REKLAMA

Co przyniosą Oskary 2023?

Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”
Data emisji:
2023-03-11 10:00
Prowadzący:
Czas trwania:
40:21 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Patrycja Wanat dzień dobry rozpoczynamy magazyn filmowy do zobaczenia na i pewnie państwo będziecie zaskoczeni jeśli powiem, że ten magazyn filmowy dzisiejszy będzie poświęcony Oskar prawie wyłącznie, ale również przyjrzymy się pod koniec audycji temu co do kin wchodzi w ten weekend, ale to jest taki czas jednak w kinie wciągu roku, kiedy od tych oskarżeń, chcąc nie, chcąc coś trzeba powiedzieć zaprosiłam do studia wspaniałych krytyków filmowych Janusz Wróblewski Rozwiń » tygodnik polityka dzień dobry dzień dobry Adriana Prodeus miesięcznik kino również miesięcznik Vogue damy dobry naj proszę państwa będziemy starali się coś powiedzieć o tych Oscara tak się w myśl pierwsze pytanie, które może was zaskoczyć, ale ona też wynika z mojego zaskoczenia czy pamiętacie, kto w zeszłym roku dostał Oscara niestety tak lecz ja nawet tego filmu do tej pory nie widziałem o to jest piękne podsumowanie nazywają krytyk później będzie tego filmu tak, bo nie mamy abonamentu Platformy streamingowej, która tylko jako jedyna ten film pokazuje cały czas czekałem czekałem czekałem, że to się gdzieś pojawi nie pojawiło się NATO w kinie Kolejarz nacje to znaczy chciałabym ci powiedzieć, że niewiele straciło dla mnie ja oglądam bardzo jakoś tak dzielnie wszystkie filmy oscarowe, ale w zeszłym roku 1 filmu nie obejrzałam przed ceremonią hit tego lata szkoda, mimo że mam abonament, ale po prostu nie miałam siły i no obejrzą ten w tym samolocie na taki maleńki ekranik ku i przyznam, że to jest najlepsza Platforma prezentacji tego filmu w tym roku mamy taką sytuację, że różnorodność tych w tych tytułach, które startują w kategorii najlepszy film roku jest no do dość dość duża tak nie powiem, że największa czy Niechcę tutaj przesadzać, ale jednak mamy tutaj nie wiem obok Avatara obok to brama Rick mamy również no właśnie np. ujmie z tą Kinga albo mamy też duchy niż ring, które są bardziej jednak osobistą historią czy mamy tar, ale też mamy właśnie Elvisa obok Faber Manu jak na to patrzycie właśnie na ten na ten przykład takich gatunkowych też budżetowy nie bójmy się tego w tym roku wydaje się, że Janusz Wróblewski warto podkreślić tutaj tą wyjątkowo tego roku to znaczy udział tzw. blok sterów w tej kategorii jest zdumiewający i przytłaczający statystyki mówią, że to jest pierwszy rok, w którym filmy nominowane do kategorii najlepszy film z uzyskały największy wynik kasowy ze wszystkich lat nigdy tak nie było, że te filmy zebrały tak ogromną popularność, a także tyle przyniosły pieniędzy studiom filmowym, więc mamy do czynienia, jakby z ogromnym wzmocnieniem tego nurtu populistycznego albo popularnego komercyjnego to są te 3 wielkie tytuły, ale oprócz tego jest Cichy faworyt, a może nawet bardzo głośno faworyt, czyli wszystko na wszędzie, ale wszystko zależy naraz, który też jest ogromnym hitem na swoją skalę, dlatego że ten film niezależny i przyniósł ponad 100 000 000USD wpływu jest w ścisłej czołówce filmów przynoszących właśnie w tej kategorii najwięcej zysków metod przepraszam mówi o zyskach i pieniądzach kategoria artystycznie, ale też szalenie istotne w przypadku Oscarów tamte mamy ten rok wyjątkowy tak jak wspomniałem, bo nigdy nie było także aż tyle filmów komercyjnych zdarzało się z kinem artystycznym zazwyczaj tylko był 1 taki duży często wygrywały konie często dość tytani właśnie prawda obowiązek ten ruch zapowiedziała zawieszenie tak często to był ten 1 wielki faworyt, ale mu ja tutaj tylko dodam do tego co ty mówisz, że zmieniła się bardzo sytuacja na rynku i jak dużo namieszały Platformy to wiemy o tym już od lat no ale jednak by te zyski, o których wspominasz one stoją bardzo dużym kontraście do tego, że wiemy, że kina na całym świecie są w kryzysie no tak bywało może latać aż do podkreślić, że wracamy do czynu chcemy wrócić do tej sytuacji sprzed pandemii podkreślamy, że firmy tak się spodobała właśnie w kinie one tam były dystrybuowane przynajmniej najważniejsze komercyjny i ale z, czego to dowód bardzo ciekawa faktycznie uwaga i jakby cię zdiagnozowali, jakbyście ją przeanalizowali czy wynika z tego, że znowu zwracamy uwagę na te wielkie spektakle po prostu kinowej czy może nie powstały, jaki ciekawy na tyle firmy w tym w tym nurcie bardziej artystycznym undergroundowym nisko budżet to dla mnie znamiennym tytułem w ogóle roku, ale myślę, że Oskarów też jest Top gan to jest przez wielu krytyków wielu widzów film wymieniany jako najważniejszy film widzieli w tym roku w zeszłym roku najlepszy ja przyznam szczerze, że obejrzał dopiero na samym końcu tej tych nadrabianie zaległości moich i uderzyło mnie bardzo to, czego wyrazem jest organ po jest to film opowiedziany językiem kina lat osiemdziesiątych jest to film wskrzeszając nostalgia i przypominający nam, jakie przeżycia towarzyszyły nam kiedyś w kinie i to, że ten film się tak świetnie obejrzał i że został uznany za najlepszy film roku przez bardzo wiele gremiów jak mówił bardzo wiele w pewnym sensie przekreśla współczesne kino czy to obecna Platforma to by na festiwalach i pokazuje, że to co jakby więcej można by też było jemy jest właśnie w przyszłości to jakiś bardzo Neo konserwatywne myślenie o tym, że jednak należy powrócić do tego co było ożywić tę wspólnotę w kinach tak dalej zwróćmy uwagę też to będzie trochę na marginesie Oscarów jak wiele filmów opowiada w ogóle mitologii żuje samo wejście do kina w farbę panowie no właśnie takiej hymny na część kina prawda film nie wiem Jamesa Greya film sama Mendesa z tych ostatnich tytułów, gdyż tutaj nie ma na liście zbiorowej również zajmują się tą sprawą wydaje się, że to co co stanowi w tym roku ten wybór oscarowy jest wyrazem jakiegoś takiego nie wiem kompromisu, ale też takiego zaprzeczenia, bo no jest trochę filmów, które się tutaj nie znalazły to nie jest nowość prawda w poprzednich dekadach też były filmy ważne, które się nie znajdowały w ogóle w stawce oscarowej nie wiem no ja jak sobie tak analizowałam do tyłu Oscary to kolejny rok myślę sobie jak to jest możliwe, że im aktor, który wystąpił w głównych rolach najważniejszych filmów lat dziewięćdziesiątych czynami dla mnie Jim Carrey nie nie dostał nigdy żadnej nominacji za żadną rolę w tym firmy i film, który zagrał również nie dostały żadnego Oscara, a mimo to on dla mnie jest synonimem kina lat dziewięćdziesiątych tego popularnego, które w tamtym czasie oglądam, więc może dalej Oscary, jakby są nieco oderwane od tego jak my rzeczywiście postrzegamy kino i trudno wymagać od nich, żeby one nam mówiły widzą słuchacz idzie na 10 filmów do kina będziecie wiedzieli co jest najważniejszego w kinie dalej tak nie jest i ja bym choćby nie wiem ile te filmy zarobiły to jakby ten wybór jest rodzajem jakiegoś takiego nie wiem wewnętrznego branżowego dialogu na temat tego, jakie kino należy robić czy to kino widowiskowe taki właśnie oglądane na maksimum jak jakiś Avatar czy kino słuszne ideologicznie małe skromne jak głosy kobiet czy ja przede wszystkim nie wchodzi w taką dyskusję czy Oscary są sprawiedliwe czy nie, bo są zawsze niesprawiedliwe wszystkie nagrody są niesprawiedliwe Oscary też nie oddają tego co jest najważniejsze w kinie w sensie artystycznym wystarczy nie wiem przewartościować encyklopedii kina czy jakiś leksykon, które pokazują najważniejsze filmy z perspektywy czasu okazuje się, że teraz oscarowy wcale nie były dominujące tylko właśnie gdzieś jakieś małe marginalne tytuły nagle stały się rewolucjami w kinie czy zapoczątkowały jakiś nurt itd. to nie jest tak czynna nie wiem czym są Oscary znaczą dla mnie Oscary są czynami do tej pory były, bo pewnego czasu jak rozkład rozszerzona 10 000 członków już Niewiem czy są, ale do tej pory były nagrodą branżową wytwórni amerykańskich powtarzam nagrodą branżową, czyli amerykańską nagrodę dla amerykańskich filmów, która na zasadzie ochłap uwzględniała również resztę resztą świata dzisiaj to jest trochę inaczej, że te proporcje są już zakłócone pod każdym względem boi obecności kobiet i mniejszości etnicznych dla nagród jak dana tutaj prawa prawo do głosu rozmaitym mniejszościom i to się układa za każdym razem trochę inaczej, czego wzeszłym roku było by był dowodem FIM właśnie ten Koda wcześniej te wspomniane przez przez was małe filmiki typu my Moonlight Nomadland ma rasa ta Acta, które nagle nieoczekiwanie wyskakiwały wszyscy mówili, że to jest niemożliwe stawało się to możliwe takim właśnie przychodem to jest właśnie to kiedy odbiera nagrodę z rąk lala landu i przekazują nam, aby nas na Amerykanach wszyscy się spodziewali tutaj brawa brawa brawa, ale jednak nie przepraszamy sorry dajemy komuś innemu to jest właśnie cała historia Oscarów dziś jesteśmy w tym momencie że, że wyrywamy te Oscary jednak gdy rok przekładamy do drugiej niewiadoma nie wiadomo co tu będzie dominowało w tym roku tak jak mówię wg mnie cała gala oraz to połączenie to organ zawiesi my tutaj dzieła stronę od od odnowienia kina jako gatunku popularnego chciałam zawiesić tutaj, żeby byśmy dokończyli po informacjach Radia TOK FM zawiesić uwagę państwa Clapham Library tak tak tak, ale on gdzieś tam jest, bo tylko do rozpoczęliśmy naszą dyskusję za chwilę przejdziemy do do do szczegółów Janusz Wróblewski Adriana Prodeus są z nami dzisiaj w studiu rozmawiano oczywiście o o magazyn filmowy do zobaczenia Patrycja Wanat dzień dobry raz jeszcze w studiu wciąż dzisiaj ze mną krytycy filmowi Adriana Prodeus Janusz Wróblewski bardzo wam dziękuję za dyskusję właśnie wokół Oscarów no oczywiście czym by te Oscary nie były jak powiedzieliśmy to jednak co roku w studiu spotykamy i co roku o tych firmach rozmawiamy i się się zastanawiamy się palimy nocach, żeby nieść chętną do wydania decyzji analizujemy na, ale jest w tym oczywiście jakiś element zabawy prawdami może coraz mniej też widzów Oskary ściągają do prze przed ekrany na całym świecie i że wykopuje się niektóre kategorie, żeby te lata ceremonia była też krótsza przyznam się państwu czekaliśmy tutaj na audycję to jeden z gości innych gości, który był tutaj w innym programie radiu w radiu TOK FM zapytał nas i co będzie Oscar dla osiołka i znajdź coś co odpowiedzieliście, proszę bardzo, dobre życie anulować, że moje nasze serca są po stronie i ją chcemy bardzo chcemy tego Oscara dla Jerzego Skolimowskiego, bo muszę należy natomiast statystyki są nieubłagane miażdżące to znaczy nie mówi o tym, że jego największym konkurentem jest film sponsorowane przez Netflix, bo to jest jakby wg mnie z pracy na Zachodzie bez zmian ta wojenny pierwszorzędna sprawa jest taka, że z statystyczny nie istniało 8 filmów do tej pory, które zdobywały nominacje przynajmniej nominacje w 2 podstawowych dla nas naszego budzenia kategoria, czyli najlepszy film międzynarodowy in najlepszy film było to tylko 8 tych tytułów i za każdym razem taki film otrzymywał nagrodę Oscara w kategorii film międzynarodowy bez wyjątku w związku z tym teraz mamy taką samą sytuację na Zachodzie bez zmian ma Kate Mara nominacji co najmniej kilka, ale ma też te 2 najważniejsze z naszego punktu widzenia, czyli firm i międzynarodowe i większość członków Akademii myśli tak skoro mamy tutaj te 2 kategorie to musimy przyznać za międzynarodowy, ale niekoniecznie za film najważniejsze, bo tutaj mamy większą konkurencję mamy co wybierać tutaj jakby sytuacja bezwzględna, więc z tego punktu widzenia widzę szansę ich o dosyć mgliście co znaczy, że to, że to, że to przekreśla w ogóle szans, dlatego że wszystko możliwe akademicy nie są no ludzie nie są maszynami nie głosują automatycznie być może w tym roku będzie złamanie reguły wszyscy pomyślą kurcze no i jest takim wspaniałym filmem wyrażającym najważniejszą w tej chwili świecie tendencję, czyli przyznawanie praw zwierząt uznawanie tego że, że zabijanie maszynowe jest przekleństwem naszym i grzechem w związku z tym przyjrzyjmy się lepiej temu filmowi nagród nagrodzimy go dlatego, że to jest ważne wydarzenia artystyczne i faktycznie no oprócz wojny nie ma chyba ważniejszego jak w sensie dyskusji społecznej co co się dzisiaj w naszych głowach dzieje w związku z tym wydaje się, że szanse są nie gasimy tych nadziei, ale musimy zdawać sprawę z realiów żyjemy właśnie w takich realiach, że niestety wygrywają silniejsi nowych realiach też Jerzy Skolimowski sam mówił nieraz w wywiadach tych przed oscarowych rząd po prostu nie spodziewa niestety właśnie przez skromny tak troszeczkę moim zdaniem fokę z jego bardzo lubię bardzo nie tak szerokie tu okiem żuje bardzo mnie jakoś tak nie wiem za smucił, kiedy ono ostatnio odbierał Orły tyle dostał tych SOR-ów i tak płakał cały czas na tym, że nie dostał nagrodę w Gdyni jest takie małostkowe i nie podawał się, bo latem będą one mniejsze większe, ale to on wypomina prawdę o 1 wypominał rząd wypomina myślę, że w kategorii film międzynarodowy bardzo ważna jest perspektywa, jakim mówimy mówimy jednak z Europy wschodniej i z naszej perspektywy najważniejszy jest Polski film nasz i wojna natomiast, gdybyśmy byli teraz w Ameryce Południowej to najważniejsza byłaby Argentyna 85 i wydaje się, że w zależności od tego ilu głosujących pochodzi z jakiego regionu świata takie sprawy będą poruszane no i nie widziałem filmu cicha dziewczyna on ma być na nowych horyzontach w najbliższym roku irlandzki firm no ale jakoś np. gdybym ja głosowała zgodnie z moim gustem to bym zagłosowała albo na i o które rzeczywiście bardzo cenie może nawet nie za zwierzęta tylko za to, że Jerzy Skolimowski po prostu, jakby przesuwa granice wyobraźni w kinie i pokazuje, że wszystkie możliwe, że kino to jest jakaś wielka przygoda to kocham w tym filmie, ale jakoś tak najbliższa emocjonalnie jest miesiąc blisko Lukasa dota malutki firmy bardzo czuły pokazujące taką naprawdę mikro skala jednak największych przeżyć i ja bym chętnie promowała takich firm wydaje, że rząd może trafić zarówno do młodych widzów jak do rodziców jak do osób, które nie wydają jakieś sądy na temat tego kim są inni ludzie różnią się nie widzą tego, jaki dramat stoi za tym myślę, że to jest też temat, którym ostatnio mówimy prawda samobójstwa młodych ludzi na siłę autor fani kogoś to jest blisko dla mnie bardzo ważne często było kilka zdąży swoim drugim firma jeszcze parę lat temu przecież też gości nowych horyzontów we Wrocławiu w księdze roślin mówili, że go naraża biznes w innym razie tak jak często stała w przypadku Andrzej raj zbiorą aktorki, która jest nominowana za główną rolę w filmie tu las Lee, który nie wszedł do do góry rozległ się niesamowitą histo to jest zawiera wzory to może po wyborze na to, że obiekt zaczyna, więc to jest historia, która w ogóle otarła się sąd o wycofanie tej nominacji, dlatego że mamy tutaj do czynienia ze zjawiskiem wyjątkowym w historii Oscarów chyba w ogóle w historii nagród, bo chodzi o rolę mediów społecznościowych, która była decydująca w przypadku przyznania tej nagrody okazuje się, że film tu le z nominacji tej nominacji okazji, że w Tule, którego prawie nikt nie widział w Ameryce i na świecie, który wszedł dosłownie do kilku kim z zarobił uwaga 27 000USD 27 000USD, czyli tyle co nic i którego tak jak mówi prawie nikt nie widział, ale nie jest symbolicznie to znaczy widziało go kilka tysięcy osób to wszystko nagle okazuje się, że ten film dostał nominację, jakim cudem no takim cudem, że producentem reżyserem tego filmu jest znana postać, choć łódzka twórca serialowy natomiast tym natomiast aktorka tego filmu, czyli Andrea zbiorą ma wielce szanowne grono znajomych aktorów aktorek, do których zadzwoniła i poprosiła o to, aby ten film obejrzeli jak się podoba, żeby wyrazili swoje poparcie dla tego filmu i tak się też stało wśród osób, które ona poprosiła była Demi Moore z zasadą parasol wina Edward Norton, czyli te ROM dzień fair and Aston Keith Winslet Emilia Adamska dla szedł bardzo wiele innych osób nie są one, bo jest nas mieć wpływ się nazywa się wszystko w lesie Tamka i dzięki temu, że te osoby na mediach społecznościowych nie wiem jakich, ale na mediach społecznościowych Kluz powiedział to odpowiednim osobom bezpośrednio nagle okazało się, że ten urósł do wielkiego wydarzenia i w ostatniej chwili rzutem na taśmę zdobył nominację, chociaż jak podkreślam większość członków prawdopodobnie Akademii również tego filmu nie widziała i teraz pytanie jak jak jak co tutaj zadziałało, jakimi kryteriami jak rozmawiać, kto może dostać jak może nie dostać bardzo bardzo ciekawe zjawisko moim zdaniem ten film no jest jakby przed żony, a staje się takim tak widziałem go w Androida już do 2 tysięcy rok kartele Andra 0 rzeczywiście za nie jest nie mogę głosować jak w kanale przy tym ta rola jest podobno ognia ta rola jest niesamowita ona rzeczywiście, jakby idzie na całość i po prostu nie będą gubi wszystko zatraca się kompletnie w tej roli to jest to jest historia kobiety alkoholiczki bardzo ciężkiej, która całe swoje życie, jakby nie wiem straciła po prostu, uchylając nie jak, doprowadzając do tego, że do, jakiej takiej całkowitej destrukcji ma dorosłego syna, który próbuje pomóc ma przyjaciół ma jakąś rodzinę ktoś nie może z nią wytrzymać to jest bardzo rzadki przykład na ekranie pokazywania kobiety na takim poziomie uzależnienia i Andra realizował naprawdę robi wszystko, żeby oddać jej rację oglądając się z moją córką założyłyśmy się o to czy ta bohaterka ma szansę na przemian moja córka tak mniej więcej w połowie sensu powiedział nie bądź osoba, która tak uzależniona na temat uzależnienia u nas w domu obecny nie ma szans się z tego wygrzebać się jej słucha, jeżeli ten film jest na liście nominowanych do Oscara ona musi wyjść z tego nałogu no nie powiem wam, kto wygrał ten egzemplarz, ponieważ być może obejrzycie domyślam się, ale jest co jakby sytuacja taka, że są film no nie uważam za dobry, ale Andra zbiorą moim zdaniem słusznie dostała nominację, bo naprawdę rzadko zdarza, żeby ktoś aż tak bardzo zatracił się w roli i nie wiem coś tak jednoznacznego takiego całkowitego z siebie z siebie wydał także cieszę się z tego bardzo z tej nominacji dla niej ja poza tym lubię jak taki czarny koń się gdzieś wciśnie do tych Oscarów nieważne, jakimi metodami, ale może ci, którzy nie mają dostęp do tego filmu dzięki temu zobaczą morze nie wiem temat alkoholizmu wśród kobiet będzie jakoś nie wiem poruszany szerzej już abstrahując od jakiej wartości artystycznych tego filmu, ale Andra zbiorą też została tutaj w Polsce bardzo szeroko omawiana, ponieważ ona grała w sztuce w inscenizacji dwojga biednych Rumunów Doroty Masłowskiej na taki moment przyjechała tutaj Warszawy na Lisa czy, więc już teraz jesteśmy w sytuacji, kiedy wszyscy się znali wsadziłam pozowali nasza Polska kandydatka, która po prostu jak się wyżej chciał wtedy, gdy pchnęła syna była u nas swoje znajomości na Oscary trzeba jednak gdy nie, gdyż nie bagatelizował tego że, że wszystko jedno jak jednak wydaje się, że jednak z i istnieją jakieś kryteria które, które powinny być jaśniejsze, dlatego że ról wybitnych, zwłaszcza kobiecych wg mnie w sezonie filmowym jest bardzo dużo jest co najmniej kilkanaście za każdym razem takie że, że narzekamy, że ta się nie znalazła zasługiwała i to nie tylko w kinie amerykańskim na całym świecie, więc po byśmy sobie jak taka właśnie artystka aktorka z Rumunii wymieniła albo innego kraju, która ma równie wybitną kreację, ale nie zna cieliste Rona ani Stevena Spielberga, do którego mogłaby zadzwonić będzie słuchaj stary obejrzy ten film to jest fajne tylko, że po prostu ma za sobą tylko rolę do co i nie ma i na oscarowej liście przed liście prezes preselekcji, bo on, bo boi się nazywa tak jak się nazywa pochodzi z kraju z jakiego pochodzi Ney, gdzie sprawa wyjaśniona to jest cały ten problem z tą promocją przed oscarową z tym, że już od kilku lat tak wygląda kilku-kilkunastu, że nawet kilkudziesięciu, kto ma po prostu pieniądze i może się dostać do członków Akademii auto ma oczywiście większe szanse, a w tym momencie właśnie przy tym temacie bardzo ciekawe jest właśnie to, że wchodzą jeszcze susza Emilia to media społecznościowe, czyli mamy jeszcze inną formę promocji, która też dopiero się formuje prawda dlatego to ciągle wyglądać taka szeptana Ka jakieś polecenia to także Rosja tworzy też miała swój udział przy sukcesie filmu wszystko wszędzie naraz panować dobrze zaczął też chciałam właśnie tym filmie też też powiedzieć parę zresztą film został zrobiony przez wiemy braci Daniela nie jest tak w takim razie znaki żar jak i ale plany danie i oni bez wiary to znaczy w sensie jak wielkiego mega sukcesu w ten film włożyli swoje serce TFI miał na początku też dystrybucję absolutnie niszową w kilku kinach na początek, żeby zobaczyć sprawdzić czy to się z sprzeda czy ktoś w ogóle nie będzie wzburzony, że to jest w ogóle za trudne albo za głupie takie skrajne opinie ten wywołuje naj, jakby dzięki temu, że ten film spodobał się tej testowej grupie widzów w kilku kinach potem oni powiedzieli swoje zdanie właśnie w mediach społecznościowych zaczęła się tak jakby kampania nietypowa i nagle ten film zaczął kula śniegowa rosnąć te kina zaczęły otwierać na ten film w końcu zdobył taki sukces jaki, jaki no w zasadzie trudno porównać z czymkolwiek to jest niesamowite, a jednocześnie ten film reprezentuje taki rodzaj kina, które jest mainstreamowe bardzo popularne widowiskowe, ale ma ten element takiego kina Indii takiej nie wiem moment absurdu jakiegoś Niewiem zaskoczenia dla widza, ale mogą tylko tyle ile może mieć oscarowy, czyli sceny, w których bohaterowie zamieniają się kamienie albo mają nie wiem palce jak parówki to są momenty cudowne takiego kina, które zupełnie innym językiem opowiada, ale jest szczypta w całym filmie jak tyle ile taki przeciętny widz może nie chciałbym się nie zgodził uważa, ale tam stopa czytajcie to ważne, bo tutaj od 1 Kissinger tym razem ja należę do tej grupy, które zupełnie nie rozumie fenomenu wszystko wszędzie naraz przypominam, że rozmawiamy o Oscarach Janusz Wróblewski Adriana Prodeus są ze mną dzisiaj w 100 to jest wciąż magazyn filmowy do zobaczenia Patrycja Wanat dzień dobry raz jeszcze no i wracamy jeszcze na chwilę do naszej oscarowej rozmowy czy przed oscarowej rozmowy, bo przypominam, że w nocy z niedzieli na poniedziałek będziemy śledzić, kto będzie to będzie śledził wręczenia Oscarów inni obudzą się rano po prostu przeczytają listy laureatów Janusz Wróblewski Adriana Prodeus są wciąż ze mną studio zaczęliśmy właśnie rozmawiać o wszystko wszędzie naraz i cieszę się, że mamy jeszcze parę minut, żeby o tym filmie o fenomenie tego filmu po wiedzieć, bo tak jak powiedziałam przed informacjami do mnie ten film zupełnie nie trafił i albowiem albowiem nie rozumiem jestem przymocowana w tym filmie nie rozumiem ani tego montażu ani tych historii, które przechodzą 1 przez drugą jestem bardzo zmęczona już multi wersów w kinie, bo to jakoś też od od kilku lat te bardzo jest wykorzystywany trop tych rzeczywistości równoległych już wstępne po prostu zmęczona do to nie jest po prostu to nie jest to nie moje kino byłam zmęczona tym filmem w zasadzie nie wiedziałam co obejrzałam po co ja to obejrzałam i się też nie bawiłam nad morze to, że to nie rozrywka, która właśnie do mnie trafia oglądając film miałam dojmujące wrażenie, że nareszcie ktoś zrobił film o moim stanowi dziś o tym jak wygląda jak jest zbombardowane jakąś Niewiem nadmierną ilością bodźców nad tym jak to tutaj będzie tak teraz naprawdę moment żałość nad chorobą jak to człowiek ciężko pracuje stara się jest uczciwy płaci podatki wychowuje dziecko po prostu od rana do wieczora tyra, a i tak te relacje się komplikują i nie można się dogadać urząd podatkowy do nas wydzwania, doszukując się jakiś wymalował nowości, jakby takie poczucie za szczucia w świecie, który został zbudowany nie na naszą miarę jakby, choćbyśmy nie wiem jak się starali to nie damy rady uzyskać jakiegoś spokoju równowagi, bo ciągle będziemy balansować na krawędzi takiego rozedrganie ten film naprawdę mi poczucie, że wreszcie ktoś mnie rozumie prawo używania nasza rozmowa o naszą Aneta Jamroży dobrze, bo dla mnie ten jednak śmieszne te sekwencje właśnie takiego absurdalnego humoru do mnie bardzo przemówiły także ja szczerze mówiąc trzymam kciuki za ten, żeby podobnie, że tak powiedziałaś, bo ja została na taką samą opinię na temat tego filmu za często im trafiający w 100% moje moje życie moje przeżycia tylko trzeba ten film obejrzy jako metaforę, a nie jako kino realistyczne, choć również realistyczne metafora dotyczy bardzo wielu sfer na to po pierwsze, dotyczy tej Ross Ross rozwalające się rodzinę, która ma być no za chwilę już kompletnie nagle pozbawiona więzi, a film opowiada o tym, że należy wrócić do samego początku i jednak przywrócić tę rodzinę za wszelką cenę do jedności tam przecież odchodzi mąż córka się buntuje i to wszystko z taką metaforą kolejnego krachu rodzinnego życia, gdzie ta biedna matka imigrantka w sytuacji obcego kraju Ameryki prowadzi pralnie amerykańskiego snu, który się w jej sprawie sytuacji w zupełnie nie ziściło naprowadzi pranie, która też właśnie bombardowana przez urząd podatkowy tak dalej, więc tak nagle te ta ilość nieszczęść, które spadają głowy tej biednej kobiety ją przerasta ona podejmuje wysiłek heroiczny, żeby jednak to wszystko kleić do kupy i żyć dalej przy czym to polega na tym, że ten heroizm, ale radzę żona dokonania bilansu swojego życia poprzez zastanowienie się na tym, gdzie coś ominęło, gdzie można byłoby lepiej lub inaczej postąpić kim była, gdyby co dotyczy każdego życia, bo każde życie polega na tym, że podejmuje jakieś wybór, który ma konsekwencje w postaci takiej, że się jak dokona takiego wyboru to coś traci coś zyskuje lub odwrotnie coś traci, a zyskać by się mogło, więc ten film poprzez tą alternatywną rzeczywistość się w ogóle z tym uniwersum nie zgadzam to jest możliwe są też film o egzystencji człowieka pokazany za pomocą metafory multi wersy, czego do tej pory najczęściej te prymitywne filmy mówi wersów w ogóle nie pokazywały ten film pokazuje, doprowadzając do ściany czy do ostateczności do końca to co by było gdyby, gdyby wszystko było możliwe lub coby było gdyby, gdyby nie dając definitywnej odpowiedzi czy multi pliku w odpowiedzi do nieskończoności nieskończona ilość światu co też zgadza z teorią kosmosu historią obowiązującą obecnie dzisiaj w jednej z teorii na temat powstania naszego świata istnienia wielości kosmosu równolegle, że nie ma czegoś takiego jak fakt jest jednak 1 rzeczywistości, która się wyczerpuje czy jest każda możliwość potencjalna wymyślona jest możliwa również w Realu i również w Realu w sensie innego wymiaru do sprawdzenia stąd te parówki stąd ich mienie zmienia itd. wszystko należy ostrzec, czyli zamiast oczu mogą być konary drzew, proszę bardzo, tak, jeżeli jesteśmy w stanie to myślę teraz również możliwe realnie jakimś wójt versus ten film sobie z tego kpili pokazując, że tak naprawdę żyjemy w tej wielości kosmosu wielości świata, ale ale, ale co się liczy doliczył się ta pralnia mój mąż i moja córka, która chce mnie opuścić, które ja nie rozumiem i tak naprawdę musimy wrócić do tej do tej sytuacji, w której który te więzy mają być przywrócone, w którym miłość ma stanowić sens i świadomość tego, że pomimo tego, że nas pochłonie czarna dziura, bo to jest od również o tym FIM, że życie każdego czeka skończy się w tej czarnej dziurze w sensie dosłownym czarna dziura w sensie kosmicznej czarnej dziury nie ma od tego ucieczki nie ma tego wyjścia, bo takie są prawa kosmosu to my musimy tę naszą miłość krzesła, acz i dokonywać czegoś co co przywraca nam sens dlatego ten film sprawdza się na każdej na każdej płaszczyźnie, jeżeli ktoś idzie do kina i chce oglądać sobie wystrzały oraz dowcipy, proszę bardzo, ma tylko, że nie o to chodzi w tym filmie ten film jest nieprawdopodobnie głęboki nieprawdopodobnie sprawdzający się na wielu wielu wielu poziomach dlatego jest tak wysoko ocenia w tym w tym całym chaosie, który on, jakby rozpętuje jest też jak takie wołanie o tu i teraz oto, że tylko w tym momencie możemy być jesteśmy tak naprawdę wszystko inne jest złudzeniem część woła o jakąś prostotę i być tu i teraz wspaniale dane w ocenie przekonali mnie raz jeszcze obejrzeć wszystko wszędzie naraz ważyć jeszcze wyraźniej granicy Zabrza, gdzie to jest cecha charakterystyczna i tego filmu i jeszcze paru innych nominowanych do kategorii, ale przy nim nie da się zrozumieć filmu po jednym z jednokrotnym obejrzeniu no mówię to naprawdę pełną świadomością tego co powtarzam, ponieważ np. takich tar albo takich właśnie ten brak braci chyba zachęca on zyskuje przy obejrzenie drugim w dwukrotnym, ponieważ te szczegóły, które powodują sens SA dopiero wtedy wypływają naprawdę, ale są też firmy, które straciły Avatar czar komisji, ale ja chciałbym obejrzeć 2 raz widziałam 2× Faber Manu to jest bardzo piękny nie chciałbym drugi raz obejrzeć na Zachodzie bez zmian, bo było dla mnie bardzo zawiedzione zaufanie zabijać głównego bohatera na końcach, po czym po 3 godzinach nie nie uważam, że to jest jak wypożyczaniem nie widza w trójkącie też nie chciał obejrzeć ponownie, ponieważ uważam, że to jest powtarzająca autorką kina Agatę Czarnecką cynizm w przebraniu optymizmu i przekonanie zło ludzkiej natury, który jako takie toksyczne zaraźliwa, a nie jest tak nie należy, ale dobrze proszę wystarczy być teraz też wraz z naprawił z uwagi na to zezwala wycena na koniec w jakieś takie przewidywania nominowania do drzwi, kto w takim razie, ale dlatego w kategorię najlepszy film wszystkim nie zdążymy brak badania Brandona nie zgadzam się chyba, że to gan zwycięża jak chyba zasługa sentyment co proszę państwa na koniec jeszcze chciałam krótko państwu powiedzieć o premierach filmowych tego weekendu, bo zawsze jednak ten element w magazynie się po jawie no mamy dużo dziwnych filmów w w tym tygodniu, bo mamy i kokainowego misia i mamy krzyk nr 6, ale o tym nie będziemy rozmawiać powiedziałem, że akurat dla bardzo chcę chciał zapytać was o gorsecie, bo to jest filmy, na które długo czekaliśmy rząd trafi do do polskich kin no i dziki kraj jako cesarzowa Sissi bardzo nieoczywista bardzo ciekawa świetna rola ten film do mnie bardzo przemówił to jest kobieta tak około czterdziestki, która próbuje niewinnego przeformułować ten swój status to nie jest cesarzowa Sissi tylko fantazja malarza salsa świetnie Miki kryptę gra jest bardzo niespodziewana każdy jej zamierzenie każdy gest jest dla mnie zaskoczeniem bardzo chcę z nią bardzo ten film się spodobał no tak jak jako ministra powiem, że ten film bardzo również zrobił duże wrażenie na mnie, zwłaszcza jego ostatnia scena surrealistyczna i zdumiewająca właściwie tylko wychodząca poza konwencję tego filmu i pokaz pokazująca też wyobraźnię twórców WikiLeaks jest jest fantastyczne zresztą jestem jej wiernym kibicem od filmu gdzie, gdzie ona chyba debiutowała Paula Thomasa Andersona tak to proszę państwa polecamy w gorsecie w kinach od tego weekendu również od tego weekendu zadra w reżyserii Grzegorza mody teraz zapraszam państwa taką krótką rozmowę o tym kim jest zadra poza tym, że jest młodą raper com polską to o tym kim jest zadra oraz o tym kim jest jej ekranowy partner też nie przez cały film tzw. Motyl bardzo znany raper w tej roli Jakub Gierszał teraz oni opowiedzą o tym firmie, a ja państwa zapraszam bardzo dziękuję za dzisiejszą godzinę za cały magazyn filmowy do zobaczenia oglądamy Oscary w poniedziałek rano jeszcze państwo będziecie mogli usłyszeć również Adrianek dodał również Janusza Wróblewskiego w poranku oscarowym Radia TOK FM również będziemy o Oscarach rozmawiać i u Mikołaja Lizuta oraz w TOK 360 także na pewno w poniedziałek będziemy w jaki sposób weryfikować to wszystko co teraz powiedzieć panie znały godzinę pan bardzo dziękuje dzisiaj za te bardzo interesującą dyskusję Adriana Prodeus krytyczka filmowa miesięcznik kino również Wołgi wiele innych mediów dziękuję bardzo, oraz Janusz Wróblewski tygodnik polityka bardzo dziękuję za dużej myślę, że ta zadra klarował się od momentu, kiedy jako dziecko dla cię słuchać rapu może nieco patetycznie, ale chyba tak jest, bo mi, że tego gatunku zaczęła się rodzić rozumiem tam 78 lat była moja siostra oczami puszczać muzykę z tego gatunku moja mama, czego na początku nie rozumiałem w ogóle słucham, lecz mam, że to jest interesujące, a więc miłości do rapu na później po latach chęć oczywiście robienia filmów i opowiadania kobiecych historii, która też jakoś tak naturalnie wypływała ciężko, określając dlaczego, ale połączenie bohaterki kobiety w świecie rapu, który jednak był przepełniony przez lata mężczyznami wydawał się interesującej czymś, czego jeszcze nie było, więc poczuliśmy taką potrzebę, żeby opowiedzieć taką historię uniwersalną o walce o swoje marzenia o walce o to co kocham sieci, który nie chce nas zaakceptować chce nam utrudnić wydawało mi się to szalenie ciekawy sam chciałbym jako widz zobaczyć musical, ale hiphopowy, że piosenki są nie jest radiowy jeszcze opowiadają nam historii głównej bohaterki jakoś komentują to co się dzieje wydawało mi się to bardzo bardzo interesujące brałem udział w kilka lat temu w takim filmie córki dancingu, które też był rodzajem musicalu wtedy też miałem wrażenie może nim nie miał jakiegoś takiego ogromnego przekonania do scenariusza miał wrażenie, że jest mam tutaj do czynienia z czymś, czego sam jestem ciekawa, a często tak staram się podchodzić do filmu, czyli co ja bym sam chciał zobaczyć jako widz jak długo trwała twoja charakteryzacja każdego dnia Motyl ma na swoim ciele bardzo dużo tatuaży w tym także codziennie gdzieś tam tatuaży na nowo były nakładane rzeczywiście to są takie no mam jak w ramach turbo kiedyś były czy nie wiemy takie jak naklejane ono oczywiście są bardziej profesjonalne ale, ale koncept jest ten sam naklejane tatuaże, które imitują prawdziwe wyglądają dosyć realistycznie mam wrażenie, więc to coś kleić prosto codziennie klejenie to nie codziennie za tak tak codziennie albo czasami nawet między scenami trzeba było coś przykleić co nie jest takim to trwało trochę powiedzmy tom godzinę 1,5 pewnie jakoś tak naklejenie tego wszystkiego, ale więcej trwałą zmycie tego to był problem z części, więc najczęściej już chciało tego robić więcej w 7 do domów w tych tatuażach, a jeśli chodzi o samo poszukiwanie tych tatuaży to rzeczywiście jest taki pamiętam, że jak 2 takich firm klas piątych państw bada się nazywał Brajan Gosling może ktoś słuchaczy będzie kojarzył albo albo sobie obejrzy po tym, jak posłuchają tam miał takie błyski chyba z tego co pamiętam na twarzy wytatuowane i pamiętam wywiad jak mówił, że to jest taki jak mówią Amerykanie, bo mu, czyli taki coś bardzo różne odważnego, żeby jako aktor sobie nakleić na twarz i grać przez psy w tym przez cały film, więc tutaj też miałem takie za wąski, a z drugiej strony dla mnie to było interesujące, żeby spróbować z tą granice nagiąć, więc cały stres tak naprawdę o tym, że poszukiwaliśmy tego jak zrobić, żeby one były fajne w kamerze, żeby jakoś tam wiarygodne, żeby były lekko jednak też pandemiczne pewien sposób, dlatego że z tym nam się kojarzy ten ten bohater ale, żeby nie były na tyle tandetne, żeby były tak powiem widać są naklejone specjalnie na na film więc, więc tego trochę poszukiwaliśmy inną znaleźliśmy to co to co widać firmy Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: MAGAZYN FILMOWY „DO ZOBACZENIA”

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA