REKLAMA

Czy zatrzymywać pracownika, który chce odejść z firmy?

Dobry Pracodawca
Data emisji:
2023-03-29 16:40
Audycja:
Czas trwania:
28:27 min.
Udostępnij:

Pozwolić odejść, czy próbować zatrzymać? Co zrobić z pracownikiem, który składa wypowiedzenie umowy o pracę? Co o jego intencjach mówi sposób, w jaki komunikuje swoją chęć odejścia? Na te pytania w najnowszym odcinku podcastu Dobry Pracodawca w rozmowie z Marzeną Mazur odpowiada Lidia Świderska – dyrektorka HR w firmie Miele. Z podcastu dowiemy się także, jak przeprowadzać negocjacje dotyczące wynagrodzenia oraz kiedy dobrowolne odejście pracownika może być pracodawcy na rękę. Rozwiń »
Zapraszamy do słuchania. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
partnerem podcastu jest OLX serwis z ogłoszeniami o pracę audycja dobry pracodawca przy mikrofonie Marzena Mazur witam państwa bardzo serdecznie wyobraźmy sobie sytuację przychodzi do nas jeden z pracowników naszej firmy w ręku trzyma jakiś papier i zagląda już chyba trzeci raz prawdopodobnie nie ma śmiałości rozpocząć tematu, ale w końcu coś w nim jednak się przełamuje wchodzi kładzie nam na biurku wypowiedzenia jeszcze nie podpisane, ale mówi chyba nadszedł czas, żeby Rozwiń » sprostać 1100 firm co robimy zatrzymujemy nie zatrzymujemy staramy się przekonać, żeby jednak został przekupiony morze no właśnie co zrobić z pracownikiem, który postanowił od nas odejść o tym dzisiaj będziemy rozmawiać państwa moim gościem jest pani Emilia Świderska dyrektorka HR regionu Europy środkowo-wschodniej zmiel dzień na dzień dobry witam serdecznie i zatrzymujemy czy nie zatrzymujemy cofania myśli dobry pracodawca zaprasza Marzena Mazur w, a powiem tak miała takie powiedzenie, że to zależy tak zależy przede wszystkim od tego by z zarzut 2 rzeczy z 1 strony od tego w jaki sposób ten pracownik komunikuje, kiedy komunikuje to intencje rozstania z firmą, a z drugiej strony zależy też od tego na ile my jako firma jako pracodawca jesteśmy gotowi do pewnych ustępstw, bo raczej nie skończy się tylko na samej rozmowie fakty, jeżeli mamy przekonać do tego pracownika do tego, żeby został no to wiąże się to, jakimi dodatkowymi działaniami bądź dodatkowymi kosztami to porozmawiajmy o tych zależy na ile pani podziała jak komunikuje to jak mogą komunikować pracownicy chęć odejścia Fear MII z mojego doświadczenia wynika np. by były takie sytuacje gdzie, kiedy pracownik przychodzi np. przed końcem miesiąca tydzień 2 tygodnie przed nie ma jeszcze tego dokumentu wypowiedzenia rynku tylko chodzi mówi mam oferty z innych firmy tak zastanawiam się nad tym, żeby odejść, jeżeli tak wygląda ta rozmowa to znaczy, że praca pracownik jest otwarty na to, żeby negocjować tak mówi najczęściej też jestem gotowy, żeby zostać, ale głupio byłoby skorzystać z takiej oferty i tak by komunikuje tak naprawdę otwiera można powiedzieć proces negocjacyjny tak, żeby firma mogła przyjść kontrargument Tammy zadziałać, jeżeli to jest także to jest ostatni dzień miesiąca tak i już jest to wypowiedzenie podpisane to już pokazuje, że decyzja tak naprawdę zapadły nasze szanse na to, żeby tego pracownika zatrzymać są mniejsze tak, bo on już decyzję podjął już to wyartykułował napisał to podpisał się pod tym liczby psychologicznie ten kontakt pomiędzy pracownikiem pracodawcą został już z jego strony zerwany taki ona przychodzi poinformować o tym fakcie oczywiście może się tak zdarzyć, że nie wiem przyjdzie będziemy mieli bardzo dobre argumenty, że pan został uda się nam przekonać natomiast na pewno będzie trudniej w takiej sytuacji niż w tej sytuacji, w której pracownik przychodzi wcześniej po prostu tą rozmowę otwiera tak bez jeszcze bez dokumentu bez konkretów, ale czy to znaczy, że pani głowie w ogóle jednak decyzja pt. zatrzymujemy pracownika po pamięta jak rozmawiamy dokładnie ten sam temat jakieś 8 może 9 lat temu to bunt w tedy to nie zatrzymywało się ludzi tak, jeżeli ktoś podjął decyzję firma mówiła no i dobrze znaczy absolutnie to już nie będzie z niego dobry pracownik, jeżeli pomysł wpadł na pomysł, żeby się rozstać z firmą znaczy już nie będzie z niego dobrego pracownika pani uważa inaczej jest w tym dużo prawdy też uważam, że jest spora szansa, że ten pracownik, a może tak w większości będzie także faktycznie ten pracownik prędzej czy później rozstanie, nawet jeżeli zostanie na jakiś czas po prostu odroczy my tę sytuację, ale są czasami takie sytuacje biznesowe, które powodują, że powinniśmy zawalczyć o to tak bardzo konkretny przykład nie dalej jak 2 tygodnie temu przyszedł pracownik mówiąc właśnie, że ma ofertę z innej firmy z wyższym wynagrodzeniem no i jak by on w zasadzie chciałby zostać filmie no ale jak tu nie skorzystać tak i nie był to talent tak to niebyła osoba, którą gdzieś uważaliśmy w organizacji za taką wartą zatrzymania za wszelką cenę natomiast sytuacja akurat w tym konkretnym dziale była taka, że brakowało ludzi tak 1 osoba była na przedłużającym się zwolnieniu lekarskim 1 już odeszła właśnie była na okresie wypowiedzenia i grupy z osobą zarządzającą tym działem była nowa osoba, która właśnie wdrażała w tej roli, więc w tej konkretnej sytuacji stracenie kolejnej osoby z małego zespołu byłoby bardzo niekorzystne biznesowo fakt spowodowałoby opóźnienia nie wiem no też frustracje w zespole, ponieważ były byłyby te osoby obciążone większą ilością pracy, tak więc jak w tej konkretnej sytuacji tutaj podjęliśmy tą negocjacje co do wysokości wynagrodzenia i znaleźliśmy porozumienie pracownik zdecydował się zostać tak natomiast też są takie sytuacje faktycznie, kiedy nie wiemy np. pracownik po wielu latach pracy dla 1 firmy decyduje się odejść to tutaj jestem przekonana, że wtedy szansa na to, żebyśmy jakoś udało się zatrzymać tego pracownika mniejsza tak no bo i ta osoba już podjęła decyzję i prawdopodobnie też pytanie właśnie, jakie są argumenty zawsze zatem czy są te argumenty finansowe czy to są brak możliwości rozwoju wyżej znaczka brak możliwości rozwoju pracownik ma oferty innej firmy nie, tyle że za większe pieniądze, ale dającą większe szanse rozwoju rozwoju w nowej roli, czyli np. awans, a my nie mamy możliwości zaproponowania awansu no co wtedy nie ma co dyskutować tak, ale może też tak być akurat właśnie nie wiem wiemy o awansie, o którym jeszcze pracownik nie wie tak, bo tak często, bywa że w organizacji różne procesy dzieją jak bez wiedzy pracowników tak różne zmiany organizacyjne no i wtedy np. można jednak zawalczyć o to tak, bo jeżeli jest osoba, która właśnie myśmy się chowali do awansu tak chcieliśmy ją zatrzymać ona przychodzi no, że ona ma możliwość awansu gdzieś indziej no to to warto warto zawalczyć w Polsce od wielu lat jest także była jedyna dusza podwyżka, jaką jesteśmy w stanie zdobyć świetnie Zwiąż zazwyczaj ze zmianą pracodawcy przy zazwyczaj u tego pracodawcy, którego teraz jesteśmy nigdy nie zostaniemy właśnie podwyżki rzędu 2030% na taką podwyżkę muszą liczyć, zmieniając pracę przynajmniej badania pokazują, że ludzie dla takich podwyżek właśnie odchodzącym w stanie zmienić pracę czy, negocjując z taką podwyżkę w momencie odejścia pracownika, przyznając mu dodatkowe pieniądze nie strzelamy sobie trochę Stowa czy to nie jest tak, że ten do tego człowieka w końcu Deutsche dotrze, jako że że noszą mógł zarabiać wcześniej więcej skoro te pieniądze teraz się znalazły, dlaczego nie mamy się znaleźć trochę wcześniej wtedy, kiedy nie zagroził odejściem czy to nie wpłynie na bardziej negatywne postrzeganie jednak teraz tego pracodawcę tak to jest ważny argument PiS i też wpływ ja osobiście jestem zdania, że jeżeli otwieramy te negocjacje dotyczące wynagrodzenia nie dajemy całej kwoty tak dokładnie to co pani mówi no to wtedy pokazujemy, że zasadzie mogliśmy płacić więcej tak musimy wziąć pod uwagę wynagrodzenia w ogóle w zespole tak czy możliwe jest dla nas zdanie tej podwyżki czy też mieści w ramach powiedzmy widełek dla stanowiska w ramach struktury wynagrodzeń czy w ramach działu czy pomiędzy osobami na porównywalnych stanowiskach tak, więc to powinniśmy wziąć pod uwagę też miałam taką sytuację właśnie kiedyś, że przyszedł młody inżynier, że właśnie dostał ofertę z wyższym wynagrodzeniem dużo wyższym tak i też bardzo nam zależało na tym żebyśmy, żeby zatrzymać na jak rozmawialiśmy na temat wynagrodzenia to też no naszą strategią było, żeby pokazać jak duże ustępstwo jak duży te koszty dla nas, żeby nie dać właśnie odczuć tylko dziś zarysować całą perspektywę wyjaśnić jego wynagrodzenie wynikało z tego z tego z tego tak no i że jesteśmy gotowi zrobić takie ustępstwo, ale np. mamy tutaj limit, który nas ogranicza no np. skompensować idźmy tą jednorazową nagrodą tak, żeby te struktury wynagrodzeń sobie kompletnie nie nie zniszczyć po prostu padnie nie zachwiać test tego tego układu natomiast ta sytuacja zakończyła się także, jakby po roku byśmy dokładnie w tym samym punkcie czy rok później ten ten młody Żyd nie przyszedł tym razem już właśnie z dokumentem w ręku nie udało się nam zatrzymać w organizacji słusznie próbowaliśmy go wtedy zatrzymywać w tej organizacji tylko tak naprawdę zrozumieć co jest powodem no bo jak się okazało to nie wynagrodzenie było powodzeniu wejścia Ewę tak no właśnie pytać czy nie pytać co jest powodem, bo zazwyczaj główną przyczyną potem mamą przy odejściu przez pracowników jest większe wynagrodzenie w wale sama pani powiedziała, że nie zawsze jest prawda, że to jest bardzo dobra wymówka tak nie do końca my przeprowadzamy u nas firmy tzw. exit Interview, czyli to są takie spotkania z pracownikami, którzy sam dobrowolnie podjęli decyzję o rozstaniu się z pracodawcą tak i spotykamy się z nimi przed końcem umowy tak po to, żeby porozmawiać jak oceniają w ogóle chcą pracy dla nas jakby czy jest coś co mogłoby mogło zacząć się inaczej, żeby te, żeby zmienili swoje zdanie i wynagrodzenie jest jednym z 3 najczęściej podawanych argumentów, ale niejedynym nie zawsze na pierwszym miejscu Pierz znaczy w pierwszy był albo w miecz, żeby nie podawać kolejności to 3 elementy to jest wynagrodzenie to jest jakby o możliwości rozwoju w organizacji no i trzeci element to jest menadżer menadżer i zespół współpraca w zespole współpraca z menadżerem i jest takie powiedzenie także ludzie przychodzą do firmy odchodzą od szefa no niestety często tak jest, że no może tak będzie się po prostu pracownik nie dogaduje szefach i wtedy z naszej strony nie jako ze strony HR nie jesteśmy w stanie tutaj za dużo działacz, nawet jeżeli już jest trzeci pracownik, który odchodzi z powodu tego szefa to nie tanie Izby 3 po prostu i jeżeli jest taka sytuacja z trzecim walcowni to już za dużo tak od 2 od 2 za dużo tak, bo jeżeli mamy pierwszego pracownika, który odchodzi już na czym powinna zapalać lampka, jeżeli pracownik mówi oczywiście pytanie jest też Teby w szczególe, o czym mówi tak to jest po prostu także no nie wiem nie dogadują się chemii nie było też tak może być tak czy jednak no przytacza jakieś takie konkretne argumenty sytuacje, które powodują, że ten menadżer nie do końca sprawdza się w swojej roli tak ich pytanie wtedy jesteś na ile jesteśmy w stanie pomóc temu szefowi rozwinąć te braki umiejętności no żeby, żeby to wyglądało lepiej, żeby nie było kolejnych takich odejść powiedziała pani sytuacji młodym inżynierem, który no jednak po negocjacjach został na rok, ale po roku już odszedł czy miała pani taką sytuację, chociaż raz się pracownik, który chciał odejść został zatrzymany przy kupiony mówiąc wprost przez firmę, żeby jednak nie podejmował tej decyzji i są z tą dłużej i chcę nie potrafię w tej chwili nie przychodzi do głowy, ale kładzie do głowy inna sytuacja, w której pracownik odsetki wrócił i wrócił i pracował przez następne 15 lat dla firmy pracuje dziś to nadal tak także i czasami być może znaczy ja uważam, że firmy powinny być otwarte firma Ania nigdy nie powinna się w przysłowiową obrażać na to, że pracownik chce odejść tak i być otwartą na to właśnie, że jeżeli pracownik pójdzie próbuje zobaczy, że ta trawa po drugiej stronie płotu wcale nie jest zieleń sza, a jednak te relacje Niewiem atmosfera pracy i zadania, które miał wcześniej tak, że chce wrócić też powodów to powinniśmy jak najbardziej na to otwarci tak i wtedy za to tutaj szansa na takie już długie małżeństwo z tak o powrotach powrotach słyszałam też bardzo wiele osób chce w otoczeniu zresztą mojej firmie też, a pojawiają się takie osoby, które odchodziły skuszone ofertą obietnicami i po 2 czasami po 3 latach czasami po trochu wracały z powrotem do firmy 8 osi okazywało się wcale nie jest nie jest tak, owszem to może jednak nie starać się zatrzymywać, jeżeli nie ma właśnie takiej ciężkiej sytuacji pani dowiedziała się mały zespół i to wpłynie to może jednak pozwoli uwolnić pozwoli nic próbować czegoś innego oznaczają się tam siano wróci czasami tak czasami też czasu wypowiedzieć jasno, że są takie odejścia, które są nam na rękę dane-li odejścia takie, gdzie jako pracodawca Ano nie jesteśmy do końca zadowoleni z pracy danego pracownika no i zanim firma z zdecyduje się podjąć jakieś kroki to pracownik czując, że Rze, że to nie działa tak sam odchodzi, a więc w takich sytuacjach np. to to jest nam na rękę tak i nie negocjujemy tak mnie wtedy nie negocjujemy wtedy mówimy złożyć na bardzo jeszcze wszystkiego dobrego zespołu Adam też na ile często te negocjacje tak i to jednak ma mówienie pracownika nie uczy ich kosza no właśnie za rok za 2 lata znowu powtórzą noe ten sam sytuacja już teraz nawet nie mając innej oferty tylko po prostu, wymuszając w ten sposób tnie 4 dobre słowo po to nie chodzi o takie celowe wymuszenie długość takich nauczyliśmy dzięki temu mogą dostać podwyżkę czy zdarzają się też takie sytuacje nie zdarzyło się taka sytuacja, żeby też powtórzyło, ale zdarzyło się też takie sytuacje, że pracownicy przychodzili mówili mamy inną ofertę lepiej płatną pracę na wyższym stanowisku chce odejść z myśmy mówili będzie nam bardzo przykro okej i osoba później wracała z wypowiedzeniem pracownicy też szefują ten niedawno też właśnie miałam taką sytuację, więc zdecydowaliśmy się nie negocjować nie przekonywać no to osoba została na tym stanowisku, na którym była niebyła awansowana nie miała podwyższonego wynagrodzenia wzięła udział dotacji na stanowisko wyższe natomiast stanowiska nie dostała na mimo to została w organizacji no nie wiem czy to blef czy po prostu jednak zdecydowała, że może chce zostać no ale ale, tak więc to wszystko jest bardzo bardzo indywidualne tak czy musimy naprawdę dobrze wiedzieć jak jest rozumieć sytuację, która jest typy w danym dziale firmie takie były kontekst biznesowy nie ważne MO, w którym jesteśmy to ważna jest właśnie też na ile szef w ogóle rozumie, jakie są powody tego pracownika, jeżeli to są rzeczy, na które nie mamy wpływu nie jesteśmy w stanie jak zawalczyć zaoferować szczegóły co było ciekawe, bo mówię bardzo często to są możliwości rozwoju tak to jest to jest to, że nie wiem, że pracownik chciałby robić bardziej ambitne zadania ma dużą część pracy operacyjnej na jej nie jesteśmy w stanie tej pracy operacyjnej temu 1 pracownikowi zabrać Ross dystrybucja o wszystkich my po to, żeby on szczęśliwe tak no bo wtedy za chwilę wszyscy inni będą nieszczęśliwi i po prostu nie jesteśmy w stanie czegoś takiego zrobić jest no, więc po prostu no wtedy się żegnamy tak, a jak się reklamy, bo to też ważny tutaj firmy mają różne polityki przychodzi Thomas ne pracownik już wypowiedzeniem NES podejmujemy decyzję, że nie będziemy z nim negocjować mówi się jest nam przykro i co teraz posłużyć do scenariusza, a my chcemy, żeby przy życiu kogoś czy też słania jako obowiązku świadczenia pracy, bo my się np. ponieważ nie chcieliśmy go zatrzymać NATO, a on no może działać na szkodę firmy co rok i przyznam szczerze ja swą i dwudziestoletnim doświadczeniu w różnych organizacjach różnych biznesach nie miałam takiej sytuacji, żebyśmy zwolnili ze świadczenia pracy pracownika, który przychodzi, który przychodzi z inicjatywą, który wypowiada umowy pracy z zwalnia niż my wtedy, kiedy to było po naszej stronie tak, kiedy pracodawca podejmował decyzję to było zależną tego stanowiska, czyli nią stanowiska, które nie wiem mają dostęp by do różnych systemów tak, gdzie mają dostęp do informacji tak no to wtedy w tej sytuacji zdecydowaliśmy się na odcięcie natomiast sytuacje, kiedy pracownik wychodził z inicjatywą to nie do nie miała takiego doświadczenia i też no ja akurat ty zawsze namawiam tych szefów przede wszystkim do tego, żeby się rozstawać w dobrej atmosferze, bo to jest ważne tak nie może być tak, że właśnie się na siebie nie mamy, że nie wiem musimy się w jaki sposób IMI też no i chcemy, żeby ten pracownik do doprowadził swoje tematy do końca tak chcemy, żeby ten pracownik ewentualnie wdrożył, jeżeli będzie następna osoba, chociaż też osobiście jestem zdania w tym okres wdrożenia z następcą nie powinien być zbyt długi tylko po prostu sprowadzone do minimum, bo dla obu stron jest to sytuacja, która jest trochę taka niezręczna i emocjonalnie taka wymagająca i po prostu ten okres wdrożenia nowej osoby, nawet jeżeli pracownik odchodzi to powinien już po prostu możliwie krótki tak kilka dni maksymalnie tydzień na pewno nie miesiące na moje doświadczenia pokazują, że jeżeli to jest miesiąc to de facto i tak ten okres to to wdrożenie gdzieś tam się rozmywa tak, a jest dużo takich tematów, gdzie po prostu nie wiadomo, kto za co odpowiada czy jeszcze ten stary pracownik już ten nowy między, więc tak no jak i jeżeli pracownik odchodzi to też miało powinien mi szansę pożegnać się ze swoimi kolegami z zespołu tak powinno być jakieś nie wiem czy zależy od wielkości firmy od wielkości zespołu tak, ale jeżeli jest to też od tego, jakiego stanowiska, ale powinien mieć szansę po prostu pożegnać się z osobami, z którymi współpracował tak możemy teraz to jest kolejne pytanie miałam właśnie o to zapytać, ponieważ ne z słyszałem różne historie są takie firmy, które jak z założenia, że mają pracowników, którzy odchodzą z podziękowaniem jest na to budżet na jakieś ma może nie od razu przyjęcie w restauracji, ale na jakieś takie podziękowanie, ale są też firmy czy była bardzo zdziwiona nie chciał w to uwierzyć, ale potwierdziła rzeczywiście takie, które zabraniają swoim pracownikom, którzy zostali w firmie kontaktować się w ogóle utrzymywać kontakt z osobami, które odeszły jak i tutaj tak bardzo zastanawiały, dlaczego znaczy się to ma jakoś wpłynąć na morale jakiś sposób jak to jest pani doświadczeń, gdy dzięki Bogu też pracowałam takich firm, w których ta kultura pożegnań była na wysokim poziomie można powiedzieć tak czy to było także albo firma organizowała pożegnanie dla pracownika albo pracownik po prostu, jakby organizował ze swojej strony, ale szef zawsze też był obecny nie wiem wręczył prezent razem z zespołem tak jakby była możliwość pożegnania i nie spotkałam się z tym żeby, żeby to uniemożliwić albo zabronić kontaktów nie jesteśmy w stanie wyegzekwować takiego zakazu, bo przecież ludzie szczególnie w dzisiejszych czasach ludzie mają co w spółkach mają nie wiem swoje prywatne telefony i po prostu mogą chcieć się poza pracą spotykać i rozmawiać o tym, o czym Kol wiek, a poza tym takie dobre rozstania mogą również patem pozytywnie wpłynąć na ewentualne powroty co robimy z tym co wracają bowiem sianie wracają rzeczywiście en ne to dobre firmy można wrócić, jeżeli cięcia okazało się, że jest koszem, ale wracają na takie samo stanowisko czy może właśnie przy okazji wskakują np. oczko wyżej traktują to jako możliwość awansu jak, bo wydaje mi się, że wracają na coś co jest te wierzby inną rolą mimo wszystko także jako taki powrót do dokładnie do tej samej roli trudno jest sobie wyobrazić, bo w takim razie co się zmieniło te powody, które były jak być nie zmieniły tak, jeżeli to były te możliwości rozwoju czy zadania czy Niewiem czy zespół czy szef to się nie zmieniło, tak więc i, a jeżeliby to miało być także pozwoliliśmy pracownikowi oto jest on wraca i oczekuje wyższego wynagrodzenia, toteż nie na tym samym stanowisku po, jeżeli już raz byśmy powiedzieli, że nie możemy zaproponować wyższego stanowiska wyższego wynagrodzenia na tym stanowisku to po powrocie wcześnie WEK, więc wydaje się, że jeżeli są powroty to na tę stanu na inne stanowisko, kto nie musi być zawsze awans, bo my jak mówimy awans mamy od razu na myśli awans na pozycję szefa, a tak, ale mówimy hakerzy też mówimy o takim awansie poziomym tzw. czy to po prostu może być powrót do innego obszaru do innego działu tak na inną rolę dla, ale właśnie awans w tym znaczeniu np. ktoś poszedł pracować, gdzie będziesz częściej tam się nauczył nowych się często był nowe kompetencje i wrócił teraz muszę wykorzystać właśnie w innej działce albo w innym dziale muszę w jakimś innym obszarze, więc tak się da tak, podsumowując z tą naszą dyskusję to no zależy od sytuacji zawsze, ale jak patrząc na to by jak wygląda sytuacja na rynku pracy dzisiaj, że to jest rynek pracownika zdecydowanie nie rynek pracodawcy, że Polska ma trzecie najniższe bezrobocie w Europie tak to po prostu na pracodawcy są zmuszeni do tego, żeby zawalczyć, ale oczywiście tak jak z chorobą lepiej zapobiegać niż leczyć, czyli lepiej jest budować zaangażowane środowisko pracy tak takie gdzie, gdzie pracownik czuje się doceniony, gdzie ma możliwości rozwoju, gdzie ma dobrą relację ze swoim zespołem szefem i po prostu no nie dopuszczać do tej sytuacji, kiedy chce już odejść z propozycji niania w marcu obchodziliśmy międzynarodowy dzień doceniania pracowników, a więc to bardzo się za chwilę swe wpisuje te na jest bardzo bardzo, chociaż i to chyba najlepsza płyta po tej naszej rozmowy się lepiej zapobiegać niż leczyć i lepiej mieć negocjować z pracownikiem czy chce odejść nie tylko po prostu nawet podczas takich władz tak bardzo dziękuję za udział w audycji państwa moim gościem była pani Liwia Świderska dyrektorka HR regionu Europy Środkowo-Wschodniej chwile bardzo dziękuję również bardzo dziękuję dziękuję za ciekawe pytania, a ja nazywam się żona Mazur zaprasza na kolejną audycję dobry pracodawca już niedługo do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: DOBRY PRACODAWCA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA