w codzienny magazyn motoryzacyjny dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Sławek Paruszewski Jacek walkę przy mikrofonach byłby dobry wniesie trochę jak określić soku tak sroga trochę trochę ja jeszcze trochę śmiech panie przestaną dopóki państwo nie powiem dotyczy to byłoby to chyba trochę nie zostawisz mnie nie powiedzenie to Grzegorz śmiech, jaki to był żart po prostu były chwile przed nagraniem Sławek, chociaż zaczynała program Lecha czeka aż przestanie mówić
Rozwiń »
odpowiedział, że przecież to nigdy nie stanie, więc to taki trochę designerskie chyba wcale niezbyt śmieszny żart, ale mimo wszystko nawiążemy do wczorajszej audycji od tego zaczniemy prawda, ale ja mam nowych elektrycznych Porsche też jest bardzo ciekawe zaczynaj proszę, bo tam zapowiedziała, że o tym będzie mówił w odstawkę, ale ja chcę też o tym z tobą porozmawiać, dlatego że wczoraj testowaliśmy nowego mercedesa głos i SUV-a i w tym samochodzie było coś co muszą mieć wszystkie homologowane od lipca 2022 roku wcale nie był tak dawno temu tam 8 miesięcy minęło 9 samochody od lipca 2022 roku, a od lipca 2024 roku muszą je muszą to mieć wszystkie samochody, nawet jeżeli homologacja miał miejsce przed tym 2022 rokiem co to jest inteligentny asystent prędkości angielskiego Issa, czyli Intelligent Speed asyst na obowiązkowe wyposażenie nowych samochodów, które wciąż w przeciągu 15 lat ma sprawić, że nie zginie na drogach 25 000 osób to oczywiście jest teoria w praktyce mogliśmy się z tym, że zetknąć właśnie podczas jazd testowych mercedesem na w zeszłym tygodniu, ale mieliśmy też wcześniej Niemcy pamiętasz były takie banki, w których jak przekraczały prędkość to pedał gazu wychodził z podłogi pamiętam, że był jakiś opór rzeczywiście tak coś takiego, ale to co wiesz to można było zniwelować jak miał silną stopy albo jak masz tutaj niestety te bodźce, które otrzymujemy otrzymywaliśmy od mercedesa omawialiśmy to wczoraj wysokość trochę pechowo trafiła na mercedesa też przypomniałem, że w mercedesie do pewnego czasu źle działał ten aktywny system utrzymywania na pasie nie wiem czy pamiętasz zaś hamująca już tego nie ma nie wiem czy oraz likwidowali czy poprawienie poprawili poprawić Łasku powiem jeszcze w trochę więcej państw również o tym co ustawodawca wymyślił Otóż ten system ma powodować, że jeżeli przekroczymy prędkość, która obowiązuje na danym odcinku drogi prędkość ta jest ustalana przez samochód na podstawie tego co widzą kamery, czyli wczytują znaki również na podstawie BP SA, czyli lokalizacji samochodu i ograniczeń, które nanoszone są na mapy i granej właśnie nawigacji do systemu często te odczyty są niestety rozbieżne to jest 1 problem dlatego, że to w naszych warunkach polskich bałaganu na drogach bardzo często albo nawet nie bałaganu, ale takiej infrastruktury drogowej która, jakby jest na logikę nie pod logikę oprogramowania, które jest w tych samochodach to często nie działa dobrze i teraz jak to działa bardzo się jedziemy sobie drogą, która ma ograniczenie do 50 na godzina na razie zakładamy, że nic się nie myli jedziemy 55 to zaczyna plątać plus plus plus jak mnie strasznie głośno, że ktoś z pasażerów mapa wieś niezapięte bardzo byłem zdziwiony na początku nie wiedział, o co chodzi to dość często pojawiały ten dźwięk prawda ilekroć przekraczał prędkość sale halę to prędkość nie musiała być prędkością dozwoloną prawdziwą, bo mogą tu 30 na godzinę na dojazdu owce drogi szybkiego ruchu ująć czytywał 30 z bocznej drogi i zakładał, że ich 30 Otóż to dokładnie albo się pomylił albo jedziesz np. drogą serwisową wzdłuż autostrady ma prędkość obowiązującą 190 na godzinę, a GPS widzicie na autostradzie, więc może się od 140 do tego wg tego systemu albo np. mam mieszkam obok miejscowości, gdzie główna droga jest na nasypie, a trochę niżej są 2 lokalne drogi lokalne drogi mają inne ograniczenie prędkości główna droga natomiast kiedy jadę samochodem z kamerami to czy to wszystko jak leci łącznie z ograniczeniami 20 na godzinę tam, gdzie są poustawiane poustawiane progi zwalniające mimo tych progów zwalniających nie ma głównej tylko na tych lokalne, które są Paulowi poprawy, więc to na razie tańczyć wariuje natomiast to jest zło w tej chwili to bardzo szkodzą niż pomaga naprawdę słać są 2 sposoby, jakby zaproponowana przez nazwijmy to Unię europejską jak te systemy mają działać pierwszy to właśnie taki, że komunikaty dźwiękowe, a drugi to taki, że ograniczenie mocy silnika czy się rozpędza aż nadto to po prostu pewnym bądź auto przestaje jechać zresztą takie ograniczniki prędkości to możemy się sny spotykali już 20 lat temu w autach marki Veno nie pamięta, ale tam pod prawą ręką poprawił łokciem tak naprawdę bardzo często był taki mały przycisk w górę tempomat w dół ogranicznik prędkości się tam ustawiało 60 na godzinę się rozpędza bardziej niż do 60 na godzinę to dla tych, którzy np. mają problem w tym, żeby przestrzegać w mieście można się było ustawić 55 auto nie rozwiązało więcej niż 55 to teraz coś takiego ma być ma być obowiązkowe i i tyle i tras ważna sprawa to można wyłączyć i równa się da się braliście taśmy to przeszkadzało w tym bardzo się najpierw, żeby wałem się zmieni co nie jest proste w mercedesach, ale tam trzeba kliknąć jedną z konkret potem drugą Kong potem wejść w ustawienia potem asystentów potem w ikonkę i tam trzeba wyłączyć i to trzeba robić za każdym razem jak uruchamiać samochód, ale usług no słuchaj no nam się pojawiła też podpowiedź jak to zrobić szybko no wcisnąć i przytrzymać ten przycisk głośniej od Radia ciszej od Radia wieś, czyli tą i to ikonkę z przekreślonym łącznikiem, która ma na kierownicy wsiadasz do samochodu uruchamia silnik przetrzymuje przez sekundę ten przycisk i to już nie działa nigdy bym się tego nie domyśli, ale trochę bezsensowne czy dobrze, że 1 przyciskiem ale dlaczego tym rocka i realizować, ale z sławna jest opowiadamy opowiadamy państwo dlatego testy bliska przyszłość motoryzacji już teraźniejszość motoryzacji, czyli zostało wprowadzone narzucona przez na ustawodawcę przez Unię europejską rozwiązanie, które naszym zdaniem, czyli jak dla mnie nie patrzeć na to fachowców od motoryzacji jest w niektórych warunkach często odrealnione nieprzydatnej wprowadzająca w błąd, informując w górę jak w długach, ale istotą nie tylko w Polsce pamiętam parę lat temu byłem na prezentacji samochodu marki Toyota w Szwajcarii tam z reguły wszystko jest tak uporządkowane, że powinno działać często działa i okazuje się, że tam też były rozbieżne to oczywiście to mogło być przyczyna po stronie toyoty również, ale tam też to co było na znakach przy drodze nie pokrywały się zawsze z tym co odczytywał samochód ze zgranej najnowszej wersji mapy nawigacji czy nawigacji i jak za jak w Szwajcarii to nie działa to co się dziwimy, że w tym bałaganie drogowym w Polsce dobrze słuchaj czy odnalazły jeszcze 1 rzecz na czasem znaki ogranicza czy nawet nie czasem, ale bardzo dużo ciężarówek ma naklejone z tyłu mało ograniczenia prędkości, żeby dać tym, którzy jadą, zanim informacje sorry, ale nie da szybciej niż 80 na godzinę przepisy prawa może być jakimś autostradą przez moment taką ciężarówką to system rozpoznaje ten znak jako ograniczenie prędkości uważa, że nie może się więcej niż 80 na godzinę to wszystko nie jest jeszcze inteligenta tak bardzo być powinno chyba będzie Jacku dobrze wiesz co ja jednak mam temat tamten jest ciekawe, ale powiedzmy czy opel jest samochodem, w którym jest wszystko uporządkowane łatwo się go obsługuje na rzecz chodzi o system rozpoznawania znaków to chyba w oplu, jeżeli chodzi o taki segment nie premium mieliśmy do czynienia po raz pierwszy i to zaskakująco dobrze działa w oplu lepiej niż niejednej marce z segmentu należy opel z reguły jest łatwiejszy w obsłudze niż odpowiadającym UP rzut tam mamy bo dlaczego tak powoli nawiązuje do tego dlatego ostatnio byliśmy Corso porównywaliśmy do peugeota 208 wkrótce będziemy jeździć nowym Grant landem, który ja przecież następnie następcą bratem peugeota 3008 pojawił się rok później jak pamiętam jak wsiadłem do opla Grandland wtedy jeszcze AXA to czułem spokój taki niemiecki spokój, ale nie niemiecką nuda i teraz jest pytanie, bo dzisiaj audycja o przyszłości, więc na powiedzmy, że zbliża się do końca chcę powiedzieć co się w oplu będzie działo, bo w Porsche to powiedzmy powiem jednak w piątek, bo to dłuższy temat, jakie mamy samochody elektryczne w tej chwili opla, kiedy będziemy mieli całą gamę zelektryfikowaną okazuje się, że już za lat 5 będzie w każdy model będzie również elektryczny w tej chwili mamy elektryczną corsę corsa zafira Life combo Life mokre wiesza się teraz Mokka elektryczna nazwa Mokka FAU właśnie też nie ani reforma zerwał mnie też nie Mokka elektryk i będzie będzie uważaj Grandland elektryk, owszem, będzie też w ogóle nowa generacja Grand landa produkowana w Niemczech oczywiście już od mu oczywiście od 2 lat to już nie jest ich tylko to jest Grandland będzie ten nowy samochód jest oficjalny komunikat na stronie Stella Issa jestem tam na razie produkowanych Grandland doładowany z gniazdka i jeśli chodzi o tego elektrycznego Grandland mam nadzieję, że tam pójdą po rozum do głowy i ta obsługa będzie równie intuicyjne równie łatwo jak w innych samochodach opla za to za to Oplach fale, chociaż kiedyś krytykowaliśmy chociażby Insignię z krzesła nie mogliśmy się połapać, o co tam chodziło temu projektantowi, bo nawet Radia niemożna było zaprogramować, ale najważniejsze odeszły do przyszłości słuchaj ten nowy Grandland na Platformie innej, bo to jest tam Estelle ATA nowa Platforma Miriam będzie miał baterie, które samochody tego rozmiaru 4,5m mniej więcej nie mają te baterie będą miały pojemność nawet 105 kilowatogodziny od 80 kilku zauważ taki volkswagena ID 4 nie wiem sam mamy kije ni RO tak, kto zbliża się do 450 to są baterii maksymalnie 77 netto w przypadku kii to 60 chyba netto pojemność dobrze okej zobaczymy samochód będzie ciężki jak będzie jeździł to jest ciekawostka natomiast w tej chwili produkowana jest hybryda doładowana gniazdka, która kosztuje uwaga trzymamy się trzymamy krzeseł wyższy 13 000zł Grandland pamiętasz jak Grandland spalinowe to hybryda to jest ten lament mocne z 100 wydaje mi się, że także to jest ten napęd ty 300 konny, ale może być też wyższy 25 przecierała są 2 właśnie słucha pamiętasz akt co to za czasy były jeszcze 5 lat temu, kiedy taki Grant land kosztował 130120 000 zapominamy o tym prawda tego nie ma tego nie będzie będą też na tej Platformie, zamykając temat opla jeszcze samochody o akumulatorach o pojemności 200 kilowatogodzin znamy taki nie znamy jeździliśmy jeszcze chyba seryjnej produkcji nie ma takich samochodów taki akumulator kłaniamy się pięknie to codzienny magazyn motoryzacyjny do jutra
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY
-
-
14:38
-
14:00
-
-
14:13
REKLAMA
POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ
-
-
-
-
07:20 Poranek Radia TOK FM12:47 W studio: Jakub Karyś
-
08.06.2023 22:00 Po sezonie48:01
-
09:59 Półka z książkami
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
13:00 Połączenie30:27 W studio: Kuba Snopek
-
14:00 Połączenie12:46 W studio: dr Jolanta Szymańska
-
14:20 Połączenie09:05 W studio: dr Marcin Gabryś
-
-
-
-
16:20 TYLKO W INTERNECIE
-
-
-
16:39 Tu i teraz40:53 TYLKO W INTERNECIE
-
-
16:00 Światopodgląd11:17 W studio: Kamila Ferenc
-
16:40 Jeszcze Więcej Sportu16:36 W studio: Maciej Łuczak
-
-
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!
Dostęp PremiumSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL