REKLAMA

Test: Alfy Romeo - Giulia, Stelvio oraz Tonale

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2023-03-30 19:40
Czas trwania:
12:58 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
codzienny magazyn motoryzacji dobry wieczór codzienny magazyn motoryzacyjny Jacek Balkan Sławek Paruszewski dobry wieczór proszę państwa czwartek mamy do testowania do omówienia jazdy aż 3 Lwami krótkie, bo krótki, ale jednak trafiła się taka okazja, ponieważ od wracam przepraszam co do każdej nowej Alfy dodawane są 2 na zapasach siódmym pierwsza popsuła, a wiesz to jest taki stereotyp, z którym nawet ja już nie zgadzam, bo moja Alfa skończy w kwietniu 25 lat była kupiona Rozwiń » rozmawiała chętnie od środków na rzecz szacowana jest 40 piątki mój brat cioteczny chciał ją kupić mu dałem użytkowanie i mam nadzieję, że jeżdżenie nic mi powiedział, żeby stała, żeby coś złego z nią działo, więc z tą awaryjności miałem dobrą sztukę na pewno bym wiedział, że tak, ale wtedy była awaryjne tobym nie kupił na szczęście na szczęście mężczyźnie Rosław ja narta sobie do tego, że tak Marka informują w tym momencie 3 samochody w ofercie w Polsce, ale bardzo dawna jest Stelvio jest Giulia czy, więc już niema niema mnie nie, ale nie ma jej produkcji czy niema w ofercie podobnie jak już od Sławka od dawna nie ma, a wiesz, że to jest bolesna wiadomość dla mnie trzeba sobie taką chyba nie jest uporządkowany zbiór 2 lata, bo już teraz to nie pamiętam od roku 2 już niema, że ta może 2 no ale szkoda, bo to samochód produkowany przez 10 lat wg mnie oprócz mojego modelu najlepsza kompaktowa Alfa w historii może nie znam tych sprzed 50 lat, ale Giulietta była w obszarze lata jest już nie próbowałaby różnie nie rok czy 23 lata no i naprawdę żałował nie żałował mitom, która się z zewnątrz podobała najmniejsza Alfa, ale w środku była niestety wykończenie tego mi to było no taki dla klasy premium było słabe jak takie jak jako klasa premium no między naszą klasę premium miały Jolly w dziurę jeszcze mnie w ogóle Alfa jest marką premium możemy to różnie oceniać lekarzy marką marką mimo zatem widzę no i że ale nie w tym modelu, który nazywa się to, bo jak rozumiem jest, a jak oceniasz MiTo ja lubiłem lubiłem tego osobnego panelu, który był już na środku deski rozdzielczej faktycznie był bardziej ale, ponieważ to było zgodę na punto dobrze to było wszystko wspólnota tylko inna karoseria samochód robiłem ona jak w życiu nie powiedzieć ten segment premium no on jest już 5 lat pewnie nie produkowany był produkowany chyba 10, bo to też już dokładnych lat nie pamiętam, ale fajny pomysł, żeby wprowadzić taki mały samochód coś w rodzaju konkurentami, ale no 10 lat nie było tak krótko no dobrze skoro powiedział, że zostały 3 w ofercie to oferta trzeba odświeżać jak pamiętasz chyba Giulia jest starsza od Stelvio rok to zdaje się w 20162017 się mylę to mnie popraw w każdym razie te samochody już dość długa są w ofercie i to jak się dowiedziałem, że będziemy jeździć samochodami po takim pierwszym liftingu solidnym się spodziewałem no fajnie być może zrobią konsolę środkową jak to ale, choć nie tak wystającą Julita Giulia Stelvio to są 2 faceliftingi i znowu nas, że to są kolejne jest tak, bo były, bo 1 bardzo poważnym mieliśmy ten duży problem z tym ekranem ciężko było obsługiwać malutkim takim został rozwiązany pojawił się tam fajne czytelny ekran i to jakich one też samochód skoro uzyskał formalną obsługę tak, chociaż się spodziewał, że to będzie jeszcze większy będzie jak tonalne, ale coś co się zmieniło szła za zewnątrz to są zmiany naprawdę kosmetyczne, jeżeli to ma być poważniejszy facelifting niż poprzedni to trudno się z tym zgodzić, ale już nie będę polemizował z importerem producentem, bo wiesz co się zmieniło się trochę zmieniło światła LED zmieniła się cała gama to znaczy ograniczona została gama do Polski jeśli chodzi o silniki, bo w tej chwili może skupić tylko 20 uważaj 280 koni z napędem na obie osie, ale było 200 koni kiedyś pamięta tak, ale no no tak oczywiście tak to było to 280 zapewne 1 oś, jeżeli dobrze pamięta czy 240 mąka 230 000zł kosztuje najtańsza wersja Giorgi kosztował to samo można było kupić samochód za 130 003 lata temu no ale to właśnie przed chwilą rozmawialiśmy prawda, czyli przed chwilą, czyli wczoraj o Grant lana, które też mniej więcej tak wyglądały dobrze słuchaj zmiany są w nadwoziu w kabinie, owszem, są lampy te kiksy nowe są i inne jednak co te lampy Adata odda adaptacyjne oświetlenie natomiast wewnętrzne, jakby szukał zmiany jest niewiele, ale taka główna zmiana jest taka, że już niema uważa czegoś co bardzo lubię Alfie trochę się zastanawiam jak to będzie nie ma już analogowych wskaźników nie możesz zamówić są cyfrowe to jest ekranu przekątnej 12 cali może go ma 3 motywy taki maty motyw i obrotomierz prędkościomierz ma też motyw w taki relaksujące, czyli masz jeszcze bez zegarów praktycznie Coma chyba prędkościomierz no i jeszcze jest taki inny metr Heritage, czyli nawiązujące jakieś do tych poprzednich wyświetlaczy prawdę mówiąc używałem tego najbogatszego było dobrze z tym wszystkim jak komuś przeszkadza to może coś zmienić oglądałeś pewnie Alfy w środku jak teraz oczy słuchaj czy wiesz, że ja się tak przekonałem dopiero na 100% jednak Alfa Romeo Giulia Stelvio są trochę inne w środku i wiesz, gdzie ta różnica jest oprócz trochę szerszej czy węższej tej konsoli między pasażerem kierowcą zaczęliśmy się dokładnie przyglądać z kolegą dziennikarzem, którym jeździłem jeszcze dopytywać, że jednak po prawej stronie przed pasażerem i Stelvio dziur jest zupełnie inaczej dziur jest ładniej, bo ta obudowa zegarów schodzi z dołu jest takim taką falą, gdzie ładną, a Stelvio to jest po prostu taka kreska i to jest bardziej masywna deska co kto lubi się bardziej Giulia podoba nie wiem jak ty oceniasz, jakby spojrzał do środka nie podobają to widzę widzę by mnie się podobają obydwa projekty znacie w West Giulia nie robią na mnie dobrego wrażenia od samego początku dostaliśmy jakoś nie zrobiono w wersji uchwały z manualną skrzynią, ale to było zresztą, że ślub czemu tak błyskawicznie wyleciała ofertę natomiast już wersję po liście stało się z tymi nowymi multimediami to jest w porządku tak samo, jeżeli chodzi o Stelvio to jest też bardzo przyjemny samochód na dojazdy, bo bardzo fajnie zrobione bardzo panie wykonane przede wszystkim niesamowicie kompetentny com kompetencji, jeżeli chodzi o to jak się mierzy słuchaj niewiarygodnie jeździ wieszcza Giulia ja jeździłem były tutaj na podstawione wersje podręczników wałka, bo mówiono, że po faceliftingu wjedzie nie wiemy czy będzie kładł folia będzie jak ostatnio żeśmy po 60km oddali, bo zapaliła się choinka tak, ale też one są samochodami podwyższonego ryzyka, ale po faceliftingu będą też fałszywki też 510 koni natomiast słuchać przede wszystkim na Stelvio jest świetnie jak nasuwa natomiast to jakby wolały Wiery naprawdę 1 dzielnie niż 2 seria, mimo że więcej pieniędzy został zostawią po to, drugi to się jeździ po prostu bajecznie to i tak, ale świetny samochód się zgadza czy też zaprawdę, doskonale wyważony samochód jeszcze ten stały napęd 4 koła bardzo inteligentny bardzo sprytnie zrobiony on też tutaj, a on też tutaj robi doskonałą robotę zgadzam się z tobą to jest to jest fajne samo i słuchaj no i tutaj jest przede wszystkim na niewiarygodne za każdym razem bierzemy te samochody do testów nie jestem w stanie się jakoś z tym pogodzić, ale ucieszył mnie to, że one mają słabszy tej mocy, która przy tych masach Stelvio przyspieszenie poniżej 6 sekund do setki przy tym przyśpieszeniu świetnie trzymają drogi no tutaj tutaj jest prawo tutaj zawsze było tak dobrze nic nie popsuli to facelifting są skromne ja myślę, że to będzie coś więcej, ale są skromne słuchaj chciałbym jeszcze powiedzieć słowa, ale oba samochody jeździły mimo, że to wiadomo krótkie jazdy tam po 100 km może każdy ale, ale jednak wystarczy, żeby cokolwiek powiedzieć wiem, że nie popsuli wiem, że to kosmetyczne zmiany czy tam zmiany w cenniku to jest ewolucja ani rewolucja, ale trafił w moje ręce również była okazja nie było czasu, żeby pojeździć blizna ma świetny diesel w ofercie w Polsce wiesz już od grudnia już nie tylko te 15130160 którymi dzisiaj modelu prius mówię teraz przychodzą dokonali tego nowego SUV-a który miał premierę w zeszłym roku jeździliśmy z tą trzydziestką trochę słabo, ale przede wszystkim jeśli chodzi o coś, jakby jutro ta skrzynia 7 stopniowa dwusprzęgłowa mogło być lepsza no i także pomyślała mnie jeździe dieslem zakładam AK skrzynia fatalna z zakładam, że tam sześciostopniowa dłuższe główka w dieslu działa dobrze, ale nie sprawdziłem na pewno samochód z tym silnikiem jest oszczędny to nie mam wątpliwości po pamiętasz mieliśmy Tipo z tym silnikiem i on naprawdę pali tyle co 1500 z relacji może troszeczkę więcej, ale jeździłem hybrydą taką jak jeepa tylko troszeczkę mocniejszą, czyli przypomnę silnik 13 turbo w sumie tu jest 280 koni w chipach to bywało nawet 240 w Kompasie no niestety pewne rozczarowanie to znaczy to, ale projekt mamy o samochodzie teraz 5 Wit doraźnie takiej hybrydzie doładowane z gniazdka to jest przypomnijmy, że napęd oparty o jaki silnik spalinowy 13 turbo to i moc tu jest 280 koni czy naprawdę mocniejszy niż tych chipach i słuchaj no niestety rok generalnie to należy bardzo ładnym samochodem dobrze wykończonym pani się w nim hali to jest dobra napęd jest do bani pozostaną te były za słabe ja podejrzewam, że tu największą radość by miał w dieslu i prawdopodobnie weźmiemy diesla na wiosnę na dłużej, żeby jak twierdzi chciałbym Harry szył, bo tam jest chyba zwykły automat sześcio stopniowy tam jest, że stopniowy Niemcza autowe wydaje się, że 2 sprzęgów, ale na pewno sześciostopniowa, jeżeli możemy sprawdzić, bo ja jeździłem Zobacz i będziemy będziemy po bo w, bo mieliśmy siedmio biegową bez 2 sprzęgów w tej będą nadal tak tak ona wymaga poprawki i teraz złe UP Zobacz do jakiej przedziwnej sytuacji doszło to znaczy mamy 3 rodzaje napędów mamy benzynę diesla i hybryda i benzyna jest nieznośna ze względu na automatyczną skrzynię biegów naprawdę mówimy to, ale mówimy też o to, ale tak tym się źle jeździ mamy hybrydę, czyli hybryda doładowana gniazdka 13 multi Air 280 koni i tym się źle jeździ, ale koniec lata, który wydaje, że my teraz wiele razy, ale wymaga dodatku to 220 000 kosztuje natomiast mamy też diesla z automatem dwusprzęgłową w porządku, ale stawiam dolary przeciwko orzechom, że tym będzie jeździło tak bez sześcio stopniowa dwusprzęgłowa i zakładam, że się udało lepiej musimy sprawić słuchaj jest analiza słucha jest tańszy niż najtańsza benzyna dlatego ja w tej chwili za tonę, ale bym chciał jeździć dieslem, owszem, ten no ten plug-in on on lepiej ja nawet po pierwszych kilometrach mówi Orany niewiarygodne w jeepie było tak słabo, a tutaj jest naprawdę nieźle, ale jeszcze nieźle tylko nieźle, dlatego że się przesiadłem Giulii i Stelvio, gdzie jest naprawdę zf wspaniały automat ośmiostopniowy on nie wymaga żadnej poprawki, więc się przesiadać do tego z hybrydą plug-in to musi być gorzej nie jest tak źle jak w jeepie nie wiem z czego to wynikać to jest kwestia oprogramowania czy kwestia większej mocy, że sobie z tym lepiej radzi trudno powiedzieć, jaka jest przyczyna natomiast nadal ma takie momenty, kiedy ten ta skrzynia trzymać niepotrzebnie na wysokich obrotach po co to masz głośno w kabinie nie działa ona dobrze niestety nadal nadal coś trzeba zmienić natomiast samochód rzeczywiście w ton, ale jako taki muszę pochwalić się nic nie zmieniła to co mogło się zmienić oprócz napędu po prostu miałem okazję pojeździć hybrydą doładowana gniazdka cieszyłem się, że jest taka okazja, ale nad tym przeniesieniem napędu no trzeba to, ale popracować chyba oprócz diesla prawda no bo czekamy na tego diesla w teście mam nadzieję, że uda nam już na jasne wziąć, czyli tak, podsumowując Jacku Giulia Stelvio po faceliftingu to są samochody jeśli nie lepsze co najmniej tak samo dobrze jeżdżące jak poprzednie, czyli to jest plus to, ale jest samochodem dobrym dobrze wykończonym ładnym praktycznym przyjemnym, ale skrzynię biegów zarówno w przypadku napędu benzynowego SP 7 stopniowa dwusprzęgłowa jak w przypadku plug-in nad tym trzeba popracować ona nie nie nie działają tak jak powinny to jeszcze w samochodzie aspiracjach sportowych, jakim jest Alfa nie tak będzie to naprawdę warto coś zmieni zgadzasz się rzeczy, że te skrzynie muszą być poprawione zgadzam się absolutnie zgadzam i tym optymistycznym akcentem i to pełną zgodą kończymy dzisiejszy program Sławek Paruszewski Jacek Balkan bardzo sobie państwo dziękujemy do jutra Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA