dzień dobry przed mikrofonem Marta Perchuć-Burzyńska gościnią kultury osobistej dzisiaj Alicja ZL członkini zarządu związku zawodowego twórców na ringu i kierowniczka sekcji literackiej tego związku witam serdecznie dzień 2 twórcy dubbingował to spora grupa, kto do nich należy, iż jest to grupa 4 zawodów są to aktorze reżyserze dialogi liści i dźwiękowcy w dialogi sami są także tekściarza, a dzięki sami są także reżyserze dźwięku i kierownicy muzyczni, więc jest
Rozwiń »
to dość duża grupa tak ogólnie dość dość duża grupa w dialogi liczą się konkretnie zajmują dialogi liści są tłumacze świata z badaczami intencji przykładamy tekst z obcego języka na język Polski, adaptując lokalizując, tłumacząc ten świat, który jest no, jakby z zagranicy dobrze rozmawiamy dzisiaj w kulturze osobistej nie bez powodu od jakiegoś czasu osoby zajmujące się w Polsce dobije stwierdziły, że mają dość mają dość, czego mamy dojście Uber za co naszego naszych zawodów takiego uprzedmiotowienia czy nawet wręcz automatyzacji wmawiania nam, że nasze miejsce czeka bardzo duże rzesza osób nie wiadomo, skąd i związek zawodowy powstał przede wszystkim potrzeby też finansowej w związku z tym, że stawki za naszą pracę były zamrażane przez bardzo bardzo wiele lat ludzie najzwyczajniej w świecie przestało być stać na te praca i po wielu wielu latach rzeczywiście koledzy koleżanki zebrali się i postanowili powiedzieć dość i założyć organizację, która będzie ich praw broniła pomagała im rozwiązywać trudności, które na które, które spotykają w pracy, która będzie broniła też ich warunków pracy i to było to był nasz główny cel ile osób zrzesza związek w tej chwili ta grupa się powiększa z dnia na dzień jest około 300 osób i one się tak to nasze powiększy, ponieważ w związku z tym, że im dłużej jesteśmy też młodą organizacją, ale faktycznie im dłużej jesteśmy na rynku tym więcej osób chce do nas dotąd dobrze w takim razie przejdźmy do konkretów i też do państwa pewnych postulatów, chociaż na początek chciałbym, żeby pani wyjaśniła to stwierdzenie Uber za co ja dubbingował na czym to polega konkretnie Bona uberyzacji swojej profesji skarżą się m.in. protestujący od kilku dni scenarzyści Hollywood tak my oczywiście jesteśmy też w porozumieniu ze scenarzystami staramy się współpracować z innymi organizacjami twórczymi artystycznymi, czyli Gildia scenarzystów polskich jak w aż tak oraz z organizacjami zbiorowego zarządzania, czyli za ich sami zaspałem, bo to są to są bardzo dla nas ważne ważne instytucje chodzi o to, że to zawody twórcze te, które które, o których my jesteśmy przedstawicielami UE to są zawody, których nie może wykonywać każdy to jest grupa specjalistów wykształconych z olbrzymim doświadczeniem, która po prostu stara się wykonywać swoją pracę najlepiej jak tylko można trudno jest zrozumieć, dlaczego pojawiają się pomysły ściągania do tej pracy osób, które są tak nazwijmy to z ulicy radość chyba dzieje w każdej branży w HP widzę, ale jest to jest to dla nas trudne też wspomniał o takiej automatyzacji pracy czyli jakby sprowadzania naszej pracy do do fabryki także ten jest to nie działalność twórcza to nie jest to nie jest trudne tylko ktoś robi jak na taśmie tak można wykonywać pracę po prostu rutynowo jak w fabryce wykluwać się kolejne teksty jak automat co naszym zdaniem jest niezwykle destrukcyjna i zaprzecza twórczości ich pani twarz, że przed nami jest czy dla twórców to jest olbrzymia odpowiedzialność dla dialogi stów np. istotne jest to jaka jest jakość tego tekstu jakim, jaką polszczyzną jest on pisany to oglądają potem dzieci młodzież, która potem mówi takim językiem to jest olbrzymia odpowiedzialność i my musimy naprawdę mieć czas na to, żeby się zastanowić, żeby chwilę z dystansu na to spojrzeć, żeby wprowadzić kolejne poprawki, jeżeli coś co nie gra a kiedy tutaj jest ważna tylko cena czas no to wiadomo, że jakość wtedy, że na pewno no tak, ale jak w takim razie państwa zdaniem można by przeciwstawić się temu sprowadzania pani mówi ludzi przypadkowych do do do tej branży z ulic to wprowadzić rodzaj licencji tak jak jest właśnie w zawodzie taksówkarza na razie chyba rzeczywistość sama weryfikuje te pomysły natomiast ciągle jest taka wyczuwalna narracja tak, bo to jest, toteż chodzi o grę psychologiczną czy na wasze miejsce czeka jakaś ilość osób, która może zastąpić tak trzymanie twórców szachów tak tego rodzaju natomiast wydaje mi się, że rzeczywistość weryfikuje to podejście to nie jest także można sobie ściągnąć kogoś z ulicy i przez przeszkodzić szybki sposób, żeby on potem wykonywał pracę, ponieważ to jest jednak ten no na pewno dialogi sta to jest taka to High poboczna profesję, ponieważ my jesteśmy w studiu reszta reszta twórców jest zawsze w studiu, ale tutaj, żeby dialogi dobrze pracował oprócz tego, że musi mieć cały warsztat musi mieć też taką samą dyscyplinę, ponieważ praca w domu trzeba sobie samemu organizować czas i to jest też olbrzymia odpowiedzialność w stosunku do całej reszty twórców, która w studiu czeka na tekst w jeśli chodzi o pozycję w Europie na świecie to polskie stawki za państwa pracy jak przypuszczam do czołówki nie należą to jest jeden z postulatów również tak oczywiście chcieli podwyżki tak chcielibyśmy, aby te stawki nawet to nawet nie są podwyżki raczej staramy się gonić inflację i zrobić wszystko, żeby te stawki były waloryzowane co roku chcielibyśmy rozpisać taki plan na lata, abyśmy mogli planować swoje życie przeciwstawić się temu zamrażaniu stawek czy wręcz obniżaniu ich no żeby, żeby nas było najzwyczajniej w świecie stać na pracę w wśród postulatów są również godziwe warunki pracy zgodne z kodeksem etyki dobrych praktyk czy występuje coś takiego państwa branży jak mobbing znaczy jak on wygląd akurat jeśli chodzi o może wyglądać też jeśli chodzi o państwa zawody, ale rzeczywiście występuje umniejszanie pogarda dla twórców nawet między twórcami czy między pracodawcą, a twórcą czy klientem, a po naszym pracodawcą, czyli studiem tutaj tutaj istnieje wiele takich zachowań przemocowych, które niepożądanych zachowań, przeciw którym chcieli chcemy chcemy działać tak dlatego ten tak istotne, żeby była organizacja, do której twórca, który podlega mobbingowi jest zastraszany np. albo jest jest mu nie wymysł, z czym czuje się, że jest, że jest pogardzany przez przez swego pracodawcę musi zgłosić i opowiedzieć o tym i otrzymać potrzebne wsparcie do kogo państwo kierują te postulaty czy istnieje jakaś instytucja, do której można się odwołać no chyba nie minister kultury i niestety nie jesteśmy najwyższą instancją w Polsce Paul polskie prawodawstwo mówi, że związek zawodowy to jest właściwie jedyna instytucja, która może o stawki walczy, więc byliśmy niejako zmuszeni, ale też studia nad zachęcały do tego, żeby założyć związek zawodowy praktyka okazała się dość trudna, ponieważ to współpraca nie nie idzie tak z Płatka, jakbyśmy tego wszyscy oczekiwali, ale wydaje mi się, że zrobimy wszystko żeby, żeby porozumieć ze studiami i warunki pracy z nich mają państwo w planach protest protestowali ostatnio m.in. Włosi właśnie w zorganizowaniu wielki protest w razie dopingowej tak Unii jest troszeczkę inna sytuacja nie mieli już układ zbiorowy podpisany niż w niej studia czy klienci nie chcieli tego tego układu przedłużyć czy napisy rozpisać go na nowo i przez bardzo długi czas to było kilka lat, kiedy oni nie mogli by walczyć tego postulatu u nas sytuacja trochę inna my jesteśmy bardzo bardzo młodą organizacją dla wszystkich to jest nowa sytuacja staramy się dojść porozumienia ze studiami w sposób polubowne i będziemy robić absolutnie wszystko żeby, żeby się po prostu dogadać natomiast myślę, że jeżeli to nie nie zda egzaminu rozważymy jakieś akcje protestacyjne i co wtedy widzowie zobaczą swoich ulubionych seriali na pewno będzie się, jeżeli do tego by doszło to jest to jest związane na pewno dużym zakłóceniem ciągu produkcyjnego natomiast po podkreślam zrobimy wszystko żeby, żeby do tego nie doszło, bo nikomu właściwie na tym przecież nie za chińskim będą państwo negocjować warunki naszym bezpośrednim pracodawcą są studia studia dubbingował w Polsce nie bierzemy udziału bezpośrednio w rozmowach z klientami na studiach tutaj leży odpowiedzialność za za zmieni zmiany warunków naszej pracy mówiłyśmy o tym, że często ludzie w przypadku są zatrudniani w państwa branży czy tematem państwa rozważa też jako związku zawodowego jest także sztuczna inteligencja, która może przejąć zarówno prace twórców na ringu, jaki dialogi stów oczywiście pieśń przyszłości, ale czy tak zalega już tak oczywiście to jest to jest przedmiot olbrzymi troski i muszę tutaj się pochwalić, że działamy bardzo szeroko właśnie tak jak wspominałam współpracujemy z OZZ ami takimi jak ZAiKS za także Gildia scenarzystów, ale my działamy także międzynarodową jesteśmy w takim dużym HBO teraz zastanawiających się nad tym jak jak ukryte to zagadnienia, ponieważ w całej Europie wszyscy są niezwykle zaniepokojeni tymi możliwościami, jakie daje im niebezpieczeństwami, jakie daje sztuczna inteligencja i tutaj będzie olbrzymi nacisk na regulacje prawne odnośnie tego tematu, ponieważ no jest olbrzymie zagrożenia musimy musimy mieć regulacje prawne, które będą będą mówiły co można, czego nie można bardzo dziękuję mam nadzieję, że wszystkich państwa postulatach udało nam się wspomnieć wydaje mi się, że tak dla nas dla nas jest jest najważniejsze uregulowanie tego całego rynku komunikacja między sobą, ale także ze studiami chcielibyśmy po prostu wykonywać swoją pracę najlepiej jak można dla słuchaczy widzów w dziękuję bardzo, Alicja retor członkini zarządu związku zawodowego twórców do ringu kierowniczka sekcji literackiej tego związku była gościnią kultury osobistej dziękuję Tomaszowi obce za pomocą przygotowaniu programu Marta Perchuć-Burzyńska do usłyszenia za chwilę Mikołaj Lizut i a teraz poważnie
Zwiń «
PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA
-
-
13:39 W studio: Małgorzata Sobieszczańska
-
10:40 W studio: Michał Pepol
-
11:19 W studio: Jan Holoubek
-
15:24 W studio: Tomas Venclova
REKLAMA
POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ
-
21.09.2023 08:20 Poranek Radia TOK FM23:15 W studio: Michał Szułdrzyński , Roman Imielski
-
-
21.09.2023 07:40 Poranek Radia TOK FM10:42 W studio: Bartłomiej Sienkiewicz
-
21.09.2023 08:00 Poranek Radia TOK FM11:43 W studio: Michał Fedorowicz
-
21.09.2023 07:20 Poranek Radia TOK FM14:04 W studio: gen. Jarosław Stróżyk
-
21.09.2023 06:59 Codzienny podcast gospodarczy09:13 TYLKO W INTERNECIE
-
-
21.09.2023 06:59 Domy przyszłości34:01 W studio: Arkadiusz Węglarz
-
-
-
-
21.09.2023 06:00 Pierwsze Śniadanie w TOK-u09:14 W studio: Andrzej Tyra
-
21.09.2023 09:00 EKG - Ekonomia, Kapitał, Gospodarka14:08 W studio: Dariusz Standerski
-
21.09.2023 06:20 Pierwsze Śniadanie w TOK-u07:10 W studio: dr hab. Adam Gendźwiłł
-
-
-
21.09.2023 12:00 Dzień po wyborach
-
21.09.2023 12:40 A teraz na poważnie13:21 W studio: Dominik Skoczek
-
-
21.09.2023 12:00 A teraz na poważnie11:22 W studio: Włodzimierz Cimoszewicz
-
-
21.09.2023 06:34 Gościnnie: Polityka Insight podcast39:22 W studio: Joanna Sawicka , Wojciech Szacki
-
21.09.2023 13:00 Połączenie10:30 W studio: dr Marcin Gabryś
-
-
21.09.2023 13:40 Połączenie11:06 W studio: dr Oskar Pietrewicz
-
21.09.2023 11:40 Kultura Osobista14:30 W studio: Agnieszka Wiśniewska
-
21.09.2023 13:20 Połączenie12:38 W studio: Konrad Popławski
-
21.09.2023 14:00 Połączenie10:11 W studio: dr Ludwika Włodek
-
21.09.2023 17:00 Wywiad Polityczny14:42 W studio: Rafał Bochenek
-
21.09.2023 15:00 Światopodgląd10:55 W studio: Iwona Kaliszewska
REKLAMA
DOSTĘP PREMIUM
TOK FM Premium 40% taniej. Radio TOK FM bez reklam, podcasty z audycji i podcasty tylko dla Subskrybentów.
KUP TERAZSERWIS INFORMACYJNY
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
-
TOK FM
-
Polecamy
-
Popularne
-
GOŚCIE TOK FM
-
Gazeta.pl
-
WYBORCZA.PL