REKLAMA

Test: Volvo S90

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2023-03-21 19:40
Czas trwania:
13:29 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
w codzienny magazyn motoryzacyjny dzień dobry dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Radia TOK FM Sławek Paruszewski Jacek Balkan dobry wieczór dobry wieczór porozmawiamy sobie dzisiaj 1 samochodzie testowym, które i zdziwił i zaskoczył nawet prawie sami o sobie bardzo o no i zostawił sobie niedosyt co tak rzadko się to ostatnio zdarza, ale to bardzo przyjemne było, ale rzecz, że są niedosyt w tym sensie, że za krótko standardowy tygodniowy to stawia też, ale tak się Rozwiń » pani jeździło paliwa było jeszcze ciągle tyle w Baku szczególnie na transze SA, że szkoda się było rozstawać z samochodem, którym dzisiaj państwu powiem będzie volvo z 90 kiedyś było volvo 90 prawda volvo daniu w latach dziewięćdziesiątych tak wolno tutaj z tą nową nomenklaturę jest takie dość konsekwentna szczerze mówiąc lubię to z tych czasów w takich bardziej współczesnych, bo dziewięćdziesiątki była dziewięćdziesiąta szóstym roku to było rozwinięcie 960 kicz takiej dużej limuzyny jeszcze wtedy z napędem na tył to zresztą chyba dziewięćdziesiątki i 90 tamtych lat z tych starych lat do 1008. roku było produkowane to było auto z napędem na te potem pojawiła się Aes 80 AK, która miała już napęd naprzód to był ten samochód tam sobie trochę żartowano trochę nie za komputer w każdych drzwiach było auto bardzo skomplikowana, jeżeli chodzi elektronika myśmy mieli pierwszą generację osiemdziesiątki parę razy na takich było to spoko a, chociaż ja też wybitnie nie miałam udana, że miała spory problem z tym samochodem 1, że uważałem, że on jest albo za miękki albo coś rodzaju pamiętasz tak pamiętam byśmy jechali nim do Poznania nie byłem w stanie wytrzymać z tych nazw Kałamarz pomysł, dlaczego znowu zmienia zwrócono do nas bez 90 panie rozumiem tych wolt 2 poseł po co w ogóle przy przeszli, a to już ja się już spokojnie tłumaczy pierwsza generacja z 80 Kiki już napęd naprzód albo na pewno 4 koła 90 ósmy 2006 roku potem pojawiło się auto, która nazywamy drugą generacją 8020062016 rok 4 lat 85cm długości wersja Long na Chiny 4m 4999cm pięciometrowe auto i tego jeść do tej pory cała masa to jest strasznie fajny samochód i czy jak gdzieś tam ogląda jako oddaną sztukę to nadziwić nie mogę, jakie to było dobre, jakie to było fajne przyjemne auto natomiast ono było jednak jakby miał szukać jakiegoś samochodu, którym postawiłbym obok no to jest ono było i rozmiarami i na komfortem trochę pomiędzy BMW 3 ABW 5 trochę pomiędzy z mercedesem klasy c Club klasą to nigdy nie była taka pełną gębą segment segment UE raczej de natomiast, jeżeli chodzi oraz dziewięćdziesiątki to wyraźnie większy samochód po prostu pięciometrowe Gazeta już musiało coś zmienić, żeby klienci, którzy przychodzą do salonu widzą na ma widzą coś takiego no nie pomyśleli sobie to po prostu następca osiemdziesiątki bo, bo nie jest pamiętasz zupełnie nowy samochód 6 tak 6 lat temu czy 7 już właściwie się pojawił i tak pierwsze wrażenia, bo przecież była wersja kombi to w to ciekawie wyglądało też, ale podobał, gdzie Boże ja najpierw powiem, że samochód się spodobały on urósł dla mnie nie tak bardzo, żeby od razu na pierwszy rzut oka wiedział, że to jest tam 1012 cm, ale to duże do ładnie zaprojektowane autora 20 i bo na 496 chyba tak teraz na facelifting w 3 lata temu to tam niewielkie zmiany stylistyczne i i hybrydowe doszły jednostki, ale też przypomnę, że tam już mamy po XC 90 c te to zupełnie inne wnętrze z tą obsługą, która najpierw sprawiała sporo problemów z tą nawigację, która nie była idealna, ale ja już teraz nie będę na to narzekał, bo umiem obsługiwać w tym naszym samochodzie też mi to dobrze szło, a jeszcze czystość ciekawe oprócz tego, że wrócili do tej nazwy, żeby też podkreślić, że to jest inny model, że to jest większy, żeby zapomnieć jest 80 może to jest ciekawe, że to chyba jest jeden z ostatnich modeli, które jest oferowany przynajmniej raz silnikiem diesla zresztą takie na takich nasze ręce trafił ja byłem zaskoczony jak zamawiałem mamy tu rodzynek mówią rodzynek myślę, że więcej rodzynków rodzynek dlatego, że to już chyba jest ostatni samochód w naszym parku prasowym silnikiem diesla także nie na dobrze jak się potem dowiedziałem diesle w ogóle wyjdą z produkcji volvo zaczął drążyć temat co w volvo na początku przyszłego roku, więc jeżeli ktoś uwielbia być albo lubi chce mieć to proponuję, żeby raczej zamawiać już teraz, a nie czekać do ostatniej chwili, bo może być za późno dobra tras tak do tego ile jeszcze przejdziemy jak samochód wygląda na zewnątrz moim zdaniem wygląda kozacką to znaczy on jest niema w nie ma żadnej ekstrawagancji linii jest dużo elegancki elegancji jest raczej chłód niż jakieś popisowe, a i nawet nie przypuszczałem, że komisja tak strasznie podoba, że ja będę na ten samochód patrzył tak ogromną przyjemnością tutaj jest parę takich płac mętne z zabiegów stylistycznych, żeby nie było nudne świata przybysza z tyłu natomiast oprócz tego ten samochód jest narysowane bardzo spokojną nie sądzą się ręką ma swój styl ma swój charakter do tych takich projektów, które w tym momencie mi się podobają nie są banalne to dorzuca jeszcze klasę UE, która też jest ładnym samochodem, chociaż ta linia jest ona jest banalna, ale zaskakująco ładna mówi o marce uda się natomiast, jeżeli chodzi o volvo świetna robota to samochód na zewnątrz wygląda naprawdę rewelacyjnie, ale też uspokaja tą linią ona jest taka bardzo kojąco dla mnie była pozwana również dostaliśmy podchodzi do tego samochodu czuje się jak stateczny gość, ale kogoś gości uważa, że w sensie takim jest to elegancja taka spokojna elegancja i powiem, że w środku też ona wg mnie jest zachowana ja polubiłem to wnętrze to może wiesz trudno, że po 7 latach to mówię ani nie po 4, a może może już po 4 też mówiłem już lubię to obsługa naprawdę lubię wszystkim lubię to w jaki sposób są wykończone volvo w środku rzadko kiedy zdarza się, żeby tam jakiś były takie nie odpowiadającymi materiały stylizacje już mówione zbliżona w każdym modelu prawda, więc i tu też dobrze czułam się naprawdę też miałem dużą frajdę zjazdy tym samochodem wujka to jest ten projekt zjazdy to jeszcze 6× ja jeszcze na ten dalszy trochę skupie, a ja nie nasze tak odpowiadam jakoś materiałów odpowiadam jakość wykończenia bardzo odpowiada lubię dotykać lub w tym samochodzie siedzi dobrze się w nim czuje nie lubię go obsługiwać nie lubię tego i nadal będę brnął w opinie, że ten ekran, który jest zorientowane pionowo nie jest wygodnym sposobem na obsługę tego samochodu ani bezpieczne, że jest to coś co tak naprawdę powinno być wywalono powinno być zmienione na coś co co jest bardziej intuicyjne bardziej ergonomiczna to nie jest ergonomiczne tam wszystko obsługujemy przy pomocy oprócz świateł awaryjnych jest w GM Gałka robienia ciszej głośniej albo nawet cieplej zimniej robimy przy pomocy przy pomocy klawiszy przy pomocy ekranu dotykowego nie ma żadnych przycisków fizycznych i musimy zabrać wzrok drogi bardzo nisko go sprowadzić, jakby dopiero wtedy możemy to nie jest dobra naraz przejdźmy do tego jak to jest pierwsze zaskoczenie oznaczenia na tylnej klapie BU Hel bez 5 chrapie, a że ktoś nie pytał nieznajomy właściwie czy to benzyna, bo bez kota z benzyną, ale to są hybrydy miękkie hybrydy mają takie oznaczenia co ciekawe po prostu dzięki odnowieniu 2l diesel 235 koni 4 cylindry, a i to jest chyba jedyne małe zastrzeżenie, które tutaj do tego samochodu z siebie wyprodukuje, dlatego że nie wiem czy zwróciły uwagę na samochód jest na tematyce on jest przez godne nie jest tak wygodne jak bardzo do klasy 100 jest niedościgniony wzór, ale jest bardzo sprężysty nie jest zamiennik jest nie jest rozbijane bardzo dobra jest odpowiedź płynąca z samochodu, czyli chodzi o sztywność karoserii, jeżeli chodzi o nastawy zawieszenia czułość układu kierowniczego to wszystko jest na to wszystko bardzo precyzyjne ABS z jakim takim bardzo precyzyjne delikatne minusa bardzo delikatnymi sądy jak, jakby zamieniamy go sobie zamieniamy go sobie w we Ride to znaczy, jeżeli chcemy tym samochodem przykład, jeżeli się gdzieś musimy spieszyć albo mamy gdzieś jakąś taką drogę, że chcemy po prostu cierpi czarną odrobinę więcej przyjemności zjazdy to się tym samochodem da zrobić to jest w tym aucie fantastyczny i serwuje on jest bardzo ciężki zobaczą 21700 kg masy dwulitrowy silnik 235 koni daje mu 7 sekund setki prędkość maksymalna 180 na godzinę to już volvo od wielu lat zapowiadało, że tak będzie wprowadzać dobrze, bo po co szybciej, gdzie zresztą szybciej, ale wiesz jeszcze bym zwrócił uwagę mówię tak tak oczywiście bardzo dobrze jeździ to ciekawe Cichy diesel dobrze wyciszony są nie, ale nie dla mnie tak, ale słuchaj wiesz co jest ważne, o czym chyba już, odbierając potem zadzwoniłem czy to naprawdę jeszcze mają te samochody z kolei słyszałem z czy gdzieś z maili, że silników diesla napędem na obie osie już właściwie prawie nie można kupić w Polsce mieliśmy z napędem na obie osie tak to prawda rzeczywiście napęd na 1 oś głównie w tej chwili jest dostępny, więc nie wiem czy się uda komuś kupić jeszcze z napędem na obie osie w Polsce, ale taka jest prawda sługa to jeszcze tak chce wykończyć, jakby wyjaśnić to co delikatnie zapowiedziałem, zgłaszając jakieś zastrzeżenia i protestując kiedy mówił, że ten samochód jest Cichy jedyna rzecz w tym aucie przeszkadza oprócz ekranu to silnik, który głośno pracuje on partię głośno wtedy, kiedy wciskamy gaz czy jakby inny to jest taki trochę dziwna, dlatego że w momencie, gdy puszczam ten gaz to w ogóle tego silnika słychać natomiast jak tylko musimy to zaczynają grać wtryskiwacze, które są strasznie głośne strasznie głośne bardzo w hurcie to wiesz co mi zupełnie to nie przeszkadzała albo ten dźwięk był po prostu w miarę przyjemny nie jakiś nerwowy nie wiem też on założony jeszcze nic mówić lokaj mniejsze niż słuchaj jest ten kończący i to zaskakująco mocno go słychać w kabinie, która wieś, jakby problem z takich aut jest dobrze wyciszono, jeżeli chodzi o to co słyszę z zewnątrz szkoła wiatr hałasy gruba, żeby grube ścianki natomiast słabo wyciszona jest gród, przez którą docierają do ciebie ściana wzywa strony docierając, żeby silniki, lecz dźwięki silnika dźwięki wtryskiwaczy przede wszystkim jak Deezer, które dość głośno klepią to był jedyny problem, który jest samochodem miałem natomiast jeździło mi się nim rewelacyjnie jeszcze 1 rewelacyjną totalnie rewelacyjną rzeczą jest to, że ten samochód po prostu mało pali on palił mniej średnio około 7l oleju napędowego nasadka jest bardzo dobry no pojawiał koło 8, ale więcej jeździłem po mieście, ale rzeczywiście samochód jest oszczędny tuszy z tobą zgadzam bagażnik 60l, więc ten zasięg rzeczywiście był imponujący bagażnik zbiornik paliwa przepraszam 60l bagażnik 500l też wystarczający nie wiem czy jeździłem gdzieś dalej z większą ekipą ludzi, ale uważam, że to to jest taki standard, który tu akurat pasuje no słuchaj teraz jeszcze pytanie czy można zaproponować coś jest w tym modelu coby było fajniejsze lepsze, bo tam jest przecież też benzyna chyba 250 konna wszystkie silniki mają 20 pojemności zauważył jak już dawno nie jeździłem na razie biorę tego diesla z całym dobrodziejstwem inwentarza uważam, że jest rewelacyjne, a najtańsza hybryda wieści na razie nie myśleć o niczym innym najtańsza benzyna 20197 koni to jest 270 000 katalogów nasz diesel 290 jest bata bardzo mocna hybryda doładowana wniosku, która jest za nim z elektryfikacją całe volvo to jest przyszłością volvo Och, 208455 koni i słuchaj tu wcale tak dużo więcej płacić za to, bo tylko 320 000, a masz już samochód doładowywać z gniazdka co dla niektórych jest ważne nie wiem ilu jest no i osiągi też już bardzo przyzwoite poniżej 5 sekund do setki czy bardzo dobre może tak kłaniamy się pięknie to codzienny magazyn motoryzacyjny i volvo 90 bohater dzisiejszego odcinka do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA