TOK 360 gościem TOK 360 jest prof. Bolesław rok z katedry przedsiębiorczości etyki w biznesie Akademii Leona Koźmińskiego dobry wieczór dobry wieczór komisja europejska proponuje rozwiązanie czy też rozwiązywanie problemu greenwashing, czyli wybierania sobie wizerunku przez np. korporacje czy wszelkiego rodzaju firmy, przedstawiając się jako ekologiczne, gdy wcale takie ekologiczne czy też na rzecz klimatu działające nie są, więc proponuje wspólnota, a właściwie Bruksela
Rozwiń »
komisja europejska i no m.in. proponuje kary za wprowadzanie w błąd myślę, że to jest chyba ważne, ponieważ po raz pierwszy będzie tam, że jednak taka dezinformacja w obszarze komunikacji marketingowej będzie karana czy np. przychody ze sprzedaży produktu, którego kampania była właśnie uznana za formę greenwashing mu będą konfiskowane w całości tak przynajmniej propos to jest na razie propozycja dyrektywy, która musi być zatwierdzona przez parlament europejski i dzisiaj ukazała i dopiero będzie właśnie przez najbliższe dni dyskutowana i pewnie w ciągu najbliższych tygodni będzie także dyskutowana w parlamencie europejskim i dopiero wtedy się dowiemy, jakie rzeczywiście sankcje zostaną wprowadzone, ale myślę, że to jest istotny element, że pojawiają się regulacje, które określają co to jest greenwashing w jakim wypadku występuje, kiedy możemy mówić o rzeczywistym takim celowym wprowadzaniu w błąd przez podawanie mylących czy mówiąc inaczej fałszywych informacji każda to nie jest tylko takie wybielanie czy zazielenianie wizerunku to jest po prostu kłamstwo marketingowe i myślę, że tak jak mamy do czynienia z kłamstwem nie używamy tego słowa ze zbycia 100, ale mamy kłamstwem w polityce wtedy mówimy, a to kampania wyborcza prawda mamy kłamstwo w sieci w internecie mówimy to efekt wniósł tak mamy kłamstwo marketingowe mówimy takie wybielanie wizerunku właśnie czytam zazielenianie nie to jest prostu celowe świadome wprowadzanie w błąd, więc jest to taka no tworzymy wrażenie odbiorcy, że dany produkt czy usługa czy jakiś proces inicjatywa czy cała firma jest przyjazna dla środowiska podczas gdy nie jest komisja europejska podkreśla, że to co jest najważniejsze to jest by wzmocnienie używa tego żadnego terminu czerpałem tak wzmocnienie konsumentów w podążaniu tę właśnie drogą transformacji klimatycznej, którą cała Unia zaczyna podążać, ponieważ to rzeczywiście stwarza istniejąca skala bliny w zasięgu, które jest bardzo duża komisja europejska KE potwierdza, że i jest duże ilości zbadanych chyba nie podaje, jaką ilość, ale właśnie komunikatów korporacji o Unii Europejskiej około 53% była ewidencji glinu zasięgiem jest to nie jest tylko problem Polski to jest problem ogólnoeuropejski to jest problem, który utrudnia firmom, które wykorzystują, jakby nie brak wystarczającej wiedzy wśród odbiorców do tego, żeby promować niewłaściwe praktyki nawet ewidentnie jest rzeczywiście ewidentne, bo ja sobie wyobrażam, że kryteria tutaj, zwłaszcza jeżeli mówimy o karach od, których zaczęliśmy naszą rozmowę kryteria powinny być bardzo precyzyjna wyobrażam sobie też, że czasem to nie jest takie oczywiste czasem to są rzeczy podprogowe jak ten jak ten kolor zielony, który ja zapowiadałem naszą rozmowę, który w naszej rozmowie już pojawił ale, ale tutaj bardzo wyraźnie, jakby komisja przeanalizowała np. 232 chyba certyfikaty ekologiczne funkcjonujące w unii europejskiej stwierdziła, że około 50% nie ma żadnego uzasadnienia w takcie nie ma metodologii za tym, która by, czyli chodzi teraz o to, żeby pokazać transparentnie, że jeżeli firma deklaruje to musi mieć dowody na to, że to jest prawdziwe czy musi podać fakty naukowe to nie musi być, jakby samej komunikacji marketingowej odbiorca musi mieć dostęp do odpowiednich faktów, które potwierdzą to, że ta informacja jest prawdziwe to zresztą podobne rozwiązanie przyjęła no nie daje jeszcze 3 tygodnie temu w Polsce rada reklamy tak przyjęła taką samą regulację dotyczącą reklamy środowiskowej, która wyprzedza właśnie te regulacje komisji europejskiej, które pewnie, zanim wejdą jeszcze do polskiego prawa no to jeszcze trochę potrwa prawda, ale rada reklamy przyjęła właśnie taką samą regulacji określa bardzo szczegółowe kryteria, kiedy uznajemy, że reklamy środowiskowa jak oni nazywają jest właśnie fałszywa, czyli jest właśnie dezinformacja, czyli np. że reklama środowiskowa powinna odnosić do konkretnego produktu albo działania, a swym przekazie nie może w sposób bezpodstawny lub nieweryfikowalne rozszerzać skutku reklamowego są w działalność reklamodawcy co bardzo często jest, jeżeli czytamy, że nie wiem skoro lubią nas łasice i świstaki prawda no to prowadzimy w Zielonej zmianie jako firma mamy taką reklamę w tej chwili na ulicach Warszawy przynajmniej część wyrazili olbrzymie billboardy prawda i teraz to znaczy, że my jako firma prowadzimy w Zielonej zmianie no nie jest prawdą, a czy propozycja komisji europejskiej odpowiada na jakiś sygnały bardziej podprogowe np. znany koncern paliwowy będzie musiał usunąć ze swojego logo kwiatek zmienić kolor zielony na taki bardziej brunatny smolisty no miejmy nadzieję prawda natomiast jest rzeczywiście w jakim sensie np. nie wiem wprowadzone już tak tego typu rozróżnienie w branży finansowej np. doprowadziło do tego, że fundusze inwestycyjne globalne, które nazywały się Eko zielone czy jakieś środowiskowe zbieg itd. szybko zlikwidowały ten przedrostek czy ten przymiotnik w swojej nazwie, ponieważ nie miały podstaw, żeby tak się nazywać wystarczających i groziła im duża kara teraz największe fundusze inwestycyjne w ciągu ostatnich kilku miesięcy pełniły swoje nazwy przestały używać właśnie tych słów kojarzących się właśnie odpowiedzialnością itd. i myślę, że tutaj będzie podobnie także na tym poziomie wizualnym jak darzy jednak pewna logo pewne właśnie no widzimy w niej to wynika naturalny sposób z tego, że firmy dobrze czują, że środowisko klimat bioróżnorodność to dla nas już są ważne wartości prawda widzimy wyraźnie także w Polsce przecież świadomość ekologiczna gwałtownie wzrosła w ciągu ostatnich kilku lat niestety nie idzie za tym w pełni wiedza dotycząca środowiska w związku z tym to, żeby uchronić konsumentów ów jakże banknot komisja wprowadza tak rozwiązania bardzo dziękuję prof. Bolesław rok z katedry przedsiębiorczości etyki w biznesie Akademii Leona Koźmińskiego był gościem TOK 360 tytułem płyty Adama rajdami zielonym notabene światełkiem znać, że już za moment biuletyn rewolucyjny Małgorzata wołyńska dzisiaj o porodach
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: TOK360
-
-
07:18 W studio: Łukasz Wojtasik
-
-
07:45 W studio: Piotr Kuźma
-
REKLAMA
POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ
-
05.06.2023 17:20 Wywiad Polityczny27:20 W studio: Patryk Michalski , Roman Imielski
-
05.06.2023 15:45 Gościnnie: Wysokie Obcasy49:40 TYLKO W INTERNECIE
-
05.06.2023 17:00 Wywiad Polityczny15:23 W studio: Jan Grabiec
-
05.06.2023 14:40 Magazyn Europejski16:16 W studio: Andrzej Halicki
-
05.06.2023 14:20 Połączenie08:31 W studio: Anna Słojewska
-
-
05.06.2023 16:59 English Biz23:11 TYLKO W INTERNECIE
-
05.06.2023 18:59 Cotygodniowe podsumowanie roku01:14:14 TYLKO W INTERNECIE
-
05.06.2023 16:00 Jest temat!10:26 W studio: Antonina Majchrzak
-
05.06.2023 15:20 Jest temat!25:51 W studio: dr Helena Chmielewska-Szlajfer
-
05.06.2023 16:20 Jest temat!13:04 W studio: Justyna Drath
-
-
-
-
-
05.06.2023 18:40 TOK36007:45 W studio: Piotr Kuźma
-
-
-
-
05.06.2023 19:00 TOK36004:26 W studio: Agnieszka Radwańska , Przemysław Pozowski , Szymon Kępka
-
07:37 TYLKO W INTERNECIE
-
-
-
05.06.2023 19:00 TOK36007:18 W studio: Łukasz Wojtasik
-
-
-
-
-
11:58 W studio: Edyta Odyjas
-
05.06.2023 21:18 Twój Problem - Moja Sprawa
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!
Dostęp PremiumSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL