REKLAMA

Duchy z Inisherinn, czyli wszystko pięknie, ale...

Po sezonie
Data emisji:
2023-03-16 22:00
Audycja:
Czas trwania:
47:39 min.
Udostępnij:

Filmy Martina McDonagh’a mają charakterystyczny styl, który sprawia, że trudno ich nie lubić ale, paradoksalnie, łatwo też o nich zapomnieć. Są dowcipne, doskonale zagrane, niektóre sceny robią wrażenie, ale całość… No właśnie. O czym to właściwie ma być?

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Jakub Janiszewski Anna Malicka Bartosz Staszczyszyn to jest audycja po sezonie pierwsze radio informacyjne radio TOK FM, a dziś porozmawiamy o filmie film, który zresztą był nominowany do Oscara ostatecznie go nie otrzymał, ale w ogóle warto się zastanowić nad tym reżyserem nad tym filmem duchy niż Green to był twój pomysł wartych tak Fin, który bardzo chciałem byśmy pogadali też, dlatego że wyższe tym wielkim fanem samego reżysera i filmu, ale też ten film pokazuje jej Rozwiń » dlatego żądam wnoszę audycji, gdzie zazwyczaj mówimy o filmach te są dostępne online, a to też nie jest częsty przypadek, że film przez ogół przed laty film, który nie miałem do Oscara ty przed chwilą w kinach od razu ląduje czy się ogólnodostępnej szybko szybko możemy oglądać ją widzieć w telewizji czy gdziekolwiek, a ten już dostępny od kilku tygodni na Platformie istnieje dlatego pomyślałem, że warto pogadać choćby dlatego, ale przede wszystkim, dlatego że znakomita wspaniała historia, która powinna była zostać Oscary, ale oczywiście nie została potem też programy pewnie, dlaczego prezes historia niezwykła bardzo prosta i jakoś tak nie nie współczesna w tej swojej prostocie historii, kto się zgrać tysiące 2003. roku na fikcyjny wysepce gdzieś w Irlandii, gdzie wydarza się coś co jest fabularne filmowe, czyli dwoje przecież rozgrywającą przejął numer jeden z przyjaciół starszy pewnego dnia odmawia wspólnego picia piwa ze swoim wieloletnim kompanem, ale przez kolejną falę co powoduje całą dziwną plątaninę problemów osobistych duchowych psychologicznych i społecznych zmienia powoli strukturę były i życie społeczne w tym maleńkiej miejscowości relacje między ludźmi to szansa, że takich bardzo nietypowy film jak dzisiejsze kino, które szuka zwykle dużych tematów i wielkich jakiejś napięć tutaj bardzo małej skali zostaje opowiedziane coś co bardzo ważnego, ale dość takich jak bardzo intymny film wszyscy wyrazili do tej pory chciał, że warto pokazać jako czymś co jest jednak inne niż większość rzeczy chce może będziesz wyglądać ten reżyser ciągle nie padł Martin McDonagh one zdane polskiemu widzowi z takiego filmu, który został fatalnie oczywiście to zwykle przetłumaczony na tytuł został przerobiony na jakąś polską szkołę tytułów filmowych, czyli najpierw strzelaj potem Zwiedzaj tak to można porno, ale moim zdaniem nazwać porządne kino to bardzo porządne kino nazywało in róż oryginalnie, czyli drugi Brugia jest tematem samym w sobie, bo zresztą wstyd, dlaczego ważne, dlaczego jest ważne w kontekście właśnie duchów i niższej, bo tam grali ci sami aktorzy i w pewnym sensie się w ogóle prześledzi filmografię Martina McDonagh to widać wyraźnie, że on się posługuję on ma w ogóle korzenie teatralne on się posługuje zamkniętymi osadami lubi takie układy odtwarzacz, które już wcześniej dziś zaistniały i siłą rzeczy potem się te jego obrazy kojarzą to znaczy, jeżeli mamy, jeżeli mamy Brendana Alissona i Colina Farrella w tym samym filmie w tej bardzo podobnym układzie wzajemnym to znaczy, jakiej takiej przyjaźni rywalizacji zarazem no to siłą rzeczy robi się trochę KUL, jakiej sytuacji, ale w ogóle jest charakterystyczne, że jego narządy pewne takie to poseł, który przywołuje niezależnie od pewnie będziemy mówili jak sobie można tam podzielić, bo ich jest kilka i wracają właśnie w każdym filmie trochę inaczej opowiedziane oświetlone z innej strony i kas oczywiście to jest także tam wsadza się powtarza i tutaj należy tutaj ten wybór Sadowy jest bardzo świadomym powtórzeniem były w bo drugi czy jeszcze potem Zwiedzaj siedliśmy historię 2 facetów, z których 1 jest figurą takiego starego kumpla ojca kości figurą ojcowską zebrano blisko starego kilera, a jego młodszy kolega jeszcze właśnie zawalił robotę, gdzie przypadkowo zginie określenie powinien i zostaje wysłanie takie przeczekanie do drugiej cichego spokojnego miasteczka w Belgii, ale tak naprawdę okazywało się w tym filmie, że ten starszy dostał zlecenie miał go zlikwidować z tego Sejmu, czego kompana też była opowieść o jakiejś lojalności odpowiedzialność z drugiej człowieka pewnych wiem relacja chce do czegoś zobowiązują wrażenie, że ten film jest nową opowieścią o tym do czego zobowiązuje relacje czy relacja jest jakby pewnym obowiązkiem, który nasze przyjmujemy mniej jest też relacje międzyludzkie nie są tak zupełnie bezpłatne no to jest, aby wróciła jeszcze na chwilę do jego teatralnej przyszłości czasem tak się zwrócę do Kuby, ale pewnie Kuba pamiętasz jak przez polskie sceny teatralne przychodziły naprawdę z jakaś jakaś burza adaptacji jego twórczości jego jego dramatów zresztą niektóre z tych spektakli był naprawdę interesujące i muszę powiedzieć, że dopiero nie wiem, przygotowując się do tej rozmowy uświadomiłam sobie, że jego nie pisał, a co to wybitne dramaty niezwykle skonstruowanym mądre głębokie też w w zbudowany w taki sposób zbudowane na takim zderzeniu światów realnych niezwykle głęboki psychologicznie nierealnych takich takich w takich właściwie tak jak te duchy niż ten bardzo wyrastają tak twórczości teatralnej i zmierzam do tego rząd miał 24 lata, kiedy napisał 25, kiedy zaczęły być wystawiane to jest w ogóle niesamowite jak on w potrafił właściwie, bo to nie jest kwestia pewnego pewnej wyobraźni pewnej emocjonalność uczuciowość wierzę, że można być młodym mieć wszystkie z większą siłę w sobie ale, toteż były dramaty, które były fantastycznie napisane tak teatralnie w wymyślone w taki sposób, że właściwie, mimo że siedziały w umownie rozumianej przestrzeni tego tego i tej Irlandii taki obrażony, bo tak naprawdę to jest niezwykle nienawidzę tego słowa, ale tutaj nic innego nie przecież do głowy uniwersalne teksty ja mam wrażenie, że krok ten film nie odbija się oczywiście w pewnym sensie tak, ale odbija się głównie w te jego dramaturgicznej, a wasze dramat pisarskiej tak powinnam powiedzieć przyszłości to nie jest przypadek rząd wraca do do tego tekstu ten stand to ten scenariusz miał być z sztuką teatralną, która się podobno jakiś tam sposób nie udała i zresztą jeśli na pewno mam państwu dostęp do internetu bardzo sobie przeczytać taki tekst, który się w Guardianie ukazał się z rewizją właśnie opowiada o tym, że adres to inaczej wyobrażał nie chcieli jego sztuki co postanowi zrobić film sam sobie fajne to chce wielu wielu tak chciała no ale zmierzam do tego, że to co właściwie mogą być największą siłą tego tego filmu jest mają w moim mniemaniu myśleniu i wiał uważam, że to jest w jakim sensie jego słabością zaznacza tata realizacja tego świata, który tutaj mamy MII ja sobie wyobrażam ten tekst na scenie natomiast w jakim sensie metafory za co ja syn by to wyciąganie symboli wydaje mi się, że troszeczkę za za mocny za dużo jest z taka to taki świat część tej sztuczności prosto ze sceny jednak zastanowić nad tym, bo mówi się w pochodzie trzeba paradzie inscenizacja to właśnie kojarzy wiedza czy kalekę winniśmy głównie i tym razem tamże i królowa piękności klient, który też miała kilka tam w kilkanaście lekarz szczytami umknęło, więc ja nie nie mogę powiedzieć, że jak bardzo wiem, że nakazaliśmy to był hit to było to rzeczywiście wystawiono w wielu miejscach natomiast to co mówisz o tej sztuczności to znaczy ja się zastanowią nad nim jako nad reżyserem filmowym to jest wielki paradoks, bo moim zdaniem najlepszym reżyserem dramaturgiem na tym polega, jakby w moim odbiorze kłopot to znaczy uważam, że ma nieprawdopodobny talent do budowania mikro sytuacji takich malutkich scenek, które rozbijają tak wchodząc klinem w tym główny ciąg logiczny czy fabularne, które nieprawdopodobnie dynamizuje opowieść dodają w ogóle jakiegoś wigoru mięsa to bardzo często są postaci, które tak właśnie trochę przyjmują na siebie takie role w takich rezonuje rów tak dynamizuje całą tę opowieść tutaj w tej akurat duchach winniśmy to jest postać kobieca, która mówi z największym sensem najbardziej by w sensie kontruje absurd tego konfliktu narastającego między 2 mężczyznami i on ma nieprawdopodobny dar do takich rzeczy właśnie we wszystkich jego filmach zawsze jakaś postać tak właśnie ma nawet 3 billboardach za Ebbing to świetnie widać prawda mamy co co chwilę wprowadzamy jakąś taką sytuację, która zupełnie zmienia ton to jest dla mnie Super da warto sprawę, że chce oglądać się dobrze ogląda na powietrza to historia jakiś oddechu problem polega na tym, że zawsze zawsze po każdym filmie Magda ona nie wiem co chciał powiedzieć nie ma puenty ta puenta jest bardzo krzywe albo nie ma wcale i w pewnym sensie to wychodzi jakiś tak tak jakby ten mógł narracyjny on tak do końca pod koniec zamysł, jakby on lubi też kombinować w takiej stronie taki takiej takich wysokich przypowieść o moralnych czy realistycznych, a nie, stawiając płyty nie nie potwierdza, jakby nie nie wyostrza pewnego pytania, które chce zadać bardzo sobie szkodzi uważam, że wszystkie te jego filmy mają tę wadę nawet najlepszy, czyli drogi, który jest ewidentnie bardzo dobrze i to bardzo fajnie ogląda dlatego tak jest, że mam na to polskie tłumaczenie, bo sugeruje, że mamy do czynienia Niewiem ze szklanką po łapkach albo jakimiś takimi głupotami to jest bardzo dobry bardzo sensowny bardzo dobrze zrobiony film gdzieś tam korzystający mocno z tradycji czy wyrastający z tak edycję kina touareg w ogóle taki też bardzo kinową świadomy tak widać, że tam w pewnym sensie plan filmowy staje się trochę metaforą w ogóle nie wiem losów ludzkich ta bruk jak też taką sceną jest rezerwowym jest, że ja akurat nam się wiedza jest świetnie znam zrobią dosłownie Iran jest to, że ja absolutnie Kuba z tobą zgadzam to co powiedziałam o tym że, że w jakąś w tym przypadku tego filmu nie czuje na drobne jak czegoś w nim brakuje też do kład to jest właśnie to, o czym mówisz, ale też uważam, że ta z całym szacunkiem jak jestem fanką teatru dużo oglądam lubię, ale w uważam, że teatr by uniósł te teksty natomiast kino w jakim sensie tego nie unosi to znaczy brakuje mi w tym konkretnym filmie w ducha niż właśnie takie filmową ości znaczy zgadzam się stopą, że to ja w ogóle się zastanawiam co tak naprawdę ten film znaczy, bo jeżeli go czytać tylko wyłącznie powierzchniowo naskórkową to jest dla mnie trochę za mało, że to jest historia o przyjaźnili wydają pieniądze właśnie o tym mówię, gdyby to było, gdyby w, jakby wybudować metaforą ta ta struktura, której oparte na inscenizacji na ta metafora gdzieś jest morze można ją umieścić w innych miejscach to to by przepraszam za słowo przeszło natomiast kino jest nieco bardziej skomplikowany dla mnie dla mnie tak lojalnie, że miała być takie samo poczucie niedosytu, jakby wychodziła z teatru jak może jak chodzisz z kina czy przestajesz oglądać film po prostu uważam, że to jest na procesie nie tak i jakże myśleli, że Bartek opowiadał, że tutaj 1 postanawia przerwać przyjaźń czasem myślę, że ten mu powiedzieć tak 1 koleś robi Focha drugi zastanawia się co się stało i właściwy sporu sprawa staje na ostrzu może nic nie wyjaśnia ja wiem, że materializuje ale w jakim sensie tak taki jest sam przebieg tej historii i i no ja czuję niedosyt jakiś, chociaż jest piękne świetnie zagrane niezwykli aktorzy zgadzam się, że w epizodach to jest chyba jeszcze ciekawsze niż ich głównym nurcie wszystko to prawda, ale tak by albo ja nie dostrzegam tej metafory tego świata tłumaczy to bardzo ciekawe rzeczywiście, że to co też pewne lakoniczność programowa, którą tutaj wybiera to nie postawienie pojętych ja rozumiem, że można czuć niedosyt, jakby nawet musi z tym zgodzić to naprawdę jest pewnie byłby to mocniejsza z drugiej strony im to jest cyniczne na ile jest to jakiś zabieg, który ma świadomy, ale nie jest cyniczny czy, że otwiera wszystkie i nie domyka tych płynnie stawia kropki po to, żeby to bardzo wygodna formuła wrażenie filmowa obozy strony pozwala i można potrzeb w tym filmie są dziesiątki interpretacji każda broń właśnie przez to nie ma tej kropki biegły zostawia nam bardzo przestrzeni na to, żeby ten film sobie poczytać tak jak tego odczujemy w sensie, że my zostaliśmy tam każdy problem czy wieku już oczy jakieś granice chcę tam zarysowuje bardzo dużo można interpretować w tym filmie nie przez to, że nie jest tak bardzo precyzyjnie domknięty są, ale w tym jest cynizm lekarz zostawimy wszyscy będą w tym widzieli coś innego, a właśnie się nie szczepi, a czy, gdyby nie postawił kropkę czy ten Myślenice realizował cię poproszą najbliższa mam wrażenie zaszczyty jakaś jego charakterystyczna cecha i że w gruncie rzeczy tak samo jak nie do końca było wiadomo co chciał powiedzieć przez w drugi nie wiadomo, a nawet nie wiadomo co się dzieje 3 billboardach za Ebbing też to jest jakby tę cechę jego twórczości moim zdaniem słabość ja to tak ja tego nie poczytuję za jakiś przejaw geniuszu niezależnie od tego czy to będzie stał czy to będzie w kinie nie to będzie drażniło drażni uważam, że to jest, jakiego rodzaju no po prostu powiem szczerze pustka, która gdzieś tutaj pojawia, a nie wiem czy to jest to jest tak by ja rozumiem, że bardzo często może inaczej bardzo często także, kiedy oglądasz film został z pytaniem, ale pytanie jest bardzo często tak trudne do sformułowania albo tak tak dalece nie możliwe do spenetrowania żony jak pozostaje wiecznie aktualne, jeżeli zadamy sobie wizyty postawimy taki problem co z czynną zostawiały film Kubricka, którego ostatnio ciągle ogląda więcej dawek swojej słowie to on zostawia zawsze z pytaniami podstawowymi, ale równocześnie robił to taki sposób, że nie było pretensji o to, że dokładnie z czymś takim zostajesz tutaj nie mam takiego poczucia poszerzy się dużo wydarzyło, ale tak dobrą sprawę nie wiem, dlaczego ten pan pije jak ja nawet zapytam mojego kolegi czy z by robiłam badania terenowe pytam ludzi, o czym to jest i tyle razy słyszałam, że no wie o tym tematem od mocy, ale właściwie wszystkie te odpowiedzi były właśnie takie oczywiście może można mówić, że to, że to jest kwestia tego, że to jest jakaś opowieść o w, że to pytania i ta otwartość to jest zaleta tego tego filmu, ale ja naprawdę nie wiem poza tym jeszcze 1 rzecz jest skoro miał 20 parę lat pisał dramaty można było wybaczyć pewne rzeczy natomiast w tej chwili minęło 20 lat czy dno 20 w ja też Cypr podejrzewam, że też będzie twórca ktoś będzie rozwijał się pewnych miejscach rzeczywiście rozwija, bo ja zgadzam się z tym, że drugi jest ciekawe uważam, że billboardy są bardzo ciekawym filmem, ale w dalszym ciągu, jakby nie brakuje w nim takiej im myślowej dojrzałość, jakkolwiek to zabrzmi to znaczy z takie gadżety takie takie otwarcie taka właśnie powierzchniowo naskórkową ość w samej fabuły to jest to jest dla mnie za mało dla człowieka, który jest uważany powszechnie za absolutnie wybitnego twórcy opowiadająca wszystko o prawdę o świecie nie rozumie jak obejrzałam ten film naprawdę zadam pytanie, o czym to jest i nie potrafię do końca odpowiedzieć jest jeszcze 1 problem mianowicie się ogląda, bo właśnie o to, żeby jakoś, żeby nie skrzywdzić mówiąc krótko jak będzie daj Boże przysłał tej audycji w żeliwnych obejrzałem wszystko co było obejrzałem i 7 psychopatów obejrzałem 3 billboardy za dźwięki obejrzałem w drugi wszystkie firmy są dostępne na rozmaitych platformach każda na inny fach, który w i z zobaczyłam, że to jest po pierwsze, cecha charakterystyczna to takie nie domykanie co nie służy dobrze to nie robi dobrze jemu jako reżyserowi artyście, ale też widać bardzo wyraźnie, że ta jego twórczość filmowa filmowa dramaturgicznie pewnie jakoś inaczej, bo takie 2 nogi przemija tak czuję jednak to jest dobrze rozpoznane i to w ogóle wszyscy pisali po 3 billboardach, że to jest trzeci z braci kałem niby w niby racja, ale bracia grającą dużo głębsze poważniejsze tak naprawdę jak się popatrzy na Fargo jak się popatrzy na wartą na synka to jest dużo mocniejsze, ale drugi moim zdaniem druga tradycja, z której czerpie drugi taki mistrz kinowy to jest moim zdaniem Quentin Tarantino, który z kolei robił zawsze był mistrzem mieszania kina gatunkowego i przez to, żeby tak dobry w kinie gatunkowym to potrafił nas wzruszać rozgrywanie pewnych schematów fabularnych z takim powiedzeniem, gdybym był reżyserem takich filmów to bym zrobił tak i to było to coś co mu co sprawiało, że trzeba wszystko wybaczał nawet w pewnym sensie ME nie dostrzegał pustki znaczeniowej, które były w jego filmach, bo tam nie było kobiet polskiego to było całe stosowanie kart takie trochę karciane gierki równocześnie przez to, że on wydobywał takie schematy scenariusz owe z tych najgorszych filmów na najniższej klasy i robił je z dobrą reżyserią w dobrej obsadzie to nagle zostawały z takim poczuciem, że okej być może postać, którą gra uma Thurman Kill Bill jest totalnie fikcyjna, ale coś takiego nie jest ona zaczyna funkcjonować trochę jak alegoria albo jak postać, czyli jakieś idei i toczy zaczyna brać, żeby z tego kiczu tych kręconych szmat wyłaniała się coś co było trochę, jakby istotą opowieści w ogóle fabularnych takie właśnie archetypy jakiś ja wiem sam mówi w tej chwili, że to wszystko strasznie ryzykowne w UE, ale moim zdaniem MAK Donald lubi się bawić kino gatunkowe, ale wydaje mu się, że jako nie przekroczy to tam zrobić coś więcej tam właśnie go nie przekracza ani nie jest gatunkowo ości ani nie jest wraz z rozważania fabularnych i trochę wszędzie nigdzie i to się okazuje w gruncie rzeczy strasznie płaskie ja mam wrażenie, że każdy jego tak jest znaczy, że coś tam jest bardzo sprawnie niesamowicie poruszająca pokazane, ale zostaje znicze koniec końców zostajesz, jakby z pustymi rękoma nie nie wiesz do czego to do czego się przypisał co chciałby co zaryzykował czy w ogóle zaryzykował mimo tego, że czerpał z bardzo takich żywych poruszających tradycji właśnie kinowych i niby niby świetnie, a nie do końca myślę rząd chce być artystą, więc tutaj zrobimy fikcyjną wy spe tutaj dodamy zwierzę, które będzie alegorią czegoś tam i w i że to także świadczenia, ale nie odnoszą się realną z czego stan USA od od o tym mam z tym mam problem że, że w dodanie w zwierzątka jeszcze nie czynie z filmu czy długich ujęć ciszy i piękna krajobrazu jeszcze nie czyni z filmu House ono tak tak tak uważam, chociaż często tak całą swoją rzecz wiele rzeczy coś jeszcze jest ciekawego jak powiem, a propos tych różnych interpretacji tego mówiły, że siły niczym, a wcześnie właśnie wy przez to, że tak nie podamy Kany jest tak pojemne lekarzu już coś innego czy to już interpretację w recenzjach różnego typu ty chcesz też im z tego, że jest im o wojnie irlandzkiej zaś bardziej ryzykowna teza, jaką sobie wyobrazić do tego, że jest to film o sztuce o tym czy ona jest Warta poświęcenia czy sztuka ważniejsza jest życie zajmuję Boże Gruza pawiem po to, właśnie co dla mnie się rzeczywiście istotne i ciekawe filmach raczej pewien taki refren wraca właśnie odpowiedzialności drugim człowieku jako wyzwaniu jako pewnej zobowiązaniu to jest coś co mnie jak najbardziej ciekawi jego filmach i jaką przepracowuje ten ten temat różnych tytułach, ale tak jak mówicie oczywiście nie ma rzeczy mocno płaceniem to jest kwestia jego jakiejś decyzji czy ja mam poczucie, że brakło nawet odwagi ja bym szczerze musi zdawać sprawę z tego zostało otwarte nie wierzę, żeby to cynicznie też jak wiedzą, że wydaje się, że brakuje przy takiej odwagi tego postawienia takiego bezcennego postawienia jakiejś tezy, które się, ale tutaj już z obrożą się, że rzecz tutaj wejdę słowo, ale dla mnie też nie ma tak naprawdę tematu tego, bo jeżeli to jest o przyjaźni o miłości o związku z drugim człowiekiem odpowiedzialności za drugiego człowieka no dobra no to wiele filmów jest taki i w i chciał po prostu jeżeli, jeżeli MO ja oczekuję oczekuję takiego kina czegoś więcej jest czytać ja czytam wszystkie te ten w wojnie to rozbawiło, ale nic nie przez nie przemawia za tym, żeby to była wojna tam było bardzo dużo argumentów np. że wojna się toczy dla pewnego dnia się kończy i że Irlandia zawsze tak będzie za też najdroższe w męskiej walce, która wybiera itd. w akcjonariacie cały czas czekam co ten Szałek piesek tej wojny, kiedy już niema przyjaciela zawsze już liczyć na zwierzę prawda to jest, ale nową drogę banalna EU no i Debby miałam pretensje o to by tym, że nie ma nie ma ujętej domknięcia, ale też nie ma takiego głębokiego tematu to jest to wszystko jest, gdyby nie Kong Colin Farrell wody, gdyby nie aktorzy to wyobraź sobie, że grają to w te subtelne emocje beretów cudzysłów grane są przez aktorów, którzy nie mają siły tej charyzmy co dostajemy no i historia o VAT no no jakby, sprowadzając to najprostsze też rozszerzenie fabularne nie dostajemy tam tak naprawdę nic i nienaturalną opowiastkę by to się w las naturalny jest bardzo widoczna jest też tym jak są rozgrywane w sensie wątpliwe fabularnie emocjonalne napięcia chcę gdzieś tam ustawia i buduje ręcznie nie wygrywa bardzo klasy, ale Lisowska jest jakby odsączamy i odseparowane od umów o takiej emocji filmowej takich, które możemy dotknąć czujemy na ekranie, kto się w sensie robimy dramatyczna nie jest zarzutem tylko musi być wiadomo po co to ma być nie wiadomo i jest jak ja jak ministerstw ja, więc z 1 ja jestem trochę bezradna wobec tego filmowo też nie chcę, żeby tutaj wyszło, że o bardzo się nie podoba to jest prawda jego leżałam z przyjemnością, ale naprawdę tak by zbudowanie takiej głębszej refleksji nad nim jest moim zdaniem no trudne, bo tam niewiele niewiele jest i teraz też nie zastanawiam nad tym, a propos tutaj w tych chrztu, które tak mi się podobały próbowałam je znaleźć teksty nie znalazłam i w i w jakim sensie myślę że, że jestem ciekawego dzisiaj wybrzmiały, że ja jednak chłód DCG, więc może trochę inaczej patrzyła na rzeczywistość, ale coś tak czuję, że one, że one być może też takie były ale, żeby była jasność obejrzałam z przyjemnością tego, że przepłynął przeze mnie ten film niczego mnie nie zostawił służyły też inna sprawa rząd centralny sztuki one były też tam repertuarowym w takich mieszczański teatr zresztą jak mieszczańskich jedynie euro nie było nas mieszka miejska robiła Iwona Kempa także też też były to trochę system zgadzam, ale z drugiej strony w anglosaskich krajach one miały niezwykłe brano, bo one były pokazywane od od stanu po Broadwayu proszą wszystkie te wasz pierwszy wszystkie wielkie teatry nowe Royal Shakespeare Company grało 11 kierujesz się muszę dopytać czy Kuba zmieniła się nie jestem pewien czytała była jego smak persona może mogę pokręcić się wydawanie tam mojego, bo powiedziałem o tym co mi się wydawało, że nowa Colina Wilsona, ale może się mylę natomiast wezwać czekałem, kiedy oglądałem duch aniżeli to miałem w głowie tam damy, bo tam jest taki projekt zresztą dostępne fikcję wpływu jest to fragment teatru telewizji polskiej inscenizacji tamy, gdzie Krzysztof Majchrzak grał też za kanapkę ktoś zatytułował wrócił nielegalnie chwała mu za to świetne jest, jakim ono Krzysztofa Majchrzaka jako takiego faceta, który zniszczył własną miłość i potem jego forma bardzo ma rację przepraszam moją mój błąd błąd, ale są bardzo liczne teksty w sensie takim nie tylko ustawienia ich też, że scenograf tej Irlandii jako pewnego takie miejsca mitycznego i gdzieś zainteresowania ludźmi prostymi, którzy są dziś na marginesie na uboczu nie w centrum dobija, a rzeczy miałem cały czas są tamy przed oczami oglądałem to, że to jest ten sam świat to samo tak też mitologia, którą tutaj ożywianie rzekł pewien i terytoria na mnie bardzo działa bardzo lubię tego typu irlandzkiej stoisko krytyków czy wiesz ja też miałem takie poczucie jak oglądałem ten film być może tam jest jakiś klucz, którego nie mamy tak, że być może leży w jakiej tradycji nie wiem dramaturgii irlandzkiej czy literatury irlandzkiej jak się go znajdzie to się wtedy nagle przed nami wielkie pudełeczko tworzy Ciołek odkryje wielkie sensy trochę nie o to chodzi to znaczy, że to nie tak dla mnie to nikt nie jest dobry pomysł dobry trop zaszyć też bardzo głęboko tak, żeby jesienią domyśleć co to nie znalazłem takiego tekstu, który by odczytywali je się nie są nie mówię, że ten rząd zaszyła tam właśnie wątek poczucie, że korzysta z prawnego sztafażu to jest bardzo atrakcyjny się ten sztafaż takiej Irlandii lat dwudziestych prostych ludzi mieszkających na wyspie pośrodku niczego sobie topos, który jak bardzo działa, ale ja bym powiedział zręczny tak, ale ja bym powiedział, że właśnie atrakcyjne jest nawet być może to się podoba, bo akurat masz taką nutę natomiast ja bym powiedział, że on uatrakcyjnia swoje historie przez bardzo dużą sprawność rzemieślniczą dramaturgiczną znaczy właśnie przez to, że na początku przez wprowadzanie kontr przez rozbijanie pewnych sytuacji, które robią bardzo ciężkie tragiczne komunizmem potrafi być niesłychanie dowcipny niektóre jego dowcipy w we wszystkich jego filmach są wszyscy rozważający jest taka fantastyczna scena w in gróźb, gdzie w, gdzie pojawia się mafia poza, które to o tym kiedy zlecenie zabójstwa nie wszystkie wykonane rozwala telefon i pani Regina żona właśnie przez od niego żadnej mówi zostaw to jest nie ożywiony przedmiot chodnik krzyczy całe zdarzenia był przedmiotem stwierdza tyka języka poza wychyli ekologicznym wydaniu przepraszam, ale później przez Rasia, że rozwarcie już wywiady przedmiot jak powiem, że nie było Lech brydż jest jego partnerką życia wobec muszą mieć wesoło w domu wtedy to ten z były też z nagromadzenia talentów jest dla Les Blues skandaliczne wracałem, żeby zaprosić na kolację z w ale rzeczywiście jest coś jest coś takiego w tych jego i w tych filmach też co w osi uwodzi też tak nie tylko to ustawienie się, jaką potrafi wykorzystać scenerię, którą sobie ożywia też dalej jakoś mitologii właśnie irlandzką, ale związkiem duży podziw budził we mnie ten film jako drugi słucha dialogów konstruuje dialog o to chodzi, o jaką potrafi 4 klinikach tekstu, gdzie nikt nie wypowiedział nic ważnego zażyć coś było pod spodem wszyscy wiemy, o czym rozmawiali, chociaż te słowa nigdy nie padły były albo taka umiejętność takiego melodramaty chowania i też o grania na bardzo cieniutkiej nut Sezam na tej stronie już tak ledwie co widać czasami, ale bardzo proste opowiada jej sytuację, więc bardzo wzruszyła cena wyjazdu kobiecej bohater nie siostry się w gruncie żegna z osie z 3 mężczyznami tak naprawdę z tych najprawdopodobniej wszyscy kochają stary przyjaciel artysty aktywniej widzi pokrewną duszę, bo ona przerasta to wyspa intelektualnie jest pewną świadomością kulturową brat i taki Wszołek głupek, który jest mniej jest od władz w niej zakochany w zakresie przyznaje bardzo pięknie rysowana takie mamy obrazki to sami są takie uwodzicielskie wręcz kadry efektem widzimy 2 facetów na nawet na skałach zostają i odprowadzają wzrokiem ten statek jest coś takiego my dramatycznie, więc kiczowatego, ale też bardzo poruszającego nie tak czy jest bardzo dużo z niego kij jest w ogóle moim zdaniem takim jednym z tematów tak jak ja miałem iść nawet 3 billboardach za niesłychany zupełnie ta opowieść, a policjanci, którzy się zabija, bo jest chory z gwiazd też można po prostu popłakać się z takiego widzi zadać sobie też byłem sam raz to Mars Warta ja Mru to natomiast lekarz duży problem wtedy z akcji filmu to może przekona graczy włącza skoro daje się wszyscy Oscary wszyscy poza tym ja będę szukał dziury w całym, ale aż wreszcie to jesteś taki element ryzykowny w jego twórczości godziny wcześniej, ale tego właśnie, mimo że konieczny precyzyjny, a drugi wyjątek to po ziemi pod takim stosunkiem stąd się bierze tę Tarantino i to też kino gatunkowe rząd właśnie wychodzi gatunkowo ości wychodzi z melodramatu wychodzi z filmu sentymentalnego wychodzi z takich filmów nawet prostych pewnie nawet by się udało znaleźć gdzieś w historii kina pierwowzór w duchu winniśmy znaleźć taki sposób okazywania to musi być Jakub Kolski opowieść o koszty to pewnie jeszcze coś więcej chodzi o to, że jak on właśnie się niby bawi gatunkami nie my coś próbuje kombinować tych gatunków, ale nie całkiem tutaj też wreszcie są jeszcze 6 firm, których zmieniły się, aby w najgorszym filmem prawdę o siebie w zapasie psychopatów chcę oczywiście nie za najgorsze tam nie wiem czy na niemal zupełnie na nas jako muzealny innym tym duchu utrzymany winnej tonacji tak jak wszystkie firmy jego pozostałyby bardzo jawnie zdradzają artystyczne ambicje tak tamten z kolei Team rozrywkowym skoro plus zmierzyliśmy się Talant to nie jest typ opowieści nie myślę, żeby to był film, który był jest rozrywkowy uważam Rze, że żeśmy psychopatów to jest funkcja on próbował bawić się narracją budowy mieszkaniem w w ogóle my tymi planami czasowymi są warianty Zone na niezwiązane tylko ładnie nowe wytyczne na tym by to co powiedziałem, że kolejna, że chcemy coś w przypadkach to jest też jego odpowiedź właśnie talent Loska odpowiedź na bardzo Finka na całość scenarzyście, który stał się Motor jakieś dziwne relacje ze swoim zespołem materią pracy, ale jest to oczywiście o wiele klas niż niżej niż Barton Fink na pewno nie ma tej ambicji właśnie jak mam, jakie uważam, że 3 billboardy to jest próba nawiązania do Fargo w równym taka czy już oczywista prawda, ale też nieustanna i w zestawieniu z Fargo zawsze jest z tą samą aktorką to tak oczywiste jest jakby w no nie wiem takie, że nie da się powiedzieć o tym reżyserzy to są ważne nieudane filmy tak na pewno nie można powiedzieć czy i czy ja bym też nikogo nie odstraszał od czy nie zniechęcał co do oglądania duchów winniśmy niż my, dlatego że świetnie instrumenty są świetne i niższe niż my tam honorowym źle wybierają tak sam czyta w ogóle zamiast chętnie okazywana ze strony ministra rozwoju RZA, jeżeli płk Pułkowej niż mur, bo też mają dużo w Poznaniu ceni za, ale chciał powiedzieć tylko tyle, że to warto obejrzeć dla samej czystej przyjemności obcowania z takim z tą sytuacją, którą potrafi stworzyć natomiast niestety właśnie potem kaczek zostaje z pytaniem no i o czym to było pasaże było i i wtedy robi się troszkę gorzej, ale sam moment oglądania zwykle bardzo przyjemny co znaczy naprawdę umie robić kino, które ciekawi i bawi też to jest bardzo zabawne może się umiejętność tuje zwyciężył film na 5 minut rześki to nie to urzekło, że ma coś, czego prawie żaden z rozstawioną z potraw jest, więc Colina Farrella w taki blask filmowy rok potrafił z niego zrobić nawet tutaj iskrzy grupa wyjazd Krupa, ale jakoś tak rzeczywiście Colin Farrell u niego robi rzeczy ktoś nie robi niżej, gdzie tak jak zawsze się z tym glamour firmowym kojarzy niezależnie od roli, którą wygrał nasze jest takim zawadiacki chłopcem z ekranu tak tutaj nagle potrafił zdjąć z siebie jak stworzyć postać jest, iż to co jest bardzo szanuje w tym firmy co cenię tego od strony warsztatowej w ich umiejętność pójścia za bohaterem wzięły, że kolejne elementy opowieści wynikają zawsze były emocjonalnej odpowiedzi na to co się wydarza bohaterowie taka wierność tej postaci i wykroczenie przez każdą sekwencję nie ma takiego pomysłu, że mam jakiś fabularny koncept wymyśliłem tylko wszystko tam wynika z tego bohatera to jest imponujące były osób scenariusz się w ogóle myślę, że przez to, że on jest dramaturgiem teatralnym głównie reżyserem teatralnym głównie to doskonale wie co ma zrobić, żeby aktorzy chcieli faktycznie pracować tak jak to sobie wymyślił jednak nie ma co się oszukiwać, że teatr jest ten ruch drugą stronę znaczy, że ser filmowe posadzone w teatrze to bywa tragedią zwykle na odwrót Działaj to znaczy teatr jest dużo trudniejsze też nie można w nim oszukać bardzo wielu rzeczy aktorzy teatralni z gruntu zwykle świetnie radzą przed kamerą drugą stronę też niekoniecznie tak ja myślę, że on potrafi ściągnąć właśnie przez to, że wie jak pracować bardzo dobrze to materie i pracy jak Spartak performatywne i samego tekstu bardzo dobrze czuję potrafi ściągać największe nazwiska prawda Real Sweeney z Colin Farrell to jest już w ogóle jego projekt każdy film, który ma dobre napisem zagrał w jego wydaniu są rzeczą fenomenalnym aktorem może w Polsce niedoceniany, bo nie jest tak znany musimy tak jak najmniejsze firmy było to drugi jest w zasadzie zdolni, lecz oddana zostanie także gra dalej prezes się wybitnym aktorem czy w Polsce jest chyba najmniej znanym wybitnym chciałbym wrażenie, ale od ZUS wystąpił w jego krótkim metrażu swoją drogą to jest już naprawdę nieprzyzwoite, że nawet ten krótki metraż 2006 Oscara wzrasta strzały ktoś chciał jest on też następne swoją drogą sukcesu wtedy człowiek osiąga jest trochę demoralizujący budzi wręcz niech no właśnie dlatego ja się zastanawiam czas Rockwell przecież sprzedana dopiero właściwy za sprawą 3 billboardów za Oeberg no pokazał zyska on potrafi te niesamowicie zupełnie wyższe przecież w tym filmie to prawda, że też ogłoszono umiejętność odczarowanie aktorów sam roku kojarzył z aktorem filmów klasy bez komediowych lub kryminalnych miał pewną postać wciągało lat nie, a ona pozwolił mu się otworzyć od innej strony jej nawet aktor teraz jest zupełnie inaczej traktowane już lat kowale w Hollywood to bardzo ciekawe Echo ono umiejętność znajdowania dostrzegania aktorach tego potencjału mam nadzieję, że teraz tak i Kanadą rozwinie skrzydła też świetna świetna rola w ogóle świetna świetna postać nie właśnie w duchy z inną niż inne mniejsze, więc wszystkie rekordy wszystko jest niż te jak wygląda tak odległych niemal teatralną niektóre 1 nie zostawił tej części nigdy no to właśnie tej znaczy to to jest ta ustanawia tego tego tego to tak no po został cały Sejm no nam ale, ale w zeszłym chciał wrócić do tego rząd tak wszystkie nagrody zbiera i z Gdańska no ale nie, że w ogóle, że w ogóle no teraz, ale sama nominacja już go w tego zupełnie innej przestrzeni usytuował ile rozmiary firmy 5 Wilno właśnie ja bym chciała zadać pytanie czy to czasem nie jest trochę tak, że on jest nie na bezrybiu reakcję urzędu, że on jest w jakim sensie przereklamowana, żeby wszyscy się nie zachwycały też nie do końca wiadomo dlaczego jakby w te no bo przecież to jest świń, które w bardzo się podobał Wenecji na festiwalu wszystkiego wszystkiego filmy właściwie miały też życie festiwalowe i teraz pytanie czy to nie jest czasem także jego kariera w jest troszeczkę tak na za bardzo napompowana właśnie przez to, że na początku w, że wszedł do biznesu filmowego z przytupem, żeby młody, że miał sukcesy teatralne naprawdę wielką skalę, żeby wszedł z nazwiskiem, bo to co powiedział, że nawet jego short dostał też short jest ciekawy Super interesujące, owszem, pamiętam jak inne firmy wtedy były nominowane bardzo też nie jest jest tak niezwykle wybitny film krótkometrażowy widziałam w życiu ciekawsze rzeczy, więc stres to jest pytanie czy czasem nie znają z nad tym kogo ma w wariancie, że panie ja myślę, że takiego znaczenia, że nasze la, że świetną pozycję w tym środowisku dramaturgicznym Londynu jak w Londynie artystycznym w Londynie filmowym i teatralnym to siłą rzeczy ma otwarte drogi, ale zupełnie inaczej traktował zwana też coś też jest doceniana, bo te jego sztuki też miały tam całkiem niezłe branie w budżetach mają źródła wiązki przepraszam za obcesowo tego stwierdzenia jest, więc po prostu i niech będzie, że było łatwiej, ale jakiś w jakim sensie się w by przyszedł, gdy w takim nim wie jestem młody nowoczesny mam zupełnie inny punkt widzenia jestem z Europy jestem intelektualistą jeszcze mniejszy, a wieziemy i to jest inna jest no wyraża obawę stanowi język stosował się drogę czy dla gali w bardzo wyraża zrozumienie chowają jego kierował GH NUC le, ale więcej to jest niestety jak ja mam cały czas takie takie wrażenie, że te w oceany Oscarów są troszeczkę, jakby przesadzone, dlaczego akurat tego typu firmy oczywiście no to co zawsze jest kwestia pewnych polityki pewnych pewnych układów tak jak mówisz i pewnie wielu innych czynników, ale akurat tak jak powiedziałem, że kurczę nawet nawet zarzut dostał Oscara czym w tyle mojego jadu jest, że takie było zrobić jest na pop-up tak to mu współczuję trochę w aż takim fanem uchylił, ale być nie jestem, żeby nie wiem po prostu bez przesady ogólnie rzecz ujmując bez przesady tak powiedział, że bez przesady stajnie czy jest coś takiego ja już, że po pierwsze, 800 firm ja absolutnie nie wycofuje swojego zachwytu nim też chcę powiedzieć, że kilka razy i zapewne nigdy nie znajdę tego, o czym mówi, że tego nie ma, czyli tej płyty jakiegoś takiego intelektualnej prowokacji tego świadoma, która byłaby jakimś zaplanowanym aktem artystycznym nie tylko jest takie wystąpienie styl opowiadania wciąż ma jak kupuje i bardzo chętnie wezmę każdą irackiego IW podejmuje właśnie każdej firmy lubię i sprawia przyjemność przede wszystkim nie, bo on sprawia przyjemność oglądania sprawiają dużą przyjemność łatwo wchodzą i są też ta przyjemność się wynikiem właśnie jego trochę kalkulacja tego jako opowiada jak wykorzystuje gatunki te dane, ale też dużego rzemieślniczego były doświadczenia sprawności nie były w ogóle każdy po to, robi totalne to robi wrażenie właśnie to jak on sprawnie sytuacji prowadzić znaczy to jest dla mnie źródło jego sukcesu to znaczy to jak on reżyseruje jak reżyseruje nie jak pisze w tylko właśnie to jak jak sprawnie to wszystko jest poprowadzone jak ci aktorzy tak pan w równą niech chodzą nie ponieważ, żeby u, żeby nie umieli u innych, ale coś tu widać, że to naprawdę dobrze gra reż Kuba to jest Super co powiedzieć teraz, że oni oni równo chodzą to jest to, że nie ma takiego wrażenia, że 1 rola tutaj przyćmiewa to jest to jest rzeczywiście tak by wspólna wspólny marsz do sukcesu tutaj oglądać niuanse, dlatego że nie ma gorszych ról 0203. plan nawet ktoś się przy Mazovii świetna jest ciekawie narzeczony Karzaj drugi niesamowite właśnie drugi film w ostatnich miesiącach zimy myśmy właściwie 4 postaci tylko plus barman plus zresztą wiedźma mówi o wizytach, a tu na 44 rolę lektora jest opłat oparty cały film i rzeczywiście nie ma słabych kreacji, a więcej każda z tych kreacji dostała nominację praktycznie najemnicy była za drugoplanową rolę kobiecą drugoplanową rolę męską wymowy bardzo mocnych też takich nie oczywiście pobierany sektorów, ale poza aktorami tutaj ewidentnie widać świetnie pracuje z nimi i oni go lubią to widocznie w każdym filmie widać aktorzy się zniesie regulują, ale też te dobiera sobie tych wykonawców od strony technicznej już jest pamięć rozumie oczarowały zdjęcia w tym filmie żony były trochę bajkowe, ale taki bardzo dziwny sposób ująć takie jak wizje plastyczne bardzo kojarzyło z kinem czarno-białe bardzo kojarzyła się z relacjami trzydziestym, mimo że jest to film, który tonie w kolorach niezły mamy jak jak myślą o nim widzę zielone łąki i klify i nie ja imieniem chodzi o to, że mąż bardzo często wyciętego Katalonia to względnie o tym, o czym mówię, że to jestem ten rodzaj opowiadania bardzo specyficzny filmowanie, że takiej bohaterki wycięte w sposób, który też byśmy mieli wręcz, jakby ktoś poważnie ludzie tak sali to jest, ale z drugiej strony skontrastowane z tym powietrzem tej tych przestrzeni tylko, że to jest właśnie ja myślę, że to czyni ten trend ten się tak teatralnym, że jesteśmy tak strasznie bili, ale zabieg u niego wraca to jest Ależ średnio psychopata także tak się zaczyna taki jest w ogóle początek 7 zakładów Selby 11 czy kamera się przesuwa pod le, które wywłaszczono sztucznie nie ma głębi ostrości takie plamy barwnej trafia na bohaterów turysty stoją, jakby przed Bright ramy MF siłą rzeczy zresztą z tej płaskiej przez z tej z tej płaszczyzny za nimi wyłania się postać, która zabija też jest taki trik także takie rzeczy robi mam wrażenie, ale no nie wiem to jest bardzo on jakiś poziom jest bardzo tradycyjne naprawdę trudno trudno tego wszystkiego nie uznać trudno nie powiedzieć, że to jest zachwycających chwilami sam potrafi zrobić, ale tak jak mówię to mnie to nigdy nie będzie mój ulubiony reżyser niestety czy ten film tez ze twórca filmów naszej ulubionej przynajmniej 1 faul słonie filmy w tym tutaj zawsze wydarza w kopiowaniu pomyślał o tym kiedy bohater zawsze zwierzątka, które jest jego jak już, jakim takim przyjacielem lustrem, które może się przejrzeć w drugim nie było tego wszystko jest mówić co nie chyba nie wiem czytam coś płynęła one żadnych panie, bo zwierząt we wrzątku było dobranie nie była już, jakie nie udało się tam był 1 pies się w pamięci AUD Colina Farrella, ale możliwe, że już teraz będzie przepisuje jakieś inne filmy nie tylko poprzez dostawali potem wszyscy równo i przedmioty ożywiona grały za to zamiast zwierząt w na dobrze tak właśnie tyle z naszej strony jako pierwsza kwestia Anna Balińska bardzo statusu Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PO SEZONIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA