REKLAMA

Lotnisko Warszawa-Radom. "Jest potrzebne dużo lepsze, dużo częstsze, niezawodne skomunikowanie"

TOK360
Data emisji:
2023-04-20 18:30
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
06:58 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
podsumowanie dnia w radiu TOK FM polskie porty lotnicze ogłaszają lotnisko Warszawa Radom jest gotowe na przyjęcie podróżnych jeszcze kilka dni poczekamy na to rzeczywiście podróżni odlecą z Radomia wcześniej inny politycy będą wykorzystywali okazję, żeby ogłosić sukces, bo nie tak to będą określali, ale my w, zanim to nastąpi porozmawiamy o tym na ile to lotnisko będzie nam w ogóle potrzebne moim państwa gościem jest Dominik Sipiński z polityki Insights dobry wieczór Rozwiń » witam w podsumowaniu dnia dobrych rzeczy i na początek chciałbym zapytać o to właśnie czy możemy się spodziewać, że po tym, jak lotnisko w Radomiu w poprzednim wydaniu, kiedy była mniejsza i nie przyciągnęło pasażerów czy możemy spodziewać, że teraz coś magiczny sposób się zmieni i ten znacznie większy port niż wtedy będzie portem wybieranym przez pasażerów napęd trochę odmieni m.in. dlatego że tym razem port lotniczy w Radomiu na wsparcie czy należy do portów lotniczych spółki Państwowej jest elementem krajowego systemu transportu lotniczego z centralnego wspieranego przez rząd, a poprzednio był projektem tak naprawdę miejskim i traktowanym znaczenie nie był traktowany poważnie przez tak naprawdę nikogo z branży ani ani rządzi, więc trochę Odmień teraz zapewne nie odmieni się diametralnie, bo bardzo cieszy w Radomiu fundamentalnie z lotniskiem niepotrzebne natomiast już jest w tej chwili wzajem się, że niestety rozmawianie o tym co lotnisko powinno było powstać czy nie jest na trochę bezcelowe, bo ona jest pieniądz zostały wydane, więc teraz czas powinniśmy się skoncentrować rozmawia jak jak przynajmniej zminimalizować straty jak jak najwięcej dobrego wyciągnąć z tego ono mimo wszystko niepotrzebnego lotniska i zakresem rozmawiamy, ale z tego co pan mówi to wynika, że mimo włączenia się to wszystko państwowych portów lotniczych to jest to raczej inwestycja, która wynika z politycznego życzenia przypuśćmy posła prawa i prawdziwości Marka suskiego, który jest Radomia wielokrotnie zabierał w tej sprawie głos niż jakiekolwiek kalkulacje regulacje te właśnie spółki Państwowej z oczywiście, że ta infrastruktura generalnie z definicji i polityczna tak tak duże inwestycje zawsze są też inny sposób, a nacechowane polityczną co nie zawsze jest złe samo w sobie w tym przypadku no nie jest najlepszym czytelnikiem natomiast nie zmienia politykę nie da się zmienić tego, że lotnisko jest po prostu fundamentalnie nie atrakcyjne dla linii lotniczych obsługujących Warszawę czy metropolię warszawską to lotnisko mimo wszystko ciągle radomskie niezależnie od tego czy damy tam rozwijać port lotniczy Warszawa Radom czy nie też lotnisko dla Radomia, który sam sobie z dużym miastem oczywiście, ale nie na, tyle że popyt, ale nie na tyle dużymi nie jest Warszawą to nie jest lotnisko Warszawa to proszę o dziwo, gdyby była możliwością było jakiegoś takiego bardzo krótkiego czasu dotarcia Warszawy na to lotnisko to znaczy szybki pociąg albo jakieś no to głównie takie rozwiązanie byłoby atrakcyjne to może by się sprawdził tak jesteśmy gotowi w takim razie do skomunikowania stolicy kraju z tym lotniskiem nie jesteśmy niestety to jest oczywiście prawda, gdyby lotnisko dobrze połączyć szybką koleją sam dystans nie jest jakimś dużym problemem i lotniska takie odległości w dużych europejskich metropolii nie tylko europejskich funkcjonują natomiast do tego potrzebny jest pociąg wyjedzie mniej niż obecnie ponad godzinę kryje, że na lotnisko bezpośrednio nie nie do centrum miasta jest pociąg dużo lepsze duża część dużo bardziej niezawodne skomunikowanie w tej chwili w tej chwili jest na linii kolejowej do Radomia to pierwsze w tej chwili się kończy, więc trudno zakładać, żeby za chwilę był podejmowany nowa nie jest remont takich parametrów, który byłby potrzebny dla lotniska co oczywiście znaczenie jest remont potrzebny dla miasta Radomia to powiedzmy w takim razie pan wspomniał polityk o takiej politycznie motywowane inwestycji to skoro o tym mówimy też wspomnijmy o centralnym porcie komunikacyjnym w zależności od tego czy aktualnie rządzą ca siła polityczna będzie kontynuowała to przedsięwzięcie w kolejnej kadencji czy też przegra wybory spełnią się trochę nieśmiało wypowiadany, ale jednak zapowiedzi opozycji, że to będzie ograniczone albo w ogóle zahamowane może wtedy Radom będzie bardziej potrzebne, gdyby nie było w planach cpk w tej chwili tak naprawdę nie wiadomo co opozycja jeśli, a jeśli dojdzie do władzy jesienią co zrobić cpk pojawiają się głosy o zamknięciu inwestycji przez zawieszenie inwestycji o kontynuowaniu wydaje się, że same inwestycje nie ma w samej opozycji przepraszanie na co wymaga zgody jest też trudne jak planować strategicznie co daje Radom AZS olbrzymi problem polskiego planowania transportu infrastruktury, że myśli o tym kategorii 1 kadencji najczęściej, a taka inwestycja wymaga zaplanowania na wiele wiele nas tak naprawdę nie wiadomo ja nie potrafią wpływać na to pytanie chyba nikt nie potrafi odpowiedzieć na to pytanie, jakie będzie minister Adam miał w polityce transportowej np. 10 lat niewątpliwie bez cpk będzie potrzebna dodatkowa przepustowość lotnicza Warszawy przez Okęcie Modlin Radom znowu to jest kwestia polityki transportowej w Polsce nie ma, ale na pewno nie ma jej alternatywnie dla cpk, a natomiast na pewno brak cpk w pewien sposób zwiększą popyt w perspektywie lat kilkunastu pewnie na loty z Radomia Modlina, bo nasze panie na lotnisku warszawskim w ich już po prostu, że więcej nie zmieści już musimy kończyć, ale w sprawują w takim razie na koniec, gdyby pan jeśli jest taka zaleta portu lotniczego w Radomiu to w dni na koniec już krótko, na jaką pan wskazał, dlaczego jest to lotnisko czeka nawet dla lotów wakacyjnych czarterowych rozkładowych dla mieszkańców Radomia samego, którzy nie będą musieli też Warszawy na południowego Mazowsza, a nawet Lubelszczyzny częściowo nawet dla niektórych pasażerów Warszawy, że wiele na wakacje mogą dojechać natomiast jest ruch ograniczony ją nigdy nie będzie jakieś jakiś bardzo duże dla ruchu rozkładowego do Warszawy lotnisko atrakcyjne na razie nie jest bardzo dziękuję Dominik Sipiński z polityki USA był razem z nami w podsumowaniu dnia, a za chwilę Tomasz Kolankiewicz filmoznawca historyk filmu kurator cykli filmowych jednocześnie były dyrektor artystyczny festiwalu polskich filmów fabularnych w Gdyni, dlaczego były o tym za chwilę Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: TOK360

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium 40% taniej. Radio TOK FM bez reklam, podcasty z audycji i podcasty tylko dla Subskrybentów.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA