocena podejrzewam, że będzie między tą najmocniejszą 12 cylindrową między wersją ośmiocylindrowy, ale może się mylę, bo cennika jeszcze niema to dobrze w to jak teraz może trochę statystykę zapewne będzie chciał nawiązać, jaki napęd preferowali Europejczycy w 2020 roku mam bardzo ciekawe zestawienie nie tylko z podziałem na samochody tylko również na kraje i ktoś stoi jakby w mamy tutaj również wielką Brytanię, czyli nie jest to tylko łącznie Unia europejska tylko po prostu 30EURpejskich krajów i tras tak bardzo ciekawe zestawienie 36% to samochody z silnikiem benzynowym hybrydy miękkie hybrydy tzw 22%, czyli można powiedzieć, że to też samochody z silnikiem, a samochody z silnikiem benzynowym, bo te hybrydy to są często po prostu mikro hybrydy tak, czyli rozrusznik po pełni funkcję alternatora czy na odwrót, więc można powiedzieć, że 57% 58% aut które, które klienci w Europie kupili samochody z silnikami benzynowymi z czego 20% w jakimś minimalnym wspomaganiem w postaci pseudo hybrydy, jeżeli chodzi o samochody z silnikami diesla również ze względu na dostępność niema co oszukiwać przez w zeszłym roku naprawdę kupić volkswagena w Dijon to była nie lada sztuka teraz zaczęły pojawiać samochodów tych było tylko 16% na kolejnym miejscu elektryki 12% PHEV, czyli hybrydy ładowane z gola z gniazdka prawie 10% pozostałe 280% dla zastanawia się co są pozostałe prawdopodobnie samochody z fabryczną instalacją LPG i prawdopodobnie jest to tylko dacza Reno na co tak takie całkiem nieźle prawie 3% samochody z napędem CNG, czyli na gaz ziemny 2% i tutaj, jeżeli chodzi o samochody z gazem ziemnym myślę, że warto wspomnieć, że w Polsce jakby właśnie przestaje istnieć ze względu na taką zaporową cenę gazu ziemnego, a kompletnie nie opłaca szedł jak już z tego korzystać mam nadzieję tuż za jakiś czas zmieni na nas jeszcze 1 ciekawostka w jak kształtowała się sprzedaż w Europie w roku ubiegłym najwięcej samochodów kupili Niemcy 860 000 spadek o 11% względem rocznika 2021, bo wtedy kupili prawie 1 000 000 wielka Brytania nadal bardzo dużo samochodów 680 000 spadek o prawie 11% Francja 568 000 samochodów bardzo duży spadek 15%owy Włochy 365 000 samochodów bardzo duży spadek 16%owe Hispania 12% spadek 340 000 sztuk i UE Polska jesteśmy szóstym rynkiem motoryzacyjnym w Europie no tak, ale to od lat ja wiem, a 203 000 samochodów żeśmy kupili 12% mniej niż w roku 2021 wtedy 231 000 potem Belgia Holandia Czechy 100 000 Szwajcaria 84 000 Austria 78 Portugalia Szwecja Rumunia dania to na samym końcu Cypr Norwegia, ale ty mówisz o jakim okresie czasu sprzedaży jakiś samochodów teraz mówiłeś w Polsce, bo jakoś tak pamiętam rejestrację w Polsce były ponad 400 000 w ubiegłym roku to mówimy teraz samochodach spalinowych napędzanych benzyną ważna okazja no właśnie dobrze dobrze tylko benzynowych nowość, bo to te liczby się takie jakieś małe skromne wydawały, ale to wszystko zgadza w takim razie dobrze to przeskoczymy, a nie wspomniałem o tym czy aż tak, żeby to, że to przeskoczą, ale mimo wszystko jest liderem jakich, jakie pytam nie były, jakie pytam nie były silniki spalinowe pod maską dobrze to przeskoczy z Europy na szersze wody na doszły nas na cały świat i jak tutaj z kolei te proporcje samochodów się kształtują, bo okazało się, że okazało się na podstawie mam taki jest portal, który zaglądam i w i woli, czyli to są takie statystyki dotyczące sprzedaży samochodów elektrycznych czasami coś ciekawego się tam znajdzie podsumowanie roku uważam, że bardzo ciekawe, więc tak mniej więcej 10% sprzedaży samochodów na całym świecie nowych to są samochody czysto elektryczne, bo to jest 7,81 000 000 egzemplarzy z tego wynika, że wszystkich zarejestrowano tam 70 kilka milionów na całym świecie, ale dużą ciekawostką jest to, że w Chinach prawie 20% samochodów sprzedanych to są elektryki 19 ton to naprawdę dużo, a liczba bez by takich bezwzględnych te 5 000 000 w Europie w liczbach bezwzględnych 1,51 000 000 w stanach Zjednoczonych 700 000 więcej w 5 000 000 elektryków w Chinach tak tak powtarzam co naprawdę nowych to jest dużo w Europie 11% elektryczne samochody i dobrze, a teraz jeszcze tak no, jakby doliczyć oczywiście hybrydy też w Europie będzie 20% hybryd z hybrydami plug-in, a teraz marki to chyba dla nikogo nie jest niespodzianką, że Tesla na pierwszym miejscu i tak 2 modele dzielą prawie po równo, czyli trójka i dyrektyw lata jest 1 300 000 na 0203. miejscu Chińczycy Belg Greg daje SA IC na czwartym koncern volkswagena cały koncern, ale też 2× mniej niż testy sprzedano na całym świecie całe BMW no to już szóste miejsce to jest 600 tylko 200 000 Koreańczycy Hyundai no to już też są niewielkie wolumeny w porównaniu z volkswagenem nawet, bo to jest to kilkadziesiąt tysięcy całych Juda terenów 140 Mercedes 100 to cały świat i tak patrzy, gdzie ten Stellantis, którego tyle modeli mamy w Polsce dostępnych tyloma jeździliśmy Stellantis przecież to jest ile ponad 101314 Marek ten stojący wcale tak w liczbach bezwzględnych świetnie sprzedaje na świecie elektrycznych, bo to jest około 100 000 egzemplarzy niecałe 100 tyle Sławków zwrócił uwagę poszło na to, że okej, jeżeli chodzi o sta la Pisa oni poszli bardzo fajną drogą, którą żeśmy jak chyba preferowali, czyli zamiast osobnej linii nazwanej audi zrobili po prostu UE peugeota 2083008 Travel era berlingo itd. czy się opłaciło z 1 strony tak, bo to są bardzo dobre samochody i jakby nie popsuto w nich tego wszystkiego co dobre w spalinowych odpowiednikach, ale z drugiej strony właśnie wygląda na to, że ci, którzy wprowadzili oddzielną linię no jednak wychodząc tym lepiej no i pewnie tak, ale Zobacz też trochę jestem zaskoczony, chociaż macha to jest aż 40 000 fordów sprzedano 60 000 sztuk przypomnę Tesli na całym świecie 1 000 300, a Toyota lexusem łącznie, bo pewnie Toyota tak jak mówiliśmy więcej połowę 25 000 Lexus drugie 25 000 elektryków no i General Motors, który się powoli rozkręca, bo też już parę modeli tam gdzieś na końcu tunelu o nich mówiliśmy 40 000 sztuk to taką pierwszą piętnastkę mam przypomnę Tesla 1 000 300 daje Greg 900 000 SA IC ponad 700 000 i też ważne jest to, że 5 000 000 samochodów elektrycznych samych i Chinach sprzedano na całym świecie 7,8 to zobaczy jak Chińczycy z tą elektryfikację sobie sobie radzą no myślę, że statystyki czasami są nudne, ale to, o czym dziś mówiliśmy te trendy są wyraźne to jest dość ciekawe, chociaż w Europie na początku jest lekkie tąpnięcie jeśli chodzi o sprzedaż samochodów elektrycznych zobaczy, ale z 1 strony tak z drugiej strony nie, bo Japończyk, że jestem starszy tym wydaje mi wydają się statystyki coraz bardziej ciekawe jest to taka krótka informacja na koniec audi poinformowało, że zaczyna przywiązywać większą wagę i staje się to kluczowa od projektowania wnętrza chyba dotarły do audi niektóre recenzje w sieci są również zdarza ich samochodów, których użytkownicy testujący narzekają na to, że nie wszystkie te funkcje obsługuje może inaczej, że te samochody nie są już tak ergonomiczne i że jak nie ma powodów do stawiania ich na piedestale, jeżeli chodzi o ergonomię, a to przecież samochody niemieckie zawsze były najbardziej przewidywalne i najłatwiejsze w obsłudze to też z przekładało się na komfort korzystania z tych samochodów próbowałeś kiedyś fiacie multipla ustawić lusterka, a nie planujemy tam można było ręcznie czy elektrycznych nie szukaj pod sufitem dnia, więc wjazd Francuzi też potrafili ukryć jakieś włączniki wyłączniki jakichś przedziwnych miejscach natomiast samochody niemieckie zawsze posiadały wiedziałeś od razu wszystko co, gdzie jest to się pozmieniało to samochody nie są łatwe w obsłudze no i audi zmienia jak swoją filozofię rozwoju, czyli z zaczyna projektować cytra Westa równie dobrze może być przekaz marketingowy, ale zaczyna projektować samochody od środka nie od zewnątrz, czyli najpierw powstawała bryła Platforma podłogowa napęd silniki, a wnętrze było robione na samym końcu na nas teraz ma to być odwrotnie, czyli najpierw być budowane wnętrza i na nim danie ma być położony największy nacisk, a dopiero potem będzie to wszystko dookoła obudowane samochodem pięknie brzmi, ale co ja bym się trochę nie zgodził się z tym aut jest jakość jakoś wydaje mi się, że wciąż są ergonomiczne może nie są wzorowe w obsłudze, ale z audi nie robi jakiś taki straszny eksperymentów to już bardziej się borykamy chyba nowych mercedesach czasami w niektórych BMW ja ja audi nie mam na razie problemu, ale dobrze, że chcą, że chcą pracować było jeszcze lepiej na tych obsługą ergonomią Super prawo i tym optymistycznym akcentem kończymy dzisiejszy program bardzo sobie państwo dziękujemy zapraszamy na kolejne już w poniedziałek do usłyszenia
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY
-
13:48
-
-
13:29
-
-
REKLAMA
POPULARNE
-
-
-
-
-
-
-
03.10.2022 19:40 Codzienny Mag. Motoryzacyjny13:03
-
-
-
24.10.2022 19:40 Codzienny Mag. Motoryzacyjny12:07
-
25.10.2022 19:40 Codzienny Mag. Motoryzacyjny14:45
-
-
25.02.2022 19:40 Codzienny Mag. Motoryzacyjny13:17 TYLKO W INTERNECIE
-
-
-
-
-
16.09.2022 19:40 Codzienny Mag. Motoryzacyjny12:51
-
-
-
02.05.2022 19:40 Codzienny Mag. Motoryzacyjny12:24
-
09.04.2021 19:40 Codzienny Mag. Motoryzacyjny11:50
-
-
21.01.2022 19:40 Codzienny Mag. Motoryzacyjny12:42
-
03.04.2020 19:40 Codzienny Mag. Motoryzacyjny12:46
-
-
-
-
23.07.2021 19:40 Codzienny Mag. Motoryzacyjny13:35
-
12.03.2021 19:40 Codzienny Mag. Motoryzacyjny11:22
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!
KUP TERAZSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL