REKLAMA

Test: Renault Koleos oraz Mitsubishi Space Star

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2023-03-16 19:40
Czas trwania:
12:22 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacyjny dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór dzisiaj obiecane pewnie już za 2 tygodnie temu Reno model Koleos, ale potem w drugim rzucie tak się wyrażę Mitsubishi Space Star kolejna porcja informacji z naszych testów z naszego testu długodystansowego przypomnę co jestem kolei los, bo mówiliśmy 2 tygodnie temu Australii zupełnie nowym samochodzie następcy kadjara natomiast Koleos to nie jest żaden nowy Rozwiń » samochód bez stosów kompaktowy, ale taki spory, bo już miał premierę w roku, żebym teraz nie skłamał 2007, czyli 15 lat temu już był samochodem od długości ponad 4,5m pamiętam ten samochód zresztą widziałem go wczoraj przede mną jechał i nadal się nie podoba wtedy mi się nie podoba to taki dość trudno po prostu brzydki było to citroen Picasso miała chyba przypominać albo nie przypominała brzeg 3 Picasso nie wiem jak ty jeśli chodzi o wygląd, bo jeśli chodzi o jazdę to zdaje się obaj byliśmy niezadowoleni z tych pierwszych kolosów jak ten wygląd on się ze starymi pierwszym tak na rewersie produkowanym przez lat pewnie 10 kilkanaście to ja bym zaczął w ogóle od tego, że to miało mniej wspólnego z Renu niż dacza, dlatego że ten Reno Koleos był to Samsung auto produkowane w Korei fakt z silnikiem 2l diesel o pochodzącym z Reno znanym choćby lagunę, ale np. benzyna była, jeżeli dobrze pamiętam 2 półlitrowych Ben, a także coś bardziej Korea ani 170 koni i cechą wspólną tych napędów było to, że samochód z nimi pod maską był bardzo drogi no bo jednak wysokiej pojemności nie było słabszych silników w ofercie prawda prawda no i wnętrze takie tanie nie wymiata wiele dobrego nie mogę powiedzieć nic się nie zmieniła, bo oglądał wczoraj suchej dostaw, bo co mówią to znaczy tak mamy wersję przed listem, która faktycznie nie należy do zbyt ładnych, ale mamy wersje po pierwsze, mi cie cha to był lipiec 2011 potem czerwiec 2013 kolejny list no i ten Samsung zaczął jakoś wyglądać z przodu, bo on wcześniej takie wloty powietrza jak w fundusze i lampki też trochę do niego podobnej faktycznie nie było ładne auto na wyjazd czy ono było takie złe, jeżeli chodzi o, jeżeli chodzi o jazdę tak nowi, czyli udany samochód, ale wiesz co druga generacja przede wszystkim mamy takie krótkie jazdy 5 lat temu, kiedy nasze pojawiła nad pojechaliśmy w lekki teren tam spory prześwit jest po 20cm to był diesel 2l tam różnie miał 170 par 180 par 190 różnymi jeździliśmy potem pojawiła się benzyna, którą teraz dziś jeden z turbo wiersza pierwsze jazdy było obiecujące samochód miał nowoczesny wygląd dla mnie przyjemną obsługę taką co prawda z terenów z ekranem takim, który nie za bardzo może Super działa, ale był przynajmniej estetyczny i Anatomia psa trafiliśmy pierwszy samochód do naszych testów diesel to jakaś była katastrofa, bo był głośny źle ta skrzynia z TVP współpracowała i pamiętam twoje wrażenia na pewno budyniu nie nie jest nie sympatie nie ten samochód zachowywał moją również, ale to się zmieniło 1,5 roku temu, kiedy miałem diesla na tydzień i podjechałam, że nie jest to bardzo daleko, ale żyłem po Polsce Toruń Inowrocław trasa miasto i te są ten egzemplarz z dieslem powiem ci nowi nie sprawiał żadnych problemów niem czy wieloma dieslami jeździły, ale tamten po prostu chyba był nieudany jakaś sztuka naszych rękach, bo nie wiem miałem okazję potem jest dziś tymi kolosami jeszcze, bo już co ma unikałem tego jak tylko mogła się nie, dlatego że źle się tym jeździło i faktycznie ja wziąłem jakąś dłuższą pracę do w FS Białystok tak Warszawa Białystok z powrotem i nie pamiętam, kiedy ostatni raz wyszedłem z samochodu tak zmęczona chyba ten golfem 15 TDI 19 wtedy jak żeśmy kiedyś do Krakowa Ali cham wracali chyba przez Katowice na względu na wynajem w głosie rolę w życiu to z Krakowa do Warszawy prowadziła wtedy żeśmy też po prostu wypadli z tego samochodu zmęczeni jak psy pociągowe, bo to tutaj nie było aż tak źle, ale wymęczył mnie ten samochód raz, że obsługa tego samochodu była mówimy oczywiście Kolorz dwójce akcje 34 lat raz obsługa była za bardzo absorbująca 2 fotele dla moich pleców były strasznie niewygodne i ja tam się wiercił cały czas w tym aucie i zaczynało mnie boleć i wiercił się nie wspominam tak dobrze no widzisz tutaj ja potem miałem tak jak mówię też też taka daleka trasa twoja, czyli tam toru nie okolicę, ale miał wszystko to już daje jakąś jakieś pojęcie o tym co w tym samochodzie może być dobre, a co złe i już był już było nieźle, bo też był w miarę oszczędny jak na 20 no i teraz nadszedł czas wreszcie mieliśmy znowu islam znowu diesla dobrze zobaczymy co po 2 latach bo, żeby powiedzieć, a potem 2 tygodnie wcześniej telefon był do mnie będziecie mieli coś tam diesel wyszedł z parku będziecie mieli to samo co macie w Australii, czyli 13158 ze skrzynią bezstopniową złapałem się za głowę pomyślałem jak to ruszy ten samochód przyszłym ciężki jest czy to rzeczywiście da radę no i wyobraź sobie, że dało radę natomiast jak to jest w tym z tych małymi silnikami małej pojemności jednak dużym samochodzie i dość ciężkim forma już teraz prawie 470 i waży chyba 1000 czeka 1700 kg jest dość ciężki, więc on wystarczy do sprawnego przemieszczania podobnie jak w peugeocie chociażby 5800 słabsze silniki 300812 natomiast jest to okupione dość wysokim zużyciem paliwa nie ma tutaj żadnych problemów ze skrzynią cech auta nie bolały plecy jest to samochód co najmniej wystarczający jeśli chodzi o moc i całkiem całkiem powiem ci oczywiście gorszy niż szał Australia, bo jest nie, dlatego że jest Kloc większy tylko to jest jednak już konstrukcja trochę stara i trochę chyba za miękka dla mnie to co kiedyś się wydawało to mnie też troszeczkę doskwiera jednak zbyt miękkie zawieszenie natomiast samochód praktyczny prześwit 19 bagażnik to chyba 500 kilkadziesiąt litrów patrzy 580 nawet bardzo duży bagażnik, więc ja bym już teraz nad tym kolosem się nie znęcał tak bardzo, bo on jednak no ma sporo zalet silnik 13 turbo wydaje mi się, że tutaj, jeżeli ktoś chce zaoszczędzić 30 parę tysięcy i nie kupować diesla no to może kupić już tak 1358 koni za 140 000 myślę, że więcej nie mam nic do powiedzenia po prostu jest taki dość przeciętny samochód, ale na pewno na pewno nie jest to jakieś auto, które należy pominąć nie brać go w ogóle pod uwagę dobrze to przejdźmy teraz do testu długodystansowego Mitsubishi z państwa, który jest u nas od grudnia albo od końca listopada jakoś tak i które ma już ponad 40 000 przejechane jak braliśmy miał chyba około 10 albo 12 zrobiliśmy tym samochodem w nieco ponad 3 miesiące nieco ponad 30 000 km, czyli można powiedzieć, że Dycha miesięcznie, czyli można powiedzieć, że 300 km dziennie, a auto robiło bardzo długie trasy to jak solidny przedstawiciel dobrze pracujący przedstawiciel handlowy słuchaj wiesz rekord 1 dnia chyba 1500 km dzisiaj na brzegu mogą, więc to jest to są już autostradami, więc to już nie jest taka to już nie jest takie ja przypomnę, że mamy tutaj do czynienia z samochodem segmentu ba chyba na 14 calowych 15 calowych kółeczka więc, więc chyba pora na jeszcze chwilę z nami ten samochód będzie panu takie małe na marne na półmetku podsumowanie tego co przez 40 000 km zauważyliśmy, jeżeli chodzi o jakieś niedoróbki albo jakieś awarie nic chyba nic się nie popsuło nie mamy żadnych zastrzeżeń w auto było na serwisie wymieniono olej klocki hamulcowe żeśmy zdarli z przodu zostały wymienione, ale narożną zdarzyły się po prostu tak bronił, bo ja bardzo mało jeździłem tą sztuką ja znam tego Space stara jak własną kieszeń, bo mieliśmy już wiele razy, ale przede wszystkim on robi bardzo dobre też wrażenie z zewnątrz zauważ, że ten z państwa produkowanych już od 2 lat po faceliftingu kolejnym to jest takie zgrabne auto nie jest tak tak jak taka Obamy rolniczka to bywało kiedyś pamiętasz to różnie w różnych aktach z pisarzami było o masie nie wiosną było także one są faktycznie co 2 lata nowa delikatnie poprawiane, ale pierwsza to co się pojawiło w salonach jak było bliżej wyglądem myślę, że pierwszej dekady tego wieku niż drugiej no teraz mamy taki samochód który, który faktycznie dużo zyska, mimo że blokowanie jest bardzo podobne no to mamy tutaj takie bardziej agresywne zderzaki mamy lotka z stołu nad klapą to jak optycznie się też ten samochód trochę wydłużył mechanicznie nie mamy do niego żadnych najmniejszych zastrzeżeń co zresztą jest zgodne z oczekiwaniami to bardzo prosta konstrukcja przypomnę silnik 1271 koni bardzo lekkie auto, więc fruwa, mimo że jest przekładnia bezstopniowa ją też nie ma najmniejszych problemów żadnych oznak żadnych oznak zużycia chyba stąd przekładnią albo albo coś zostało zmodyfikowane, bo kiedyś wolałem je ręczną zresztą 1 zarobiły przez kiedyś też w ofercie silniki i on tak trochę za głośno pracował męczył mnie oczywiście ten też głośno jak każdy mały samochód na autostradzie to to wiemy, ale mocy nic tak, ale jednak bez stopniu, a tutaj uważam, że jest całkiem nieźle pracuje, więc tutaj wiesz ja myślę, że to się to trochę zmieniło w inny sposób, dlatego że jak był silnik 1280 koni to ja będę powtarzał ten leciutko samochód na dwójce robił stówa naprawdę miałem wrażenie, że jedziesz rakietą i wtedy ta skrzynia manualna dawała frajdę po prostu frajdę z umocowania ma z małym lekkim samochodem, który a, które po prostu rzuć piłeczkę rzuć piłeczkę cały czas korzyć piłeczka i tych i to taka stara dobra japońska motoryzacja, kiedy tych koni jest mniej 71 jak jest to absolutnie wystarczająca do tego, żeby tym samochodem mega sprawnie poruszać natomiast nie ma już tego nie ma już tego dodatkowego czynnika w postaci rzuć piłeczkę, czyli już nie jest taki wiersz skoro do zabawy to to mnie już wszystko jedno to będzie automat to będzie Manual skoro nie ma już 80 koni, które pozwalają na trochę więcej na trochę więcej zabawy i jest coś w tym, że ta skrzynia w tej starszych generacjach automatyczne auta żona pracowała trochę głośniej tak to jest to jest zamarznięta, ale wierzę tutaj samochód zauważa też spojrzałam porównam od kilku lat od 6 lat chyba rósł o 10cm prawie na zwierzaki Sławek tonie węgla, a wśród to nie jest miejsce w środku trojga i nie zmieniło to są zderzaki po prostu to nie jest zbyt przestronny samochód na 2 osoby to się nadaje bagażnik patrz 230l niewielki biorąc nie problem polega na tym Sławek to jest bardzo przez talent to nie jest broń miałem tak zrobione, że jest w nim bardzo dużo miejsca to żeśmy się, bo rzeczywiście 230 to litrów nie wygląda dobrze na papierze zbiornik paliwa natomiast mały i nic go optycznie powiększa, bo rasiści piwa z Interu 30l 6 pisarz dla faktycznie jakieś szybko autostradą jedzie 140 ton pali 7 no tak realnie musisz się co nawet pewnie trochę więcej momentami realnie musisz się zatrzymywać co 2 godziny na tankowanie aha no wie sza dziennie przez kilkaset to tak nadal rosła to mamy go do świąt to ja wiem o tym i na pewno podsumujemy go po świętach, ale faktycznie cieszy niekonsekwencja Mitsubishi, że stać ten samochód zostaje na polskim rynku, bo wciąż ma jakiś klientów wiele firm jak już mówiłem wycofało te najmniejsze modele opel suzuki prawda, a tutaj jeszcze możemy swoje stara kupić nowe, aby pozostał większy wybór to dla mnie zawsze dobra wiadomość kończy się pięknie to codzienny magazyn motoryzacyjny do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA