ósma 6 dzień dobry państwu druga godzina sobotniego poranka Karolina Głowacka przy mikrofonie Michał Tomasik jest wydawcą programu Maciej Gorczyński realizuje w tej godzinie porozmawiamy później 20 światowym dniu walki z otyłością o tym dlaczego otyłość to choroba, dlaczego tak często o tym zapominamy oraz jakie leczyć po ósmy 40 o bezpieczeństwie ruchu drogowego nowoczesnych metodach wprowadzania właśnie takiego bezpieczeństwa na drogi, a teraz notuje się tego klamra,
Rozwiń »
dlatego że teraz też będzie o motoryzacji jest z nami pan Wojciech Drzewiecki prezes Instytutu badań rynku motoryzacyjnego Samar dzień dobre dzień dobry panie witam państwa od 2000 cóż 3005. roku wg planów Unii miał być zakaz rejestrowania samochodów spalinowych, ale sprawa się opóźnia głównie przez Niemców może ustalmy na początek przypomnijmy tym, którzy sprawy nie kojarzą jeśli nie spalinowe to, jakie mają być dozwolone wg tego pierwotnego planu te pierwotne założenia były takie zarejestrowane mogą być tylko wyłącznie samochody z napędem elektrycznym albo zasilane bateriami albo ogniwami paliwowymi, czyli wodorem no teraz kwestia właśnie niemiecka podobno to oni blokują sprawne, w czym rzecz nie tylko Niemcy o także Włosi wypowiadają się na ten temat, ale ich jak słyszymy również rząd Polski rząd bułgarski również swoje 2gr tutaj trąci, więc ten sprzeciw zostaje się być coraz szerszy komisja europejska, która nie zatwierdziła kierunek zmiany no 2 i powiedziała wyraźnie do 2035 roku nie będzie go już rejestrować samochodów spalinowych w ten temat został zatwierdzony przez parlament europejski rada europejska w postaci rządów we właśnie zgłasza swój trzeci z prostej przyczyny Niemcy Włosi, ale także Polska są dużym producentem samochodu już są producentem skrzyni biegów silników się zmiany proponowane przez KE parlament europejski czy przez komisję europejską ruchy spowodują spore zamieszanie my, które przełoży się na rewolucję, jeżeli chodzi o miejsca pracy, ale nie tylko, bo przecież każdy z nas, kto posiada samochód, kto planuje w przyszłości zakup auta musiałby się zastanowić czy nie będzie zmuszony do zakupu samochodu elektrycznego, a na to nie każda będzie stać należy też w tym torowe jest pan mówi mają być dopuszczone, ale tak ogniwa paliwowe w tym, że podobnie jak samochody ręczna w zasilaniu bateryjnym te auta są coraz droższe mówi się przyszłości o tym, że ceny samochodu w stanie nowych cen samochodów elektrycznych zrównają się wkrótce jednak na razie chciało istnieje różnica oczywiście rządy poszczególnych krajów starają się tą różnicę zniwelować poprzez szeregu dopłaty różnego rodzaju do pracy, ale to niestety nie i daje tutaj efektu w postaci niższych cel, a hybrydy mają być dopuszczone nie hybrydy podstawą napędem aut hybrydowych jest silnik spalinowy w związku z tym, jeżeli mówimy o całkowicie zakaże rejestracji pojazdów z silnikami spalinowymi to również ten zakaz obejmie pojazdy hybrydowe w tym także hybrydy Pragi nowe, czyli te, które mają na pokładzie baterie pozwalają pewien dystans pokonać PMI Sejny dobrze tylko czy nie jest tak, że samochody elektryczne czy wodorowe są drogie, bo inne nie są jeszcze produkowane na taką masową skalę, dlatego że producenci wiedzą, że większość konsumentów takich przeciętniaków jak np. raczej może nas, że nie będzie stać po prostu na tego typu samochody, więc produkujących klasyczne spalinowe, ale w tym momencie właśnie przechodzi Unia europejska jako dobra mama mówi nam niestety musi się przestawić już przestają wszystkie firmy nad siłą rzeczy to ta cena spadnie, dlatego że będzie większa skala i obniżanie kosztów przez co itd. i perspektywach lat początku lat dwudziestych i rok 2001. kiedy komisja europejska proponowała była nieco inne niż dzisiaj nie było wtedy naszą wschodnią granicą wojny nie wiedzieliśmy, że tak drastycznie podrożeją surowce komponenty do produkcji aut elektrycznych także wydawało się, że oczywiście pierwsze prognozy mówiące o tym, że ceny samoobrony czy będą niższe nawet samochodów spalinowych są prawidłowe niestety mamy do czynienia ze znacznymi podwyżkami cen wszystkich pojazdów w tym także pojazdów elektrycznych stąd ta dostępność dla przeciętnego obywatela może być ograniczona oraz oczywiście dotyczy tylko wyłącznie rynku polskiego dotyczy całego rynku, chociaż nasz portfel w stosunku do portfela niemieckiego jest mniej zasobne myślę, że główne innym powodem do decyzji rządu niemieckiego włoskiego, ale także polskiego wyrażenia sprzeciwu wobec tych ograniczeń nie większym stopniu pomóc związany właśnie z koniecznością zmiany w produkcji aut, które może skutkować zmniejszeniem liczby miejsc stanowisk pracy, a to ma określone skutki jeśli chodzi o nasz obywatel no jak to będzie tak realnie rozmawia się cała sprawa myślę, że kierunek, jaki komisja europejska przyjęła czy ten kierunek zeroemisyjności on jest już wyznaczony być może zostanie lekko przeniesione z problemem, jaki mają wszyscy producenci problem związany z jasnym wyznaczeniem rozwiązań technicznych, które mają być przyjęta tutaj w tym przypadku postawienie na samochody elektryczne przecież umysł ludzki nie zna granic może się okazać, że w ciągu DK 101015 lat będą znane pojawią się nowe rozwiązania tak trzeba m.in. silniki spalinowe, które dania z tych paliw kopalnych, który dzisiaj mamy rocznie będą używały paliw ekologicznych zupełnie innych, których ceny nie będą chętnie im wyższe od tych cen, które mamy dzisiaj, a więc te stare rozwiązania być może po lekkich modyfikacjach będą mogły być wykorzystane, a i kwestia emisyjności i ograniczeniami będą zachowane, tak więc to jest ten główny problem takiego jednoznacznego postawienia tylko na 1 kierunek rozwoju motoryzacji, a jeśli będzie wprowadzenie takie rzeczy ze strony państwa np. wspieranie samochodów elektrycznych, że nie będzie akcyza np. czy jakiś obniżony podatek tego typu rzeczy to nie pomoże w tego typu rozwiązania pomogą, ale pamiętajmy, że to są rozwiązania tymczasowe rynkiem, które najlepiej rozwija się pod względem elektromobilności w Europie rynek norweski jest rynek holenderski na tych rynkach już mówi się o zniesieniu dopłat, które były stosowane, bo jeżeli większość obywateli kupuje samochody ściganie elektrycznymi to dlatego rządy te już mają to dofinansowywać panie prezesie seksualny głowę myśli pan o tym, że przydałby się, iż regulacje dotyczące wielkości samochodów nową mamy taki silnik, który musi rozpędzić słuchowiska czołgi niemalże, które jeżdżą po wąskich ulicach w miastach szczerze mówiąc to wygląda dość kuriozalnie czasami akcje ogromne samochody właśnie przejeżdża po mniejsze to nie wypaliły wybrali byłoby lepiej pomyśli o te w rozmowach na temat czuwał Fini ewentualne ograniczenia możliwości rejestracji trwa już od wielu wielu lat politycy rzeczywiście zastanawiają się nad tym czy jakieś ograniczenie nauczyć drugi z Seanem mamy człowieka jego wolność przemieszczania się SUV-y są autami uniwersalne mnie oczywiście trudno mówić tutaj usługa w kontekście ich własności terenowych większość tego typu aut to są zwykłe auta tu większych gabarytach, które zapewniają większą przestrzeń wewnątrz dla pasażerów i większe przestrzeń na bagażach, tak więc może się okazać, że tego typu dyskusje, które czasami się pojawia rozpala nasze umysły i nie będzie miała sensu problemem jeszcze silnik czy napęd zasilanie i to, aby ten silnik jak najmniej szkodliwych gazów wydziela atmosfery też kierunek, jakim powinniśmy się koncentrować tylnej kamerze pan mówi o tym, że wolność itd. nie ma wolności np. do tego, żeby przebiec teoretycznie wylewać jakieś straszne okropne rzeczy do rzeki no bo nie wolno np. nie wolno śmiecić las, więc być może tego typu ograniczenia to nie jest antyki głupi pomysł zresztą SUV SUV słowie nie nierówny są takie słowa i suficie niektóre centra są takie osuwiska lnu i oczywiście zgadzam się tutaj panią nasze wolności są ograniczone w różnych aspektach naszego życia niestety natomiast w przypadku samochodów być może pewnych zmianach będą to czynione jednak pamiętajmy, że nie tylko są wymagane dane w duszy, a więc auta, które przemieszczają się to naszych drogach i pozwalają na przewożenie większej liczby osób, więc być może to ograniczenia dotyczące głosy będą dotyczyły produkcji, bo zmniejszy pozwalających na przewiezienie mniejszej liczby pasażerów nie większej, bo ten warunek powinien zostać spełnione, jeżeli zaczniemy ograniczać rodzaj nadwozi, które są dopuszczone ta poruszania się po drogach możemy dojść tutaj do pewnego kuriozum okaże się, że wkrótce także autobusy nie będą zatem mogły poruszać się podjąć na nie kto nie dlatego też turystyka to trochę jak specjalny kraj skrajne skrajne przykłady herb powinniśmy się skoncentrować na 1, jeżeli mówimy o zeroemisyjności to jest podstawa to oczywiście napęd czy ten, który będzie wykorzystywany napęd bateryjny jest jednym z kierunków, ale tutaj nie powinniśmy się, ograniczając dziękuję Wojciech Drzewiecki prezes Instytutu badań rynku motoryzacyjnego Samar spokojnego dnia panie prezesie życie ósma 17 skrót informacji
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: PORANEK RADIA TOK FM - WEEKEND - KAROLINA GŁOWACKA
-
-
-
-
17:18 W studio: dr Michał Bogacki
-
16:53 W studio: dr Radosław Kaczan
REKLAMA
POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ
-
04.06.2023 09:00 Świat się chwieje51:59 W studio: Dominika Sitnicka , Jacek Gądek
-
04.06.2023 08:40 Poranek Radia TOK FM - Weekend16:01 W studio: Agata Szczęśniak , Katarzyna Przyborowska
-
-
04.06.2023 08:20 Poranek Radia TOK FM - Weekend17:05 W studio: Rafał Grabiański
-
-
-
04.06.2023 08:00 Poranek Radia TOK FM - Weekend11:32 W studio: dr Konrad Zasztowt
-
-
04.06.2023 15:30 Program Specjalny10:07 W studio: dr hab. Anna Wojciuk , prof. Leszek Koczanowicz
-
04.06.2023 15:40 Program Specjalny17:54 W studio: prof. Andrzej Zybała , prof. Dorota Piontek
-
04.06.2023 11:00 Program Specjalny42:40 W studio: Grażyna Staniszewska , Jacek Michałowski , Szymon Gutkowski
-
04.06.2023 12:30 Program Specjalny23:27 W studio: prof. Krystyna Skarżyńska , Sonia Sokół
-
-
-
04.06.2023 14:00 Program Specjalny01:00:28
-
04.06.2023 13:00 Program Specjalny57:59
-
04.06.2023 16:00 Mikrofon Radia TOK FM01:06:09
-
04.06.2023 17:30 Program Specjalny
-
04.06.2023 17:20 Przy Niedzieli o Sporcie12:36 W studio: Cezary Kowalski
-
04.06.2023 15:40 Praca od podstaw16:42 W studio: Pamela Krzypkowska
-
04.06.2023 17:00 Przy Niedzieli o Sporcie11:50 W studio: Adam Romer
-
04.06.2023 18:00 Przy Niedzieli o Sporcie26:20 W studio: Marcin Dorna
-
04.06.2023 15:20 Praca od podstaw12:23 W studio: Joanna Sosnowska
-
-
04.06.2023 18:40 Przy Niedzieli o Sporcie16:32 W studio: Karol Borys
-
04.06.2023 17:40 Przy Niedzieli o Sporcie14:23 W studio: Ewelina Kobryn
-
04.06.2023 20:00 Wywiad Pogłębiony53:13 W studio: prof. Zbigniew Mikołejko
-
-
-
04.06.2023 23:00 SexAudycja52:25 W studio: prof. Krzysztof Nowosielski
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!
Dostęp PremiumSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL