Patrycja Wanat dzień dobry wciąż magazyn filmowy do zobaczenia zapowiadana zapowiadana zmiana w studiu będziemy teraz rozmawiać z godziny jedenastej o festiwalu Script fiesta Artur Zaborski dyrektor programowy tego festiwalu jest z nami dzień na ręce dobry, ale będziemy rozmawiać nie tylko samym programu i o tym z drogami o tym co scenariuszach współczesnych słychać będziemy przyglądać się również scenę intymnym myślę, że to jest taki dobry temat na sobotni poranek są
Rozwiń »
znani Kaja Sałek Marta Zygadło im miast dużo tak Claire dzień dobry tak centrowy ale zanim będziemy rozmawiać właśnie tych intymnych scenach to najpierw chciałbym oddać głos aktorowi Zaborskiego w sprzęt jest jedenasta edycja festiwalu klip ten jest ta od 30marca będziemy nie tylko oglądać filmy, ale zastanawiać się jak te filmy są zbudowane właśnie zmyślą o scenariuszu zmyślą o pomyśle nie no cóż może zadam w ten sposób do pytań jesteśmy w takim intymnym nastroju, choć w rezerwach jest mieć, gdzie są takie bolące miejsca scenariusz pisarstwie, które trzeba rozmasować mi się trochę przyjrzeć co wydaje się, że warto rozmawiać przede wszystkim o ocenę, dlaczego pewne tematy sam nie poruszanej, dlaczego pewnych tematów w niniejszym, bo unijne, dlaczego unikamy bo dlaczego podchodzimy do nich taką dozą ostrożności stąd np. rozmowa, którą zaproponowaliśmy w programie znacznymi wspaniałymi koordynatorkami informacji było na temat w ogóle pisanie scen celne jak to robić tak, żeby to były stany bezpieczna dla aktorek dla aktorów, żeby misja nie bali, żeby pokazać jak najbardziej wiarygodnie, ale przy zachowaniu higieny bezpieczeństwa dla dających, ale też, chcąc szukać w naszym programie dyskusje rozmowy choćby na temat kościoła katolickiego, dlaczego jego wizerunek w naszym kinie jestem bardzo jest realizowany, dlaczego brakuje nam jakieś umiejętności opowiadania własnej perspektywy na ten temat i tak bardzo chętnie idziemy w politykę ideologię poprowadzi ten panel Tomasz Sekielski redaktor naczelny Newsweeka i spotkamy tam się z twórcami, którzy właśnie nie palisz powiedz do tego bardzo zindywidualizowany sposób jako Magda Łazarkiewicz czy Łukasz Ronduda młody reżyser Max Michalczyk i zastanowimy się czy dotykanie takich trudnych kontrowersyjnych tematów rzeczywiście przysparza twórca takich problemów czy to wiąże się z tym, że to oni stają się na cenzurowanym muszą się liczyć z jakim wspólne zakon z negatywną recepcją i filmów i czy to powoduje, że to ustawie jako środowisko chcemy otworzyć taki taką przestrzeń dyskusji, która przede wszystkim dawcą został poczucia, że nowym rozmawia ze wszystkim nam się poza sprawnym dostarczaniem mogą się poczuć ośmieleni do tego, żeby podchodzić zapewne oznacza zaś są seks kościół co pieniądze oferuje pieniądze z miejsca mamy u nas panele poświęcone tancerzom MEN zmieni bardzo stara dyskusja na temat tego, dlaczego tendencje z internetu wciąż są tak gorąco problematycznym tematem jak twórcy mogą walczyć zapewnia zabezpieczenie zastanowimy się też np. w jaki sposób działam ETO o politykę wielkich korporacji na rynek scenariuszowy stąd u nas panele poświęcone choćby na PiS-owi, więc Niemiec na szefów odpowiedzialnych za produkcję filmów seriali Netflix sektor właśnie zmierzam się z gradem pytań publiczności na temat tego, dlaczego pewne projekty są kierowane do realizacji inne i zastanowimy się czy te projekty mogłyby być lepsze, ale też sprawdzimy jak wygląda na polskim rynku dystrybucji kinowej stąd też panele kino świata wiodącego dystrybutora kina polskiego, który też nie będzie zdradzał w jaki sposób dokonuje selekcji jak wygląda polityka firmy perspektywa tego co jest dopuszczalne do tej szerokiej w ramach dystrybucji wydaje się, więc to będzie taki festiwal, który pozwoli zrozumieć widzą w ogóle jak działa kino polskie działa branża no i dowiedzieć się przede wszystkim, dlaczego oglądamy to co oglądane niektórych tematów wciąż na ekranie brakuje na to od tych do tych tematów właśnie wrócił po informacjach Radia TOK FM myślę, że poza też scenami intymnymi być może wystarczy nam czasu jeszcze na 1 krótką dyskusję czy zawinię tej dyskusji, czyli można się wszystkiego śmiać czy w w tym momencie wokół całej dyskusji wokół Kassel karcie poprawności politycznej czy też np. tutaj gdzieś te granice się przesuwają wydaje się, że to też jest jakaś taka dyskusja bardzo mocno na czasie, ale wracamy do tej dyskusji po informacjach Radia TOK FM teraz zapraszam sanie i wracamy za kilka minut magazyn filmowy do zobaczenia do godziny jedenastej wciąż jesteśmy państwem na rozmawiamy będziemy rozmawiać o festiwalu kryptę mnie fiesta, ale będziemy z tak jest, ale będzie bardzo przede wszystkim intymnych scenach i o tym jak pisać scenariusz sceny intymne scenariusza, żeby właśnie unikać błędów, żeby te sceny po prostu się dobrze grałoby tutaj już kilka razy na antenie Radia TOK FM rozmawialiśmy o samej obecności koordynatorów i koordynatorek intymności na planie filmowym nieco tłumaczyliśmy państwu po co takie osoby na planie na planie są, ale może bardzo krótko jeszcze wytłumaczymy tutaj na takim poziomie planu filmowego nie scenariusza na czym wasza praca polega na obraz głównie polega na no i zadadzą paradoksalnie trudne pytanie były złożone, ale powiedziałabym, że na dbaniu o bezpieczeństwo psychiczne aktorów i to pierwsza taka podstawowa rzecz druga podstawowa rzecz, żebyśmy weszli na poziom twórczości jako twórcy scenach intymnych wszyscy razem w zespole jest taki nadrzędny na żadne nadrzędny cel czyli, żeby najpierw te wszystkie lęki obawy i procedury były zastosowane i po tej podstawie przechodzimy jako jako twórcę do sceny na w takim razie na poziomie scenariusza, ponieważ festiwal Script fiesta właśnie skupia się na scenariuszach, czyli w ogóle jeszcze na tym etapie przed całym pracy pracy przed pracą grupową całego zespołu, który tworzy film jest scenariusz rozumiem, że tutaj również jeśli są sceny intymne zaplanowane to już w tym momencie nad tymi scenami intymnymi nie tylko no no po prostu należy popracować jeszcze popracować jako scenarzysta nie zdarza nam się konsultować takie scenę, ale to głównie wypadku, kiedy jest to jakimś bardzo ważnym tematem danego projektu filmu serialu, kiedy kiedy w jaki sposób określa to bohatera bohaterów albo właśnie z tą dokładnie działania które, która jest rozpracowywana jakiś sposób wtedy jesteśmy zapraszane do konsultacji takiego scenariusza natomiast jeśli są pojedyncze sceny to nie my już dostajemy z razem z gotowym scenariuszem widzicie, że są błędy właśnie np. jakiejś opisać tej sceny czy ta scena jest źle rozpisane tak wyobrażam właśnie powiedzcie czy ze scenami intymnymi jest tak jak z horrorem, czyli więcej powinno się wydarzyć w naszej głowie niż właśnie na na ekranie dokładnie tak jest i jeżeli chodzi o punkt widzenia scenariusza to widzimy takie jakich kilka kilka podejść, że mamy informacje i kochają się całują się, jeżeli całkowita tak to całkowita interpretacja zostawiona twórcom, którzy realizują niema też zaznaczonej żadnej rzeczy to jest jest też Okaj, dlatego że na etapie czytania scenariusza my się wtedy zastanawiamy jest to o wiele większa i trudniejsza jakoś praca, dlatego że zakłada twórców aktorów twórców jako reżysera i nasze granice bezpieczeństwa i też w nasz wkład i te są takie najbardziej skąpe scenariusze, które wymagają od nas wtedy taki największej pracy nad scenariuszem, ale wtedy rozumiemy, że scenarzysta komunikuje z nami w ten sposób, że ufam wam, że to dobrze przeprowadzić chce zostawić tę odpowiedzialność twórcą, więc nie powiedziałbym, że jest coś co jest błędem co jest dobre co jest złe, dlatego że też nigdy scenarzysta albo bardzo niewielkiej złotej Wiktor będzie grał, kto będzie reżyserował ta daną scenę ludzie mają różną wrażliwość rozumiana rzesze całej każdy inaczej trochę się kocha dokładnie, ale też np. wzrost aktorów może być nie do zrealizowania natomiast też widzimy takie podejście do scenariuszy didaskalia ach, że albo scenarzysta jako twórca myśli emocjami wtedy zostawia choreografie aktorom reżyserom i naszą naszemu zespołowi albo myśli ruchem, czyli albo ujęciem i wtedy wielu wtedy te to opisy didaskalia, kiedy są szczegółowe albo ciemne bardzo szczegółowe, dlatego że widzę w jaki sposób zostawiło się seksualność bohaterów, bo te sceny są trochę inaczej inaczej potrzebują być opisane i opowiadają o seksualności cielesności fizyczności bohaterów, ale również z aktorami mamy od czego odbić np. chodzi o to, że jeżeli pozycja jeźdźca to najczęściej będzie żydowska to się bardziej dominujące albo, jeżeli jest ruch po ciele, ale po twarzy to będzie produkt jest na bardziej czułości, czyli ta seksualność przeniesiona i możemy też wyszukać choreografii szczegółów, więc ja lubię się od tego odbić, bo wtedy wchodzę trochę jestem w takim połączeniu zaczęto na szóstym scenarzystą, że rozumiem, czyli jego wrażliwość, więc nie ma błędów, ale ja lubię, kiedy jest to połączenie na piśmie, bo wtedy jest dla mnie takie przyjemne łączenie drugą osobą centrum od razu 22 bardzo ważne kwestie wpadły do głowy pierwsza to jest to, że faktycznie też gatunek filmu jest bardzo ważne czy zupełnie inaczej rozgrywać sceny intymne w komedii inaczej w dramacie inaczej w thrillerze prawda, więc set 0jeden z filarów koordynacji scen intymnych jest kontekst ten kontekst bardzo duże określa określa jest ma jest podstawą do podjęcia świadomej zgody KE, która reżyser szalenie istotne albo wręcz najważniejsza w koordynacji scen intymnych, ale wrócę do kontekstu kontekst, czyli tak naprawdę, jaką historię opowiadamy, o czym opowiadamy w jaki sposób chcemy powiedzieć jakich mamy bohaterów jak opowiada o ich relacji tak dalej itd. itd. więc jeśli w opisie sceny intymnej mamy takich wspomnień Ojcze panie kochają się albo całują się tylko wyłącznie to ten kontakt z bardzo bardzo bardzo bardzo potrzebujemy wykonać prace, żeby ten kontekst określić, żeby właśnie to kochają się dostosować do tego jak tak jak GM klucze do do formy zrozumieć, jaka to jest forma, czyli czy jest bardziej komediowe na co możemy sobie pozwolić te granice w są większe dosłowności mniejsze dosłowności, więc to jest to to jest praca, którą wykonujemy bez tego Kobe w KON bez bez sesji przy większym opisie sceny intymnej mamy to, że ten kontekst zaspokaja wspomniała, że koncepcja już jest zawarty w tym opisie praca jest dużo mniejsza dużo szybciej się duży, gdzie można sobie wyobrazić scena, o co chodzi, o co mniej więcej chodzi scenarzyści albo, jaką historię możemy odpowiedzieć my wtedy te warstwy więcej warstw można zbudować odbija się od zera wykonuje pracę u podstaw jest ja mogę z Francji na sekundę toteż, opowiadając na pytanie, dlaczego my w ogóle nas kwestia zdecydowaliśmy się stworzyć taki plan, dlaczego chcieliśmy o tym porozmawiać z obecnych było dokładnie z tego powodu, którą tutaj, który tutaj dotknęły też, że scenarzyści stronie rozmawialiśmy często mówi, że oni mają duży problem w komunikowaniu scen intymnych zawarty w scenariuszu np. reżyserem, dlatego że całość panuje jakieś takie odium tabu wokół tego tematu np. tych scen nie opisuje, jakim takim zrozumiałym dla wszystkich językiem, czyli np. tutaj mówić choćby nazwać pozycji myśli się w scenariuszu tym, że trzeba zawrzeć, żeby napisać po co dana scena seksu występuje jak wpływa na bohaterów tylko po prostu pisze np. że bohaterowie kina zostaną domówka z kozie dla straży zostało zważając kompletnie innego niż na razie starali coś kompletnie innego niż lektora, ale cały czas np. twórcy trochę mam takie wrażenie sami cenzurują np. bojąc się stworzyć taki konkretny opis choreografii sceny intymnej, która ma mieć realną konsekwencje czy to dla akcji co do dyskrecji dla opisu bohatera bohaterki i dlatego też chcielibyśmy kwestie, żeby po prostu to nazwać porozmawiać o tym by to uściślić faktycznie zauważam pewną prawidłowość, że jeśli współscenarzystą jest reżyser to zdecydowanie ten opis jest dużo bogatsze ze względu jak rozumiem tego, że po prostu widzi tę scenę wiek chce ją zrealizować jest dużo łatwiej jest opisywać Emu czy jej też konkretna konkretne rzeczy konkretne wskazówki, które są potrzebne do realizacji tej sceny racja język język język język, ale to pewnie moglibyśmy wejść dyskusje może do niej dojdziemy, że mogę, ale problem z mówieniem o seksie wżyciu, a pewnie w jaki sposób przekłada się właśnie później na na waszą pracę czy również na pracę firmie, ale tak sobie też obrażam, bo chciałby jeszcze na chwilę wrócić do tych aktorów dla aktorów jest niezwykle jednak ważne, żeby to jak tutaj Kaja powiedziała ta choreografia, żeby ona jednak była mocna opisana właśnie jak to jest aktorzy wolą, że zostawia im się taką wolną rękę, że to oni trochę po prostu sobie tę scenę, wymyślając jednak bezpiecznie jest, kiedy ta choreografia jest napisana nie wiem ręka tutaj druga ręka tutaj noga tutaj tak dalej, bo wtedy to jest jakiś ma się poczucie, że jest się w roli wykonuje właśnie kosz choreografie co się kojarzy z tańcem co się kojarzy właśnie z pracą, że nie trzeba dawać tych swoich emocji tak bardzo tak bardzo się ujawniać podczas tych scen to zależy bardzo bardzo doktora w nas jak aktor pracuje pierwsze spotkanie, jakie my jest 5, na którym jesteśmy aktorami są indywidualnymi spotkaniami i na tym spotkaniu dowiadujemy się jak aktor pracuje, czyli pracuje ciałem np. szuka przez całą postaci bohatera czy pracuje myślą czy pracuje np. pisaniem aktorzy też piszą listy do swoich bohaterów albo piszą przeszłość bohaterów i wtedy my wiedząc jak dany aktor pracuje jesteśmy w stanie go wesprzeć w procesie budowania seksualności tej postaci, która seksualność każdego jest osadzona w ciele, ale to jeszcze zrobi mały krok krok wstecz to, o czym powiedziała, że wstydzimy się rozmawiać jest to jakiś temat tabu, że ktoś może być oceniony wydaje się, że to jest największą rzeczą, którą zrobili koordynatorzy intymności wchodząc 3 lata temu, że ostatnio zaczęliśmy rozmawiać normalnie tak jak scenach kaskaderskich tak jak każdej sceny dialogowe zaczęliśmy od czepiać ten wstyd zdejmować to jest naszej seksualności, bo to w ogóle jest naszej seksualności i zaczęliśmy od bohatera czym to jest dla nich to ta seksualność na takim traktem pamiętam było czy pierwszy projekt, kiedy zobaczyłam jak tworzenie pytanie, dlaczego oni kochają z tej pozycji tam były Story mordy co mówi o naszej bohaterce co mówi o tych bohaterach i okazuje się, że ułożenie i rozmawianie dokładnie o kadrach zrobią coś takiego Kay wszyscy jesteśmy profesjonalistami w tym to nie jest u nas będziemy te rozmowy rozwijać na skrypt 200, ale chciałem jeszcze raz na koniec zapytać o 1 rzecz czy wy oglądając filmy, zwłaszcza polskiej firmy, bo tutaj rozmawiano o polskim rynku faktycznie widzicie, że np. nie wiem te sceny seksu czy stany intymne są lepsze bardziej wiarygodne mniej przekraczające 4 także dawniej po prostu mieliśmy kominek ogień w kominku kamera wjeżdżając na sufitach teraz jednak coś co tam się dzieje ta jest marna uciekła wzrokiem mają minutę, żeby na nią odpowiedzieć pyta ile te strony pytanie właściwie te rzeczy, które robimy one dopiero wchodzą one dopiero będą miały premiera na 100% wpływa to na kondycję aktorów absolutnie aktorzy, którzy mają do czynienia z koordynacją scen intymnych, a na planie oni absolutnie czują się swobodniej są dużo bardziej twórczy, a im mają mniejsze obciążenie psychiczne po realizacji takiej sceny także mieć z punktu widzenia aktorskiego tak bardzo znacząco zmienia z punktu widzenia artystycznego w myśl, że może za rok będziemy w stanie odpowiedzieć na to pytanie, ale wydaje się, że jako dziennikarz filmowy nowe wypowiadał się chyba już widać efekty jeśli przypomnimy sobie choćby takie filmy jak słoń czy w siatce mówi absolutnie niesamowitym Stanami gejowskiego seksu, a które fenomenalnie wypadł nagrania przed nimi stosowali koordynatorzy koordynator intymności na co wydaje mi się, że ten program naprawdę zachodzą ten zawód jest bardzo potrzebne proszę państwa Enea cała dyskusja długa komentuje tylko zawiązaliśmy troszkę ten ten temat en 30marca, czyli na samym początku jedenastej edycji festiwalu Script fiesta zapraszane bardzo gorąca, a o tym opowiadały nam Kaja Wesołek Marta Zygadło z informacji było dziękuję bardzo, był z nami również Artur Zaborski dyrektor programowy festiwalu Script fiesta, który zapraszał nas na sam festiwal również na inne na ten Enea w panelu, który nosi tytuł Lec to chyba od seksu, czyli jak pisać ten seks służy aktorom dobrze się grało ja mogę dodać widzą dobrze oglądało zapraszamy proszę państwa bardzo gorąco na cały festiwal program już zawisły na na stronie internetowej Script fiesty zapraszam teraz na informacje Radia TOK FM na PiS dziękuję państwu bardzo za cały dzisiejszy magazyn filmowy do zobaczenia za dzisiejszą godzinę kolejny raz słyszymy się w sobotę po godzinie dziesiątej za tydzień Patrycja Wanat usłyszenia dziękuję bardzo, dziękuję dajmy
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: MAGAZYN FILMOWY „DO ZOBACZENIA”
-
32:13 W studio: Mateusz Rakowicz
-
09:43 W studio: Łukasz Maciejewski
-
16:28 W studio: Artur Zaborski
-
14:33 W studio: Aniela Gabryel
-
10:22 W studio: Marianna Zydek
REKLAMA
POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ
-
-
-
-
07:20 Poranek Radia TOK FM12:47 W studio: Jakub Karyś
-
08.06.2023 22:00 Po sezonie48:01
-
09:59 Półka z książkami
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
13:00 Połączenie30:27 W studio: Kuba Snopek
-
14:00 Połączenie12:46 W studio: dr Jolanta Szymańska
-
14:20 Połączenie09:05 W studio: dr Marcin Gabryś
-
-
-
-
16:20 TYLKO W INTERNECIE
-
-
-
16:39 Tu i teraz40:53 TYLKO W INTERNECIE
-
-
16:40 Jeszcze Więcej Sportu16:36 W studio: Maciej Łuczak
-
16:00 Światopodgląd11:17 W studio: Kamila Ferenc
-
-
18:20 TOK36009:40 W studio: Piotr Andrusieczko
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!
Dostęp PremiumSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL