ekonomia kapitał gospodarka jest dziewiąta 7 to jest magazyn EKG Maciej Głogowski dzień dobra dziś naszym gościem jest pan Bogusław Liberadzki europoseł nowa lewica dzień dobry panie profesorze dzień dobry witam pana redaktora witam naszych słuchaczy piątek póki co poranek w Warszawie to można to będzie można czy nie będzie można po 2035 roku z zarejestrować nowe podkreślam nowe auto z silnikiem benzynowym lub spali lub diesla to parę minut temu może 2 minuty temu
Rozwiń »
słyszeliśmy przy okazji rynku zielonego, że ceny nie będą spadać istotnie, ponieważ katastrofa klimatyczna uderza ceny warzyw owoców i wszelkiego rodzaju płodów rolnych prawda słyszeliśmy, ale musieliśmy z nich i wobec tego nie stawiajmy tego w kontekście czy będziemy jeździć ulubionym dziś wręczył czy i parę samochodem spalinowym to górę po tych bardzo lubimy tylko poważny na odpowiedzialność za to co dzieje się wokół nas jest intencją parlamentu europejskiego komisji europejskiej, żeby rzeczywiście samochody rejestrowania od roku 2035 jako nowe samochody były samochodami zeroemisyjny natomiast wszystkie dotychczas używane samochody będą dalej niż prawo po prostu być używane nadal używany samochód można sprzedać można kupić można to po zarejestrować jako samochód używany, pomimo że nie będzie bez celu emisyjnym będzie prawie jedno pan panie profesorze uzasadnił potrzebę tej zmiany, za którą jak rozumiem pan głosował ale, ale nie odpowiedziało na moje pytanie czy tak będzie czy będzie można zarejestrować czy nie będzie, bo jedno to jest intencja nawet udziału w decyzji parlamentu europejskiego, a druga to jest wejście w życie, a do tego jeszcze droga daleka tak to wejście w życie podstawowa bariera, jaka stoi przed wejściem w życie to jest oczywiście stanowisko rady europejskiej i nie po ostatnich ten bowiem w komentarzach stanowiska tai wydaje się, że będzie bardzo duże wręcz przez fazę negocjacji trudnych negocjacji z państwami członkowskimi, ale mam nadzieję, że ostatecznie państwa członkowskie zdają sobie sprawę z tego, iż po pierwsze, jeżeli my w tym kierunku nie pojedziemy jako Europę to ten producent obecnie największy na świecie, czyli siny zatem kilka dat sukcesywnie za kilkanaście lat definitywnie zaopatrzy nas samochody elektryczne czy być czy w ogóle bez emisyjne, ale Made in Shine jest pytanie czy chcemy po prostu stracić rynku po drugie, pamiętajmy także o tym, że reprezentowane są wielkie interesy producentów IT pos te protesty, które słyszymy Sejm protestami producent pięły się przyznać, że chciałbym zrozumieć tutaj stanowiska rządu polskiego rządu polskiego, dlaczego pan mówi polskiego czeskiego czy niemieckiego, bo to i tak nie wszystkie kraje, które są w koalicji jak rozumiem silnych państw Unii Europejskiej, które no i opowiadają się za złagodzeniem tych klimatycznych wymogów dla samochodów, dlaczego nie mówią niemieckim czeskim podróż Niemcy wcześniej sam produkt wielkimi producentami samochodów i mają własne Marek stanowiska jak rozumiem pan rozumie i z pizzą presja na pewno przemysłowej wielkich firm na rządy rządy będą to kończy się ta nie uginać się nad tą presją będą prezentować się już widziałem takiego ugina się czy nie miał objętość do czasu potem jednak ugięcie się natomiast, dlaczego rząd Polski występ w tej samej kulturze tego zrozumieć nie mogę, dlaczego po pierwsze takie stanowisko rządu polskiego odnoszę wrażenie, że jest wotum nieufności w stosunku do programu premiera tego rządu, który deklarował, że w roku 2025 będziemy mieć 1 000 000 samochodów elektrycznych Made in po panie profesorze oprócz kilku osób w Polsce już nikt o tym nie pamięta albo inaczej przynajmniej premier o tym pamiętać nie chce, więc może sprawa jest aktualna, ale jeżeli jest aktualna to ja bym bardzo proszę, żeby powiedzieć sprawa istnieje aktualne samochodów produkować nie będziemy będziemy skansenem i transportowym i przemysłowym pieniędzy z krajowego planu odbudowy nie bierzemy wobec tego nie idziemy w kierunku Zielonej gospodarki nie idziemy w kierunku gospodarki cyfrowej my zachowujemy nasze tradycyjne wartości i cechy, jakie to są nie wiem w tej chwili, ale na pewno się definiuje, ale będąc zupełnie poważnym dalej uważam, że i my jesteśmy Polska w tej chwili drugim podejrzeń na świecie producentem Peter po Stanach Zjednoczonych, a więc, dlaczego chce myślisz podciąć gałąź, na której siedzimy trochę to przypomina sytuację, kiedy jesteśmy w świecie transportu jak w swoim czasie protestowano przeciwko zastępowaniu parowozów z pociągami elektrycznej czy spalinowej i też był wielki protest po bardzo obóz jest piękny tradycyjny bardzo jak w Czechach przykładów przepraszam, że wejdę słowo bardzo często tego przykładu używa się w rozmowach dyskusjach na temat zmian, które następują są konsekwencjami katastrofy klimatycznej tych zmian w motoryzacji panie profesorze, czyli tak powtórzmy pewności, jakie będzie prawo od 2035 roku jak rozumiem nie mamy natomiast by wszyscy mieli świadomość przypomina tylko my rozmawiamy o ewentualnej regulacji, która dotyczyć będzie rejestrowania nowych aut to znaczy te, które są będą zarejestrowane przed tym przed graniczną datą napędzane silnikiem benzynowym lub diesla mogłyby oczywiście potem 2035 jeździć również LPG, bo mamy samochody napędzane gazem jest też oczywiście będą mogły jeździć i chciałbym, żebyśmy też zgodzili takim bardzo wydawało się naturalnym z argumentem skoro, więc o Europę i jej przetwory to nie jest zasób, który mamy w unii europejskiej to dlaczego z uporem maniaka chcemy rozwijać przemysł utrzymywać oparty właśnie te zasoby, których brakuje i te zasoby znać niedobór, który ich ceny tak cierpliwy skutek dotychczasowych bardzo silnych powiązań z Rosją i w razie muszę przyznać, że nie rozumiem tych argumentów, dlaczego chcemy oprzeć rozwoju mobilności społeczeństwa na zasobach, które mamy i rozumiem, że pana zdaniem jeśli będziemy prowadzili taką politykę, która poparłaby nas właśnie te zasoby, które posiadamy to i rynek, a przed łódzkim ceny ustabilizowały wyższe i takie samochody byłyby powiedz mem, a jeszcze łatwiej przystępne cenowo tak samochód elektryczny jest dużo prostszych konstrukcji proszę zauważmy nie ma skrzyni wiek to jest zupełnie inny system hamowania nie ma bardzo wielu elementów, które trzeba smarować wymieniać olej Tłoki tak dalej tego po prostu nie ma samochód jest konstrukcyjnie dużo Prost 3 ja tego też nie muszę przyznać, że nie rozumiem takiego uporu trochę konali wspomina dziewiętnastowiecznej czy czwartek dwudziestego panu pod presją rewolucji przemysłowej w koalicji oprócz Polski Niemiec Czech wymienionych jest jak rozumiem Bułgaria Rumunia Słowacja Węgry i Włochy, a jest jeszcze w w ogóle na tym tle Ross jest jeszcze poważny spór między Francją, a Niemcami o przyszłość rynku motoryzacyjnego jego konstrukcji na naszym kontynencie panie profesorze, a jest jeszcze 1 spór o normy emisji spalin euro 7 dla samochodów co tutaj chodzi to też jest istotna z naszego punktu widzenia na euro 6EUR 7100 dalsze ograniczenie poziomu dopuszczalnego poziomu emisji c od 2 i tzw. Enei nx, czyli cząstek stałych nie wydaje się, że to czasu kiedyś, że nie będziemy zupełnie bez emisyjne samochody stopniowe ograniczanie tego, a euro 7 byłoby stopniowym ograniczaniem wchodziłyby w życie za 4 lata to oznacza po prostu moim zdaniem takie lepsze przygotowanie się, czyli tutaj jako zaliczone do 3005. ale tutaj zostawmy pewne pole negocjacyjne może nie 20272028 i również trzeba by odczarować te argumenty, które podaje to radykalnie podniesie koszty samochodu osobowego vito wśród różnego samochody różnej skali kiedyś były sprawozdawca bardzo podobnego na projekt nadaniem takiej zgody te nowe normy emisji spalin nie podniosą radykalnie cen, a panie redaktorze zależy od tego w jaki jakie rozwiązania wprowadzimy, jeżeli ulegniemy bardzo drogim katalizator NATO może się okazać, że podniosą, zwłaszcza w tym te segmencie najtańszych rzucano, czyli tanie jeszcze do dyskusji na kolejną rozmowę my będziemy kończyć, bo czas tej części magazynu EKG właśnie dobiegł końca pan Bogusław Liberadzki europoseł nowej lewicy bardzo dziękuję panie profesorze za rozmowę teraz informacje Radia TOK sam ponieść kolejna część magazynu EKG
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: EKG - EKONOMIA, KAPITAŁ, GOSPODARKA
-
-
-
-
-
27:08 W studio: Ignacy Morawski , Joanna Makowiecka-Gatza
REKLAMA
POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ
-
01.06.2023 18:59 Sabat symetrystów
-
-
-
01.06.2023 17:20 Wywiad Polityczny13:48 W studio: Dominika Długosz
-
01.06.2023 17:00 Wywiad Polityczny15:12 W studio: Waldemar Pawlak
-
01.06.2023 12:20 Popołudnie Radia TOK FM14:48 W studio: Natalia Broniarczyk
-
-
01.06.2023 12:00 Popołudnie Radia TOK FM11:32 W studio: Monika Rosa
-
01.06.2023 13:00 Połączenie08:40 W studio: dr Przemysław Kierończyk
-
01.06.2023 13:40 Połączenie11:57 W studio: prof. Katarzyna Zysk
-
01.06.2023 16:59 Niebezpieczne związki
-
01.06.2023 10:00 Przedpołudnie Radia TOK FM36:36 W studio: Stefan Szczepłek
-
01.06.2023 12:40 Popołudnie Radia TOK FM13:48 W studio: Zuzanna Muczko
-
01.06.2023 15:20 Światopodgląd12:34 W studio: dr Dominik Hejj
-
01.06.2023 17:59 Panoptykon 4.044:36 W studio: Marta Witkowska
-
01.06.2023 15:00 Światopodgląd11:58 W studio: Piotr Oleksy
-
01.06.2023 16:59 Rozmowy sfeminizowane
-
01.06.2023 15:40 Światopodgląd12:10 W studio: dr hab. Elżbieta Korolczuk
-
01.06.2023 14:00 Połączenie22:20 W studio: Iwona Wiśniewska
-
01.06.2023 16:00 Światopodgląd10:47 W studio: Michał Baranowski
-
01.06.2023 16:20 Światopodgląd11:32 W studio: dr Anna Skrzypek
-
01.06.2023 14:40 Raport Gospodarczy13:36 W studio: Piotr Bartkiewicz.
-
-
01.06.2023 16:40 Jeszcze Więcej Sportu15:29 W studio: Przemysław Pozowski
-
-
01.06.2023 18:30 TOK36008:03 W studio: Piotr Andrusieczko
-
-
-
-
01.06.2023 18:40 TOK36006:27 W studio: Andrzej Kohut
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!
Dostęp PremiumSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL