REKLAMA

Zakaz sprzedaży nowych aut spalinowych w Unii Europejskiej oraz zielone światło stop

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2023-03-08 19:40
Czas trwania:
11:39 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan dobry wieczór środa w każdą środę staramy się spojrzeć w przyszłość motoryzacji i ja zacznę, jeżeli pozwoli Sławku zacznę od takiej inicjatywy, która u naszych południowych sąsiadów właśnie doczekała się kolejnego kroku, jeżeli chodzi o realizację Słowacy uparli się Trocha i doszli goście doszli do wniosku to to taka inicjatywa samorządowa, ale Rozwiń » też z lokalnym producentem oświetlenia, że został no tak nie będzie oświetlenia w uparł się by montować w samochodach zielone światło stop z przodu, a mówiła w trakcie roku temu chyba wrzesień, bo październik 2022 na wspominałem, że dostali zgodę na to żeby, żeby testować przez chyba pół roku będą protestować będą protestować do września 2023 po co jest zielone światło stop z przodu by poprawić bezpieczeństwo by poprawić płynność tak w takim skrócie to żeśmy wspominali o tym, że taki pomysł był już w latach dziewięćdziesiątych rozpatrywane wtedy miał więcej przeciwników niż zwolenników w tym momencie udało się Słowakom doprowadzić do tego, że ponad 5000 samochodów ma we ma już część z nich to zainstalowana, a właśnie 500 autobusów w w okolicach Żylina to jest kraj, a ta geografia słowacka nie jest zbyt bliska dla Radosława zapis zbyt jej brat Ława istnienia właśnie tonie jest obalenie, ale mówię, że chyba jest ulica takich jak też mówi no tak takich województwo jest powiedzmy nie wiem połowa czy 13 świętokrzyskiego targi, więc jak w tym w tym województwie trafiają te to testy 500 autobusów właśnie miał został zostały samochody zostały autobusy wzbogacone o takie zielone światło stop no i będzie to testowane zostaną cały czas ma szansę przebić się gdziekolwiek indziej, bo ten pomysł jest dobry i oczywiście jak tak bardziej nad nim pomyślimy to jesteśmy w stanie znaleźć jakiś potencjalnie niebezpiecznych sporo sytuacji, kiedy np. ktoś delikatnie tylko trzymano go na hamulcu światło stop świeci mu się czerwona z tyłu zielone z przodu, ale tak naprawdę robi to patrzy w ekran smartfona albo próbuje sobie włączyć klimatyzację, gdyż na tablecie, a na no i ktoś zbliża się do przejścia dla pieszych widzisz to zielone światło wchodzi samochód potrąca jak jest w stanie sobie wyobrazić sporo takich różnych sytuacji, ale też jestem sobie w stanie wyobrazić to takie sytuacje, w których komuś się wydaje, że on hamuje, a tak naprawdę nie hamuje i wychodzi albo wyjeżdża dochodzi do wypadku ma tutaj jakby jest szansa na to, że pan wiesz co fok jakieś bardzo źle nie zastanawiam czy to jest dobry pomysł i jest to bardzo dobry pomysł fajny nie ba dziś tylko, że szkoda właśnie, że tak opornie idzie i bo to jest rewelacyjny pomysł każdy taki pomysł, który daje szansę pieszemu na jakąś swobodniejsze wejście dla na na przejście czy w ogóle, bo to jest złudne słonie z grudnia nie brakuje eksperta, ale motoryzacji, którzy uważają, że na najbardziej bezpieczne samochody to byłoby takie bez poduszek powietrznych i bez pasów i z szpiku ojcem zamontowanym w miejscu, w którym była poduszka powietrzna kierowcy zresztą, że to była najtragiczniejsza rok by uważali tak, ale wiesz co to tak jak zdrowo był wprowadzany ABS to też przecież było dużo z tym problemów samochody były teoretycznie praktycznie bezpieczniejsze, ale z kolei samochód jadący z tyłu często no wiesz najeżdża na tył samochodu, który miała bez, ale dobra nie wracajmy do historii sprawdziłem ten podział Administracyjny to, że Bratysława to stolica to wszyscy wiemy Słowacja jest podzielona na 8 krajów jednym z tych 8 krajów jest kraj Żyliński ze stolicą właśnie kołyska lico w Żylinie dobrze to, ponieważ dziś ma być przyszłość motoryzacji to zielone światło stop z przodu to podejrzewam no to takie powszechne nie będzie natomiast zdaje się, że powszechna będzie kiedyś sprzedaż nowych samochodów z napędem elektrycznym niezależnie od tego czy ona będzie zakazana czy będzie tylko taka no po prostu w opcjonalne, że tak się wyraża okazuje się, że ten zakaz sprzedaży nowych aut spalinowych po roku 2035, o czym zresztą mówiliśmy to tak bez problemu nie zostanie wprowadzony ani od razu w tej chwili ani w 2035 roku być może nie wejdzie w życie, bo już wiadomo, że niechętni są Niemcy Włosi trochę po fakcie no proponowała komisja europejska w tej chwili dzisiaj nie dzisiaj 2 dni temu przewodnicząca komisji Ursula von der Leyen rozmawiała z niemieckim rządem, który jednak zablokować ten zakaz okazuje się wtedy nie chciał, a teraz chce wtedy, czyli 2 tygodnie temu i rząd w Berlinie czekana kompromisową propozycję, o co chodzi chodzi o to, żeby wyłączyć z tego zakazu sprzedaży samochodów spalinowych samochody napędzane paliwami syntetycznymi nad którymi jak wcześniej raz mówiliśmy Niemcy dość intensywnie pracują volkswagen Porsche tym razem chodzi głównie takie wytwarzane z zielonego wodoru, czyli dwutlenku węgla, bo przez paliwa syntetyczne mogą być w otrzymywane z węgla biomasy zdaje się z gazu ziemnego, ale to akurat chodzi o takie ekologiczne czyli, czyli zielonego wodoru nie wiem jak to wszystko skończy sprawa jest, że tak się wyrażę rozwojowa natomiast nie jest to łatwo o tym mówiliśmy do 2035 roku mamy jeszcze 12 lat, a wiadomo, że w tej chwili już wiadomo, że to w łatwy łatwo nie będzie prawda wieś, która 4 podpowiem kraje najmocniej sprzeciwiają się w tym momencie to przyniosą Polsce kraj ta Polska jest wśród nich Niemcy Włochy, a trzeci nie powie czwartego nie pamięta awaria to w Bułgarii nie ma w ogóle infrastruktury i Bułgarzy uważają, że im niepotrzebna Włosi taką mam własną teorię na ten temat po pierwsze, Włosi też mają straszenia chlubną instalację elektryczną unik to wszystko trochę jak w niektórych starych miastach, ale też z stary kraj, więc tam kable są ciągnięte często po budynkach na zewnątrz my robimy naprawdę bardzo statycznie, ale u nich unikną tak, aby tam wszędzie wiszą oni mają też, bo w wielu miejscach totalnie nie dostosowano infrastrukturę elektryczną za tym Włochom się też nie chcą tak bardzo zmieniać nie lubią zmian np. lubią jeździć swoimi starymi landami lat dla oczami i Filon juka jak jest nowa pięćsetka ktoś mają dom może ją sobie ładować sobie kupi to nie jest problem tylko problem taki, że większość osób mieszka w miastach i tam po prostu nikt nie ma mówi Włocha do tego żeby, żeby zmienił można to tylko próbować Makau zaczęła dowiedzie na ulicach będzie protestował na nikim mówi Włocha do tego żeby, żeby zmienił swój tryb życia zamiast o godzinie dziewiętnastej zejść do Tajpej na kolację to, a w zejściu do samochodu, żeby podjechać do ładowarki go na jutro naładować to się nie staniesz no wraz Niemcy wyjaśniła, bo tak nie nie za pan wyjaśnić dokładnie, o co chodzi o Niemcach tak chodzi o to, że czują raz wyjątek taki, żeby samochody spalinowe napędzane paliwami syntetycznymi były wyjątkiem, czyli że mogły być sprzedawane nowe samochody napęd spalinowy, ale paliwa musiały być paliwami syntetycznymi i produkowanymi w sposób ekologiczny, czyli zielonego wodoru, ale wieszczono wodór ważyła powiedział może to jest, bo przez wiadomo wodór jest produkowany bardzo często z paliw kopalnych no z gazu ziemnego również natomiast zielony wodór to jest takie czyste paliwo, ale jego produkcja to też nie jest taka prosta, bo ona jest on jest produkowane wtedy w wyniku rozkładu wody na tlen wodór doprowadza się prąd elektryczny i ten prąd elektryczny ma pochodzić za niewiele odnawialnej energii elektrycznej, czyli jak widzi, że wyprodukować zielony wodór warunków spełnionych musi być sporo i Niemcy muszą się postarać, żeby rzeczywiście im się udało notą technologię produkcji takiego wodoru na tyle opracować była opłacalna prawda, bo paliwo syntetyczne tak jak wspomniałem nikt się na to nie zgodzi, żeby paliwa syntetyczne produkowane z gazu ziemnego węgla biomasy było wyjątkiem, bo to żadne ekologiczne paliwo tak tylko wiesz co jest jednak jest 1 taki mały problem nawet 2 tutaj widzę, że pierwszy to nie jest problem, ale też czasu powiedzieć otwarcie, że Niemcy walczą stroju może pompowali mnóstwo pieniędzy w rozwój technologii produkcji paliw syntetycznych chyba Porsche postawiono pomnik w RPA i no, jakby trudno, żebym się to miało za chwilę wszystko wysypać, ale drugie pytanie jest takie czy te samochody będą wyłącznie jeździły na paliwie syntetycznym czy również na zwykłej benzynie czy, bo przecież nikt zwykłych paliw 2035 roku w unii europejskiej nie ma chyba zamiaru nawet nawet na pewno zagadnienie normy nadal kupowali paliwo na stacjach benzynowych większość z nas będzie jeździła Samorządni używane mistrz przytłaczająca nadal oczywiście, że tak nie ma nic nic wiesz tak to co wspomniała oczywiście prawda mamy służbę w mercedesa cały końca volkswagena i ta branża motoryzacyjna to jest jakoś około z tego co pamiętam 15 w ogóle dochodów przemysłu w Niemczech, więc jest potężny gracz tam nic nie dziwię się że, że walczy tak jak mówisz o swoje chcę jeszcze ugrać coś co się da grać, bo pewnie się dalsze 12 lat jeszcze mogą być różne skręty lewo prawo za rozmowę jeszcze się okazu do diesla wrócimy, bo mało pali w jak szybciutko na koniec czy już Sławku ile Tesla wyprodukowała do tej pory samodzielnie i wiem, bo żeśmy o tym rozmawiali, ale próbuje zgadnąć kilka milionów tak 4 000 000 czy wiesz po ilu latach produkowania samochodów stuknęło stuknął im pierwszy 1 000 000 no pewnie po kilkunastu 12 lat 12 lat zajęło im wyprodukowanie auta oznaczonego cyfrą 1 000 000 natomiast dzięki temu, że pojawiła się trójka w roku 2018 na sprzedaż naprawdę skoczyła w, dlatego że po 18 miesiącach mieli już dwu milionowe 2 dwu milionowy samochód po kolejnych 113 milionowe, a teraz pośrednio cztero milionowe, czyli rząd w ciągu 7 miesięcy produkowali mina samochodów w fabrykach i takież pan, czyli Texas Berlin podsumowuje jeszcze rok 2021 to był przekroczyli 1 000 000 prawie 1 000 000 wyprodukowali w ubiegłym roku też było ponad 1 000 300 kilkadziesiąt tysięcy głównie modele przeważająca ponad 90% była Tesla 3 i Tesla i Greg, czyli te mniejsze kłaniam się pięknie to był codzienny magazyn motoryzacyjny kolejne jutro Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA