kultura osobista dzień dobry przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska Katarzyna but to aktorka modelka dzisiaj gościnią kultury osobistej witam serdecznie dzień dobry w kinach już od kilku dni jezioro słone w reżyserii Katarzyny Rosłaniec, w którym to filmie wciela się pani postać głównej bohaterki Heleny zna pani dużo takich kobiet jak Helena właśnie znam niestety a dlaczego niestety niestety, dlatego że nie jest to najciekawszy układ partnerski, jeżeli w ogóle można
Rozwiń »
mówić o partnerstwie największym dla mnie zaskoczeniem dopiero w momencie, kiedy kręciliśmy film przekonałam się o tym, że jakby omawia sytuację mojego domu rodzinnego moich rodziców, czyli jak było w domu rodzinnym nieciekawie rodzice nie lubili i to jest niestety klub związku myślenie udanego jednak no tak można się nie lubić można się kochać jednocześnie nawet bez sensu pani bohaterka mówi takie zdanie w pewnym momencie do swojego męża pana kocham, ale nie lubię bardzo mocne stwierdzenia, a myślę, że w takim związku partnerskim lubić się, bo byłoby fajnie muszę przyznać, że po pierwszych scenach filmu, kiedy widzimy relacje pani pani męża filmowego no to pierwsze co pomyślałem to pomyślałam piekło takie piekło jednak w miarę kontrolowane tak jak powiedziała pani w wywiadzie dla wysokich obcasów patriarchat w białych rękawiczkach hymnu no niestety tak niestety moje przyjaciółki, z którymi studiowałam notabene psychologię powiedział, że ten film powinien być filmem szkoleniowym dla terapeutów, że takie oto niektóre z tych scen w dni notuje fotel zmiotły wnioskuje o fotel i przerabiał to strasznie długo im przeżywały i zresztą cały film jest mocne no tak nie zdradzamy na razie w fabułę firma może warto by jednak coś powiedzieć kim jest Helena Helena jest dojrzałą osobą urodzoną trochę wcześniej bardzo piękne określenie wczoraj dowiedziałam od Karoliny Korwin Piotrowskiej, więc już nie będą sobie mówić jestem starsza jestem seniorką jestem urodzona trochę wcześniej i firmie są o właśnie wychylenie jej przyjaciółkach i w związku małżeńskim takim w mąż nie wie nawet nie wie tego, że może być zły dla żony o sobie inaczej tego życia nie wyobraża ona również myślę, że strasznie dużo osób tkwi w takich związkach czekając na życie rock, gdzie przemoc białych rękawiczkach dla nich czynienie z przemocą fizyczną jak jest bardziej, że chodzi o przemocy psychicznej słownej finansowej, ale jednak jest to przemoc w tak problem takiej relacji, kiedy opieka troska zaczynają być też opresji, a relacja jest ciągłym stawianiem warunków, bo pani filmowy mąż pani filmowej Helenie cały czas stawia jakieś warunki chwilę jakoś tam sobie radzi właściwie, bo nie wyobraża sobie, że może być inaczej tak jak większość kobiet, które są matkami żonami kucharkami sprzątaczka ami tak dalej i w nie rozstają się ze swoimi w cudzysłowie powiem oprawcami nie rozstają się z różnych względów ekonomicznych prawda i i z przyzwyczajenia czasami pędzono dla mnie przedziwne, że z przyzwyczajenia albo boją się być sama podobno najdłuższej najtrwalsze związki to są te toksyczne tak do tego trzeba dwojga niestety osoby te toksyczne i tej współ uzależnionej on zwraca się do niej per dziecko no to już na mnie był taki sygnał niezbyt dziecko co wiąże się dla nas tak nigdy w życiu nie pracowała, czyli kobieta, która w trójkę dzieci sprząta gotuje i robi wszystko praktycznie, żeby te będą trzymać w ryzach nie pracuje nie było mi do śmiechu, kiedy oglądałam tę scenę, ale z drugiej strony sporo tych scen jest tak komediowo wymyślonych nie miała pani jakiegoś takiego dysonansu je nie, odtwarzając grania na jest absolutnie nie, dlatego że właśnie grając, odtwarzając kompletnie o tym nie pomyśleliśmy zobaczyliśmy dopiero oglądaliśmy, żeby było śmiesznie oglądaliśmy trójkę z moim mężem kochankiem filmowym, czyli cudowną Krzysiem Stelmaszyk kim i jeszcze wspanialszy Jackiem poniedziałkiem i dopiero wtedy zorientowaliśmy naprawdę co Kasia z tym filmem zrobiła przewrotności i pomysłowość Kasi i to, żeby taki ciężki temat tak przekazać momentami oddechu i uśmiechu bardzo nas to zdziwiło, ale jesteśmy zachwyceni no tak, bo tak naprawdę można by ten film myślę, że tak widzowie to właśnie robią oglądać na wielu poziomach temat poruszony ten główny filmie jest nieznośnie wołający o uwagę, czyli pokazanie życia ludzi, którzy wcześniej urodzili przejmie to sformułowanie jeśli pani pozwoli dziękujemy Karoliną imiona wskazanie w pokazanie ich życia wszyscy z ich prawdziwymi potrzebami bez ośmieszania, ale też bez patosu się rzadko zdarza nie tylko w Polskim kinie myślę, że w ogóle w kinie światowym myślę, że tak dlatego tym bardziej dzięki Kasi Rosłaniec ca pomysłów to jest scenariusz jej dziecko i od początku do końca walczyła o ten pomysł natomiast myślę, że teraz wiele osób zobaczyło to wartość jak do tego tak akurat tematu nie na darmo mówi się już od jakiegoś czasu o tym, że nasze to nasze pokolenie walczy o siebie ale, toteż śmiesznie brzmi walczy, dlaczego mamy walczyć mamy takie są sprawy każdy inny przecież do tego, żeby sobie żyć, żeby żyć tak samo jak mnie nie musimy nikomu nic udowadniać, że się, że jeszcze możemy, że jeszcze chcą być wolni, że jeszcze chcemy być piękni i walczy o obecność no właśnie bez sensu to właśnie to jest jakieś to kretyńskie ten film uświadamia mnie nawet uświadomią coś coś niesamowitego że, że to nam się wydaje dziwne prawda że, że ludzie starsi są są postrzegani także muszą się domagać swoich praw tak, ale ten film też moim zdaniem daje takie pole do tego, żeby otwarcie mówić właśnie o przemijaniu nie chcę tutaj stereotyp izolować jednak w przypadku kobiet mówienie o tym jest trudne skłamałbym, mówiąc że cieszę się z każdej swojej nowej zmarszczki i z tego, że włosy coraz bardziej siwe, ale wiadomo, że nic na to nie poradzę i już nie będą używać słowa godność tylko czy nie nie prowadzimy do śmieszności nas osób starszych dojrzałych prawda, ale też chcemy być tak samo normalnie jak każde inne myślę, że to co się porobiło z tym właśnie, że musimy udowadniać, że jesteśmy, że jesteśmy normalni w, że jesteśmy normalni i że mamy potrzeby i życie seksualne nagość na planie była najtrudniejsza dla pani czy nie jak pokazanie emocji emocje na godzinie absolutnie nie jakaś zadbała komfortu i myślę, że widziałam przecież, że obejrzę to więcej osób niż to kilka na planie natomiast nie emocje emocje były bardzo ciężkie Kasia też wspierała co, kiedy płakałam również płakała ekipy odsuwało na dalszy plan i myślę, że bardzo mnie wspierała w tym mnie, ale to były pani emocje czy to były emocje pani bohaterki, ale to w pewnym momencie np. pomieszało mnie nie to były emocje mojej bohaterki nie przemierzało się na to sobie nie pozwoliłam natomiast Kasia robiła wszystko, żeby emocją we mnie podkręcić i świetnie pracuje właśnie z ludźmi spoza branży filmowej jestem trochę outsider KOV wskoczyła na głęboką wodę, bo moje obecności na na na ekranach to były tam tzw. ozdobniki przerywniki, jakie to nazywam no tutaj to była gigantyczna praca do wykonania gigantyczna nie zdawałam sobie nawet z tego sprawy czytając scenariusz na co się porywam Dorota Kolak uświadomiła na planie przytulała mnie co rusz mówiła dziecko oddają się dziecko mówiła do mnie Kasiu, jak mówiła dziecka ośrodkach zasugerowałem się słowem tak przez użytym przez panią, ale wiem że, że wahała się pani przyjąć to propozycja nie nie nie nie wahałam się czy musiałam chwilę odczekać przeczytałam chwilę myśl musiałam sobie ułożyć w głowie co ja właściwie co zrobić czy to nie jest zbyt Nor ryzykowna, ale praktycznie no, więc chyba ryzykowała Kasia Rosłaniec prawda czy wpuści mnie na plan z taką wspaniałą obsadą i co wtedy jakby się nie udało, ale tutaj pani sobie mniejsze mówiąc czy wpuści mnie na plan z taką wspaniałą obsadą, a obsada może myślała czy wejdziemy na plan z taką wspaniałą Katarzyną, bo to właśnie to mi uświadomiła moje określenie przyjaciółka, której powiedziałam tacy cudowni ludzie tacy wspaniali na innych miast i z nimi ona odbiła piłeczkę powiedziała, ale oni z tobą obcowali nagle sobie zdają sprawę, że to kim od końca chciałam jeszcze panią spytać o to symbolikę filmu, bo niektóre sceny ujęcia są dla mnie bardzo symboliczne to najważniejsza scena, kiedy grana przez panią bohaterka idzie spać do pokoju obok pomyślałem sobie wtedy owiec czynił w i własnym pokoju, że to jest klub mieć ten własny pokój w sensie metaforycznym część nie myślę, że to był taki moment, kiedy ona zaczynała trochę, jakby przecierać oczy, bo była szykowana przez męża przez wszystkie lata i którzy w ogóle zdecydowała się nagle wziąć poduszkę i przenieść się do swojego pokoju nie wiem czy bardzo bardziej była wtedy smutna i 1, bo też jednak odnosi tak czuła trochę uzależniona od tego męża nie tylko finansowo, ale też nie ma nawet emocjonalnie na praktycznie z niego nic nie mogła zrobić na szczęście pojawił się tam tzw. kusi ciel w sieci czy jest to też film o prace nad związkiem, że się opłaca, że czasem warto myślę, że tak, dlatego że zakończenie filmu jest bardzo dwuznaczne i można to można sobie pośpiewać zakończenie oczywiście to jest pożegnanie to było pojednanie powitanie może czegoś nowego też, ale rzeczywiście nie możemy tego zdradzać myślę, że ważna w tym firmy jest też ta idea wspólnotowości kobiet Solidarności kobiet wspaniale ogląda się panią w tych scenach szczególnie z Dorotą Kolak pani firmową przyjaciółką jest jakiś taki w tym rodzaj Powiernictwa, które ratuje w najtrudniejszych momentach, chociaż nie zawsze jest takie czysto 11 głową przyjaźnie kobiece są niezmiernie niezmiernie ważne sama mam szczęście, że mam kilka przyjaciółek co jest w ogóle wielkim luksusem natomiast filmowe moje przyjaciółki okazuje się, że były no właśnie nie wiem czy do końca Dorota Kolak, czyli Ula była przyjaciółką mojej to właściwie nie wchodziłem w paradę, ale moja druga też druga łukami Judyta Paradzińska ja się przeraziłam jak zobaczyłam na ekranie jak ona ma stosunek do mnie ja dopiero zobaczyłam na ekranie praktycznie i że przeraziła mnie wzroku jej tonu i jest niepełna zakusów na mojego męża przecież taki, a hale, ale wiadomo, że to jest taka przyjaciółka, która w razie mojego potknięcia skorzysta też pomyślałem sobie, że ten film na przykładzie męża Helenę, czyli Pawła pokazuje oczywiście te strony przymocował męskie, ale też uwikłanie mężczyzn pewne stereotypy jak bardzo oni bywają też podobnie kobiety w sadzeniu jakieś ramy trudne do wysadzenia w powietrze, bo przecież facet nie choruje, bo przecież facet walczy o życie oczywiście ja z natury swojej zawsze usprawiedliwiają zachowanie każdej osoby tutaj też nawet było mi żal potem Pawełka, czyli mojego filmowego męża, bo nie wiemy co on wyniósł ze swojego domu rodzinnego, jaki bagaż doświadczeń z kim byli jego rodzice jak traktowali ja po prostu zawsze usprawiedliwia zachowania każdej osoby nawet potwora natomiast rzeczywiście Helena w tym wszystkim miał dobrze, że pojawił się właściciel wsi, w której wiele rzeczy uświadomił bardzo się podobały te sceny firmie często hipnotyczne pani udziałem zbudowane głównie na dźwiękach słowach sceny z muzyką muzyka pięknem co pani taniec co narodów nowski cóż jak się ona spała to tańczy w, a mówiła to proszę państwa, ale też nabył to bardzo dziękuję ja również dziękuję polecam film, bo jest niebanalny ciekawy i warto zobaczyć, że rosła już w kinach w reżyserii Katarzyny Rosłaniec Marta Perchuć-Burzyńska bardzo państwu dziękuję za uwagę dziś dobrego weekendu zapraszam jeszcze na godzinę kultury oczywiście w sobotę o dziewiętnastej moimi państwa gościem będzie prof. Krzysztof Broszkiewicz dziękuje Tomaszowi kopca za pomocą przygotowaniu programu do usłyszenia informację
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA
-
11:26 W studio: Grażyna Plebanek
-
13:19 W studio: Renata Derejczyk
-
14:19 W studio: Aniela Gabryel
-
-
12:16 W studio: Łukasz Muszyński
REKLAMA
POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ
-
01.06.2023 18:59 Sabat symetrystów
-
01.06.2023 17:20 Wywiad Polityczny13:48 W studio: Dominika Długosz
-
-
01.06.2023 17:00 Wywiad Polityczny15:12 W studio: Waldemar Pawlak
-
01.06.2023 12:20 Popołudnie Radia TOK FM14:48 W studio: Natalia Broniarczyk
-
-
01.06.2023 12:00 Popołudnie Radia TOK FM11:32 W studio: Monika Rosa
-
01.06.2023 16:59 Niebezpieczne związki
-
01.06.2023 13:00 Połączenie08:40 W studio: dr Przemysław Kierończyk
-
01.06.2023 13:40 Połączenie11:57 W studio: prof. Katarzyna Zysk
-
01.06.2023 12:40 Popołudnie Radia TOK FM13:48 W studio: Zuzanna Muczko
-
01.06.2023 15:20 Światopodgląd12:34 W studio: dr Dominik Hejj
-
01.06.2023 17:59 Panoptykon 4.044:36 W studio: Marta Witkowska
-
01.06.2023 15:00 Światopodgląd11:58 W studio: Piotr Oleksy
-
01.06.2023 16:59 Rozmowy sfeminizowane
-
01.06.2023 15:40 Światopodgląd12:10 W studio: dr hab. Elżbieta Korolczuk
-
01.06.2023 14:00 Połączenie22:20 W studio: Iwona Wiśniewska
-
01.06.2023 16:00 Światopodgląd10:47 W studio: Michał Baranowski
-
01.06.2023 16:20 Światopodgląd11:32 W studio: dr Anna Skrzypek
-
01.06.2023 14:40 Raport Gospodarczy13:36 W studio: Piotr Bartkiewicz.
-
-
-
01.06.2023 16:40 Jeszcze Więcej Sportu15:29 W studio: Przemysław Pozowski
-
01.06.2023 18:30 TOK36008:03 W studio: Piotr Andrusieczko
-
-
-
-
-
01.06.2023 18:40 TOK36006:27 W studio: Andrzej Kohut
-
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!
Dostęp PremiumSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL