REKLAMA

Panda Mini, Renault Espace, Kia EV9 oraz turecki Togg

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2023-03-24 19:40
Czas trwania:
13:36 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
w codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór ostatni program przed weekendem długo zapowiadana przede mnie panda już wreszcie muszą się z nich wyspowiadać nie chodzi o fiata pandę chodzi o samochód produkowany przez koncerny willi, który zresztą przecież też produkuje właśnie finansuje volvo Polestar lęka, o którym też powiemy pewnie wkrótce Boring ma już kilka modeli w Europie jakoś przebić w Rozwiń » Polsce nie słychać dobra cóż to jest to panda mini jest to tak jak wspomniałem samochód w firmowane przez Dealey w przeliczeniu to jest bardzo tani samochód tony kosztuje chyba niecałe 30 000zł, ale to jest cera w przeliczeniu z Joanną chińskich i nie jest też samochód, który na pewno będzie drogi jeśli wjedzie do Europy, ponieważ jest maluszek to jest maluszek baterii pamiętasz mieliśmy kiedyś samochód baterii pojemności mniejszej niż 10 kilowatogodzin naszych rękach chyba nie, bo nawet mieliśmy ostatnio sama Qashqaia no tak dobra, ale to jest mówi o tym i pałę, że tak nie nie no tak, ale tam nie powinni tam jeszcze silnik spalinowa go nie ma natomiast oczywiście możesz kupić mówi oczywiście po prostu możesz kupić też wersje z akumulatorem 17 kilowatogodzin smarta były akumulatory poniżej 20 kilowatogodzin na pewno dobra, a mówię maluszek co to znaczy maluszek to znaczy Długosz niewiele ponad 3m 3m 7cm szerokość metr 50 to maluszek 16m wysokości wygląda tak pudełko na kołach jak wiele japońskich samochodów spalinowych tak wygląda przecież jeśli chodzi o zasięgi no to wg chińskich procedur to jest 120 albo 200 jednostek co daje 80 albo 120 km na 1 ładowaniu, czyli przy spokojnej jeździe, czyli rzeczywiście to nawet w mieście na to trzeba uważać i czy rzeczywiście dojedziemy tam, gdzie chcemy prawda no to różnie bywa jak będzie stacja zajęta to już masz duży problem no i czy to jest przyszłość motoryzacji tak samochody małe samochody elektryczne należą do przyszłości motoryzacji tanie samochody elektryczne to jest coś co na co czekamy i coś co była na początku pamiętasz volkswageny mapy skody Citigo przyszło zniknęły oferty on na nich zbyt mało zarabiały skoro można skoro volkswagen może zarobić dużo więcej na innych modelach na, ale to już zmienia się zmienia wie mówiliśmy w parę dni temu i i dlatego cieszę się też, że Chińczycy Chińczycy będą robić małe samochody to będzie jakaś konkurencja to będzie jakiś bodziec lekarz ostroga dla europejskich producentów to niechęć do Europy wiem wiem, ale taka droga, bo oni przecież sprzedają samochody volkswagen w Chinach no, więc konkurencja zawsze dobra konkurencja wymusza zmiany konkurencja wymusza ja jak jakiś jakąś aktywność prawda jak to jak osiądzie na lał się, żeby to była konkurencja wszystko no dobra to Chińczycy są przede wszystkim z elektrykami ogromną konkurencją na koniec jeszcze powiem, że lęk ten Wschodzący w skład byli też zapowiada nowy nowy samochód już kolejny nie ma co 0506. model bardzo podobnie będzie wyglądała nowa generacja volvo XC 60, bo to jest takich słów no i ten samochód już prawdopodobnie będzie wchodził do sprzedaży w Europie oficjalna premiera, kiedy 30 marca Otóż zatrudni prawda zobaczy to ja teraz, jeżeli pozwolić 2 słowa o samochodzie, które wydawało się już nie wróci, a jednak wraca wraca oczywiście jako SUV wcześniej był minivana jest oczywiście auto marki Reno, która kiedyś minivanów słynęło robią najlepsze, a potem okazało się, że nikt tego nie chce kupować czy mieli przenika nie Limo busa mieli IS pasa i Espace to pierwsze jeden z pierwszych europejskich minivanów nawet nie wiem czy nie pierwszy osiemdziesiąty czwarty rok pierwsza generacja potem kilka kolejnych to zawsze był reset przez długi czas był jedyny wybór dla dużej rodziny, która nie chciała jeździć samochodem dostawczym, a natomiast z czasem ta konkurencja się rozrosła, a pas stracił na znaczeniu nie bez znaczenia jest też to, że auto, które przy, którym pewnie tego wręcz nie widzieli, ale Reno borykało się z myślą bardzo dużymi problemami na początku pierwszej dekady 2001. wieku oni mam wrażenie, że stracili tożsamość i chyba chcieli być kimś kim do trudno obecnie chcieli być liderem dizajnu wzornictwa awangardą jednocześnie by wspomnieć choćby Reno avant Time by wspomnieć vel Satis, który miał być, który był nieudanym zamachem ma klasę na na segment premium avant ja się piękny samochód zniknął z oferty po niecałych 2 latach od tak to parę tysięcy egzemplarzy zrobili vel Satis to też problem taki, że to samochody były pod jakością, pomijając silnik 19 diesel, który przez, który niewiele wie wiele osób osi wiało 15 diesel, który na początku też sprawiły ogromne problemy 2 VAT, za który również nie był dobrym motorem jak na dzień dobry miałeś ogromny problem z silnikami 3l fałszerz diesel to był dramat, więc na początek miała ogromny problem z sercem samochodu benzyny za to zawsze były Super udane 2l 2l turbo to były bardzo dobry Motor, ale wtedy był szał na diesla diesla były złe po prostu oni PUK ma chwali samochody trochę za bardzo trochę przesadzili trochę mam wrażenie przestali patrzeć na konkurencję zaczęli wymyślać wszystko od nowej zrobić to szansa zauważ wymyślili, że to kresowe ma być od kilku lat aktor ja mówię jeszcze tej bardzo popularnej niespotykanej do tej pory generację z pasa taka dziwna trochę kojarzy mieliśmy na testach 2005 roku ne po potem to już tak parę ładnych parę lat temu Espace zmienił się trochę samochód typu crossover był długi nadal prze kombinowany fajnie jeżdżący, ale on, ale niekoniecznie łatwe, bo miał ten przeżyli większy 4 centy w zeszłym roku zakończyli produkcję no i jakby Marka SA zwraca wraca co bardzo dziwne trochę jako Australia to znaczy będzie tutaj ten po jak przypadek podobny do peugeota 300850085008 było kiedyś coś takiego to był minivan pas od 3008 było kiedyś coś takiego to był taki SUV-ów minivan teraz 3008 to po prostu SUV 5008 to po prostu słów, tyle że dłuższy łącznie z 7 miejscami Nate identycznie będzie w przypadku Reno to znaczy mamy krótką wersję, która nazywa się Reno, a Australią i mamy wersję, która ma 4m 72cm to będzie Reno Espace auto jest bardzo Australia podobne silniki podejrzewam napędy te same konfiguracja 2+3 albo 2+3 +2 czy auto albo pięcio osobowe albo siedmioosobowa niedługo się to powinno pojawić również polskich salonach zobaczymy czy to będzie sprzedawało i do tak to jest wieś tak to prawda, że to taka Australia oby miał takie wnętrze taką usługę w Australii i będzie miał i w tej elektryczne Megane ja się cieszę jak ja nie miała aż tak złych wspomnień związanych ze pasa ostatnio nawet kolosem myślę dobrze jeździło o dziwo, zobaczymy morze terenów zresztą ostatnio ostatnio właśnie ostatnio tak ostatnio robi dobre samochody przynajmniej w naszych rękach Australii przynajmniej elektryczne biegałem to są samochody w swoich klasach po co dobre no tak co dużo mówić bardzo dobrym samochodem mam nadzieję będzie też Kia, ponieważ elektryczne kije wszystkich, którym jeździła jeździłem 3, czyli soulem Eniro RV 6, kiedy fałszerz jeździliśmy 1,5 roku temu była to premiera przecież później się pojawiła TV 6 GT, ale nadszedł czas wreszcie na premiera oficjalna będzie w przyszłym tygodniu wtedy więcej będziemy wiedzieć już pod koniec marca łącznie pewnie z dokładnymi danymi technicznymi natomiast to jak ona będzie wyglądać to wiedzieliśmy od dawna co kuje takiej wszystkie elektryczne, o których mówię cechuje to, że bardzo mało zużywają prądu naprawdę bardzo mało to są jedne z najoszczędniejszych samochodów elektrycznych, które znam, ale bardzo często zużywają tyle prądu ile podaje się w danych technicznych chyba to potwierdzić pamięta zresztą Hyundai również przez to są te same napędy Hyundai kona chociażby przecież no, więc oby tak było z kim Rafał 6 zobaczymy czy ten samochód nazywał się będzie podobał, bo jest bardzo też duże auto 490 kilka długości bardzo masywne coś w tym projekcie jest ja nie lubię dużych samochodów po prostu uważam, że one są generalnie na za dużo samochody są niepotrzebne na 4 osoby nie musi się dziś pięciometrowy samochodu lokali są ludzie, którzy chcą kupować potrzebują nie takie samochody będą masywny zasięg muszą być akumulatory na naprawdę solidne akumulatory muszą mieć prawdopodobnie ponad 100 kilowatogodziny, żeby osiągnąć zasięg w tak ciężkim dużym samochodzie ponad 500 km przyspieszenie mimo masy mimo rozmiarów ma być wynosić około 5 sekundy za setki to będą samochody chyba albo 5 albo w wersji albo 5 albo siedmioosobowej widziałeś już te wersje 6 albo 7 osoba czy widziałeś już taki fałszerz na tych różnych seriach zapowiedziach jak w ogóle ocenia wszak tak no wnętrze ma takie łatwe w obsłudze AGV szóstce widzę to jest duży plus, jeżeli zużycie prądu będzie również niewielkie to tylko trzymać kciuki, aby się obyć się udało i poczekajmy w przyszłym tygodniu więcej powiemy, bo będziemy mieli więcej danych technicznych nie wiem czy ceny będziemy mieli zobaczymy w dobra jeszcze tak króciutko na tak szybciutko na koniec o TOK, a turecka narodowa Marka Turcy są niesamowicie ambitnie, jeżeli chodzi o motoryzację, kiedy zbudowali pałac w latach sześćdziesiątych zbudowali prototyp samochodu w ciągu 100 kilkunastu dni auto nie doszło do seryjnej produkcji, ale zrobili potem film o tym jak ten samochód robili na bardzo ciekawa historia, że i tak to trochę tak to trochę dzieje w takich krajach, która są rządzona w taki nie do końca demokratyczny sposób i w efekcie w takich krajach, w których szuka różnych sposobów ma szeroko pojęte pojęcie dumy narodowej to mamy też do czynienia tutaj z w Polsce w podobnym przypadkiem, który nazywa się jakąś zła i 0, a że oni to to już jest słuchaj to Madsena, a 2 silniki elektryczne to oczywiście to jest duży SUV całkiem ładne jest naprawdę ładne zgrabne auto bardzo się podoba 435 koni 700 km od Radosław 480 sekund, a ładowanie od 20 do 80% 30 minut, a turecka Marka wnętrza trochę chyba pani zaprojektowane tak, a na taki trochę przesadzone mamy tutaj 3 ogromne ekrany, na których nie wiem co wyświetla chyba nawet 4 takie ekrany na 1 oczywiście przed kierowcą działamy prędkościomierz potem mamy nawigację na Kam przechodzi kolejną kolejne ekran, na którym jest samochód jakiś tam parametry bieżącej wody mamy jeszcze kolejne Klan, który jest już prawie przy drzwiach pasażera prowadzi już są, ale idzie jest wyświetlane z logo marki na zdjęcia mamy jeszcze je to nie wyglądamy nieźle, a powiedz mi roli w szachu pracy, jeżeli 1 ekran mamy słuchać do obsługi klimatyzacji, który jest tam, gdzie najczęściej są ekrany, czyli tak niżej na dużą dziwne to jest prze kombinowana Cho niskiego lotu astra 50 00050 000USD samochód koszty to jest taki ich ich własny projekt nie ma dziś Platformy z zagranicy to Turcy wszystko zaraz robili to by było wydaje mi się, że zrobili wszystko od zera już tam raczej na ten moment nikt nie chwali tym, że wziął Platformę podłogową gdzieś tam jakiegoś chińskiego auta, ale zła dobrze wygląda 50 000USD za taki kawał samochodu też nie wydaje się, żeby to była zła cena i tak sobie życzymy, ale też niewielu rzeczy zaskoczy czy nie, ale mi się to wnętrze jednak podoba może to jakość słaba na zdjęcia tego widać jest że oni by się pewnie chwalili albo musieliby się chwalić tak jak i pisarza chwali, że ma od chwili natomiast tutaj też nigdy nie znalazłem informacji o niskim współpracują w ogóle jeśli chodzi o napędy stylizację, ale piżamie to Pininfarina kiedyś miała się zajmować tym sobie przypomniałem pamiętasz stylistyka włoskie biuro teraz włoskie studio czy do tego doszło nie wiem komu się pięknie to codzienny magazyn motoryzacyjny dziękujemy za cały tydzień zapraszamy na kolejne od poniedziałku miłego weekendu Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA