dzień dobry przy mikrofonie Zuzanna Piechowicz to jest audycja praca od podstaw razem ze mną jest Kinga Makowska dzień dobre dzień dobry witam współzałożycielka Harry bez zajmuje się doradztwem badawczym i strategicznym firmom, które chcą być bardziej zwinne i to w oparciu o badania to jest ważne założenie naszej dzisiejszej rozmowie, bo też porozmawiamy o raporcie, który przygotowaliście Harabasz, ale też myślę, że jeżeli chodzi o działalność doradczą mogą Kuć
Rozwiń »
Govou trenerskiego wspierają organizacje to ta część oparta na badania takie Evidence Base nie jest tak popularne jak przyznał chciałabym, żeby było, że często są to takie wydaje mi się albo to się sprawdziło jakieś konkretnej firmie i to teraz powtarzam albo intuicjami podpowiada, a jeżeli chodzi o branży HR i waży w ogóle rozwoju to mamy bardzo dużo badań mamy raporty mamy na czym się oprzeć, więc chciałam też podkreślić państwu nas słuchającym, że warto szukać tych osób, które właśnie pracują w oparciu o Evidence Base w oparciu o badania, a dzisiaj naszym badaniem naszym tym, o czym się naszym, owszem jest wasz raport stan analityki Harry w Polsce jest właśnie raport przygotowany przez Harry bez na końcu też audycji powiemy dokładnie, gdzie ten raport można znaleźć w opisie do podcastu będzie link, którego będzie można raport ściągnąć, a ja po lekturze tego raportu mają takie pierwsze pytanie, które przyszło do ciebie też takie czy w halach w Polsce dobrze się pracuje w te dobre pytanie faktycznie na częściowo mamy na nie odpowiedź czy wręcz 3 kradzieże Lipową, bo sprawdziliśmy w ramach samego raportu troszkę więcej w ogóle o nim powiemy sobie później, ale takie szybkie i trzeba trochę chcieliśmy dotknąć się w tej rzeczywistości halowej w, a w praktyce patrząc też na to jak wiele procesów muszą obsługiwać harówce i osoby, które mają styczność odpowiadają za obszar HR w firmach jak wielu ludzi też obsługują dla dla jak wielu osób tworzą procesy czy administrują nimi no faktycznie z danych zebranych, że na przełomie zeszłego i tego roku, bo badanie się zamknęło tak naprawdę dosłownie 3 tygodnie temu raport już teraz premierę z tego wynika, że niestety polscy kierowcy są odrobinę przeciążeni odrobinę też jest w tej uwadze niem z moją stronę, bo faktycznie mamy do czynienia z takim obszarem, który no bardzo mocno polega na pracy z ludźmi, a ty też tych ludzi jest bardzo wielu, a zasobów no niestety nie przybywa, a do końca, więc nową wersję odpowiedziałam na twoje pytanie przynajmniej częściowo, ale jeszcze jednocześnie rzecz dotyczący tego, bo nie tylko włącznie toczyliśmy też tak nazywaliśmy różne obszary, które herosów, wydając w ramach swej działki, więc widzimy, że też są pewne wyzwania, z którymi mierzą w zależności od tego czym na co dzień się zajmują, którym kawałkiem Helu i są to zarówno wyzwania związane z budżetami lub brakiem związane z brakiem wiedzę w UE na temat poszczególnych procesów efektywności, ale też przy często brak pewnego przebicia czy pola do takiej partnerskiej dyskusji z decydentami po stronie tej biznesowe budżetowej dołóżmy do tego jeszcze to, że to dział HR jest działem, który często wchodzi, kiedy jest różnego rodzaju kryzys strzeże chodzi o kwestię zwolnień grupowych czy, jeżeli mamy sytuacje związane z dyskryminacją mobbingiem też awansami to są te wszystkie momenty, w których dział HR musi wkroczyć jednocześnie w Polsce często organizacje ten dział HR dział kadr to się tak stało właściwie 1 nie wiadomo czy dział kadr czy rzeczy bardziej zajmujemy umowami i podpisywaniem umów i temu tym ile mamy urlopu macierzyńskiego albo ile urlopu po wysuszeniu takiej liczby lat, czyli tak bardziej przybliżenie do księgowości mamy ten charakter zajmuje też rekrutacją zajmuje się właśnie tymi kwestiami restrukturyzacyjnymi doradztwem biznesu, który często nie słucha, więc no z tego wychodzi taka właściwie ośmiornica, która bardzo łatwo może też się wypalić tej pracy biorąc pod uwagę zakres obowiązków zakres tematyczny ani zarząd nie znają do końca, że to jest ktoś jest za bardzo przy ludziach ten dział HR często ALU ludzie pracownicy tracą czasu uznają, że za blisko zarządu HR, żeby był nasz prawda tak w przypadku takiej codziennej pracy herosów faktycznie jak też spotykam się z pewnymi stereotypami na temat tego czy faktycznie w pucharach, więc się zajmuje i to jest myślę, że akurat taka informacja też dla osób, które pchają skoro naszej rozmowy Jacka, planując swoją ścieżkę kariery, gdzie stał w cha Rze i jego okolicach miały taki jest co może to jednak nie jest dla mnie, ale tylko tekst właśnie jej je uspokoić faktycznie jest bardzo bardzo różnorodnej po prostu jeszcze rynek, czyli przy takim przeciętny Kowalski Kowalska czy kowalskie i nie nadąży przez co zatem, jaka ta dynamika jest, bo harować może być zarówno osobom, które się zajmuje rozliczeniem pensji jak też osobą, która zajmuje się SN problem z dniem szkoleniami i 3 z organizacją komunikacji wewnętrznej, a coraz częściej dochodzi do pewnej takiej w węższych specjalizacji my też w tej wersji badania dziś to bardzo mocno pod uwagę bardzo dużą UE część respondentów stanowią już rekruterzy, bo to oni tak naprawdę wiedzą bardzo dobrze jak się ma pewne procesy, aby najmniejsza tymi paniami kadr nie są, więc tutaj warto na pewno mieć świadomość tego, że to jest taki obszar, który musi nadążać też za rozwojem firm w ogóle i jeżeli organizacje mają być bardziej przystępne przyjazne nastawione też na ludzi trochę także muszą, nawet jeżeli nie całe NATO muszą zachować konkurencyjność na rynku prace nad tą 1 taką stereotypową panią Oskar, która od dziewiątej dziesiątej rozlicza dokumentację pracowniczą, a od dziesiątej jedenastej prowadzi profil na Facebooku no nie jest w stanie niestety zrealizować tych celów, więc psy, więc jeżeli już teraz jesteśmy trochę przerażeni i misji w Sobiborze jak to czy to czy faktycznie taka branża, która jest bardzo dziś do tyłu potencjalnie naraża to od razu mówię, że bardzo bardzo wielu firmach faktycznie widzimy, że ten herb bardzo mocno rozwinął w ostatnim czasie co powinno się liczyć w polskiej branży HR, a co się liczy za rzadko w właśnie, bazując na waszym raporcie i to też fajne pytanie, bo bardzo możliwe, że chętne osoby, które mają zasadna jakąś przygodę lub obecnie pracują, a w tym obszarze, więc mogą się zgodzić nie zgodzić z naszymi wnioskami i najczęściej patrzy się takie bardzo praktyczne i wskaźniki efektywności, bo prawda jest taka już tak, przekładając na taką najprostszą logikę, że rolą harówce jest to, żeby człowiek przyszedł do firmy i żeby się zmieni zwolnieniu jak z tej firmy, żeby dobrze pracował też przy okazji, więc to oznacza też, że z reguły w przypadku HR patrzymy na wskaźniki, które dotyczą prostego nam się udaje zatrudniać Night to zatrudnianie tam się odpowiednim czasie czy nie kosztuje nas jakiś ogromnych pieniędzy Night to jest także ci ludzie uciekają z firm od razu o tym, jaki zatrudniliśmy, czyli tzw rotacja no tutaj, żeby też nie wchodzić takie bardzo designerskie aspekty to są takie najczęściej tak naprawdę mierzone wskaźniki halowe natomiast co się najrzadziej mierzy, jakkolwiek coraz większą świadomość wagi tego typu wskaźników to jest to co tak naprawdę z tego wszystkiego mamy czy nam się opłaca to zrobimy w tym momencie w obszarze HR czy może wyrzucamy pieniądze no w błoto jak to się mówi nie wiem czy brzydko ale, ale kolokwialnie, bo faktycznie kierowcy też w świecie pożądanym i danym mają wpływ na to są firmy robią, żeby odpowiedzieć na potrzeby zarówno kandydatów jak i pracowników naprawdę jest taka, że taka osoba z każdej firmy jest potrzebna natomiast często i to niestety właśnie jest GAP które, którym widzimy przy każdej edycji badania te decyzje zapadają gdzieś tam poza HR i zapadają bez uwzględnienia tej perspektywy, że herosów również, dlatego że po prostu nie jest zwyczajnie sklasyfikowana w bardzo wiele firm nadal prowadzi badań pracowniczych przychodowa, dlatego że no zwyczajnie czasu nie jak co zabrać nie ma kompetencji badawczych i w związku z tym też nie są w stanie pokazać później czy prezesowi czy prezes firmy, że Hej, to jest potrzeba, którą ludzie mają w środku, jeżeli nie odpowiemy jesteśmy w stanie teraz z lepiej przyciągać kandydatów zachować te osoby, które mamy w firmie i w związku z tym też oszczędzić jak nie patrzeć długofalowo, ale niestety wskaźniki finansowe czasami bywają będą tylko wyłącznie tych obszarów bardziej kadrowych czy związek z wynagrodzeniami, a nie są takim taką bazą na, której by działały wszystkie wszystkim przechorować i to na pewno musi zmienić no też to jest taki nasz nadrzędny cel tego robić to badanie, żeby móc włączyć przedstawicieli HR do tej dyskusji o pieniądze zwyczaj, a o tym czym są badania pracownicze, jakie dobrze zrobić w skrócie oraz czy są branże, które lepiej i uważnie słuchają herb rozmawiamy po skrócie informacji Radia TOK FM to jest audycja praca od podstaw ja nazywam się Zuzanna Piechowicz oraz znaną jest Kinga Makowska współzałożycielka hard bass rozmawiamy o raporcie, który przygotowaliście stan analityki HR w Polsce za chwilę wracamy do rozmowy o o w tej audycja praca od podstaw przy mikrofonie Zuzanna Piechowicz razem ze mną jest Kinga Makowska współzałożycielka Harry Bears zajmuje się doradztwem badawczym i strategicznym firmom, które chcą być bardziej zwinne pracuje w oparciu o badania proces Evidence Base rozmawiamy o waszym raporcie stan analityki Harry w Polsce o tym jakie dane czy w ogóle działa Her w Polsce korzystają z jakichkolwiek danych, ale powiedział w badaniach pracowniczych i ja się spotka tutaj też mera od państwa taką takim połączeniem, że przecież my mamy ocenę roczną i to jest badanie pracownicze no nie do końca Polski co się sprawdza w badaniu pracowniczy od tej z perspektywy osoby zatrudnionej, bo myślę, że to jest taka najbliższa naszym naszym słuchaczom słuchaczką badanie to jest każda sytuacja, które ktoś spyta zdań na faktycznie już teraz niektórzy mogą mieć takie w taki znak zapytania okej, ale ocena pracownicza nie zawsze jest to zdanie raczej ktoś po prostu nie ocenia ewentualnie, że tam mam przestrzeń, żeby uzyskiwać komentarzy ocenę albo po prostu jakąś rozmowę no faktycznie firmy, które chcą kierować taką perspektywą opartą o dane w tym obszarze współpracy z pracownikami jednak muszą trochę więcej Tychy i narzędzi zastosować, żeby faktycznie móc pracownika wysłuchać oczywiście wysłuchanie to też jest dość ambitny termin ze względu na to, że jakby nie patrzeć nadal jak mamy do czynienia z badaniami pracowniczymi to raczej firmy skupiają się takich bardzo podstawowych badaniach, które są w stanie znaczy może nie są w stanie przeprowadzić, bo faktycznie tutaj nie nie zawsze jest to standard, ale takie, które faktycznie muszą sami przeprowadzać to się wysypu dane, które mam na temat samych danych przez samych danych z badań pracowniczek no faktycznie 50% firmy, które wzięły udział w badaniu nie leży to efektywność pracowników, czyli faktycznie aplikuje ocenę pracowniczą i takie najbardziej związany właśnie z tą efektywnością miarę natomiast, jeżeli już chodzi o takie sięganie troszkę dalej no to tutaj mamy takie badania, które są skupione na zadowoleniu czy nazwa satysfakcji pracowników zarówno takie, które są prowadzone co roku czy coś co pół roku jak takie, które też wprowadzić część dużo firm decyduje się na to, żeby np. co miesiąc lub nawet 2 tygodnie wysłać pracowników takie bardzo krótkie badania skupione na tym, żeby po prostu wyłapywać jakieś potencjalne sygnały o tym, że coś może być nie tak no bo jakby nie patrzeć z badania są głównie prowadzone po to, żeby zapobiegać leczyć czy trochę no trochę jak w medycynie, ale faktycznie jest to jest to o tyle podobne i jeżeli skupimy się tylko wyłącznie jako pracodawcy czy czy menedżerowie na ocenie tego już było i na wyciąganiu wniosków dotyczących samej efektywności to nie są do końca badania nie może powiedzieć, że jesteśmy z nami badań danych dopiero firmy, które zasięgają języka u pracowników w przypadku kół rzeczy, które faktycznie na ten no to oświadczenie pracownika wpływ, ale nie są obowiązkowe, a dopiero wtedy pokazują, że faktycznie tym głosie pracownika inne zależy niestety nadal tych firm nie jest aż tak dużo, bo patrząc na taką częstość prowadzenia badań to nawet takie badanie zadowolenia czy satysfakcji pracowników jest prowadzone obecnie przez 65% respondentów z firm, które wzięły udział w badaniu tej to jeszcze nie padło natomiast prawie 1000 respondentów z ponad 800 wiem wziął udział w badaniu, więc też taka próba, która no faktycznie pozwala wyciągać wnioski co do przynajmniej większości branż takich dominujących na rynku pracy teraz wrzucacie podkręcona piłka, bo mu różne o tym, że w za rządy firmy w procesie decyzyjnym biorą udział w te znaczy, że nie słuchają w procesie podejmowania decyzji działów HR, ale z naszego raportu to jest pewne uogólnienie do tego podkręcona piłka wychodzi, że jednak wydział Harry korzystają z bardzo zdanych, że ta wiedza nie bazuje na danych, z których mogliby korzystać albo, które mogliby zbierać więc, dlaczego właściwie te firmy miały wysłuchać dział HR skoro ich wiedza jest szczątkowa nie jest oparta na jakiś konkretnych wyliczeniach, a nocą wszyscy oni takie dwutorowe i jest taki model dojrzałości organizacyjnej, który u swoich podstaw ma dojrzałość czy 2 konkretnych funkcji i jednostek funkcje zarząd drugą funkcję HR i założenie jest takie, że mamy często czynienia z sytuacją, gdzie zarząd chciałby rozmawiać w oparciu o dane chciałby móc prowadzić dyskusję, która ma swoich podstaw właśnie konkretne pomiary też wnioski poparte jakąś analizą natomiast w tym dziale HR nie znajduje partnera natomiast też EETS ma odwrotną sytuację, czyli brak kultury decyzję podejmował decyzje w oparciu o danych oceny biznesowej i często też się wiąże z takim profilem organizacyjnym my bardzo mocno oparty na autorytecie, jeżeli kogoś interesuje tam temat kultur organizacyjnych nie będę wchodzić właśnie te szczegóły emerytury to prawdopodobnie każdy z nas zna taką firmę najmniej 1, gdzie słowa prezesa lub prezeski to jest główna wytyczna żadnych danych więcej nie potrzeba głównie prezesa często jednak tak tak tak tak i często też wszyscy są zestawione osoby, które po stronie firmy jakoś, więc poprowadzą pewne pewne badania i zwyczajnie nie mają siły przebicia w tej konkretnej kulturze organizacyjnej, więc z perspektywy naszych obserwacji, bo to już czwarta edycja badania, więc mamy gdzieś się pewne pewne hipotezy te przypuszczenia wszyscy też nie tylko oparty na badaniach, ale też naszej codziennej pracy z firmami tej potrzeba 2 UE tak naprawdę nawet 3 rzeczy, żeby tam wszystko się udało czy nie takie proste wcale nie wystarczy, że jutro pani Agnieszka dyr Her przyjdzie na prezentację z rządową z wykresem ten wykres zmieni chcą firmy potrzebne są 3 rzeczy pierwsza rzecz to jest niestety najtrudniejsza, czyli właśnie ten zarząd otwarty na dyskusję w oparciu o dane i taki, który też zaakceptuje to, że damy się pojawiają z innych źródeł niż dotychczas były pobierane, bo jednak danych rowy będą naszymi wewnętrznymi lub będą danymi, które są obszarowe, a zarządy często są przyzwyczajone takich danych stricte ekonomicznych, jeżeli zewnętrznych w taki bardzo mocno finansowych danych związanych z trendami w przypadku w ogóle przerób paliw x trochę trudniej mówi o trendach obejrzeli tam mamy rotacja 25% nam się zwolniło 14 firm z roku na rok no to jak będzie mówić o indywidualnych ten tam też dochodzą kwestie prywatności tak dalej nikt z nas jako pracowników też nie chcą być szczurem laboratoryjnym czy tam chemikiem doświadczalnym w zabawie w analitykę, a więc zwyczajnie dany rok nie zawsze będą tam na takim poziomie zaawansowania jak jakiś się wyciągnięte z szerokiej analizy ekonomicznej czy powiedzmy kas Customer Insights 2 letnia a jaki kierunkowym marketingowe to jest pierwsza rzecz czy zarząd musi, więc gotowe druga rzecz to jest kwestia naszego takiego tej subwencji, czyli biegłości posługiwania się danymi, że jesteśmy Michał owcami czyli, jeżeli my decydujemy się na to, żeby takich danych korzystać też musimy umieć je wyjaśnić wytłumaczyć musi mieć kompetencje żeby, chociaż ten Żyd wykres mamy już wytworzone to, żeby wyjaśnić w ogóle, o co w nim chodzi i to czy sami też przy, a niestety jest takim polem bitwy, ponieważ przy tej dochodzi też dużo czynników takich, które mają wpływ w ogóle na komunikację biznesową często, jeżeli wchodzimy z perspektywy nie do końca uprzywilejowany jako heros chce i pierwsza ktoś zaprasza tej dyskusji ETO o potrzebujemy trochę więcej czasu, żeby ESA faktycznie noc się rozkręcić my też partnerska dyskusja wymaga pewnych udogodnień czytam w pewnych zasad ze strony wszystkich, którzy biorą w tym udział, jeżeli my wchodzimy z na pozycji przegrany jako kierowcy, którzy nigdy do tej pory nie ich danych, ale w końcu 1 wykaz co wiadomo, że dyskusja jeszcze nie jest Super partnerska jest czy ta druga rzecz trzecia mają najważniejsze czytam powiem tak naturalnej emocje pracować to jest jakość tych danych, czyli to, czego się odwołała się tak naprawdę faktycznie często, w czym dane którymi byśmy mogli dysponować jakiś tam są i to jest jakiś tam są tylko do tego też dochodzi podział na dane jakościowe ilościowe, czyli powiedzmy, że możemy na podstawie różnych rozmów czy takiego procesu, który jest prowadzony w miarę okej, ale nie ma, zanim słupków i trendów wysłały pewne informacje z organizacji i stwierdził też układ działa nie działa, ale trudno jest przedstawić wystarczająca atrakcyjny sposób, żeby można było właśnie mówić o od danych o konkretnych danych zazwyczaj to to jest domena danych ilościowych takich po ankietach tam nigdy nawet tutaj często właśnie kierowcy, o ile mają w jakiś sterowanej Insights tę czy nie wiedzą mniej więcej co co kto myśli albo jakie są zwalnia to właśnie te dane ilościowe są wyzwaniem jeśli mam wszystkie rzeczy no to zachodzi rewolucja firmie i stajemy się bardziej Best, ale często, na którym z tych kroków się potykamy i toteż jest normalne to jest element tej walki o podnoszenie dojrzałości analitycznej firmy też tak wyciągnę jeszcze z tych kroków takich kompetencjach też zajmowania się właśnie danymi, bo HR to obszar jak sobie tego określenia ono też na szczęście wychodzi już z użycia, ale taki bardziej miękki w kategoriach łaski jeszcze tych jakich umiejętności międzyludzkich, a tutaj nagle układa się statystyka przez tak wielu znienawidzona w różnych studiach, które są znał społecznych to okazuje się, że znowu trzeba mieć umiejętności trzeba mieć tę wiedzę, żeby umieć odpowiedzieć napytania dotyczące tych danych, bo pokazanie danych to jedno umiera też opowiedzenia o nich i obronienia ich w razie czego w spotkania z innymi osobami w ramach dyskusji, toteż jest kompetencja ważna, która też warto rozwijać, bo w ogóle, jeżeli chodzi o o dane IW jak zarządzanie danymi to jesteś jedną z kompetencji przyszłości, więc to warto warto też na to tak spojrzeć czy są branże, które uważnie słuchają również inna tak natomiast wcale nie znaczy, że jeżeli jesteśmy z innej branży ta jesteśmy skazani na porażkę bo jakby nie patrzeć, jeżeli chodzi o tym, który tematyka analityczki z HR z reguły firmy, które pracują bardziej konkurencyjnym rynkiem zwyczajnie muszą te rozwiązania wdrożyć ten trochę bardziej dojrzałe leżały sposób podejmowania decyzji postawić nową zwyczajnie stać na to, żeby gdzieś tam szukać pomocy o, czyli w tym przypadku mówimy o obrazie IT czy hi-tech, ale też coraz więcej zmian zachodzi w branżach, które mogą nie być aż tak oczywiste przykładowo w branży produkcyjnej okazuje się też, że sektor publiczny często jest o wiele lepiej opomiarowanie i o wiele większej liczbie wskaźników się przygląda im niższy niż sektor prywatny również, dlatego że często to dotyczy takiej takiego obszaru bardziej raportowania pewnych rzeczy, ale też daje bardzo dużą przewagę potencjalnie, jeżeli ktoś wewnątrz zdecyduje, że wobec tych danych raportowych zacząć korzystać np. właśnie predykcyjne, więc c, jeżeli ktoś się tutaj słucha naszej rozmowy miał takie przemyślenie, że kurczy to coś z rejestru firma ETO zresztą potencjalnie jest dobra informacja, że wcale wcale nie wszędzie i coraz więcej firm też widzi wagę tego obszaru, a to akurat bardzo dobra wiadomość myślę też to dobrą wiadomością jest to, że można podglądać można się uczyć i można też przeczytać wasz raport, żeby poszukać tych danych, których te, które warto się przyglądać jeszcze raz powtórzę, że stan analityki Harry w Polsce raport przygotowany przez Harry bez tych spółek założyciel kucharze bez Kinga Makowska zajmuje się też doradztwem badawczym i strategicznym firmom, które chcą pracować bardziej zwinnie w oparciu o badania link do raportu znajdą państwo w opisie do podcastu z tej rozmów, które już za chwilę pojawi się na stronie tokfm PL, a tobie bardzo dziękuję za rozmowę dziękuję serdecznie zapraszam do lektury dzieleniem się spełni wrażeniami dziękuję serdecznie za rozmach jeszcze raz powtórzę Kinga Makowska też zachęcam do siedzenia swego profilu na Litwie tam też szeroko dzielić wiedzą ja nazywam się Zuzanna Piechowicz to była audycja praca od podstaw już za chwilę informacje Radia TOK FM, a zaraz po nich Ewa Podolska audycja u TOKtora dobre znicze
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: PRACA OD PODSTAW
-
-
28:03 W studio: Kinga Makowska
-
25:21 W studio: Jacek "Jac" Jakubowski
-
24:44 W studio: Iga Rostkowska , Przemek Dziewitek
-
24:47 W studio: Łada Drozda
REKLAMA
POPULARNE
-
21.08.2022 15:20 Praca od podstaw27:10 W studio: Agnieszka Poliwka-Jeż
-
07.08.2022 15:20 Praca od podstaw29:20 W studio: dr Grzegorz Radłowski
-
13.02.2022 15:20 Praca od podstaw25:58 W studio: Dominik Juszczyk , Malwina Angerman-Kowalska
-
22.08.2021 15:20 Praca od podstaw11:11 W studio: Agnieszka Staroń
-
10.07.2022 15:20 Praca od podstaw31:20 W studio: Maciej Winiarek
-
16.10.2022 15:20 Praca od podstaw25:42 W studio: dr Małgorzata Kluska-Nowicka
-
22.08.2021 15:40 Praca od podstaw15:11 W studio: Grzegorz Ilnicki
-
17.07.2022 15:20 Praca od podstaw27:33 W studio: mec. Monika Wieczorek
-
02.10.2022 15:40 Praca od podstaw16:23 W studio: prof. Tomasz Grzyb
-
20.03.2022 15:40 Praca od podstaw11:34 W studio: Karolina Cwalina-Stępniak
-
20.02.2022 15:20 Praca od podstaw29:45 W studio: dr Łukasz Garbal
-
04.09.2022 15:20 Praca od podstaw36:37 W studio: Przemek Kluge
-
05.09.2021 15:20 Praca od podstaw29:54 W studio: Elżbieta Stelmach , Iwona Bobrowska- Budny
-
25.09.2022 15:20 Praca od podstaw14:47 W studio: mec. Monika Wieczorek
-
20.03.2022 15:20 Praca od podstaw13:45 W studio: Renata Bem
-
29.08.2021 15:20 Praca od podstaw25:31 W studio: Sylwia Czubkowska
-
25.09.2022 15:40 Praca od podstaw14:38 W studio: Ewa Pągowska
-
11.09.2022 15:20 Praca od podstaw13:34 W studio: Olga Pietrykiewicz
-
18.09.2022 15:20 Praca od podstaw14:26 W studio: Joanna Dolińska
-
25.07.2021 15:40 Praca od podstaw15:06 W studio: Rafał Żak
-
09.10.2022 15:40 Praca od podstaw14:20 W studio: Kamil Fejfer
-
18.07.2021 15:40 Praca od podstaw15:11 W studio: Kamil Fejfer
-
28.08.2022 15:40 Praca od podstaw15:00 W studio: mec. Monika Wieczorek
-
-
11.09.2022 15:40 Praca od podstaw15:07 W studio: Marek Szymaniak
-
09.10.2022 15:20 Praca od podstaw14:19 W studio: Joanna Dolińska
-
23.10.2022 15:20 Praca od podstaw28:21 W studio: Jadwiga Korzeniewska
-
-
08.01.2023 15:20 Praca od podstaw21:39 W studio: Natalia Bogdan
-
19.06.2022 15:20 Praca od podstaw27:53 W studio: Natalia Roma Grzyb
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!
KUP TERAZSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL